Tomek1990 napisał/a: |
uspokajano nowymi, większymi pociągami:P A te, które są na zdjęciach wyżej nie są wcale większe od SA132:) |
REXus napisał/a: |
Dwa mają być dwuczłonowe (odpowiednik SA132), cztery trójczłonowe. |
Tomek1990 napisał/a: |
jeździ SA 132 typu 218b, który ma 164 miejsca siedzące |
Tomek1990 napisał/a: |
podczas gdy te nowe dwuczłonowe będą miały 140 miejsc |
REXus napisał/a: | ||
Ułożonych jak dla krasnoludków. Nie patrz na to |
yusek napisał/a: |
A czy ktoś chce wykosić SA132? Zresztą ja czasem widuję na tej trasie SA132+SA103. |
REXus napisał/a: |
Nie wiem, jak duży jest to pojazd - mam do dyspozycji wizualizację i jedno zdjęcie. |
REXus napisał/a: |
Ale generalnie zmierzam do tego, że tam, gdzie teraz SA132 jest za małe - pojadą pojazdy trójczłonowe. |
Tomek1990 napisał/a: | ||
Mhm, widzisz, ale tylko w weekendy, kiedy tą linią jeżdzi dużo mniej osób. Niestety to przykre, że kiedy jest naprawde tłok w pociągu dają takie maleństwa, a weekendy wielkie składy właściwie puste;/ Wystrczyło by ułożyć rozkład osobno na dni robocze, soboty niedziele i święta i byłoby po problemie! |
Tomek1990 napisał/a: | ||
W artykułach jest napisane, że dwuczłonowe będą miały po 140 miejsc, natomiast trzyczłonowe po 190. |
ET05 napisał/a: |
A jak ten wynalazek Newagu spiąć z SA103/132? |
Tomek1990 napisał/a: | ||||
Mimo wszystko jadąc 80 minut do Kościerzyny lepiej siedzieć jak krasnoludek (ja mam ponad 1.60 i nie jest aż tak strasznie niewygodnie) niż stać jak pajac. |
Leszek79 napisał/a: |
Co do nowych SZT to pamiętam że wklejałem wyjątki z SIWZ i tam była m.in. określona odległość między osiami foteli, ale nie wiem czy to było dużo czy mało. |
geordi napisał/a: |
b)
aczkolwiek wytłumaczenie jest troche kuriozalne: Początkowo 220M wyjechać na trasę Gdynia - Kościerzyna ze względu na to, że przeszkoleni w jego obsłudze maszynisci są z "gniazda" w Chojnicach. W trakcie kursowania kolejne doszkolenia przejdą maszyniści z Gdyni, co umożliwi docelowe skierowanie szt-a na trasę do Helu. http://www.rynek-kolejowy.pl/19618/220M_od_czwartku_na_Pomorzu.htm |
Kaszub napisał/a: |
Awaryjność... ten temat zostawiam dla tych, co się na tym znają. Uważam, iż powinny być jakieś rezerwy taboru. |
kowal331 napisał/a: |
SA103+2xBh+SA103 |
Tomek1990 napisał/a: |
Ja chciałbym się doweidzieć na jakich liniach jeżdżą te szynobusy (z tego co wiem nowe szynobusy są 4). Czy jak zwykle wszystko co dobre poszło na Hel, bo dziś np. z Kościerzyny pojechało jakieś małe gówno niewiadomego pochodzenia, ok 50 misjsc siedzących, nie wiem nawet jak to nazwać, szara puszka po sardynkach. Jakiś idiota myśli, że to jest odpowiedni skład na tą godzine? Dlaczego nie puszczą tego na Hel, ciekawe jakie by były reakcje. |
REXus napisał/a: |
A tak na boku. Czy to kwestia wagonu, że w takiej kombinacji nigdy nie są włączone wyświetlacze (albo przynajmniej ja dotąd nie zauważyłem, a widuje skład dość często)? |
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=162701#162701 napisał/a: |
zapadła decyzja o przeniesieniu 6 SP32 z Chojnic do Krzyża i odstawieniu SU45. |
geordi napisał/a: |
A co do wagonow, Struk przed wyborami brylowal w/s kolejki metropolitalnej. Moze warto by sie usmiechnac do niego? Skoro taki prokolejowy, |
kowal331 napisał/a: |
Znam te relacje,przez dobre dwa lata regularnie kursowałem na tych trasach.Był jeszcze SA109,który gdzieś się zawieruszył.Puszczanie SA102 na 7737(odj z Tczewa ok 18.50) zwłaszcza w piątki,to był niewypał.Zawsze gdy szedł"'szynobus" do Chojnic łapaliśmy 20-30 minut opóznienia,ze względu na nadmierne obciążenie(bywało po 300 osób z bagażami)Myślę,że na tej linii powinny kursować Newagi,albo SA132 jeśli już mają być SZT. |
Tomek1990 napisał/a: |
Otóż proszę państwa. Linię Gdynia-Kościerzyna obsługuje "czerwona strzała" czyli SA101 czy jakoś tak i to jest totalny niewypał pod każdym względem. Po 1. jest za mały. Po 2. albo nie ma ogrzewanie albo jest ono wiecznie zepsute. Wsiadając jest w miarę, wysiadając zwisają ci sople z nosa. No niestety, coś taiego to tylko na śmietnik. Dziiaj zepsuł się newagowski SA137 (stał w Osowej). Wszystko popsute, wszystko poopóźniane. Ciekawe jak będzie wyglądał jutro rano dojazd... Aż się boję! |
yusek napisał/a: |
Ale SA101 na tej trasie szczególnie po 15 to stanowczo za mało.SA102 może by wystarczyło. |
kowal331 napisał/a: |
Zastanawia mnie to nagminne zamarzanie SZT produkowanych w Bydgoszczy.Przecież PESA to nie wytwórnia hiszpańska projektująca i budująca tabor np dla Egiptu.Inżynierowie z PESY i NEWAGU powinni wiedzieć,że w Polsce zima trwa ok 4 miesięcy i bywa sroga,i tak projektować tabor by zapewnić odpowiednią wydajność ogrzewania i odporność pojazdu na mróz. |
Pawel_15 napisał/a: |
Ktoś narzekał na Arrivę, miałem dziś przyjemność jechać Arrivą z Bydgoszczy do Sopotu i to nie gównianym SA134 który pewnie jest zamarznięty tylko MR/MRD który odjechał co do sekundy punktualnie, było w nim ciepło, przyjemnie i wygodnie. Sto razy lepiej niż w kiblu... |
Kuba_CH napisał/a: |
Co do SA101 to jechać jechał? jechał. Był w miarę punktualny? był. Dojechał bez jakiś awarii? dojechał. Jest zima i zrobiła się ostatnimi dniami dość poważna. [...] Jeżeli w starszym szynobusie siada tylko ogrzewanie, to te nowe nie pojadą wcale. [...] Utrudnienia występujące na trasie, jakieś zawieje itp itd które powodują opóźnienia jest to sprawa naturalna, niezależna od przewoźnika czy pojedzie szynobus czy lok z wagonami. |
Tomek1990 napisał/a: |
Ja bym chciał zaprosić tych wszystkich którzy uważają, że to normalne na półtorej godzinną przejażdżkę. Zwłaszcza osoby zarządzające tym badziewiem. I nie mów, że to niezależne od przewoźnika - nie wierze, że szynobusy Pesy są przywiązane do Helu a na Kościerzynę czerwone strzały. A z tego co widać, na Hel jeżdżą normalne szynobusy, a nie śmieci ze złomowiska. |
Pawel_15 napisał/a: |
A swoją drogą, to chyba ściągnęli z Krakowa SA101-001, w Kościerzynie widziałem jak manewrował i nie miał przypisanego ZPR, pisało Zakład Przewozów Regionalnych w.
|
Tomek1990 napisał/a: |
Najlepiej niech wraca skąd przyszedł:] |
Pawel_15 napisał/a: |
Sprzęt fajny, klimatyczny, lubię w nim jeździć ALE nie na długich odcinkach Te 74 km z Chojnic do Kościerzyny to w sam raz, jazda tym na Ostbahnie to już trochę męcząca jest... Szkoda że jak dawali im nowe malowanie to nie zrobili większej i porządnej moderny.
Wie ktoś może jaki będzie los tego SA co uderzył w TIRa (zginął maszynista) ? Jest w necie fotka ukazująca rozbitego SA na hali w Chojnicach... Jest on własnością PZPR () więc chyba potraktują go inaczej niż SA103 i inne z rodziny PESY które są własnością UMWP... |
Cytat: |
za ta cenę jaką zaoferował newag to niech się urząd cieszy że nie dostali atrap z kartonu |