Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-10-2010, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Pendolino z Gdańska do Warszawy co godzinę od 6 do 22

Pendolino w Polsce? Kolejarze analizują ofertę Alstomu. A my znamy już wstępny rozkład jazdy oraz ceny biletów.

Przypomnijmy: w ubiegłym tygodniu PKP Intercity otworzyło koperty w przetargu na dostawę pierwszych w historii Polski szybkich pociągów. Jedyną ofertę złożył Alstom proponując pociąg Pendolino wyposażony w system wychylnego pudła. Dzięki temu mogą szybciej pokonywać łuki.

To było zaskoczenie: wcześniej kolejarze powtarzali, że nie chcą takich pociągów na polskich torach. Wymieniali kilka powodów - większe zużycie szyn, skomplikowana, droga w utrzymaniu konstrukcja oraz rzekomo cena, która w przypadku pociągu z wychylnym pudłem miała być wyższa od zwykłego o 20 proc.

Ostatni argument już został obalony - koszt 20 pociągów Pendolino okazał się mniejszy od budżetu zakładanego przez PKP Intercity dla "zwykłych" składów.

Wiadomo też, że za pieniądze Unii Europejskiej trasa z Gdańska do Warszawy modernizowana jest właśnie pod pociągi z wychylnym pudłem, tak by podróż znad morza do stolicy mogła trwać w najlepszym przypadku 2 godz. 3 minuty. Trudno więc używać argumentów o większym zużyciu szyn.

Oficjalnie jednak nikt z PKP Intercity na temat oferty Alstomu się nie wypowiada. - Trwa jej szczegółowa analiza - usłyszeliśmy w firmie.

Nieoficjalnie jednak kolejarze twierdzą, że spełnił się ich plan, a wcześniejsza niechęć do wychylnego pudła była zagrywką negocjacyjną.

- W przetargu na szybkie pociągi, który prowadziliśmy w latach 90. [przetarg unieważniono i pociągi nigdy do Polski nie przyjechały] zapisaliśmy warunek wychylnego pudła, dużo o tym mówiliśmy i skutek był taki, że z jednej strony oferta była droga, a z drugiej, wszyscy podejrzewali, że sprawa była "ustawiona" - mówi nam jeden z pracowników kolejowej centrali, czyli PKP SA. - Teraz tego błędu nie popełniliśmy. Startować mógł każdy producent. Co prawda wystartował tylko Alstom z pociągiem Pendolino, ale plan się powiódł, bo oferta jest atrakcyjna cenowo. Wygląda na to, że Alstom spodziewał się konkurencji.

Teraz - równocześnie z prowadzoną przez kolejarzy analizą oferty Alstomu - trwają prace nad podpisaniem długoletniej umowy na przewozy międzywojewódzkie pomiędzy PKP Intercity a ministrem infrastruktury. Tylko z taką umową przewoźnik dostanie kredyt na nowe pociągi z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Udało nam się ustalić, że umowa w części dotyczącej tras Gdynia-Warszawa, Warszawa-Kraków i Warszawa-Katowice zawiera zapisy dotyczące cen biletów w pociągach oraz rozkładów. Ceny mają być podobne do tych, które obowiązują obecnie w pociągach klasy EIC (np. normalny bilet w 2. klasie z Gdańska do Warszawy kosztuje 105 zł).

A co z rozkładami? Jeśli ostatecznie umowa z Alstomem zostanie podpisana, podróż z Gdańska do Warszawy potrwa prawie trzy razy krócej niż obecnie - ok. 2 godz. 10 min. Planowany rozkład zakłada 16 kursów z Trójmiasta do Warszawy i tyle samo z powrotem. Pierwszy wyjedzie z Trójmiasta ok. 6 rano, ostatni - o 22. Połowa pociągów pojedzie z Warszawy dalej do Krakowa, druga połowa - do Katowic, naprzemiennie, co godzinę. Czas jazdy z Gdańska do tych dwóch miast ma wynieść około 4,5 godziny (o ile PLK na czas dokona modernizacji torów na linii na południe od stolicy).

Łączna, proponowana przez Alstom, cena 20 pociągów to 400 mln euro netto. Pierwsze osiem składów przyjechałoby do Polski 2,5 roku po podpisaniu umowy. Dwanaście kolejnych dotarłoby w ciągu następnych sześciu miesięcy.

Michał Tusk

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-10-2010, 19:03   

Jednak monopol PKP IC na E65 i CMK jest raczej przesądzony ,ale to tylko moje skromne zdanie ,chociaż jak czytamy te artykuły to wszystko na to wskazuje
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-10-2010, 19:06    Odpowiedz z cytatem

gryff, monopol PKP IC przesądzony? Chyba sobie kpisz! Zobacz kto jest autorem tego artykułu. Michał Tusk - syn premiera Donalda Tuska. Artykuł "GW" jest stricte propagandowy! Najlepiej podsumował to "Żabotyński" na forum "RK":

Moim zdaniem kolejność była taka:

1. W PKP IC panika, do internetu wyciekł plan restrukturyzacji.

2. Spółkę naciska prasa, chce się dowiedzieć, jak to możliwe w tak poważnej firmie. "Rz" oczywiście obłaskawiona, pieje o sukcesach.

3. PKP Intercity wymyślili zatem, że zrobią przeciek kontrolowany do GW o Pendolino. Wiadomość dosyć ciekawa i stawiająca w sumie w dobrym świetle PKP, nie ujawnia jednak żadnej sensacji czy tajemnicy handlowej spółki.

4. Poszedł sygnał do PKP SA i ktoś stamtąd podsunął pewne fakty Michałowi Tuskowi. Oczywiście nieoficjalnie, ale tak, żeby było wiadomo skąd.

5. Efekt jest taki, że jest fajny news, jakie to będzie świetne, tanie Pendolino z tanimi biletami, jak sprytnie pekapowcy załatwili Alstom i już nikt nie pamięta o wpadce PIC z planami restrukturyzacyjnymi. A co najważniejsze, z PKP Intercity nie wyszła żadna informacja, tylko z PKP SA.

Chociaż może kogoś przeceniam...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-10-2010, 07:50    Odpowiedz z cytatem

UOKiK nie chce monopolu PKP IC na linii E65

Urząd antymonopolowy ma zastrzeżenia do umowy o dopłatach do przewozów, którą rząd chce podpisać z PKP Intercity.

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podpisanie dziesięcioletniej umowy między rządem a spółką PKP Intercity, na podstawie której przewoźnik będzie otrzymywał dofinansowanie do połączeń międzyregionalnych, naruszy zasady konkurencji na polskich torach. – Naszym zdaniem proponowane rozwiązanie kłóci się z zasadami ochrony konkurencji i konsumentów oraz przepisami o pomocy publicznej – mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Objęta umową trasa Gdynia – Warszawa – Kraków/ Katowice jest jedną z najbardziej popularnych w kraju. Nie ma zatem konieczności wspomagania jej z publicznych pieniędzy – uważa prezes Tomkiel.

Jak dodaje, po podpisaniu umowy żaden przewoźnik nie będzie w stanie wejść na tę trasę z własnym taborem i zaoferować konkurencyjnej oferty. Stracić ma na tym pasażer, który skazany będzie na jednego przewoźnika.

Jednak decyzja o tym, czy i w jakim kształcie umowa zostanie podpisana, należy do Ministerstwa Infrastruktury. To zaś twierdzi, że będzie ona podjęta przez Radę Ministrów. Jeżeli zdecyduje się na ten krok, urząd antymonopolowy nie będzie miał podstaw do interwencji. – Stroną postępowania może być tylko przedsiębiorca. Umowa ma zostać podpisana między ministerstwem a spółką – wyjaśnia UOKiK.

Podpisanie umowy z rządem jest jedyną szansą dla PKP Intercity na sfinansowanie zakupu 20 nowych szybkich pociągów. Inwestycja jest szacowana na ok. 1,6 mld zł. Połowa tej kwoty ma pochodzić z dotacji unijnych przyznanych w ramach programu „Infrastruktura i środowisko”. Kolejne 50 proc. zgodził się pożyczyć Europejski Bank Inwestycyjny. Jak mówi Grzegorz Mędza, prezes PKP Intercity, bank podpisze umowę kredytową, jeżeli zostanie podpisana umowa z rządem, która będzie zabezpieczeniem spłaty pożyczki. Przetarg na dostawę wagonów został otwarty. Jedynym chętnym do dostarczenia 20 szybkich pociągów jest firma Alstom. Za jeden skład chce otrzymać ok. 20 mln zł.

Jeżeli kontrakt z rządem uda się podpisać jeszcze w tym roku, zacznie on obowiązywać od nowego rozkładu jazdy, czyli od grudnia 2010 roku. To zaś będzie oznaczać, że pierwsze szybkie pociągi pojawią się na polskich torach w połowie 2013 roku.

źródło: Agnieszka Stefańska, Rzeczpospolita

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-10-2010, 09:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jednak decyzja o tym, czy i w jakim kształcie umowa zostanie podpisana, należy do Ministerstwa Infrastruktury. To zaś twierdzi, że będzie ona podjęta przez Radę Ministrów. Jeżeli zdecyduje się na ten krok, urząd antymonopolowy nie będzie miał podstaw do interwencji. – Stroną postępowania może być tylko przedsiębiorca. Umowa ma zostać podpisana między ministerstwem a spółką – wyjaśnia UOKiK.

Nie tak szybko! Jeszcze jest Komisja Europejska, która Hiszpanom zakazała stosowania takich praktyk, traktując to jako niedozwoloną pomoc publiczną. Tak samo będzie z PKP IC.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 11-10-2010, 10:27    Odpowiedz z cytatem

i co z tego.
MI się wycwani i podpiszę z PKP IC umowę na 10lat na pociągi miedzywojewódzkie i zwiększy dopłatę roczną z 180mln zł do xxxmln zł.

Jest to brane pod uwagę jako rezerwa. I tego juz UE nie zabroni. Więc chyba jednak IC kupi te składy.

Czy Kujawsko-Pomorskiemu ktoś broni podpisać umowę z Arrivą lub PR na 10lat? Odpowiedz brzmi: NIE
Tak samo będzie z IC.

Może się nam wydaje że to beton, ale pracują też tam ludzie którzy maja głowę i opcja Hiszpańska odpada na 100%(bo tam AVE dostaje za co innego dopłaty, żeby pociągi były tanie i bardzo konkurencyjne z samolotami) A u nas IC nie będzie walczyło z LOTem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-10-2010, 16:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy Kujawsko-Pomorskiemu ktoś broni podpisać umowę z Arrivą lub PR na 10lat? Odpowiedz brzmi: NIE
Tak samo będzie z IC.

Nie porównuj nierentownych przewozów regionalnych, które są dotowane w całej Europie do przewozów komercyjnych na dochodowej trasie. Nawet jeśli MI podpisze umowę z PKP IC to Komisja Europejska i tak to zablokuje, a wtedy polski rząd zapłaci karę za monopolizowanie rynku kolejowego wbrew dyrektywom unijnym, a PKP IC będzie musiało zwrócić niedozwoloną pomoc publiczną, bo dotowanie pociągów komercyjnych (EIC) na ustawowo zmonopolizowanej dochodowej trasie (E65 i CMK) taką niedozwoloną pomocą z pewnością będzie.

Idziemy do 20 składów zespolonych dla PKP IC po trupach łamiąc przy tym wolnorynkowe zasady panujące w UE. Skandal i międzynarodowy obciach wisi w powietrzu.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 11-10-2010, 16:33    Odpowiedz z cytatem

Droga koleżanko.
Mi też się to nie podoba, no ale MI podpiszę jak coś z PKP IC umowę na 10lat na połączenia międzywojewódzkie TLK. Tyle że zwiększy dopłatę z 180mln zł do xxxmln zł. I do tego się już UE nie doczepi bo TLK są nierentowne i maja spełniać misję publiczną.
Dajmy na to MI zwiększy dotację z 180mln zł do 250mln zł i już kasa na spłatę pociągów będzie.
A jak udowodnimy IC że kasa ta nie idzie na TLK?
Szkoda ale myślę że jakiś przekręt znajdą by te 20pociągów kupić. Szkoda że ze stratą dla pasażera, bo sądze że KM lub PR pokusiły by się o kilka składów jadących po E65 160km/h za rozsądną cenę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-10-2010, 16:40    Odpowiedz z cytatem

wiwix, głupoty wypisujesz. Nie wiesz, nie znasz się, to nie zabieraj głosu. O jakich TLK mówisz, skoro na E65/CMK wg założeń MI i PKP mają jeździć same EIC na składach zespolonych. Czysta komercja ma być dotowana z naszych podatków? Przecież to absurd!

To że MI czegoś chce jeszcze nie oznacza, że tak będzie. Na szczęście jesteśmy w Unii Europejskiej, która nie pozwoli na pajacowanie polskich POlityków.

Liberalna PO przywraca komunistyczny monopol. Tego jeszcze nie grano!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 11-10-2010, 16:55    Odpowiedz z cytatem

wiwix, głupoty wypisujesz. Nie wiesz, nie znasz się, to nie zabieraj głosu.

ej, bez takich.

Napisałem przecież "Jest to brane pod uwagę jako rezerwa."

Czy to że docierają do mnie pewne info z MI i chce się tu z wami tym podzielić uważasz za głupoty?
Nie należę do dzieci neostrady którzy tylko piszą by pisać.

Z czego składa się budżet PKP IC?

A no z wpływów z biletów oraz dotacji MI.

Jeżeli MI zwiekszy dotację dla PKP IC np o 70mln zł(taki jest rezerwowy plan) PKP IC będzie miało 70mln zł ekstra na spłatę pociągów. Oczywiście oficjalnie kasa pójdzie na nierentowne TLK a de facto pójdzie na spłatę kredytu. Jak ktos sie przyczepi, uruchomia jedną-dwie pary TLK i będzie pozamiatane.

Takie dostałem dziś info z pewnej ręki.
To jest forum, więc moge chyba napisać o informacjach do mnie docierających.
Mi równiez osobiście się to nie podoba że będzie monopol na E65 bo dzieki temu Olsztyn zostanie odcięty od świata, no chyba ze reaktywują połączenie przez Wielbark i Ostrołęke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 11-10-2010, 17:03   

Już dawno zauważyłem że w tym temacie nie można swobodnie wypowiadać swoich spostrzeżeń .Ja nadal twierdzę że jest wysoce prawdopodobne że na tych liniach będzie monopol IC jak narazie wszystko na to wskazuje
Powrót do góry

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-10-2010, 17:19    Odpowiedz z cytatem

gryff, żadnego monopolu PKP IC nie będzie! PKP PLK nie może zabronić PR, KM i innym przewoźnikom uruchamiania komercyjnych pociągów dalekobieżnych na E65 czy CMK. Nie ma takiej możliwości! Wbijcie to sobie do głowy i przestańcie wypisywać bzdury. MI może sobie podpisać co chce i z kim chce, ale jeszcze są instytucje odwoławcze (krajowe i unijne) i z takich możliwości konkurenci PKP IC na pewno skorzystają. A wtedy te 20 składów zespolonych odbije się betonom z MI i PKP dużą czkawką.

Powtarzam: nie ma i nigdy nie będzie takiej możliwości, żeby PKP PLK zabroniło komukolwiek uruchomiać pociągi na ww. liniach kolejowych, które chce zmonopolizować PKP IC. To tak jakby GDDKiA zabroniła jakiemuś przewoźnikowi jeździć po autostradzie A4, żeby chronić interesy innego przewoźnika.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 11-10-2010, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Nie śledze tematu od początku, ale może wrzuce dwa zdania. Na E65 latem jeżdzi Słoneczny, prawie zawsze komplet pasażerów do samego końca wakacji. Dobra cena, dobry standart. Kilka razy rozmawiałem z konduktorami dlaczego nie zaryzykują z całorocznym kursowaniem, to zawsze ta sama odpowiedż" a kto będzie po wakacjach jeżdził z Warszawy nad morze". Wydaje mi się, że jeśli KM chciały by uruchamiać ten skład całorocznie, to nikt by im nie zabronił, po prostu oni uważają że nie warto i to wielokrotnie słyszałem.
Może w spółce PR myślą podobnie, po co uruchamiać IR na 2msc, wolą sobie odpuścić i skierować składy na inne linie. Nie podzielam takich opini, moje zdanie jest takie, że obok drogich EIC, powinny być tańsze, bardziej dostępne IR na trasie Warszawa - Gdańsk, ale od lat czekamy i chyba tu nie chodzi o monopol PKP IC, a o olewanie tej trasy przez inne spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 11-10-2010, 19:15    Odpowiedz z cytatem

Ok, zgadza się.
Ale jeżeli PKP PLK wprowadzi przepis że trasą E65 od Warszawy do Gdańska będą mogły jeździć tylko składy z zamkniętym obiegiem WC to już pojawi się mały problem. Zgadza się?

Także obstawiam że PKP i tak jakoś dopnie swego, i na jakis czas wykluczy konkurencję z E65.
Żeby nie było, nie podoba mi sie to, ale parę haczyków jest żeby linia jeździły tylko Pendolino.

Czy PR posiadają obecnie tabor z zamkniętym obiegiem? Piętrusy KM chyba takowy posiadają, ale jak ktos wyżej wspomniał ich interesuje tylko sezon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-10-2010, 19:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale jeżeli PKP PLK wprowadzi przepis że trasą E65 od Warszawy do Gdańska będą mogły jeździć tylko składy z zamkniętym obiegiem WC to już pojawi się mały problem. Zgadza się?

Nie ma takiej możliwości. Z torów musiałyby zniknąć wszystkie pociągi regionalne spółek KM, PR, SKM, które jeżdżą EZT-ami.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl