Czy wiadomo czy szlak żagań - bieniów jest przejezdny? W sobotę 23.06 miała miejsce kolizja ciężarówki przewożącej koparkę z wiaduktem w Żaganiu nad ulicą Żarską. Przęsła "dostały" koparką od dołu i nie wiem czy ruch pociągów się odbywa?
Ciężarówka uszkodziła wiadukt w Żaganiu
Dodano: 23 czerwca 2012, 12:32 Autor: (krzym)
Do wypadku doszło w sobotę o godz. ok. 8.30 przy ul. Żarskiej. Kierowca ciężarówki renault premium na platformie przewoził koparko - ładowarkę. Pojazd zahaczył o wiadukt i uszkodził elementy torowiska. Kierowcy nic się nie stało. W wyniku zdarzenia koparka spadła z platformy - powiedziała nam podinsp. Sylwia Woroniec, rzeczniczka żagańskiej policji. - W pojeździe wybuchły poduszki powietrzne. Wstrzymany jest ruch szynobusów z Żagania do Żar. Ruch odbywa się wahadłowo.
Na szczęście ani kierowcy, ani świadkom kolizji nic się nie stało.
Ciekawe rzeczy piszą w tej GL. Od kiedy szynobus z Żagania do Żar jeździ przez Bieniów ?
http://img31.imageshack.us/img31/1518/22222me.jpg
Nieźle musiał pędzić tą "lawetą" skoro aż tak daleko przesunęło się torowisko razem z wiaduktem.
Nieciekawie to wszystko wygląda. Prawdopodobnie wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejscu stanie nowy, ale na to potrzeba czasu.
Dzięki za info. Byłem już na miejscu i widziałem ze PLK zagrodziła przejście przez wiadukt. Myślisz, że znajdą kasę na nowy wiadukt? Oby tak było Ale na linii towarowej dla 2-3 par w tygodniu pewnie tylko ustawią przęsło na swoim miejscu i naprawią torowisko;/
Najprawdopodobniej kierowca i firma będzie miała duże stawki ubezpieczeniowe. W Santoku też tak parę razy było i dosyć szybko to potem reperowali doraźnie, a po ściągnięciu kasy robiono kompleksowo przęsła.
Ale na linii towarowej dla 2-3 par w tygodniu pewnie tylko ustawią przęsło na swoim miejscu i naprawią torowisko;/
Właśnie dlatego że jest to linia towarowa praktycznie wymaga całkowitej odbudowy wiaduktu. Uszkodzony wiadukt pamięta jeszcze początki tej linii (podobne obiekty do dzisiaj znajdują się na linii nr. 371), dlatego tak spore przesunięcie konstrukcji wiaduktu praktycznie skazało go na rozbiórkę. Pociągi towarowe jednak sporo ważą i dlatego potrzebna jest odbudowa aby wiadukt w przyszłości nie zawalił się pod ciężarem pociągu. Szkoda mi tylko tego bocznego przęsła po dawnym drugim torze, rozebranym po II Wojnie. Ciekawe czy nowy wiadukt zostanie przystosowany do historycznych 2 torów czy PLK pozostanie przy jednym. Kasa na remont/odbudowę pójdzie zapewne z ubezpieczenia firmy która przewoziła koparkę.
Nie ma co liczyć na wiadukt 2 torowy bo to nie ma ekonomicznego uzasadnienia :> Po co skoro odcinek jest jednotorowy oraz ruch jest stosunkowo niewielki ;p Mniejszy jest tańszy, a za zaoszczędzone pieniądze będą mogli też doremontować inne rzeczy
Mniejszy jest tańszy, a za zaoszczędzone pieniądze będą mogli też doremontować inne rzeczy
Nie będzie czegoś takiego jak "zaoszczędzone pieniądze" - Towarzystwo Ubezpieczeniowe (OC ciężarówki) zapłaci tylko za faktycznie wykonaną pracę, do wysokości max 500.000 euro (ewentualna reszta to dopłata z kieszenie sprawcy). A z drugiej strony nie ma możliwości by odbudowano drugi tor. T.U. sprawcy ma bowiem obowiązek zrefundować przywrócenie do stanu poprzedniego, nic ponadto.
Czytałem ostatnio pewien artykuł w którym pisano o uruchomieniu bocznicy do bazy paliwowej w Tomaszowie, i wbudowaniu w tor linii Żagań-Głogów rozjazdu łączącego linię 371 ze stacją Żagań. Osoba ta napisała że linia nr. 371 była przez szereg lat odcięta od Żagania. Czy ktoś z Was pamięta w którym roku rozebrano drugi tor na moście nad Bobrem (ten do Nowej Soli), i w którym roku wbudowano rozjazd w tor do Głogowa w celu umożliwienia przejazdu do Starej Koperni ? Wiem że piszę nie na temat ale to dla mnie bardzo ważne
Tor do Nowej Soli na moście nad Bobrem nie został rozebrany. To na ten tor "nowosolski" został skierowany ruch pociągów Żagań - Głogów jeszcze w czasie obowiązywania RJ dla tej relacji. Nie pamiętam w którym roku nastąpiło to "przesunięcie" na moście nad Bobrem.
A jak tam Cieciuch temat z reaktywacją linii z Nowej Soli do Żagania? Coś się tam u was dzieje w tej sprawie?
Zasadniczo to nic nowego się nie dzieje, podobnie jak nic nowego nie słychać ws. kolei retro z Wolsztyna do Nowej Soli. Już od kilku miesięcy nie dostałem odpowiedzi na mój e-mail ani z PKP ani z PKP:PLK. Nie oznacza to jednak że moja wiadomość nie dotarła do pracowników PLK. Sprawą zajął się Pan Filip Pobihuszka z Gazety Lubuskiej któremu jestem bardzo wdzięczny Wybrał on się do oddziału PKP-PLK w Zielonej Górze i dowiedział się kilku ciekawych rzeczy.
Artykuł dot. Linii Nowa Sól-Żagań ukazał się w "Tygodniku Nowej Soli" (weekendowy dodatek do Gazety Lubuskiej) 05/06.05.2012r. LINK
W każdym razie wciąż nie wiemy dlaczego właściwie został zawieszony ruch na tej linii (już nawet nie mówię o pasażerskim bo faktycznie mógł być nieopłacalny). Przecież została ona zmodernizowana na początku lat 90-tych.
Zdjęcie autorstwa Pana Thomasa Schwarze (Niemieckiego Miłośnika Kolei) z 19 sierpnia 1990 roku przedstawia dworzec w Kożuchowie. Z peronu 1 odjeżdża do Nowej Soli pociąg osobowy z Niegosławic prowadzony słynnym "Mercedesem" czyli "teigrekiem" 42-148. Po prawej stronie fotografii widać platformy załadowane starymi torami i nowo ułożony tor już na strunobetonie. Na szlaku Nowa Sól-Kożuchów szyny datowane są na lata 1985-1990. W stronę Żagania jeszcze się nie wybierałem ze względu na trudne warunki terenowe i straszne zakrzaczenie torów.
Wygląda na to że jedyną nadzieją na szybką rewitalizację szlaku jest raport ZNPK ws. "Wąskich Gardeł" na polskich szlakach kolejowych. Linia nr. 371 Nowa Sól-Żagań znalazła się wśród 17 szlaków preferowanych do natychmiastowej rewitalizacji/modernizacji. Co ciekawe sugerowane jest dostosowanie linii do wysokich nacisków osiowych
Ciekawe tylko czy rząd weźmie ten raport na poważnie. Pozostaje nam czekać na nowe niusy.
Jako stały klient Kolei Dolnośląskich uważam, że najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o rozwój kolei w Lubuskim jest uruchamianie nowych połączeń kolejowych tej spółki. Czyste wagony, miła obsługa oraz dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych powoduje, że z usług KD korzysta coraz więcej osób.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum