Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Powrót pociągów na trasę z Jasła do Zagórza
Autor Wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 27-10-2010, 09:05    Odpowiedz z cytatem

jak podkarpackie połowę swojego taboru (łącznie z tym na dostawach) rzuci tylko na obsługę tych powolnych linii, albo po remoncie Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał M. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lut 2008

PostWysłany: 27-10-2010, 11:18    Odpowiedz z cytatem

Adams - ten odjeżdżający o 1.00 zbiera pasażerów z IR Barbakan ze Świnoujscia (jeździł w te wakacje, od Krakowa jako regio, przyjeżdżał do Rzeszowa ok. 0.40) Odnośnie twojego pomysłu - brzmi ciekawie, ale przy obecnej działalności Intercity nie szykuje się na powrót nocnego TLK Warszawa-Przemyśl/Rzeszów. Jest owszem nocny z Wrocławia, przyjeżdża do Rzeszowa 6.17, w takim razie 6.40 mógłby odjeżdżać przyspieszony osobowy Medzilaborce/Chyrów, ale wówczas pozostałaby jedna para na odcinku Ustrzyki-Chyrów, żeby całość mogła zdążyć do Rzeszowa przed 23.40, czyli powrotem TLK do Wrocławia.

Co do kibla Kraków-Jasło opinię mam taką, że na tej trasie i tak już nic nie odciągnie ludzi od autobusów, więc połączenie Zagórz-Tarnów zadba o tych, co jadą dalej niż do Krakowa - zamiast dwóch przesiadek - jedna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 27-10-2010, 11:53    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
jak podkarpackie połowę swojego taboru (łącznie z tym na dostawach) rzuci tylko na obsługę tych powolnych linii, albo po remoncie Smile


Szynobusy Rzeszów-Jasło i Jasło-Zagórz i tak jeżdżą (można je połączyć w rel.Rzeszów-Zagórz), Jasło-Chirow i Zagórz-Łupków też jeżdżą, więc można je tylko wydłużyć do/z Rzeszowa (skład łupkowski do Kosic) jako jeden skład. Po podziale w Zagórzu część kosicką mogłaby ciągnąć już słowacka lokomotywa, a jeśli dla Słowaków skład byłby za kródki to w Medzialaborcach mogliby sobie doczepić do niego swoje wagony (im to akurat problemu nie stwarza), więc jak widać tu wcale dodatkowego taboru nie potrzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 27-10-2010, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Adams tylko jak polaczysz te szynobusy w Relacje Rzeszów- Zagórz to policz ile bys ich potrzebowal zeby zrobic 5-6 par pociagów - musimy pamietac ze rozklad jazdy to tez polityka taborowa zeby zamisat pociaku nie jechala KKA

proponuje na podstawie jakiegos rozkladu czy to mojego czy innego tu propoowanego stworzyc tu wspolnie jakas wizje przewozow w tym rejonie, wezmy jakis z nich za wzorcowy i go modyfikujmy tak by spelnial on oczekiwania nie tylko nasze ale takze ludnosci lokalnej i turystow

moj rozklad moze nie jest idealny godzinowo ale uwzglednia male zapotrzebowanie na tabor (tylko 3 szynobusy na Rzeszów - Jasło - Zagórz) oraz skład wagonowy na Jasło - Chyrów (plus dodatkowy wakacyjny do Medzilaborców)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klrzysiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2008

PostWysłany: 27-10-2010, 16:00    Odpowiedz z cytatem

jubikej:
w tym rozkładzie zmieniłbym:
- przyjazdy do Krosna i Sanoka o wpół a nie o pełnej.
- zakładasz bardzo mało czasu na obrót składu na stacjach końcowych a to może utrudnić "gubienie" opóźnienia z wcześniejszych kursów.
- wywalić 3:12 Rzeszów - 5:00 Jasło oraz 22:50 Jasło - 0:38 Rzeszów, zamiast tego dodatkowy kurs nawet jako stałe KKA(koszty dla autobusu są niższe to może wystarczy na dwie pary)
Jasło 7:50 Rzeszów 9:38
Rzeszów 11:42 Jasło 13:30
Jasło 14:20 Rzeszów 16:08
Rzeszów 16:42 Jasło 18:30
jak się polepszy sytuacja taborowa i finansowo to na szynobusie.

pociąg z Krakowa jako przyspieszony/IR i najlepiej trochę później, obwodnica Stróż.

wszystkie EZT mogłyby jechać albo do Nowego Sącza albo w stronę Tarnowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 27-10-2010, 19:22    Odpowiedz z cytatem

na poczatek trzeba by ustalic liste dostepnych szynobusow do obslugi linii i ilośc stonek PR dostępnych do ciagniecia skladow wagonowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sty 2010

PostWysłany: 27-10-2010, 21:23    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
na poczatek trzeba by ustalic liste dostepnych szynobusow do obslugi linii i ilośc stonek PR dostępnych do ciagniecia skladow wagonowych


i jeszcze ilosć dostepnych mijanek;)
linia nie jest chyba dwutorowa??a może?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 28-10-2010, 19:36    Odpowiedz z cytatem

@Michał M. zgadzam się z Tobą że linia potrzebuje remontu,ale jak do tej pory to blado to wygląda.Z tą wąskotorówka to była przenośnia.Są odcinki np do Uherców jak i sama stacja w całkiem dobrym stanie,nawet jest gościu który chętnie udostępni SM-30 do tego jeszcze 2 wagoniki i na wiosnę jezdzimy!!!





























op

[ Dodano: 30-10-2010, 16:25 ]
odnoszę się do wszystkich...tych którzy kolej kochaja...tą w Bieszczadach...Czytając wasze wypowiedzi odnoszę wrażenie że wy...jak mali chłopcy kolejkami się bawicie,a rozkłady jazdy jazdy....wirtualnie tworzycie!podobnie jak ja...ale Tam morzemy razem to zrobić
!!!!






;






;;;;;;;;





































\
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 04-11-2010, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Bynajmniej dopóki nie będzie remontu i dopóki 2 województwa się nie dogadają możemy pomarzyć o dojeździe w Bieszczady bezpośrednim pociągiem...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 24-03-2013, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Nie będzie Interregio Warszawa – Zagórz.

W trakcie konsultacji społecznych dotyczących nowego rozkładu jazdy pociągów w woj. podkarpackim padło sporo propozycji uruchomienia pociągu Interregio z Warszawy do Zagórza przez Kraków, Tarnów, Gorlice Zagórzany i Jasło. Niestety z uwagi na nasilenie prac budowlanych w ciągu E 30 Kraków – Rzeszów, taki pociąg nie będzie możliwy.

Konsultacje społeczne na Podkarpaciu przyniosły sporo propozycji od pasażerów, w tym te dotyczące uruchomienia nowego pociągu Interregio na trasie Warszawa – Zagórz przez Gorlice Zagórzany i Jasło. Takie połączenie byłoby pierwszym od kilku lat dalekobieżnym docierającym w rejon Bieszczad. Gdyby przewoźnik uwzględnił trasę przez Gorlice, odpowiedziałby również na postulaty dużej grupy podróżnych z tamtych okolic.

Za dużo prac torowych.
Przewozy Regionalne nie wprowadzą jednak do swojej oferty postulowanego połączenia. Głównym powodem są prace modernizacyjne prowadzone na torach pomiędzy Krakowem a Rzeszowem. Na sporym odcinku ruch odbywa się po jednym torze, co znacząco ogranicza ilość pociągów u wszystkich przewoźników.

– W związku z dużym nasileniem prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury na trasie Kraków – Tarnów, które w istotny sposób wpływają na przepustowość linii E 30, jedynymi pociągami kursującymi na tym odcinku mogą być pociągi tzw. służby publicznej, czyli Regio i TLK – tłumaczy Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Brak zaplecza.
W proponowanej docelowej stacji pociągu z Warszawy nie ma również zaplecza technicznego, koniecznego zdaniem Przewozów Regionalnych do przeglądów wagonów. – Biorąc pod uwagę liczne bariery techniczne, obecnie nie jesteśmy w stanie uruchomić pociągu Interregio z Zagórza do Warszawy – mówi Michał Stilger.

Pozostaje autobus kolejowy.
W ubiegłym roku Przewozy Regionalne wprowadziły połączenia kolejowo-autobusowe Interregio Bus. W tym roku spółka również planuje uruchomić Interregio Busy z Katowic do Ustrzyk Górnych przez: Kraków, Tarnów, Rzeszów, Krosno, Jasło, Sanok. Autobusy wyjadą na trasę na początku wakacji szkolnych. Do końca letniej przerwy będą kursowały codziennie, a we wrześniu w soboty z Katowic i w niedziele z Ustrzyk Górnych.
Pomiędzy Sanokiem a Ustrzykami Górnymi autobusy będą zatrzymywały się na przystankach: Komańcza, Nowy Łupków, Cisna i Wetlina. Zarówno z Katowic, jak i z Ustrzyk Górnych autobusy będą wyruszały ok. godz. 9.00. Szczegółowy rozkład jazdy będzie opublikowany w czerwcu, po zakończeniu prac nad korektą rozkładu jazdy pociągów. – Chcemy, aby godziny kursowania IR Busów były skoordynowane z rozkładem jazdy pociągów Interregio – kończy Michał Stilger.

http://www.rynek-kolejowy.pl/42383/__Nie_bedzie_Interregio_Warszawa_%E2%80%93_Zagorz__.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 21-01-2014, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Przewiozłem się dzisiaj nie MiKo-lsko (czyli służbowo) porannym (4.57) Regio z Rzeszowa do Jasła i dalej do Krosna.

Odnośnie linii 108 (co do linii 106 będzie wpis osobno):

- jedzie się fajnie, to znaczy całkiem szybko,
- po dzisiejszej jeździe nie widzę absolutnie żadnego sensu budowy jakiegokolwiek łącznika,
- łącznica w Sobniowie wystarcza absolutnie,
- wprawdzie bliżej Jasła teren jest dość dogodny, ale za to jednak trochę zabudowany, więc albo koszty z wykupem gruntów zabudowanych, albo esy-floresy; zysk czasowy niewielki w stosunku do kosztów,
- łącznica bliżej Wisłoka musiałaby być poprowadzona w terenie dość trudnym, byłaby kręta i omijałaby Jedlicze - z punktu widzenia jej przydatności po pierwsze byłaby kręta (a wiec albo mniejsze prędkości albo wyższe koszty), po drugie służyłaby wyłącznie przewozom pasażerskim - nie wiem, czy ktoś robił studium wykonalności, ale na oko wygląda to na grę nie warta świeczki,
- prędkości i czas przejazdu na 106 absolutnie nie powalają, więc zysk czasowy na poziomie 20 minut można sobie darować, albo też uzyskac go kosztem zajeżdżania do Jasła (tu wtedy byłoby owe 20 minut),
- rozkład jazdy jest ułożony w kompoletnym oderwaniu od rzeczywistości - inni narzekają na ułożenie na Dolnym Śląsku obiegów na linie 311 tylko po to, by te obiegi zamknąć, a dokładnie - moim zdaniem - ma to miejsce na linii 108,
- z Jasła pociąg wyjeżdża ok 7, do Krosna dojeżdża ok 7.30,
- w dzisiejszym pociągu od Jasła do Krosna jechało dwóch pasażerów (ja i jeszcze jeden Pan do Krosna), w Jedliczu dosiadła się Pani, wysiadła w Krośnie, jedna Pani przewiozła się chyba z Gliniczka do Tarnowca; wg moich obserwacji z Krosna szynobus odjechał pusty. Młodzi do szkół nie chodzą, więc było puściutko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

window12 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2013

PostWysłany: 21-01-2014, 20:34    Odpowiedz z cytatem

Łącznica była projektowana dla prędkości 120 km/h w każdym wariancie. Takich prędkości na linii 106 i zapewne na większej części 108 pewnie nigdy nie będzie albo my tego niedoczekamy. To już jest pewnym argumentem za jej budową. Kolejny to ucięcie ok. 25km trasy czyli ok 30-35 minut co przy ruchu regionalnym ma wielkie znaczenie. Łącznica w Sobniowie ma sens w sumie jedynie dla przewozów towarowych - PKP IC gdyby jeździło np z Warszawy przez Rzeszów to na pewno nie omijałoby Jasła i nie jechałoby przez tą łącznicę.

Obecnie z Krosna do Jasła jedzie się 32 minuty, po ewentualnych remontach kiedyś w przyszłości da się urwać z tego jeszcze może z 5 minut. Linią 106 - gdy będzie w całości zrewitalizowana - pojedziemy pewnie ok. 75-80 minut. Więc gdyby jechać do Rzeszowa z Krosna to i tak łączny czas jazdy nie jest konkurencyjny względem PKS, a zwłaszcza wobec busów. Zatem Łącznica jest bardzo potrzebna, nawet jeśli miałaby kosztować więcej niż jak szacowano w 2008 roku czyli na ok. 67 mln zł o ile dobrze pamiętam.

Co do obecnego rozkładu jazdy to jest on wymuszony przez małą ilość taboru w ogóle (nawet nie wspominam o sprawnych szynobusach, bo to jest porażka). Co innego gdyby szynobusy nie były awaryjne to można by się pokusić o np przynajmniej 4 pary połączeń dziennie zarówno na linii 106 i 108. No ale może władze województwa wiedząc, że w przyszłości będą robione remonty na obu liniach to nawet nie chcą robić większego smaku potencjalnym pasażerom i zamawiają tylko tyle połączeń. Na szczęście gdzieś we wstępnych planach znalazł się projekt zakupu taboru szacowany na 300 mln zł w nowej perspektywie finansowej, miejmy nadzieję, że mieści się w tym zakup szynobusów (ewentualnie SZT).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 21-01-2014, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Mało to bohunów odstawionych? Naprawić, do tego 3-4 turbostonki i rura.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 24-08-2014, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Pociąg retro na 130-lecie Kolei Transwersalnej.

Lokomotywa Koalicja Kolei Galicyjskiej oraz Agencja Artystyczna ‘Baszta” organizują przejazd pociągiem retro na trasie Chabówka – Nowy Sącz – Zagórz w dniach 4-5 października 2014 roku na 130-lecie Kolei Transwersalnej (1884-2014).
Przejazd pociągiem retro na trasie Chabówka – Nowy Sacz – Zagórz będzie niepowtarzalną podróżą w przeszłość po jednej z najpiękniejszych tras kolejowych w Europie.
Uruchomiona 130 lat temu 16 grudnia 1884 roku Trasa Kolei Transwersalnej biegnąca wówczas z Czadcy (Słowacja) przez Chabówkę, Nowy Sącz, Zagórz do Husiatyn/ Ukraina/ była wielkim dziełem techniki kolejarskiej . W ciągu dwóch lat 1882-1884 nie dysponując dzisiejszymi zdobyczami techniki wybudowano blisko 500 km linii kolejowej z licznymi mostami i wiaduktami.
Niestety ta piękna trasa w okresie transformacji zaczęła popadać w ruinę i na większości z niej zanikł kompletnie ruch kolejowy.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20842/Pociag-retro-na-130-lecie-Kolei-Transwersalnej.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 24-08-2014, 16:27    Odpowiedz z cytatem

To w koncu sensowna informacja,jaka lokomotywa poprowadzi ten pociąg?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl