Bilety, oferty, promocje - O ofertach Przewozów Regionalnych Arek - 11-06-2010, 10:32 Temat postu: O ofertach Przewozów Regionalnych
O ofertach Przewozów Regionalnych
Przewozy Regionalne proponują swoim klientom liczne promocje. Jednak analiza niektórych ofert pokazuje, że powstający przez lata system ofert miejscami mógłby być lepszy. Warte rozważenia byłoby uzupełnienie go o dalsze oferty.
REGIOpiątka a REGIOkarnet
REGIOpiątka to bilet abonamentowy relacyjny, który uprawnia do pięciu (w cenie czterech) przejazdów między wymienionymi na bilecie stacjami. Jest to bilet na okaziciela. Może też z niego skorzystać do pięciu osób podróżujących razem.
Młodszą ofertą jest REGIOkarnet. Uprawnia on do dowolnej liczby przejazdów w 3-ech wybranych przez pasażera dniach. Jest to bilet sieciowy, na podstawie którego można odbyć podróż w dowolnej relacji obsługiwanej przez składy Przewozów Regionalnych lub współpracujących z tą spółką przewoźników.
Cechą wspólną obu ofert jest ich przeznaczenie dla osób nie posiadających ulg ustawowych. Ponadto podobny jest wymóg ich legalizacji w kasie biletowej bądź u konduktora w pociągu oraz czas obowiązywania – dwa miesiące.
Występują również pewne różnice. REGIOkarnet można kupić w pociągu, natomiast REGIOpiątki już nie. Jednak z wyjaśnień Piotra Olszewskiego, rzecznika PR wynika, że z posiadanych przez obsługę konduktorską terminali kasowych zapewne już niebawem będzie można wydrukować REGIOpiątkę.
Połączenie w dobrej cenie
Powyższa oferta dotyczy 167 wskazanych przez przewoźnika tras, na których ceny biletów na pociągi REGIO zostały obniżone. Obejmują one również ceny biletów dla korzystających z ulg ustawowych.
Kolejne odcinki były sukcesywnie dodawane na przestrzeni ostatnich kilku lat. Zapewne to jest powodem pewnej niespójności. Mianowicie obecnie ma miejsce dość nietypowa sytuacja, kiedy podróżny pokonuje trasę ze Świdnika w kierunku Puław i Kraśnika (z tymi stacjami włącznie).
Obrazuje to przykład: trasa Świdnik – Puławy
* cena biletu „bezpośredniego”: 13 zł
* cena dwóch biletów zakupionych w ramach oferty „Połączenie w dobrej cenie”: Świdnik – Lublin: 3zł i Lublin – Puławy: 5,5zł. Razem: 8,5zł
Efekt jest taki, że tylko osoba znająca promocję na obu odcinkach może całkiem sporo zaoszczędzić. Osoba kupująca jeden bilet na cały odcinek zapłaci około 1/3 więcej. Czy taki był zamiar przewoźnika? W odpowiedzi na tak postawione pytanie Piotr Olszewski odpowiedział.
- Na podstawie tego przypadku nie można twierdzić, że oferta jest niespójna. Promocja – zawsze i wszędzie – ma to do siebie, że jest swojego rodzaju wyjątkiem od ogólnych zasad sprzedaży. Przy doborze odcinków objętych ofertą analizowaliśmy zarówno kierunki podróży pasażerów, jak i tzw. otoczenie konkurencyjne. Objęcie promocją relacji Świdnik – Puławy jest tak samo bezcelowe, jak relacji Lublin Zemborzyce – Stasin Polny. Nie ma zainteresowania przejazdami pomiędzy tymi miejscowościami, zresztą nie tylko koleją. Przewoźnicy drogowi też nie mają promocji na połączenia między tymi miastami – twierdzi rzecznik.
Bilet miejski
W dziesiątkach miast znajduje się po kilka przystanków kolejowych. Choćby na Lubelszczyźnie w Białej Podlaskiej, Chełmie, Lublinie, Łukowie i Puławach jest ich od dwóch do czterech. Jednak pociągi z różnych powodów m.in. z uwagi na wysoką cenę biletów nie stanowią praktycznie żadnej konkurencji dla komunikacji miejskiej. Dlatego warto byłoby rozważyć w wybranych miastach wprowadzenie tzw. „biletu miejskiego” o specjalnej niskiej cenie, który będzie można zakupić u konduktora ZAWSZE bez dodatkowych opłat. Niższa cena biletów (podobna do autobusowej konkurencji) i brak dodatkowych opłat za wypisanie w pojeździe powinna generować (choćby minimalny) przychód. Pociąg jest dobrym rozwiązaniem chociażby dla osób podróżujących z rowerem czy nietypowym bagażem, który dość trudno przewieźć innym środkiem transportu zbiorowego. Zaletą pociągów jest także kursowanie w godzinach, kiedy nie kursują już pojazdy miejskich przewoźników. Tak jest np. w Chełmie.
Zdaniem rzecznika PR jest to interesująca propozycja, nad którą warto się zastanowić. Jednak zamiast konkurencji z miejskimi przewoźnikami lepszy efekt może przynieść współpraca.
- Zapewniamy, że cały czas szukamy rozwiązań taryfowych wspólnie z przewoźnikami lub organizatorami komunikacji miejskiej, które byłyby satysfakcjonujące dla klientów – powiedział Piotr Olszewski. - Najnowszą propozycją jest „Bilet metropolitalny” obowiązujący w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.
źródło: Rafał Jasiński / Rynek Kolejowy ET40 - 13-06-2010, 19:53 Temat postu:
Bilet promocyjny na terenie miasta został wprowadzony przy okazji reaktywacji linii do Chełmży na trasie Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz Fordon, kosztuje złotówkę (niezależnie od ulg), a po drodze obejmuje stacje: Bydg. Leśna, B. Bielawy, B. Wschód, B. Brdyujście, B. Akademia, aż do Bydgoszcz Fordon. Sprawa świetna, taniej i szybciej niż autobusem z dworca można dojechać na drugi koniec miasta, na duże osiedle (pociągiem 20 minut, autobusem 2-3 razy dłużej w szczycie). Problem w tym, że w drugą stronę - w kierunku stacji Bydgoszcz Osowa Góra promocja już nie obowiązuje, a szkoda - dojazd na Osową Górę autobusem bywa uciążliwy (z dworca PKP ca. 25 minut), zaś pociągiem to 5-6 minut. Wiadomo, że z pociągu na tej trasie (gdzie kursują pociągi do/z Piły) nie korzystałoby mrowie pasażerów, ale Przewozy Regionalne przecież nie straciłyby na takiej promocji, a wręcz przeciwnie, więcej osób korzystałoby z pociągów na terenie miasta.
Można by pomyśleć też o wydłużeniu relacji szynobusów Chełmża - Fordon - Bydgoszcz Główna aż do stacji Osowa Góra oraz o honorowaniu na terenie miasta biletów ZDMIKP, chociaż do tego byłaby potrzebna chyba jakaś umowa między ZDMIKP a PR. KOLEJWIZJA - 16-02-2011, 00:01 Temat postu: W najnowszych materiałach filmowych dot. wspólnych biletów aglomeracyjnych kolej/publiczny transport miejski oraz sposobu poinformowania na dworcach o pociągach i rozkładach niezależna telewizja kolejowa KOLEJWIZJA porównuje sytuację w Polsce oraz w Niemczech.
W Niemczech centralne planowanie przewoźników kolejowych oraz miejskich jest podstawą sukcesu. W Polsce każde miasto prowadzi własną politykę cenową oraz strefową, więc z każdym miastem kolejowy przewoźnik musi negocjować odrębnie, wyjaśnia na przykładzie Poznania Krzysztof Pawlak, wicedyrektor spółki Przewozy Regionalne w Poznaniu.
A w Niemczech? 24.1.2011 KOLEJWIZJA -- BILET ZINTEGROWANY. Andreas Fuhrmann, rzecznik Deutsche Bahn AG (DB):
„Utrzymujemy ścisłą współpracę z VDV czyli Zrzeszeniem Niemieckich Przedsiębiorstw Komunikacji. Ta krajowa organizacja skupia między innymi przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej niemieckich miast. Klienci kupując bilet na terenie całego kraju, automatycznie mają wliczone w cenę jednorazowe skorzystanie z miejskich środków komunikacji w miejscu, do którego się udają. Nazywamy to City Bilet. Naszą ofertę wprowadziliśmy najpierw w kilku większych miastach, takich jak Hamburg, Berlin, Monachium. Obecnie oferujemy City Bilet dla 118 miejscowości w Niemczech, i liczba ta cały czas rośnie.
Podstawą naszych specjalnych ofert jest wspomniana wspólna baza rozliczeniowa, która nieco różni się przy każdym pomyśle i jest aktualizowana, na przykład na podstawie statystyki sprzedaży konkretnego typu biletu z dodatkową funkcją miejską.
Tajemnicą naszego sukcesu jest sprawdzony system rozliczeniowy, który jest naszym wspólnym językiem przy wszystkich negocjacjach. Myślę, że takie negocjacje byłyby trudne, jeśli poszczególni przewoźnicy obawialiby się, że ich partner będzie nieuczciwy i zarobią mniej ze sprzedaży biletów niż im się należy. Podstawą sukcesu jest wspólny cel przewoźników osiągnięcia jak największej liczby osób korzystających z oferty.”
Autor: Hermann Schmidtendorf / KOLEJWIZJA
Anonymous - 16-02-2011, 09:17 Temat postu:
Cytat:
Myślę, że takie negocjacje byłyby trudne, jeśli poszczególni przewoźnicy obawialiby się, że ich partner będzie nieuczciwy i zarobią mniej ze sprzedaży biletów niż im się należy.
Przykład z Polski? Śląsk i brak wspólnego biletu KZK GOP z Przewozami Regionalnymi. Skutki braku takiego biletu są odczuwalne, co opisałem na przykładzie połączenia kolejowego Bytom - Gliwice: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=12666Exsimus - 16-02-2011, 12:48 Temat postu:
Ostatnich czasy zaproponowałem Śląskiemu PR bilet dobowy w cenie 23 zł +VAT, który obowiązywał by na terenie całego Śląska w ciągu jednego dnia. Co myślicie o tym, aby taki bilet był dostępny w każdym województwie?
Bilet miejski na pociągi PR można by spokojnie wprowadzić we Wrocławiu, zobaczcie na ilu stacjach we Wrocławiu mógłby zatrzymywać się potencjalny pociąg relacji Legnica - Oleśnica:
Wrocław Leśnica
Wrocław Żerniki
Wrocław Nowy Dwór
Wrocław Muchobór
Wrocław Główny
Wrocław Mikołajów
Wrocław Nadodrze
Wrocław Sołtysowice
Wrocław Psie Pole sympatyk - 21-08-2017, 14:25 Temat postu:
Nawet 50% zniżki na bilety Polregio.
Promocja dotyczy zakupu przejazdu na stronie biletregionalny.pl w terminie od 26.07 do 31.10.2017. Tu do zyskania mamy 50% rabatu na bilet, jednak nie więcej, niż 10 zł. Wystarczy, że za zakup zapłacimy przy pomocy Visa Checkout
Minusy? Teoretycznie z promocji można skorzystać tylko raz. Organizator ma też prawo zakończy, ale również przedłużyć akcję w dowolnym momencie.
Szczegóły promocji w regulaminie.