Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
PKP Intercity wozi ludzi jak bydło
Autor Wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-05-2012, 21:38    Odpowiedz z cytatem

no nie przesadzaj 81 zł to dla wielu osób jest dużooo... 25.50zł to cena znośna za tanią kuszetkę, których powinno być więcej w nocnych składach,

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 12-05-2012, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Przecież my Polacy sami jesteśmy sobie winni że jeździmy w takich warunkach (w większości wypadków). Wielokrotnie podczas swoich podróży po kraju (a jeżdżę sporo, również we wszelkiej maści długie weekendy, zmiany turnusów itp) zastanawiałem się nad mentalnością Polaków w podróży. Nasunęły mi się dwa twierdzenia. Pierwsze o tej wygodzie i miejscach przy oknie/korytarzu już padło, natomiast bardziej kuriozalne jest drugie twierdzenie. Ilekroć wsiadałem do różnych pociągów różnej kategorii to zawsze najbardziej załadowane są dwa/trzy pierwsze wagony (nawet do tego stopnia że ciężko przejść przez korytarz), natomiast w ostatnim wagonie przy odrobinie szczęścia można nawet prywatny przedział znaleźć. Nie wiem od czego to zależy że ludzie wolą jechać na korytarzu w 1 wagonie niż w przedziale w ostatnim.. Czyżby myśleli że szybciej dojadą? Bo chyba nie ze względów bezpieczeństwa ...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alexa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Mar 2012

PostWysłany: 13-05-2012, 00:08    Odpowiedz z cytatem

dyżurny masz rację , tak się dzieje bo ludzie myślą że im bliżej konduktora to jest bezpieczniej a na końcowych wagonach ludzie piją i są bójki ;p .

siwiutki91 mówisz dużo 81zł masz rację nie jest to mało bo wiadomo jakie są zarobkii ale jeżeli jedziemy raz w roku i chcemy odpocząć to kwota jest no niczym bo np jak chcesz pojechać nad morskie oko z rodziną koniem tam gdzie zatrzymują się busy koszt takiej przyjemności dla rodziców i dwoje dzieci to 200zł w jedną stronę (przejechanie się koniem ok 8km a wiadomo grzech nie być nad morskim okiem a dzieci taką długą drogę nie chętnie idą) .
Ja wolałem oszczędzać przez 2 miesiące i dopłacić do sypialnego i mieć naprawdę zajebisty urlopik niż tak jak pisał kolega wyżej :

Cytat:
Ci, którzy chcieli spędzić udaną majówkę w długi weekend, musieli przejść gehennę, jeśli w podróż wybrali się pociągiem.


Warto dodać że ludzie często widzą tylko jeden pociąg Very Happy , ja zawsze wole jechać z 1 przesiadką niż bezpośrednim ponieważ ten z przesiadką jedzie w 50% pusty a ten bezpośredni ma frekwencję 150% przykład ? , rok temu jak jechałem 2 klasą jechał jakiś pociąg do zakopca jak dojechał do stacji to ludzie stali już na korytarzach , a dosłownie po 45 minutach przyjechał inny który miał ostatnie 2 całe wagony wolne ! , i nim można też dojechać do zakopca wystarczyło się tylko przesiąść w Wrocławiu , ale co ? woleli jechać jak sardynki a ja z bratem miałem przez całą podróż cały wolny przedział Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 13-05-2012, 09:45    Odpowiedz z cytatem

Może warto powrócić do dawnych pociągów hotelowych, jak np. Kraków - Kołobrzeg czy Gdynia - Jelenia G albo Kraków - Świnoujście. Każdy z tych wymienionych, był zestawiany wyłącznie z sypialnych i kuszetek, bardzo mało postojów po drodze, cisza i spokój przez całą noc. Jadąc z Katowic do Kołobrzegu, składy od Zawiercia do Gdańska miały postój tylko w Warszawie, poza tym zero zatrzymań i naprawde pomysł bardzo mi sie podobał w tamtym czasie. Typowy nocny expres, nikt nie kręcił po składach, ale trzeba też zaznaczyć, że obok tych hotelowców, były wtedy całoroczne składy z normalnymi wagonami z Katowic do Kołobrzegu i z Krakowa do Świnoujścia. Pasażer miał wybór, jade normalnym lub hotelowym pociągiem.
Dziś mamy krótkie TLKi, ani za dużo wagonów siedzących ani za dużo kuszetek. Jest tragedia na dalekobieznych trasach nocnych a sezon wzmożonych wyjazdów to zdaniem PKP IC tylko wakacje, co jest zupełnie błędnym myśleniem. Od kwietnia i maja, pociągi są już pełniejsze do nadmorskich miejscowości czy w góry, a sezonowe składy wyjeżdżają od końca czerwca. Bez sensu te rozkłady.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2012, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Jako mieszkaniec Trójmiasta mogę potwierdzić, że komunikacja między Morzem a Górami jest przez cały praktycznie rok chętnie wykorzystywana - może z wyłączeniem miesięcy jesiennych.
Jako częsty gość na Mierzei Helskiej dodam też, że ludzie bardzo niechętnie korzystają z mozliwości przesiadek i z jednej strony ich rozumiem. Sam jestem w stanie zapakować się w plecaczek, który mogę i na kolanach trzymać, ale jeśli jedzie cała rodzina z bagażami na pół przedziału, to raczej nie chce się przesiadać. Z drugiej strony, z Helu do Trójmiasta jeździ tyle pociągów, że znaleźć sensowne skomunikowanie jest naprawdę łatwo, tylko się ludziom nie chce.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

holdman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 13-05-2012, 21:35    Odpowiedz z cytatem

Z trójmiasta na Hel jako turysta wybrałbym statek Śmiech A co do tematu to naprawdę jest w IC dużo lepiej niż rok temu, owszem bywa tłoczno, ale jechałem na majówkę z Rzeszowa do Koszalina (Brzechwa+Szczecinianin+Gryf) i nie było źle, owszem Szczecinianin z Wawy wyjechał trochę pełny, ale należy pamiętać, że tym pociągiem wracają ludzie z Warszawy z pracy do okolicznych miejscowości więc za Łowiczem można znaleźć miejsce jak się chce a w najgorszym wypadku to 3h na korytarzu do Poznania a tam już się przerzedza ostro Śmiech

_________________
LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-05-2012, 06:39    Odpowiedz z cytatem

W tym roku na statek są marne szanse Sad
Fakt, rok temu było fatalnie. Wtedy taki artykuł, jak wspomniany, był jak najbardziej aktualny. Ludzie nawet przestali wybrzydzać, bo liczyło się już tylko wejście do pociągu. Na trasie Gdańsk-Poznań składy skróciły się o 30-50%. A wagony w takim stanie, że po podróży całe ubranie musiało iść do prania, bo było cale w rdzy, brudzie i kto wie, co jeszcze. Nigdy nie zapomnę podróży obecnym "Mieszkiem" 12 lutego 2011, kiedy to w ani jednym wagonie nie działało ogrzewanie, toaleta w jednym z wagonów chyba się zatkała, bo jej zawartość radośnie pływała sobie po korytarzu, a w przedziałach była warstwa śniegu na 2 cm. Przez ponad pół roku nawet przez pół Polski wolałem jechać regionalnymi z przesiadkami, niż ryzykować z PKP IC. Ale od tamtej pory jest ogromna zmiana na plus. Ha, nawet mydło w toaletach się zdarza, co od czasu przejęcia pospiesznych przez IC graniczyło z cudem.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-05-2012, 02:18    Odpowiedz z cytatem

Niebywały tupet PKP Intercity

W dzisiejszym Fakcie czytamy, że podróżujący pociągami w nieludzkim tłoku pasażerowie są sami sobie winni. Jechali w takich warunkach z własnej woli – mówi rzeczniczka Małgorzata Sitkowska. I dodaje, że w pierwszej klasie zatłoczonego pociągu z Wrocławia na morze były wolne miejsca, wystarczyło dopłacić…

Pasażerowie leżący na korytarzu pociągu, poupychani niczym zwierzęta. Niewyobrażalny tłok, brak przejścia, zajęte nawet toalety.

źródło: naKolei.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-05-2012, 16:50   

Nie chce mi sie Wam długo odpisywac, ale stanowisko forumowiczow z ostatnich postow jest zenujace, wrecz zalosne.... Chyba w trosce o ratowanie wlasnego zdrowia psychicznego przylaczyli sie do betonu IC i pani Sitkowskiej i sami mowia tym samym jezykiem. Kolega dyzurny bez ogródek sugeruje, ze kazdy podrozny tak jak on powinni znac rozklad na wyrywki, znac taryfy, zestawienia pociagow. "Przeciez są EIC", "przeciez jest 1 klasa", "sa kusztetki" - to jest wytlumaczenie części forumowiczow na bydlęcy tłok i jazde w nieludzkich warunkach. Macie ochote sie przesiadac po 14 razy, to robcie to, ale nie wymagajcie zeby ludzie tez to uskuteczniali... troche dystansu i zdrowego ludzkiego podejscia, a nie MK-olskiego gadania, ze przeciez wiadomo ze pociag bedzie zapchany. Wy wiecie, ale NORMALNi podrozni nie, i ja zawsze stoje po stronie NORMALNYCH podroznych a nie kółeczkowiczów, którzy mierzą zawsze swoją miarką i wymagaja od podroznych pomyslowości MK-oli. Rolling Eyes Zrozumcie, ze to nie jest zadne wytlumaczenie. Jesli podrozny ma ochote jazdy w 2giej klasie to nikt nie ma prawa go zmuszac, by dopłacał - kolej ma obowiazek zapewnic mu podroz w godnych warunkach. Z czym do ludzi w XXI wieku? Beton, beton i jeszcze raz beton. Dajcie mi tą spółke, to w rok zaprowadze w niej porządek Twisted Evil
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 16-05-2012, 17:01    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, nie przeginaj pałki... wskaż mi w mojej wypowiedzi gdzie uważam że ludzie powinni znać na wyrywki cały rozkład jazdy, zestawienia itp? No gdzie? Niestety, ale sam siebie oszukujesz, i bronisz ludzi, którzy tylko narzekać potrafią.. Przecież to nie jest wielka filozofia wejść w wyszukiwarkę internetową i poszukać połączenia z przesiadką, które nie dość że może być wygodniejsze to szybsze.. Zestawienia przecież też można sobie sprawdzić na stronie Intercity która jest ogólnodostępna, więc z łaski swojej nie najeżdżaj że ja wymagam jakiś cudów.. Skoro pasażerowie wymagają wiele od kolei, to dlaczego kolej nie może wymagać odrobiny rozsądku w planowaniu podróżą od pasażerów? Piszesz że skoro pasażer chce jechać w drugiej klasie, to przewoźnik ma obowiązek mu to zapewnić.. Oczywiście, ale nigdzie nie pisze że to musi być pociąg bezpośredni (chyba że jest miejscówka).. Jakoś jak zdarza się że ludzie nie wejdą do 3-4 kolejnych autobusów w danej relacji, to wszystko jest cacy, tylko jak na peronie zostanie grupa ludzi bo nie weszli to już jest lament.. Sam wielokrotnie byłem świadkiem dantejskich scen we Wrocławiu gdzie pasażerowie szturmowali TLK Uznam, podczas gdy chwilę przed nim odjeżdżał TLK Rozewie, którym można było spokojnie dojechać do Poznania i tam przesiąść się na TLK Szczecinianin. Nie dość że w Szczecinie jest się wcześniej, to jeszcze dużo łatwiej nawet o pusty przedział niż w zawalonym po dach Uznamie..
A to o tym że zrobisz porządek w spółce to mogłeś sobie darować...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alexa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Mar 2012

PostWysłany: 16-05-2012, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jesli podrozny ma ochote jazdy w 2giej klasie to nikt nie ma prawa go zmuszac, by dopłacał - kolej ma obowiazek zapewnic mu podroz w godnych warunkach.


Pokaż mi punkt regulamin TLK gdzie jest niby napisane że kolej ma obowiązek zapewnić ''godną podróż'' , oraz co rozumie w regulaminie TLK pod słowem ''godna podróż'' Smile.

Mi chodziło o to że jeżeli jedzie się koleją raz czy dwa razy w roku na fajne wakacje jak np ja muszę jechać prawie 20h z pomorza w góry nie wyobrażam sobie jechać w 2 klasie , wolał bym siedzieć w domu niż jechać w tym brudzie , albo polecieć samolotem i tyle . Jeżeli ktoś chce zaoszczędzić kilkazłotych to każdego indywidualna sprawa i robi co się uważa Smile , przecież nikt nikogo nie zmusza czym chce jechać , tylko po co potem pisać że jechało się na korytarzu , rzeczniczka ma rację że ludzie są winni podpisuje się pod tym rękoma i nogami bo każdy widzi tylko 1 pociąg np monciak krupówki który nie trzeba być mózgowcem by wiedzieć że każdy będzie nim jechać , szukajka połączeń kolejowych jest rewelacyjna wystarczy wpisać skąd chce się jechać i dokąd i wszystko wiadomo lepiej nawet niż na dworcu PKP , wystarczy trochę rozumu aby jechać w ''godnych warunkach''

Ci co piszą że szkoda dodać do biletu 25zł na kuszetkę chyba nigdy ją nie jechali i nie mają pojęcia co to jest , bo każdy z moich znajomych co chociaż raz pojechał nigdy nie wrócił ani do 2 czy 1 klasy .
Życzyć pozostaje miłej podróży na korytarzach Smile .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

artus11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 17-05-2012, 18:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ci co piszą że szkoda dodać do biletu 25zł na kuszetkę chyba nigdy ją nie jechali i nie mają pojęcia co to jest , bo każdy z moich znajomych co chociaż raz pojechał nigdy nie wrócił ani do 2 czy 1 klasy .

Zgodze się w 100% tania kuszetka to rewelacyjna oferta z miejscem leżącym jedynka się myje do tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 19-05-2012, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. Zawalone dwójki podróżnymi na najdłuższych możliwych relacjach, a kuszetki luźne.
Jak jeszcze widzę ciasne korytarze, a w przedziałach 8-miejscowych po 4 rozwalone na siedzeniach osoby, to mam ochotę powywalać na peron z tych przedziałów tych samolubów.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alexa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Mar 2012

PostWysłany: 21-05-2012, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak jeszcze widzę ciasne korytarze, a w przedziałach 8-miejscowych po 4 rozwalone na siedzeniach osoby, to mam ochotę powywalać na peron z tych przedziałów tych samolubów.


Wiesz bo jazda 2 klasą nie jest konfortowa na dłuższej trasie , siedzieć na tych twardych hm krzesłach można to nazwać ? jest strasznie niewygodne , kiedyś jeżdziałem 2 klasą bo byłem głupi tak samo było że się nie wysiedziało . 2 klasa powinna być tylko dostępna na trasach nie dłuższych niż 8h , a na dłuższych jedynie 1 klasy , sypialne i kuszetk i ale mamy taki naród że wolą spać na korytarzu niż dopłacić 25zł do kuszetki to jest smutne bo przez takich ludzi wszyscy cierpimy , PKP specjalnie skraca składy aby ludzie jeździli w godnych warunkach a ludzie wolą spać na korytarzu niż dopłacić głupie 25zł .

Według mnie 2 klasy powinny być tylko w regionalnych , ewentualnie TLK do max 8h jazdy pociągu , wtedy ludzie by jeżdzili godnie i nie było by dla nikogo problemu dopłacić kilka złotych do biletu a jak komuś by nie pasowało to ma jeszcze samolot .
Ewentualnie bym był za podniesieniem cen biletu o 30-40% i zrezygnowanie z klasy 2 , tylko że ludzie się na to nie zgodzą bo wolą jeżdzić jak bydło i to jest smutne Sad .
A jeżeli ktoś zaraz napiszę że nie stać dopłacić go 30zł do biletu a jedzie pociągiem na wakacje np w góry czy wakacje to sory ale wybrecham w twarz .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-05-2012, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Twarde krzesła w 2 klasie? Rozumiem, że mowa o EN57? Takim w długą trasę też bym się czymś takim nie wybrał Wink

Jeden wyda 25 zł lekką ręką, drugi się kilka razy zastanowi, zanim zdecyduje się na taki wydatek. Nie każdy długi wyjazd musi wiązać się z wakacjami - czasami są wyjazdy służbowe, czasami krótki wypad do znajomych, czasami choćby i za pracą. I bywa tak, że te 25 zł okazuje się być kwotą sporą; zresztą, protestuje się przeciwko miejscówkom w TLK za 5 zł - czy w tej sytuacji ci sami ludzie zdecydowaliby się na opłatę wysokości 25 zł? Warto też dodać, że nie wszyscy korzystają z pociągów nocnych wyłącznie na długich trasach.
A na dłuższych trasach dziennych sama pierwsza klasa? Albo podniesienie ceny? Tym sposobem koleje strzeliłyby sobie w stopę. Skończyłoby się jak na trasie Gdańsk-Warszawa, tylko że w skali całego kraju: masowy odpływ podróżnych, a przewoźnicy autobusowi zacieraliby ręce z uciechy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl