Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-11-2010, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Dziś PKP Intercity zawarło umowę z Ministerstwem Infrastruktury. - To umowa zawarta na 10 lat, zakłada ona dofinansowanie, czyli rekompensatę przewozów w wysokości 240 mln zł rocznie. Kwota ta będzie rewaloryzowana zgodnie z zasadą reguły budżetowej wskaźnik inflacji, plus 1 pkt. proc. – tłumaczy prezes PKP Intercity, Grzegorz Mędza.

– Zakres umowy obejmuje realizację przewozów międzywojewódzkich oraz realizację nowego zadania – uruchomienie nowoczesnych połączeń z nowoczesnym taborem na linii E65 – mówi szef PKP Intercity, który zaznacza jednak, że woli używać terminu „przewozy międzyaglomeracyjne”.

- Początkowy wariant, który analizowaliśmy zakładał dofinansowanie ze strony budżetu na poziomie ok. 300 mln zł rocznie. Inną możliwością było 240 mln zł rocznie. Ten przyjęty jest wariantem pośrednim. Jest on wystarczający, abyśmy mogli zrealizować nasz biznesplan – informuje prezes PKP Intercity.

– Ta umowa spełnia w całości warunki określone prawem UE i prawem polskim. W trakcie prac nad nią UOKiK jest jedną z istotniejszych instytucji,z którą te sprawy są konsultowane. Nie zakładam, że wystąpią tutaj dalsze trudności – uważa Mędza.

Prezes PKP Intercity podkreśla, że podpisanie tej umowy nie oznacza monopolu spółki. – Pociągi na rynku polskim mogą być uruchamiane przez dowolnego przedsiębiorcę mającego licencję. W przyszłości też to będzie możliwe– podkreśla.

Jak tłumaczy, PKP IC ma teraz dwa produkty – EIC (wyższa jakość i cena) oraz produkt ekonomiczny funkcjonujący po marką TLK. Na EIC zapotrzebowanie taborowe to 34 składy. - Planowany przez nas zakup Pendolino oraz używane obecnie 10 składów wagonowych z Husarzami daje nam 30 nowoczesnych składów mogących rozwijać prędkość 200 km/h To zaspokaja potrzeby taborowe w segmencie Premium. Idziemy tutaj w kierunku taboru, który jest własnością spółki – informuje prezes Mędza.

– Jeżeli chodzi o produkt ekonomiczny, to potrzebujemy 135 składów. W większości dysponujemy składami wagonowymi, choć też są ED74. Tutaj idziemy w kierunku modernizacji. Jeżeli będziemy się decydowali na pozyskanie nowego taboru, to jedynie w formie leasingu – mówi Grzegorz Mędza.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-11-2010, 16:17   

Czyli jak niby mamy to rozumieć? Mnie to jednak pachnie monopolem.
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-11-2010, 17:23    Odpowiedz z cytatem

gryff, nie znamy treści umowy MI z PKP IC, więc trudno wyrokować.
Obawiam się tylko, że PR nie zobaczą ani jednej ministerialnej złotówki na pociągi przygraniczne (w tym RE Wrocław - Drezno), ponieważ cała rządowa pula (240 mln zł) przeznaczona na dotacje do pociągów TLK oraz międzynarodowych (w tym REGIO) trafi do PKP IC. Ale może się mylę...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 24-11-2010, 17:43   Umowa za 3 mld podpisana Odpowiedz z cytatem

Podczas dzisiejszej Gali z okazji Święta Kolejarza minister Cezary Grabarczyk i prezes PKP Intercity Grzegorz Mędza podpisali umowę ramową na świadczenie usług publicznych dotyczących wykonywania międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w latach 2011-2020. - Ta umowa waży 3 miliardy - powiedział tuż przed podpisaniem minister.

- Wczoraj rada ministrów przyjęła uchwałę, która upoważniła mnie do podpisania nowej umowy ramowej z PKP Intercity. Ta umowa to przepustka do wymiany taboru w Intercity, do podpisania kolejnej umowy - tym razem na zakup nowoczesnych składów zespolonych. Wiemy jaka oferta została złożona - to słynne Pendolino, które może pędzić ponad 200 kilometrów na godzinę. PLK modernizuje linię E65 właśnie po to, by ten szybki pociąg zaczął kursować od Wybrzeża, przez stolicę, na Śląsk i do Krakowa - powiedział Cezary Grabarczyk.

- Ta umowa nie tylko stwarza nam warunki do rozwoju, ale w sposób nowoczesny, przy zastosowaniu najlepszych doświadczeń, stabilizuje funkcjonowanie wiodącego przewoźnika na tym rynku, a stabilizacja i rozwój przewoźników ma ogromne i fundamentalne znaczenie dla całego sektora. Panie ministrze, dziękuję za mądre podejście do tematu. Dziękuję też panu ministrowi Engelhardtowi i panu prezesowi Wachowi za wsparcie i zaangażowanie. Chciałbym podziękować także swoim współpracownikom, którzy pracowali nad tą umową w ostatnim okresie, ale także swoim poprzednikom, którzy rozpoczęli i kontynuowali tę pracę - powiedział po podpisaniu umowy prezes PKP Intercity, Grzegorz Mędza.

Wczoraj do podpisania umowy ministra infrastruktury upoważniła Rada Ministrów. Na jej podstawie PKP Intercity otrzyma pieniądze na dofinansowanie tych przewozów oraz środki unijne na dofinansowanie zakupu taboru pasażerskiego. Kwotą wyjściową jest 240 mln zł zaplanowane w budżecie na rok 2011 na dofinansowanie przewozów kolejowych międzywojewódzkich. Przewiduje się, że od początku 2012 r. dofinansowanie do przewozów kolejowych będzie korygowane o planowany stopień inflacji + 1 proc.
Przewidziano, że w okresie dziesięcioletnim z budżetu państwa na dofinansowanie międzywojewódzkich przewozów pasażerskich zostanie przeznaczone ok. 2.785.564 tys. zł brutto. Wysokość środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 na sfinansowanie zakupu taboru pasażerskiego wyniesie 200 mln euro, czyli 824.980,00 tys. zł.

Umowa ta ma być gwarancją dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego dla udzielenia kredytu PKP Intercity na zakup składów zespolonych rozwijających prędkość do 230 km/godz. W przetargu na szybkie pociągi ofertę złożył tylko francuski producent taboru - Alstom, który zaproponował pociągi z wychylnym pudłem z rodziny Pendolino.

źródło: Rynek Kolejowy

1A.jpg
Plik ściągnięto 150 raz(y) 60.81 KB


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-11-2010, 18:47    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Obawiam się tylko, że PR nie zobaczą ani jednej ministerialnej złotówki na pociągi przygraniczne (w tym RE Wrocław - Drezno), ponieważ cała rządowa pula (240 mln zł) przeznaczona na dotacje do pociągów TLK oraz międzynarodowych (w tym REGIO) trafi do PKP IC. Ale może się mylę...

Niestety nie mylisz się. W budżecie na 2011 rok zaplanowano 240 mln zł na połączenia międzywojewódzkie i międzynarodowe:
http://www.rp.pl/artykul/5,564494.html

Skoro cała kasa trafi do PKP IC zgodnie z podpisaną dziś umową to dla PR na międzynarodowe REGIO nic już nie zostanie.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-11-2010, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Kompetencje w zakresie pociągów przygranicznych MI przekazuje samorządom wojewódzkim. Finansowanie tych połączeń też będzie w gestii samorządów.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 24-11-2010, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Umowa bardzo ładna,
wreszcie ktoś przynajmniej troszkę i poważniej zajął się dofinansowaniem przewozów
nie tak jak za PR Twisted Evil . Poczekamy zobaczymy będzie głębszy kryzys pieniążki
można zawsze obciąć, tak że nie wpadajmy w euforię....

Tylko szkoda że dostaje je spółka która może to zmarnować /z żalem to piszę bo jestem jej pracownikiem/
która IMHO jest najgorsza pod względem zarządzania, organizacji (prosto nazywając
panuje w niej burdel) ze wszystkiego z czym do tej pory spotkałem się na kolei....
A konkurencja w tej dziedzinie jest ostra Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 25-11-2010, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
– Jeżeli chodzi o produkt ekonomiczny, to potrzebujemy 135 składów.

Tak, chyba tych czterowagonowych Rolling Eyes
Wojtek napisał/a:
Kompetencje w zakresie pociągów przygranicznych MI przekazuje samorządom wojewódzkim.
Może wreszcie zatem pojawią się RE Poznań - Berlin...
Ciekawe, czy zagrozi to integralności terytorialnej kraju Twisted Evil

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 25-11-2010, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Wolfchen, z tym RE do Berlina może wypalic, tymbardziej, że braknie wagonów RE na obiegi zaplanowane na CMK i Mewę.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 25-11-2010, 19:37    Odpowiedz z cytatem

wiwix! Wierzysz że trasa Warszawa - Gdynia będzie kiedykolwiek skończona? Ja już nie. Spartolą to jak trasę z Wrocka do Opola i będą jaja. Very Happy

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 25-11-2010, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Z tymi połączeniami przygranicznymi, to chyba na dobre wyjdzie to PR i ich zagranicznym partnerom. Samorządy będą się przede wszystkim liczyć z potrzebami mieszkańców rejonów przygranicznych przy uruchamianiu takich składów (choć zapewne ich liość będzie wzrastać w okresie przedwyborczym Twisted Evil) . Poza tym parę razy już czytałem, że wg przedstawicieli zagranicznych przewoźników dogadywanie się z samorządami idzie dużo sprawniej niż z MI.

Stawiam że od razu po zmianie ustawy wrócą prace nad RE do Berlina z Poznania i Gorzowa, może i Regio do Grodna będą utrzymane.

Mnie interesuje co innego: czy IC ma w tej umowie w jakikolwiek sposób usankcjonowane wycinanie połączeń międzywojewódzkich, czy dalej może to robić tak jak im się podoba ilekroć podeprze to nieweryfikowalnymi informacjami o nierentowności tych pociągów lub "bo dotacja i tak jest za mała".

PS. Minimum 200 zeta za trasę Kraków-Gdańsk p. Wawę jest oczywiście gwarancją zapełnienia Pendolinek, po sam dach...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 25-11-2010, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Podobno muszą wykazać w rzeczywistości że pociąg jest nierentowny:)

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 30-11-2010, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Mam dwa pytania co do umowy.

    Czy jest to ta sama zwykła umowa na "misję" co zwykle tyle że nie na rok a na 10 lat?

    Czy jest tam zapis o skreślaniu pociągu innego przewoźnika?

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-12-2010, 02:26    Odpowiedz z cytatem

15 lat monopolu dla PKP Intercity

W dniu 24 listopada 2010 roku Ministerstwo Infrastruktury podpisało z PKP Intercity 10-letni kontrakt na świadczenie usług dalekobieżnych przewozów pasażerskich w Polsce. Ta z pozoru dobra wiadomość w rzeczywistości przynosi wiele niekorzystnych lub wręcz niezgodnych z przepisami rozwiązań, z którymi przyjdzie się borykać nie 10 a 15 lat.

Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk oraz Prezes PKP IC Grzegorz Mędza podpisali 10 letnią umowę na świadczenie kolejowych międzyregionalnych usług przewozów pasażerskich. Zgodnie z tą umową w roku 2011 dotacja do przewoźnika wyniesie 240 milionów złotych, natomiast rokrocznie suma ta będzie zwiększana o wskaźnik inflacji + 1%, co w skali 10 lat ma dać kwotę prawie 3 miliardów złotych. Podpisanie tej umowy pozwoli PKP IC sfinalizować zakup składów Pendolino o prędkości maksymalnej 230 km/h. 200 milionów €, a więc połowę kosztów zakupu pokryją środki z UE, a dokładniej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, natomiast druga połowa będzie pochodzić z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI). Formalności kredytowe mają zająć do trzech miesięcy, natomiast podpisana umowa wieloletnia przewiduje, iż w przypadku zakupu nowego taboru ulega ona automatycznemu przedłużeniu o kolejne 5 lat. W efekcie można już obecnie uznać, iż umowa będzie obowiązywała przez 15 lat do roku 2025.

Ta umowa ma zapewnić PKP IC stałe finansowanie i pozwolić na spokojną działalność, jednak zważywszy na liczne naruszenia prawa przy jej przyznaniu oraz fatalne wyniki bieżącej działalności spółki można mieć wiele uzasadnionych wątpliwości nad zasadnością podpisanej niedawno umowy. Być może warto zacząć od faktu, iż obecnie PKP IC drastycznie traci pasażerów – w przeciągu pierwszych trzech kwartałów 2010 roku zanotowano spadek aż o 30%, natomiast szacunkowo od czasu „Usamorządowienia PKP PR” i przekazania pociągów pospiesznych w gestię PKP IC spadek liczby pasażerów wyniósł już około 40-50%! Czy wobec tak fatalnych wyników podpisywanie umowy wieloletniej można w jakikolwiek sposób uzasadniać? Niestety ta umowa jedynie wpisuje się w szereg niezrozumiałych działań jakie zostały zainicjowane przez Wiceministra infrastruktury ds. transportu kolejowego, o czym szerzej pisaliśmy tutaj. Jednak bieżące skandaliczne wyniki powstałe w skutek błędnego zarządzania są niczym wobec nadinterpretacji prawa jaką zastosowano w przypadku konstruowania umowy wieloletniej dla PKP IC. Pierwszym podstawowym błędem było przydzielenie umowy „z wolnej ręki”, choć obowiązujący od niedawna III Pakiet Kolejowy wymaga ogłaszania przetargów na świadczenie dotowanych kolejowych pasażerskich usług kolejowych. Właśnie w związku z tym przepisem w Czechach umowę wieloletnią z ČD podpisano w ekspresowym tempie rok temu, choć mimo tego niedawno KE rozpoczęła postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. Dlatego również w Polsce umowa wieloletnia będzie odbijała się czkawką przez kolejne lata. Oczywiście w Polsce próbując uzasadnić taki krok przyjęto kilka poprawek do ustaw, jednak zgodnie z założeniami Unii Europejskiej prawo unijne ma pierwszeństwo nad prawem krajowym, w związku z czym podpisana umowa jest prawnie nieważna lub stanowi jawne naruszenie prawa.

Idąc dalej tropem błędów legislacyjnych dochodzimy do punktu w którym wszystkie pociągi PKP IC stają się „znaczenia socjalnego” i są dotowane, choć przez wiele lat i w zasadzie do końca 2010 roku pociągi EIC, Ex i częściowo TLK były operowane na zasadach komercyjnych! Podobny zabieg z dofinansowywaniem dochodowych pociągów wykonano w Hiszpanii, jednak niedawno KE uznała ten zapis za łamiący prawo i nakazała zaprzestania tej praktyki a w przypadku jej kontynuacji koleje hiszpańskie RENFE będą zmuszone do zwrotu pobranej dotacji - taki scenariusz grozi również Polsce jeżeli podpisana umowa wejdzie w życie. Oczywiście za dofinansowaniem pociągów nie idzie w parze zmniejszenie cen biletów, ba Prezes PKP IC jedynie gwarantuje, że jeżeli PLK nie zwiększy opłat za dostęp do infrastruktury to podwyżki (tak podwyżki) będą jedynie w wielkości poziomu inflacji... . W tym miejscu warto również wspomnieć, iż uznanie wszystkich pociągów PKP IC za dotowane daje MI/UTK zielone światło do likwidacji wszelakiej konkurencji zarówno tej operowanej przez PR, jak również wszelakich pomysłów pociągów na zasadzie Open Access, a to oznacza stworzenie totalnego monopolu i zerowe szanse na poprawę sytuacji w przeciągu najbliższych 15 lat! Jednak jeszcze dziwniejsze, iż jedynie UOKiK nie tylko właściwie zdiagnozowało reperkusje tej umowy ale również wskazało właściwe (zgodne z prawem) rozwiązania w formie otwartych przetargów. Niestety choć pierwotnie decyzję tego organu uznano za blokującą możliwość podpisania umowy wieloletniej, to ostatecznie potraktowano ją jako „niewiążącą opinię”. Cóż pozostaje jedynie poczekać aż ta „niewiążąca opinia” zostanie przyjęta przez KE jako zasadna i Polska dostanie nakaz rozwiązania umowy wieloletniej lub sowitą karę. Dodajmy karę, którą zapłacą wszyscy podatnicy, ponieważ PKP IC będzie musiało otrzymać zapisane w umowie świadczenia.

Trzecim dnem tego od przeszło roku misternie tkanego programu jest fakt, iż PKP IC jako operator pociągów dofinansowywanych kwalifikuje się do 50% dofinansowania zakupu nowego taboru, choć pierwotnie jako produkt komercyjny klasyfikowały się do jedynie 20% dofinansowania. Co to może oznaczać – w przypadku stwierdzenia przez KE naruszenia prawa Polsce przyjdzie nie tylko zapłacić karę ale również zwrócić bezprawne 30% dofinansowania, czyli bagatela 120 milionów €. Więc Rada Ministrów tym bardziej nie powinna wydać zgody na podpisanie umowy wieloletniej, jednak jak już bardzo dobrze wiemy tak się nie stało. Pytanie jak na tą samowolę prawną zareaguje KE i kraje, które do budżetu UE więcej wpłacają, niż otrzymują. Oczywiście niezależnie czy pojedziemy pociągiem, czy też samochodem kolej i tak dostanie swoją dolę, ponieważ dotacja do PKP IC będzie pochodzić z naszych podatków, natomiast tankując paliwo częściowo zasilimy fundusz kolejowy. Patrząc na kulejącą budowę autostrad i wręcz skandaliczne rozdysponowywanie środków unijnych na kolej aż prosi się o scenariusz rumuński. UE dała Rumunii duże środki na rozwój infrastruktury drogowej, w tym głównie na autostrady, jednak nad rozdysponowaniem pieniędzy czuwali unijni przedstawiciele – dzięki temu wszystkie pieniądze wydano właściwie a główne drogi w tym kraju są dziś na znacznie wyższym poziomie niż w Polsce. Chyba najwyższy czas aby również nad rozdysponowaniem środków unijnych w Polsce czuwał niezależny wysłannik... .

źródło: inforail.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-12-2010, 05:48   

Przeczytałem dokładnie wszystko i miałem nosa w tej sprawie ,choć wiele osób atakowało mnie za taką teorię (co można zobaczyć w starszych postach)mnie już ten PO rząd niczym nie jest w stanie zadziwić ,monopol będzie jeśli nawet zapłacimy wszyscy za takie postępowanie Mr. Green
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl