Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Śląsk będzie miał własną spółkę kolejową
Autor Wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 26-02-2011, 20:10    Odpowiedz z cytatem

Klałd napisał/a:
ET40 napisał/a:

A w przewozach wewnątrz GOP przydałby się jakiś bilet zintegrowany KZK GOP+KŚ.


KZK ma swoje przepelnione kursy krajoznawcze 840, 870 (jak dobrze pamietam) z Gliwic do Katowic, podczas gdy pociag o wiele szybciej jedzie. Podobnie do Bytomia.


Nie tak znowu "o wiele szybciej"! Teraz osobówka jedzie bodaj 37 z Kato do Gliwic, a 870 w sobotę, gdy nie ma korków, jedzie tylko kilka minut więcej (ok. 45 minut) a o ile wygodniej! Jak zrobią do samego Zabrza DTŚ ten czas znów się może skrócić, o ile 870 pojedzie całą DTŚ. A tory od Gliwic do Katowic będą coraz gorsze. :/

Z Katowic do Bytomia autobus jest co 30 minut lub częściej, a gdy korków nie ma, jedzie się 30-35 minut. A ile jedzie pociąg?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 26-02-2011, 20:27    Odpowiedz z cytatem

28 minut
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 27-02-2011, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Dave napisał/a:
A tory od Gliwic do Katowic będą coraz gorsze. :/


Nie będą, albo być nie powinny. W ramach remontu linii Wrocław-Kraków muszą wyremontować i ten odcinek. Chyba że polska kolej ostatecznie upadnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 06-03-2011, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Taaa, wyremontują! Za 10 lat co najmniej! Very Happy

EOT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 08-03-2011, 19:02    Odpowiedz z cytatem

Z ŚZPR do KS przechodzi:

Renata Rogowska, naczelnik działu marketingu i sprzedaży katowickiego zakładu PR. Przechodzi na równoważne stanowisko.Artykuł cytowany w innym wątku więc nie wklejam źródła .

-------------
Zobaczymy co to będzie, na forach ludzie piszą, że ta Pani jest współodpowiedzialna za uwalenie Bytom - Gliwice. Czy mógłby ktoś przybliżyć sylwetkę panie Renaty Rogowkiej. Nie orientuję się na tyle w sytuacji w PR by coś napisać.

Mam nadzieję, że w KS nie będzie przerostu biurokracji przejętej od PR. Wiadomo, że potrzeba ludzi z doświadczeniem, ale warto wybrać tych najlepszych. Troszkę się obawiam tej Pani ze względu na to co pokazują obecnie PR w zakresie marketingu i sprzedaży w naszym województwie, być może to nie wina RR, a niemożności tego całego organizmu?

Jak tak sobie myślę, to chętnie popracowałbym w KS w dziale strategii rozwoju itp. Śląsk ma ogromny potencjał, można tu zrealizować całkiem dobrą sieć połączeń i naprawdę koleje mogą działać dobrze. Potrzeba w KS grupy ludzi która ułoży dobry rozkład, przekona miasta do współfinansowania połączeń, przejmowania i remontowania dworców. Np. takie Tychy na pewno dołożyłyby się do remontu kilku wagonów czy np 1 ezt. Katowice myślę, że też.

Co szkodzi później taki np. Ezt okleić reklamą danego miasta i atrakcji, a w środku porozklejać plakaty promujące dane miasto. Myślę, że odpowiedzialni za promocję miast przystali by na coś takiego, o ile mieliby zagwarantowane połączenia na których im zależy, oraz promocję miasta poprzez taki skład jeżdżący w całym województwie. Zabrze mogłoby reklamować kopalnię GUIDO, Tarnowskie Góry - Sztolnię Czarnego Pstrąga itp. Można przy tym wykorzystać środki UE zarezerwowane na promocję województwa i poszczególnym miast.Żeby zdobyć pieniądze trzeba się nakombinować i namęczyć, ale da się. Tylko jedna uwaga, jakby ktoś chciał skorzystać z tego pomysłu, uprasza się o niezaklejanie okien folią półprzezroczystą (takie małe czarne kółeczka), która 20% ludzi przyprawia do zawroty głowy.

Początkowo, kiedy PR były zarządzane przez pana Moraczewskiego byłem przeciwny budowie KS. Obecnie utwierdzam się w przekonaniu, że to krok w dobrą stronę o ile zostanie dobrze przygotowany i "beton" zostanie tam gdzie jest. Przy obecnym monopolu PR ich żądania nigdy nie będą zaspokojone, będzie oznaczać co roku ten sam cyrk. ŚŻPR wartałoby rozwiązać, a na gruzach zbudować, które powinny przejąć majątek PR w woj śląskim (9,2% taboru - zarówno wagony jak i ezt). Wyremontować je powolutku, dogadać się z MI i PKP IC w sprawie wynajmu bądź przekazania zbędnych EU(P)07, tak by część składów jeździła na wagonach piętrowych. Oprócz tego, warto by zakupić szynobusy.

-----------------
Edycja

Odpowiedź do postu niżej. Komentarz pod cytowanym artykułem z RK. Pytam dlatego, że nie znalazłem potwierdzenia tej informacji.

Cytat:
08/03/2011 15:32 Autor: Studenci PŚ
Fajne. Likwidatorka pociągów w grudniu ub.r. będzie teraz tworzyć nową ja(kość). Za kasowanie pociągów Bytom Gliwice serdecznie Pani dziękujemy. I będziemy pamiętać.


Ostatnio zmieniony przez mikiyee dnia 08-03-2011, 19:17, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-03-2011, 19:12   

mikiyee napisał/a:
ta Pani jest współodpowiedzialna za uwalenie Bytom - Gliwice


Gdzie tak pisali? Link bym prosił.
Powrót do góry

Procesor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2011

PostWysłany: 16-03-2011, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie skompletowały już prawie cały skład, podpisane są już nawet umowy przedwstępne z przyszłymi maszynistami i kierownikami pociągów. Co do kasy to jest dobrze a i warunki lepsze. Większość maszynistów przechodzi od prywatnych przewoźników bo w PRach dalej słuchają bajek związkowców że będzie lepiej i sie trzymają. Ciekawe co im powie Przewodniczący Szczurek za pół roku jak będą stali w kolejce w zatrudniaku?... Ja postawiłem na nowe i myślę, że się nie zawiodę choć po pracy w PR nic nie może być gorszym bajzlem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-03-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Kuczewska-Łaska: Mamy obawy, czy KŚ są przygotowane do przejęcia połączeń

Podczas wczorajszej konferencji prasowej Przewozów Regionalnych w Katowicach, prezes spółki, Małgorzata Kuczewska-Łaska powiedziała, iż ma bardzo duże obawy, czy Koleje Śląskie są przygotowane do przejęcia od 1 czerwca br. połączeń na linii Gliwice – Częstochowa. Gdyby do tego nie doszło, nie wykluczone są kolejne ograniczenia w rozkładzie jazdy PR na Śląsku.

- Rozmawiamy z Kolejami Śląskimi na temat przejęcia przez nie w całości obsługi linii Gliwice – Katowice – Częstochowa. Nie ma sensu, by na jednej linii przepychało się kilku przewoźników. Oddajemy więc linię Gliwice – Częstochowa, ale oddajemy z deficytem. Przejęcie przez Koleje Śląskie tej linii od 1 czerwca, da nam oszczędności na poziomie 18 mln zł - stwierdziła Kuczewska-Łaska.

- Mamy obawy, czy Koleje Śląskie są przygotowane do przejęcia wszystkich połączeń na linii Gliwice – Częstochowa. Oczywiście jesteśmy otwarci na współpracę. Rozumiemy, że być może łatwiejszym tematem dla pana marszałka Matusiewicza będzie przekazanie środków finansowych do Kolei Śląskich, niż do Przewozów Regionalnych. Zrobimy jednak wszystko, żeby kolej na Śląsku w jak największej części ochronić, nie bacząc, który przewoźnik będzie ostatecznie wykonawcą – podkreśliła prezes PR.

- Jeśli jednak Kolejom Śląskim nie uda się przejąć linii Gliwice – Częstochowa, będziemy musieli przeprowadzić kolejne drastyczne cięcia w rozkładzie jazdy. Ciężko mi powiedzieć teraz, jakie to mogłyby być połączenia, ale na pewno nie będą to pociągi o najniższej frekwencji – zaznaczyła Kuczewska-Łaska.

Źródło:Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 16-03-2011, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Niech Pani Prezes ujawni kiedy zamierza zakończyć proces likwidacji kolei regionalnych?Bo wszystko na to wskazuje,że to jest jej zadanie...zlikwidować ten segment przewozów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-03-2011, 15:42    Odpowiedz z cytatem

Gdzieś mi się obiło o uszy, ale nie wiem gdzie, że ponoć PR zaproponował takie ceny dla KŚ za wynajem EZT, że kij w gardle stanął dla KŚ Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 16-03-2011, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Było coś takiego,podobno cena rocznej dzierżawy była równa cenie zakupu nowej jednostki...Zdaję się,że zamiast Kolei Śląskich będą musiały w ekspresowym tempie powstać Sląskie Autobusy,bo po likwidacji pociągów PR na takich trasach jak Rybnik-Pszczyna,nie ma żadnej komunikacji alternatywnej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-03-2011, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
bo po likwidacji pociągów PR na takich trasach jak Rybnik-Pszczyna,nie ma żadnej komunikacji alternatywnej.


Tam nie jeździ nic oprócz pociągów? Chyba Żory - Rybnik jest autobus miejski, a Pszczyna - Żory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 16-03-2011, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Może PKS Język Język Język Żory - Mikołów to też wiem ze jeździ miejski. Linia 69 obsługuje ją MZK Tychy w kooperacji z Meteorem.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-03-2011, 19:09   

Śląsk - cała sieć pod drutem a ceny ropy szaleją jak nigdy. Dziś tankowałem po 5,20pln
Idealny moment by wykończyć trochę ruch drogowy a PR ucina maskaryczną liczbę połączeń. To się w głowie nie mieści.
Powrót do góry

montana Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sie 2010

PostWysłany: 16-03-2011, 19:56    Odpowiedz z cytatem

czy ktoś wie kto jeszcze z PR Katowice przechodzi do KŚ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl