Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Następny
Śląsk będzie miał własną spółkę kolejową
Autor Wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 07-01-2010, 00:19    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21, dotacje do poc/km są takie same dla KD i PR Wrocław, bez względu na wpływy z biletów. PR obsługują najbardziej frekwencyjne trasy, więc mają nieporównywalnie większe wpływy z biletów, a mimo to ciągle im mało. KD jeżdżą głównie na lokalnych liniach z małymi potokami podróżnych i nie płaczą, że mają za małe dotacje.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2010, 00:26   

O, to mnie zaskoczyłeś. Nie widziałem, że dotacje dla poc/km są takie same dla KD i PR Wrocław. Myślałem, że PR Wrocław ma stawki dużo większe.

Pisząc o poprzednim poście "śląska SKM-ka", chodziło mi rzecz jasna o Szybką Kolej Regionalną, której zaczątkiem jest trasa Tychy Miasto-Katowice. Stworzyć spółkę samorządową, która zajmie się obsługą projektu SKR-ki. Nadać temu projektowi rozpędu, inwestować, budować. Czyli jeśli już spółka samorządowa, to widziałbym ją właśnie jako spółkę do obsługi projektu SKR-ki.

Czyli jednym słowem całkowicie rozdzielić kolej regionalną (tu PR i spółki wyłaniane w drodze przetargów: np. Arriva) od systemu szybkiej kolei miejskiej w aglomeracji śląskiej (i tu spółka samorządowa).
Powrót do góry

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 07-01-2010, 00:32    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21 napisał/a:
O, to mnie zaskoczyłeś. Nie widziałem, że dotacje dla poc/km są takie same dla KD i PR Wrocław. Myślałem, że PR Wrocław ma stawki dużo większe.

A dlaczego dotacje miałyby być większe dla PR? UMWD sprawiedliwie traktuje obu przewoźników. A że w PR Wrocław biurwa jest gigantycznie przerośnięta i trzeba ją z czegoś utrzymać to już zmartwienie władz PR.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.


Ostatnio zmieniony przez Zed dnia 07-01-2010, 00:40, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2010, 00:39   

Bo myślałem, że DZPR generuje mega większa koszty, niż KD i tym samym dostaje więcej kasy. No i że więcej sobie liczy za pockm.

Z poziomem zatrudnienia racja, nigdy tego nie kwestionowałem . Ale wiem też, że -wśród kwiku i jęku- to zatrudnienie będzie się jednak w PR zmniejszać. Zresztą to konieczne, jeśli spółka chce przetrwać.

Proszę jednak pamiętać, że proces restrukturyzacji wymaga czasu. Dajmy go jeszcze Moraczewskiemu.
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 07-01-2010, 00:43    Odpowiedz z cytatem

Kto wie co marszałkowie z PR za zamkniętymi drzwiami ustalają . Być może ustalili , że dalsze funkcjonowanie PR nie ma sensu i każde województwo zajmie się na swój sposób koleją .I tak w większych miałyby jeżdzić koleje wojewódzkie , a w mniejszych np ARRIVA . Być może na gruzach PR powstałaby spółka InterRegio , która by zaś zajmowała się międzywojewódzkimi trasami . Prezes Moraczewski przecież zapowiadał 70 nowych składów o prędkosci 160 km/h i 200 EN57 o prędkosci 120 km/h , a tabor o takiej prędkości raczej nie jest wykorzystywany na liniach lokalnych bo nawet by się nie miał gdzie rozpędzić
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-01-2010, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Marszałek woj.śląskiego zabierze kolei nowe pociągi

Samorządowa spółka Przewozy Regionalne będzie mieć konkurenta w obsłudze osobowych połączeń kolejowych w województwie śląskim. Nowego przewoźnika zamierza stworzyć marszałek Bogusław Śmigielski, który jest też... współwłaścicielem Przewozów Regionalnych.

Ten alternatywny wariant ma być swoistym wentylem bezpieczeństwa na wypadek, gdyby przeżywająca trudne chwile spółka splajtowała.

- Musimy być przygotowani na taką awaryjną sytuację - podkreśla Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka marszałka. Zastrzega jednak, że rozpoczęcie działalności przez nowego przewoźnika nie jest uwarunkowane likwidacją Przewozów Regionalnych. Obie spółki mają działać równolegle, wzajemnie uzupełniając swoją ofertę.

- W żadnym razie nie powinny stanowić wobec siebie konkurencji - zapewnia Marzyńska i dodaje, że podpisana w październiku 2007 roku 5-letnia umowa z Przewozami Regionalnymi wciąż pozostaje aktualna

Oznacza to, że kolejarze do 2012 roku dostawać będą z budżetu marszałka ok. 100 milionów złotych rocznie na obsługę przewozów regionalnych. Nie otrzymają natomiast ośmiu zamówionych niedawno przez marszałka nowoczesnych pociągów klasy ELF. Niepewny jest również los czterech użytkowanych przez Przewozy Regionalne "Flirtów" oraz kolejnych pociągów, których możliwy zakup marszałek Śmigielski sygnalizował. Jeśli cały nowoczesny tabor trafi do marszałkowskiej spółki kolejowej, to Przewozom Regionalnym pozostaną wyłącznie stare składy, których średnia wiek sięga 31 lat. A z taką flotą kolejom trudno będzie raczej przyciągnąć klientów.

Decyzję o utworzeniu marszałkowskiej spółki kolejowej podjął we wtorek zarząd województwa. By pomysł wszedł w życie, muszą go zaakceptować radni sejmiku wojewódzkiego. Temat ma trafić pod obrady najpóźniej w marcu. Jeśli radni dadzą "zielone światło" dla nowego przewoźnika, można będzie rozpocząć zabiegi o jego rejestrację i uzyskanie licencji na świadczenie usług przewozowych.
- Spółka będzie musiała wykazać, że jest wiarygodna finansowo, ma dobrą reputację, odpowiedni tabor i wykwalifikowany personel, a także dokonać ubezpieczenia swojej działalności - wylicza Mirosław Antonowicz, wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego, który to organ wydaje licencje na usługi przewozowe.

Mając taki dokument, spółka będzie mogła wystąpić o unijny certyfikat bezpieczeństwa i rozpocząć rozmowy z zarządcami infrastruktury kolejowej (głównie Polskimi Liniami Kolejowymi) o zasadach i kosztach korzystania z niej. Marszałkowskie pociągi mogłyby przewieźć pierwszych podróżnych w naszym regionie nie wcześniej niż w przyszłym roku.

Śląskie idzie w ślady Mazowsza, Wielkopolski i Dolnego Śląska. W tych województwach już istnieją, bądź niebawem powstaną samorządowe spółki kolejowe. Tamtejszym marszałkom najwyraźniej nie wystarczyły śladowe udziały w przekazanej rok temu na garnuszek samorządów spółce Przewozy Regionalne (woj. śląskie dostało 9,2 procent udziałów). Szybko sprawdziło się zresztą to, przed czym przestrzegali eksperci - każdy region ciągnął w swoją stronę, co komplikowało organizowanie transportu kolejowego w obrębie województw.

- W tej formie Przewozy Regionalne nie mają racji bytu. Wcześniej czy później zostaną podzielone na mniejsze spółki, w których pełnię udziałów będą miały poszczególne województwa - prognozował podczas wtorkowej rozmowy z nami Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Marszałek woj. śląskiego Bogusław Śmigielski nie zamierza czekać na ziszczenie się takiego scenariusza. We wtorek zarząd województwa podjął decyzję o stworzeniu własnej spółki, odpowiedzialnej za funkcjonowanie osobowej komunikacji kolejowej w regionie. Fakt, iż Przewozy Regionalne balansują na krawędzi upadłości (z powodu opornego regulowania opłat za wynajem kas na dworcach i energię elektryczną PKP SA wypowiedziały im umowę na dzierżawę miejsc zaplecza technicznego) tylko przyśpieszył taką decyzję.

- Da ona możliwość organizowania przewozów według własnej koncepcji, na zlecanie ich wykonywania w trybie bezprzetargowym dla wewnętrznego podmiotu. Powołanie spółki będzie oznaczało uściślenie rzeczywistych kosztów i przychodów tej działalności na terenie województwa, wpłynie także na poprawę jakości przewozów kolejowych - tłumaczy marszałek Śmigielski.
Na przełomie lutego i marca propozycja zarządu trafi na forum sejmiku wojewódzkiego. Jeśli radni podzielą argumenty marszałka, będzie można rozpocząć rejestrację spółki, a następnie wystąpić do Urzędu Transportu Kolejowego o przyznanie licencji na świadczenie usług przewozowych. Jednym z warunków jej udzielenia jest posiadanie przez wnioskodawcę odpowiedniego taboru.

Dlatego właśnie marszałkowska spółka ma przejąć osiem, zamówionych niedawno w bydgoskiej firmie PESA nowoczesnych, niskopodłogowych pociągów typu ELF. Niewykluczone, że podobny los spotka też dwanaście zmodernizowanych składów, jakie marszałek chce kupić jeszcze w tym roku. Przewozy Regionalne liczyły, iż pociągi te trafią właśnie do nich, pozwalając na odmłodzenie starego (średni wiek jednego EZT-u to 31 lat) i notorycznie psującego się taboru. Teraz przyjdzie im się obejść smakiem. Co gorsza, niepewna jest nawet przyszłość kursujących z Katowic do Tychów i Częstochowy Flirtów - ich właścicielem pozostaje Urząd Marszałkowski.
- Ewentualne zabranie ich z tej linii pogorszyłoby naszą ofertę przewozową. Myślę jednak, że do tego nie dojdzie. Linia Katowice - Tychy Miasto została reaktywowana przy założeniu, że będą ją obsługiwać właśnie Flirty - mówi Renata Rogowska z działu marketingu śląskich Przewozów Regionalnych.

Kwestia tego, kto użytkować będzie nieliczny, nowoczesny tabor nie zamyka listy potencjalnych punktów zapalnych. Co prawda rzeczniczka marszałka Aleksandra Marzyńska zapewnia, iż obie spółki będą się uzupełniać, a nie ze sobą konkurować, to trudno uwierzyć, iż przy układaniu rozkładu jazdy nie dojdzie do walki o pasażera. Nowy przewoźnik będzie chciał mocnym uderzeniem wejść na rynek, a Przewozy Regionalne pewnie nie zechcą łatwo oddać najbardziej uczęszczanych linii. Pytanie skąd nowy przewoźnik weźmie maszynistów i resztę personelu? Jeśli zaproponuje lepsze warunki finansowe, może rozpocząć się masowy exodus pracowników z Przewozów Regionalnych. Pocieszeniem dla tej spółki może być to, że przez najbliższe trzy lata nie zmieni się wysokość pobieranej z budżetu województwa dotacji. Podpisana w październiku 2007 roku umowa między Urzędem Marszałkowskim a Przewozami Regionalnymi opiewa na 510 mln złotych, które przewoźnik ma otrzymać w ciągu pięciu kolejnych lat.

- Utworzenie nowej spółki przewozowej w żaden sposób nie koliduje z treścią tej umowy - deklaruje Marzyńska.

Kiedy pierwsi pasażerowie będą mogli przekonać się o jakości usług świadczonych przez marszałkowską spółkę kolejową? Jak przyznaje Mirosław Antonowicz, wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego, zabiegi o licencję na świadczenie usług przewozowych mogą trwać równie dobrze trzy miesiące, jak i pół roku. Kolejnymi formalnościami, jakie dopełnić będzie musiała spółka, nim wypuści w trasę swoje pociągi, jest uzyskanie unijnego certyfikatu bezpieczeństwa oraz podpisanie z zarządcami kolejowej infrastruktury umowy o prawie do korzystania z niej. W przypadku Kolei Dolnośląskich między podjęciem uchwały o utworzeniu spółki, a faktycznym rozpoczęciem przez nią działalności minął rok.

Trzeci pakiet

Od 1 stycznia obowiązuje w Polsce tzw. trzeci pakiet kolejowy. To unijne przepisy, dające wszystkim przewoźnikom możliwość równego dostępu do infrastruktury kolejowej. Pozwalają one, by zagraniczni przewoźnicy w ramach połączeń międzynarodowych mogli również wozić podróżnych w obrębie jednego kraju - oznacza to, że pasażer chcąc dojechać z Warszawy do Katowic będzie mógł to uczynić pociągiem należącym do zagranicznego przewoźnika i docelowo jadącym do Pragi czy Budapesztu. Z nowych przepisów zamierza korzystać w Polsce niemiecki Deutsche Bahn.

Autor: Michał Wroński
Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 09-01-2010, 06:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Podkreślam: własna i niezależna


Kol. Zed, postaram się jednym słowem wyjaśnić, o co w tej grze chodzi.

Ktoś nie przewidział, że jak wywinduje się na plecach innych, to tamci nie zareagują odruchem obronnym.

Reprezentując niezmiennie płaszczyznę społeczną, tworzymy Koleje Śląskie. Niespodzianka! Miało być DB (nie wykluczajmy na przyszłość), na razie będą KS.

Trudność przedsięwzięcia polega na tym, by teraz rozpoznać, jak przed wprowadzeniem konkurencji będą broniły się Przewozy Regionalne; mamy nadzieję, że nie zrobią żadnej głupoty antyspołecznej.

A jest o co się bić (nie, nie o utraconą proporcjonalnie część dotacji), bo może niechcący okazać się, że:
1) rozkład jazdy pociągów KS już nie będzie w pierwszej kolejności układany pod potrzeby kolejarzy
2) w pociągach KS nie będą honorowane ulgi kolejowe

Przy czym, jeśli powyższych warunków nie uda się dopiąć, aktywowanie nowej spółki będzie bezcelowe.

Można to zapisać inaczej, że obok zwrotu w stronę społeczną, celem powołania KS jest ujawnienie danych (wskaźników) księgowych, których od PR nie dowiemy się nigdy. Niech to wszystko kosztuje, ale musimy wiedzieć co do grosza, ile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-01-2010, 12:59   

I niektórzy będą mieli w Kolejach Śląskich pracę, której w Przewozach Regionalnych nie dostali. Smile Rzecz jasna Ci, co do PO należą. Smile

A poza tym to nadal bredzisz. Tym razem o jakiś odruchach obronnych i windowaniu się kogoś tam na plecach też kogoś tam.

Ale dalej jest ciekawej. Zwrot: "reprezentujemy niezmiennie płaszczyznę społeczną" tak naprawdę co oznacza? Nic. Puste słowa z dużą domieszką populizmu i demagogi. Konkretów żadnych. Podobnie stwierdzenie "tworzymy". Rozumiem, że jako reprezentant Marszałka tu piszesz? Pisz jasno, a nie jakimiś zaklęciami i grypsami.

Dalej. To nie jest i nie będzie konkurencja. Proponuję poczytać i dowiedzieć się, na czym polega konkurencja. Tu nastąpi jedynie zastąpienie jednego monopolu innym. Co do rzekomego rozkładu układanego pod kolejarzy i ulg. Jak się ma antykolejarską obsesję, to trzeba coś z tym zrobić.

Celem KS nie jest ujawnienie żadnych wskaźników księgowych (te Marszałek może w każdej chwili mieć, jeśli jeszcze nie ma, to tylko i wyłącznie jego problem). Celem Kolei Śląskiej jest skok POlityków na kasę, celem KS jest zapewnienie tymże POlitykom wygodnych posadek, celem KS jest wreszcie zrobienie zadymy przed wyborami i pokazanie, jak Marszałek, który przez całą kadencją kolej olewał i miał w d... się o nią troszczy.

Oczywiście ja się nie znam, bom ja "bydło" przekupione cukierkami krówkami z logo przewoźnika (PR). Tak, tak. Tak mnie (i nie tylko mnie) nazwałeś na swojej stronie. Co prawda już to znikło, ale było. Więc może się nie znam. Ale aż tak głupi nie jestem, by mega ściemę o KS tuż przed wyborami kupić. I to jeszcze, gdy pochodzi ona z szeregów PO. Mogę być nawet betonem made in PR. Ale będę stał po stronie PR: spółki wyciulanej przez pakap, którą teraz jeszcze marszałkowie chyba chcą wyciulać (pomimo, że to ich spółka). Może też o to chodzi. Niech PR padnie, będziemy wtedy mieć tabor i zaplecze dla Kolei Śląskich.

Fajnie brzmi "nowa spółka samorządowa", "Koleje Śląskie", strona społeczna, rozkład pod pasażera, nie pod tych wrednych i znienawidzonych kolejarzy, jasna struktura kosztów, nowa jakość itd. Ale to puste słowa, zero konkretów.

PS: zaskoczenia nie ma. Zastanawiałem się tylko, kiedy śląska PO zacznie szumnie tworzyć nową spółkę kolejową. Smile I się nie pomyliłem.


Ostatnio zmieniony przez gkal dnia 09-01-2010, 13:25, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 09-01-2010, 13:14    Odpowiedz z cytatem

Oj. Żyjemy w wolnym i demokratycznym kraju. Kto ma władzę, ten ma spółki. Do tego co się już podziało pasuje mi bardzo strofa z Bajeczek babci Pimpusiowej Waligórskiego:

Chomik, zbierając plony, do swej norki ganiał,
A obok dobry niedźwiedź chomika ochraniał.
Potem zjadł mu te plony, wytarł łapą mordę,
Wydupcył biedne zwierzę i przypiął mu order.


A do tego jak się to skończy ta:

Dwie durne myszy były dumne niesłychanie,
Że je kocur zaprosił do siebie na śniadanie.
Jakoż było śniadanie; kocur dwakroć mlasnął,
Zjadł obie, ziewnął, pierdnął i z powrotem zasnął.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-01-2010, 16:05   

szomiz, dobre podsumowanie. A Twój podpis mówi wszystko. Smile I racja.

Te "Koleje Ślaskie" to naprawdę POlityczna POdpucha przed wyborami. Miejsce ciepłych stołeczków, miękkiego lądowania dla niektórych i wygodnych POsadek.

Na forum "Rynku Kolejowego" wyczytałem.

Gierek, wspólny bilet KS z PR to pierwszy krok do zgładzenia KS, nim ta spółka powstanie.
Istota sprawy tkwi w tym, by odciąć się od przywar PR.
A może jeszcze RegioKarty, połączenia w dobrej cenie, bilety strefowe, itp. podobne dziesiątki pozycji jakże niezrozumiałej dla przeciętnego pasażera taryfy? Stąd już tylko krok do wymuszenia honorowania ulg kolejowych. I z KS mamy PR-bis.
W zamian jest propozycja, by ceny biletów KS były stosunkowo niskie, tak aby podróżnemu, z konieczności nabywającemu 2 bilety, wyszło sumarycznie taniej niż gdyby cały odcinek pokonał z PR.
Jeśli by PR poszły na to (a nie pójdą) można by oferować podróżnemu jeden bilet na dwóch operatorów, ale na którym będzie wyłuszczony podział kosztu.


Koleje Ślaskie mogą mieć bilety nawet po 2 gr, albo jeździć zupełnie bez biletów. Pytanie brzmi: ile trzeba będzie do tego dopłacić, ile to będzie kosztowało i kto to zapłaci.

Na temat stwierdzeniem, że REGIOkarta jest zła, podobnie jak połączenia w dobrej cenie i bilety strefowe gadać mi się nie chce. Smile

Pewnie niektórzy pomyślą, że zbetoniałem. Smile Ale właśnie takie zajebiste rzeczy jak REGIOkarta (bo jest zajebista, bo dzięki niej jeżdżę taniej i niedługo mi się zwróci) są dzięki temu, że PR działa w skali całego kraju. Podobnie jak bilety turystyczne. O pociągach InterREGIO nie wspominając.
Powrót do góry

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 09-01-2010, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Do użytkownika gkal pytanie: skąd nagła zmiana polityki Pana Marszałka Śmigielskiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-01-2010, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Cudownie. To jak kontrola kontrolujących w czasach PRL. Projekt ma oczywiście tło polityczne, powstaje niemal na zlecenie Grupy PKP. Decyzja jest zupełnie niezrozumiała, bo nie ma ku niej żadnych racjonalnych przesłanek. Rozkład jest bardzo dobry, PR-y tną koszty, a tu dostają niemal cios w plecy w stylu Brutusa. Podobnych zmian można się spodziewać w wielkopolsce, tam przeciwnicy IR w osobach byłych PKPowców mają swój bastion. Rozbicie PR-ów ma doprowadzić do zniszczenia marki IR. Dziwne, że związkowcy nie protestują. W wyniku zmian kolejarze będą masowo tracić pracę.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 09-01-2010, 18:50    Odpowiedz z cytatem

O zniżkach już nie będę tłumaczył. Ile dostają Przewozy Regionalne za każdego pracownika z innej spółki PKP napisałem już kiedyś raz. To niezły zarobek dla PR. Ponadto zarówno PR jak i Koleje Mazowieckie honorują kolejowe zniżki na zasadzie dobrowolności. Jako, że nie są w Grupie PKP to nie mają takiego obowiązku.

Kim wg Ciebie gkal będą pracownicy Kolei Śląskich? Maszyniści, konduktorzy, kierownicy pociągów, rewidenci... Po za tym ktoś te pociągi musi przepuścić (dyspozytorzy, dyżurni ruchu), zamknąć dla nich przejazdy (dróżnicy) oraz zapowiedzieć je przez megafon (dyżurni ruchu, bo megafoniści zostali już chyba tylko w Katowicach). Bo mi się wydaje, że Ci wszyscy ludzie to kolejarze. Ciekawy jestem jak bez nich te Koleje Śląskie mają funkcjonować. Zresztą zatrudnić ludzi z uprawnieniami KS będą mogli tylko w jeden sposób: oferując wyższe pensje pracownikom innych spółek kolejowych.

Jeżeli obecnie jeżdżą po Śląsku pociągi wyłącznie dla kolejarzy to proszę o wskazanie konkretnych nr pociągów, relacji i godzin odjazdu. Dlaczego Cię gkal nie było na spotkaniu z dyrektorem? Jeżeli nie mogłeś to czemu nikomu nie przekazałeś postulatów o zmianę połączeń?

Jaki zysk będzie dla pasażera jak KS pojadą tym taborem co miał jeździć PR? Jedynie będzie strata, bo znając polskie realia wspólnego biletu nie będzie...

Koleje Dolnośląskie reaktywowały zlikwidowane już połączenia. Wg zapowiedzi Koleje Śląskie wejdą na najbardziej oblegane i używane obecnie linie. Co z tego zyska pasażer?

Tak jak spóźniają się PR tak się będą spóżniać KS, winnym 99% opóźnień jest katastrofalny stan infrastruktury kolejowej.

Uważam, że nowemu dyrektorowi Gardoniowi trzeba dać szansę. Ale skoro jestem "bydlakiem zjadającym krówki z logo Przewozów Regionalnych" to może się mylę? No i oczywiście wszystkie pociągi stają pod każdą budką dróżnika, aby go zawieźć do pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 09-01-2010, 21:10    Odpowiedz z cytatem

gkal, pokazano tu już wiele argumentów przeciw pomysłowi wyodrębniania śląskiej spółki kolejowej - zresztą tyczą się one tak samo każdego inne regionu, nie będę ich powtarzał. Odniosę się do kilku innych kwestii otóż, to jaki jest rozkład jazdy nie ma nic wspólnego z tym kto jest operatorem połączeń regionalnych

- to Urząd Marszałkowski zamawia połączenia - więc jak zamawia w pierwszej kolejności pod jakąś grupę interesu to niech to zmieni, tu zresztą warto odwołać się do świetlanego wzorca usamorządowionej kolei jaką są Koleje Mazowieckie i obejrzeć ich rozkład jak on się ma do potrzeb mieszkańców Mazowsza...

- Śląsk ma udziały w Przewozach Regionalnych bodaj 9,2 % jako udziałowiec ma związane z tym prawa, nie jestem kompetentny w KSH, ale (niech ktoś poprawi jak tak nie jest) udziałowiec ma prawo do informacji na temat działalności i kosztów spółki. Tak samo nie ma problemu aby Urząd Marszałkowski mógł się dowiedzieć jakie są koszty funkcjonowania kolei w regionie.

- pamiętaj, że PR dążą do zbilansowania kosztów uruchamiania połączeń w poszczególnych regionach, stąd zróżnicowanie żądanej kwoty dofinansowania w zależności od regionu, to właśnie realizuje główny postulat zwolenników kolei ograniczonych do województwa, nie dokładanie się do innych skoro PR to zapewnia to spółki i spółeczki są niepotrzebne

- Jak widać projektowane Koleje Śląskie wcale by nie uzupełniały oferty Przewozów Regionalnych a były nastawione na ich wypchnięcie, więc mieszkańcy obszarów gdzie połączeń kolejowych nie ma (bo zostały zlikwidowane) dalej by ich nie zobaczyli...

- Istnienie PR pozwala na wykorzystanie podniesionego tu wcześniej efektu skali pozwalającego na uruchomienie interREGIO, wprowadzenie REGIO karty, Regio karnetu, uruchomienie wspólnie z DB połączeń Wrocław - Drezno (ciekawy pomysłem na marginesie byłby też Poznań - Berlin, Wrocław - Praga, Kraków/Katowice - Praga), tego wszystkiego nie zrobiłaby żadna kolej wojewódzka.

- O pozytywnych zmianach w PR też już pisano, ale warto powtórzyć na firma zmienia się na plus i warto ją w tym wspierać a nie niszczyć z powodów politycznych, bo żadne względy merytoryczne tu w grę nie wchodzą.

- I jeszcze jeden argument funkcjonowania PR w obecnej formie z rozdrobnioną strukturą właścicielską pozwala tej spółce na niezależność od polityków, spółka jest niesterowalna (przynajmniej w pewnym zakresie) dla różnych koterii. Spółki wojewódzkie byłby całkowicie poddane wpływom politycznym, zależne do zmieniającego się układu sił i funkcjonujące w oderwaniu od realiów - no ale posady dla swoich by były może o to chodzi Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lban Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Mar 2008
Skąd: Leszczyny

PostWysłany: 10-01-2010, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Tylko kilka pytań dla przeciwników Kolei Śląskich
1) Co jest lepsze 9% czy 100% udziałów?
2) Czemu ma służyć kolej regionalna?
3) Ile kosztuje IR poszczególne i jak one na siebie zarabiają?
4) Racjonalny koszt biletów kolejowych?
Ja już sobie odpowiecie na te pytania, oczywiście możemy dyskutować na poziomie merytorycznym, bez grafomani, emocji i wycieczek osobistych co jest lepsze dla naszego województwa: Kolej Ślaska czy PR, jak mogą one ze sobą współpracować itd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl