woj. łódzkie - Remont linii kolejowych EU07 - 16-06-2010, 14:25 Temat postu: Remont linii kolejowych
Doczekaliśmy się NARESZCIE coś drgnęło.
Od końca marca kiedy to marszałek województwa podpisał umowę o dofinansowaniu remonta na linii 15 PKP PLK ogłosiło przetarg na remont oraz budowę lini kolejowej do Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta.
poniżej zachęcam do przeczytania dwóch artykułów jakie pojawiły się w Rynku Kolejowym oraz zapraszam do dyskusji.
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta w łodzi - etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Sporządzenie niezbędnej dokumentacji projektowej dla zadania wykonywanego w systemie „projektuj i buduj” oraz uzyskanie wynikających z obowiązujących przepisów i Prawa Budowlanego, decyzji administracyjnych, opinii, zgód, uzgodnień w tym pozwolenia na budowę;
Prowadzenie działań informacyjnych dotyczących realizowanej inwestycji (tablice informacyjne;
Wykonanie robót budowlanych w systemie „projektuj i buduj”, na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej zatwierdzonej przez Zamawiającego i uzyskanych decyzji administracyjnych;
Dostarczenie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej sporządzonej zgodnie z wymogami prawa budowlanego i geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej (w 5 egzemplarzach w wersji papierowej i elektronicznej).
Termin składania ofert upływa 22 lipca. Jedynym kryterium ich oceny będzie cena.
(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 15 czerwca 2010)
15 czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej
nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa nr 15 z Bednar do Zgierza została wyłączona z ruchu pasażerskiego przez dwoma laty wskutek złego stanu technicznego. Od tej pory był tam prowadzony w niewielkim zakresie wyłącznie ruch towarowy. Plany modernizacji przewidują przywrócenie prędkości konstrukcyjnej 90km/h dla pociągów pasażerskich, co w konsekwencji spowoduje skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ok. 2,3 godziny do około 1 godziny. Zakres prac na odcinku o długości 47 km obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Nawierzchnia torowa będzie zabudowana nowymi szynami bezstykowymi i nowymi podkładami strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Istniejąca podsypka zostanie mechanicznie oczyszczona i uzupełniona, a po czym nastąpi mechaniczna regulacja toru w planie i w profilu.
Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego na dofinansowanie przedsięwzięcia na kwotę ponad 81 milionów zł została zawarta 31 marca br. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na przełom lipca i sierpnia br. i zgodnie z harmonogramem powinny zakończyć się w III kwartale 2011 r.
(źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 czerwca 2010) Obleśny Szczur - 20-06-2010, 23:12 Temat postu:
Cytat:
ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary - Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta w łodzi
Zaraz, zaraz, ja tu czegoś nie rozumiem. 15-ka kończy się na Kaliskiej, to skąd oni chcą puścić to odgałęzienie do lotniska? Z Kaliskiej do Pabianic i dalej to leci 14-ka, chyba od tej właśnie linii będzie odgałęzienie do lotniska - to wydawałoby się logiczne, czy może chcą zaorać Retkinię? Jest gdzieś dostępna może jakaś chociaż poglądowa mapa pokazująca przebieg tej łącznicy? EU07 - 24-06-2010, 12:23 Temat postu:
Niestety mapki brak może będziemy wiedzieć coś więcej po 22 lipca. Jednak wydaje mi się, że ten łącznik będzie prowadzony do linii 14. Zresztą słyszałem o takich planach jakieś 2 lata temu, pomysł był taki co by linię położyć w sąsiedztwie ulic generała Maczka i Pienistej - tak aby kolej docierała w okolice 2 terminalu. Obleśny Szczur - 24-06-2010, 20:22 Temat postu:
Cytat:
linię położyć w sąsiedztwie ulic generała Maczka i Pienistej
Hmmm, a odgałęzienie od którego miejsca? Jest już p.odg.Retkinia, to chyba można by to wykorzystać (przynajmniej obsługa srk z tego budynku) czy wpadną na jakiś genialny pomysł budowania kolejnego kilkaset metrów dalej? Sporo prac ziemnych jest tam konieczne bo na wysokości Maczka i Pienistej linia idzie jeszcze w wykopie. Sam profil linii chyba też nieciekawy bo od Retkinii w stronę Lublinka jest coraz niżej. Shamai - 25-06-2010, 15:02 Temat postu:
No też by było logiczne lecieć po 14-stce i w przyszłości jakoś to połączyć z Koleją Aglomeracyjną czy tam SKM-ką..no chyba że ktoś zażyczy sobie zarobić na budowie zupełnie nowej linii od początku..też były takie plany Obleśny Szczur - 25-06-2010, 23:14 Temat postu:
A tak abstrahując od przebiegu ewentualnej linii, zastanawiam się w ogóle nad potrzebą jej budowania - jeździ na lotnisko autobus 55 i jeszcze ta cała L, ale prawdę mówiąc to są muchowozy (55 w centrum faktycznie jest napakowane, ale zaczyna się robić puste przy Politechniki/Obywatelskiej). Kto będzie jeździł tym super pociągiem na lotnisko? EU07 - 01-07-2010, 11:42 Temat postu:
Jest jasna i wyraźna odpowiedz linia na lotnisko będzie stanowić odnogę od linii 14 i przebiegać w okolicy ulicy Gen. Maczka Obleśny Szczur - 08-07-2010, 22:02 Temat postu:
A jakie jest źródło tej jasnej i wyraźnej odpowiedzi? fisch - 25-11-2010, 20:09 Temat postu: Łódź: Remont trasy do Warszawy i nowy rozkład w grudniu
Dopiero 12 grudnia, a nie pod koniec listopada, zacznie się kolejny etap remontu linii kolejowej Łódź - Warszawa.
Tego dnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy na całej sieci PKP.
Źródło: Dziennik Łódzki
Który to juz termin? Trzeci, czwarty? Początek remontu w środku zimy i z nowym RJ?
Gratuluję pomysłu. Pabianiczanin - 25-11-2010, 20:21 Temat postu:
Hmm nic dziwnego przecież takie rzeczy to tylko w naszym kraju. Damian Łódź - 25-11-2010, 20:37 Temat postu:
Chyba, że chodzi o to aby znów nie robic na kilka dni rozkładów zamknięciowych i czekają do nowego RJ, tak mi sie wydaje. Pabianiczanin - 25-11-2010, 20:59 Temat postu:
Też może tak być. rufio198 - 04-02-2011, 15:45 Temat postu:
Od 1 marca zaczynają dłubać w torach na odcinku Skierniewice - Radziwiłłów. Prace potrwają do 31.05.2011.
12 pociągów - TLK i IR odwołane - w całej relacji Łódź- W-wa - Łódź.
Jeden IR przez Bełchów, Bednary. Pabianiczanin - 25-04-2011, 20:27 Temat postu:
Witam a ja ostatnio znalazłem na serwisie in formacyjnym Kow.pl taki oto artykuł:
http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/bedzie-lepiej-na-czternastce/Anonymous - 28-05-2011, 19:45 Temat postu:
Orientuje się może ktoś czy na odcinku Tomaszów-Opoczno jest coś robione? Damian Łódź - 29-05-2011, 15:19 Temat postu: norbert, tak, KKA made in PR,pociągi towarowe jezdza i dobra szlakowa, wiec chyba nie ma po co cos dłubac. Anonymous - 29-05-2011, 15:25 Temat postu:
A wiadomo kiedy powrócą tam składy pasażerskie? Damian Łódź - 29-05-2011, 16:16 Temat postu: norbert, My nie mamy szynobusów, Swietokrzyskie chyba też nie, wiec powrót pasazerskich na ta linię to bardzo odległa przyszłosc - niestety. Anonymous - 29-05-2011, 17:26 Temat postu:
Ale przecież ten odcinek na być ponoć remontowany, ponieważ na być łącznikiem pomiędzy CMK, a KDP. Wiadomo coś więcej na ten temat? Czy obecnie jest możliwość wjazdu na CMK z tej linii? Damian Łódź - 29-05-2011, 18:10 Temat postu: norbert, ta linia nie łączy się z CMK. Przebiega pod wiaduktem. Niewiem jak z KDP, z tamtych okolic jest Miłosz, moze coś wiecej wie...
Z Lodzi to możesz zjechac ale tylko w Dębie Op. (Tomaszów-Radom) do Idzikowic. TM_railfan - 04-06-2011, 13:40 Temat postu:
Wg mapki ze strony PLK nowa łącznica Łodzi z CMK to będzie wyremontowana linia 25 (do Tomaszowa), a dalej szlak biegnący wzdłuż obecnej linii spalinowej Tomaszów - Skarżysko (zapewne on zostanie po prostu gruntownie zmodernizowany) zbiegający się z CMK w Opocznie. Gdzieś słyszałem też o budowie przystanku osobowego w Idzikowicach, lub Opocznie .
Obecnie ta spalinówka nie jest połączona z CMK, a jedynie przebiega pod nią. Obleśny Szczur - 04-06-2011, 23:03 Temat postu:
Takie rozwiązanie wydaje się być najprostsze, teren należący do PLKi już jest - nie trzeba walczyć z rolnikami przy wykupywaniu ziemi. No i dowieźć można bez problemu wszystkie materiały koleją. Raczej w Polsce nie będą się porywać na wytyczanie zupełnie nowej linii. Radek - 05-06-2011, 11:28 Temat postu:
W dodatku w Opocznie jest bocznica (chyba nieużywana?) od linii Tomaszów - Skarżysko, która biegnie po wschodniej stronie CMK. Można by na odcinku Idzikowice - Opoczno zrobić linię 3-4 torową, połączyć jeden tor z tą bocznicą biegnącą w kierunku Opoczna, samą bocznicę zelektryfikować i zamiast KKA Tomaszów - Opoczno kursy Koluszki - Tomaszów wydłużyć do Opoczna na EZT.
A połączenie KDP z CMK pewnie będzie przez Dębę Opoczyńską jak obecnie linia z Łodzi. TM_railfan - 08-06-2011, 22:10 Temat postu:
Ta bocznica od linii spalinowej jest regularnie używana , i prowadzi do zakładów ceramicznych.
Stan tego toru nie pozwala na jazdę szybszą niż 10-20km/h, tak więc sama elektryfikacja i tak by się tutaj nie zdała. (pomijając fakt, iż jest to i tak tor przemysłowy)
Wg mnie wiadome jest, że jeśli wezmą się za modernizację linii spalinowej Tomaszów- Skarżysko, to w Opocznie powstanie nowy mini-węzeł dostosowany do odpowiednich prędkości itd.
W każdym razie mam nadzieję, że już niedługo zacznie się coś dziać na tej linii spalinowej. Marzy mi się powrót ruchu pasażerskiego do Opoczna i dalej sympatyk - 12-06-2013, 23:17 Temat postu:
Chcą rewitalizacji linii Radom - Tomaszów Mazowiecki.
Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” zwróciło się do władz Radomia, ministerstwa transportu oraz PKP Polskich Linii Kolejowych o podjęcie jeszcze w bieżącym roku prac zmierzających do likwidacji punktowych ograniczeń prędkości na linii Tomaszów Mazowiecki – Radom.
Radomskie Inwestycje z zadowoleniem przyjęły informację o uruchomieniu nowoczesnego systemu sterowania na linii nr 22 Radom – Tomaszów Mazowiecki. „W związku z powyższym, mając na uwadze konieczność kompleksowej poprawy standardu przedmiotowej linii, zwracamy się ponownie z wnioskiem o podjęcie jeszcze w bieżącym roku prac zmierzających do likwidacji punktowych ograniczeń prędkości” – napisali w liście członkowie organizacji.
Radomskim Inwestycjom chodzi głównie o wykonanie robót na odcinku Radom-Krychnowice oraz między Wolanowem a Przysuchą. W kilku miejscach na tych trasach obowiązują ograniczenia prędkości do 30 km/h. Pociągi muszą zwalniać także na niestrzeżonym przejeździe między Krychnowicami a stacją Wolanów.
Dlatego Stowarzyszenie postuluje o zaplanowanie na rok przyszły prac rewitalizacyjnych na linii nr 22. Członkowie organizacji zwracają przy tym uwagę, że status przedmiotowej linii w ostatnim czasie radykalnie się zmienił w związku z wejściem w życie nowego Rozporządzenia Rady Ministrów z 17 kwietnia 2013r. w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym. „Obecnie linia nr 22 posiada status linii o znaczeniu państwowym i oczekujemy, że w ślad za tym pójdą prace remontowe/rewitalizacyjne w większym niż dotąd zakresie. Gorąco liczymy na pozytywne odniesienie się do naszych propozycji” – kończą swój apel Radomskie Inwestycje.
PKP Polskie Linie kolejowe podpisały umowę na remont torów na stacji Łódź Żabieniec oraz przebudowę przejazdu kolejowego na trasie do Zgierza. Na modernizowanym odcinku pociągi pasażerskie przyspieszą do 90 km/h. Podróży z Łodzi do Łowicza i Kutna będzie krótsza.
To kolejny etap prac pozwalających skrócić czas przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zgierz. PLK między Łodzią Kaliską a Żabieńcem wykonały prace torowe. Aktualnie prowadzone są na tym odcinku kolejne roboty, które obejmują między innymi montaż 4 nowych rozjazdów.
Remont odcinka Łódź Żabieniec – Zgierz, zakłada przebudowę torów na odcinku niemal 3 km oraz wymianę rozjazdu na stacji Łódź Żabieniec. Przebudowany zostanie także przejazd kolejowy w Zgierzu, w ciągu ulicy Sosnowej. Na przejeździe zostaną zainstalowane światła ostrzegające oraz rogatki. Wymienione będą tory oraz nawierzchnia drogowa, przebudowane dojazdy i odwodnienie. Efektem prac będzie zniesienie miejscowego ograniczenia prędkości pociągów.
Głównym celem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego oraz przywrócenie parametrów konstrukcyjnych linii. Pociągi pasażerskie po zakończeniu prac pojadą z prędkością 90 km/h.
Prace budowlane rozpoczną się jeszcze w 2013 r Całkowity koszt inwestycji to ponad 7,3 mln zł.
Stowarzyszenie Inwestycje Radomskie zwróciło się do marszałka województwa mazowieckiego o zabezpieczenie w budżecie na lata 2014-2020 środków finansowych na rewitalizację linii kolejowej nr 22 łączącej Radom z Tomaszowem Mazowieckim.