Cytat: |
Ciekawe kiedy urzędnicy UTK upomną się o księgę SMS, którą musi mieć zakopiański zarządca dworca. Gdy były jeszcze plany przekazywania dworców do spółki Dworzec Polski SA, obaj panowie prezesi stawiali ten wymóg jako niezbędny, by można było stać się zarządcą obiektu dworcowego. Upominał się o to pan Ryszard Węcławik, w tamtym czasie zażarty przeciwnik opłaty dworcowej, mówili o tym samym panowie dyrektorzy z RBF i TOR.
Jestem ciekaw, czy ten wątek zostanie podniesiony teraz. Mamy dworzec, który jest własnością gminy - ale przecież nie tylko dworzec, o ile pamiętam przedmiot sporu - cała stacja znajduje się we władaniu gminy, a zatem i linia kolejowa z przyległościami. Czyli - mamy zarządcę infrastruktury dworcowej - i nowego właściciela terenu stacji kolejowej. A zatem... Wymagana jest - panowie z UTK - autoryzacja bezpieczeństwa - czy nie jest wymagana? Miasto musi mieć księgę SMS, tak jak musiał ją mieć DPSA, czy nie musi? Czy Urząd opracował już po latach nicnierobienia wytyczne, by księga dla dworców mogła już powstać i być zgodna z wymaganiami bezpieczeństwa w transporcie kolejowym? Czy i kiedy UTK postawi takie wymagania spółce PKP SA - zarządcy dworców kolejowych? Czy autoryzacja bezpieczeństwa na dworcach była tylko ściemą urzędniczą, służącą do "ochrony rynku pasażerskiego przed zgubnymi skutkami wdrożenia opłaty dworcowej"? Ciekawe, prawda? Kogoś to zainteresuje? |
Cytat: |
Naiwne pytanie. Prezes UTK nie jest niezależnym organem, zależny jest od ministra transportu i od jego nastrojów, co Nowak dobitnie udowodnił żądając od Tuska odwołania poprzedniego prezesa za niesubordynację, a Tusk go odwołał. UTK nie będzie przeszkadzać w przygotowaniu programu usamorządowienia dworców kolejowych. Zakład? |