Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Orzesze Jaśkowice - Tychy - Oświęcim
Autor Wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 28-01-2013, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem jednak relacja powinna być wydłużona do Katowic albo podzielona w Lędzinach na dwie odrębne, chociaż tu przydały by się konsultacje społeczne czy co, nie wiadomo bo może dużo osób z tamtych okolic jeździ do Katowic.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 28-01-2013, 17:26    Odpowiedz z cytatem

No potencjał jest. Podpisać z kopalnią Ziemowit umowę na przewóz pracowników. Rozprowadzać bilety szkolne w tyskich liceach, zrobić jakąś dobra reklamę koleją na zakupy do tyskich marketów szybko i wygodnie. Podpisać umowy z pracodawcami ws. przewozu pracowników do tyskich zakładów
Skomunikować pociągi relacji Tychy Mysłowice z pociągami Jaworzno Cieżkowice-Katowice tak by osoby mieszkające w Górkach Lędzinach etc. mogły dojechać do Katowic.
drugie skomunikowanie z pociągami Tychy lodowisko Sosnowiec na stacji Tychy tak by mieszkańcy Bierunia mogli dojechać do Katowic (np. 8 min na przesiadkę i tak już dzisiaj osoby jeżdżące z Bierunia do Katowic przesiadają się na SKRke z PKSu bo nie mają innego wyboru).
Relacja ma też duże szanse powodzenia ze względu na cenę biletu. Strefówki w KŚ kosztują tylko 3 zł a miejskie do Lędzin 3,60. np. można zrobić reklamę koleją 60 gr taniej, na miesięcznym oszczędzasz jeszcze więcej MZK Tychy 120 zł miesięczny KŚ 80 zł. Koleją wygodniej i 40 zł taniej zamień bus na szynobus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 28-01-2013, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Po lekturze tego listu z MZK Tychy nasunęło mi się pytanie - czy Bieruń Stary jest stacją? Cały czas wydawało mi się, że ma status przystanku osobowego. Przebudowa przystanku osobowego na stację jest dosyć kosztowna i czasochłonna, może w tym leży problem?

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 28-01-2013, 21:42    Odpowiedz z cytatem

A co trzeba dokładnie zrobić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 28-01-2013, 22:11    Odpowiedz z cytatem

Tak Bieruń Stary nie ma statusu stacji tylko jest przystankiem osobowym, najbliższa stacja na linii Tychy Mysłowice to Lędziny Hołdunów.
Linia od Tychów lodowiska aż do Kosztów jest jednotorowa, mijanki są na po Bieruń Stary, Górki, Lędziny, Lędziny Hołdunów.
Very Happy

[ Dodano: 28-01-2013, 22:18 ]
Podaję wykaz maksymalnych prędkości
-Tychy Bieruń Stary v60 km/h
-Bieruń Stary- Górki Ścierne v30 km/h
-Górki Ścierne-Lędziny PKP PLK podaje że konieczny remont v0 km/h
-Lędziny-Mysłowice Kosztowy v20 km/h
Czyli linia jest w opłakanym stanie.
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/zalaczniki_1-9_v.beta/P_12-13_Z_2.1P_w.0.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 28-01-2013, 23:27    Odpowiedz z cytatem

A linia nie miała remontu? Czy dając nowiutkie podkłady można ustanowić Vmax tylko 60 km/h? Myślałem że PLK stać na więcej... Ja bym nie budował stacji w Bieruniu Starym bo to koszty a ogryzek z Tychów do Bierunia będzie bezsensowny, Mysłowice to minimum, można tam puścić DH1 albo DH2 kiedy a na Cieszyn puścić VT 3 członowe (jak przyjdą).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 28-01-2013, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Tak będzie podniesiona do v80 na razie tory musza się uleżeć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 29-01-2013, 00:25    Odpowiedz z cytatem

leslaw, ale jaki sens ma stacja kolejowa w Bieruniu Starym? Nie szkoda pieniędzy na jej budowę i utrzymanie? I drugie pytanie - Górki Ściernie nie są stacją?
Orientujesz się może, czy łącznik na Imielin przed Kosztowami jest czynny? A może to do kolei piaskowych należało?
Bo przy sensownym rozplanowaniu może opłaci się via Imielin puścić pociągi na Oświęcim? Tam mogą być zainteresowani połączeniem z Tychami (podkreślam - może. Nie wiem czy widzą w tej chwili taką potrzebę, autobusy do Oświęcimia mają ale do Tychów chyba nic nie jeździ w tej chwili, zlikwidowali chyba tą linię?).

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 29-01-2013, 10:03    Odpowiedz z cytatem

Raczej żadnego sensu stacja w Bieruniu Starym nie ma.
Z Imielina Z Tychów jeździ PKSIS Oświęcim SA.
Tu tabliczka przystankowa:
Tabliczka przystankowa
Wiesz raczej ciężko znaleźć miejscowości w pobliżu Tychów gdzie nie ma linii. Jedne relacje obsługuje MZK Tychy np. Tychy-Lędziny
linia 262
linia 536
Inne PKSIS Oświęcim SA który w Tychach pełni rolę komunikacji podmiejskiej nie mając właściwie nic z prawdziwym PKS wspólnego, w autobusach są kasowniki, bilety dystrybuują kioski etc. Działalność PKSIS na trasie do Bierunia uzupełnia też MZK Tychy linią 31 jednak nikt raczej z w/w linii nie korzysta, po prostu PKSIS jeździ znacznie częściej.


Ostatnio zmieniony przez leslaw dnia 29-01-2013, 10:21, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 29-01-2013, 10:10    Odpowiedz z cytatem

Kś jednak powinny zainteresować się tą linią i ułożyć jakiś rozkład testowy dla tej linii... na przykład od września do grudnia. Starczy tyle czasu żeby ludzie zaczęli jeździć (w Cieszynie wystarczył miesiąc) i wtedy się oceni czy połączenie jest warte zachodu. Moim zdaniem pakowanie kasy w kolejne kursy do Oświęcimia nie ma sensu, lepsza jest przesiadka np. w Mysłowicach, wiadomo że wyjdzie ciut dłużej ale będzie (oby) taniej. Dopiero jak to się sprawdzi to można dalej kombinować, nie ma co się śpieszyć bo może wyjść totalna klapa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

leslaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2012
Skąd: Tychy

PostWysłany: 29-01-2013, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Jest też pewien problem na odc.
Górki Ścierne-Lędziny jest częściowo rozebrana, a częściowo zamknięta bez remontu PLK nie pozwoli puścić tam pasażerskich
-Tychy Bieruń Stary v60 km/h obecnie modernizowany v80
-Bieruń Stary- Górki Ścierne v30 km/h obecnie modernizowany v80
-Górki Ścierne-Lędziny odc. nieprzejezdny 3 km rozebrane
-Lędziny-Mysłowice Kosztowy v20 km/h
Linia do Mysłowic ma 25 km z czego 16 km będzie na v80, 3 km są nie przejezdne dla poc. os, 6 km jest na v20
Czyli ani na Oświęcim ani na Mysłowice nie da się jechać bo wszędzie gdzieś brakuje toru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 29-01-2013, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Czyli jedyny sens takiego połączenia to dojazdówki do zakładów pracy? Kilka kursów na dobę w godzinach zmian? Hm.
Skoro dalej jeździ autobus w relacji Tychy - Imielin, to w tej relacji pociągiem też by byli zainteresowani. Chociaż obiło mi się kiedyś o uszy, że imieliński UM już ich nie finansuje (w przeciwieństwie do linii oświęcimskiej). Ale to też inwestycje i czas.
A jak ze statusem Górek? Stacja czy p.o.? Bo jeśli czynna stacja, to może łatwiej i taniej puścić tam pociągi zamiast przebudowywać Bieruń Stary?

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Qbuss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lut 2013

PostWysłany: 28-02-2013, 23:29    Odpowiedz z cytatem

A ja tak z nieco innej beczki - dlaczego pociągi mogą kończyć bieg tylko na stacji? Czy jest to podyktowane jakimiś wymogami np. bezpieczeństwa, czy tylko po prostu przepis tak stanowi? Bieruń Stary jest mijanką, w razie uruchomienia przewozów pasażerskich, podczas postoju osobówki, jeden tor przelotowy byłby wolny więc ruch nie byłby blokowany. Są tam nawet bocznice, choć nie wiem, czy nie należą do ERGu.
Nie znam się na tym, może wypowie się jakiś znawca Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 01-03-2013, 22:41    Odpowiedz z cytatem

No ja to tak widzę że się nie zgadzają bo jak stoi 1 pociąg na takiej mijance i np. czeka sobie 20 minut na odjazd w stronę Tychów a z dwóch stron jadą inne pociągi to nie mogą się minąć bo tylko 1 tor jest wolny. Dlatego chyba zabraniają bo przepustowość takiej mijanki jest ograniczona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Qbuss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lut 2013

PostWysłany: 01-03-2013, 23:08    Odpowiedz z cytatem

Racja, nie pomyślałem o tym Śmiech Szkoda, że o tej przeszkodzie nie pomyśleli Ci, którzy obiecywali przedłużenie SKR do Bierunia Starego. Choć tak naprawdę sens miałoby tylko wydłużenie relacji do Oświęcimia, ale to już nieco inna bajka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl