Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Następny
Śląsk będzie miał własną spółkę kolejową
Autor Wiadomość

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 23-01-2010, 22:29    Odpowiedz z cytatem

nazywanie Katowic nazwą Główne ma taki sens jak dodanie do nazwy Rzeszów członu Gł. czyli jest bezcelowe, to chyba tylko jakieś zaspokajanie megalomańskich ambicji

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-01-2010, 22:47   

adas, tym bardziej, że mamy bilet strefowy. Więc nie wyobrażam sobie, by przewoźnicy wzajemnie nie honorowali swoich biletów. Bo byłoby to po prostu absurdalne.

Swoją drogą. Ponieważ piszę artykuł dot. przyszłych "Kolei Śląskich" do lutowego "RK", to podzielę się informacją, jaką wczoraj otrzymałem z UMWŚ. Otóż nie ma żadnej uchwały zarządu województwa w sprawie powołania własnej spółki przewozowej. 5 stycznia 2010 r. zarząd woj. podjął decyzję. Nie ma ona rangi uchwały i nie jest publikowana w BIP.
Powrót do góry

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 24-01-2010, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Jak się będzie stacja nazywała Katowice Główne, to nie będzie hafas miauczał że "nazwa nie jest jednoznaczna" Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 24-01-2010, 21:00    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie, jeśli w ogóle (bo gorliwi zwolennicy monopolu Przewozów Regionalnych mają jeszcze sporą szansę na storpedowanie zamysłów), to na pewno wystartują z własnym biletem. Nikt nie mówi, że Przewozy Regionalne nie będą mogły przystąpić do porozumienia taryfowego, jeśli tylko będą takowym zainteresowane, ale zastrzega, że nie będą nim objęte ulgi tzw. kolejowe a na blankietach biletów wspólnych zostaną wyspecyfikowane jawnie proporcje podziału.

Własny bilet KS to będzie jedyny właściwie obszar konkurencji z PR, wyznaczający zarazem jeden z podstawowych celów działalności Kolei Śląskich: o ile PR skupiają się na przewozach pasażerów z prawem do ulg, o tyle KS mają dążyć do obsługi pasażerów podróżujących za biletami tzw. całymi.

I to cała filozofia. Ona podlega celowi nadrzędnemu, tj. wykazaniu, ile kosztuje w miejscowych uwarunkowaniach koszt pociągokilometra, itp. wskaźników ekonomicznych, czyli tych wszystkich danych, na przedstawienie których przez PR złudnie liczyć.

Stąd KS w istocie nie potrzeba zbyt dużo taboru. Starczy tyle, by zapełnić luki po połączeniach, których nie chcą (z różnych przyczyn) obsługiwać PR. To bowiem druga strona medalu KS: jeśli idzie o rozkład jazdy sam w sobie, można uogólnić, że KS mają tylko uzupełniać siatkę połączeń.

Dla przykładu: PR rezygnują masowo z dowozu pasażerów - robotników rozpoczynających pracę o godz. 6 rano (Bytom, Gliwice, Racibórz, Radzionków, Tarnowskie Góry, Zabrze, i in.), poprzez likwidację, tzw. oterminowanie, lub parominutowe opóźnienia kursów. W to miejsce, uwzględniając interes wiodącej grupy podróżnych, pojadą pociągi KS, nawet jakby ledwie kilka minut po nich miały jechać pociągi odpowiadające życzeniom PR. (Problemem na odrębny wywód pozostaje m.in. sprawa reaktywacji połączeń z Bielska-Białej do Cieszyna w ramach KS.)

Na tym etapie jest to określane roboczo połączeniami dedykowanymi; inaczej: pociągi KS będą jeździć tam, gdzie będą pasażerowie, którzy będą chcieli płacić za usługę przewozu. Aby jednak nie było to takie proste, Bilet Śląski w swym podstawowym założeniu ma być relatywnie tani, przynajmniej dla nieuprawnionych do żadnych ulg.

Podsumowując tą odsłonę, nie ma co zanadto emocjonować się Kolejami Śląskimi, albowiem one powstaną wtedy i tylko wtedy, jeśli uda się spełnić niby banalne, a okazuje się że jednak nie, warunki.

Na dziś jest jedno pewne na 100%: samorząd województwa śląskiego z obowiązującej umowy z PR wywiąże się co do joty, można to odczytać co do grosika, także jakiekolwiek zamysły co do KS na fakt obowiązującej umowy z PR nie mają wpływu.

Jeżeli kogoś interesuje głębiej ta tematyka, możemy spotkać się (niestety tylko Katowice, wzgl. Opole) i porozmawiać, wymienić się spostrzeżeniami, wszak na internecie świat się nie kończy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2010, 21:14   

gkal, wypowiadasz się w imieniu Marszalka (PO), czy swoim? Bo jeśli snujesz swoje własne wizje, to ok. Ale jeśli tak mają wyglądać Koleje Śląskie jak proponujesz to w powyższej wizji to sorry, ale ta spółka ekonomicznie nie ma nawet szans zaistnienia i działalności. A nawet jak powstanie, to padnie, bo to, co proponujesz nie tylko nie ma nic wspólnego z jakimiś podstawami rzeczowej wiedzy (ekonomia), ale po prostu jest potwornie głupie. I nielogiczne.
Powrót do góry

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 24-01-2010, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Spoko, luzik. W pewnym momencie będzie jednak trzeba sięgnąć po ludzi z nominalną wiedzą i uprawnieniami. Mam graniczące z pewnością przekonanie, że będą to najbardziej szujowaci przytakiwacze z wieloletnim doświadczeniem i dużymi rabatami na środki poślizgowe w hurtowniach farmacetycznych.

Scenariusz optymistyczny: kilka lat, kilkadziesiąt milionów i będzie można rozgonić towarzystwo. Scenariusz pesymistyczny: będzie można prognozać zmiany oferty przewozowej w zależności od wyników poprzednich wyborów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 24-01-2010, 21:50    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21 napisał/a:
Otóż nie ma żadnej uchwały zarządu województwa w sprawie powołania własnej spółki przewozowej. 5 stycznia 2010 r. zarząd woj. podjął decyzję. Nie ma ona rangi uchwały i nie jest publikowana w BIP.

Spółkę samorządową można powołać tylko uchwałą sejmiku województwa. Zarząd województwa (marszałek i jego zastępcy) jest wybrany spośród radnych sejmiku i jego decyzje ws. Kolei Śląskich nie mają mocy prawnej.

[ Dodano: 24-01-2010, 22:11 ]
gkal, twoje wizje (czytaj: urojenia) są niedorzeczne (czytaj: chore). Gdyby oprzeć na nich funkcjonowanie Kolei Dolnośląskich to te już dawno by padły.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2010, 22:38   

Zed, jak najbardziej to wiem. Chodziło mi po prostu o taki w sumie nic nie znaczący szczegół, że to nie uchwała, lecz decyzja. Oczywiście niczego to nie zmienia i tak jak piszesz, spółka jest powoływana uchwałą sejmiku.

Odnośnie Twojego komentarza do wypowiedzi Gkala. Właśnie to samo pomyślałem. Gdyby Koleje Dolnośląskie funkcjonowały według modelu, jaki rysuje w swojej wypowiedzi Gkal, to już dawno by tej spółki nie było. Na szczęście KD tworzą profesjonaliści i macie dzięki temu fajną kolej. Czy Marszałek Śmigielski (PO) ma ludzi, którzy są w stanie stworzyć spółkę taką jak KD?

----------------------------------------------------------

Jeszcze Koleje Śląskie nie powstały, a Waść gkal już wróży, że ktoś je będzie torpedował. Ale to tak na wypadek. Jakby nie wyszło. Zawsze można będzie zwalić na kulejorzy, związki, Kusia itd.

Co do biletów. Koleje Śląskie wątpię aby wystartowały z własnym biletem. Ani KD, ani Arriva z własnym biletem nie startowały. To znaczy z własnym (ok), ale opierając się na taryfikatorze PR. Podobnie Koleje Śląskie. Jeśli powstaną, to jestem przekonany, że będą korzystały z taryfikatora PR. Natomiast twierdzenie, że na " blankietach biletów wspólnych zostaną wyspecyfikowane jawnie proporcje podziału" może ładnie brzmi, ale jest -niestety jak większość wypowiedzi- pustym hasłem, demagogią i populizmem.

Jeżeli jedynym obszarem konkurencji z PR będzie bilet, to sorry... ale jest to głupie. A gdzie konkurowanie jakością usług, poziomem obsługi konduktorskiej, czystością składów itd? Koleje Ślaskie mogą wozić ludzi nawet za darmo. Nie ma problemu. Kwestia jest taka: ile trzeba będzie do tego interesu wówczas dopłacić? Trochę ekonomii proszę liznąć.

Dalej. Piszesz "celowi nadrzędnemu, tj. wykazaniu, ile kosztuje w miejscowych uwarunkowaniach koszt pociągokilometra, itp. wskaźników ekonomicznych, czyli tych wszystkich danych, na przedstawienie których przez PR złudnie liczyć." Koszt pociągokilometra w KŚ będzie albo takimi sam, jak w PR, albo i nawet wyższy. Prąd będzie kosztował tyle samo KŚ, co kosztuje PR. Podobnie tyle samo zażąda PLK-ka. Opłata dworcowa też -o ile wejdzie- będzie taka sama. Koszt serwisowania jednostek KŚ będzie zaś wyższy (bo KŚ będą musiały wynająć bazę do obsługi taboru albo od PR, albo od IC). Poza tym manipulujesz pisząc, iż nikt nie może otrzymać danych od PR. Może je otrzymać Marszałek. Jeśli o nie nie prosi, to już jego problem. Nie zapominaj też, że woj. śląskie ma swojego przedstawiciela w radzie nadzorczej PR.

Stwierdzenie, że Kolejom Śląskim nie będzie potrzeba dużo taboru jest już naprawdę głupie. To czym KŚ chcą wozić ludzi? "Zapełnianie luk po połączeniach PR": sorry. Głupoty komentować się już naprawdę nie da. Bo to jest już wielka głupota.

Dalej lecisz znowu Lepperem. Piszesz, że "PR-y masowo likwidują dowozy na godzinę 6 rano". Żeby był lepszy efekt wspominasz, że chodzi o robotników. Piszesz "W to miejsce, uwzględniając interes wiodącej grupy podróżnych, pojadą pociągi KS, nawet jakby ledwie kilka minut po nich miały jechać pociągi odpowiadające życzeniom PR". Ty masz pojęcie, jak wygląda na kolei konstrukcja rozkładu jazdy? I jak funkcjonuje kolej? Czy nie masz? Bo waląc takie teksty pod publiczkę pokazujesz, że nie masz. Marszałek akceptując rozkład, w którym o godzinie 4.50 odjeżdża z Sosnowca do Gliwic pociąg KŚ, a o 4.53 pociąg PR działałby na szkodę tej drugiej spółki. Powiększałby deficyt generowany przez pociąg PR z godziny 4.53. Poza tym PR nie jadą sobie tam gdzie chcą i kiedy chcą. Zrozum człowieku, że to Marszałek zatwierdza rozkład. Dotrze to do Ciebie?

Co do tej roboczej nazwy "połączenia dedykowane". Uśmiałem się. Serio.

Jak już napisałem. Bilet Śląski może być nawet za 2 gr. Tylko ile wówczas będzie kosztował pckm KŚ? Znowu ekonomia się kłania.

Faktycznie. Nie ma się co emocjonować Kolejami Śląskimi. Mam nadzieję, że wizje Gkala są tylko jego wizjami... a Marszałek ma ludzi, którzy -jeśli sejmik będzie na "tak"- profesjonalnie tą spółkę stworzą od podstaw. Tak jak to zrobiono w woj. dolnośląskim. Ale tam to robili naprawdę fachowcy. Z wiedzą. I wyszły fajne koleje. To co proponuje Gkal... nie daj Boże by się ziściło.

Ale myślę, że Gkal jednak przedstawia swoje wizje (mimo, że używa liczby mnogiej i wypowiada się jakby w imieniu Marszałka i UMWŚ). Przygotowując artykuł do lutowego wydania papierowego "Rynku Kolejowego" zadzwoniłem do UMWŚ. Dostałem na maila trochę materiałów. Wśród nich ogólną ideę spółki. Z ulgą stwierdzam, że nie ma ona wiele wspólnego z wizjami Gkala. Ale na wszelki wypadek wysłałem jeszcze teraz kilka pytań dodatkowych... ale to tak już dla własnego spokoju.

szomiz, pełna zgoda.
Powrót do góry

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 24-01-2010, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Gkal już to pisano, ale to UMWŚ zamawia u PR konkretne REGIO w danym czasie, a nie PR sobie je puszczają bo tak im się podoba. Ten sposób liczenia kosztów uruchomienia składu, cóż obawiam się, że zależnie od godziny, dnia tygodnia, pory roku byłby zupełnie inny Very Happy Ciekawy jest też pomysł rezygnacji w twojej wizji KŚ z pasażerów uprawnionych do ulg ustawowych, rozumie żadnych promocji też by nie było. A walka z PR przez brak wspólnego biletu z pewnością ucieszyłaby pasażerów...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-01-2010, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Dawno nie widziałem tak bezczelnej POlitycznej paplaniny. @Gkal, napisz otwarcie, że nie chodzi Wam o pasażera, a o stołki dla kolegów. Sprawa śmierdzi na kilometr, a szczególnie dziwi fakt, że marszałek po kompromitacji z Elfami wciąż niczego się nie nauczył. Cała nadzieja, że wyborcy nie będą już tak ,,zdolnych'' POlityków wybierać na tak ważne urzędy.
@Gurami22, pewnie będzie tak, że POlityczna Spółka dostanie najlepsze godziny, a PR-y będą wozić powietrze po 22.
Najbardziej żałosny jest sposób ,,tłumaczenia'' ludowi konieczności powołania nowej Spółki. PR-y działają coraz lepiej, więc twierdzi się, że ta cała nowa Spółka to pewne zabezpieczenie na wypadek upadku PR-ów Szkoda, że pomysłodawcy nie powiedzą wprost, ze ich dziecko znacznie przyczyni się do upadku coraz lepiej działającej Spółki. Z moich informacji wynika, że młodzież PO na naszym forum musi ciągle owe bzdury rozpowiadać, jak wiadomo teraz najważniejszy jest u ludzi Donka PR.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-01-2010, 12:40   

Ja jeszcze do jednej części wypowiedzi Gkala się odniosę. Otóż Gkal wspomniał o reaktywacji połączeń z Bielska-Białej do Cieszyna w ramach KŚ. Kolejna mrzonka.

W obecnej sytuacji reaktywacja linii Bielsko-Cieszyn ma sens niewielki. Dobrze to widać w odpowiedzi, jaką CD udzieliły kolegom z portalu "Koleje Śląska Cieszyńskiego". Dla mnie był to taki zimny prysznic, który wiele rzeczy pomógł mi zrozumieć.

Owszem, ja bardzo bym chciał, aby na tej linii zaczęły kursować pociągi. Jednak bez REMONTU linii wszelkie przewozy na odcinku Bielsko-Cieszyn będą po prostu marnotrawieniem publicznego grosza. Przy tym stanie linii, jaki mamy obecnie, przy tych żenujących prędkościach transport kolejowy nie wygra z konkurencją w postaci drogi S1. Co więc trzeba zrobić? Przejęcie linii na własność przez samorządy, wpisanie linii Bielsko-Cieszyn do RPO i jej rewitalizacja. I tu jest pole do popisu dla urzędników Marszałka i samego Marszałka. Dopiero wówczas będzie można reaktywować połączenia na odcinku Bielsko-Cieszyn.

Poza tym czym "Koleje Śląskie" chciałyby obecnie obsługiwać linię Bielsko-Cieszyn? Flirtami, czy Elfami? To już by było marnotrawstwo do potęgi.
Powrót do góry

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 25-01-2010, 19:15    Odpowiedz z cytatem

Ja tylko tak mimochodem przypomnę, że na moje konkretne pytania do "twórców" Kolei Śłąskich nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.

Pociąg na 6:00 do Raciborza pojedzie od 1 marca, w ramach korekty rozkładu. Filozofia gkala jest taka:
Opcja 1. Nie jedzie i nie dowozi mnóstwa robotników na 6:00 rano do pracy.
Opcja 2. Jedzie, więc służy tylko i wyłącznie kolejarzom (bo też mają zmiany na 6:00 rano).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-01-2010, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Bogusław Śmigielski, marszałek woj. śląskiego, potwierdził w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że są plany stworzenia spółki Koleje Śląskie.

- Pomysł na spółkę wynikał głównie z konieczności uzupełnienia obecnej oferty przewozowej – nie wszystkie relacje okazują się być opłacalne dla obecnego przewoźnika, a ich deficytowość wykracza poza możliwości płatnicze województwa - powiedział nam marszałek.

Górny Śląsk stanie się zatem prawdopodobnie niedługo kolejnym regionem w Polsce, w którym przewozy lokalne będą wykonywane przez dwie firmy, KŚ i Przewozy Regionalne. Te ostatnie są przez Śmigielskiego mocno krytykowane.

- Trudno spierać się z faktem, iż spółka ta obciążona jest potężnym bagażem zadłużenia, które redukuje niemalże do zera jej zdolność kredytową, obniża wiarygodność na rynku i utrudnia kontraktowanie. Dodatkowym czynnikiem jest skostniała struktura, wiekowy tabor i niezoptymalizowane zatrudnienie. W obecnym kształcie spółka nie ma szans utrzymać się na rynku w perspektywie długoterminowej, choć pojawiają się pierwsze oznaki zmian – dodał śląski marszałek.

Całość rozmowy z Bogusławem Śmigielskim znajdziecie Państwo w lutowym, papierowym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

źródło: Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 29-01-2010, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Skoro sam twierdzi, że w PR pojawiają się pierwsze oznaki zmian na lepsze to może sensownym byłby wspierać te pozytywne zmiany, a nie bawić się w zakładanie jakiejś spółki obok PR

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasi.fi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Wrocław/Kłodzko

PostWysłany: 29-01-2010, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego? u nas na Dolnym Śląsku, Koleje Dolnośląskie były strzałem w dziesiątkę. Obsługują te trasy na które PR się wypięło, mamy przez to małą konkurencje na torach(jakościową). Nawet chyba nie wiecie jaka jest różnica w podejściu do pasażera w KD a w PR. Popieram, Koleje Śląskie to dobra sprawa.

_________________
Moje tematy, dolnośląska kolej:
http://tnij.com/Linia_Klodzko_Nowe_Stronie_Slaskie
http://tnij.com/Linia_Na_Lotnisko_Wroclaw_Strachowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl