Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Następny
Śląsk będzie miał własną spółkę kolejową
Autor Wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 20-02-2010, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Te spółki typu koleje śląskie czy wielkopolskie za bardzo pachną mi pomysłem i krecią robotą mająca na celu rozwalenie lub zmarginalizowania PR.Nie mam nic przeciwko nowym przewoźnikom ,konkurencja mile widziana ,ale niech będą to rzeczywiste niezależne firmy. Neutral
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 24-02-2010, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie za dwa lata?

Utworzenie spółki Koleje Śląskie może potrwać nawet dwa lata - informuje "Gazeta Wyborcza". Tyle czasu potrzeba na zdobycie wszystkich pozwoleń, koncesji na przewóz pasażerów i zakup używanych pociągów.

Sama procedura rejestracyjna spółki ma potrwać do czerwca tego roku. Jednak zanim spółka otrzyma niezbędną koncesję na przewóz pasażerów i certyfikat bezpieczeństwa, mogą minąć nawet dwa lata. Pesymiści przekonują, że przez zagmatwane procedury Koleje Śląskie mogą już na zawsze pozostać tylko na papierze - informuje "Gazeta Wyborcza”.

O utworzeniu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością pod nazwą Koleje Śląskie zdecydował 18 lutego Sejmik Woj. Śląskiego. Regionalny samorząd ma być jedynym udziałowcem spółki. Jej kapitał zakładowy wyniesie 15 mln zł. Firma będzie posiadaczem kupionego przez samorząd taboru i przewoźnikiem.

źródło: Gazeta Wyborcza / RK

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-04-2010, 16:20    Odpowiedz z cytatem

Podpisano akt założycielski spółki „Koleje Śląskie”

W Sali Błękitnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego odbyła się uroczystość podpisania dokumentu powołującego do życia wojewódzką spółkę kolejową. W obecności notariusza podpisy pod aktem założycielskim złożyli Bogusław Śmigielski, marszałek województwa śląskiego i członek zarządu Piotr Spyra.

– Zakładamy spółkę służącą do realizacji zadań województwa. Dzisiejsze wydarzenie jest początkiem szeregu działań, które zmierzają do tego, by Województwo Śląskie mogło samodzielnie realizować usługi transportu publicznego, czyli kolejowe przewozy pasażerskie. Celem powołania spółki samorządowej jest wspieranie spółki o zasięgu ogólnokrajowym – powiedział marszałek Bogusław Śmigielski podczas podpisania aktu.

Nowo powstała spółka będzie przygotowana do tego, by móc przejąć zadania od Przewozów Regionalnych, które borykają się z problemami natury prawnej, nie będzie jednak z nimi konkurować.

Powodzenie przedsięwzięcia zależy od dostosowania spółki do wymogów prawnych, czyli w pierwszym rzędzie od uzyskania od urzędów centralnych stosownych certyfikatów i licencji na działanie. Dodatkowym warunkiem jest dostęp do torowisk, który jest uzależniony od obowiązującego w danym momencie rozkładu jazdy. Obsługa wybranych tras będzie realizowana przez tabor własny samorządu województwa. Województwo Śląskie posiada już cztery elektryczne zespoły trakcyjne typu „Flirt”. Jesienią ubiegłego roku podpisano zamówienie na osiem „Elfów” produkowanych przez bydgoską Pesę. Wszystko to powoduje, że doprowadzenie spółki do pełnego funkcjonowania zgodnie z zamierzeniami będzie długotrwałym procesem.

– Mam nadzieję, że za kilka lat spółka będzie w stanie zrealizować wszystkie przewozy na terenie województwa śląskiego oraz obsługiwać niektóre trasy międzywojewódzkie – dodał marszałek Śmigielski.

Uchwałę tworzącą Koleje Śląskie Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością podjął Sejmik Województwa Śląskiego podczas sesji 17 lutego br. W uchwale określa się kapitał zakładowy Spółki na 15 mln zł. Zostanie on pokryty poprzez wniesienie przez Województwo Śląskie wkładu pieniężnego w wysokości 15 000 000 zł, za który Województwo Śląskie obejmie udziały w liczbie 30 000.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-04-2010, 16:55   

Cytat:
– Mam nadzieję, że za kilka lat spółka będzie w stanie zrealizować wszystkie przewozy na terenie województwa śląskiego oraz obsługiwać niektóre trasy międzywojewódzkie – dodał marszałek Śmigielski.


Pobożne życzenia marszałka, czy zbliżający się koniec PR-ów?
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-04-2010, 17:03    Odpowiedz z cytatem

W śląskiej PO wybuch ekstazy, bo nowe lukratywne posadki są do obsadzenia. Jeśli Koleje Śląskie będą jeździły na tak wariackich papierach na jakich jeżdżą, a raczej toczą się Koleje Dolnośląskie, przynosząc gigantyczne straty, to załoga PR Katowice może spać spokojnie.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 09-04-2010, 09:54    Odpowiedz z cytatem

Powstały Koleje Śląskie. Czy są nam potrzebne?

Województwo śląskie powołało w czwartek spółkę "Koleje Śląskie". Właściwie nie wiadomo po co, są bowiem lepsze i tańsze sposoby na zapewnienie mieszkańcom sprawnej komunikacji.

W lutym radni sejmiku zgodzili się wydać 15 mln zł na założenie przez województwo własnego przedsiębiorstwa kolejowego. Marszałek Bogusław Śmigielski tłumaczył, że spółka nie będzie konkurować z Przewozami Regionalnymi (w których województwo również ma udziały), a tylko uzupełniać ich ofertę. - Zakładamy, że działalność na mniejszą skalę to mniejsze koszty, większa elastyczność i mobilność. Pozwoli na pełniejszą kontrolę nad przewoźnikiem - przekonywał.

Dlaczego województwu śląskiemu nie wystarczają Przewozy Regionalne? Firmę tę 16 województw przejęło z PKP z olbrzymim i w dodatku źle oszacowanym zadłużeniem. W rezultacie ma ona problemy z zapłatą za korzystanie z torów i dworców, a ostatnim akordem sporu jest żądanie PKP, by samorządowa firma od 24 kwietnia o 20 proc. ograniczyły liczbę pociągów. Poza tym marszałek śląski, dysponując kilkuprocentowym udziałem w spółce, ma na nią wpływ ograniczony. Wreszcie - ciężko zarządzać molochem z przerostami zatrudnienia i z kilkunastoma związkami zawodowymi.

Województwo - jako odpowiedzialne za regionalny transport kolejowy i dotujący go - kupuje tabor. Ostatnio szwajcarskie Flirty, wkrótce polskie Pesy. Pojazdy te Przewozy tylko eksploatują, więc nie ma problemu z przekazaniem ich nowym Kolejom Śląskim. Korzyści z powołania własnej spółki wydają się więc oczywiste, zwłaszcza, że przećwiczyło to już Mazowsze i Dolny Śląsk.

Obawiam się jednak, że zamiast kłopotów z jedną spółką województwo funduje sobie z dwiema. Właścicielska, a więc też personalna podległość to w polskich realiach bardziej wada niż zaleta, czego przykładem krótka kariera prezesa - reformatora w Kolejach Mazowieckich, odwołanego na żądanie związkowców. Jak zagwarantować, by dobór kadr odbywał się pod kątem profesjonalizmu, a nie znajomości? Poza tym praktyka pokazuje, że prywatne firmy zarządzane są lepiej.

Rozglądając się po polskim podwórku - żeby już nie wyglądać za granicę - warto przeanalizować drogę, jaką poszło województwo kujawsko-pomorskie. Rozpisało przetarg na obsługę swoich tras niezelektryfikowanych. Wygrała spółka Arriva PCC, którą po początkowych perturbacjach pasażerowie chwalą. Doceniają kulturę konduktorów, czystość w pociągach oraz wygodne siedzenia. Arriva sprowadziła bowiem wagony z Danii, a częściowo korzysta z pojazdów należących do marszałka. Skargi też są. Dotyczą głównie dworców - ale te należą do PKP - oraz hałasu w pociągach. Duńskie maszyny są niestety stare, ale i na to byłaby rada: gdyby kontrakt był wieloletni, Arrivie opłaciłby się zakup "nówek".

Inną korzyścią dla województwa okazało się zbicie stawki w kolejnym przetargu - na obsługę linii zelektryfikowanych. Tym razem wygrały Przewozy Regionalne: czując na plecach oddech konkurencji, musiały się bardziej postarać.

W województwie śląskim konkurencji między przewoźnikami - jak wyraźnie powiedział marszałek Śmigielski - nie będzie. I tu jest pies pogrzebany.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-04-2010, 10:03   

Lepiej by było wpuścić konkurencję niż tworzyć drugą spółkę samorządową- swój ze swoim raczej nie będzie konkurować i walczyć o pasażera.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-04-2010, 14:48   Powstały Koleje Śląskie. Czy są nam potrzebne? Odpowiedz z cytatem

Powstały Koleje Śląskie. Czy są nam potrzebne?

Województwo śląskie powołało w czwartek spółkę "Koleje Śląskie". Właściwie nie wiadomo po co, są bowiem lepsze i tańsze sposoby na zapewnienie mieszkańcom sprawnej komunikacji.

W lutym radni sejmiku zgodzili się wydać 15 mln zł na założenie przez województwo własnego przedsiębiorstwa kolejowego. Marszałek Bogusław Śmigielski tłumaczył, że spółka nie będzie konkurować z Przewozami Regionalnymi (w których województwo również ma udziały), a tylko uzupełniać ich ofertę. - Zakładamy, że działalność na mniejszą skalę to mniejsze koszty, większa elastyczność i mobilność. Pozwoli na pełniejszą kontrolę nad przewoźnikiem - przekonywał.

Dlaczego województwu śląskiemu nie wystarczają Przewozy Regionalne? Firmę tę 16 województw przejęło z PKP z olbrzymim i w dodatku źle oszacowanym zadłużeniem. W rezultacie ma ona problemy z zapłatą za korzystanie z torów i dworców, a ostatnim akordem sporu jest żądanie PKP, by samorządowa firma od 24 kwietnia o 20 proc. ograniczyły liczbę pociągów. Poza tym marszałek śląski, dysponując kilkuprocentowym udziałem w spółce, ma na nią wpływ ograniczony. Wreszcie - ciężko zarządzać molochem z przerostami zatrudnienia i z kilkunastoma związkami zawodowymi.

Województwo - jako odpowiedzialne za regionalny transport kolejowy i dotujący go - kupuje tabor. Ostatnio szwajcarskie Flirty, wkrótce polskie Pesy. Pojazdy te Przewozy tylko eksploatują, więc nie ma problemu z przekazaniem ich nowym Kolejom Śląskim. Korzyści z powołania własnej spółki wydają się więc oczywiste, zwłaszcza, że przećwiczyło to już Mazowsze i Dolny Śląsk.

Obawiam się jednak, że zamiast kłopotów z jedną spółką województwo funduje sobie z dwiema. Właścicielska, a więc też personalna podległość to w polskich realiach bardziej wada niż zaleta, czego przykładem krótka kariera prezesa - reformatora w Kolejach Mazowieckich, odwołanego na żądanie związkowców. Jak zagwarantować, by dobór kadr odbywał się pod kątem profesjonalizmu, a nie znajomości? Poza tym praktyka pokazuje, że prywatne firmy zarządzane są lepiej.

Rozglądając się po polskim podwórku - żeby już nie wyglądać za granicę - warto przeanalizować drogę, jaką poszło województwo kujawsko-pomorskie. Rozpisało przetarg na obsługę swoich tras niezelektryfikowanych. Wygrała spółka Arriva PCC, którą po początkowych perturbacjach pasażerowie chwalą. Doceniają kulturę konduktorów, czystość w pociągach oraz wygodne siedzenia. Arriva sprowadziła bowiem wagony z Danii, a częściowo korzysta z pojazdów należących do marszałka. Skargi też są. Dotyczą głównie dworców - ale te należą do PKP - oraz hałasu w pociągach. Duńskie maszyny są niestety stare, ale i na to byłaby rada: gdyby kontrakt był wieloletni, Arrivie opłaciłby się zakup "nówek".

Inną korzyścią dla województwa okazało się zbicie stawki w kolejnym przetargu - na obsługę linii zelektryfikowanych. Tym razem wygrały Przewozy Regionalne: czując na plecach oddech konkurencji, musiały się bardziej postarać.

W województwie śląskim konkurencji między przewoźnikami - jak wyraźnie powiedział marszałek Śmigielski - nie będzie. I tu jest pies pogrzebany.

Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 09-04-2010, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Przetargi na konkretne linie - to jest przyszłość. POlityczne spółki tylko szkodzą i są nieefektywne.

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 20-04-2010, 17:24    Odpowiedz z cytatem

Co dalej z Kolejami Śląskimi?

Wypuszczenie na tory marszałkowskich pociągów w 2010 r. jest nierealne. Przeszkodą są nie tylko kwestie formalne.

Jedno jest pewne - samorządowa spółka Przewozy Regionalne będzie mieć konkurenta w obsłudze osobowych połączeń kolejowych w województwie śląskim. 8 kwietnia 2010 r. Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego podpisano dokument powołujący do życia wojewódzką spółkę kolejową.
–Zakładamy spółkę, aby Województwo Śląskie mogło samodzielnie realizować usługi transportu publicznego, czyli kolejowe przewozy pasażerskie. Ma ona dbać o majątek województwa w zakresie środków transportu kolejowego”- mówił marszałek Bogusław Śmigielski podczas podpisania umowy. Nie ukrywał, że ten alternatywny wariant ma być swoistym „wentylem bezpieczeństwa” na wypadek, gdyby przeżywające trudne chwile spółka Przewozów Regionalnych splajtowała.
–Mam nadzieję, że za kilka lat Spółka będzie w stanie realizować wszystkie przewozy na terenie województwa śląskiego oraz obsługiwać niektóre trasy międzywojewódzkie – dodał marszałek.

Uchwałę tworzącą Koleje Śląskie sp. z o.o. podjął Sejmik Województwa Śląskiego podczas sesji 17 lutego br. W uchwale określa się kapitał zakładowy spółki na 15 mln zł. Zostanie on pokryty poprzez wniesienie przez Województwo Śląskie wkładu pieniężnego w wysokości 15 mln zł, za który Województwo Śląskie obejmie udziały w liczbie 30 tysięcy.
Jedynym udziałowcem nowej spółki kolejowej będzie samorząd woj. śląskiego. Spółka będzie mogła ogłosić swój rozkład jazdy dopiero po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów i licencji – co może nastąpić najwcześniej w przyszłym roku. Na razie nie wiadomo też, ile będzie kosztować utrzymanie Zarządu Kolei Śląskich.
Na początku nowa spółka będzie jedynie zarządzać pociągami, które są własnością samorządu. Planuje też zakup nowych – później. Chce także świadczyć usługi przewozowe.
- Nowo powstała spółka będzie przygotowana do tego, by móc przejąć zadania od Przewozów Regionalnych, które borykają się z problemami natury prawnej. Na razie obie spółki mają działać równolegle, wzajemnie uzupełniając swoją ofertę. W żadnym razie nie powinny stanowić wobec siebie konkurencji – podkreśla Aleksandra Marzyńska rzeczniczka prasowa marszałka i dodaje, że podpisana w październiku 2007 roku umowa z PR wciąż pozostaje aktualna.
Oznacza to, że kolej do 2012 r. dostawać będzie z budżetu Marszałka około 100 mln. złotych rocznie (umowa między Urzędem Marszałkowskim a PR opiewa na 510 mln. złotych, które przewoźnik ma otrzymać w ciągu 5 kolejnych lat).

Wiadomo natomiast, że wypuszczenie na tory marszałkowskich pociągów jeszcze w tym roku jest nierealne. Spółka będzie musiała wykazać, że jest wiarygodna finansowo, ma odpowiedni tabor i wykwalifikowany personel. Musi też zostać zarejestrowana, następnie uzyskać w Urzędzie Transportu Kolejowego licencję na świadczenie usług przewozowych, unijny certyfikat bezpieczeństwa oraz rozpocząć rozmowy z PKP PLK o zasadach i kosztach korzystania z torowiska. To potrwa co najmniej kilka miesięcy, a na tym formalności się nie kończą.
W tegorocznym budżecie woj. śląskiego nie ma środków finansowych na obsługiwanie połączeń kolejowych przez inną spółkę aniżeli PR. Cały tabor, jakim dysponują Koleje Śląskie, to cztery „Flirty”, które marszałek dzierżawi PR i osiem zamówionych w 2009 r. w bydgoskiej firmie PESA – nowoczesnych, niskopodłogowych pociągów typu ELF – na łączną kwotę 187 mln złotych (na ten zakup pozyskano 108.8 mln zł z funduszy unijnych).
W tym roku może na Śląsk dotrzeć tylko sześć pojazdów. To stanowczo zbyt mało na przejęcie kilkuset połączeń, jakie codziennie obsługują śląskie Przewozy Regionalne. Przyjęty w grudniu rozkład jazdy śląskich Przewozów Regionalnych liczy 651 połączeń. Obsługuje je ponad 150 składów, pozostających w dyspozycji śląskich kolejarzy.

Stary tabor (średni wiek jednego EZT-a to około 31 lat) notorycznie się psuje. Natomiast nowe „Flirty”, których właścicielem pozostaje Urząd Marszałkowski, kursują na trasie Katowice – Częstochowa i Katowice –Tychy Miasto. - Ta ostatnia linia została reaktywowana z założeniem, że będą je obsługiwać właśnie Flirty – mówi rzeczniczka ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach – Teresa Ćwięk.
Marszałek obiecuje dalsze zakupy. Tylko czy Przewozy Regionalne dotrwają do czasu, gdy Koleje Śląskie będą w stanie samodzielnie utrzymać ciężar połączeń regionalnych w województwie śląskim?

źródło: Lech Sipko, Kurier Kolejowy / KOW

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

J 123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2009

PostWysłany: 21-04-2010, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
W śląskiej PO wybuch ekstazy, bo nowe lukratywne posadki są do obsadzenia. Jeśli Koleje Śląskie będą jeździły na tak wariackich papierach na jakich jeżdżą, a raczej toczą się Koleje Dolnośląskie, przynosząc gigantyczne straty, to załoga PR Katowice może spać spokojnie.


Dziecko, szkoda mi Ciebie. Więcej konkretów a mniej pomówień.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-05-2010, 13:10    Odpowiedz z cytatem

Wybrano władze Kolei Śląskich

W dniu wczorajszym (4 maja 2010 r.) wyłoniono władze Kolei Śląskich. To kolejny krok Zarządu Województwa Śląskiego zmierzający w stronę stworzenia własnej kolei samorządowej. Prezesem nowo powstałej spółki została Anna Patalong.
Anna Patalong pełniła do tej pory w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego funkcję dyrektora Wydziału Zamówień Publicznych i Nadzoru Właścicielskiego. W skład rady nadzorczej Kolei Śląskich weszli: Józef Koczar (prawnik Urzędu Marszałkowskiego), Jaonna Botiuk (prawnik Urzędu Marszałkowskiego) oraz Marek Widuch.
Teraz przed nowo wybranymi władzami Kolei Śląskich najtrudniejsze zadanie: stworzenie od podstaw spółki przewozowej zdolnej do obsługi ruchu regionalnego na terenie województwa śląskiego. - Zadaniem prezes spółki jest przygotowanie tzw. fazy rozruchowej: uzyskanie niezbędnej dokumentacji, zezwoleń, koncesji itp. niezbędnych do uruchomienia połączeń – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Witold Trólka z Biura prasowego UMWŚ.

Koleje Śląskie zostały powołane przez Sejmik Województwa Śląskiego 17 lutego 2010 r. Akt założycielski spółki podpisano 8 kwietnia. Kapitał zakładowy Kolei Śląskich wynosi 15 mln zł.

źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-05-2010, 13:22    Odpowiedz z cytatem

I wszystko jasne. Rozwalamy PR-y z obydwu stron. Ach Ci POlitycy....

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 05-05-2010, 14:07    Odpowiedz z cytatem

koniec PR coraz bliżej . Ciekawe która spółka będzie jeżdzić na liniach Katowice - Olkusz/Oświęcim/Kraków czy Oświęcim-Czechowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 05-05-2010, 14:42    Odpowiedz z cytatem

Jak to która? Cargo Smile Oraz CTL, PTK, PCC-DB, Lotos Kolej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl