INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Lepsze wykorzystanie pociągów w kujawsko pomorskim ?

pospieszny - 21-04-2010, 14:20
Temat postu: Lepsze wykorzystanie pociągów w kujawsko pomorskim ?
Dodatkowe pociągi Przewozów Regionalnych w godzinach szczytu na trasie Iława – Jabłonowo Pomorskie, poprawa skomunikowań i rezygnacja z niepotrzebnych kursów – te zmiany na przełomie kwietnia i maja pozwolą lepiej zorganizować komunikację pasażerską w województwie kujawsko – pomorskim.
Nowy poranny pociąg REGIO relacji Iława Główna – Jabłonowo Pomorskie poprawi możliwość dojazdów do pracy i pozwoli na dogodną przesiadkę na inny pociąg regionalny do Torunia i Bydgoszczy. W godzinach popołudniowego szczytu dodatkowy kurs pojawi się w relacji powrotnej i umożliwi przesiadanie się na pociągi do Malborka i Działdowa. Uruchomienie tych pociągów jest możliwe dzięki monitoringowi wykorzystania pociągów przez pasażerów, który umożliwia lepiej zorganizować komunikację pasażerską w regionie.

Przestają kursować pociągi cieszące się małym zainteresowaniem, jeżdżące poza godzinami szczytu, niedojeżdżające do stacji węzłowych i niedające skomunikowań na inne kierunki. Do takich należały pociągi w relacjach z Bydgoszczy Głównej do Solca Kujawskiego i Nakła nad Notecią oraz niektóre kursy między Laskowicami Pomorskimi a Twardą Górą oraz między Toruniem a Aleksandrowem Kujawskim. Na tej ostatniej stacji węzłowej około godziny 12.00 zostanie skoordynowany przyjazd pociągu REGIO z Ciechocinka ze składem relacji Łódź Kaliska – Toruń Główny.

Szczegóły zmian:
1. Nowe pociągi uruchamiane od 3 maja 2010 r.
- poc. 30420 relacji Iława Główna (5.30) – Jabłonowo Pom. (6:10) – kursuje od poniedziałku do piątku oprócz 4.VI, 28.VI-31.VIII, 12.XI
- poc. 30425 relacji Jabłonowo Pom. (15:18) – Iława Główna (15:47) – kursuje od poniedziałku do piątku oprócz 4.VI, 28.VI-31.VIII, 12.XI

2. Pociągi odwołane na części trasy od 26 kwietnia 2010 r.
- poc. 20433 relacji Bydgoszcz Gł. (15.37) – Twarda Góra (17.46) – odwołany na odcinku Laskowice Pomorskie – Twarda Góra
- poc. 20332 relacji Twarda Góra (5.07) – Inowrocław (7.17) – odwołany na odcinku Twarda Góra - Laskowice Pomorskie
- poc. 40326 relacji Toruń Wsch. (11.41) – Ciechocinek (12.22) – odwołany na odcinku Toruń Wsch. – Aleksandrów Kujawski
- poc. 40332 relacji Ciechocinek (dotychczas 10.47) – Toruń Wsch. (11.36) – odwołany na odcinku Aleksandrów Kujawski - Toruń Wsch.
Odjazd ze stacji Ciechocinek zostanie opóźniony (11:47), dzięki czemu na stacji Aleksandrów Kujawski będzie możliwość dogodnej przesiadki na pociąg 15021 relacji Łódź Kaliska –Aleksandrów Kujawski (12.05) - Toruń Główny (12.24).

3. Pociągi odwołane na całej trasie od 26 kwietnia 2010 r.
- poc. 40520 relacji Bydgoszcz Gł. (6.50) – Solec Kujawski (7.20)
- poc. 40523 relacji Solec Kujawski (7.29) – Bydgoszcz Gł. (7.56)
- poc. 40431 relacji Bydgoszcz Gł. (13.41) – Nakło n/Notecią (14.10)
- poc. 40422 relacji Nakło n/Notecią (14.45) – Bydgoszcz Gł. (15.13)

źródło :www.przewozyregionalne.pl
Radek - 25-04-2010, 15:05
Temat postu:
Jeżeli PLK dopnie swego i PR będą zmuszone ograniczyć o 20% swoją pracę przewozową to w kujawsko-pomorskiem np. w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim PR mogłoby przekazać obsługę pociągów Bydgoszcz - Chełmża Arrivie. PR będzie wykonywał wtedy mniejszą pracę przewozową, a pasażer będzie miał do dyspozycji tyle samo pociągów, co wcześniej.
contraboy - 26-04-2010, 21:14
Temat postu:
Radek napisał/a:
Jeżeli PLK dopnie swego i PR będą zmuszone ograniczyć o 20% swoją pracę przewozową to w kujawsko-pomorskiem np. w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim PR mogłoby przekazać obsługę pociągów Bydgoszcz - Chełmża Arrivie. PR będzie wykonywał wtedy mniejszą pracę przewozową, a pasażer będzie miał do dyspozycji tyle samo pociągów, co wcześniej.


arriva często ładuje opóźnienia...odwołują z przyczyn technicznych pociągi i pasażera mają głęboko w...
pozostawiając go samemu sobie

jak dla mnie trasa Chełmża-Bydgoszcz obsługiwana przez PR jest obsługiwana bardzo dobrze i ogólnie trzeba przyznać, że punktualność PRów wzrosła ostatnimi czasy sporo
ET40 - 04-05-2010, 18:17
Temat postu:
A ja nadal czekam na poprawę fatalnych skomunikowań PR+Arriva na trasie Bydgoszcz Główna-Grudziądz i nazad. To nie jest normalne, żeby między 360-tysięcznym i 100-tysięcznym miastem oddalonymi od siebie o 75 kilometrów podróżować 2 i pół godziny, bo ponad pół godziny trzeba czekać na pociąg skomunikowany w Laskowicach, czy Chełmży.

Rzadko korzystam, ale rozumiem doskonale, dlaczego większość ludzi na tej trasie wybiera PKS.
contraboy - 05-05-2010, 11:19
Temat postu:
ET40 napisał/a:
A ja nadal czekam na poprawę fatalnych skomunikowań PR+Arriva na trasie Bydgoszcz Główna-Grudziądz i nazad. To nie jest normalne, żeby między 360-tysięcznym i 100-tysięcznym miastem oddalonymi od siebie o 75 kilometrów podróżować 2 i pół godziny, bo ponad pół godziny trzeba czekać na pociąg skomunikowany w Laskowicach, czy Chełmży.

Rzadko korzystam, ale rozumiem doskonale, dlaczego większość ludzi na tej trasie wybiera PKS.


PKS jada nawet z niezłą frekwencją w dodatku na tej trasie...
Kiedyś jeździło POWIŚLE, które cieszyło się b.dobrą frekwencją i jakaś mądra głowa musiała ten pociąg wycofać...
geordi - 05-05-2010, 19:03
Temat postu:
ET40, pisałem niedawno do UM w sprawie pociągów Bydg - Gdynia. Odpisali mi, że nie można ich skomunikowac z Poznań - Bydg., bo "na wiele wniosków w tej sprawie" w laskowicach są skomunikowane z Arrivą na Grudziądz. Kłamali? Shocked

Jak niezapomne, wrzuce tu odpowiedz w tym tygodniu.
pp - 05-05-2010, 19:56
Temat postu:
contraboy napisał/a:
ET40 napisał/a:
A ja nadal czekam na poprawę fatalnych skomunikowań PR+Arriva na trasie Bydgoszcz Główna-Grudziądz i nazad. To nie jest normalne, żeby między 360-tysięcznym i 100-tysięcznym miastem oddalonymi od siebie o 75 kilometrów podróżować 2 i pół godziny, bo ponad pół godziny trzeba czekać na pociąg skomunikowany w Laskowicach, czy Chełmży.

Rzadko korzystam, ale rozumiem doskonale, dlaczego większość ludzi na tej trasie wybiera PKS.


PKS jada nawet z niezłą frekwencją w dodatku na tej trasie...
Kiedyś jeździło POWIŚLE, które cieszyło się b.dobrą frekwencją i jakaś mądra głowa musiała ten pociąg wycofać...


Wogóle w ciągu bodaj dwóch lat bardzo szybko wycięto większość pociągów przyspieszonych (obecne Regio Plus). Dziwne to abrdzo i sądzę że warto aby PR-y zadbały także o tę zapomnianą, a bardzo ważną część swojej oferty przewozowej. Tym bardziej że mogłyby być to pociągi z bardzo małym deficytem (jeśli nie dochodowe), w porównaniu do zwykłych Regio.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group