Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Przetarg na szynobus dla lubuskiego
Autor Wiadomość

Dzulikiewicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2009

PostWysłany: 13-02-2010, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Popatrzcie lepiej koledzy na aktualne kryteria oceny ofert.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 13-02-2010, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Ostatnim postem chciałem zwrócić uwagę na bezsens niektórych stwierdzeń w świetle owej ustawy, tudzież na fakt, że jej zapisy utrudniają ujednolicanie taboru.

Faktycznie Newag złożył protest, który został pozytywnie rozpatrzony, obecne kryteria to 50% cena i 50% termin dostawy. Zmiany w SIWZ:
http://lubuskie.pl/uploads/pliki/dokumentacja20012010/08-02-2010Aktualizacja/zmiana%20SIWZ.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 13-02-2010, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Za chwilę koszty tego przetargu będą wyższe niż koszty szynobusu...

Przychodzi zarząd województwa do knajpy:
- Jak szaleć to szaleć. Prosimy herbatę i cztery wrzątki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DawidCzerwiensk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2009
Skąd: Czerwieńsk/Krobia

PostWysłany: 16-02-2010, 21:19    Odpowiedz z cytatem

szomiz napisał/a:

. Prosimy herbatę i cztery wrzątki.[/i]


WIELKA OSZCZ? Mr. Green

_________________
zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 17-02-2010, 14:49    Odpowiedz z cytatem

Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 3 marca br w UMWL w Zielonej Górze, więc wtedy okaże się, kto ostatecznie zwycięży i kto w ogóle wziął udział w procedurze przetargowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dzulikiewicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2009

PostWysłany: 03-03-2010, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Jak na razie to mamy trzeci protest Newagu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 26-04-2010, 13:33   Przetarg unieważniony Odpowiedz z cytatem

KIO uwzględniła protest firmy Newag, a UMWL unieważnił przetarg:

http://www.bip.lubuskie.pl/download/przetargi/szynobus%20uniewaz.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 26-04-2010, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Tak to się zwykle kończy gdy zaczynają się kombinacje alpejskie z obchodzeniem przepisów. Mam nadzieję, że pójdą po rozum do głowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 24-05-2010, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Szynobus do Poznania utknął w przetargu. Może przyjadą dwa?
Nowy autobus szynowy miał wyjechać na tory od 1 czerwca. Ten plan na pewno nie wypali. Po protestach marszałek musiał odwołać przetarg. Ma jednak nowy pomysł. Do końca roku chce kupić dwa szynobusy .
Dziś na lubuskich torach jeździ dziewięć szynobusów. To zdecydowanie za mało. Dlatego marszałek Marcin Jabłoński ma plan. Chce podwoić wojewódzki tabor kolejowy i na najbliższą dekadę zaplanował zakup 10 nowych autobusów szynowych. Pierwszy pojazd chciał wypuścić na tory już 1 czerwca. Przetarg ogłosił w styczniu, jego rozstrzygnięcie zaplanował na początek marca, a termin dostawy szynobusu - 15 maja. Wiadomo, że nie będzie to możliwe. Wszystko przez protesty nowosądeckiej firmy Newag. Do jej odwołania przychyliła się Krajowa Izba Odwoławcza przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych. Marszałek przetarg unieważnił.
Problemy rozpoczęły się w lutym. Producent szynobusów z Nowego Sącza zakwestionował kryteria oceny. Wzór był taki: w 70 proc. decyduje cena, pozostałe 30 proc. to "doświadczenie" mierzone w ilości wyprodukowanych szynobusów. - Inne województwa w podobnych przetargach żądały udokumentowania doświadczenia już na starcie, jako warunek udziału w postępowaniu. Firmy, które nic nie wyprodukowały protestowały, bo nie mogły w ogóle stanąć do przetargu. My otworzyliśmy im furtkę - argumentuje Bogdan Mucha, zastępca dyrektora departamentu gospodarki i infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim.
- To tylko w teorii dopuszczało innych dostawców. Zwycięzca mógł być tylko jeden. Dlatego zasugerowaliśmy urzędnikom zmianę kryteriów - odpowiada szef marketingu firmy Newag Józef Michalik.
Jak przyznaje dyrektor Mucha, jeszcze w lutym kryteria zostały zmienione. Od tego czasu po połowie ważna była cena i termin produkcji. Doświadczenie firmy nie było brane pod uwagę. - Chcieliśmy uniknąć odwołania do KIO. Daliśmy też więcej czasu na realizację zamówienia, do września 2010 r. Ale firma Newag i tak się odwołała. Rozbiła naszą koncepcję przewozową na ten rok - mówi Mucha.
Przedstawiciele Newagu mówią wprost: nie tylko lubuski marszałek nierówno traktuje wszystkich producentów. Zauważają, że tak dzieje się w całej Polsce. - W tym przypadku termin dostarczenia szynobusu był zupełnie abstrakcyjny. W normalnych warunkach produkcja trwa pół roku. Jeśli urząd określa, że trzeba to zrobić w trzy miesiące to na starcie wybiera firmę. Od 2005 r. zauważamy próbę hermetyzacji polskiego rynku. My poprzez protesty chcemy ten rynek otworzyć - mówi "Gazecie" Michalik. Nazwy firmy nie wymienia. Wiadomo, że chodzi o bydgoską Pesę, która również złożyła ofertę w lubuskim przetargu. Na naszych torach jeżdżą szynobusy produkowane przez tę firmę.
W urzędzie marszałkowskim nie boją się mówić o producencie z Nowego Sącza, że jest "kolejowym chuliganem". - Takie blokowanie przetargów to działanie na szkodę regionu. Najpierw niech firma Newag wypuści na tory prototyp, z chęcią taki pojazd przyjmiemy na testy. Zdiagnozujemy wtedy wszelkie "choroby wieku dziecięcego". Mamy doświadczenie, od ośmiu lat kupujemy szynobusy. Wiemy, jak awaryjny jest to sprzęt. W przypadku tych zakupów chcieliśmy uniknąć problemów. Nie udało się - opowiada dyrektor Mucha.
Marszałek, w obliczu zamieszania z zakupem jednego szynobusu, zdecydował się na ogłoszenie przetargu na dostawę dwóch. W czerwcu go rozpisze. Oba pojazdy mogą wyjechać na tory jeszcze w tym roku.
- Mimo protestu, dwóch potencjalnych wykonawców - Newag i Pesa - złożyło swoje oferty. Przeanalizowaliśmy je i okazało się, że możemy ogłosić przetarg na dwa szynobusy - mówi wicedyrektor departamentu gospodarki i infrastruktury UM. Marszałek planował wydać na jeden szynobus 10 mln zł. Jak się dowiedzieliśmy, oferty mogły być nawet o 2 mln zł niższe.
Oba zakupione w tym roku pojazdy mają wyjechać na trasę Kostrzyn-Krzyż. Pierwszy mógłby tam jeździć już od początku września. Zastąpiłby składy zestawiane z lokomotywy z trzema wagonami.
Mocno uatrakcyjnić rozkład ma wyjazd drugiego szynobusu. Zostanie uwzględniony przy rocznej korekcie rozkładu jazdy, zaplanowanej na grudzień 2010 r. - Uzgodniliśmy już z marszałkiem wielkopolskim kursowanie dwóch par pociągów Kostrzyn - Poznań. Znamy już nawet w przybliżeniu godziny odjazdów. Jeden szynobus ma wyjeżdżać z Kostrzyna o 5.30 i po trzech godzinach dotrzeć do Poznania. Drugi miałby z Kostrzyna ruszać ok. godz. 15. Powroty z Poznania planujemy ok. 9 i 18 - zdradza "Gazecie" Bogdan Mucha.

Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dzulikiewicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2009

PostWysłany: 06-08-2010, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Owszem, przyjadą dwa
http://www.bip.lubuskie.pl/pl/index.php?action=show&id=1540
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 23-09-2010, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Gazeta Wyborcza
2010-09-18, ostatnia aktualizacja 2010-09-18 15:30

Dwa nowe autobusy szynowe mają jeździć na trasie z Kostrzyna do Poznania. Będą gotowe w marcu 2011 r. Za 16,5 mln zł wyprodukuje je firma ZNTK z Mińska Mazowieckiego.
Wczoraj w Urzędzie Marszałkowskim rozstrzygnięto przetarg na zakup dwóch szynobusów. To już drugie podejście do przetargu. Początkowo marszałek planował zakup jednego autobusu szynowego, który na lubuskich torach miał pojawić się jeszcze w czerwcu br. Wtedy warunki przetargu oprotestowała nowosądecka spółka Newag i marszałek musiał zrezygnować z zakupów.

Newag złożył ofertę także w drugiej próbie, podobnie jak bydgoska Pesa. Wygrał jednak trzeci gracz, który przed kilkoma miesiącami nie zapukał do drzwi Urzędu Marszałkowskiego.

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego chciały za dwa pojazdy 16 mln 592 tys. zł i dały 10-letnią gwarancję. Firma z Nowego Sącza zaproponowała nieco ponad 17 mln zł i siedem lat gwarancji. Pesa, która w przeszłości zbudowała dla Lubuskiego cztery 250-osobowe szynobusy, przedstawiła najdroższą ofertę - 18 mln zł, obiecała serwis przez trzy lata.

- Jesteśmy mile zaskoczeni zaproponowanymi przez firmy okresami gwarancyjnymi. Kiedyś można było liczyć jedynie na trzy lata gwarancji, teraz dostaliśmy 10 lat. Przez dekadę nie wydamy złotówki na naprawę tych szynobusów, to świetna sprawa - mówi "Gazecie" Tomasz Hałas, członek zarządu województwa, który odpowiada za kolej w Lubuskiem.

Ważniejsze jednak dla pasażera jest to, żeby szynobusy się nie psuły. Awarie tych pojazdów to przez kilka lat na naszych torach była prawdziwa plaga. Pisaliśmy o tym wielokrotnie: szynobusom przeszkadzał mróz, dziki, samochody wjeżdżające na przejazd, a nawet lodówka, którą jakiś niepoważny żartowniś ustawił na torach pod Międzyrzeczem. - Procedura przetargowa nie pozwala nam wybrać sprzętu najlepszego, tylko najlepszą ofertę - asekuruje się Hałas. Po chwili dodaje: - Wierzę, że nowe pojazdy nie będą awaryjne i przede wszystkim zobaczymy ja na torach, a nie w warsztacie - mówi członek zarządu.

Wczoraj na lubuskich torach mieliśmy swoiste święto, jeździło wszystkie dziewięć szynobusów (w tym jeden uszkodzony po wypadku pod Sulęcinem).

W naprawach Zakłady Naprawcze z Mińska akurat są mocne. - Zakłady coraz częściej zmieniają profil swojej działalności. Oprócz napraw oferują też produkcję szynobusów. Jest zapotrzebowanie samorządów na pojazdy spalinowe. W tej chwili wszystkie firmy produkują bardzo podobne pojazdy. Wyglądają niemal tak samo, różnią się drobnymi szczegółami technicznymi - opowiada Hałas. Zakład z Mińska produkuje obecnie autobusy szynowe dla województwa lubelskiego, w tym tygodniu przekazał trzeci pojazd.

Nowe szynobusy muszą się u nas pojawić najpóźniej do końca marca 2011 r. - taki warunek postawił marszałek w przetargu. Kiedy dokładnie przyjadą upragnione pojazdy, nie wiadomo. Nie udało nam się wczoraj skontaktować z zarządem firmy z Mińska.

Wiadomo za to, na jakiej trasie autobusy szynowe będą jeździły. - Wyślemy je na północ województwa. Dwa, może nawet trzy kursy z Kostrzyna przez Gorzów do Krzyża, będą przedłużone do Poznania - podkreśla Hałas.

Zapowiada, że to nie koniec marszałkowskich zakupów. Zaplanowana przed laty koncepcja "10 szynobusów na 10 lat" będzie realizowana. - Chcemy wzmocnić nasz tabor. Szukamy pieniędzy w budżecie województwa. Jeśli je znajdziemy, to być może jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na kolejny autobus szynowy - zdradza "Gazecie" członek zarządu województwa.

Czekamy na opinie

Wkrótce na gorzowskim dworcu pojawią się dwa nowe szynobusy. O której godzinie powinny wyjeżdżać z Gorzowa do Poznania? Kiedy powinny wracać? Co trzeba poprawić w rozkładzie jazdy PKP? Czekamy na Wasze pomysły!

Piszcie do nas:

listy@gorzow.agora.pl
***********************************************************************

A miało być tak pięknie czyli trójczłonowe ATR220/SA136 na tak potrzebne połączenie Kostrzyn-Gorzów-Poznań, a wyszło jak zwykle. Mińskie szynobusy mają najgorszą opinię ze wszystkich polskich producentów. Oby tym razem się to okazało nieprawdą.
Ciekawe kiedy poznamy jakieś szczegóły tych jednostek ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 25-09-2010, 18:27    Odpowiedz z cytatem

Wiem co to za szynobusy.Prawdopodobnie beda to dwuczlonowe modele 218 Md. Jezdzilem takimi po lubelszczyznie. Róznia sie nieco od tych z Pesy. Wazne jednak zeby nie byly awaryjne.Poza tym jak dla mnie wyglad bez znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 25-09-2010, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A miało być tak pięknie czyli trójczłonowe ATR220/SA136 na tak potrzebne połączenie Kostrzyn-Gorzów-Poznań, a wyszło jak zwykle. Mińskie szynobusy mają najgorszą opinię ze wszystkich polskich producentów. Oby tym razem się to okazało nieprawdą.
Ciekawe kiedy poznamy jakieś szczegóły tych jednostek ?


A na jakiej podstawie wydedukowałeś, że najgorszą skoro te pojazdy weszły do produkcji, a właściwie do montażu licencyjnego w roku 2010. Z Mińska wyjeżdżają tak jako produkty Pesy.

Będą to takie same pojazdy jakie zakupiło województwo Lubelskie, a tam jak widać jeżdżą z powodzeniem. Najgorszą opinie maja pojazdy Raciborskiego Kolzamu, który jak wiadomo padł. Są to pojazdy serii SA107 i SA109.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 25-09-2010, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Marduq, tego lata na Gorzów-Krzyż padła klima (na dworze +35C) w SA133, następnie silnik, znajomy który wówczas jechał tym pociągiem dokladnie opisał to zdażenie. Następnego dnia padł następny SA133. Szynobusy SA108 przez całe lato był bezawaryjne. Tak więc do produktów pesy podchodzę z dystansem.
Nie będzie to jednak taki sam pojazd jakie już jeżdżą w woj. lubuskim. Będzie to taki sam SA134 jaki posiada już lubelski UM (-015).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 26-09-2010, 12:20    Odpowiedz z cytatem

SA108 wcale taki bezawaryjny nie był, jak w Gwiazdkę roku 2006 jechałem to pięknie zatarł sie jeden z silników spalinowych w jednym z członów, po ten szynobus był w ZNTK Poznań przez 3 miesiące w naprawie, powodując niezły burdel z poc. os. Gorzów - Piła bodaj. Ostatnio też często zdarzało mu się stawać z powodu 'słabszego' paliwa.

Generalnie moim zdaniem to jest kwestia poprawności obsługi. W ostatnim tygodniu zarżnięto przekładnię w SA133-008 i w jego zastępstwie jeździ teraz SA108, a to nam daje KKA na kursie Kostrzyn - Międzyrzecz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl