Zawsze aktualny rozkład jazdy, cennik biletów i informacje o utrudnieniach w ruchu oraz wiele ciekawostek dotyczących stacji.
Po rejestracji w serwisie będą Państwo otrzymywać wiadomość na swój adres e-mail o każdej aktualizacji serwisu, zmianie rozkładu utrudnieniach itp.
Prosimy o głosy w ankiecie!!!
Walczymy o przywrócenie kasy biletowej.
Oddanie głosu możliwe po rejestracji.
W lipcu tego roku minął rok od zlikwidowania kasy biletowej na stacji, ta tragiczna w historii stacji rocznica słoniła mnie do podsumowania procesu powolnego upadku stacji która przypomne jeżeli chodzi o kierunki podróży Olkusz, Sędziszów, Kielce... jest główną w mieście liczącym ponad 200 tysięcy mieszkańców.
Wszystko zaczeło się początkiem lipca 2009 od zwykłej informacji o zamknięciu kasy na okres wakacji, co wielu pasażerów zaskoczyło ale było do zaakceptowania. Wakacje mineły, pojawiła się kolejna informacja tym razem wynikało z niej że przerwa w funkcjonowaniu kasy potrwa do końca września 2009 - pasażerowie w tym ja cierpliwie czekali, nadszedł październik okienko wciąż pozostawało zamknięte, następnych komunikatów jednak już nie było.
W listopadzie 2009 z pomieszczeń kasowych znikneła ostatecznie zewnętrzna firma która kase prowadziła, zniknęło całe wyposażenie okienka kasowego, duży rozkład jazdy z holu oraz kilka nowszych witryn, także wszystkie ogłoszenia. Z biegiem czasu dwie spółki kolejowe w całkowicie sprzeczny sposób zaczeły tłumaczyć taki stan rzeczy, PKP Nieruchomości twierdziła że Przewozy Regionale (PR) same zrezygnowały z prowadzenie tej kasy, natomiast PR twierdziło że zostało do tego zmuszone przez Nieruchomości które narzuciły tak wysokie opłaty za pomieszczenia że nie opłacało się dłużej prowadzić tej kasy - prawda zapewne leży po środku.
Kolejnym gwoździem do trumny było odłączenie megafonów peronowych w grudniu 2009 przez ktore były zapowiadane pociągi oraz komunikaty o ewentualnych opóźnieniach. To wydarzenie jeszcze bardziej zaczeło irytować pasażerów którzy oczekując na swoich bliskich na peronie od nich dowiadywali się telefonicznie że pociąg jest opóźniony, najgorzej sytuacja wyglądała w czasie wielkich zimowych mrozów. i znów oficjalną przyczyną odłączenia megafonów była likwidacja kasy, na pytanie czemu od jej fatycznego zamknięcia w lipcu funkjonowały jeszcze kilka miesięcy nikt z PKP nie potrafi odpowiedzieć. Później zaczeły sie coraz częstsze dewastacje: wybite szyby, niszczenie rozkładów na wiacie, ściany pomalowane spryami i można by tak jeszcze długo wymieniać.
Z nowym rokiem 2010 postanowiłem założyć serwis internetowy poświęcony tej stacji, który oprócz funkcji typowo informacyjnych ma również zwracać uwagę na to co wyprawia się w Sosnowcu Południowym. Serwis ostatecznie wystartował 2 lutego 2010.
Zlikwidowanie kasy poskutkowało tym że budynek stał się dla pasażerow bezużyteczny, nie kupią biletu, nie zasięgną informacji, nie skorzystają z toalety (remontowane kilka lat temu) do której klucz wydawany był w kasie. Narazie można w chłodniejsze dni skorzystać z holu dworca w którym jest jedna ławka ale tylko w godzinach pracy agencji ubezpieczeniowej do której wchodzi się właśnie z holu, sama właściwa poczekalnia jest zamknięta od wielu lat. Jedynym plusem jest wyremontowanie w maju tego roku głównego wejścia do budynku
Zamknięcie tej kasy jest tymbardziej niezrozumiałe kiedy spojrzymy na inne stacje tej linii o podobnej liczbie pasażerów np. Olkusz, Wolbrom oraz mniejszej np. Katowice Szopienice gdzie kasy nadal są czynne.
Autorstwo własne SPŁ - 23-02-2011, 11:19 Temat postu:
Sosnowiec Południowy: Znów działaja zapowiedzi peronowe