Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Przetarg na szynobus dla lubuskiego
Autor Wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 05-05-2011, 01:51    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj, tj. 4 maja przejechałem obydwoma SA 134 trasę Strzelce Kraj.Wsch. - Gorzów Wlkp. - Strzelce Kraj. Wsch. Niestety, ale moje wrażenia są negatywne. Po pierwsze: Regio, który w Strzelcach powinien być o 13.50, był o 13.55, a do Gorzowa dojechał o 14.23. To znaczy, że SA 134 w porównaniu do SA 133/108 potrzebują aż 8 MINUT więcej na przejazd tych 60 km !!!! A co jest tego przyczyną? Gorszy silnik, czyli wolniejsze przyspieszenie pociągu. Szynobus kilka razy próbował szybciej się rozpędzić, ale skończyło się to szarpnięciem, nagłym zwolnieniem i dalszą jazdą. Po drugie: podczas jazdy, na rozjazdach strasznie szarpie całym szynobusem. Jest to o wiele bardziej odczuwalne niż w przypadku SA 133. Tak źle nie jest nawet chyba w SA 108. Po trzecie: (to nie wina producenta, a przewoźnika) szynobus w wielu miejscach jest już czarny od brudu, a niektóre stoliczki już są zepsute ! Dlaczego UMWL nie wymaga od PR-ów odpowiedniej dbałości o nowe szynobusy! Po czwarte: w trakcie powrotu jechałem w części środkowej, i tak jak pisze Japaw to jest masakra. Strasznie tam głośno, coś huczy, szczególnie przy przyspieszaniu (i tak bardzo wolnym). Pociąg z Kostrzyna przyjechał opóźniony 7 minut, a w SKW wynosiło ono już 12 minut. Czyli tutaj też widać, że nowy złom się nie wyrabia w czasie.

Wniosek: Niech UMWL czasem patrzy nie tylko na ceny, ale też na jakość wykonania !!!! Myślałem, że od SA 133 już nic gorszego na lubuskich torach nie będzie. Niestety, ale się przeliczyłem. Sad Evil or Very Mad
Aha i zapomniałem, mimo niskiej temperatury na zewnątrz, ogrzewanie, pewnie ze względów oszczędnościowych, oczywiście nie działało.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 05-05-2011, 17:20    Odpowiedz z cytatem

Weź pod uwagę to, że w kierunku Kostrzyna cały czas są roboty torowe. Regio z Kostrzyna miejscami jedzie torem niewłaściwym do zasadniczego i trzeba dyktować rozkazy na pominięcie semaforów. Z moich obserwacji wynika, ze generalnie SA134 jeżdżą bezawaryjnie, tzn. nie ma dłuższych przestojów tych pojazdów.

Co do czystości, to podejrzewam, że po prostu nie ma czasu na mycie, bo te pojazdy non stop jeżdżą. Druga sprawa jest taka że zwykła szczota i szlauch + agresywna chemia jaką się jeszcze stosuje na kolei mogłaby uszkodzić powłokę lakierniczą, co pewnie skutkowało by utratą gwarancji na powłokę antykorozyjną etc. Myjki w Kostrzynie nie ma, w Krzyżu myjnię wagonową tez dawno 'zwinięto', a na szopie chyba używają Kärchera i to o ile jest na to czas.

Co do komfortu jazdy się nie wypowiadam, bo nie jechałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 09-05-2011, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam sie z Marduqiem. Opoznienia wywolane sa remontem linii Kostrzyn Gorzów. Omawiajac szynobus nie dodalem ze stalismy pod jakims semaforem ok. 10 minut bo trzeba bylo przepuscic drugi SA 134 z przeciwka. Na pewnym odcinku jest jazda po 1 torze tylko. A mijanke trzeba zrobic! Wiec co do mocy silnika to raczej sie nie zgadzam. Zalezy od stylu jazdy maszynisty. Jeden rusza na wysokich obrotach inny tak ze sie ledwo silnik "kreci".Podczas mojego przejazdu bylem wielokrotnie swiadkiem bardzo szybkiego startu ze stacji. Stoliczki niektóre nie tyle zepsute tylko jedynie po zlożeniu nie trzymaja sie na swoim miejscu. Gdyby mialy klamre przytrzymującą problem byłby rozwiązany. Moim zdaniem najwazniejsze jest to, że są póki co (odpukać) bezawaryjne. O to ze PR beda dbały o szynobusy nie ma co liczyc. To zawsze byla i bedzie dziadowska firma. Zero kultury, zero profesjonalizmu, zero kolei. Za to rzucanie kur**mi przez cały szynobus bez zenady na porządku dziennym jest.

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 09-05-2011, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Japaw, to jak wytłumaczysz to, że wtedy odcinek Strzelce Kraj. Wschód - Gorzów Wlkp. SA 134 przejechał w 33 minuty ? Dodam, że nie przepuszczał żadnego pociągu i nie było dłuższego postoju.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawlaklubuski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lip 2010

PostWysłany: 09-05-2011, 23:29    Odpowiedz z cytatem

już nie ma co szukać dziury w całym i się kłócić, że trawa jest zielona. Ja jeżdżę dość często i nie narzekam, opóźnienia są rzadko. Widocznie ten odcinek przejechał w 33 minuty i koniec. Jak ja jadę, to ten odcinek pokonywany jest w normalnym, rozkładowym czasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 12-05-2011, 16:35    Odpowiedz z cytatem

A tak w ogóle co się dzieje z lubuskimi SA 133 ? Nie kursują chyba w ogóle...

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 15-05-2011, 11:30    Odpowiedz z cytatem

SA133-008 jeździ cały czas na Ostbahnie z Kostrzyna do Krzyża i nazad. 007 chyba w rejonie Żagania się wozi, a 006 stoi odstawiony w Rzepinie na serię poważnych defektów, ale podobno kaska się znalazła i pójdzie do Bydgoszczy na wymianę podzespołów. Nie mam bladego pojęcia co się dzieje z 003. Na Rzepin - Międzyrzecz podobno również powrócił SA105, chyba 104. Co z SA108-006 nie mam pojęcia, miał służyć za rezerwę na Ostbahnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 17-05-2011, 10:52    Odpowiedz z cytatem

SA 108-006 stoi na bocznicy w Kostrzynie. Czeka chyba na defekt któregoś z wożących się szynobusów. Czyli rezerwa.

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 17-05-2011, 16:41    Odpowiedz z cytatem

To wspaniała wiadomość, że wreszcie jest jakaś rezerwa taborowa Smile

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 28-05-2011, 10:18    Odpowiedz z cytatem

UM ogłosił przetarg na zakup kolejnego dwuczłonowca:
http://www.bip.lubuskie.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=292&cntnt01returnid=101
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 29-05-2011, 06:22    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem gdzie ty tu widzisz to ze szynobus ma byc 2 czlonowy. Ma miec minimalna liczbe miejsc 130, wiec równie dobrze mozna zamowic trzyczłonowego ATR-a z pesy. Czas juz by byl na to, bo dwuczlonówki sa za małe.

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 29-05-2011, 23:54    Odpowiedz z cytatem

Raczej jednoczłonowego bo taka historia też była.

[ Dodano: 30-05-2011, 23:16 ]
Pojawił się SIWZ, raczej dwuczłon, przy 80% cena żadna firma nie wystawi 3 członów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 06-07-2011, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na szynobus dla lubuskiego - oferta Newagu najkorzystniejsza

W przetargu na dostawę jednego szynobusu dla województwa lubuskiego, oferty złożyły trzy firmy: nowosądecki Newag, bydgoska PESA oraz ZNTK z Mińska Mazowieckiego. Najkorzystniejszą propozycję przedstawiła spółka z Nowego Sącza.

Przetarg obejmuje dostawę jednego szynobusu do dnia 15 grudnia 2011 r.

Kryterium oceny ofert stanowiły: 80 proc. - cena oraz 20 proc. wskazane przez wykonawcę koszty utrzymania pojazdu przez okres trwania gwarancji (czyli 36 miesięcy). Należy zauważyć, że specyfikacja przetargowa nie zobowiązuje ewentualnego zwycięzcy przetargu do świadczenia usług utrzymania pojazdu we wspomnianym przedziale czasowtym.

ZNTK Mińsk Mazowiecki złożył ofertę o wartości 8 mln 56 tys. 500 zł, wskazując koszty utrzymania pojazdu na poziomie 1 zł. Newag Nowy Sącz wycenił swoją ofertę na nieco więcej - 8 mln 299 tys. zł, ale koszty utrzymania jedynie na 1 gr. Oferta PESY jest natomiast warta 8 mln 364 tys. zł, przy wskazaniu na koszty utrzymania pojazdu w wysokości 100 tys. zł.

Środki, jakie województwo lubuskie ma zamiar przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 8 mln 364 tys. zł.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 06-07-2011, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Do 15 grudnia.. ale żal. Zamiast wyznaczyć do 1 grudnia żeby móc przeprowadzić szkolenia i testy, od 11 grudnia wprowadzając w nowy rozkład, to zabierają sobie dwa tygodnie. Mogliby przez to uwzględnić od razu więcej kursów..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-07-2011, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Newag wygrał przetarg o 99 groszy

Dziś do Newagu wpłynęło zawiadomienie o wyborze oferty tej firmy jako najkorzystniejszej w przetargu na dostawę dwuczłonowego szt dla województwa lubuskiego. Newag pokonał ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz PESĘ i dostarczy pojazd 220M.

Szczegóły ofert przetargowych były zaskakujące. Wszystko przez to, że 20 procent punktów dostawcy mogli otrzymać za koszt utrzymania pojazdu przez 3-letni okres trwania gwarancji. Resztę oceny stanowiła cena pojazdu. ZNTK Mińsk Mazowiecki złożył zatem ofertę o wartości 8 mln 56 tys. 500 zł, wskazując koszty utrzymania pojazdu na poziomie tylko 1 zł. Dla porównania, oferta PESY, która jest właścicielem ZNTK, była warta 8 mln 364 tys. zł, przy wskazaniu na koszty utrzymania pojazdu w wysokości 100 tys. zł.

Obie spółki przebił jednak Newag, który wycenił koszty utrzymania pojazdu na...1 grosz. I mimo wyższej ceny - 8 mln 299 tys. zł, pokonał ZNTK. - Intencją zamawiającego było określenie kosztów utrzymania pojazdu w okresie trwania gwarancji. Ponieważ w tym okresie, wszystkie przeglądy i tak muszą być wykonywane w naszym zakładzie, aby pojazd nie utracił gwarancji, ujęliśmy koszt utrzymania w cenie pojazdu - wyjaśnił "Rynkowi Kolejowemu" Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu. Podobnie postąpił zresztą ZTNK, tylko w tym wypadku symboliczny grosz okazał się mocniejszy od symbolicznej złotówki.

Według SIWZ, zamówiony pojazd ma zostać przekazany do 15 grudnia. Teraz zamawiający czeka na odwołania, które mogą złożyć firmy które w przetargu nie wygrały. Ewentualnymi odwołaniami zajmie się Krajowa Izba Odwoławcza. Dopiero po wyczerpaniu procedury umowa bedzie mogła zostać podpisana.

Spalinowe zespoły trakcyjne 220M kursują już w barwach województwa pomorskiego, gdzie Newag dostarczył dwa takie pojazdy, oraz cztery trzyczłonowe pojazdy z tej samej serii - 221M. Kolejne dwa 220M jeżdżą w barwach woj. opolskiego. - Dla województwa lubuskiego przygotowaliśmy taki sam pojazd jak dla opolskiego i pomorskiego. Będzie wyposażony m. in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty, system informacji pasażerskiej, monitoring - powiedział Józef Michalik.

Dane techniczne typu 220M:

Długość całkowita: 42 712 mm

Szerokość pojazdu: 2 976 mm

Rozstaw czopów skrętu: 17 000 mm

Masa własna: 79 t

Maksymalna masa brutto: 101 t

Maksymalny nacisk na oś: 18,5 t

Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 120 km/h

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl