Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 11-10-2010, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dajmy na to MI zwiększy dotację z 180mln zł do 250mln zł i już kasa na spłatę pociągów będzie.
A jak udowodnimy IC że kasa ta nie idzie na TLK?



Ta... Ty to się znasz na EBI.
Skoro EBI ma za kredytować pociągi to chce umowy na te pociągi.

To tak jakby SKMWA miała umowę z miastem na przejazd Wschodnia-Otwock, i chciała kupić tabor na linię Modlin-Okęcie. Różne prace przewozowe, koszty.


Cytat:
Z czego składa się budżet PKP IC?
A no z wpływów z biletów oraz dotacji MI.


To co imputujesz to kreatywna księgowość. Może przejdzie w Polsce na naszym własnym podwórku, wszyscy tak robią. Ale jbc UE ma jakieś standardy. I na pewno ZSRE nie przepuści okazji zrobienia miejsca dla DB Fernverkh - pojeżdzą na E59, E65, E30, E20 a z resztą, trzeba za Forestem G. "shit happens"

[ Dodano: 11-10-2010, 20:44 ]
WC z zamkniętym obiegiem dotyczy tylko WC!

WC ma być czyste po tym odświeżeniu więc IR będą śmigać po Śródmieściu/Gdańskim - czyt nie będzie w ogóle IR na kiblach przez WC.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-10-2010, 14:32    Odpowiedz z cytatem

UOKiK: Umowa PKP IC - MI sprzeczna z zasadami gospodarki wolnorynkowej

- Naszym zdaniem, proponowane rozwiązanie kłóci się z zasadami ochrony konkurencji i konsumentów oraz przepisami o pomocy publicznej - pisze w "Pulsie Biznesu" Małgorzata Krasnodębska - Tomkiel, prezes UOKiK o umowie wieloletniej, jakie PKP Intercity zamierza podpisać z Ministerstwem Infrastruktury.

Jak twierdzi prezes Urzędu, instytucja opowiada się za wjazdem na polskie tory nowoczesnych składów, "jednak nie może się to odbyć kosztem konkurencji, a w efekcie pasażerów".

- Kuriozalne są plany włączenia usług, które mogą być świadczone na zasadach komercyjnych, do usług publicznych. Objęta umową trasa Gdynia - Warszawa - Kraków/Katowice jest jedną z najbardziej popularnych. Nie ma zatem konieczności wspomagania jej publicznymi pieniędzmi. Rozwiązanie jest sprzeczne z zasadami gospodarki wolnorynkowej, gdyż zamyka drogę wejścia na ten rynek nowym podmiotom. Efekt? Brak konkurencyjnej oferty, a tym samym skazanie pasażerów na korzystanie z jednego tylko przewoźnika, który będzie dyktował warunki świadczenia usług - pisze Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel w "Pulsie Biznesu".

źródło: Puls Biznesu / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-11-2010, 09:22    Odpowiedz z cytatem

Zaproszenie do korupcji na kolei

Adrian Furgalski pisze w „Rzeczpospolitej" o ustawie o zbiorowym transporcie publicznym, która ma być w tym miesiącu uchwalona przez sejm. Jego zdaniem projekt tego uregulowania został zmieniony na życzenie PKP o 180 stopni w legislacyjnego potworka, który będzie zachętą do korupcji i likwidacją konkurencji.

Adrian Furgalski zaznacza, że intencją ustawodawców miało być urzeczywistnienie idei konkurencji o rynek zamiast konkurencji na rynku. Miało w tym pomóc wprowadzenie do regulacji konkurencji parametrycznej, która rozgrywa się w przetargach o wykonywanie usług czy w procesach udzielania koncesji.

„Przyjęto jednak poprawkę umożliwiającą odejście od przetargów, a więc od obiecywanej przez rząd konkurencji o rynek. Uzupełniono to o możliwość przyznania wyłączności na świadczenie usług na danej linii przez przewoźnika, który zawiera z organizatorem umowę na świadczenie dotowanych usług.” – pisze dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Te zapisy jego zdaniem będą stanowić potężny mur zabezpieczający interesy PKP przed jakąkolwiek konkurencją. W opinii eksperta oznacza to, że nie będzie konkurencji ani na rynku, ani o rynek, bowiem możliwość odejścia od przetargu będzie służyć PKP Intercity i umożliwić jej podpisanie 10-letniej umowy na świadczenie dotowanych usług na rentownej linii z Gdyni przez Warszawę do Krakowa i Katowic. To z kolei będzie stanowić gwarancję zabezpieczającą kredyt na zakup szybkich pociągów, „ale równocześnie stworzony został przepis o charakterze korupcjogennym, ograniczający transparentność i konkurencję.”

„W jakimś celu prawo zamówień publicznych stawia na niskim poziomie kwoty, powyżej których nie ma możliwości udzielania zamówień z wolnej ręki. Ma być to tamą dla korupcji. W przypadku nowych rozwiązań dla kolei udzielenie zlecenia świadczenia usług przewozowych wartych niekiedy setki milionów złotych będzie się mogło odbywać w zaciszu gabinetów.” – podsumowuje Adrian Furgalski.

źródło: Rzeczpospolita / Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-11-2010, 16:59    Odpowiedz z cytatem

Kuczewska-Łaska: Konkurencja na rynku kolejowym jest zagrożona

W sejmie trwa prawnicza batalia o kształt rynku kolejowego. Po koniec miesiąca odbędzie się głosowanie nad ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, która zdaniem Przewozów Regionalnych może spowodować zanik konkurencji na rynku pasażerskich przewozów kolejowych, a także prowadzić do sytuacji korupcjogennych.

- Nie chodzi o to, że chcemy tę ustawę zwalczać, tylko chodzi o to, że mamy bardzo wiele obaw wynikających z naszych doświadczeń co do tego, że zapisy w ustawie są mało precyzyjne i mogą spowodować duże komplikacje w zawieraniu kontraktów na przewozy kolejowe – mówi Małgorzata Kuczewska Łaska, prezes Przewozów Regionalnych.

Nasze podstawowe uwagi są takie, że ustawa będzie powodowała zaniechanie konkurencji lub w ogóle uniemożliwi konkurencję, szczególnie na rynku pasażerskich przewozów kolejowych. Nie ma bowiem w ustawie zapisanych procedur wyboru przewoźnika. Przewoźnik będzie wybierany bezpośrednio. To dotyczy zarówno samorządów, jak i Ministerstwa Infrastruktury, które są podstawowymi organizatorami transportu publicznego. Ministerstwo Infrastruktury wybrało taki model, że będzie powierzało wybranemu przez siebie przewoźnikowi świadczenie usług – zaznacza prezes samorządowego przewoźnika i wyraża obawy, że może to powodować zachowania korupcyjne.

Łączna wartość umów na świadczenie kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce wynosi ok. 1 mld zł., z czego ok. 80 proc. przypada na Przewozy Regionalne.

- Przede wszystkim jednak ustawa nie wprowadza mechanizmów konkurowania podmiotów o rynek. Przetarg bowiem może wygrać wcale nie ten, który jest najlepszy i najbardziej efektywny. Ustawa wprowadza pełną uznaniowość w przyznawaniu kontraktów – zaznacza Małgorzata Kuczewska- Łaska.

– Kolejna rzecz, która nas zaskoczyła w tej ustawie to fakt, że kontrakty o charakterze służby publicznej będą obejmować również linie, które można obsługiwać komercyjnie. Czyli tam gdzie do tej pory na przykład jeździło PKP Intercity i jeździło komercyjnie, teraz pociągi tej spółki będą kursowały na mocy kontraktu o charakterze służby publicznej. Naszym zdaniem nadmiernie rozszerzamy kontrakty o charakterze służby publicznej. Wydaje się że przepisy unijne zmierzają do tego, żeby minimalizować udział państwa w życiu gospodarczym. Moim zdaniem mamy już doświadczenia z przeszłości do czego to prowadzi. A prowadzi do przyznawania kontraktów firmom, które nie są do tego przygotowane, a w konsekwencji do pogorszenia jakości usług – twierdzi prezes Przewozów Regionalnych.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-11-2010, 06:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W sejmie trwa prawnicza batalia o kształt rynku kolejowego. Po koniec miesiąca odbędzie się głosowanie nad ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, która zdaniem Przewozów Regionalnych może spowodować zanik konkurencji na rynku pasażerskich przewozów kolejowych, a także prowadzić do sytuacji korupcjogennych.

Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - projekt zgodny z ustaleniami Rady Ministrów z 2.02.2010 r.

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-11-2010, 07:34    Odpowiedz z cytatem

EKSPRES Z DOTACJAMI

Ministerstwo Infrastruktury planuje zawarcie wieloletniej umowy z PKP Intercity, która doprowadzi do zapewnienia dominującej pozycji tego przewoźnika na najważniejszych trasach na nawet 15 lat. W umowie znaleźć mają się nie tylko zapisy gwarantujące spółce PKP Intercity prawie dwumiliardowe dotacje, ale również regulacje zakazujące wjazdu konkurencyjnych przewoźników na trasy objęte dofinansowaniem dla PKP Intercity. A zatem przewoźnik, który bez publicznego dofinansowania chciałby konkurować z dotowaną spółką PKP Intercity, po prostu nie zostanie wpuszczony na tory.

Więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs50.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 05-11-2010, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Nie mam nic przeciwko pod warunkiem, że większość zlikwidowanych pospiesznych/TLK wróci na tory (co powinno zostać zagwarantowane przez MI przy okazji zwiększenia dotacji - nic za darmo) i dana będzie pasażerom gwarancja, że ceny nie ulegną zmianie na gorsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-11-2010, 19:59    Odpowiedz z cytatem

List otwarty Juliusza Engelhardta, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Pani Małgorzaty Krasnodębskiej - Tomkiel:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=159778#159778

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-11-2010, 21:36    Odpowiedz z cytatem

We wtorek rząd ma zadecydować, na jaką kwotę podpisze dziesięcioletnią umowę z PKP Intercity. Bez niej przewoźnik nie może kupić szybkich pociągów. Spór toczy się o 60 mln zł rocznie.

PKP Intercity ma na zakup szybkich pociągów zarezerwowane ok. 800 mln zł unijnych dotacji. Kolejne 800 mln zł wkładu własnego ma pochodzić z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Inwestycyjny. Ten wsparcia udzieli, pod warunkiem że otrzyma zabezpieczenie – umowę spółki z rządem na obsługę tras, po których nowe pociągi będą kursować. I tu sytuacja się komplikuje. - By dopiąć finansowanie, umowa musi opiewać na ok. 300 mln zł rocznie. Resort proponuje, byśmy podpisali ją na kwotę 240 mln zł. Sprawa rozbija się o 60 mln zł, ale jeżeli spółka ich nie dostanie, niewykluczone będą podwyżki cen na bilety – mówi "Rz" Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej. Resort finansów nie chce się wypowiadać na temat wartości umowy. – Kwestia umowy będzie przedmiotem prac najbliższego posiedzenia Rady Ministrów – poinformowało biuro prasowe.

Kwota, jaką Ministerstwo Finansów chce przeznaczyć na obsługę zadłużenia, jest równa tej, jaką rząd przeznacza na dotowanie wszystkich połączeń międzywojewódzkich i międzynarodowych. Spółka, która przygotowuje się do debiutu, może nie mieć innego wyjścia, niż podnieść ceny biletów, jeżeli nie otrzyma pełnego finansowania. Alternatywą jest pogorszenie wyników, na co nie może sobie pozwolić.

– W zależności od dostępnego finansowania ceny biletów mogą podlegać korekcie – mówi Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity.

Przetarg na dostawę 20 szybkich pociągów został już otwarty. Ofertę cenową złożył tylko Alstom. Chce za jeden pociąg 20 mln euro. Budowę i utrzymanie zaplecza technicznego oszacował na 30 mln euro; stawka utrzymania pociągu za 1 km wynosi 1,85 euro. Koszty utrzymania będą ponoszone przez spółkę w okresie eksploatacji ze środków własnych. Jak deklaruje Alstom, pierwsze osiem szybkich pociągów mogłoby się pojawić na torach w ciągu dwóch lat i ośmiu miesięcy od wejścia umowy w życie. – Oferta jest ważna do końca roku, ale istnieje możliwość przedłużenia – wyjaśnia Grzegorz Mędza. Nawet jeżeli PKP Intercity uda się podpisać umowę do końca roku, pociągi nie dojadą przed Euro 2012.

Agnieszka Stefańska

źródło: Rzeczpospolita

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-11-2010, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Jest zgoda rządu na 10-letnią umowę z PKP Intercity

Podczas dzisiejszego posiedzenia Rady Ministrów, rząd upoważnił ministra infrastruktury do zawarcia z PKP Intercity SA umowy na świadczenie usług publicznych dotyczących wykonywania międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w latach 2011-2020, czyli w okresie 10 najbliższych lat.

Na jej podstawie spółka otrzyma pieniądze na dofinansowanie tych przewozów oraz środki unijne na dofinansowanie zakupu taboru pasażerskiego. Kwotą wyjściową jest 240 mln zł zaplanowane w budżecie na rok 2011 na dofinansowanie przewozów kolejowych międzywojewódzkich.

Przewiduje się, że od początku 2012 r. dofinansowanie do przewozów kolejowych będzie korygowane o planowany stopień inflacji + 1 proc.

W umowie znajdą się zapisy dotyczące m.in.: planu finansowego, nowych zasad rozliczania rekompensaty, podwyższonych parametrów jakościowych świadczonych usług oraz postanowień odnoszących się do wypłaty zysku.

Przewidziano, że w okresie dziesięcioletnim z budżetu państwa na dofinansowanie międzywojewódzkich przewozów pasażerskich zostanie przeznaczone ok. 2.785.564 tys. zł brutto. Wysokość środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 na sfinansowanie zakupu taboru pasażerskiego wyniesie 200 mln euro, czyli 824.980,00 tys. zł.

Należy zaznaczyć, że zakup nowego taboru przeznaczonego do obsługi dalekobieżnych kolejowych przewozów pasażerskich znacznie poprawi jakość podróżowania – skróci czas przejazdu i zwiększy komfort podróży. Poprawi się także konkurencyjność transportu kolejowego poprzez ograniczenie niekorzystnej tendencji zwiększenia roli przejazdów drogowych w przewozach pasażerskich. Zmiany te, połączone z modernizacją linii kolejowych realizowanych ze środków unijnych, poprawią poziom usług świadczonych przez przewoźników kolejowych.

źródło: KPRM / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 23-11-2010, 18:33    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity S.A. "przeżrą" tą dotację z kieszeni podatników.
Zapamiętajcie, że nigdy nie zwróci się zakup tych szybkich pociągów. To jest spełnianie zachcianek burżujstwa. Ktoś i tak "dostanie z tego do kieszeni". Nie ma racjonalnego uzasadnienia dla zakupu przez PKP takich pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 23-11-2010, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się. Bądźmy realistami. Na h*** nam superszybkie pociągi skoro infrastruktura nie nadaje się w ogóle? Jak można było jakiś czas temu wydzierżawić od Wielkiej Brytanii pociąg do remontów torów to nasz kolej pogardziła. Więc najpierw powinni zająć się myśleniem a nie zakupami pociągów które i tak sami zepsują po kupieniu.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 24-11-2010, 07:33    Odpowiedz z cytatem

A ja się cieszę.
Do 2015r trasa Warszawa-Gdynia będzie wyremontowana. Dalej od Warszawy po CMK na Katowice i Kraków mamy 160km/h a pewnie będzie 200.
Takie pociągi to będzie skok milowy na Polskiej kolei a na wyremontowaną trasę bedą się nadawały idealnie.
Dotacja dla PKP IC jest na pociągi międzywojewódzkie, różni się od tych poprzednich tylko tym że nie jest podpisana na rok tylko na 10lat. Czy Kujawsko-Pomorskie popełniło przestępstwo podpisując 10letnią umowę z Arrivą? Chyba nie, z PKP IC jest identycznie.

A PR czy KM nikt nie zabroni jeździć po E65. Bo jak np dojechać do Olsztyna? Obstawiam że z Warszawy do Gdyni też nikt nie zabroni jeździć np DB czy kolejom czeskim bo będzie to sprzeczne z UE. To samo tyczy się naszych przewoźników. Więc spokojnie.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 24-11-2010, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Umowa za 3 mld podpisana

Podczas dzisiejszej Gali z okazji Święta Kolejarza minister Cezary Grabarczyk i prezes PKP Intercity Grzegorz Mędza podpisali umowę ramową na świadczenie usług publicznych dotyczących wykonywania międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w latach 2011-2020. - Ta umowa waży 3 miliardy - powiedział po podpisaniu minister.

Wczoraj do podpisania umowy ministra infrastruktury upoważniła Rada Ministrów. Na jej podstawie PKP Intercity otrzyma pieniądze na dofinansowanie tych przewozów oraz środki unijne na dofinansowanie zakupu taboru pasażerskiego. Kwotą wyjściową jest 240 mln zł zaplanowane w budżecie na rok 2011 na dofinansowanie przewozów kolejowych międzywojewódzkich. Przewiduje się, że od początku 2012 r. dofinansowanie do przewozów kolejowych będzie korygowane o planowany stopień inflacji + 1 proc.

Przewidziano, że w okresie dziesięcioletnim z budżetu państwa na dofinansowanie międzywojewódzkich przewozów pasażerskich zostanie przeznaczone ok. 2.785.564 tys. zł brutto. Wysokość środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 na sfinansowanie zakupu taboru pasażerskiego wyniesie 200 mln euro, czyli 824.980,00 tys. zł.

Umowa ta ma być gwarancją dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego dla udzielenia kredytu PKP Intercity na zakup składów zespolonych rozwijających prędkość do 230 km/godz. W przetargu na szybkie pociągi ofertę złożył tylko francuski producent taboru - Alstom, który zaproponował pociągi z wychylnym pudłem z rodziny Pendolino.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 24-11-2010, 14:49    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś by mógł zamieścić treść tej umowy?

Czy może jak wszystko w tym kraju - ściśle tajne!?

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl