Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Powrót pociągów na trasę z Jasła do Zagórza
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 02-02-2010, 18:03    Odpowiedz z cytatem

To trzeba było napisać do kogo się odnosi własną wypowiedź i byłoby po sprawie. A co do dzielenia relacji w Jaśle - wątpię że to zadziała. Nikomu nie będzie chciało się przesiadać. Po kilkuset km podróży człowiek nie ma ochoty na bieganie z tobołami po peronach.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

holdman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 02-02-2010, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Tym bardziej, że za kilkadziesiąt kilometrów znowu musiałby to robić przesiadając się w Zagórzu do autobusu.

_________________
LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 03-02-2010, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Ale wiecie co sobie myślę? Że faktycznie idealne byłoby połaczenie Sącza z Zagórzem. I byc może choć byłaby to długa relacja to chętni powinni się znaleźć. Co tu dużo gadać. Poloninami sporo ludzi jechało. Zwłaszcza, że była to jedyna możliwośc bezpośredniego dojazdu na przykład z Krakowa do Gorlic Zag. I być może jest szansa na dogadanie się. Bo co daje wyłączenie odcinka i przysłowiowa granica pomiędzy województwami? Niewiele.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 03-02-2010, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Idealne to byłoby kursowanie pociągu po całej Transwersalnej.
W Polsce, nie wiedzieć czemu, kolej lubuje się w cięciu całych tras na małe gówniane odcinki, a potem mówi o ich nierentowności. Już dawno powinny jeździć pociągi w relacjach typu Ustrzyki/Medzilaborce - Zagórz - Sącz -Zakopane, Rzeszów - Jasło - Sącz - Zakopane, Zagórz/Krynica - Sącz - Żywiec - Bielsko - Rybnik - Kędzierzyn - Wrocław/ Jelenia, Krynica - Sącz / Zakopane - Sucha - Wadowice - Łódź - Bydgoszcz, itp. (warianty przykładowe, dozwolone praktycznie wszystkie sensowne kombinacje).
Oczywiście, Sącz z Zagórzem na początek to i tak dla kolejowego betonu byłaby rewolucja. Przecież do nich od 1945 roku nie dociera że ludzie jeżdżą nie tylko w jedynie słusznych relacjach Rzeszów-Jasło, Zagórz-Jasło, Jasło-Stróże, Stróże-Sącz, ale i w dłuższych. Choćby z Rzeszowa do popradzkich uzdrowisk, studenci z Gorlic do Rzeszowa, lub krośnieńskiej i sanockiej PWSZ, nie mówiąc o turystach, itepe itede. Ale to za trudne, za trudne do zrozumienia. I tragedia tej trasy jest właśnie efektem takiego wieloletniego zaniedbania, nie tylko technicznego, ale przede wszystkim mentalnego ze strony pekapowskiego betonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 09:26    Odpowiedz z cytatem

To trochę nie tak. To nie beton, a liberałowie wymyślili koncepcję metropoliocentryczną jako optymalizację/uefektywnianie środków przeznaczonych na rozwój równomierny i zrównoważony. Betonowi ta koncepcja po prostu bardzo pasuje dając alibi do (nie)robienia pewnych rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 03-02-2010, 11:15    Odpowiedz z cytatem

pp, to o czym napisałeś to nic innego jak skutek podzielenia PKP na te wszystkie spółki i spółeczki. Zwłaszcza podział na PKP IC oraz PR a później przyporządkowanie ich marszałkom, którzy nie potrafią się dogadać między sobą w kwestii przewozów. Do tego jeszcze brak przejrzystości w finansowaniu PR, obsadzanie kierowniczych stanowisk przez związkowców i ludzi bez kompetencji. Nie twierdzę, że wszyscy związkowcy są be, bo pewnie znajdzie się ktoś kto faktycznie będzie działał na rzecz pracowników. Insza inszość, że marszałkowie dostając w spadku PR właściwie dostały kota w worku.Ze zdezelowanym taborem, obciążoną naleciałościami z poprzedniego systemu kadrą. Do tego jeszcze dochodzi brak inwestycji. Nie mówię tu o budowie nowych linii, ale o utrzymaniu w przyzwoitym stanie tych, które są. Układanie rozkładu jazdy w taki sposób aby jak najmniej pasażerów korzystało z komunikacji kolejowej, co w konsekwencji prowadzi do likwidacji pociągów i zamykania linii.
Nic zatem dziwnego, że PLK nie ma pieniędzy na remonty. Bo niby skąd ma je wziąść? z tych kilku magistrali i głównych linii? Od rządu? Mniej pociągów => mniej pracy przewozowej => mniej kasy na utrzymanie linii i pracowników, mniej kasy w budżecie państwa z tytułu różnych podatków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 11:40    Odpowiedz z cytatem

Rzeszów - Nowy Sacz przez Jasło jestem za, ale zacznijmy najpierw od Jasło - Nowy Sącz tu bynajmniej kibelek pod drutem da rade wydluzyc od Biecza

nie wiem co za glaby pracuja w tych UM, mozna ich jakos z pracy wygryzc?? Smile razem zrobimy lepszy rozklad Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 11:40    Odpowiedz z cytatem

No Biecz jest metropolią jak diabli, a Stróże jak cholera Wink System w którym marszałek ma psi obowiązek dotować połączenia wewnątrz województwa, choćby w postaci Kogut Expressu, a te z sąsiadami może sobie odpuścić rodzi patologie. Może rozwiązaniem byłoby przeniesienie wszystkich osobowych międzywojewódzkich do kategorii InterRegio i o ich uruchomieniu decydowałaby centrala? Z relacjami układanymi dla ludzi, a nie według granic województw i stacji węzłowych w szczerym polu? Lepsze IR typu GALICJA czy WOŚP zrobiłoby się wtedy RegioExpresami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 11:44    Odpowiedz z cytatem

tylko takie skaldy IR sa przedsiwewzieciem czytso biznesowym i nie otrzymaja dotacji z UM, przez co moga byc nierentowne wiec nie ma sensu ich tworzyc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marko80 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Wrz 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 16:29    Odpowiedz z cytatem

Przeciez jeszcze nie tak dawno były kibelki z jasła do krakowa i z jasła do krynicy. Rzeszów - nowy sącz przez jasło nie ma sensu z uwagi na wymiane loka w jaśle tam musiałby stacjonowac jakis elektrowóz a przeciez spalinówka do sacza która by prowadziła skład to by było troche nie teges, rzeszów - nowy sącz przez tarnów, stróze tak jak było kiedys to był nawet wtedy kibelek Rzeszów - Krynica pamietam jak dziś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 16:42    Odpowiedz z cytatem

opcji jest naprawde duzo Smile jednak na dzien dzisiejszy najrozsadniej sacz-jaslo Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marko80 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Wrz 2009

PostWysłany: 03-02-2010, 17:31    Odpowiedz z cytatem

bzdurna relacja sacz - jasło, krakow - jasło albo przynajmniej tarnow - jasło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 03-02-2010, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Może być i Tarnów-Jasło, albo chociaż na bazie tego co było, czyli Sącz-Jasło, tyle, że do tego potrzeba zgody 2 wjewództw sąsiednich. Bez tego niewiele się osiagnie. A zgadzam się, że dużo na minus dało podzielenie PKP na spółki i spółeczki których koszt jest o wiele wyższy niz 1 spółki

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

walther Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2006
Skąd: Warszawa/Sanok*

PostWysłany: 06-02-2010, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Wracając do uruchomionych parę dni temu pociągów w wydłużonej relacji Jasło - Chyrów - Jasło, patrząc na rozkład jazdy nasuwa mi się niestety myśl, że grozi on katastrofą na całej linii aż po Krościenko... Co prawda na trasie Jasło - Sanok jest szansa na frekwencję, ale w końcu są to pociągi międzynarodowe i muszą się opłacać w ruchu transgranicznym. Nie od dziś wiadomo, że frekwencję w znaaacznej większości nabijają nasi sąsiedzi z Ukrainy na trasie Chyrów - Ustrzyki (do Sanoka nikt nie jedzie). W poprzednim rozkładzie jak dobrze poszło przyjeżdżali do Ustrzyk koło południa, pohandlowali sobie czym trzeba i jak dobrze poszło wracali po 16-stej do domciu. Przy obecnym rozkładzie jazdy nie będą mieli czym wrócić tego samego dnia. Nie wiem czy będzie im się kalkulować nocleg w Ustrzykach... Już widzę oczami wyobraźni prywatnego busiarza pod budynkiem stacyjnym oferującego przewóz do Chyrowa po promocyjnych cenach. Pociągi stracą obsadzenie, nie będzie podstaw do dotacji i szlag trafi cale południe Podkarpacia.... OBY czarny scenariusz się nie sprawdził Hmm

p.s. będę w ten i następny weekend w Sanoku i Ustrzykach, z ciekawością przejdę się na stacje popatrzeć jak z frekwencją

_________________
Ratujmy kolej na Podkarpaciu!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 07-02-2010, 18:14    Odpowiedz z cytatem

No zobaczymy więc jak to wygląda. Ale wiecie przynajmniej jako m/narodowe mają szansę jakoś przetrwać, bo jak pokazał przykąld kolei regionalnej nic by nie wyszło. A poza tym minusem mogą być opóźnienia oraz nie ma sie co oszukiwać może dojśc do dewastacji składów. Choć może to za dużo powiedziane. W każdym razie cieszy, że te pociągi w ogóle ruszyły

[ Dodano: 07-02-2010, 18:15 ]
A poza tym busami raczej na handel nie pojadą.Powód to mało miejsca na bagażVery Happy

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl