Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
Śląsk będzie miał własną spółkę kolejową
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-01-2010, 23:55   Śląsk będzie miał własną spółkę kolejową

Województwo śląskie będzie miało własną spółkę kolejową

Województwo śląskie stworzy własną firmę kolejową, która zajmie się przewozami pasażerskimi. - To na wypadek, gdyby upadły Przewozy Regionalne - mówi marszałek Bogusław Śmigielski.

O powołaniu spółki zdecydował we wtorek zarząd województwa śląskiego. - Sytuacja Przewozów Regionalnych jest niepewna. Musimy być przygotowani na ich rozwiązanie i gotowi na utrzymanie połączeń w regionie - dodaje marszałek.

Przypomnijmy, że w grudniu 2008 roku 16 województw zostało udziałowcami Przewozów Regionalnych (dawniej PKP PR). Śląskie objęło w spółce 9,2 proc. udziałów. Pod koniec zeszłego roku okazało się, że sytuacja finansowa PR jest bardzo trudna i tylko grupie PKP są one winne ponad 300 mln zł. Chodziło m.in. o zaległe opłaty za korzystanie z torów, wynajem lokomotyw, budynków czy wzajemną sprzedaż biletów.

Jeśli na powołanie śląskiej spółki zgodzi się sejmik, przejmie ona cztery kupione przez województwo flirty, będzie także zarządzała ośmioma zamówionymi w Pesie elfami. Województwo zamierza też kupić 12 starszych elektrycznych składów. Jak mówi marszałek Śmigielski, spółka, w której samorząd ma mieć 100 proc. udziałów, będzie także uruchamiać nowe połączenia. - Uzupełnią one siatkę połączeń Przewozów Regionalnych w województwie - wyjaśnia marszałek.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
Przejdź na dół

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 06-01-2010, 00:12    Odpowiedz z cytatem

oj nic dobrego, w PR zaczyna się coś dziać, przynajmniej na śląsku. Przetargi na obsługę tras czemu nie wraz z udostępnieniem taboru, ale po co nowa spółka dla kolesi, przecież to będzie burdel jakich mało. Wolę PR'y, w których się coś zmienia, niż przystanek dla tych, którzy wylecieli z PR za wybitne zasługi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-01-2010, 11:24   

Będą Koleje Śląskie?

Zarząd Województwa Śląskiego podjął we wtorek decyzję dotyczącą utworzenia spółki kolejowej. Spółka prawa handlowego do wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich ma się nie tylko troszczyć o majątek, ale też ma zabezpieczyć sprawne funkcjonowanie transportu kolejowego i poszerzyć ofertę przewozów regionalnych.

Zakłada się wniesienie do niej aportem zakupionych bądź planowanych do zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych - czytamy w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego. To na razie decyzja zarządu. Zgodę na jej powstanie musi wyrazić Sejmik Województwa Śląskiego.

- Prowadzenie przewozów pasażerskich za pomocą spółki, której 100% udziałów będzie własnością Województwa, pozwoli na nadzorowanie jej działalności podobne do kontroli nad jednostką. Da możliwość organizowania przewozów według własnej koncepcji na zlecanie wykonywania przewozów w trybie bezprzetargowym dla wewnętrznego podmiotu. Powołanie spółki będzie oznaczało uściślenie rzeczywistych kosztów i przychodów tej działalności na terenie województwa, które ma wpływ na wysokość kwot przeznaczanych na dofinansowanie przewozów. Działalność spółki wpłynęłaby także na poprawę jakości przewozów kolejowych w województwie na zasadzie zdrowej konkurencji - tłumaczy marszałek Bogusław Śmigielski, marszałek województwa.

W 2008 r. zgodnie z zapisami rządowej "Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013" podjęte zostały prace legislacyjne zmierzające do usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne. Efektem tego była ustawa z dn. 25.04.2008 r. o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP oraz wydanie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27.11.2008 r. w sprawie określenia udziałów samorządów województw w kapitale zakładowym PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

Województwo Śląskie otrzymało 116.890 udziałów, co stanowi 9,2% udziału w kapitale zakładowym Spółki. Województwo objęło je 22 grudnia 2008 roku.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 06-01-2010, 19:02    Odpowiedz z cytatem

mikiyee masz racje . Co najgorsze takie tworzenie spółek jest wyrokiem na PR więc także na pociągi IR . Niestety ale dzięki pracy marszałków województw zniknie konkurencja i powrócą stare ceny w IC .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 06-01-2010, 19:03    Odpowiedz z cytatem

moje zdanie jest takie ze wlasnie tak powinna wygladac reforma kolejowa, kazde wojewodztwo mialoby swoja firme przewozowa bez centrali w warszawie i calej biurokracji, wtedy na pewno dbalyby o przewozy w swoich rejonach lepiej niz teraz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 06-01-2010, 19:17    Odpowiedz z cytatem

i 16 róznych biletów i pociągów które kończą bieg na granicy województw bo się marszałkowie nie dogadają co do finansów ja za taką reformą nie bedę .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-01-2010, 19:20   

Dlaczego z góry zakładasz, że się nie dogadają? Tego nikt z nas nie wie, a konkurencja w postaci spółki kolejowej, która jest własnością danego województwa jest jak najbardziej korzystna dla pasażera, o czym doskonale świadczą przykłady z Mazowsza i Dolnego Śląska.
Powrót do góry

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 06-01-2010, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Wystarczy popatrzeć jak wyglądają połaczenia miedzy małopolska , a śląskiem . Pożyjemy zobaczymy jak to będzie , jedynie żal będzie pociągów IR

jubikej może Ty bedziesz korzystał z przesiadek ale wiekszość podróżnych podziękuje kolei i wybierze inny transport

a tak na marginesie nadchodzą wybory więc władze zaczynają wiele obiecywać i mówić co to oni nie zrobią dla społeczeństwa , a po wyborach pewnie pomysł z własną koleją zostanie wyrzucony do kosza


Ostatnio zmieniony przez urban2604 dnia 06-01-2010, 19:42, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 06-01-2010, 19:31    Odpowiedz z cytatem

16 wspolnych biletow to troche przesada, mysle ze na szczeblu samorzadowym moznaby spokojnie uzyskac w tym celu porozumienie, a na pewno szybciej niz pomiedzy PR a PKP IC

co do konczenia biegow na ostatnich stacjach w wojewodztwie tez nie ma dla mnie problemu, byleby byly na nich przesiadki tak by jechac nastepnym przewoznikiem

po czesci juz cos takiego mamy KM, KD, mowi sie teraz o śląsku takze o wielkopolsce

co czeka PR?? moze sprzedaz zagranicznemu przewoznikowi?? pozyjemy zobaczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 06-01-2010, 19:57    Odpowiedz z cytatem

jubikej, doświadczenie uczy, że skomunikowań NIE ma, doświadczenie uczy, że się nie dogadają, ani co do skomunikować, ani co do połączeń na granicy (w ten sposób granica między województwami w kraju unitarnym będzie niczym między KRLD a Republiką Korei). Przesiadki są uciążliwe szczególnie w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, dla osób starszych, rodzin z dziećmi, osób niepełnosprawnych itd. Nie mówiąc już o tym, że w takiej sytuacji ceny pójdą do góry - każda taryfa inna, więc raz: opłata za przejście z pociągu do pociągu i dwa, odrębne bilety a to oznacza kupowanie na mniejsze odcinki a to jak wiadomo wychodzi drożej.

Nie mówiąc już o tym, że wówczas znika interREGIO wraz z nim konkurencja dla PKP IC, znika REGIO karta pozwalająca na tanie przejazdy (nie tylko pociągami PR). A odnośnie chwalonych KM to moim zdaniem marny wzór do naśladowania, wystarczy spojrzeć na rozkomunikowano albo zlikwidowano połączenia poza granice województwa i jaka jest oferta połączeń KM np: Warszawy z Ostrołęką (d. miasto wojewódzkie), nie mówiąc już o ich taryfie. I o tym, że do REGIO karty nie przystąpili.

A czym innym jest zróżnicowanie (co przecież obecnie się dzieje wywołując oburzenie niektórych) zróżnicowanie dopłat do pociągów REGIO w poszczególnych województwach, tak aby w ramach województwa się to bilansowało, ale jak to PR robią to jest krzyk, że źle...

Więc dla mnie należy utrzymać PR jako jedną spółkę (być może Mazowieckie powinno zostać pozbawione udziałów w PR i tak z nich nie korzysta, ma swoją spółkę - nie jest dobrą rzeczą, gdy właściciel konkurencyjnego przewoźnika ma wpływ na działalność swojej konkurencji), bilansować koszty w ramach poszczególnych województw. Utrzymać markę interREGIO i REGIO kartę, a jak gdzieś PR nie chcą obsługiwać połączeń, albo Marszałkom oferta cenowa nie odpowiada to wpuszczać konkurencję (tylko wypadało nałożyć ustawowy wymóg skomunikownia pociągów na przewoźników i już zalecany honorowania biletów). Taka parcelacja na 16 może przynieś tylko upadek kolei regionalnych w większość kraju
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-01-2010, 20:26   

Zauważcie jednak, że zadaniem Kolei Śląskich nie byłoby konkurowanie z Przewozami Regionalnymi, tylko uzupełnienie oferty samorządowego przewoźnika. KŚ mogłyby kursować tam, gdzie PR-om uruchamianie pociągów najzwyczajniej w świecie się nie opłaca (Bytom - Gliwice, Bielsko Biała - Cieszyn czy w końcu okolice ROW).
Powrót do góry

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 06-01-2010, 20:38    Odpowiedz z cytatem

W PKSach tez nie ma wspólnych biletów,ale jest dużo tras,szczególnie dłuższych ,obsługiwanych wspólnie przez kilku przewozników.Może tak by się dało równiez na kolei?Faktem jest,że absurdalna sutuacja z przekraczaniem granicy województwa jest ewenementem na skale europejską.A może jakiemus marszałkowi nagle zamarzy sie własna waluta np denar mazowiecki,czy inny talar,a potem to już droga otwarta do...Rozbicie dzielnicowe już przerabialiśmy od 1138 do 1305 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 06-01-2010, 20:47    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Zauważcie jednak, że zadaniem Kolei Śląskich nie byłoby konkurowanie z Przewozami Regionalnymi, tylko uzupełnienie oferty samorządowego przewoźnika. KŚ mogłyby kursować tam, gdzie PR-om uruchamianie pociągów najzwyczajniej w świecie się nie opłaca (Bytom - Gliwice, Bielsko Biała - Cieszyn czy w końcu okolice ROW).

Hmm... Do KŚ mają być wrzucone Flirty i Elfy... Czyli prędzej by się wzieli za obsługę linii w centum GOP-u niż na obrzeżach województwa...

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-01-2010, 20:54   

A kto powiedział, że nie mogą sobie kupić szynobusów?
Powrót do góry

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 06-01-2010, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Skoro mają mieć Elfy i Flirty, to może po prostu nazwać spółkę Śląska Kolej Metropolitalna i skupić się wyłącznie na połączeniach aglomeracyjnych? Miałoby to swoje plusy - nowa marka, nowy tabor, być może łatwiejsza integracja taryfowa z komunikacją miejską, co na Górnym Śląsku jest absolutnym priorytetem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 20 Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl