INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Przetarg na 1 szt. EZT

sphinx - 06-07-2010, 23:40
Temat postu: Przetarg na 1 szt. EZT
Województwo śląskie ogłosiło przetarg na dostawę jednego fabrycznie nowego EZT. Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w postaci jednego nowego EZT przystosowanego do jazdy z prędkością 160km/h, o wartości min. 14 mln zł. Termin składania ofert - 18.08.2010, godz. 11.00, otwarcie ofert pół godziny później. Kryteria wyboru to cena (60%), użycie energii (15%), masa służbowa (10%), długość gwarancji (15%). Dostawa między 1.01.2012 a 30.06.2012r.

http://bip.silesia-region.pl/zamowienienew1.php?idzamowienia=1278421107
Klałd - 07-07-2010, 04:18
Temat postu:
No to zaszaleli. Powinni autobus w komplecie kupowac, jak tamten jeden pojdzie na przeglad....
adas - 07-07-2010, 06:38
Temat postu:
Ale to jest kwota, którą zaoszczędzili na flirtach (jakieś dofinansowanie większe dostali i starczy na jeden, nowy EZT).
Dzulikiewicz - 10-07-2010, 14:56
Temat postu:
SIWZ
Wymagania techniczne
REGIOchłopak - 10-07-2010, 18:43
Temat postu:
Jakieś typy macie może? Pod kogo jest ustawiony przetarg? a może pod nikogo Mr. Green ?
sphinx - 10-07-2010, 21:49
Temat postu:
Pod Flirta albo Elfa, choć wątpię żeby Stadler bawił się w jedną sztukę. Figla może spłatać Newag wystawiając jakiś prototyp.
ET05 - 10-07-2010, 21:55
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Pod Flirta albo Elfa, choć wątpię żeby Stadler bawił się w jedną sztukę. Figla może spłatać Newag wystawiając jakiś prototyp.


Sterowanie wielokrotne wyleczy oferentów...
sphinx - 10-07-2010, 22:28
Temat postu:
Z czego ma wyleczyć? Praktycznie każdy nowy pojazd ma możliwość sterowania wielokrotnego do 3 zespołów.
ET05 - 10-07-2010, 23:42
Temat postu:
Kompatybilność sterowania z posiadanymi pojazdami
sphinx - 11-07-2010, 02:30
Temat postu:
Wyleczyłoby gdyby było, w załączonych dokumentach takiego warunku nie znalazłem.
Dzulikiewicz - 14-09-2010, 16:47
Temat postu:
Dzień przed otwarciem ofert zostały zmienione zapisy SIWZ, m.in. kryteria oceny ofert:
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1278421107/1284465787.pdf
mikiyee - 14-09-2010, 17:19
Temat postu:
otwarcie ofert 8.10.2010
przewoz - 14-09-2010, 17:40
Temat postu:
Kryterium zużycia energii ma taką samą ilość punktów, jak termin dostawy?
A co się potem będzie liczyć przez 30 lat? Energię, czy czas dostawy? No nieźle...
sphinx - 14-09-2010, 20:25
Temat postu:
Ciekawe komu to było potrzebne. Bo najpierw chcieli go odstać na początku 2012 roku, teraz się odmieniło i chcą jak najszybciej czyli nawet rok wcześniej...
Krix - 14-09-2010, 21:11
Temat postu:
sphinx napisał/a:
Ciekawe komu to było potrzebne. Bo najpierw chcieli go odstać na początku 2012 roku, teraz się odmieniło i chcą jak najszybciej czyli nawet rok wcześniej...


Potrzebują do nowcyh super fajnych połączeń KAtowice - Gliwice.

Im wiecej lepszego taboru, nie powiazanego z PR, tym wiecej argumentów by nie bylo wspolnego biletu z takimi samymi cenami jak teraz:P
sphinx - 14-09-2010, 21:28
Temat postu:
Nie komu potrzebny ezet, tylko komu się odmieniło, że potrzebny jest jak najszybciej, mimo że planowany był na początek 2012 roku.
Krix - 14-09-2010, 22:13
Temat postu:
właśnie zgadywałem, że zmienił sie pomysł na Koleje Śląskie i w nowym potrzeba go szybciej by samodzielniej obsługiwać najlepsza relacje.
J 123 - 16-09-2010, 17:16
Temat postu:
UMWŚ: Zmiany w przetargu na dostawę ezeta

- Motywacją do wcześniejszej dostawy 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego dla województwa śląskiego jest chęć zrealizowania przygotowywanej i konsekwentnie realizowanej strategii komunikacyjnej dla kolei, a co za tym idzie stosownej oferty dla pasażerów – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Fot. Rynek Kolejowy

W lipcu informowaliśmy, iż UMWŚ ogłosił przetarg na dostawę 1 szt. fabrycznie nowego, elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych. Dostawa nowego EZT miała mieć miejsce między styczniem a czerwcem 2012 roku. Jednak 14 września UMWŚ wprowadził modyfikację do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Według nowych zapisów, dostawa elektrycznego zespołu trakcyjnego ma zostać zrealizowana do 30 czerwca 2012 r. Zmianie uległ także sposób wyboru najkorzystniejszej oferty.

Według poprzednich zapisów, najlepsza oferta miała zostać wybrana według następujących kryteriów: cena (60%), zużycie energii (15%), masa służbowa EZT (10%) oraz termin gwarancji (15%). Aktualne kryteria oceny przedstawiają się następująco: cena (55%), zużycie energii (10%), masa służbowa EZT (10%), termin gwarancji (15%) oraz termin dostawy (10%). Przedłużono również sam termin składania ofert: producenci mają czas do 8 października. Otwarcie koper z ofertami nastąpi tego samego dnia, o godzinie 11.30.

Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Janusz Pogoda z UMWŚ, wcześniejszy termin dostawy nowego pojazdu wynika ze strategii komunikacyjnej dla kolei, przyjętej i realizowanej przez województwo śląskie. - Motywacją do wcześniejszej dostawy 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego dla województwa śląskiego jest chęć zrealizowania przygotowywanej i konsekwentnie realizowanej strategii komunikacyjnej dla kolei, a co za tym idzie stosownej oferty dla pasażerów. Chcemy umożliwić pasażerom komfortowe codzienne dojazdy do miejsc pracy i nauki zarówno z terenów miejskich jak i wiejskich w wysokiej klasie pojazdach trakcyjnych – poinformował Pogoda.

- Polityka jakości jaką planuje zrealizować samorząd województwa śląskiego musi współgrać z oczekiwaniami pasażerów. Zatem, jeśli jesteśmy w stanie zaoferować podróżnym odpowiedni komfort podróży, konkurencyjny czas przejazdu oraz bezpieczeństwo, a tym samym chcąc konkurować dzięki relatywnie niezawodnym usługom z transportem drogowym, w części pasażerskiej należy dołożyć wszelkich starań i dążyć do poprawy standardu kolei na Śląsku w możliwie najkrótszym terminie – powiedział Janusz Pogoda.

- Prace nad projektem budżetu na rok 2011 wykazały możliwość sfinansowania zakupu 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego, ze względu na przesunięcie na lata późniejsze większych inwestycji taborowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – dodał Pogoda.
(źródło: kk, Rynek Kolejowy, 16 września 2010)
coffeman - 11-10-2010, 21:07
Temat postu:
8 października było otwarcie ofert i taka cisza, nawet na BIP nie ma informacji...
sphinx - 23-12-2010, 00:08
Temat postu:
Po 2 miesiącach wciąż cisza. W BIPie też. Nie ma ani informacji kto wygrał, ani że przetarg został anulowany. Ktoś wie więcej?
przewoz - 23-12-2010, 11:20
Temat postu:
Się bujają z tymi przetargami ostatnio strasznie...
sphinx - 10-01-2011, 15:05
Temat postu:
Zapytałem u źródeł:
Cytat:
"W odpowiedzi na Pańskie pytanie dot. postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę 1 szt. nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT) do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych informuję, iż przedmiotowe postępowanie obecnie znajduje się na etapie badania i oceny złożonych ofert"

Dalej informacja że informacja o wyborze oferty/unieważnieniu przetargu zostanie zamieszczona na stronie www.slaskie.pl w zakładce "zamówienia publiczne". Zna ktoś szczegóły ofert czy mam się dalej dopytywać?
J 123 - 28-01-2011, 18:46
Temat postu:
No i przetarg unieważniony.

http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1278421107/1296218629.pdf
sphinx - 28-01-2011, 19:31
Temat postu:
Kombinowali, kombinowali i przekombinowali...
J 123 - 28-01-2011, 20:06
Temat postu:
Wydaje się, że to Pesa przedobrzyła z okresem dostawy. Inaczej mówiąc mistrzostwo świata.
mikiyee - 28-01-2011, 20:32
Temat postu:
Zapewne będzie odwołanie pesy do KIO. Zapewne KIO przyzna rację firmie pesa, ze względu na to iż, sprzedający może mieć zapasy magazynowe produktu. Szkolenie, zapewne są w stanie już przeprowadzić. Nikt nie zabroni pesie produkować i trzymać gotowych EZT w magazynie, w oczekiwaniu na przetarg.

Unieważnienie jest zapewne po to, aby KIO klepnęła ten przetarg i inni oferenci, tj. newag nie złożyli odwołania.
sphinx - 28-01-2011, 22:47
Temat postu:
Jak KIO klepnie unieważniony przetarg? Pesa się nie odwoła bo wie, że przegra - w przetargu na 5 EZT dla KD Stadler oprotestował ten warunek i KIO przyznała mu rację (link do uzasadnienia jest w wątku o tamtejszym przetargu). Tutaj Pesa zadeklarowała 31 dni, odwołanie nie ma szans.
alojz - 26-02-2011, 17:37
Temat postu:
mikiyee napisał/a:
Zapewne będzie odwołanie pesy do KIO. Zapewne KIO przyzna rację firmie pesa, ze względu na to iż, sprzedający może mieć zapasy magazynowe produktu. Szkolenie, zapewne są w stanie już przeprowadzić. Nikt nie zabroni pesie produkować i trzymać gotowych EZT w magazynie, w oczekiwaniu na przetarg.

Unieważnienie jest zapewne po to, aby KIO klepnęła ten przetarg i inni oferenci, tj. newag nie złożyli odwołania.


Prorok jakiś czy co... Wink
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1278421107/1298542557.pdf
przewoz - 27-02-2011, 14:03
Temat postu:
Ciekawe, ile ten elf będzie ważył Razz
DarekP - 28-02-2011, 00:54
Temat postu:
alojz napisał/a:
http://bip.slaskie.pl/pliki_zp_new/1278421107/1298542557.pdf


Trzeba przyznać, że dyscyplina sportowa pod nazwą przetarg publiczny staje się coraz bardziej ekscytująca i zaskakująca. Coraz mniej przejrzystości, coraz więcej kruczków prawnych.
rybnik - 02-03-2011, 14:30
Temat postu: Ile waży ELF
No i znowu pech z tym ELFEM. Podobno jest za ciężki i PESA nie wywiązała się z kontraktu. http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/375377,pociag-elf-za-ciezki-na-slaskie-tory-ile-wazy-elf,id,t.html A swoją drogą, ile powinien ważyć ELF?
adas - 02-03-2011, 14:32
Temat postu:
135t powinien chyba.
rybnik - 03-03-2011, 10:08
Temat postu:
Już wiem. Powinien ważyć 135 t, a waży trochę za dużo więc województwo śląskie chyba zerwie kontrakt z PESA Bydgoszcz i firma zostanie na lodzie http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/375541,slaski-elf-musi-przejsc-kuracje-odchudzajaca,id,t.html
Bardi78 - 03-03-2011, 13:24
Temat postu:
Heh odchudzenie wg.rzecznika Pesy nie będzie zbyt karkołomnym zadaniem, czyli jak myślicie co Pesa usunie aby było lżej o 6,5 tony(!!!) ?
mikiyee - 03-03-2011, 14:09
Temat postu:
... po jednej osi na wózek Smile

tak naprawdę należałoby wiedzieć najpierw skąd różnica między projektem pierwotnym a egzemplarzem końcowym. Wątpię by inżynierowie tak spieprzyli pierwotny projekt. Moim zdaniem albo zamiast aluminium użyli stali, albo producent siedzeń zrobił ich w "jajo".

W pierwszym przypadku pozamiatane, nic nie zrobią. W drugim nowe siedzenia, zabawa z podwykonawcą itp, raczej również nie wchodzi w grę.

Moim skromnym zdaniem, elf lżejszy nie będzie. Będą próby dogadania się z UM, powoływania się na trudności itp. Ze względu na ustawę dot. zamówień publicznych może się to nie udać.

Nie wiem co tam mają zapisane w sprawie środków unijnych, ale znając polityków i chęć pokazania się z nowymi składami, a także, że te składy mają być zalążkiem KS coś wymyślą.

Np. Unieważnienie przetargu, kara dla PESY, po czym nowy przetarg z warunkami takimi jak dla 1 EZT. Pesa zaoferuje dobrą cenę mając nóż na gardle i wygra, termin dotawy np. 12 miesięcy w opcją wypłaty gratyfikacji za wcześniejszą dostawę Very Happy

Z początku nawet kibicowałem Pesie, ale obecnie jakbym sam podejmował decyzję o zakupie taboru dla spółki kolejowej to w ciemno brałbym Flirta (masa służbowa 118t). Obecnie masa służbowa nie ma aż takiego znaczenia bo przedział opłaty w PLK jest między 60 a 150t, ale co się stanie jeżeli zmienią. Swoją drogą być może wersja flirta z 5 członami łapałaby się w te 150t.

edit

Sprawdziłem, flirt 5-cio członowy waży 145t i ma 251 miejsc siedzących w wersji z 1 toaletą.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group