A w przewozach wewnątrz GOP przydałby się jakiś bilet zintegrowany KZK GOP+KŚ.
KZK ma swoje przepelnione kursy krajoznawcze 840, 870 (jak dobrze pamietam) z Gliwic do Katowic, podczas gdy pociag o wiele szybciej jedzie. Podobnie do Bytomia.
Nie tak znowu "o wiele szybciej"! Teraz osobówka jedzie bodaj 37 z Kato do Gliwic, a 870 w sobotę, gdy nie ma korków, jedzie tylko kilka minut więcej (ok. 45 minut) a o ile wygodniej! Jak zrobią do samego Zabrza DTŚ ten czas znów się może skrócić, o ile 870 pojedzie całą DTŚ. A tory od Gliwic do Katowic będą coraz gorsze. :/
Z Katowic do Bytomia autobus jest co 30 minut lub częściej, a gdy korków nie ma, jedzie się 30-35 minut. A ile jedzie pociąg?
Renata Rogowska, naczelnik działu marketingu i sprzedaży katowickiego zakładu PR. Przechodzi na równoważne stanowisko.Artykuł cytowany w innym wątku więc nie wklejam źródła .
-------------
Zobaczymy co to będzie, na forach ludzie piszą, że ta Pani jest współodpowiedzialna za uwalenie Bytom - Gliwice. Czy mógłby ktoś przybliżyć sylwetkę panie Renaty Rogowkiej. Nie orientuję się na tyle w sytuacji w PR by coś napisać.
Mam nadzieję, że w KS nie będzie przerostu biurokracji przejętej od PR. Wiadomo, że potrzeba ludzi z doświadczeniem, ale warto wybrać tych najlepszych. Troszkę się obawiam tej Pani ze względu na to co pokazują obecnie PR w zakresie marketingu i sprzedaży w naszym województwie, być może to nie wina RR, a niemożności tego całego organizmu?
Jak tak sobie myślę, to chętnie popracowałbym w KS w dziale strategii rozwoju itp. Śląsk ma ogromny potencjał, można tu zrealizować całkiem dobrą sieć połączeń i naprawdę koleje mogą działać dobrze. Potrzeba w KS grupy ludzi która ułoży dobry rozkład, przekona miasta do współfinansowania połączeń, przejmowania i remontowania dworców. Np. takie Tychy na pewno dołożyłyby się do remontu kilku wagonów czy np 1 ezt. Katowice myślę, że też.
Co szkodzi później taki np. Ezt okleić reklamą danego miasta i atrakcji, a w środku porozklejać plakaty promujące dane miasto. Myślę, że odpowiedzialni za promocję miast przystali by na coś takiego, o ile mieliby zagwarantowane połączenia na których im zależy, oraz promocję miasta poprzez taki skład jeżdżący w całym województwie. Zabrze mogłoby reklamować kopalnię GUIDO, Tarnowskie Góry - Sztolnię Czarnego Pstrąga itp. Można przy tym wykorzystać środki UE zarezerwowane na promocję województwa i poszczególnym miast.Żeby zdobyć pieniądze trzeba się nakombinować i namęczyć, ale da się. Tylko jedna uwaga, jakby ktoś chciał skorzystać z tego pomysłu, uprasza się o niezaklejanie okien folią półprzezroczystą (takie małe czarne kółeczka), która 20% ludzi przyprawia do zawroty głowy.
Początkowo, kiedy PR były zarządzane przez pana Moraczewskiego byłem przeciwny budowie KS. Obecnie utwierdzam się w przekonaniu, że to krok w dobrą stronę o ile zostanie dobrze przygotowany i "beton" zostanie tam gdzie jest. Przy obecnym monopolu PR ich żądania nigdy nie będą zaspokojone, będzie oznaczać co roku ten sam cyrk. ŚŻPR wartałoby rozwiązać, a na gruzach zbudować, które powinny przejąć majątek PR w woj śląskim (9,2% taboru - zarówno wagony jak i ezt). Wyremontować je powolutku, dogadać się z MI i PKP IC w sprawie wynajmu bądź przekazania zbędnych EU(P)07, tak by część składów jeździła na wagonach piętrowych. Oprócz tego, warto by zakupić szynobusy.
-----------------
Edycja
Odpowiedź do postu niżej. Komentarz pod cytowanym artykułem z RK. Pytam dlatego, że nie znalazłem potwierdzenia tej informacji.
Cytat:
08/03/2011 15:32 Autor: Studenci PŚ
Fajne. Likwidatorka pociągów w grudniu ub.r. będzie teraz tworzyć nową ja(kość). Za kasowanie pociągów Bytom Gliwice serdecznie Pani dziękujemy. I będziemy pamiętać.
Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 08-03-2011, 19:17, w całości zmieniany 3 razy
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-03-2011, 19:12
mikiyee napisał/a:
ta Pani jest współodpowiedzialna za uwalenie Bytom - Gliwice
Koleje Śląskie skompletowały już prawie cały skład, podpisane są już nawet umowy przedwstępne z przyszłymi maszynistami i kierownikami pociągów. Co do kasy to jest dobrze a i warunki lepsze. Większość maszynistów przechodzi od prywatnych przewoźników bo w PRach dalej słuchają bajek związkowców że będzie lepiej i sie trzymają. Ciekawe co im powie Przewodniczący Szczurek za pół roku jak będą stali w kolejce w zatrudniaku?... Ja postawiłem na nowe i myślę, że się nie zawiodę choć po pracy w PR nic nie może być gorszym bajzlem.
Kuczewska-Łaska: Mamy obawy, czy KŚ są przygotowane do przejęcia połączeń
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Przewozów Regionalnych w Katowicach, prezes spółki, Małgorzata Kuczewska-Łaska powiedziała, iż ma bardzo duże obawy, czy Koleje Śląskie są przygotowane do przejęcia od 1 czerwca br. połączeń na linii Gliwice – Częstochowa. Gdyby do tego nie doszło, nie wykluczone są kolejne ograniczenia w rozkładzie jazdy PR na Śląsku.
- Rozmawiamy z Kolejami Śląskimi na temat przejęcia przez nie w całości obsługi linii Gliwice – Katowice – Częstochowa. Nie ma sensu, by na jednej linii przepychało się kilku przewoźników. Oddajemy więc linię Gliwice – Częstochowa, ale oddajemy z deficytem. Przejęcie przez Koleje Śląskie tej linii od 1 czerwca, da nam oszczędności na poziomie 18 mln zł - stwierdziła Kuczewska-Łaska.
- Mamy obawy, czy Koleje Śląskie są przygotowane do przejęcia wszystkich połączeń na linii Gliwice – Częstochowa. Oczywiście jesteśmy otwarci na współpracę. Rozumiemy, że być może łatwiejszym tematem dla pana marszałka Matusiewicza będzie przekazanie środków finansowych do Kolei Śląskich, niż do Przewozów Regionalnych. Zrobimy jednak wszystko, żeby kolej na Śląsku w jak największej części ochronić, nie bacząc, który przewoźnik będzie ostatecznie wykonawcą – podkreśliła prezes PR.
- Jeśli jednak Kolejom Śląskim nie uda się przejąć linii Gliwice – Częstochowa, będziemy musieli przeprowadzić kolejne drastyczne cięcia w rozkładzie jazdy. Ciężko mi powiedzieć teraz, jakie to mogłyby być połączenia, ale na pewno nie będą to pociągi o najniższej frekwencji – zaznaczyła Kuczewska-Łaska.
Niech Pani Prezes ujawni kiedy zamierza zakończyć proces likwidacji kolei regionalnych?Bo wszystko na to wskazuje,że to jest jej zadanie...zlikwidować ten segment przewozów.
Było coś takiego,podobno cena rocznej dzierżawy była równa cenie zakupu nowej jednostki...Zdaję się,że zamiast Kolei Śląskich będą musiały w ekspresowym tempie powstać Sląskie Autobusy,bo po likwidacji pociągów PR na takich trasach jak Rybnik-Pszczyna,nie ma żadnej komunikacji alternatywnej.
Może PKS Żory - Mikołów to też wiem ze jeździ miejski. Linia 69 obsługuje ją MZK Tychy w kooperacji z Meteorem.
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-03-2011, 19:09
Śląsk - cała sieć pod drutem a ceny ropy szaleją jak nigdy. Dziś tankowałem po 5,20pln
Idealny moment by wykończyć trochę ruch drogowy a PR ucina maskaryczną liczbę połączeń. To się w głowie nie mieści.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum