Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-04-2010, 22:45    Odpowiedz z cytatem

psz, niestety pele ma sporo racji. KDP w Polsce to mrzonki. Od 20 lat nie potrafimy wybudować autostrad, więc tym bardziej nie wybudujemy szybkiej kolei, co najmniej w perspektywie 30 lat. A kupowanie szybkich składów zespolonych, które nie będą miały po czym jeździć to wywalanie pieniędzy w błoto.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 11-04-2010, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Teraz Ci wystarczają? Ja jednak chciałbym, żeby z Katowic do Warszawy jazda trwała krócej niż 2 godziny, a do Gdańska krócej niż 5.


A Ja chciałbym polecieć w kosmos Very Happy i co z tego? Uważasz, ze dla 20 składów warto zniszczyć konkurencję i odebrać kolej pasażerom. Ta ma być dostępna dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

regalik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sty 2009
Skąd: Kujawy i Pomorze

PostWysłany: 11-04-2010, 23:40    Odpowiedz z cytatem

psz napisał/a:
Teraz Ci wystarczają? Ja jednak chciałbym, żeby z Katowic do Warszawy jazda trwała krócej niż 2 godziny, a do Gdańska krócej niż 5.


Jak jazda miałaby trwać krócej niż 2 godziny to pasażerowie dobrze nie usiądą a już będą musieli wysiadać. Ale w takim razie wystarczą składy np z metra (tylko odpowiednio szybsze) i nie potrzeba składów zespolonych Język
Poza tym pamiętaj, że kolejowa Polska nie kręci się tylko wokół CMK i KDP. I wiem, że to egoizm w czystej postaci, ale Kraków/Katowice- Warszawa to 2,5-3 h (ok.300 km), natomiast na moim podwórku Bydgoszcz-Toruń - 1 h (50km), Bydg-Gdańsk - 3,20h -4,09h (160 km) a są to podobno dość ważne szlaki (choć) oczywiście to nie CMK Śmiech).
A co do KDP. Obawiam się, że ja jej nie doczekam Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 14-04-2010, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się. Zawsze byłem zwolennikiem zrównoważonego rozwoju.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-04-2010, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Dwa lata trwa przetarg na kupno pociągów osiągających prędkość 250 km/h. Wartość: 1,6 mld zł. Pierwotnie zakup miał być finansowany z funduszy unijnych i emisji akcji InterCity. Po giełdzie zostały marzenia.

Resort infrastruktury planuje uruchomić te pociągi ze stolicy do Krakowa, Katowic i Gdańska, wyeliminować konkurencję na tych trasach, sztucznie obniżyć rentowność połączeń przez obniżkę cen biletów, objąć je kontraktem i dotować z pieniędzy podatników. Wtedy brakujące na zakup środki wyłoży Europejski Bank Inwestycyjny.

Tymczasem Komisja Europejska poinformowała Hiszpanię, że jeśli nie zaprzestanie przekazywania pomocy publicznej kolejom, pomoc ta zostanie uznana za nielegalną i konieczną do zwrotu. Komisja podkreśliła niezgodność z przepisami pomocy kierowanej do kolei dużych prędkości AVE, gdzie ceny biletów dzięki dotacjom utrzymane były „na sztucznie niskim poziomie wynoszącym 60 proc. rzeczywistej wartości”.

To przestroga dla Polski. Nie wolno dotować ekskluzywnych pociągów na trasach o dużym zainteresowaniu podróżnych, które zarabiają na siebie. To absurd, bo zżerałyby dotację na połączenia międzywojewódzkie, które są prawdziwie deficytowe i które zaczęłyby znikać z mapy połączeń InterCity. Tak jak zniknęły ze Zgorzelca, Zamościa, Grudziądza czy Kudowy-Zdrój. Scenariusz, w którym państwo, sprzedając InterCity, zapewnia nabywcy monopol wraz z kontraktem i dotacją na rentownych liniach, naraża na szwank interes państwa i funduje powtórkę z prywatyzacji TP.

Pośpiech zakupu związany był z obietnicą, że Polacy będą mieli nowoczesne pociągi na Euro 2012. Wybór wykonawcy miał jednak nastąpić w czerwcu 2009 r. Opóźnienie jest tak duże, że o Euro można zapomnieć.

Przemyślmy ten zakup. Efektywnej modernizacji linii do prędkości 200 km/h nie będzie, bo nie ma pieniędzy. Kupmy zatem większą liczbę pociągów osiągających prędkość 160 km/h. Na szybsze składy przyjdzie czas, gdy poradzimy sobie z modernizacją szlaków kolejowych. Kupimy lepsze modele, bo technika idzie do przodu. Dziś ogromne środki potrzebne na utrzymanie drogich pociągów dobiją ostatecznie przeżywające problemy finansowe InterCity.

Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR

źródło: Rzeczpospolita

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-04-2010, 14:02    Odpowiedz z cytatem

Kontrakt dla PKP Intercity zagrożony

Komisja Europejska zakończyła trwający 11 lat spór przewoźników lotniczych i autobusowych z Madrytem. Olbrzymie dotacje dla hiszpańskich kolei RENFE – na pokrycie strat pociągów dalekobieżnych tylko w 2007 roku spółka otrzymała od państwa 247,7 mln euro – muszą się skończyć. Powód – taka pomoc zaburza konkurencję w Unii - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Według Marcina Kamoli, eksperta rynku kolejowego, ta decyzja stawia pod znakiem zapytania rządowy kontrakt dla PKP Intercity. Ministerstwo Infrastruktury chce przez 10 lat dopłacać spółce do połączeń realizowanych szybkimi pociągami.

– Już na etapie przygotowania umowy ministerstwo i PKP Intercity powinny uzgodnić szczegóły kontraktu ze wszystkimi instytucjami – uważa Marcin Kamola.

Chodzi przede wszystkim o KE i Europejski Bank Inwestycyjny (200 mln euro na zakup składów dołoży UE).

– Inaczej umowa może okazać się nieważna, a dotacja dla przewoźnika nielegalna – tłumaczy ekspert.

W najlepszym przypadku komisja nakaże rozwiązać umowę. W najgorszym zmusi PKP Intercity do zwrócenia pieniędzy. Resort zapewnia, że kontroluje sytuację. Juliusz Engelhardt, podsekretarz w MI, odpowiedzialny za koleje, powiedział „DGP”, że kontrakt dla PKP IC nie będzie sprzeczny z unijnym prawem.

źródło: Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna / Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-04-2010, 23:02    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwo Finansów: Nie wiemy o planach resortu infrastruktury

Jeden z naszych Czytelników wysłał list do Ministerstwa Finansów w sprawie zawarcia długoletniej umowy o świadczeniu usług publicznych w zakresie pasażerskich przewozów kolejowych ze spółką PKP Intercity. Z odpowiedzi resortu wynika, że MI nie poinformowało jeszcze Ministerstwa Finansów o tych planach.

Chodzi o zamiar oddania z wolnej ręki przez Ministerstwo Infrastruktury kontraktu na obsługę połączeń pomiędzy największymi miastami w Polsce. Jak podał niedawno "Dziennik Gazeta Prawna", w grę wchodzi dziesięcioletnie porozumienie, w ramach którego PKP Intercity otrzymać mają od państwa w sumie nawet 1,9 mld zł.

"Biorąc pod uwagę, że dotychczas do Ministerstwa Finansów nie wpłynęła z Ministerstwa Infrastruktury żadna informacja dotycząca przedmiotowej umowy, nie istnieje możliwość merytorycznego odniesienia się Ministerstwa Finansów w tej kwestii, w szczególności w zakresie postanowień umowy, jej warunków finansowych oraz wysokości ewentualnej rekompensaty dla Spółki z tytułu kosztów poniesionych na świadczenie usługi o charakterze użyteczności publicznej" - czytamy w piśmie Ministerstwa Finansów, skierowanym do jednego z naszych Czytelników.

Pismo: link | link

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 06-09-2010, 15:10    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity i Przewozy Regionalne negocjują kontrakty długoterminowe, na podstawie których dostaną pieniądze publiczne na jazdę po torach. Prze­woźni­cy ma­ją kon­ku­ro­wać ze so­bą o kon­trak­ty na ob­słu­gę po­łączeń, zwłasz­cza tych do­to­wa­nych przez państwo i samorządy.

Po zmianie prawa regulującego rynek kolejowy będziemy mieć konkurencję regulowaną. Przewoźnik nie będzie mógł obsługiwać tej samej trasy, po której jeździ inny przewoźnik korzystający z pomocy publicznej – mówi Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej. Przewoźnicy mają konkurować ze sobą o kontrakty na obsługę połączeń, zwłaszcza tych dotowanych przez państwo i samorządy. Pierwsze rozdawane są bez przetargów.

Projekt umowy gotowy

Pomoc publiczna ma być udzielana w postaci kontraktów długoterminowych. Pierwszy taki z rządem ma podpisać PKP Intercity. – Projekt umowy jest gotowy, musi jeszcze zostać uzgodniony z ministrem finansów i z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie pomocy publicznej – mówi Engelhardt. – Sprawa nie jest prosta, to zobowiązanie finansowe na dziesięć lat – dodaje minister. Umowa dotyczy obsługi tras międzywojewódzkich, w tym tej z Warszawy na Pomorze. Być może uda się ją podpisać jeszcze w tym roku.

Kredyt na nowe pociągi

Dla PKP Intercity jest to o tyle ważne, że potrzebuje jej, by zaciągnąć w Europejskim Banku Inwestycyjnym kredyt na zakup nowych pociągów. Kiedy dojdzie do podpisania dokumentu między spółką a rządem i zostanie zmienione prawo, skończy się konkurencja pomiędzy państwowym przewoźnikiem a samorządową spółką Przewozy Regionalne.

W zeszłym roku rozkłady jazdy zostały tak ułożone, że pociągi obu przewoźników kursowały raz na godzinę, praktycznie w tym samym czasie wyruszając ze stacji. – Skończyło się to tym, że obaj przewoźnicy ponieśli w zeszłym roku straty – mówi Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity.

- To działanie w pewnym sensie było działaniem na korzyść pasażerów – przyznaje minister Engelhardt. - Oferta była tańsza, ale gorszej jakości – dodaje. Jak mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych, pociągi InterRegio – międzyregionalne tanie pociągi samorządowego przewoźnika – zarabiają na siebie.

Agnieszka Stefańska

źródło: Parkiet / WP

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 06-09-2010, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Kto mi wytłumaczy co to oznacza?
Czy pociągi osobowe Katowice-Kraków znikną bo są dofinansowane i na trasie mamy przecież TLKi?
Czy może znikną Światowidy i inne bo alleceny jeżdżą tą samą trasą (Wrocław - Kraków) i są dotowane?
Czy będzie walka o dotacje na danej trasie. Zamawiający wskazuje ilość pociągów, składy, podaje ceny maksymalne biletów i PR/PIC/CD/ZSSK podają swoja kwotę jakiej żądają z kilometr. Kto da mniej?

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-09-2010, 16:58    Odpowiedz z cytatem

JSB, nikt nie odpowie na te pytania, bo nikt nie wie jakie myśli i plany kołaczą się w głowie Duperelka. Jedno jest pewne - cokolwiek MI wymyśli będzie miało na celu umocnienie monopolu PKP IC poprzez eliminację interREGIO.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 06-09-2010, 17:07    Odpowiedz z cytatem

To jest kolejny etap walki z interREGIO, wakacje minęły więc walkę z tanimi pociągami trzeba rozpocząć od nowa.

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-09-2010, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Zgody UOKiKu nie byłbym taki pewien szczególnie w świetle ostatniego raportu oraz norm prawa europejskiego. Prezes UOKiKu nie może się zgodzić na rozwiązanie, które pasażerowi przynosi tylko szkody czyli wyższe ceny i mniejszą podaż pociągów.
Pasażerowie już wybrali, pociągi EIC świecą pustkami, a IR mogą wreszcie za sensowne pieniądze podróżować całe rodziny, a nie tylko biznesmeni z laptopami. Minister ostatnio jak pamiętamy zarzucił UOKiKowi, że ten w swoim ostatnim raporcie nie zrozumiał specyfiki kolei w Polsce, rzeczywiście w tym bagnie stworzonym przez profesorka trudno się połapać. A co do linii na Pomorze, niech profesorek lepiej zainteresuje się dynamiką prowadzonych tam prac.
A co do pseudoprzetargów PR-y nie mają szans. Oprócz ceny pewnie na liniach objętych przez lata monopolem PKP IC będzie ustanowione inne kryterium czyli tabor złożony ze składów wagonowych. W ten sposób PR-ami z Warszawy do Krakowa pojedziemy, ale przez Częstochowę lub Kielce, o CMK możemy już zapomnieć, podobnie na Pomorze zostanie już tylko trasa przez Bydgoszcz. Moim zdaniem nawet jeżdżące na około pociągi PR-ów cieszyłyby się większym zainteresowaniem, ale w tym momencie pojawia się kolejne zagrożenie...
Parcelacja PR-ów....Powstają Koleje Śląskie, są już KD, jakieś plany są w Szczecinie i Poznaniu, podobnie Pomorze marzy o kolei metropolitalnej. Będą nowe stołki dla kolegów pod jednym wszakże warunkiem, żadnej konkurencji z PKP IC. A rząd w tym już dopomoże, upadłość PR-ów będzie możliwa, mienie ze spółki się podzieli i o ofercie skierowanej do pasażera czyli IR będziemy już mogli zapomnieć. Pociągi będziemy jedynie fotografować na dworcach..

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

19WE Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 07-09-2010, 18:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A rząd w tym już dopomoże, upadłość PR-ów będzie możliwa, mienie ze spółki się podzieli i o ofercie skierowanej do pasażera czyli IR będziemy już mogli zapomnieć. Pociągi będziemy jedynie fotografować na dworcach..


Na szczęście zostanie centrala. I w te 499 osób (06.2010) puszczą pociągi IR. I dalej województwa będą właścicielami i "Przewozy Regionalne sp. z o. o." będzie rozbierać OPM. Trzeba by tylko zmusić Marszałków do udostępniena zaplecza KD, KO, KŚ, KMał, KP, KL, KŚwi itd...

Tabor ma być w ilości 70 komfortowych EZTow do przewozów między wojewódzkich (nie mylić z ED74, już bardziej z ER/EN 75). I one będą należeć do centrali i nikt ich nie wyprowadzi.

_________________
Ataków na konto (27.01): 21
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-09-2010, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tabor ma być w ilości 70 komfortowych EZTow do przewozów między wojewódzkich (nie mylić z ED74, już bardziej z ER/EN 75). I one będą należeć do centrali i nikt ich nie wyprowadzi.


Czy regiony na to się zgodzą? Dla mnie to byłaby idealna opcja, ale obawiałbym się o koszty obsługi składów narzucone przez podzielone spółeczki.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 08-09-2010, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Picolo napisał/a:
JSB, nikt nie odpowie na te pytania, bo nikt nie wie jakie myśli i plany kołaczą się w głowie Duperelka. Jedno jest pewne - cokolwiek MI wymyśli będzie miało na celu umocnienie monopolu PKP IC poprzez eliminację interREGIO.
Gdyby nie stał za tym Duperelek i ukryta pod jego biurkiem ekipa PKP byłbym całym sercem za. Konkurencja regulowana sprzyja rozwojowi transportu kolejowego, pokazał to przykład obsługi połączeń spalinowych w kujawsko-pomorskim, o których byt nie trzeba się już od 3 lat obawiać - dzięki przetargom. Jakość usług również jest całkiem niezła, od kiedy większość tras spalinowych przejęła Arriva.

Oczywiście nie można (nie wolno wręcz) zabronić równocześnie uruchamiania przewozów komercyjnych - tak, jak nie zabroniono Arrivie sezonowego "ekspresu" do Władysławowa. Niestety tego właśnie można się spodziewać w starciu PKP-IC - Przewozy Regionalne, sędzia Engelhardt.
Przy okazji - może Arriva lub inni prywatni przewoźnicy (najlepiej polscy) przy okazji przetargów pokazaliby co potrafią? Problem byłby tylko z taborem, ale nie jest to bariera nie do przejścia.

Jedno jest pewne - wszelkich reform nie wolno wprowadzać na hurra. Na początek kilka tras, próbnie, później trzeba zobaczyc, czy system przetargowy zdaje egzamin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl