Przewozy Regionalne zmodernizują mniej pociągów. Przez Śląsk
Przewozy Regionalne zamierzały korzystając z unijnego dofinansowania zmodernizować w ciągu najbliższych trzech lat 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wobec decyzji o likwidacji śląskiego zakładu spółki przewoźnik zamierza jednak ograniczyć ten projekt do 60 pociągów.
- Rozważamy możliwość ograniczenia tego projektu, ze względu na to, że w tej sytuacji tabor ze Śląska będziemy mogli wykorzystać w innych regionach kraju. Tam akurat część taboru jest po naprawach głównych realizowanych w ramach programu SPOT, więc rozważamy możliwość ograniczenia tego programu modernizacji 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych do około 60 – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Elżbieta Grudzień, członek zarządu, dyrektor ds. finansowych Przewozów Regionalnych.
Warunkiem realizacji projektu jest zdobycie przez Przewozy Regionalne wkładu własnego, co w przypadku spółki, która w ubiegłym roku odnotowała niemal 53 mln zł straty nie będzie łatwe. Przewoźnik szuka jednak rozwiązania wspólnie z resortem transportu. – Prowadzimy jeszcze rozmowy z Ministerstwem Transportu w tej sprawie. Mam nadzieję, że uda się ten wkład własny w jakiś sposób uzyskać – stwierdziła wiceprezes Przewozów Regionalnych.
Samorządowa spółka planuje także dofinasowanie ze środków unijnych projektów, które są już realizowanie. – Jesteśmy w trakcie realizacji projektów modernizacji wagonów oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Chcielibyśmy i taką propozycję złożyliśmy resortowi transportu, żeby te projekty wpisać na listę POIiŚ. Chcielibyśmy, żeby również projekt modernizacji i doposażenia zaplecz technicznych jako projekt uzupełniający znalazł się na tej liście – powiedziała Elżbieta Grudzień.
Przypominamy, że dwa dni temu Przewozy Regionalne poinformowały o likwidacji swojego śląskiego zakładu. Jest to skutek decyzji marszałka województwa śląskiego, zgodnie z którą od przyszłego roku wszystkie regionalne połączenia kolejowe w regionie ma przejąć spółka Koleje Śląskie, należąca w 100 proc. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
modernizacja czoła jednostki - zamontowanie czoła z laminatu o nowocześniejszym, opływowym kształcie na stalowej ramie z szybą czołową panoramiczną projekt w u zgodnieniu z Zamawiającym
W Kolejach Mazowieckich, do części pierwszej (moderna 34 kibelków) zgłosiło się egzotyczne konsorcjum Newag+ZNTK MM. W tej części przetarg jednak unieważniono ponieważ zaoferowana cena przekroczyła kwotę jaką zamawiający przeznaczył na realizację tej części zamówienia.
do zakłady podkarpackiego PR dotarła po modernizacji EN71-023.Ma wymienione siedzenia na takie coś jak spoty,lecz są wygodniejsze,więcej miejsca na nogi,zagłówki mają z dermy półokrągłe.Okna powymieniane takie jak by miała być klima,jednak jej nie ma ,w lecie może być nie ciekawie,ale za to teraz w zimie jest szczelna i nic nie dmucha.Ogólnie jest OK
Okna powinny być spotowskie, dobre i szczelne, ale w pełni otwieralne. Te siedzenia to chyba podobne to tych z asynchronicznych - jeśli tak to dobrze, bo siedzi się na nich przyjemnie.
Dziś na st. Wrocław Gł., na torze za peronem 5, tam już przy ulicy, przyuważyłem 2 ciekawe EZT. Były to EN57, po naprawie, błyszczące farbą bez ani grama brudu. Okna są wymienione na nowe, fotele także - są nowoczesne, ale nie orzeknę, czy te spotowskie, czy AKM-owskie. Widziałem je z dala przez szyby, które w tych pojazdach są przyciemniane. Czoła klasyczne, reflektory także, i taka technika - tutaj zero zmian. Wózki klasyczne na sprężynach, przetwornice wirujące, no i rozruch oporowy. Kibelki pojechały o własnych siłach gdzieś na sygnał manewrowy. Malowanie Dolnego Śląska, żółto-białe. Prezentują się wspaniale, i taką opinię zdobędą u pasażerów, zaskoczonych zapewne ładnym wnętrzem, a nieobeznanych z techniką. Ta ostatnia też może nie być taka zła, bo sprawdzona przez lata.
Pewnie mnie zlinczujecie, ale nie spisałem numerów , mają naniesione normalne i te unijne.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Do Wrocławia po rewizji przyjechały EN57-905 oraz EN57-1782. Jednostki dostały m.in. nowe szczelne okna oraz nowe tapicerowane siedzenia. Data rewizji obu jednostek to 18 luty 2013, wykonana przez ZNTK Mińsk Mazowiecki. Od pewnego czasu PR-y skutecznie poprawiają komfort jazdy starymi kibelkami wyrzucając z nich plastikowe siedzenia. W ostatnim czasie plastiki wyrzucono m.in. z dolnośląskich jednostek o numerach 815, 1751 czy 1782.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum