Ja rozumieniem jest modernizacja tczewskiej ale czemu wówczas nie można puszczać kościerską. Było by wprawdzie Dieselem, ale przy odpowiednim ułożeniu rozkładu i skomunikowań pociąg byłby pełen. Tak jak jest Arriva Ekspres, który mimo nie zbyt dobrej pory ma frekwencje. Można by to zrobić coś takiego: Hel-Gdynia-Kościerzyna-Chojnice-Piła-Krzyż-Gorzów, Gdańsk Główny-Gdynia-Kościerzyna-Czersk-Laskowice-Bydgoszcz. Tczew-Starogard-Czersk-Chojnice-Piła-Krzyż- Gorzów
Na odcinku Gdynia-Kościerzyna oraz Chojnice-Gorzów przejazd razem w tandemie. W Bydgoszczy skomunikowanie z pociągami w inne strony.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
sensowne godziny są bardzo subiektywną sprawą ...
dla jednych to 6 rano, dla innych to 10 i tak dalej.
jest kilka na tej trasie - można coś dopasować dla siebie - brak natomiast IR, to fakt.
4 TLKi na 11 pociągów w ogóle... To się nazywa regularny monopol i dojenie pasażerów... Swoją drogą, po zmianie kategorii z Ex na EIC, to taniej mi będzie przelecieć samolotem z Okęcia na Rębiechowo i podjechać obwodnicą do Gdyni...
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Nie powiedziałbym, że taniej kiedyś robiłem takie wyliczenie na trasie Gdańsk-Wydział MFiI -> Kraków-Stadion Wisły Kraków. Tak by w sobotę na rano być w Krakowie na stadionie ceny i rozkład były brane z oficjalnych stron i za każdym razem jak mi wprost nie podało, że mogę jechać taniej np. podróżnikiem to udałem, że tego nie ma. I wyszło pociągiem 3 godziny dłużej na tej trasie ale za to 9 razy taniej (nie uwzględniając zniżek, które w pociągu by mi przysługiwały a w samolocie nie).
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
kiedyś, chyba w Wyborczej było porównanie czasowe LOT v PKP.
Wyszło z tego i ile dobrze pamiętam, że opłacało się pociągiem jechać z Warszawy do Poznania, Krakowa, Katowic, po równo wyszła droga do Gdańska, a LOT wygrywał na trasach do Wrocławia i Szczecina.
fajne porównie,
te dane które pisałem powyżej były troche starawe...
było tylko tam założone w przypadku LOTu, że przed odlotem trzeba być min. 1,5h i potem po przylocie odprawa trwa 1h.
A i zakładamy, że w tym Gdańsku chcemy zobaczyć miasto a nie lotnisko/dworzec. I przy okazji czemu akurat z Warszawy przecież mieszkańców stolicy w porównaniu do reszty kraju jest mniej niż błąd statystyczny może sobie porównamy trasy Żukowo-Wieliczka albo Suwałki-Zgorzelec?
A że mają zapewnioną gwarancje z PKP PLK że IR na Warszawa-Trójmiasto nie wjadą (zasłaniając się modernizacją)
Mam propozycję. Uwzględniając aktualne zamknięcia torowe wytrasuj proszę IR z Gdyni do Warszawy i z powrotem, zakładając że to będzie jeden kibel i na jednym obiegu zrobi trasę tam i z powrotem.
Życzę miłej zabawy i gratuluje życia w oderwaniu od rzeczywistości.
Tutaj Bartini ma rację. Do Gdańska ze stolicy pociąg jedzie w okolicach 6 godzin. Jakiś kontakt z rzeczywistością zachować trzeba. 3 godziny w kiblu do Krakowa stać można, ale 6?????
Nie powiedziałbym, że taniej kiedyś robiłem takie wyliczenie na trasie Gdańsk-Wydział MFiI -> Kraków-Stadion Wisły Kraków. Tak by w sobotę na rano być w Krakowie na stadionie ceny i rozkład były brane z oficjalnych stron i za każdym razem jak mi wprost nie podało, że mogę jechać taniej np. podróżnikiem to udałem, że tego nie ma. I wyszło pociągiem 3 godziny dłużej na tej trasie ale za to 9 razy taniej (nie uwzględniając zniżek, które w pociągu by mi przysługiwały a w samolocie nie).
Ja zakupiłem bilet z Gdańska do Warszawy LOTu za jedyne 130 PLN + opłatę za kwita 50zł. Gdybym kupił przez internet, to bym pięc dych mniej zapłacił...
Odprawa trwa max pół godziny, po przylocie nie ma żadnej odprawy
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Jeśli IR miałby jeździć do trójmiasta, to tylko skład wagonowy. Np 3 piętrusy, w miarę potrzeb podróżnych zwiększyć wagony.
Raz w Gdańsku widziałem pociąg Słoneczny KM. Skład rewelacyjny. Nowe, zmodernizowane wagony piętrowe, klimatyzacja. Ale na pewno na tę trasę nie można dać kibla - to za długo.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-02-2010, 12:50
A z Wrocławia do Olsztyna IR jedzie ok 8 godz no i co tu kible mogą jezdzić???Ale wiadomo stolica ma inne wymagania przeciez Olsztyn to prowincja
Ja zakupiłem bilet z Gdańska do Warszawy LOTu za jedyne 130 PLN + opłatę za kwita 50zł. Gdybym kupił przez internet, to bym pięc dych mniej zapłacił...
Odprawa trwa max pół godziny, po przylocie nie ma żadnej odprawy
Ale ja nie mieszkam na Lech Walesa Aiport i nie chce na Okęcie tylko mieszkam na Oliwie przy wydziale MFiI i chce jechać na Stadion Miejski im. H. Reymana w Krakowie. Przy okazji cena podana (oraz czas zjawienia się na lotnisko) za stroną gdańskiego lotniska oraz za stroną www.pkp.pl przy okazji jako jedny środek komunikacji w mieście jeśli mam do przejścia dalej niż 200m jest komunikacja miejska bo jakbym z buta miał iść na lotnisko to poświeciłbym na to przynajmniej ten cały czas, który przesiedział dodatkowo w pociągu.
Przy okazji nie uwzględniłem też biletu podróżnika, gdyż stwierdziłem "że jeśli przewoźnik nie reklamuje go mi przy cenie to go nie ma".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum