INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Arriva bez klimy!

Issos - 11-07-2010, 17:18
Temat postu: Arriva bez klimy!
Prawie w każdym autobusie PESY nie działa klimatyzacja i podróżni muszą się smażyć w nagrzanych wagonach, szczególnie uciążliwe to jest teraz podczas dużych upałów, dlaczego nie jest to naprawiane? czy nie stać Arrivę na naprawę? Przecież bez klimatyzacji te autobusy nie powinny w ogóle wyjeżdżać w trasę, ponieważ tam nie ma okien do otwarcia! Według mnie to skandal!
Emillex - 11-07-2010, 17:45
Temat postu:
Pierwszy raz słyszę że PESA produkuje autobusy. Może raczej szynobusy, ewentualnie autobusy szynowe, ponadto w tych "autobusach" są uchylane okienka, więc zawsze coś i lepsze to niż nic, ale mniejsza z tym.
Skąd wiesz że klima jest zepsuta? Może ktoś ambitny wydał polecenia aby nie marnować energii na "chłodzenie" składu. W niektórych szynobusach (zwłaszcza SA133, czyli PESY) jeżdżących w woj. lubuskim równierz nie ma włączonej klimatyzacji.
Możesz złożyć skargę do Arrivy, o zaistniałym fakcie, może dostaniesz nawet wyjaśnienie.
Tomek1990 - 11-07-2010, 19:53
Temat postu:
Pociesze Was, że w woj. pomorskim Przewozy Regionalne też nie włączają klimatyzacji;]
Kwestia przyzwyczajenia;)
Anonymous - 11-07-2010, 21:22
Temat postu:
Na pocieszenie pragnę poinformować ze szynobus w relacji Olsztyn -Ełk przez Szczytno jeżdzi z włączoną klimą jest to SA-133 ,co do Arriwy to fakt nie spotkałem się z przypadkiem żeby klima była w użyciu a dziś podróżowałem Arrivą
Pawel_15 - 11-07-2010, 23:05
Temat postu:
Bo produkty PESY są tak gówniane że lepiej z klimą się nie bawić... co do uchylanych okien to ostatnio jechałem PR i jakiś dziadek pozamykał okna bo mu wiało, takich to powinni z miejsca wystawiać ...
kopernik - 12-07-2010, 07:42
Temat postu:
O ironio klima w pesozlomach zwykle jest włączona, ale leci z niej ciepłe powietrze albo woda Smile W tej chwili działanie klimatyzacji najbardziej odczuwalne jest w doczepach - pewnie dlatego, że są nowe.

Sam marszałek miał okazję przekonać się jakie g... kupuje podczas przejazdu promującego wznowienie ruchu na trasie Chełmża - Bydgoszcz. 26 maja 2007 r. z Torunia wyjechał skład trzech świeżo zakupionych SA106. We wszystkich frekwencja 100%, w jednym z szynobusów vipy z marszałkiem. Na zewnątrz temp. ok 25 stopni. Tuż za Toruniem we wszystkich trzech (!) prawie jednocześnie padła klima. Po kilkunastu minutach w środku prawdziwa sauna. Prezes PESY obecny też podczas przejazdu nie wiedział gdzie się schować ze wstydu.

Nieporozumieniem jest robienie zaledwie kilku małych lufcików, dodatkowo tak duże powierzchnie okien powodują, że nawet jeśli klima działa to i tak wnętrze się nagrzewa przy ostrym słońcu.

Spróbujcie w SA106 powiesić kurtkę na wieszaku. W większości przypadków kurtka będzie wisiała przed (!) pasażerem. Co miał na myśli konstruktor stosując takie rozwiązanie to tylko w bydgoskiej montowni wiedzą Smile
kowal331 - 12-07-2010, 14:41
Temat postu:
Błędów konstrukcyjnych w "pesobusach" jest całkiem sporo,najgorsze jest to,że powielane są one w każdej kolejnej wersji.Co do nie działającej klimatyzacji,to pomijając fakt,że awaria,to prawdopodobne jest to,że maszyniści jej nie uruchamiają ze względu na zwiększone zużycie paliwa podczas jazdy z klimą.Wynika to najpewniej z faktu,że są rozliczani z paliwa,a tzw "norma" jest obliczona tak,że włączanie klimy powoduje tzw "przepał",który maszynista musiałby pokryć z pensji.Tak samo jest w autobusach komunikacji miejskiej,gdzie mimo wyposażenia autobusu w klimatyzację,jest ona często nie uruchamiana,ze względu na obawę "przepału".
mefistofeles - 12-07-2010, 15:56
Temat postu:
Klima w takim pojeździe przy takim upale i tak nie wyrobi. Warszawskie ZTM od jakiegoś czasu jak zamawia autobusy (zwykłe, miejskie) to zawsze musza mieć duże otwierane okna.
Issos - 12-07-2010, 17:35
Temat postu:
Victoria napisała:

Ewakuowali ludzi z pociągów w Niemczech. W środku nawet 50 st.

Setki pasażerów wysadzono z trzech pociągów w Niemczech. Powód? Zepsuta klimatyzacja. Temperatura w środku dochodziła do 50 stopni Celsjusza.

Tam się wysadza a u nas ładuje ludzi do takich pociągów jak bydło!
kopernik - 12-07-2010, 19:05
Temat postu:
kowal331 napisał/a:
Co do nie działającej klimatyzacji,to pomijając fakt,że awaria,to prawdopodobne jest to,że maszyniści jej nie uruchamiają ze względu na zwiększone zużycie paliwa podczas jazdy z klimą.


tzw. klima w pesozłomach jest zwykle włączona, co łatwo stwierdzić po wyczuwalnym podmuchu z podsufitowych nawiewów. Niestety, zamiast chłodnego powietrza, do pojazdu tłoczone jest ciepłe Evil or Very Mad
Ariel Ciechański - 12-07-2010, 19:56
Temat postu:
Issos napisał/a:

Tam się wysadza a u nas ładuje ludzi do takich pociągów jak bydło!


Znaczy się wolisz iść piechotką?? W Niemczech kolejny pociąg masz w razie czego za góra dwie godziny. U nas często minimum trzy - cztery...
contraboy - 12-07-2010, 21:39
Temat postu:
dziś w duńczyku arrivy były 47 stopni
jakiś starszy Pan pasażer mierzył temp. pot leciał po kostki, ale ludzi nikt nie ewakuował Sad

co do szynobusów pesy, to raz spotkałem się w tej doczepie z działającą klimą....arriva nigdy nie uzywa ogólnie klimatyzacji, bo redukują koszta maksymalnie kosztem pasażera niestety
fidzi123 - 13-07-2010, 10:27
Temat postu:
Arriva prawie nigdy nie używa klimatyzacji bo to generuje za duże koszty. Jak się idzie do kierownika żeby włączyli to przeważnie jest odpowiedź, że nie ma takiej potrzeby, nie ma technicznej możliwości, nie wiedzą jak włączyć, nie działa itp. Dziwne tylko jest to, że w kabinie maszynisty zawsze działa. A o podróży w Duńczyku to się już wcale nie wypowiadam. Może byłoby lepiej jak by na najbardziej obciążonych kursach dawali większe składy, żeby nie było tłoku, ale tak już jest w tej Arrivie, że do np. Świekatowa jedzie w połowie pusty duży szynobus, a do Chojnic mały szynobusik, raz na jakiś czas z doczepą.
darius - 13-07-2010, 11:39
Temat postu:
Tak a najgorszy jest "Ubot" - ci którzy korzystają z usług Arrivy wiedzą o co chodzi.
Generalnie firmy przewozowe mają gdzieś pasażera - im mniejsze koszty - tym większe zyski.
Issos - 17-07-2010, 12:02
Temat postu:
Nie dość tego, że jest gorąco to w tym "U-Boocie" cały czas grzeją grzejniki, bo nikt nie potrafi albo nie chce tego naprawić!?
kowal331 - 18-07-2010, 12:02
Temat postu:
Jaki system ogrzewania ma "Uboot"?Jeśli taki sam jak w samochodach,czyli od układu chłodzenia silnika,to praca ogrzewania może być spowodowana chęcią poprawienia efektywności chłodzenia silnika.Pamiętam,że w PF 125p gdy woda się już gotowała w chłodnicy,to włączało się ogrzewanie na full i temperatura silnika trochę spadała.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group