Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedź od PR Katowice na wysłane pismo
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-07-2010, 15:42   

@mike_sc3, jestem daleki od odcinania jakichkolwiek miast od połączeń kolejowych. W swojej propozycji miałem na uwadze zupełnie nowe połączenia, które byłyby uzupełnieniem obecnej oferty połączeń kolejowych na trasie przez Sosnowiec Płd.
Przejdź na dół

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-07-2010, 12:06    Odpowiedz z cytatem

To są kpiny ŚZPR 5 zdań odpowiedzi na tak długie pismo w ktorym są propozycje na przyciągniecie pasażerów do kolei. To pokazuje że rozkład na lata 10/11 będzie tak samo zły jak obecny. Przewiduje że moiże być nawet gorzej. Nie rozumiem jaki jest cel uruchamiania relacjii np. Bytom-Gliwice jak można by je bez problemu wuydłużyć do Opola w celu podwyższenia frekwencji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-07-2010, 13:55   

Chciałbym zauważyć, że na moje pismo odpowiedziała niejaka Renata Rogowska. To ta, która cieszyła się z niskiej frekwencji na konsultacjach rozkładowych: http://www.tvs.pl/informacje/26839/
Powrót do góry

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-07-2010, 19:34    Odpowiedz z cytatem

No chyba nie spowiedziewali się wysokiej frekwencjii przy tak głupiej godzinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-07-2010, 19:51   

Toteż nie dziwi mnie tak wymijająca sedno sprawy odpowiedź od tej pani... Wink
Powrót do góry

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 28-07-2010, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, bo ja znam tą panią z zupełnie innej - patrz dobrej strony hehe Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-10-2010, 20:32   

18 września br. wysłałem do ŚZPR pismo o treści przedstawionej poniżej. Początkowo planowałem opublikować je dopiero w momencie otrzymania odpowiedzi od PR Katowice, ale z racji tego, że mają mnie i moje pismo w dupie, zamieszczam je już dzisiaj:

Pytania do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach:

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach posiada techniczną możliwość, a także wyraża zainteresowanie, aby wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na lata 2010/2011 uruchomić bezpośrednie połączenie kategorii REGIO w ilości minimum 4 par na dobę w relacji Gliwice – Częstochowa Osobowa, po możliwie najkrótszej zarówno pod względem kilometrażowym, jak również pod względem czasowym trasie, przez Tarnowskie Góry i Herby Stare? Pociąg zatrzymywałby się na następujących stacjach i przystankach osobowych:

GLIWICE
Bytom Północny (brak postoju)
Radzionków Rojca
Radzionków
Nakło Śląskie
Tarnowskie Góry
Miasteczko Śląskie
Kalety
Strzebiń
Boronów
Herby Stare
Blachownia
Częstochowa Gnaszyn
Częstochowa Stradom
CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

Plusy takiego połączenia:

czas przejazdu w granicach 1 godziny i 30 minut pod warunkiem, że pociąg między Bytomiem Bobrkiem, a Bytomiem Karbiem kursowałby łącznicą towarową z pominięciem Bytomia (łącznica o długości ok. 900 metrów, w pełni zelektryfikowana, Vmax=30 km/h, brak konieczności zmiany kierunku jazdy w Bytomiu co daje oszczędność czasu ok. 10 do 15 minut), a także z pominięciem stacji Herby Nowe (brak konieczności zmiany kierunku jazdy na tej stacji, co z kolei daje oszczędność czasu ok. 6 do 8 minut)
najkrótszy wariant trasy: 84 kilometry (dla porównania, przez Katowice i Zawiercie jest to 117 kilometrów)
tani bilet jednorazowy na trasę Gliwice - Częstochowa: 16 zł. (dla porównania bilet na tę samą relację przez Katowice i Zawiercie kosztuje 19 zł. - w skali roku oszczędność dla przeciętnego pasażera jest duża)
tworzymy bezpośrednie połączenie Gliwic z Tarnowskimi Górami, którego obecnie bardzo brakuje sądząc po frekwencji w porannych autobusach łączących Tarnowskie Góry z Gliwicami

Minusy takiego połączenia:

brak dużych ośrodków miejskich wzdłuż trasy, aczkolwiek pokładam nadzieję w potencjał mieszkańców miejscowości Strzebiń i Boronów, którzy swego czasu zabiegali o to, aby na poranny pociąg nr 520 relacji Wieluń Dąbrowa - Tarnowskie Góry wróciło zestawienie 2xEN57, gdyż w ciągu tygodnia było tylu chętnych pasażerów, że nie mieścili się w jednej jednostce elektrycznej

Jednocześnie chciałbym zauważyć, że do stworzenia bezpośredniego połączenia Gliwice – Tarnowskie Góry – Herby Stare – Częstochowa Osobowa można wykorzystać funkcjonujące obecnie pociągi REGIO relacji Tarnowskie Góry – Herby Stare, wydłużając je odpowiednio w kierunku Gliwic i Częstochowy, a także pomijając stację Herby Nowe.

Ponadto pozwolę sobie zaprezentować Państwu przewidywany rozkład potoków podróżnych dla pociągu REGIO relacji Częstochowa Osobowa – Herby Stare – Tarnowskie Góry – Gliwice, wyjeżdżającego ze stacji początkowej w godzinach porannych (ok. 5/6 rano):

Częstochowa - pasażerowie chcący jak najszybciej dojechać do Gliwic, bez niepotrzebnej jazdy przez całe Zagłębie Dąbrowskie i połowę Śląska
Herby, Boronów, Strzebiń - pasażerowie chcący dojechać na rano do pracy/szkoły do Tarnowskich Gór i Gliwic
Tarnowskie Góry - pasażerowie (głównie studenci i uczniowie), którzy chcą dojechać na rano do Gliwic na uczelnię lub do szkoły

Czekam na Państwa opinię w tej kwestii.

Łączenie relacji w województwie śląskim i województwach ościennych, propozycja:

Chciałbym teraz przejść do kwestii łączenia relacji pociągów na terenie województwa śląskiego i ościennych województw (małopolskie, łódzkie, wielkopolskie i opolskie).

Jak dobrze Państwo wiedzą, dzięki gęsto rozwiniętej sieci kolejowej w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym, ale nie tylko, bo nie można przecież zapomnieć o Rybnickim Okręgu Węglowym, Śląsku Cieszyńskim i okolicach Częstochowy, relacje pociągów można tutaj łączyć na wiele różnych sposobów tak, aby wszyscy pasażerowie korzystający każdego dnia z usług kolei regionalnej w maksymalnym stopniu byli zadowoleni z jej funkcjonowania. Poniżej chciałbym przedstawić Państwu własną koncepcję rozwoju kolei w województwie śląskim z podziałem na linie, od których ŚZPR powinien rozpocząć swoje działania w celu uatrakcyjnienia własnej oferty przewozowej (zwłaszcza teraz, gdy nadchodzi konkurencja pod postacią Kolei Śląskich):

LINIA I:

- Częstochowa - Zawiercie - Katowice - Rybnik - Racibórz/Wodzisław Śląski - Chałupki - (Bohumin)

Opis linii:

Pociągi kursujące między Częstochową, a Rybnikiem co godzinę, jednak co drugi kursujący w relacji Częstochowa - Chałupki - (Bohumin), a co drugi w relacji Częstochowa - Racibórz, np. o 4:15 pociąg wyjeżdżający z Częstochowy do Raciborza, natomiast o 5:15 do Chałupek (Bohumina), o 6:15 do Raciborza, o 7:15 do Raciborza itd. Dzięki temu zachowujemy takt 1-godzinny między Częstochową, a Rybnikiem. Postój w Katowicach powinien być nie dłuższy jak 2 do maksymalnie 3 minut.

LINIA II:

- Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa

Opis linii:

Pociągi kursujące jako uzupełnienie linii I. Zakładamy, że pociągi od strony Rybnika kursujące do Częstochowy wyjeżdżają z Katowic zawsze 15 minut po pełnej godzinie (5:15, 6:15, 7:15 itd.) - dopasowujemy więc rozkład składów przyjeżdżających od strony Gliwic tak, aby między Katowicami, a Częstochową pociągi kursowały co 30 minut, (5:15 od strony Rybnika, 5:45 z Gliwic, 6:15 od strony Rybnika. 6:45 z Gliwic itd.). Dzięki takiemu rozwiązaniu zachowujemy przejrzysty i łatwy do zapamiętania przez pasażerów takt 30-minuty na odcinku Katowice – Zawiercie – Częstochowa. Postój w Katowicach powinien być nie dłuższy jak 2 do maksymalnie 3 minut.

LINIA III:

Gliwice - Katowice - Kraków

Opis linii:

Pociągi kursujące jako uzupełnienie na odcinku Gliwice - Katowice pociągów do Częstochowy. Wyjeżdżające 30 minut po składach w kierunku duchowej stolicy Polski. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy przejrzysty takt 30-minutowy między Gliwicami, a Katowicami (np. 5:15 do Częstochowy, 5:45 do Krakowa, 6:15 do Częstochowy, 6:45 do Krakowa itd.), a także przy niewielkim wysiłku zapewniamy dogodne skomunikowania w Katowicach dla pociągów przyjeżdżających od strony Rybnika z pociągami w kierunku Krakowa i vice versa. Postój w Katowicach nie dłuższy jak 1 do 2 minut.

LINIA IV:

Oświęcim - Katowice - Tarnowskie Góry - Lubliniec - Kluczbork - (Ostrów Wielkopolski)

Opis linii:

Połączenie relacji Oświęcim - Katowice z Katowice - Lubliniec w celu uatrakcyjnienia obu relacji, niecieszących się obecnie zbytnim zainteresowaniem ze strony podróżnych. Pociągi w relacji Oświęcim - Lubliniec kursujące co dwie godziny, (przykładowe wyjazdy ze stacji Oświęcim: 5:15, 7:15, 9:15 itd.), uzupełnione na odcinku Katowice - Lubliniec pociągami relacji Katowice - Kluczbork - Ostrów Wielkopolski, dzięki czemu między Katowicami, a Tarnowskimi Górami i Lublińcem mamy (podobnie jak we wcześniejszych liniach) zachowany przejrzysty i łatwy do zapamiętania takt 1-godzinny. Jak by to miało wyglądać dla stacji Katowice? Np.: 5:15 pociąg relacji Katowice - Kluczbork - Ostrów Wielkopolski, 6:15 pociąg relacji Oświęcim - Lubliniec, 7:15 pociąg relacji Katowice - Kluczbork - Ostrów Wlkp., 8:15 pociąg relacji Oświęcim - Lubliniec itd. Chciałbym przy tym zauważyć, że uważam za konieczne połączenie pociągów relacji Katowice – Kluczbork z pociągami relacji Kluczbork – Ostrów Wielkopolski głównie ze względu na niewielką ofertę przewozową między Katowicami, a Ostrowem Wielkopolskim. Na stacjach węzłowych wzdłuż trasy należałoby zadbać o dogodne skomunikowania z innymi pociągami kategorii REGIO i tak: w Bytomiu z/w kierunku Gliwic, w Tarnowskich Górach z/w kierunku stacji Fosowskie/Opole, w Lublińcu z/w kierunku Częstochowy, w Kluczborku z/w kierunku Opola i Nysy.

LINIA V:

Katowice - Tarnowskie Góry - Herby Nowe - Kępno/Zduńska Wola

Opis linii:

Wydłużenie kursujących obecnie pociągów relacji Katowice - Wieluń Dąbrowa do stacji Kępno + uruchomienie nowej relacji Katowice - Zduńska Wola. W celu oszczędności proponuję rozwiązanie problemu obu relacji na zasadzie dwóch jednostek EN57 wyjeżdżających z Katowic w kierunku Herbów Nowych, przy czym pierwsza jednostka jadąca do Kępna, natomiast druga jadąca do Zduńskiej Woli. Obie jednostki łączone/rozłączane na stacji Herby Nowe. Wyjazdy z Katowic 30 minut po pociągach kursujących w kierunku Lublińca, przy czym do Kępna powinny kursować 3 pociągi z Katowic (ok. 6, 12 i 18), natomiast do Zduńskiej Woli widziałbym miejsce dla dwóch pociągów (ok. 6 i 12). Można się jeszcze zastanowić nad uzupełnieniem relacji Katowice - Kępno pociągami w relacji Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa.

LINIA VI:

Zwardoń - Żywiec - Bielsko Biała - Katowice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

Opis linii:

Pociągi kursujące co godzinę, wszystkie w relacji Zwardoń - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

LINIA VII:

Tychy Miasto - Katowice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

Opis linii:

Uzupełnienie linii VI, dzięki czemu na odcinku Tychy - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice uzyskujemy takt 30-minutowy.

LINIA VIII:

Wisła Głębce - Katowice - Gliwice

Opis linii:

Wydłużenie pociągów do stacji Gliwice. Niestety wiąże się to z koniecznością zmiany kierunku jazdy w Katowicach, ale korzyści byłyby wymierne: Tychy uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Gliwicami, konkurencyjne do przepełnionych i czasowo przegrywających z komunikacją kolejową autobusów. Na odcinku Katowice - Gliwice pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, natomiast na odcinku Wisła Głębce - Katowice kursujący na obecnych zasadach. Pociągi kursujące w takcie 2-godzinnym, dzięki czemu między Katowicami, a Gliwicami w wybranych porach dnia pociągi kursowałyby co 15 i 30 minut.

LINIA IX:

Bytom - Gliwice - Strzelce Opolskie - Opole - Wrocław

Opis linii:

Połączenie relacji Bytom - Gliwice z Gliwice - Opole i wydłużenie części kursów do Wrocławia (np. co 3 kurs do Wrocławia, a pozostałe do Opola). W Bytomiu skomunikowanie dla pociągów przyjeżdżających od strony Tarnowskich Gór (Ostrowa Wielkopolskiego/Kępna) i Katowic (Oświęcimia), natomiast w Gliwicach skomunikowanie dla pociągów przyjeżdżających np. z Częstochowy lub Krakowa.
LINIA X:

Gliwice - Kędzierzyn Koźle - Opole

Opis linii:

Wydłużenie wszystkich pociągów kursujących w relacji Gliwice - Kędzierzyn Koźle do Opola, przy czym składy powinny wyjeżdżać 30 minut po pociągach z Bytomia - tworzymy w ten sposób takt 30 minutowy na odcinku Gliwice - Opole. Skomunikowania tak jak w linii IX.

LINIA XI:

Cieszyn – Zebrzydowice – Czechowice Dziedzice – Oświęcim

Połączenie relacji Cieszyn – Czechowice Dziedzice z pociągami REGIO relacji Czechowice Dziedzice – Oświęcim w jedną spójną całość w celu podniesienia frekwencji w pociągach na tej trasie i uatrakcyjnieniu oferty przewozowej.

Uzupełnieniem wyżej wymienionych linii powinny być pozostałe relacje pociągów, nie pasujące do żadnych z powyższych kryteriów;

Gliwice – Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Częstochowa Osobowa
Kraków Główny – Jaworzno Szczakowa – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Zawiercie – Częstochowa Osobowa
Katowice – Cieszyn
Tarnowskie Góry – Fosowskie – Opole Główne
Częstochowa Osobowa – Lubliniec – Opole Główne
Bielsko Biała – Pszczyna – Rybnik
Katowice - Kielce

Chciałbym zauważyć, że w przypadku wprowadzenia w życie proponowanej przeze mnie koncepcji rozwoju kolei regionalnej w województwie śląskim, Śląski Zakład Przewozów Regionalnych we współpracy z ościennymi Zakładami PR może znacząco zwiększyć pracę przewozową, na co sprowadzają się dłuższe relacje pociągów, bez konieczności uruchamia tzw. "ogryzków" typu: Gliwice – Katowice, Bytom – Gliwice, Katowice – Tarnowskie Góry, Tarnowskie Góry – Herby Stare, Katowice – Zawiercie, Katowice – Kraków, Tychy Miasto – Katowice, Katowice – Oświęcim.

Liczę na konstruktywną ocenę mojej propozycji. W celu omówienia szczegółów proponowanej przeze mnie koncepcji jestem otwarty na wspólny dialog. Miejsce i czas ewentualnego spotkania są mi obojętne. W razie jakichkolwiek pytań, proszę dzwonić na mój numer telefonu od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 22.

Na powyższe pismo proszę o odpowiedź w trybie dostępu do informacji publicznej pocztą elektroniczną na adres: (tutaj podałem swój adres e-mail) lub pocztą tradycyjną na adres podany w górnej części listu. Z wyrazami szacunku, (tutaj podałem swoje imię i nazwisko).


Dzisiaj minęły 3 tygodnie od wysłania pisma i myślicie, że zadzwonili do mnie? Oni nie raczyli nawet odpisać na moją wiadomość! A chciałbym zauważyć, że dzień po wysłaniu e-maila otrzymałem potwierdzenie wyświetlenia wiadomości na komputerze odbiorcy. Czyli musieli mieć to przed oczyma. Jest mi bardzo przykro, że ŚZPR jest zupełnie głuchy na prośby i propozycje pasażerów. Jest mi przykro, że PR-y w dobie, kiedy konkurencja pod postacią KŚ-ów jest coraz bardziej realna zamiast walczyć o pasażera, oddalają się od niego i wypinają szanowne cztery litery.
Powrót do góry

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-10-2010, 20:55   

Dobre konkretne pismo z dobrymi pomysłami Smile nawet co nieco z moich wypowiedzi wyczytałem Wink Pewnie Ci odpiszą, ale nie liczę na pozytywne rozpatrzenie sprawy, będzie tradycyjnie, że wezmą Twoje sugestie pod uwagę ale nie da się ich zrealizować.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-01-2011, 21:14   

Niestety ŚZPR nie odpisał mi na to długaśne pismo, jakie wysłałem do nich kilka miesięcy temu, dlatego też w zeszłym tygodniu postanowiłem nieco skorygować ów pisemko i przesłać je raz jeszcze:

Pytania do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach:

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach posiada techniczną możliwość, a także wyraża zainteresowanie, aby wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na lata 2011/2012 (lub w ramach jednej z trzech korekt rocznego rozkładu jazdy pociągów 2010/2011) uruchomić bezpośrednie połączenie kategorii REGIO w ilości minimum 4 par na dobę w relacji Gliwice – Częstochowa Osobowa, po możliwie najkrótszej zarówno pod względem kilometrażowym, jak również pod względem czasowym trasie, przez Tarnowskie Góry i Herby Stare? Pociąg zatrzymywałby się na następujących stacjach i przystankach osobowych:

GLIWICE
Bytom Północny (brak postoju)
Radzionków Rojca
Radzionków
Nakło Śląskie
Tarnowskie Góry
Miasteczko Śląskie
Kalety
Strzebiń
Boronów
Herby Stare
Blachownia
Częstochowa Gnaszyn
Częstochowa Stradom
CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

Plusy takiego połączenia:

czas przejazdu w granicach 1 godziny i 30 minut pod warunkiem, że pociąg między Bytomiem Bobrkiem, a Bytomiem Karbiem kursowałby łącznicą towarową z pominięciem Bytomia (łącznica o długości ok. 900 metrów, w pełni zelektryfikowana, Vmax=30 km/h, brak konieczności zmiany kierunku jazdy w Bytomiu co daje oszczędność czasu ok. 10 do 15 minut), a także z pominięciem stacji Herby Nowe (brak konieczności zmiany kierunku jazdy na tej stacji, co z kolei daje oszczędność czasu ok. 6 do 8 minut)
najkrótszy wariant trasy: 84 kilometry (dla porównania, przez Katowice i Zawiercie jest to 117 kilometrów)
tani bilet jednorazowy na trasę Gliwice - Częstochowa: 16 zł. (dla porównania bilet na tę samą relację przez Katowice i Zawiercie kosztuje 19 zł. - w skali roku oszczędność dla przeciętnego pasażera jest duża)
tworzymy bezpośrednie połączenie Gliwic z Tarnowskimi Górami, którego obecnie bardzo brakuje sądząc po frekwencji w porannych autobusach łączących Tarnowskie Góry z Gliwicami


Minusy takiego połączenia:

brak dużych ośrodków miejskich wzdłuż trasy, aczkolwiek pokładam nadzieję w potencjał mieszkańców miejscowości Strzebiń i Boronów, którzy swego czasu zabiegali o to, aby na poranny pociąg nr 520 relacji Wieluń Dąbrowa - Tarnowskie Góry wróciło zestawienie 2xEN57, gdyż w ciągu tygodnia było tylu chętnych pasażerów, że nie mieścili się w jednej jednostce elektrycznej

Jednocześnie chciałbym zauważyć, że do stworzenia bezpośredniego połączenia Gliwice – Tarnowskie Góry – Herby Stare – Częstochowa Osobowa można wykorzystać funkcjonujące obecnie pociągi REGIO relacji Tarnowskie Góry – Herby Stare, wydłużając je odpowiednio w kierunku Gliwic i Częstochowy, a także pomijając stację Herby Nowe.

Ponadto pozwolę sobie zaprezentować Państwu przewidywany rozkład potoków podróżnych dla pociągu REGIO relacji Częstochowa Osobowa – Herby Stare – Tarnowskie Góry – Gliwice, wyjeżdżającego ze stacji początkowej w godzinach porannych (ok. 5/6 rano):

Częstochowa - pasażerowie chcący jak najszybciej dojechać do Gliwic, bez niepotrzebnej jazdy przez całe Zagłębie Dąbrowskie i połowę Śląska
Herby, Boronów, Strzebiń - pasażerowie chcący dojechać na rano do pracy/szkoły do Tarnowskich Gór i Gliwic
Tarnowskie Góry - pasażerowie (głównie studenci i uczniowie), którzy chcą dojechać na rano do Gliwic na uczelnię lub do szkoły

Czekam na Państwa opinię w tej kwestii.

Łączenie relacji w województwie śląskim i województwach ościennych, propozycja:

Chciałbym teraz przejść do kwestii łączenia relacji pociągów na terenie województwa śląskiego i ościennych województw (małopolskie, łódzkie, wielkopolskie i opolskie).

Jak dobrze Państwo wiedzą, dzięki gęsto rozwiniętej sieci kolejowej w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym, ale nie tylko, bo nie można przecież zapomnieć o Rybnickim Okręgu Węglowym, Śląsku Cieszyńskim i okolicach Częstochowy, relacje pociągów można tutaj łączyć na wiele różnych sposobów tak, aby wszyscy pasażerowie korzystający każdego dnia z usług kolei regionalnej w maksymalnym stopniu byli zadowoleni z jej funkcjonowania. Poniżej chciałbym przedstawić Państwu własną koncepcję rozwoju kolei w województwie śląskim z podziałem na linie, od których ŚZPR powinien rozpocząć swoje działania w celu uatrakcyjnienia własnej oferty przewozowej (zwłaszcza teraz, gdy nadchodzi konkurencja pod postacią Kolei Śląskich):

LINIA I:

- Częstochowa - Zawiercie - Katowice - Rybnik - Racibórz/Wodzisław Śląski - Chałupki - (Bohumin)

Opis linii:

Pociągi kursujące między Częstochową, a Rybnikiem co godzinę, jednak co drugi kursujący w relacji Częstochowa - Chałupki - (Bohumin), a co drugi w relacji Częstochowa - Racibórz, np. o 4:15 pociąg wyjeżdżający z Częstochowy do Raciborza, natomiast o 5:15 do Chałupek (Bohumina), o 6:15 do Raciborza, o 7:15 do Chełupek (Bohumina) itd. Dzięki temu zachowujemy takt 1-godzinny między Częstochową, a Rybnikiem. Postój w Katowicach powinien być nie dłuższy jak 2 do maksymalnie 3 minut.

LINIA II:

- Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa

Opis linii:

Pociągi kursujące jako uzupełnienie linii I. Zakładamy, że pociągi od strony Rybnika kursujące do Częstochowy wyjeżdżają z Katowic zawsze 15 minut po pełnej godzinie (5:15, 6:15, 7:15 itd.) - dopasowujemy więc rozkład składów przyjeżdżających od strony Gliwic tak, aby między Katowicami, a Częstochową pociągi kursowały co 30 minut, (5:15 od strony Rybnika, 5:45 z Gliwic, 6:15 od strony Rybnika. 6:45 z Gliwic itd.). Dzięki takiemu rozwiązaniu zachowujemy przejrzysty i łatwy do zapamiętania przez pasażerów takt 30-minuty na odcinku Katowice – Zawiercie – Częstochowa. Postój w Katowicach powinien być nie dłuższy jak 2 do maksymalnie 3 minut.

LINIA III:

Gliwice - Katowice - Kraków

Opis linii:

Pociągi kursujące jako uzupełnienie na odcinku Gliwice - Katowice pociągów do Częstochowy. Wyjeżdżające 30 minut po składach w kierunku duchowej stolicy Polski. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy przejrzysty takt 30-minutowy między Gliwicami, a Katowicami (np. 5:15 do Częstochowy, 5:45 do Krakowa, 6:15 do Częstochowy, 6:45 do Krakowa itd.), a także przy niewielkim wysiłku zapewniamy dogodne skomunikowania w Katowicach dla pociągów przyjeżdżających od strony Rybnika z pociągami w kierunku Krakowa i vice versa. Postój w Katowicach nie dłuższy jak 1 do 2 minut.

LINIA IV:

Oświęcim - Katowice - Tarnowskie Góry - Lubliniec - Kluczbork - (Ostrów Wielkopolski)

Opis linii:

Połączenie relacji Oświęcim - Katowice z Katowice - Lubliniec w celu uatrakcyjnienia obu relacji, niecieszących się obecnie zbytnim zainteresowaniem ze strony podróżnych. Pociągi w relacji Oświęcim - Lubliniec kursujące co dwie godziny, (przykładowe wyjazdy ze stacji Oświęcim: 5:15, 7:15, 9:15 itd.), uzupełnione na odcinku Katowice - Lubliniec pociągami relacji Katowice - Kluczbork - Ostrów Wielkopolski, dzięki czemu między Katowicami, a Tarnowskimi Górami i Lublińcem mamy (podobnie jak we wcześniejszych liniach) zachowany przejrzysty i łatwy do zapamiętania takt 1-godzinny. Jak by to miało wyglądać dla stacji Katowice? Np.: 5:15 pociąg relacji Katowice - Kluczbork - Ostrów Wielkopolski, 6:15 pociąg relacji Oświęcim - Lubliniec, 7:15 pociąg relacji Katowice - Kluczbork - Ostrów Wlkp., 8:15 pociąg relacji Oświęcim - Lubliniec itd. Chciałbym przy tym zauważyć, że uważam za konieczne połączenie pociągów relacji Katowice – Kluczbork z pociągami relacji Kluczbork – Ostrów Wielkopolski głównie ze względu na niewielką ofertę przewozową między Katowicami, a Ostrowem Wielkopolskim. Na stacjach węzłowych wzdłuż trasy należałoby zadbać o dogodne skomunikowania z innymi pociągami kategorii REGIO i tak: w Bytomiu z/w kierunku Gliwic, w Tarnowskich Górach z/w kierunku stacji Fosowskie/Opole, w Lublińcu z/w kierunku Częstochowy, w Kluczborku z/w kierunku Opola i Nysy.

LINIA V:

Katowice - Tarnowskie Góry - Herby Nowe - Kępno/Zduńska Wola

Opis linii:

Wydłużenie kursujących obecnie pociągów relacji Katowice - Wieluń Dąbrowa do stacji Kępno + uruchomienie nowej relacji Katowice - Zduńska Wola. W celu oszczędności proponuję rozwiązanie problemu obu relacji na zasadzie dwóch jednostek EN57 wyjeżdżających z Katowic w kierunku Herbów Nowych, przy czym pierwsza jednostka jadąca do Kępna, natomiast druga jadąca do Zduńskiej Woli. Obie jednostki łączone/rozłączane na stacji Herby Nowe. Wyjazdy z Katowic 30 minut po pociągach kursujących w kierunku Lublińca, przy czym do Kępna powinny kursować 3 pociągi z Katowic (ok. 6, 12 i 18), natomiast do Zduńskiej Woli widziałbym miejsce dla dwóch pociągów (ok. 6 i 12). Można się jeszcze zastanowić nad uzupełnieniem relacji Katowice - Kępno pociągami w relacji Tarnowskie Góry - Wieluń Dąbrowa.

LINIA VI:

Zwardoń - Żywiec - Bielsko Biała - Katowice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

Opis linii:

Pociągi kursujące co godzinę, wszystkie w relacji Zwardoń - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

LINIA VII:

Tychy Miasto - Katowice - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

Opis linii:

Uzupełnienie linii VI, dzięki czemu na odcinku Tychy - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice uzyskujemy takt 30-minutowy.

LINIA VIII:

Wisła Głębce - Katowice - Gliwice

Opis linii:

Wydłużenie pociągów do stacji Gliwice. Niestety wiąże się to z koniecznością zmiany kierunku jazdy w Katowicach, ale korzyści byłyby wymierne: Tychy uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Gliwicami, konkurencyjne do przepełnionych i czasowo przegrywających z komunikacją kolejową autobusów. Na odcinku Katowice - Gliwice pociąg zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, natomiast na odcinku Wisła Głębce - Katowice kursujący na obecnych zasadach. Pociągi kursujące w takcie 2-godzinnym, dzięki czemu między Katowicami, a Gliwicami w wybranych porach dnia pociągi kursowałyby co 15 i 30 minut.

LINIA IX:

Bytom - Gliwice - Strzelce Opolskie - Opole - Wrocław

Opis linii:

Połączenie relacji Bytom - Gliwice z Gliwice - Opole i wydłużenie części kursów do Wrocławia (np. co 3 kurs do Wrocławia, a pozostałe do Opola). W Bytomiu skomunikowanie dla pociągów przyjeżdżających od strony Tarnowskich Gór (Ostrowa Wielkopolskiego/Kępna) i Katowic (Oświęcimia), natomiast w Gliwicach skomunikowanie dla pociągów przyjeżdżających np. z Częstochowy lub Krakowa.

LINIA X:

Gliwice - Kędzierzyn Koźle - Opole

Opis linii:

Wydłużenie wszystkich pociągów kursujących w relacji Gliwice - Kędzierzyn Koźle do Opola, przy czym składy powinny wyjeżdżać 30 minut po pociągach z Bytomia - tworzymy w ten sposób takt 30 minutowy na odcinku Gliwice - Opole. Skomunikowania tak jak w linii IX.

LINIA XI:

Cieszyn – Zebrzydowice – Czechowice Dziedzice – Oświęcim

Połączenie relacji Cieszyn – Czechowice Dziedzice z pociągami REGIO relacji Czechowice Dziedzice – Oświęcim w jedną spójną całość w celu podniesienia frekwencji w pociągach na tej trasie i uatrakcyjnieniu oferty przewozowej.

Uzupełnieniem wyżej wymienionych linii powinny być pozostałe relacje pociągów, nie pasujące do żadnych z powyższych kryteriów;

Gliwice – Tarnowskie Góry – Herby Nowe – Częstochowa Osobowa
Kraków Główny – Jaworzno Szczakowa – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Zawiercie – Częstochowa Osobowa
Katowice – Cieszyn
Tarnowskie Góry – Fosowskie – Opole Główne
Częstochowa Osobowa – Lubliniec – Opole Główne
Bielsko Biała – Pszczyna – Rybnik
Katowice - Kielce

Chciałbym zauważyć, że w przypadku wprowadzenia w życie proponowanej przeze mnie koncepcji rozwoju kolei regionalnej w województwie śląskim, Śląski Zakład Przewozów Regionalnych we współpracy z ościennymi Zakładami PR może znacząco zwiększyć pracę przewozową, na co sprowadzają się dłuższe relacje pociągów, bez konieczności uruchamiania tzw. "ogryzków" typu: Gliwice – Katowice, Bytom – Gliwice, Katowice – Tarnowskie Góry, Tarnowskie Góry – Herby Stare, Katowice – Zawiercie, Katowice – Kraków, Tychy Miasto – Katowice, Katowice – Oświęcim.

Liczę na konstruktywną ocenę mojej propozycji.

Na powyższe pismo proszę o odpowiedź w trybie dostępu do informacji publicznej pocztą elektroniczną na adres: (tutaj podałem adres e-mail) lub pocztą tradycyjną na adres podany w górnej części listu. Z wyrazami szacunku, (moje imię i nazwisko).

Dzisiaj otrzymałem od nich lakoniczną odpowiedź, która nic specjalnego nie wnosi do mojego życia, oto ona:

"Przewozy Regionalne" sp. z o.o. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach, dziękuje za przedstawione wnioski do rozkładu jazdy 2011/2012 i za zainteresowanie naszą ofertą. Pragniemy poinformować, że wszystkie nadesłane wnioski i opinie są przez nas wnikliwie analizowane i wykorzystane podczas prac nad ofertą przewozową.

Pańskie wnioski wymagają dodatkowo dokonania uzgodnień z wszystkimi sąsiadującymi Zakładami Przewozów Regionalnych oraz właściwymi terytorialnie Urzędami Marszałkowskimi, dlatego nie mogą zostać zrealizowane w ramach pierwszej korekty do obecnego rozkładu jazdy 2010/2011, obowiązującej od 1 marca br.

Niemniej chcemy zapewnić, że Pańskie wnioski zostaną przedstawione podczas uzgadniania oferty przewozowej na rozkład 2011/2012 wszystkim zainteresowanym Zakładom Przewozów Regionalnych i Urzędom Marszałkowskim.
"

Ocenę mojego pisma i odpowiedzi jaką otrzymałem poddaję Waszej dyskusji. Od siebie dodam tylko tyle, że czekam jeszcze na odpowiedź centrali na inne pismo, dotyczące pociągów IR. Na razie cisza, ale dam im jeszcze czas do poniedziałku, potem mam urlop. Very Happy
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-01-2011, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Twój plan jest OK, tylko troche utopijny - wiesz ile jednostek potrzebowałyby PR, żeby to wszystko obsłużyć?

Podobają mi się relacje Częstochowa - Gliwice przez TG i Częstochowa - Kraków. Ta druga relacja wg mnie jest potrzeba. I to nie przyspieszona, ale osobowa - conajmniej 2 pary pociągów.

Odpowiedź PR? Hmmm... a co mogliby innego napisać? Niczego na wzór Twojej koncepcji nie wprowadzą od zaraz, ale może im zaświta coś w główkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patryk180 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 10-01-2011, 21:42    Odpowiedz z cytatem

ja na dzień dzisiejszy nie widze sensu pisania pism do ŚZPR zawsze jest mniej więcej napisane tak dziekujemy będzie analizować te wnioski do przyszłego rozkładu itd. ja na ich miejscu już bym się nie osmieszał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-01-2011, 21:42   

@Lil_Peter, nie przeczę, że potrzebna byłaby spora ilość EZT-ów, ale pomyśl, lepiej, żeby np. strzelam, 50 EZT-ów jeździło po województwie śląskim i okolicznych z zapełnieniem sięgającym 80/90% (jestem przekonany, że gdyby wprowadzić w życie proponowane przeze mnie relacje pociągów, to większość połączeń automatycznie stałaby się bardziej atrakcyjna), czy tyle samo składów wypuszczać w trasy, gdzie na połowie linii kursowałyby z zapełnieniem sięgającym 5, w porywach 10% (Bytom - Gliwice, TG - Herby Stare, Katowice - Lubliniec, Katowice - Oświęcim, Tychy Miasto - Katowice)?

@Patryk180, a ja będę nadal wysyłał pisma do ŚZPR i wiercił im dziurę w brzuchu. Może w końcu zrozumieją, że czas najwyższy zacząć się liczyć ze zdaniem pasażerów. Poprzerabiam to pismo i w ciągu najbliższych dni wyślę je również do OZPR, MZPR, ŁZPR i WZPR. Niech zaczną współpracować i naprawiać kolej regionalną.
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2011, 00:50    Odpowiedz z cytatem

Wiesz co, najpierw trzeba wyremontować niektóre trasy. Priorytetowo tą na TG z Katowic i na Oświęcim. Bo w sumie reszta jest chyba OK... Chyba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-01-2011, 07:11   

Zanim PLK-a coś wyremontuje, to ludzie zdążą się przesiąść do własnych samochodów i całkowicie zakorkują i tak zatkany już GOP.

Na TG - Bytom można prowadzić ruch wahadłowy wyremontowanym torem, tylko trzeba chcieć, a tych chęci bynajmniej brakuje zarówno w ŚZPR, jak i w PKP PLK.
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-01-2011, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Powiem szczerze, że akurat trasą w stronę TG nigdy nie jechałem. Tam cała trasa jest skopana czy tylko jakaś jej część? Z kolei na tym wyremontowanym torze jaka jest max prędkość dla składów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl