INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Koniec pociągów na trasie Niegosławice - Żagań

kysiek2 - 28-04-2010, 10:30
Temat postu: Koniec pociągów na trasie Niegosławice - Żagań
Doszły do mnie niepokojące informacje dotyczące kursów pasażerskich na linii nr 14 odcinek Niegosławice - Żagań. Od nowego rozkładu jazdy PKP PLK planuje obniżenie dozwolonych szybkości jazdy z obecnych 50 km/h do 30 km/h. W związku z tym czas jazdy ulegnie wydłużeniu i Urząd Marszałkowski nie zamówi tej trasy. Zastanaiwam się nad szansami uratowania tego połączenia. Czy pisać o tym do prasy, jak zrobi się szum, może PKP PLK "wysupła" środki na drobne remonty dzięki którym szybkość nie ulegnie obniżeniu. Linia ta jest od lat olewana przez decydentów i nie dziwi pogarszający się jej stan techniczny.
pp - 28-04-2010, 10:42
Temat postu:
Wogóle widzę że władze Żagania, Żar i okolic mają kolej w d..., tzn. w głębokim poważaniu. Gdyby było inaczej to zamiast ogryzków do Niegosławic byłaby relacja do Głogowa i dalej. Przecież dla tych miast linie do Głogowa i Nowej Soli to wyjście na świat.
Co zrobić? Pisać, bo to przecież rok wyborczy. Ale z sensem i uzasadnieniem, i z zapytaniem - dlaczego samorządowcy majacy dbać o interesy obywateli, mają tych obywateli w d... Bo jak nazwać inaczej brak połączeń do Głogowa? Przez kilka lat się nie dogadać? Bardziej opłacalne są ogryzki do Niegosławic? Dlaczego nic nie robi samorząd wojewódzki? Przecież linią przez Głogów jeździć można do Warszawy. Za trudne?
To też dobry temat dla gazet, a sądzę że np. Gazeta Lubuska to chętnie złapie bo oni często pisują o kolei.
Próbować trzeba.
Exsimus - 28-04-2010, 14:40
Temat postu:
pp, Pamiętaj, że za Niegosławicami jest Księstwo Dolnośląskie z panem B na czele, który układa beznadzieje rozkłady jazdy. Zarówno pan B jak i marszałek najwyraźniej nie życzą sobie kursów do za granicę więc dojeżdżają one tylko do Niegosławic.
pp - 28-04-2010, 15:07
Temat postu:
Mam tego świadomosć, ale pan B nie jest (na szczęście) przyspawany do stołka. To że jemu się wydaje inaczej, to inna rzecz.
Wniosek z tego jest taki, że sprawa nie jest przegrana.
rob21 - 16-05-2010, 17:25
Temat postu:
Jeżeli uda sie poruszyć temat w Gazecie Lubuskiej napewno coś z tym zrobia, bo to co ostatnio robią z 14 to są jaja.
Bonifas - 06-10-2010, 17:32
Temat postu: KONIEC POCIĄGÓW Żagań - Niegosławice
Reaktywowana w 2006 r. linia z Żagania przez Szprotawę do Niegosławic przestanie funkcjonować w ruchu pasażerskim. Najnowsza zmiana zamieszczona na stronie PR precyzuje, że pociągi na tym odcinku linii Łódź - gr. państwa zostanie zawieszony 10.10.2010 r. Zaliczajcie zatem póki jest okazja!
tiomek4 - 06-10-2010, 21:16
Temat postu: Re: Czyżby koniec pociągów na trasie Niegosławice - Żagań
kysiek2 napisał/a:
Doszły do mnie niepokojące informacje dotyczące kursów pasażeskich na linii nr 14 odcinek Niegosławice - Żagań. Od nowego rozkładu jazdy PKP PLK planuje obniżenie dozwolonych szybkości jazdy z obecnych 50 km/h do 30 km/h. W związku z tym czas jazdy ulegnie wydłużeniu i Urząd Marszałkowski nie zamówi tej trasy. Zastanaiwam się nad szansami uratowania tego połączenia. Czy pisać o tym do prasy, jak zrobi się szum, może PKP PLK "wysupła" środki na drobne remonty dzięki którym szybkość nie ulegnie obniżeniu. Linia ta jest od lat olewana przez decydentów i nie dziwi pogarszający się jej stan techniczny.

Zgadza Się wszystko zostało potwierdzone z dniem 11>10.2010Niedziela pojedzie ostatni szynobus na tej trasie
pp - 07-10-2010, 09:18
Temat postu:
Zamiast tego niech dołożą kolejną parę ZG - Węgliniec, albo nową relację ZG - Bieniów - Lubsko (tam jest 80 km/h). To ma znacznie większy sens niż to co jest. Bo jak nazwać konkurencyjną względem autobusów np. relację z Zielonej do Szprotawy z przesiadką w Żarach przy prędkosciach obiecywanych przez peelkę na linii 14?
sZakOOu - 07-10-2010, 09:26
Temat postu:
Trochę zaskoczył mnie ten pośpiech, myślałem że utrzymają połączenia do końca rozkładu, czyli jeszcze przez dwa miesiące. Kolejny smutny dzień dla kolei w węźle żagańskim...
pp - 07-10-2010, 10:28
Temat postu:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202009%20-%202010/Zmiana%20nr%20157%20z%20dn.%2005.10.2010.pdf
Desiro - 07-10-2010, 10:32
Temat postu:
Pośpiech likwidacyjny betonu Post-PKPowskiego w PRach jest zastraszający - niedawno uwalili linię lubińską, pare miesięcy temu kudowiankę, z lwówecką niewesoło,teraz Niegosławice..to ma byc ten powrót do kolei ??? kpina!!
jubikej - 07-10-2010, 12:22
Temat postu:
ta linia ma sens tylok w całości Żagan-Głogów, ale wojewodztwom ciezko sie dogadac, dodatkowo teraz zabojcza predkosc powoduje ze niestety pociagow szybko tu nie zobaczymy, mam rodzine w Żaganiu i Szprotawie i pamietam jak mozna bylo kiedys pojechac bezposrednio statad do Ostrowa Wlkp. szkoda poprostu
skubi - 07-10-2010, 22:31
Temat postu:
szkoda,nastepna trasa do piachu,nie jechałem nią nigdy Crying or Very sad
Damian Łódź - 07-10-2010, 22:38
Temat postu:
skubi, no właśnie kolejny przykład nieudanej reaktywacji.
nortonex - 07-10-2010, 23:35
Temat postu:
Nieudany, bo nieprzemyślany i ostatecznie olewany. Nie można liczyć, że ludzie wrócą do kolei, jeśli oferuje się im nie rozsądne połączenie (Głogów - Żagań), a jedynie ogryzek i to w dodatku w postaci jednej pary pociągu, która notabene częściej nie jeździła, jak jeździła (fatalny rozkład, KKA).
Emillex - 08-10-2010, 13:31
Temat postu:
Desiro, pretensje kieruj do UMWL...
Sam ciekaw jestem czy ten odcinek przetrwa jeszcze z 5, 7 lat. Nie zanosi się na remont, a towarowe gdzieś jechać muszą.
rob21 - 09-10-2010, 15:49
Temat postu:
Zarzneli moją 14 Evil or Very Mad i to akurat najgorszy jej stan jest w okolicach Głogowa. I właśnie to jest najciekawsze dlaczego tak się stało?
Groźny Fanatyk - 09-10-2010, 18:33
Temat postu:
Bardzo smutne i bardzo wkurzające.
Czy tylko ja mam wrażenie, że po kilku latach wyjścia z agonii do stanu ...powiedzmy - bardzo ciężkiego, znów zarzyna się pacjenta? Sad
rob21 - 11-10-2010, 22:27
Temat postu:
Nie tylko ty ja mam podobne odczucie.
pp - 12-10-2010, 08:42
Temat postu:
Idą wybory, szukajcie kandydatów pro-kolejowych. Piszcie do gazet, do urzędów. Niech kombinują w ramach RPO, niech tematyka żenująco niskich nakładów na infrastrukturę wreszcie wyjdzie poza wąskie grono forum i innych specjalistycznych portali. Ja piszę dziesiątki pism do różnych uirzędów, posłów z mojego regionu, itp. Czasem mnie olewają, czasem dostaję odpowiedzi i tak zaczyna się czasem bardzo ciekawa i pouczająca korespondencja. Niech "władza" wie że ten problem naprawdę istnieje i że ktoś się nim interesuje. Samo nasze narzekanie na forum nic nie da.
kysiek2 - 20-10-2010, 20:30
Temat postu:
Racja pisać można ja napisałem np. do Gazety Lubuskiej i co artykuł owszem się ukazał, ale w dodatku Żagańskim więc nie było z niego afery nawet na całe województwo. Napisałem informację na grupie pl.misc.kolej i co rzekomi miłośnicy kolei stwierdzili, że ogon do Niegosławic nie ma sensu i w ogóle zlali temat pokazując po raz kolejny, że na tamtej grupie nie ma już co szukać, bo wszyscy mądrzy ludzie przestali się tam już udzielać. Dałem sobie spokój, chociaż już nie mieszkam w Szprotawie mimo wszystko chciałem coś zrobić w tym kierunku, żeby jednak to połączenie ratować. Ale trafiłem głową w ścianę. Odpuściłem, z Zielonej Góry gdzie teraz mieszkam póki co kursuje jeszcze to i owo więc jak będę miał kaprys przejechać się koleją to zawsze mam z czego skorzystać. Nasi parlamentarzyści są bardzo nieudolni co pokazuje przykład "walki" o pociąg do Warszawy dla Gorzowa. Żeby w XXI wieku problem trakcji rozwalał połączenia?? Tak to tylko u nas i u ruskich. Nie wiem więc czy jest sens żeby do nich cokolwiek pisać. Lokalni politycy mają to połączenie w dupie, kiedyś w gablotach z ogłoszeniami z UM pojawiły się rozkłady jazdy, Miły gest szczególnie dla tych, którzy nie korzystają z internetu i dzięki tym rozkładom mieli wiedzę co i jak kursuje bez konieczności drapania na zadupie na którym leży stacja aby zapoznać się z rozkładem jazdy. I co rozkład się zmienił, nawet nie potrafili w gablotce w Szprotawie zaktualizować rozkładu jazdy, tylko wisiał jeszcze przez pól roku stary rozkład wprowadzając ludzi w błąd. Potem zniknął i na jego miejscu nowy rozkład już się nie pojawił. Z takim podejściem do sprawy wiem, że nie ma tam z kim na temat kolei rozmawiać, czy będzie ona kursować czy nie Szprotawa pozostanie zadupiem. Z powyższych względów dałem sobie spokój z tematem, mam w gotowości dwa samochody więc czy komunikacja publiczna będzie czy jej nie będzie stało mi się całkowicie obojętne. Podobnie zrobiło w Polsce wielu ludzi bo z takim podejściem jakie obecnie mają różni decydenci odpowiedzialni za sprawy kolei to oszczędzając sobie stresu lepiej korzystać z samochodu.

Na koniec jeszcze jedno przeglądnąłem sobie erjp dla stacji w Szprotawie i nic już nie rozumiem wykasowali pociągi przed zakończeniem obowiązywania obecnego rj?? Wychodzi, że kursuje już tylko poranny kurs w dni robocze.
Bonifas - 21-10-2010, 07:26
Temat postu:
UMWL sam wygasił popyt na tej linii już w ubiegłym roku. Brak reakcji na ustawiczną KKS i pociąg o trzeciej w nocy się do tego przyczynił z całą stanowczością
sZakOOu - 21-10-2010, 09:20
Temat postu:
Tak, wykasowali pociągi przed zakończeniem obecnego rozkładu. Ten jeden pociąg w Hafasie to zwykły błąd jakich wiele w erjp. Na podstronie Przewozów Regionalnych z tabelami srjp przy tabeli 358 widnieje data 1.10.2010, natomiast samej tabeli brak.
kysiek2 - 21-10-2010, 13:15
Temat postu:
Czyli likwidacja stała się faktem. Szkoda tylko, że nie ma na ten temat informacji, mało tego już w październiku chciałem się pożegnalnie przejechać szynobusem i pani w kasie dworcowej w Żaganiu powiedziała, że kursuje autobus, a tu dzisiaj dowiaduję się, że likwidacja poszła od 1 października. Cyrk na torach, może ktoś dotarł gdzies do jakiejś informacji na ten temat.
pospieszny - 03-03-2012, 12:55
Temat postu:
Na pocieszenie trzeba dodać że brutto na tym szlaku ma się dobrze.
Po ruchu pasażerskim zostało wspomnienie ale kto wie czy około 2017 znów nie pojedziemy Rolling Eyes
Sunseed - 03-03-2012, 21:35
Temat postu:
Ta, nadzieja : D
sympatyk - 01-05-2021, 18:39
Temat postu:
Czy wróci połączenie kolejowe Żagania ze Szprotawą? Otóż jest szansa...

Kilka dni temu przedstawiciele lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego spotkali się z władzami Szprotawy w sprawie projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 14 na odcinku Szprotawa – Żagań. Plan ma być zrealizowany w ramach programu „Kolej Plus”. Trwają ostatnie przygotowania do ogłoszenia przetargów na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego, którego ocena będzie podstawą do podjęcia przez PKP PLK ostatecznej decyzji o przyznaniu dofinansowania.

Więcej:

https://gazetalubuska.pl/czy-wroci-polaczenie-kolejowe-zagania-ze-szprotawa-otoz-jest-szansa/ar/c15-15515665

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group