Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Naprawy główne i modernizacje EZT
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 02-12-2011, 16:24    Odpowiedz z cytatem

3 grudnia o godzinie 10 na dworcu Łódź Kaliska odbędzie się prezentacja pierwszego, zmodernizowanego ze środków unijnych i urzędu marszałkowskiego pociąg serii EN57.

Skład jest wzbogacony o nowoczesne rozwiązania i pomalowany w barwy województwa łódzkiego. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, zamontowano w niej ergonomiczne fotele, ekologiczne toalety w obiegu zamkniętym i rolety w oknach. W pociągu zainstalowano także monitory LCD i gniazda elektryczne, do których można podłączyć np. laptopa. Podczas tej modernizacji wprowadzane zostały kolejne innowacyjne rozwiązania, charakterystyczne dla pociągów nowej generacji m.in.:

bardziej dynamiczny kształt czoła i reflektorów,
nowoczesny system sterowania drzwi wejściowych (odskokowo – przesuwny)
nadmuch ciepłego powierza nad drzwiami wejściowymi chroniący przed przenikaniem zimna
nowy system hamulcowy zapewniający poprawę płynności jazdy pociągu
usprawnienie rozwiązań toalet, zastosowanie urządzeń sterowanych fotokomórką, zmiana kształtu toalety dla osób niepełnosprawnych uwijająca manewrowanie wózkiem inwalidzkim
nowoczesny system podestów dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

O godzinie 10:37 skład wyruszy w swoją pierwszą trasę do Sieradza. Dla wszystkich, którzy zgłoszą się do kas Dworca Kaliskiego, przejazd w obie strony będzie darmowy. Uczestnicy wycieczki w Sieradzu zostaną zaproszeni do zwiedzania nadwarciańskiego grodu. Władze samorządowe przygotowały również poczęstunek.

Wraz z uczestnikami, do Sieradza pojedzie Barbara Tatara, Miss Polonia 2007. Na miejscu gości podejmie prezydent Sieradza, a po mieście wozić ich będą specjalnie podstawione, bezpłatne autokary.


źródło: KOW
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

railman93 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Paź 2008
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: 03-12-2011, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj odbył się inauguracyjny przejazd EN57AKŁ-1226 jako pociag REGIO Łódź Kaliska- Sieradz- Łódź Kaliska
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1170

Jako ciekawostka przed modernizacją tak wyglądał:
http://zsk-galeria.cba.pl/displayimage.php?pos=-1029

_________________
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
www.zwk.org.pl
https://www.facebook.com/zwkzdwola
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 03-12-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Na dworcu Łódź Kaliska oddano do użytku zmodernizowany pociąg elektryczny serii EN57. Do czerwca przyszłego roku modernizacja obejmie jeszcze trzy składy kolejowe. Koszt całej inwestycji to 36 mln zł.

Pociąg jest pierwszym z serii czterech pojazdów modernizowanych w ramach programu "Inwestycja w tabor kolejowy - modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57". Realizacja całego programu będzie kosztowała 36 mln zł. Prawie 25 mln z tej kwoty to dofinansowanie unijne. Wkład własny woj. łódzkiego stanowi blisko 11 mln zł. Po torach woj. łódzkiego jeżdżą już trzy wcześniej zmodernizowane składy kolejowe.

- Modernizacja dworca Łódź Fabryczna, nowa linia do Łowicza czy modernizacja taboru kolejowego są działaniami zmierzającymi do tego, by za kilka lat łodzianie mogli po województwie i całej Polsce podróżować komfortowo i wygodnie - powiedział Witold Stępień, marszałek woj. łódzkiego. - Rok temu składaliśmy obietnicę, że do Pabianic, Zduńskiej Woli i Sieradza będzie można dojeżdżać nowoczesnym pociągiem. Ta obietnica się spełnia. Od dziś na tej trasie będzie jeździł pierwszy z czterech zmodernizowanych pociągów EN57 - dodał marszałek podczas uroczystości oddania składu do użytku.

W modernizowanych składach EN57 znajdują się m.in. ergonomiczne fotele z logo woj. łódzkiego, przyciemniane szyby, gniazdka do podłączenia przenośnych urządzeń elektronicznych, klimatyzowane przedziały, automatyczne drzwi międzywagonowe, monitory LCD, wieszaki na rowery, systemy dotykowego uruchamiania drzwi oraz urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom niepełnosprawnym.

Pociągi otrzymują nowy, bardziej dynamiczny kształt czoła i reflektorów. Instalowane są na nich lżejsze pantografy, monitorowane przez kamery zamontowane na dachu. Nowoczesne systemy hamulcowe zapewniają poprawę płynności jazdy pociągu.

Modernizację łódzkich pociągów przeprowadza firma Newag z Nowego Sącza.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 04-12-2011, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Co źródło, to inna kwota, ale przyjmując, co tu napisano, to wychodzi 9 mln za sztukę. To już niezła suma, połowa nowego składu, ciekawe, czy to nadal się opłaca (poza czasem realizacji oczywiście)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 04-12-2011, 19:51    Odpowiedz z cytatem

To ja podam oficjalne źródło, BIP Urzędu Marszałkowskiego: link
31 395 750,00 / 4 = 7 848 937,50 zł brutto za sztukę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-12-2011, 20:50    Odpowiedz z cytatem

PR rozstrzygnęły przetarg na modernizację ezt

Konsorcjum firm ZNTK Mińsk Mazowiecki SA, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Tabor Szynowy Opole SA oraz ZNTK Oleśnica SA zmodernizuje 63 elektryczne zespoły trakcyne Przewozów Regionalnych. Pozostałe 9 pojazdów zmodernizuje Newag wraz z ZNLE Gliwice.

Termin składania ofert w przetargu na modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych Przewozów Regionalnych upłynął 9 sierpnia. Newag w konsorcjum z ZNLE Gliwice złożył ofertę jedynie na czwartą część zamówienia - naprawę rewizyjna z modernizacją 11 EZT serii EN57 i 1 EZT serii EN71. Wygrał minimalnie z konsorcjum Pesy z ZNTK-ami i TS Opole.

Na pozostałe części (pierwsza - naprawa rewizyjna z modernizacją 9 EZT serii ED 72, druga - naprawa rewizyjna z modernizacją 9 EZT, trzecia – naprawa rewizyjna z modernizacją 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 oraz 1 EZT serii EN71, piąta - naprawa rewizyjna z modernizacją 11 EZT serii EN57 i 1 EZT serii EN71, szósta - naprawa z modernizacją 12 EZT serii EN57 i 1 EZT serii EN71) ofertę złożyło jedynie wyżej wymienione konsorcjum, i to ono otrzyma zamówienia. Ceny zaproponowane przez oferentów nie zostały jeszcze podane do publicznej wiadomości. Umowy mają zostać podpisane w ciągu 10 dni.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 18-12-2011, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Newag wypuścił już pierwszego z pięciu turbokibli dla Kolei Śląskich
http://rail.phototrans.eu/images/photos/small/0/61318.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

NS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 21-12-2011, 16:17    Odpowiedz z cytatem

@alojz: To ten trup co gnił dobrych parę lat w NEWAGu, czy jakaś podmiana członów ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 01-01-2012, 21:10    Odpowiedz z cytatem

^ To jeden z tych co gniły.

Turbo EN57-1031 i 1413 w drodze z Nowego Sącza do Poznania:
http://www.youtube.com/watch?v=W5StRVNsPQw
http://www.youtube.com/watch?v=_Rr6YsF6_l0

Dla przypomnienia, tak wyglądały jak jechały do Newagu:
http://www.youtube.com/watch?v=EcauvzJjrq8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-03-2012, 08:17    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne chcą wydać prawie miliard złotych na modernizację pociągów - pisze "Puls Biznesu".

- W trakcie przygotowania jest wniosek o unijne dofinansowanie modernizacji maksymalnie 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), które będą obsługiwać połączenia międzywojewódzkie. Jest on już na liście programu Infrastruktura i Środowisko - mówi "PB" Małgorzata Kucewska-Łaska, prezes PKP Przewozy Regionalne.
Wartość modernizacji 100 EZT jest szacowana na 750 mln zł. Połowa funduszy może pochodzić z unijnego programu, druga połowa z rynku finansowego - czytamy w "PB". Prezes PR mówi dziennikowi, że spółka wyemituje obligacje, ale równocześnie będzie prowadzić negocjacje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.


źródło: wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 08-05-2012, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Wkrótce z hali zakładu naprawczego wyjadą dwa kolejne EZT pomalowane w barwy woj. lubuskiego. Będą to EN57-119 oraz EN57-857 i dołączą do dwóch EZT pomalowanych w ten sposób (EN57-891 oraz EN57-1265)

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 08-05-2012, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Trzeba dodać że nie bez znaczenia przy odbywających się naprawach jest malowanie i hasło promujące lubuskie.

Dla mnie osobiście najlepsze pośród wszystkich barw samorządowych Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebalorek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Osiek

PostWysłany: 11-05-2012, 16:10    Odpowiedz z cytatem

BvL napisał/a:
Wkrótce z hali zakładu naprawczego wyjadą dwa kolejne EZT pomalowane w barwy woj. lubuskiego. Będą to EN57-119 oraz EN57-857 i dołączą do dwóch EZT pomalowanych w ten sposób (EN57-891 oraz EN57-1265)

119 to rozumiem a 857 na pewno? ona była olsztyńska czyżby przeszła do Zielonej Góry?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 15-05-2012, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wszystkie modernizacje będą takie jak ED72A 005 co więcej stoi niż jeździ to pogratulować. Gdy jedzie się ED72A to nie wiadomo czy się dojedzie, jak nie drzwi to znów klima siada lub coś innego. no, a ludzie chcą jechać i dojechać na czas. Sami nie jeden raz twierdzą, że już wolą starą EZT niż te zmodernizowane wynalazki. Nie wiem jak inne zmodernizowane EZTy się sprawują, ale ED72A 005 to bubel i szkoda było na to kasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 20-05-2012, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Miała rzucić wyzwanie nowej konkurencji, ale na razie więcej stoi, niż jeździ. - To bubel - złoszczą się na nią kolejarze z Przewozów Regionalnych. Szefowie spółki jednak jej bronią.

W tym roku Śląski Zakład PR chce odnowić kilkanaście starych składów, które mają już za sobą ponad 30 lat służby i prezentują się fatalnie. Oficjalnie chodzi o poprawę komfortu podróżowania i dostosowanie taboru do wymogów unijnych, ale wiadomo, że przewoźnik musi podnieść rękawicę rzuconą przez Koleje Śląskie. Bo te wożą pasażerów komfortowymi elfami i flirtami.

Stare pociągi mają przejść podobny lifting jak "Edyta", czyli zmodernizowany pociąg ED72A, najnowocześniejsza maszyna śląskiego zakładu PR. Zamontowano w nim m.in. klimatyzację, asynchroniczne silniki umożliwiające przyspieszanie, nowe podwozie czy automatycznie otwierane drzwi między wagonami. Pieniądze na remont - 7,5 mln zł - wyłożyło województwo. "Edyta" ma być wzorem dla innych. Jest tylko jeden mały problem. Kolejarze skarżą się, że często się psuje. - Jak nie awarie drzwi, które przytrzaskują podróżnych, to ciągłe awarie klimatyzacji, która działa, jak chce. Ostatnio znów się zepsuła i zamiast chłodzić, cały czas grzała. Ludzie byli wściekli, bo na dworze gorąco - opowiadają nasi informatorzy.
Ostrzegają przed niesprawnymi drzwiami między przedziałami: - Można stracić palce, bo działają jak gilotyna!

Na obsługującą najczęściej trasę z Katowic do Bielska-Białej i Zwardonia maszynę skarżą się im często podróżni - z powodu usterek spóźnia się, a zdarza się, że wcale nie dociera do stacji docelowej.

Kto zawinił? Kolejarze nie mają pretensji do zakładów naprawczych w Mińsku Mazowieckim, gdzie feralny pociąg był remontowany, ale do marszałka. - Ma obowiązek dbania o cały tabor w regionie, tymczasem troszczy się tylko o Koleje Śląskie. "Edytę" dano nam tylko po to, żeby zamknąć nam usta - przekonują.

Magdalena Tosza, rzeczniczka Śląskiego Zakładu PR, przyznaje, że pociąg miał kilka niedociągnięć i kilkakrotnie trafiał do zakładów w Mińsku, gdzie w ramach gwarancji naprawiano różne usterki. - Ale to nie były poważne naprawy, raczej "choroba wieku młodzieńczego". Pamiętajmy, że ten pociąg został zbudowany prawie od podstaw - mówi Tosza i dodaje, że spółka jest z niego bardzo zadowolona. - Chcielibyśmy mieć więcej tak zmodernizowanych składów - dodaje i przypomina, że w elfach na początku też zdarzały się awarie.


źródło:gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl