Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-12-2010, 10:24    Odpowiedz z cytatem

gryff, nieuzasadniona pomoc publiczna podlega zwrotowi. W ten sposób upadły polskie stocznie i obawiam się, że PKP IC podzieli ich los. POlski rząd z premedytacją i po trupach łamie dyrektywy unijne dla 20 sztuk Pendolino. Jeszcze nam się czkawką odbiją te składy zespolone...

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

nynuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 01-12-2010, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Ja jestem całkiem przeciwny Pendolino. Nie mamy infrastruktury na takie pociągi.

_________________
PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 01-12-2010, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Ja jestem za Pendolino. Przynajmniej wagony beda jak w samolocie wygladaly. To da nam naprawde duzo, niz jazda zdezelowanymi wagonami w EIC (na ktore mozna trafic w kazdym pociagu EIC)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-12-2010, 14:53    Odpowiedz z cytatem

MI: Umowa z PKP Intercity nie została jeszcze zawarta

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, podczas uroczystości towarzyszących obchodom Dnia Kolejarza, jedynie parafowano projekt 10-letniej umowy ramowej pomiędzy PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury. Wbrew informacjom pojawiającym się w mediach, kontrakt nie został zawarty. Podpisanie właściwego dokumentu będzie możliwe dopiero po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Europejskiej i zgody Rady Ministrów.

„Rynek Kolejowy” zwrócił się do Ministerstwa Infrastruktury o udostępnienie umowy w nawiązaniu do art. 6 ust. 1 z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Resort odpowiedział, że „W dniu 24 listopada 2010 r. Minister Infrastruktury oraz Prezes Zarządu „PKP Intercity” S.A. parafowali projekt przedmiotowej umowy ramowej. Zawarcie umowy będzie możliwe dopiero po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Europejskiej (projekt podlegać będzie notyfikacji). Ponadto Minister Infrastruktury musi otrzymać zgodę Rady Ministrów na zaciągnięcie wieloletniego zobowiązania związanego z finansowaniem przewozów przez okres 10 lat. Do czasu spełnienia powyższych warunków umowa nie zostanie podpisana” – czytamy w piśmie nadesłanym przez Ministerstwo Infrastruktury.

„Umowa dotychczas nie została zawarta, dlatego do czasu jej podpisania nie posiada statusu dokumentu urzędowego. Tym samym projekt umowy (który nadal może zostać zmieniony) do czasu jego podpisania przez strony nie stanowi informacji publicznej i nie jest udostępniany na wniosek na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej” – napisał Maciej Jankowski, podsekretarz stanu w MI.

A więc umowa PKP Intercity z ministerstwem nie została jeszcze podpisana. Nie należy więc sugerować się informacjami podanymi na stronie resortu, zgodnie z którymi: „W obecności podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusza Engelhardta oraz prezesa zarządu PKP SA Andrzeja Wacha, Minister Infrastruktury oraz prezes zarządu PKP Intercity Grzegorz Mędza podpisali umowę. Umowa obejmuje realizację przewozów międzywojewódzkich oraz nowe zadanie - uruchomienie połączeń nowoczesnym taborem na linii Warszawa - Gdynia. Zawarta została na 10 lat i zakłada dofinansowanie (rekompensatę) w wysokości 240 mln rocznie”…

O podpisaniu umowy mówił także podczas obchodów Dnia Kolejarza minister infrastruktury, Cezary Grabarczyk. - Wczoraj Rada Ministrów przyjęła uchwałę, która upoważniła mnie do podpisania nowej umowy ramowej ze spółką Intercity. Ta umowa to przepustka do wymiany taboru w Intercity, do podpisania kolejnej umowy na zakup nowoczesnych składów zespolonych - stwierdził wówczas minister Grabarczyk (posłuchaj przemówienia ministra Grabarczyka).

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 13-12-2010, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Chytre. Tak podpisać, żeby nic nie podpisać, a żeby wszyscy myśleli że już podpisane. Profesor to ma jednak łeb nie od parady Język

Ech ten zły Rynek Kolejowy, taki dobry plan próbuje pokrzyżować!

Czy kredytodawca da się nabrać na taki numer? Czy uda się to powtórzyć przy wprowadzeniu PKP IC na GPW? Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 13-12-2010, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Boże, widzisz a nie grzmisz.
Takie jaja tylko u Nas. Tylu zrobionych w balona.
Ciekawe, co na to goście z Kongresowej? Chytry

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 13-12-2010, 17:46    Odpowiedz z cytatem

Ja sie cieszę. Wiadomo że PKP IC powinno wyjść z rynku. Na przewozy międzywojewódzkie powinno się rozpisać przetarg. Jakoś nie che mi się 10 lat męczyć z IC...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-12-2010, 19:05    Odpowiedz z cytatem

To znak niebios Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 13-12-2010, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Sebcio napisał/a:
Ja sie cieszę. Wiadomo że PKP IC powinno wyjść z rynku. Na przewozy międzywojewódzkie powinno się rozpisać przetarg. Jakoś nie che mi się 10 lat męczyć z IC...


A jeżeli IC wygraliby z 80% przetargów? Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-12-2010, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Miejmy nadzieję że nie podpiszą tego cyrografu na NIE-wychylne-pendolino. Polska powinna inwestować w RJ RailJet.

_________________
1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 13-12-2010, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Oczywiste jest, że modernizacja całej trasy pod składy z tiltem i zamówienie składów BEZ tilta bez rozpisania ponownego przetargu zakrawa na skandal. Na razie jeszcze nie wszystko stracone, jeżeli chodzi o umowę z IC, gdyż nie została podpisana.
Zastanówmy się jednak, czy stać PKP na tilty? Owszem, na zakup stać i skoro tak trąbili o tym, że będą tilty to powinni rozpisać przetarg na takie składy. Ale czy stać polskie koleje na UTRZYMANIE tych delikatnych przecież składów? Jeżeli na liniach lokalnych szynobusy po 3 latach psują się na potęgę to znaczy, że utrzymanie nowoczesnego taboru w Polsce leży i robi pod siebie. Obawiam się, że Pendolino będące pendolinem psułyby się tak, że mało kto wywali kasę na EIC prowadzone takimi składami.
Moim zdaniem powinien zostać rozpisany zupełnie nowy przetarg bez dodatkowych punktów za tilta (skoro go i tak nie będzie) i z dodatkowymi punktami za polską produkcję. Bo ten myk z punktami za tilta, które wyeliminowały innych niż Alstom producentów śmierdzi z kilometra.


Ostatnio zmieniony przez ET40 dnia 13-12-2010, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 13-12-2010, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, podczas uroczystości towarzyszących obchodom Dnia Kolejarza, jedynie parafowano projekt 10-letniej umowy ramowej pomiędzy PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury. Wbrew informacjom pojawiającym się w mediach, kontrakt nie został zawarty.

Na zdjęciu poniżej uwieczniono uroczysty akt niepodpisania umowy. Śmiech

Stoją na baczność: wiceminister Juliusz Engelhardt (PSL) i prezes PKP S.A. Andrzej Wach.
Siedzą i udają, że podpisują: minister Cezary Grabarczyk (PO) i prezes PKP Intercity Grzegorz Mędza.

Gdyby Bareja żył w dzisiejszych czasach, miałby gotowy scenariusz do kolejnej komedii na miarę kultowego "Misia".

pseudo-umowa.jpg
Fot. Rynek Kolejowy
Plik ściągnięto 115 raz(y) 60.92 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 13-12-2010, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, czy to Pendolino na tle, to ma opcję wychyłu czy nie? Śmiech

Kiedyś na taką sytuację, było takie określenie:

Rząd rżnie głupa.

Nic się nie zmieniło.

Źródło: www.mi.gov.pl

Swięto Kolejarza 2010.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 588 raz(y) 49.82 KB


_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 13-12-2010, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Rząd nie musi rżnąć głupa. Wystarczy, że społeczeństwo daje się tak ogłupiać propagandowo, że znowu głosuje tak, że ci sami mają największe poparcie. Koalicja PO+PSL = Grabarczyk+Engelhardt. Wiele na to wskazuje, że nadal będą na tych stanowiskach podejmować decyzje szkodzące kolei, przy okazji kompromitując się.
Winą nie obarczał bym prezesa IC. Jest on szantażowany przez polityków. Wiadomo co by było gdyby nie chciał wziąźć udziału w pozorowaniu podpisania szkodliwej umowy. Wiadomo - dymisja i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 14-12-2010, 03:41    Odpowiedz z cytatem

A ja uwazam,ze umowa zostala podpisana. Asekuracja MI jest uzasadniona. Umowe musi zaklepac KE, a co bedzie jezeli w KE zostana dokonane jakies zmiany. Nic dziwnego ze w tej chwili MI nie chce jej upubliczniac.Czy tego chcemy czy nie jestesmy skazani teraz tylko na Intercity. Taka jest jest teraz rzeczywistosc i nic tu nie da jej zaklinanie. Nawet jakby umowy nie bylo na 10 lat to bedzie na rok, potem na nastepny itd. Zapomnijmy wtedy jednak o jakis nowych pociagach. Nikt nawet DB nie zainwestuje w nowy tabor kilkuset milionow euro, jesli nie bedzie mial zagwarantowanego monopolu, a co za tym idzie pewnosci zwrotu nakladow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl