Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 38, 39, 40  Następny
Olej kolej - lecimy!
Autor Wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 12-01-2011, 21:04    Odpowiedz z cytatem

...niby tak... a jednak jakimś cudem "nagle" do Bydgoszczy zaczęło latać, za małe pieniądze, więcej samolotów, i wyraźnie kieruje się na docelową koncepcję: leć z Warszawy do Bydgoszczy i tam przesiadaj się na samoloty długodystansowe (opłacalność tego scenariusza może wynikać z monopolu Petrolotu na paliwo na Okęciu, przez co ta firma mogła "pozwolić sobie" na wysokie marże - dużo tankujesz, dużo przepłacasz. Monopol miał się skończyć, czy już tak się stało - nie wiem, ale na pewno Moraczewski daje im w kość Śmiech )

Myślę że tamten rynek jest nieco inny od kolejowego, jest mniejsza antagonizacja między operatorem infrastruktury a przewoźnikiem, nawet gdy to formalnie niezależne podmioty. Mówienie że porty lotnicze nie mają nic wspólnego z przewoźnikami, to trochę tak ten teges... nadmierny skrót myślowy Wink Mają wspólną bardzo ważną sprawę: klienta. Wiem, na PKPie zwykło się o nim zapominać...

http://wyborcza.pl/1,75248,2803710.html - warto przeczytać do końca, bo idealnie pokazuje mechanizmy w molochach (2005 r.) - polecam zwłaszcza wyznawcom idei Ein Volk, Ein Bahn!
http://promotion.pl/promocje/monopol-petrolotu-zniesiony.html - m.in. o paliwie we Wrocławiu
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,97070,6745905,Lotos_w_koncu_dolecial_do_Gdanska.html
http://www.mojeprzeloty.pl/nowosc.php?dzien=2010-11-23&org=warszawa_okecie (11-2010, zapowiedź końca monopolu na Okęciu)

Szukałem pobieżnie i nie udało mi się znaleźć nic na temat Bydgoszczy, więc nie wiem czy tam jest Petrolot czy inna firma. Paliwo to nie jedyny czynnik, który sprawia że lotnisko jest atrakcyjne dla przelotów długodystansowych, dużych samolotów.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-01-2011, 22:16    Odpowiedz z cytatem

JetAir zawiesił linię Gdańsk-Kraków

Liniom lotniczym sporo brakuje, by cenowo i dostępnościowo konkurować z koleją, PKSami i BUSami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 12-01-2011, 23:34    Odpowiedz z cytatem

To że JetAirowi budżet się nie spiął, to nie znaczy że branża nie ma potencjału. Loty pyrkawkami ATR42 Warszawa-Bydgoszcz są rzekomo finansoawne przez Samorząd. Można? Można. Kto to zorganizował? Może LOT sam sobie? Wątpię... Chociaż ja bym wolał żeby to były szybkie i punk-tu-al-ne pociągi, choćby wprost na bydgoskie lotnisko do tego Ryanaira ;-)

Rębiechowo wiele zyska na doprowadzeniu tam systemu SKM (PKM?!). W Warszawie może też wreszcie coś się z tym ruszy. Nie wiem jak Pyrzowice, ale przydałoby się... Kolej może współgrać z branżą lotniczą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-01-2011, 00:05    Odpowiedz z cytatem

Może.
Patrząc na czas jazdy dzisiaj z Krakowa do Gdańska wybiorę samolot. Jestem studentem, więc do 99 zł cena mnie interesuje. Ale nie taka, że nigdy jest niedostępna. No i wylot / przylot o takich godzinach by z Gdańska do np. Słupska dotrzeć.
Jakoś nikt nie chce mi tego zapewnić. A z chęcią bym się przeleciał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 13-01-2011, 00:33    Odpowiedz z cytatem

loker, zapowiada się że LOT uruchomi więcej połączeń krajowych bez międzylądowania w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-01-2011, 01:00    Odpowiedz z cytatem

A ma jakieś? Bo chyba wszystkie są do głównego portu lotniczego na Okęciu. Niewielkie znane mi wyjątki to Kraków-Wiedeń, Rzeszów-Nowy Jork.
Z międzylądowaniem w Warszawie PROMOLot jest droższy, bo płacimy podwójnie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 13-01-2011, 01:10    Odpowiedz z cytatem

No, więcej niż 0 uruchomi ;-))
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-01-2011, 01:59    Odpowiedz z cytatem

Pociąg z warszawy jedzie do Bydgoszczy 3 i pół godziny. Tyle normarny człowiek może bez problemu wysiedzieć w przedziale. Te samoloty są dla histeryków którym w pociągu stuka, głośno, złodzieje i tak dalej. Albo dla szastających pieniędzmi. Nie żebym był taki oszczędny ale wolę sobie poszastać pieniędzmi gdzie indziej a pojechać normalnie pociągiem w najtańszej opcji.

Samoloty mogły by mieć zastosowanie na dłuższych trasach np. Kraków - Gdańsk jednak tylko dla jadących do Gdańska, bo na przykład jadący na Hel i tak musieli by z lotniska jechać na dworzec, więc bez sensu. Inna sprawa, że za cenę samolotu z Krakowa do Gdańska można sobie kupić sypialny. A takim można dojechać też np. do Kołobrzegu. A jak się do Kołobrzegu dostać samolotem ? Więc czy samolot ma sens ? No ma ale tylko w lotach międzynarodowych do dalekich krajów.

Choć z drugiej strony, zakładając, że samolot nie jest konkurencją dla IR czy TLK których zwykle używam, bo nie ta półka cenowa, tylko jest konkurencją dla EIC to rozwój samolotów by nie przeszkadzał IR i TLK a doprowadził do albo zlikwidowania EIC albo zrównania cen EIC w dół do cen TLK. Czyli by było po ludzku tak jak jest w czechach gdzie Osobowy i Euro City ta sama cena.

Na koniec jak już polecicie już tym śmiesznym śmigłowym samolocikiem, to się okaże, że jest równie głośny jak pociąg i też nim trzęsie a miejsca na nogi jest tyle co w szynobusie, a tak właśnie jest, wiem bo miałem okazje lecieć takim do Monahium, a odrzutowca na Polske raczej nie dadzą. Zresztą jak by dali to nie w wygodnej wersji transatlantyckiej tylko w wersji tanich linii lotniczych czyli konfort raczej marny, więc poco przepłacać, lepiej jechać koleją.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-01-2011, 02:22    Odpowiedz z cytatem

snajper, nie do końca się z tobą zgadzam. Na trasie Wrocław - Warszawa samolot jest bezkonkurencyjny czasowo, a i finansowo też w porównaniu z EIC.

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-01-2011, 09:54    Odpowiedz z cytatem

+ czas dojazdu na lotnisko
+ fakt, że na samolot trzeba być wcześniej niż 5 min przed odjazdem.
+ czas odprawy bagaży
+ czas odzyskania bagaży
+ czas dojazdu z lotnika

Dworce są w środku. Wsiadasz w centrum, wysiadasz w centrum. Nie ma odprawy.

Z Wrocławia do Warszawy EIC jedzie tyle samo co TLK. Więc EIC nie ma sensu. Samolot nie ma szans konkurować ceną z TLK. Konfort w małych śmigłowych samolocikach jest nie lepszy niż w TLK. Jest w nich głośno i ciasno. To nie są wygodne transatlantyki z dużymi fotelami, z monitorami LCD na których lecą filmy i obiadem oraz piwem gratis. To są małe ciasne samolociki. Na takiej krótkiej trasie to samolot może służyć jedynie do lansu na zasadzie ja latam Samolotami.

Jak pisałem sens jest tylko na długiej trasie Kraków - Gdańsk, ale na tej ja osobiście wolałbym wagon sypialny, za cenę samolotu.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 19-01-2011, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z Wrocławia do Warszawy EIC jedzie tyle samo co TLK.


snajper, człowieku, co ty bredzisz ?!

Czasy przejazdu EIC i TLK Wrocław-Warszawa:

EIC via Poznań ok. 5h15
EIC via Opole, Katowice podobnie jak wyżej

TLK via Ostrów, Łódź ok. 6h45
TLK via Opole, Częstochowa ok. 6h20

I to jest "tyle samo" wg ciebie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 19-01-2011, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Między 5h15 a 6h20 widzę ledwie 20% różnicy. Jest sens płacić 2 razy drożej za 20% czasu? Moim zdaniem nawet nie zauważysz różnicy, dodatkowo TLK do Warszawy dostają zwykle wiele lepsze wagony niż TLK w innych regionach (choć zaznaczyć trzeba, że to jawna niesprawiedliwość dla innych regionów), no ale tak jest i na przykład mają często, gęsto w składzie spoty czy taki zmodernizowany 141A (jechałem nim na TLK Warszawa - Katowice, w TLK z Krakowa przez CMK też je widuję):

http://img638.imageshack.us/img638/4787/141awnezmodnewag16.th.jpg

Zresztą co to jest 5-6 godzin ? Ledwo wsiądziesz i już wysiadasz. Typowe narzekanie ludzi z centrum Polski, którym się zdaje, że 5h pociągiem to długo. Polecam pojechać z Krakowa do nadmorkich kurortów jak Hel albo Kołobrzeg czy Międzyzdroje. Lub na Mazury. To około 12-14 godzin jazdy.To jest wyprawa a nie jakieś 5 godzinek !! Jednak tu i samolot nie pomoże bo ani na Mazurach ani w okolicy Kołobrzegu lotnisk nikt nie widział, więc jadąc na wakacje kolei nie oleję jak proponuje autor wątku.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-01-2011, 13:45    Odpowiedz z cytatem

snajper, usiłujesz zaczarować kolejową rzeczywistość, ale z faktami nie wygrasz.

Dwa razy w miesiącu bywam Warszawie w interesach i latam samolotami. Na lotnisko jadę samochodem ok. 15-20 minut. Autobus 406 spod dworca PKP na lotnisko jedzie 30 minut. Na lotnisku jestem 45-50 min. przed odlotem, co wystarczy na odprawę i na przejście kontroli bezpieczeństwa i jeszcze mam czas na kawę. Sam przelot trwa ok. 50 min. Czyli łączny czas jaki zajmuje mi od wyjścia z domu do lądowania na warszawskim Okęciu to ok. 2 godz. max 2,5 godz.

Mówisz, że dworce kolejowe są w centrach miast i to jest ich przewagą nad portami lotniczymi. Tak, ale pod warunkiem, że ty też mieszkasz w centrum miasta. Zazwyczaj dojazd do głównego dworca to przeprawa przez pół miasta, która zajmuje nawet godzinę czasu. Ja na przykład mam bliżej do lotniska niż do Dworca Głównego we Wrocławiu, a mieszkam nie na jakimś zadupiu tylko na jednym z większych osiedli. Na dworcu PKP trzeba jeszcze odstać swoje, żeby kupić bilet, więc tak czy siak udając się na pociąg przychodzimy na dworzec co najmniej pół godziny przed odjazdem.

Poruszasz kwestię niewygodnego samolotu. Ja na ATR-y nie narzekam, choć częściej mam okazję latać Embraerem. Przy tak krótkim locie (50 minut) nie ma to żadnego znaczenia. Przelot z Wrocławia do Warszawy to nie kilkugodzinny lot transatlantycki.

Cena. Bilet na LOT kupiony kilka dni wcześniej jest znacznie tańszy od biletu na pociąg EIC. Ostatnio zapłaciłem niecałe 100 zł.

Od dwóch lat nie jeżdżę pociągami do Warszawy, bo dla mnie to jest całodzienna droga przez przysłowiową mękę.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-01-2011, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ani na Mazurach ani w okolicy Kołobrzegu lotnisk nikt nie widział

Port lotniczy Szczytno-Szymany - apropo Mazur

Co do Kołobrzegu:
lotnisko w Zegrzu Pomorskim
podkołobrzeskie, poradzieckie Bagicz-Podczele
wiele wojskowych, np. Świdwin

Wprawdzie Szczytno-Szymany to formalnie Airport, ale nic nie obsługujący, a Zegrze zostało zdjęte z rozkładów LOTu kilkanaście lat temu. Podczela nie udało się reaktywować, a z wojskiem różnie to bywa.
Niemniej możność połączeń lotniczych w te rejony jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-01-2011, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Nowe połączenie lotnicze z Wrocławia

Od lutego wrocławski port uruchomia połączenia czarterowe do Tel Awiwu, a od czerwca czarterowe loty na Wyspy Kanaryjskie oraz nowe połączenia do tureckiego Izmiru.

Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław powiedział na czwartkowej konferencji prasowej, że samoloty będą woziły pasażerów na wulkaniczną wyspę Lanzarote oraz na najstarszą wyspę archipelagu Fuerteventurę. "Od wielu lat chcieliśmy, aby ten kierunek znalazł się w naszej ofercie lotów i w końcu się udało. Wczasy na hiszpańskich wyspach pojawiły się właśnie w systemach sprzedaży biura podróży +Itaka+. Mamy nadzieję, że oferta będzie obowiązywała zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym" - mówił prezes.

Także w czerwcu uruchomione zostanie nowe połączenie lotnicze do tureckiego Izmiru i będzie to już czwarte miasto w Turcji, do którego można dolecieć z Wrocławia. Obecnie samoloty kursują także do Bodrum, Antalyi i Dalaman.

Natomiast już 5 lutego uruchomione zostanie połączenie czarterowe do stolicy Izraela Tel Awiwu, które będzie obsługiwane przez linię lotniczą Sun D'or. Podróż będzie trwała ok. 4,5 godziny.

"Prowadzimy także negocjacje z liniami lotniczymi w sprawie nowych, regularnych połączeń. Rozmowy dotyczą m.in. tanich lotów do Madrytu, Porto, Pizy i Trapani na Sycylii oraz połączeń biznesowych do Kopenhagi i Wiednia" - dodał Kuś.

Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we Wrocławiu położony jest w południowo-zachodniej części miasta, w odległości ok. 10 km od centrum, w pobliżu budowanej Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, którą będzie można się dostać na lotnisko m.in. z A4. Lotnisko oferuje regularne połączenia lotnicze z ok. 30 portami europejskimi, m.in. z Rzymem Ciampino, Paryżem Beauvais i Oslo Torp. W 2011 r. lotnisko powiększy się o nowy terminal.

źródło: PAP

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 40 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 38, 39, 40  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl