Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-03-2010, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Na naszym forum ,,koledzy'' ze Sląska są bardzo aktywni....

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-03-2010, 17:04    Odpowiedz z cytatem

sheva17, ci "koledzy" z forum to młode wilczki ze śląskiej PO. Całkiem niedawno usiłowali wkręcić się do PR Katowice, ale dyr. Gardoń olał ich. Teraz szukają zemsty, nieustannie ujadając na PR i Gardonia oraz nawołując do tworzenia Kolei Śląskich, w których pewnie już mają zaklepane wygodne POsadki.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-03-2010, 17:14   

Za to z Olsztyna i Grudziądza są słabo aktywni a co do PO to nie wiem kto ściemia sondaże ?Czy też poprostu ludzie którzy twierdzą że juz na PO nie oddadzą głosu
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-03-2010, 19:09    Odpowiedz z cytatem

@Victoria, dokładnie tak to wygląda. Nie mam wątpliwości, że cała ta akcja z KŚ jest wymierzona w PR-y. A z tymi wilczkami to na śląskich stronach dyskutujemy, wielkie słowa uznania dla krzysztofa21 za zaangażowanie w tym temacie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-04-2010, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Bez rządowego kontraktu na przewozy pasażerskie PKP IC nie będzie mogło dostać pożyczki z EBI. "Chodzi aż o 1 mld zł, za które spółka chce kupić 20 szybkich pociągów. Przewoźnik potrzebuje tych pieniędzy, by uratować ciągnący się od kilkunastu miesięcy przetarg” – informuje Dziennik Gazeta Prawna.

„Do sfinansowania kontraktu wartego co najmniej 400 mln euro spółce brakuje środków. Pewne są jedynie pieniądze z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko -200 mln euro. Spółka, która 2009 rok zakończyła pod kreską i brakuje jej gotówki na inwestycje, ma niewielkie szanse na uzyskanie potężnego kredytu w bankach komercyjnych” – czytamy w Dzienniku.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Europejski Bank Inwestycyjny postawił PKP Intercity m.in. warunek podpisania wieloletniej umowy z rządem na realizację przewozów pasażerskich. Ministerstwo Infrastruktur kończy obecnie prace nad kontraktem dziesięcioletnim dotyczącym obsługi linii Gdynia – Warszawa – Katowice i Kraków przy wykorzystaniu nowego taboru. W jednym z proponowanych rozwiązań PKP IC miałoby otrzymywać dofinansowanie pozwalające na utrzymanie niskich cen w połączeniach poza szczytem.

Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 07-04-2010, 16:46    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
dofinansowanie pozwalające na utrzymanie niskich cen w połączeniach poza szczytem
- ha ha. Znaczy tych obecnie niskich, 100 zł za przejazd ze średnią 130 km/h po CMK. Czy może stawka będzie zróżnicowana, coś w stylu promocji IC "Ulgi nie obowiązują między 14 a 20 w piątek", zlikwidowanej wraz ze wprowadzeniem kategorii EIC? Czy może jeszcze inaczej, ktoś wymyślił że jak wejdą EZT wielkich prędkości (znaczy pociągi, a nie wielkie prędkości) to się im zrobi kategorię EIC Premium z cenami po 200-250 za dwójkę Wawa-Kraków? I dotacja jest na to żeby jednak nowe składy nie wywołały podwyżki cen?

W każdym razie już wiemy po co ta cała zadyma o monopol na E65 i CMK. Szło o kasę na dumę narodową, składy zespolone. W ogóle ten przetarg to samo pasmo porażek:
0. Warunek zerowy to to, że te składy nie mają po czym jeździć z typowymi dla siebie prędkościami. I jeszcze przez minimum 4-5 lat od dostawy nie będą miały. Co skwapliwie wykorzystano przeciwko IC w pkt 1.
1. Najpierw IC musiało obiecać że składy nie będą jeździły w relacjach międzynarodowych bo nie wiedzieli misiaczki kto ma decydować o przynaniu 200 mln Ojro dotacji unijnej (Jaspers=Niemcy=DB).
2. Teraz proszą rząd o dopłacanie do połączeń najwyższej kategorii cenowej, bo inaczej dupa z umowy bankowej, czyli z kolejnej transzy na dofinansowanie. Oczywiście rząd pomoże. Tam w EIC, szczególnie w jedynkach to istotnie samych żebraków, bezrobotnych i studentów grających na instrumentach można spotkać...
3. Wg tego co pisze DGP, to właśnie powyższa sytuacja a nie "względy techniczne" zdecydowały o tym że producenci taboru przekładają termin złożenia ofert. Oni po prostu... chcą mieć wiarygodne info że IC bdzie mieć czym zapłacić za te pociągi...

Trudno o bardziej brutalne uświadomienie, jak małym i nieznaczącym dla nikogo się jest, co Panie Celiński?

PS. Jeżeli prawdą jest że nie ma prawnej możliwości wymuszenia monopolu, tj. zamknięcia jakiejkowiek trasy kolejowej dla przewożnika który spełnia warunki techniczno-formalne a wykonywanie tam przewozów mu się opłaca i nie potrzebuje dotacji, to faktycznie może być zaraz fajna sytuacja, że MI będzie dopłacać EIC za konkurowanie z IR. Bareja by tego nie wymyślił. Niech się cieszą że Dispolok nie ma do wynajęcia Taurusów na 3kV. Na razie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-04-2010, 16:51    Odpowiedz z cytatem

Komisja Europejska poinformowała w styczniu 2010 roku rząd Hiszpanii, że jeśli do 1 lipca 2010 roku nie zaprzestanie on przekazywania pomocy publicznej kolejom państwowym RENFE, pomoc ta zostanie uznana za nieuzasadnioną, a tym samym za nielegalną i kolej będzie zmuszona do jej zwrócenia. To ważna informacja w kontekście planowanej przez polskie Ministerstwo Infrastruktury umowy z PKP Intercity SA mającej wesprzeć pośrednio zakup 20 składów zespolonych.

Komisja Europejska szczególnie podkreśliła przede wszystkim niezgodność z przepisami unijnymi pomocy kierowanej do usług kolei dużych prędkości AVE.

Więcej...

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-04-2010, 17:40    Odpowiedz z cytatem

To bardzo ważne stanowisko ze strony KE. Jednoznacznie wskazuje na możliwe rozstrzygnięcia wobec PKP IC, nielegalnie wspieranego przez MI i UTK.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 08-04-2010, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Może ktoś by poinformował o tym wspieraniu UE

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 09-04-2010, 17:04    Odpowiedz z cytatem

I wszyscy sobie pogratulujemy, że tych 20 składów nie będzie. Lepiej upupić, niż cieszyć się z szybkiej komfortowej jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-04-2010, 19:15    Odpowiedz z cytatem

20 składów nie jest warte łamania prawa. Nic nie jest tego warte. Moim zdaniem wagony na V max 160 km/h spokojnie wystarczą.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-04-2010, 19:18    Odpowiedz z cytatem

psz napisał/a:
I wszyscy sobie pogratulujemy, że tych 20 składów nie będzie. Lepiej upupić, niż cieszyć się z szybkiej komfortowej jazdy.

Komfortowej może i tak. Ale czy szybkiej? Na pewno droższej!

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 09-04-2010, 19:43    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
20 składów nie jest warte łamania prawa. Nic nie jest tego warte. Moim zdaniem wagony na V max 160 km/h spokojnie wystarczą.


Teraz Ci wystarczają? Ja jednak chciałbym, żeby z Katowic do Warszawy jazda trwała krócej niż 2 godziny, a do Gdańska krócej niż 5.

Nie chcę łamania prawa, ale akurat przepisy unijne dotyczące pomocy publicznej są stosowane dosyć wybiórczo i nie wiadomo, co powiedziałaby Komisja Europejska na tę PIC-ową umowę. Naszym problemem jest to, że po transformacji kolej była przez lata niedofinansowana. Kiedy państwo w końcu ma więcej środków i nawet coś do kolei chce dołożyć, to zaraz się okaże, że nie może, bo jesteśmy w Unii.

Nie pieję z zachwytu nad projektowaną umową długoletnią ale... Choć doceniam bardzo interREGIO*, to uważam jednak, że nie takie składy zespolone na CMK powinny być naszym celem. To nie w tę stronę należy dążyć.

Argument o tym, że szybkie pociągi nie będą miały gdzie jeździć jest demagogiczny. To właśnie ich pojawienie się na torach może być batem na PLK, by w końcu dostosowały kompleksowo CMK do prędkości powyżej 200 km/h.

Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem dogodny moment na zakup szybkich zespoleńców już przegapiono, a gwoździem do trumny było przejęcie przez PIC pośpiesznych. Wyszedł tu niestety brak konsekwencji w działaniu i prawdziwej strategii, a nie tych pierdół, którymi się stale chwalą ministerstwa, a które w praktyce żadnymi strategiami nie są.

Stary PIC nieźle prosperował i dołożenie do niego szybkich składów było jak najbardziej logiczne. Ten nowy to teraz burdel na kółkach i nikt chyba nie wie, w którą stronę go pchać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 09-04-2010, 22:19    Odpowiedz z cytatem

psz: chłopie, może Ty i wiesz co piszesz, za to nie wygląda żebyś wiedział O KIM.

Składy zespolone nie będą żadnym batem. PLK jest skostniałą organizacją oporną na wszelkie próby lobbingu za większą szybkością pociągów. Kto ma najbardziej restrykcyjne przepisy dot. przeciążeń bocznych i prędkości na przejazdach w Europie? Nie jest to RŻD, SBB, DB a właśnie PLK. Kilka dni temu szef UTK w debilny sposób bronił nakazu dwuosobowej obsługi składów przy V>130 kmh. Przeczytaj, może sobie uzmysłowisz jak ci ludzie myślą, bo inaczej nie potrafią: wszystko robimy na alibi. Każde opóźnienie, restrykcję, limit pięknie tłumaczymy względami bezpieczeństwa, potrzeba rozważnego działania i co nam pan zrobisz? Przetargi na modernizację CMK będą toczyły się swoim, żółwim tempem i nikt ani nic na nie nie wpłynie. Piszesz o modernizacji linii powyżej 200... Jak dla mnie może być pod 200 km/h na całej trasie i to w zupełności wystarczy. Na razie nie jest nawet pod 160 na całej długości. Niedawno był przetarg na ECTS na tej linii wygrany przez Thalesa (czy ktoś wie czy to prawda że 1/3 CMK potrzebuje tylko sygnalizacji kabinowej do tego by dać tam 200 km/h???), to było już zdrowe pół roku temu. I to jest jedyna informacja o jakiej usłyszałem w kontekście modernu CMK. Jaka modernizacja? PLK JEST BIEDNA JAK MYSZ KOŚCIELNA.

Do starego PICu chcesz dołożyć składy zespolone? Będzie z nimi ten sam problem co w nowym IC. Kasa nieprawdopodobnie wielka, a nie ma z nimi za bardzo co zrobić w sensie cenowym. Nie można im wprowadzić wyższej kategorii cenowej dopóki nie zaczną jeździć wyraźnie szybciej od składów z EP09/ES64. Więc są ale się nie spłacają. Jak dla mnie optymalny moment na ten przetarg byłby ok 2 lat przed planowym ukończeniem Ygreka lub przebudowy CMK do 200 a odcinkami do 230 (takie są ponoć możliwości techniczne linii bez radykalnych zmian w przebiegu torów). A wiesz dlaczego? Bo wtedy Jaspers straciłby możliwość blokowania przyznania tych pieniędzy i nie trzeba by dawać się wyr... Niemcom w 4 litery rezygnując z puszczenia tych składów na Berlin, Pragę i Wiedeń. A jakby mogło to przez 2 lata jeździć za Odrę, nawet przy obecnych żałosnych ~134 km/h na odc. Wawa-Rzepin, to byłby to poważny zastrzyk gotówki. Banki łatwiej dałyby kredyty z racji bliskiej perspektywy zarobienia na siebie przez te pociągi. Dalej, kwestie techniczne. Bez linii wielkich prędkości producenci nie mieliby tego gdzie testować w Polsce. Więc jeszcze sporo po uruchomieniu linii Y EZTWP jeździłyby góra 230 km/h, bo do 270 czy 300 trzeba by je dopuszczać od nowa, a czy w UTK są ludzie którzy znają się na dopuszczaniu pociągów do takich prędkości to też bym się zastanawiał. I tak dalej i tak dalej...

A w sytuacji gdzie IC ma pospieszne, to jeszcze jeden poważny argument przychodzi na myśl: pogłębi to dodatkowo dysproporcje między jakością taboru w obrębie jednej spółki w różnych częściach kraju. Które już dziś są straszne. W Lublinie pojawienie się JEDNEGO DZIENNIE nowego składu TLK do Bydgoszczy p. Wawę z bezprzedziałami, 2-os dwójkami i barem przyjęto tak entuzjastycznie że od razu 2-3 krotnie skoczyła w nim frekwencja. Parę innych takich regionów da się jeszcze wymienić.

To nie jest więc demagogiczny argument. Brak torów na których te pociągi rozwiną wielkie prędkości powoduje, że pod względem finansowym one wiszą w próżni przez co najmniej 10 lat, dodatkowo blokując wymianę i modernizację starszego taboru. Co z tego że robi się linie pod 160 km/h skoro PKP ma obecnie 57 (plus Pershingi) lokomotyw rozwijających taką prędkość? Ile wytrzymają te EP09? Zaraz będziemy mieli całe wielkie stado zmodernizowanych do 160 km/h wagonów które po zmodernizowanych do 160 km/h torach będą jeździć z prędkością 120 km/h bo nie będzie ich miało co ciągnąć poza EP07.

Bliska perspektywa optymalnych warunków wykorzystania takich EZT natomiast spowodowałaby, że znajdą się na nie pieniądze do których otrzymania nie będzie trzeba stawać na głowie i wmawiać innym, że kupuje się na zapas i iść na ustępstwa z tego tytułu. Poza tym, za 10 lat te zupełnie najnowsze EZT których ze względów cenowych producenci nie wystawią w tym przetargu (ICE3, Nuovo Pendolino) mogą już kosztować mniej...

Jeżeli dalej wierzysz że EZT wielkich prędkości PRZYSPIESZĄ modern CMK i budowę Y, to pogadaj z Noemą, może ona Ci lepiej wytłumaczy dlaczego to jest i będzie niemożliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 09-04-2010, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Pele, Twój ton jakiś niemiły a poza tym niedasizm wyziera z Twej wypowiedzi i tyle. No bo nie da się, co nie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl