Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Tankując dopłacasz do PKP!
Autor Wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 13-03-2010, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Tak nie będziemy się porównywać do krajów w którym jest kara śmierci jak w Chinach. Więcej więźniów na 1000 mieszkańców niż w KRLD. Mniej ludzi ma ubezpieczenie zdrowotne niż w Rosji. Ponadto w sprzedaży jest benzyna? 71 oktanowa.

Każdy kraj jest inny równie dobrze można porównywać, że bogate San Marino ma mniej torów niż państwa afrykańskie (pomijając Maroko czy RPA). A co do kolei to Niemcy i Francuzi się nauczyli, że kolej warto wspierać a nie wypierać.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 14-03-2010, 01:02    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
będę brutalny: za wygodę się płaci.

toć płacę. Samochód sporo pali, trzeba o niego dbać, zmieniać olej, czasem naprawiać. To sporo kosztuje. Po co jescze mi dowalać opłat, jakby tego co już płacę było mało.

Klałd,

Jeździłem podchcicagowskimi pociągami. Przyznam, że standard nie odbiega znacząco od polskiego. Choć dużo lepsza regularność i duże parkingi pod stacjami. Zresztą w przypadku aglomeracji kolej ujawnia swoje przewagi nad samochodem.

Cytat:
Ponadto w sprzedaży jest benzyna? 71 oktanowa.

nie spotkałem. 88oktanową tak, ale i silniki mają dostosowane do takiego paliwa.

Cytat:

Ja dojeżdżam do pracy 40 km i robię to właśnie pociągiem. Także godziny kursowania mi nie bardzo pasują, ale dogadałem się z przełożonym i każdy jest zadowolony: ja bo zostaje mi w kieszeni jakieś 250 zeta miesięcznie majster bo ma pracownika zadowolonego i zrobioną robotę. Zaczynam prace pół godziny później i kończę także pół godziny później.

No u mnie nie zawsze tak się da. A nawet jaksię dało to jeżdżąc pociągiem spędzałem każdego dnia prawie 2 godziny więcej czasu w drodze niż obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 14-03-2010, 01:45    Odpowiedz z cytatem

Ja akurat samochodów nie lubie, autobusami jeżdze tylko jak musze, do pracy głównie dojeżdzam rowerem lub motorkiem, mam swoją małą lokomotywke spalinową która też pali ON, również muszę zmieniać olej w silniku i przekładni, po za tym żeby się przejechać lokomotywką muszę do niej dojechać pociągiem te kilkadziesiąt kilometrów w jedną strone, jestem Drobnym Przewoźnikiem Kolejowym jak ponad 200 osób w tym kraju, nie mam koncesji kolejowej, i tym samym wyjazd na szlaki kolejowe mam utrudniony ale nie narzekam że jest źle bo jest jakiś podatek który mnie nie powinien dotyczyć, tylko staram się przecierać w PKP szlaki dla takich miłośników kolei jak ja.

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 14-03-2010, 09:20    Odpowiedz z cytatem

mefistofeles napisał/a:

Cytat:
Ponadto w sprzedaży jest benzyna? 71 oktanowa.

nie spotkałem. 88oktanową tak, ale i silniki mają dostosowane do takiego paliwa.


Do sąsiada kiedyś przyjechali goście z USA to właśnie mieli auto na 71.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 14-03-2010, 15:07    Odpowiedz z cytatem

W USA oktany trochę inaczej sie liczy. Różnice mogą wynosić kilka punktów.
Ogółem, paliwo o mniejszej liczbie stosuje się do silników o niższym stopniu sprężania, czego niby skutkiem jest mniejsza sprawność, ale za to wytrzymałość?!...

Ale - wydaje się - przemilczamy tutaj główną tezę artykułu:
Cytat:
Wprowadzeniu (...) opłaty paliwowej towarzyszyły solenne obietnice, że pozyskane w ten sposób pieniądze będą przeznaczane wyłącznie na budowę i modernizację dróg, łatanie dziur, poprawę bezpieczeństwa ruchu itp.

Ot kolejne kłamstewko naszych polipikusiów. Takie drobne, niewinne, że nie warto się o nie burzyć, wszczynać rozruchów, żądać odwołania, nowych wyborów, etc.
Ba, wręcz nie wypada, bo dali biednym. Wszak to prawie jakby zdradzić Janosika.
Dobra, więc siedzimy cicho. Ale gdyby te wzystkie ich mijanki z prawdą, z imiennym zestawieniem wyników głosowań włącznie, zebrać w jednym miejscu, na jednym serwerze, zusammen do kupy, np. pod adresem "www.bujamwiecjestem.pl", może Polaczki, mając na tacy taką suchą kupę faktów, odfiltrowaną ze, świadomie robionej, medialnej sraczki, nauczyliby się wreszcie kogo NIE wybierać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 15-03-2010, 12:47    Odpowiedz z cytatem

wykolejeniec napisał/a:
.....................Polaczki, mając na tacy taką suchą kupę faktów, odfiltrowaną ze, świadomie robionej, medialnej sraczki, nauczyliby się wreszcie kogo NIE wybierać?


No dobra, ale wtedy pozostałby zbior pusty...Smile Takie odnoszę wrażenie osobiście, ale to już inny temat na inne forum.
I jeszcze jedno, jesli chodzi o nieprzypadkowe odwoływanie się do przykładów z USA (choć to pewna skrajność, inną skrajnością jest np Japonia, ale generalnie roznice sa wielowymiarowe). Tutaj przewozy publiczne, jako dotowane, są przejrzyste finansowo. Tzn każdy może na internecie sprawdzić moją wypłate (nie ma czego sprawdzać Smile) i każdego pracownika, wiadomo ile jest dotacji , wiadomo ile pasażerów. Nie ma smiesznych "tajemnic handlowych PKP". Choć wiadomo, jak wszędzie, marntotrastwo srodków w firmach duzych i państwowych jest nieuniknione. Ważne by więcej było pozytku niż strat. Wagony mają wygląd jak z lat 60tych, ale są czyste, klimatyzowane i bardzo łatwe w naprawie (wymiana wybitej szyby w grubej starodawnej uszczelce to spokojnie około godzina, ciekawe ile bedzie trwała wymiana w opływowym SAxxx, ED74?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 15-03-2010, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Klałd - jesli to nie tajemnica pracujesz w Amtraku czy Metrze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 15-03-2010, 19:53    Odpowiedz z cytatem

CTA - czyli metro, ale nie Metra Smile.
3 szyna, 600V. Wiekszosc na powierzchni i estakadach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 15-03-2010, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
CTA - czyli metro, ale nie Metra

a to nie miałem przyjemności. Nieco żałuję, bo "L"ka to jakby nie patrzec jeden z symboli Chicago, ale loop jest na tyle małe, że na piechotę mozna zwiedzać a dalej zapuszczalismy się autem...

za to bardzo fotogeniczna
cała galeria

chicago_el.JPG
Plik ściągnięto 47 raz(y) 66.06 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl