Ja tam osobiście bardz lubię jechać malborasami. Nie wiem co tam jest niewygodnego. Przede wszystkim sa to nowe wagony, czyste, klimatyzacja też zazwyczaj działa bez zarzutu. Standard porównywalny do pociągów kursujących w Europie Zachodniej. I uważam, że jeżeli pociąg jest w standardzie Regio Express to minimum 3 wagony takie powinny być.
Natomiast odnośnie wagonów 1 klasy do których nie można wsiadać. To jest to kompletna paranoja w wydaniu polskich kolei. Jeżeli rzeczywiście nie ma w systemie możliwości zakupu biletu na 1 klase w RE to normalnie ta część powinna kursować jako 2 klasa. W środę będąc w Poznaniu widziałem RE "Mewa" w zestawieniu 4 malborasy z czego pierwszy i ostatni to z częścią 1 klasy i rzeczywiście te części 1 klasy były puste.
A ja nie lubię. W poprzedni weekend jechałem nimi dwukrotnie na odcinku Stargard Szczeciński - Warszawa. Niestety ale fotele nie są wygodne na tak długiej trasie. W obu przypadkach drętwiało mi ciało, a to nogi, a to tylna część ciała. Klimatyzacja jeśli działa to jest skuteczna, co mnie akurat nie cieszy bo ja nie lubię się z tymi urządzeniami. Właśnie zdrowieję po tej przejażdżce i klimatyzacji. Także moja ocena: na krótki dystans tak, na długi nie - fotele zbyt twarde.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Odnośnie wagonu z 1 klasą to tylko jest w wagonie oznaczonym jako 13. Była też sytuacja że z powodu braku wagonów 1/2 klasa bo były na przeglądzie rocznym to sprzedaż biletów była wstrzymana na 1 klasę . Teraz jest komplet wagonów więc powinna być prowadzona sprzedaż.
Ja miesiąc temu jechałem RE "Warta" z Pń do Warszawy (~300km) za moim wagonem były oczywiście zdeklasowane wagony 1 klasy, rzecz jasna wybrałem malborasa Komfort oceniam na 4,5/5 bo leciutko za twarde siedzenia, Wagony ładne, przestronne, nawet trochę wyciszone, klima działała na 4/5 bo jakiś smród z niej się wydawał, ale nic po za tym, toaleta ładna i czysta. Później poszedłem do toalety w zwykłym wagonie, po prostu sodoma i gomora. Tego się nie opłaca komentować, w wagonie syf i smród. Dlatego ja zawszę jeżdżę malborami jak mam je do wyboru...
Odnośnie siedzeń to rzeczywiście może troszkę za twarde. Natomiast jeżeli chodzi o czystość, i wyciszenie wagonu a zwłaszcza stan toalet to w porównaniu z tymi w normalnych wagonch jakie jeżdżą czasami na składach IR to niebo a ziemia.
Składy RE widziane na odcinku Chorzów Batory - Katowice(3.10)
RE Chemik do Warszawy - 1/2 malboras, 2 malboras, 2 malboras, 1/2 malboras
jak widać zestawienie 4 malborasy, w tym 2 wagony z częściową 1 klasą,
RE Bolko do Lublina - 2 przedziałowa, 2 przedziałowa, 2 malboras, 2 malboras
Całkiem dobre zestawienie na Bolko, wybór między wag. przedziałowymi a bezprzedziałowymi.
Chemik i Bolko - loki czekolada.
RE Bolko na Kiblach! EN57-1038 oraz EN57-1072 jako RE Bolko relacji: Oława (Wrocław) - Lublin.
Dlaczego z Oławy? Tak podawał InfoPasażer. Najprawdopodobniej coś tam się stało i podstawiono zastępczo dwa Kible. Skład był opóźniony 165 minut.
RE na dworcu w Katowicach(28.10)
"Chemik" do Warszawy, EU07-186 - 1 kl, 1kl, 1kl, 2 malboro, 2 malboro, 2 malboro, 2/1 malboro
Typowe zestawienie dla poniedziałku, czyli 7 wagonów w tym 3 zdeklasowane jedynki i 4 malbora.
RE Bolko do Lublina - 2 kl, 2 kl, 2 kl, 2 malboro
3 zielone dwójki i malboras, sporo wsiadających w Katowicach, Bolko zwykle ma dobre zapełnienie od Katowic, ale zestawienie w porównaniu do Chemika bardzo słabe.
Dziś przejeżdżając przez Skarżysko Kamienną widziałem odstawiony na boczny tor pełny skład PRów ok godz 12 (2 z iR, 2 zwykła, 2x 2 malboras )czy ktoś wie dlaczego?
No i dobrze. Po co komu była ta droższa taryfa RE. Taryfa IR wystarczy i nikt przynajmniej nie będzie płakał czy śmiał się ze jako RE zamiast wagonów przyjedzie EN57. Przecież te kilka sztuk wagonów RE nie wyparuje, gdzieś będą jeździły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum