INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Małgorzata Kuczewska-Łaska prezesem PR

prezes11 - 30-07-2010, 14:25
Temat postu: Małgorzata Kuczewska-Łaska prezesem PR
Małgorzata Kuczewska - Łaska została prezesem – dyrektorem generalnym Przewozów Regionalnych. Decyzję taką w dniu dzisiejszym (tj. 30 czerwca 2010 r.) podjęła rada nadzorcza spółki w wyniku postępowania konkursowego.

Małgorzata Kuczewska - Łaska jest związana z koleją od ośmiu lat. Zanim została prezesem, w Przewozach Regionalnych pełniła funkcję członka zarządu – dyrektora finansowego. Rozpoczynając pracę na kolei miała już bogate doświadczenie w zarządzaniu finansami w firmach różnych sektorów. Do jej głównych zawodowych sukcesów można zaliczyć: restrukturyzację zadłużenia PKP PR i negocjacje z innymi spółkami Grupy PKP, współpracę przy tworzeniu Kolei Mazowieckich oraz pozyskanie kilkudziesięciu milionów euro z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Wcześniej pełniła funkcję dyrektora finansowego w KCR SA, wiceprezesa zarządu ds. finansowych w Instalexport SA oraz eksperta w Zespole Doradców Gospodarczych TOR. Jest absolwentką Wydziału Handlu Zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA w International Executive Development Centre w Bled w Słowenii.

źródło: Przewozy Regionalne
jubikej - 30-07-2010, 14:26
Temat postu:
chyba dobrze sie stalo Smile
obiezykraj - 30-07-2010, 14:31
Temat postu:
trzymajmy kciuki za nową Panię Prezes Cool
rob21 - 30-07-2010, 14:32
Temat postu:
Miejmy taką nadzieje ,licze że sie sprawdzi i nie ucieknie do spółki lotniczej Neutral
empek - 30-07-2010, 14:34
Temat postu:
Czekamy na nowe InterRegio Smile
buuuuum - 30-07-2010, 14:38
Temat postu:
No... dobry wybór, zważywszy na to, że lista kandydatów nie była za ciekawa.
Jedyna słuszna osoba Very Happy
andrzej_sz - 30-07-2010, 14:44
Temat postu:
Pogratulować marszałkom wyboru, ale Pani Małgorzato proszę się przygotować na ataki ze strony PKP i zwiazkowców. Życzę odwagi i można by powiedzieć, że i jaj ale że Pani jest kobietą więc tak nie wypada Smile Powodzenia i miejmy nadzieję, że będzie Pani realizowała to co próbował już robić poprzednik. Ciekawe jak zagłosowali marszałkowie hi hi hi - jak tam ulubieniec z Poznania Very Happy
Anonymous - 30-07-2010, 14:58
Temat postu:
Mamy nadzieję że linia prezesa Moraczewskiego, tak znienawidzonego przez Wachoidów będzie kontynuowana Very Happy
Anonymous - 30-07-2010, 15:03
Temat postu:
Otwierać szampany ! ! ! ! Very Happy
khamul - 30-07-2010, 15:05
Temat postu:
No to chyba wszyscy odetchneli z ulgą...
Anonymous - 30-07-2010, 15:07
Temat postu:
Uff, kamień spadł mi z serca. To jest dobry wybór. Miejmy nadzieję, że Pani Małgorzata będzie kontynuować drogę wyznaczoną przez jej poprzednika. Czekamy na nowe IR! Smile
szpak - 30-07-2010, 15:23
Temat postu:
Pogrzeb PR czasowo odroczony!

Wrogowie PR, tj. beton PKP, MI i niektórzy marszałkowie muszą przez weekend przełknąć tę "żabę". Nowa prezes nie będzie miała łatwo! Wkrótce wróg uderzy ze zdwojoną siłą...
sheva17 - 30-07-2010, 15:51
Temat postu:
Świetna decyzja, ale taki Krygier nie będzie próżnował. Wrogów nowej Pani prezes nie zabraknie, ale liczę na to, że okaże się prawdziwą lwicą walczącą o normalność na polskiej kolei. Istnienie IR to jest zasadnicza oznaka. To pasażer ma mieć decydujący głos, a nie armia urzędników.
loker - 30-07-2010, 15:56
Temat postu:
Pani Małgosiu GRATULUJĘ!
Proszę prowadzić z dumą i odwagą Przewozy Regionalne do przodu.
ET40 - 30-07-2010, 16:34
Temat postu:
Gratuluję zarówno nowej Pani Prezes, jak i radzie nadzorczej, która podjęła najlepszą z możliwych decyzji.
Damian Łódź - 30-07-2010, 16:54
Temat postu:
Szampan otwarty!!!
Gratuluję Pani Małgorzato!
Czas na powolny pogrzeb IC!
Powodzenia!
khamul - 30-07-2010, 17:03
Temat postu:
Cytat:
Nowa prezes nie będzie miała łatwo! Wkrótce wróg uderzy ze zdwojoną siłą...



Grupa na FB na pewno nie pozostawi tego bez rozgłosu ]:->
Pirat - 30-07-2010, 17:09
Temat postu:
Nie popadajmy w euforię. Czas pokaże czy nowa prezes zarządu PR podoła nowym obowiązkom i wyzwaniom. Nie zapominajmy, że cały czas toczy się wojna o interREGIO, które są solą w oku PKP i MI. Rząd za wszelką cenę i jak najszybciej chce sprywatyzować PKP IC, a jedyną przeszkodą na drodze do giełdy są właśnie pociągi interREGIO. Wojna o utrzymanie monopolu dla PKP IC na trasach dalekobieżnych tak naprawdę dopiero się zacznie. Do tej pory były to tylko dziecinne potyczki. Jestem przekonany, że w najbliższych miesiącach będziemy świadkami zmasowanego ataku na PR i to z kilku stron na raz (PKP SA, MI, UTK, niektóre samorządy wojewódzkie, związki zawodowe, prorządowe media).
Damian Łódź - 30-07-2010, 17:15
Temat postu:
Pirat, Bądźmy dobrej myśli. Wnioski do KWR na IR są już w PLK.
Picolo - 30-07-2010, 18:12
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Jestem przekonany, że w najbliższych miesiącach będziemy świadkami zmasowanego ataku na PR i to z kilku stron na raz (PKP SA, MI, UTK, niektóre samorządy wojewódzkie, związki zawodowe, prorządowe media).

Uderzenie w PR było 3 dni temu ze strony bulteriera zarządu PKP S.A. To zaplanowany czarny pijar przed posiedzeniem rady nadzorczej PR. Pomocną dłoń do wachoidów wyciągnął TVN:

http://www.tvncnbc.pl/dworce-od-nowa,7243633,24,klip.html
Rafaello1973 - 30-07-2010, 19:06
Temat postu:
Zawsze kobietka ,jeśli w miarę sprawnie będzie rządziła,liczyć na pomoc forów internetowych a nawet nasi skundleni politycy wiedzą że zwłaszcza przeed wyborami dobra opinia w necie ma swoja wagę.
jakubuk - 30-07-2010, 19:38
Temat postu:
Jakoś niestety nie widzę, by politycy/decydenci się internetem przejmowali. Jedynie czasem Jacek Prześluga coś napisze na forum RK. Reszta ma na nasze forum (i RK) wywalone. Łapiński był i się zmyl. To wszystko. Ważniejsze jest od nas, to co napisze w gazecie lokalnej jakaś pani Magda czy Julita, to ludzie przeczytają. A ponieważ na ogół dziennikarze nie mają pojęcia o kolei, więc jest jak jest.
sheva17 - 30-07-2010, 20:17
Temat postu:
A jakieś szczegóły głosowania znacie?
linia274 - 30-07-2010, 22:18
Temat postu:
Wybór najlepszy z możliwych.
Nie pozostaje nic innego jak życzyć powodzenia w walce z pekapiarzami i profesorami.
cezary - 01-08-2010, 18:43
Temat postu:
Serdeczne i z serca płynące gratulacje Pani Prezes! Powodzenia !
Arek - 04-08-2010, 11:23
Temat postu:
ROZMOWA Z PREZESEM PR:

Rynek Kolejowy: Czy spodziewała się Pani takiego wyboru Rady Nadzorczej?

Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych: W pierwszym konkursie startowało czterech kandydatów, więc miałam 25 procent szans. W drugim było już pięciu kandydatów i moje szanse spadły do 20 procent. Muszę przyznać, że spodziewałam się swojego wyboru dokładnie w tym zakresie prawdopodobieństwa.

Czy podjęła Pani już pierwsze decyzje?

Wczoraj podpisaliśmy akt notarialny z PKP SA, w efekcie czego przejęliśmy nieruchomości, które są bardzo potrzebne Przewozom Regionalnym. Nie są to jeszcze wszystkie nieruchomości do prowadzenia działalności spółki, ale znaczna ich część. Po okresie urlopowym chcemy uporządkować wszystkie sprawy, które wymagają natychmiastowych działań. Największym problemem spółki jest obecnie jej zadłużenie. Będziemy chcieli odbyć szereg rozmów, przede wszystkim z przedstawicielami PKP PLK oraz PKP SA i uzgodnić realne warunki spłaty naszych zobowiązań.

Jakie jeszcze wyzwania przed Panią stoją?

Wypowiedziany został zakładowy układ zbiorowy pracy. Musimy wypracować odpowiednią strategię w tym zakresie. Chcemy także rozwiązać kwestię wciąż niepodpisanych umów na świadczenie przewozów regionalnych z dwoma województwami: śląskim i kujawsko-pomorskim. Przygotowujemy się również do przetargu ogłoszonego przez to ostatnie województwo na świadczenie przewozów kolejowych w regionie na kolejne 10 lat.

Czy wybór Pani na prezesa Przewozów Regionalnych oznacza dalsze rozwijanie oferty interREGIO?

Mogę zapewnić, że cały czas będziemy pracować nad ofertą interREGIO. Nie wiem jeszcze czy będzie to oznaczać większą liczbę połączeń, ale na pewno skoncentrujemy się na promocji oraz ulepszaniu tej oferty w taki sposób, aby zachęcić do niej coraz więcej pasażerów.

źródło: Rynek Kolejowy
Arek - 04-08-2010, 13:21
Temat postu:
Kasiura o kulisach wyboru Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej

Na stronie "Radia Plus Opole" można odsłuchać rozmowę, przeprowadzoną w dniu wczorajszym z Andrzejem Kasiurą, członkiem zarządu województwa opolskiego. Oprócz kwestii związanych z kulisami wyboru nowego prezesa Przewozów Regionalnych, Andrzej Kasiura mówi również o pociągach interREGIO, bieżącej sytuacji spółki i planach na przyszłość, a także o przetargu na zakup dwóch nowych szynobusów dla Opolszczyzny.

Fragment wywiadu dotyczący wyboru Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej na prezesa Przewozów Regionalnych:

Andrzej Szarometa, Radio Plus Opole: Małgorzata Kuczewska-Łaska to dobry wybór dla kolei regionalnych?

Andrzej Kasiura, członek zarządu woj. opolskiego: Myślę, że tak. Głosowanie na radzie nadzorczej, gdzie z dużą przewagą pani Kuczewska-Łaska została wybrana pokazuje, że ma za sobą poparcie większości współwłaścicieli spółki. Jest to osoba, która już poznaliśmy jako samorządowcy – była dyrektorem finansowym spółki, wiceprezesem spółki – teraz stanie u steru całych Przewozów Regionalnych. Na pewno zna się na sprawach kolejowych, pracowała na tej kolei, wie jakie są oczekiwania samorządowców, zakładała podwaliny tego procesu restrukturyzacji i usamodzielnienia finansowego oddziałów. Myślę, że ma okazję, żeby to doprowadzić do końca.

A dlaczego za drugim razem dopiero? Przecież za pierwszym razem też złożyła dokumenty i dopiero za drugim razem została wybrana. Na co marszałkowie czekali jeszcze? Na jakąś superkandydaturę?

Szczerze mówiąc, liczyliśmy, że konkurs spotka się z większym zainteresowaniem jeszcze specjalistów, fachowców z branży kolejowej. Gdzieniegdzie pojawiały się głosy, że pierwszy konkurs został ogłoszony ze zbyt krótkim terminem składania swoich aplikacji. Postanowiliśmy dać szansę jeszcze raz tym wszystkim, którzy mogliby zgłosić się do konkursu. Było trochę więcej kandydatów niż w pierwszym naborze, natomiast też nie była to jakaś oszałamiająca liczba i pani prezes drugi raz najkorzystniej się zaprezentowała. Przedstawiła najbardziej spójną wizję i rada nadzorcza postanowiła jej zaufać.

13 do 6 podobno było w głosowaniu, tak?

Tak, czyli należy się spodziewać, że zdecydowana większość samorządów poparła. Pamiętajmy, że w radzie nadzorczej jest 16 przedstawicieli samorządów plus trzech przedstawicieli związków zawodowych z Przewozów Regionalnych. Czyli to poparcie jest.

Jakie założenia będzie miała nowa prezes? Czy to będzie kontynuacja tego, co było do tej pory i za poprzedniego prezesa Tomasza Moraczewskiego, czy raczej samorządowcy stawiają nowe wyzwania przed panią prezes?

Przede wszystkim wyprowadzenie na prostą samej spółki. Tutaj nie chcemy eksperymentować, bo pewien proces zmierzający do zmniejszenia kosztów, zwiększenia przychodów i pokazania w każdym województwie, jak ta relacja kosztów do przychodów się ma, jest dla nas bardzo ważna. Proces finansowego usamodzielnienia oddziałów jeszcze się nie zakończył i chcemy, żeby to było wykonane. Drugie zadanie to sprawa związana z ugodami i porozumieniami pomiędzy Przewozami Regionalnymi a przede wszystkim spółkami Grupy PKP i współpracą z Ministerstwem Finansów. I trzecia rzecz to inwestycje aporty, które są przejmowane teraz na majątek Przewozów Regionalnych, żeby to doprowadzić do finału i ustabilizować – jeszcze raz powtórzę – sytuację finansową, żebyśmy my jako samorządowcy wiedzieli, że płacąc odpowiednią cenę za usługi, które spółka nam świadczy, dostajemy najlepszy możliwy towar w danym momencie.

Panie Marszałku, ale chyba samorządowcy mogą być zadowoleni, bo ostatnio nowa pani prezes zanim została dyrektorem Przewozów Regionalnych opublikowała dane dotyczące m.in. pociągów interREGIO. Co prawda nie jest to taki przychód bezpośredni dla spółki, no ale tabor jest eksploatowany i dzięki temu spółka nie ponosi dodatkowych kosztów, gdyby ten tabor miał stać na bocznicy.

Częściowo tak. Nie jesteśmy w pełni zadowoleni jako właściciele, natomiast pokazanie, że te działania, które zostały rozpoczęte dwa lata temu przynoszą teraz swoje owoce, co jest bardzo ważne: sytuacja samej spółki i pracowników spółki wydaje się już ustabilizowana. Nie ma chyba tych obaw, które były trzy lata temu, że spółka stoi teraz na krawędzi i albo uda się uratować, albo ona runie. Wydaje się, że znalazła swoje miejsce na rynku kolejowym, umocniła pociągi interREGIO. Po pewnym przeglądzie, czy wszystkie muszą kursować, też znalazły swoje miejsce. Myślę, że teraz czas na takie spokojne umacnianie swojej pozycji i budowanie nowej strategii na lata następne. Myślę, że to właśnie pani prezes w ciągi kilku najbliższych kilkunastu tygodni powinna przygotować, przedstawić właścicielom, czyli marszałkom województw tak, aby już przed negocjacjami o umowie na rok 2011 samorządowcy wiedzieli, czego mogą się spodziewać i za co powinni zapłacić w przyszłym roku.

Rozumiem, że w tej strategii pociągi interREGIO są nadal, tak?

Tak, tak. Oczywiście.

Odsłuchaj cały wywiad

źródło: Rynek Kolejowy
Arek - 09-08-2010, 13:53
Temat postu:
Kasiura: Wierzę, że nowa prezes PR utrzyma aktualny kurs zmian w spółce

Jak powiedział w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa opolskiego, dokonany niedawno wybór Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej na stanowisko prezesa PR, daje nadzieję na kontynuację niełatwego procesu zmian w samorządowej spółce.

Andrzej Kasiura odniósł się najpierw do sytuacji kolei regionalnej na terenie Opolszczyzny. - Województwo opolskie zawarło z Przewozami Regionalnymi Sp. z o.o. sześcioletnią umowę ramową, która w naszej ocenie gwarantuje stabilność finansowania i wykonywania przewozów kolejowych w regionie, oczywiście pod warunkiem wdrożenia niezbędnej restrukturyzacji w kilku strategicznych obszarach działalności po stronie przewoźnika – poinformował Kasiura.

Zdaniem Kasiury, przed Małgorzatą Kuczewską-Łaską stoi teraz niełatwe zadanie kontynuacji restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. W opinii członka zarządu woj. opolskiego, istotnym wyzwaniem jest także dialog ze związkami zawodowymi. - Wierzę, że wybrana przez Radę Nadzorczą Pani Prezes utrzyma aktualny kurs zmian w spółce w szczególności w zakresie restrukturyzacji kosztów i ich właściwej identyfikacji w poszczególnych regionach poprzez tworzone oddziały spółki z ustalonym zakresem samodzielności kompetencyjnej. Istotnym wyzwaniem w najbliższym okresie kilku miesięcy będzie również ustabilizowanie sytuacji wewnętrznej spółki, w tym również uzgodnienie nowej umowy społecznej ze stroną związkową – powiedział Kasiura.

Andrzej Kasiura pozytywnie ocenił również kompetencje nowej prezes PR. - Pani Prezes posiada odpowiednie doświadczenie i wiedzę w obszarze finansów Przewozów Regionalnych, który w chwili obecnej wymaga kluczowych i sprawnie przeprowadzonych zmian, a jednocześnie stanowi podstawę do dalszego istnienia spółki na rynku przewozów pasażerskich – zaznaczył Kasiura. - Szczerze życzę powodzenia Pani Prezes w tej trudnej misji i „szerokiego” wsparcia właścicieli w dążeniu do osiągnięcia wyznaczonych celów – dodał.

źródło: Rynek Kolejowy
Arek - 10-08-2010, 09:40
Temat postu:
UMWŚ o wyborze Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej

- Małgorzata Kuczewska-Łaska była najlepszym kandydatem, który może sobie poradzić z zadaniami, jakie stoją przed Przewozami Regionalnymi – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

- Wybór nowego prezesa samorządowej spółki Przewozy Regionalne nie był łatwy, a konkurs na to stanowisko został rozstrzygnięty dopiero za drugim razem. Kondycja firmy nie jest dobra i spółka ma wiele problemów do rozwiązania. Małgorzata Kuczewska-Łaska była najlepszym kandydatem, który może sobie poradzić z zadaniami, jakie stoją przed spółką. Jako były członek Zarządu, posiada wiedzę w zakresie wewnętrznego jak i zewnętrznego środowiska, w jakim funkcjonuje firma. Daje jej to dobrą podstawę do sprawnego podejmowania decyzji w zakresie restrukturyzacji spółki, wdrażania planu naprawczego, jak i dalszego działania na rynku kolejowych usług transportowych – powiedział Trólka.

Zdaniem Trólki, jednym z ważniejszych zadań, z jakimi musi uporać się nowa prezes PR, jest zawarcie z władzami woj. śląskiego tzw. „umowy rocznej”. Istotnym wyzwaniem będzie także sprawna współpraca ze spółką Koleje Śląskie. - Mamy nadzieję, że jednym z pierwszych doraźnych działań będzie doprowadzenie do zawarcia z województwem śląskim tzw. „umowy rocznej” w ramach szerszej pięcioletniej umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów regionalnych. Strategicznie duże nadzieje wiążemy ze sprawną współpracą związaną z planowanym wprowadzeniem na rynek przewozów w województwie śląskim spółki samorządowej Koleje Śląskie, która ma w znaczący sposób uzupełniać ofertę Przewozów Regionalnych. Podstawowe obszary współpracy obu spółek obejmować będą podział linii pasażerskich między przewoźników, opracowywanie spójnego rozkładu jazdy i wspólny bilet – poinformował Witold Trólka.

źródło: Rynek Kolejowy
Torreador - 31-08-2010, 19:56
Temat postu:
A Warsewicz co ? Poznali się na nim ? Dowiedzieli się jakie "sukcesy" miała jego grupa wyżelowanych kolesi z klerykalnej frakcji PiS Śmiech
Komromitacja i wstyd Embarassed Zauważcie jednak, że interesuje go tylko kolej, na której pracował zaledwie 2 lata. No cóż nigdzie nie można kręcić takich lodów jak na państwowej kolei OK
pp - 10-04-2013, 13:00
Temat postu:
Małgorzata Kuczewska-Łaska odwołana

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, rada nadzorcza Przewozów Regionalnych odwołała dzisiaj Małgorzatę Kuczewską-Łaskę ze stanowiska prezesa spółki.

Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA w International Executive Development Centre w Bled w Słowenii. Zarządzała finansami w firmach różnych sektorów. W latach 2002-2007 członek zarządu dyrektor finansowy PKP Przewozy Regionalne. Następnie dyrektor finansowy w KCR SA, wiceprezes zarządu ds. finansowych w Instalexport SA, ekspert w zakresie doradztwa gospodarczego w ZDG TOR. Od 2009 r. ponownie członek zarządu, dyrektor finansowy w Przewozach Regionalnych. 30 lipca została wybrana przez radę nadzorczą Przewozów Regionalnych na prezesa - dyrektora generalnego spółki.

- Bardzo dobra, choć znacząco spóźniona decyzja - komentuje na gorąco Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Prezes Przewozwó Regionalnych konserwowoała dotychczasowy układ w Przewozach Regionalnych. Sprytnie rozgrywała marszałków aby odwlekać w nieskończoność program restrukturyzacji i przekształceń organizacyjnych spółki tak aby proces ten był przemyślany a nie polegał na samodzielnych akcjach marszałków. Jak takie działania się kończą widzieliśmy na Śląsku - dodaje Furgalski. Zwraca również uwagę na to, że Minister Finansów uzależniał problem rozwiązania długu Przewozów Regionalnych od radykalnej zmiany w zarządzaniu spółką.

źródło: Rynek Kolejowy
Leniwiec - 10-04-2013, 14:19
Temat postu:
To zbytnio sytuacji w PR nie poprawi.
fury - 10-04-2013, 15:45
Temat postu:
"Rynek Kolejowy", 10.10.2012:
Cytat:
Spółka pozwała Skarb Państwa o zwrot „nie w pełni zapłaconych przewozów międzywojewódzkich w latach 2004-2008”. Skierowaliśmy do sądów dwa pozwy, jeden na kwotę 300 mln zł, a drugi na kwotę 350 mln zł – mówi prezes samorządowego przewoźnika.

Spółka uważa też, że zdecydowanie niezgodne z prawem europejskim i z przepisami unijnymi w Polsce jest naliczanie stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej. - W związku z tym skierowaliśmy również pozew przeciwko Polskim Liniom Kolejowym o zwrot około 200 mln złotych, naszym zdaniem niesłusznie pobranych od spółki w ramach opłaty za infrastrukturę – mówi prezes Kuczewska-Łaska
Najpierw grożono upadłością Przewozów Regionalnych. Potem Nowak namawiał marszałków, by wzięli inicjatywę w swoje ręce i tworzyli własne spółki. Tak przy wydatnej pomocy UTK Koleje Śląskie przejęły cały ruch w województwie i się zesrały. Zanim jednak doszło do kompromitacji Kuczewska-Łaska podała Skarb Państwa do sądu. Ostatnio Rostkowski pierdnął, że uwzględni w przyszłorocznym budżecie pomoc(!) dla PR, Nowak zaś domagał się planów restrukturyzacji. Dzisiaj 12 marszałków z PO rozpoczęło restrukturyzację spółki od tej, która zapłatę zaległych zobowiązań Skarbu Państwa postanowiła dochodzić w sądzie. Choć to pieniądze samorządowe, liczy się tylko polityka, czyli podział PR na wojewódzkie spółki.
pp - 10-04-2013, 15:51
Temat postu:
Skoro podoba się to Furgałowi, a zatem i jego promotorowi - Syryjczykowi, bez którego zgody to Adryjan nawet nie pierdnie, to znaczy że dla spółki to złe posunięcie.
sheva17 - 10-04-2013, 17:31
Temat postu:
Pan Furgalski niestety niezbyt orientuje się w kwestiach, w których zabiera głos, ale taki to już ,,ekspert". Bałagan na Śląsku to wina KŚ i województwa, na rzecz którego zresztą teraz pracuje za ciężkie pieniądze. Na odwołanie Pani Prezes z pewnością miała wpływ krytyka z jej strony ministra Nowaka, marszałkowie z PO nie mogli tego nie dostrzec.
Leniwiec - 10-04-2013, 20:04
Temat postu:
Ja w byłej pani prezes widzę tylko kłamstwa, szantaż i nieczyste zagrania. To prawda że KŚ zawiniły ale gdyby PR zareagowały porządnie to można było ograniczyć niedogodności do minimum. W zamian z łaski zaoferowano umowę na rok z chorymi stawkami, to jest hucznie obwieszczana przez niektórych "braterska pomoc"? Mi to wygląda na dojenie kasy ale i to kiedyś się skończy. Wiadomo że za odwołaniem tej pani ze stanowiska stoi polityka ale w sumie to kto by chciał osobę dopuszczającą się takich czynów jako reprezentację swojej spółki? Śmiech
sheva17 - 11-04-2013, 09:33
Temat postu:
Cytat:
to kto by chciał osobę dopuszczającą się takich czynów jako reprezentację swojej spółki?


Chyba za bardzo nie wiesz co piszesz...Przez głupotę KŚ była okazja do zarobku to należało to wykorzystać, Pani Prezes jako manager się sprawdziła. Ty zapewne jeździłbyś za darmo, dlatego może nigdy do tak poważnego stanowiska nie będziesz nawet aspirował....Twoje uwielbiebnie dla KŚ jest już objawem chyba jakiegoś głębszego uczucia Very Happy .

Podobno IR mają kursować na liniach lokalnych a la połączenia Katowice- Wrocław, Kraków- Częstochowa czy Kutno- Poznań. O połączeniach via CMK możemy zapomnieć, już pekapista Nowkaowski o to zadba.
Leniwiec - 11-04-2013, 10:10
Temat postu:
sheva17, bardziej mi chodzi o oczernianie Arrivy, kłamstwa i inne takie zagrywki, jak już zarządza się taką ogromną spółką to odrobinę ogłady i klasy trzeba mieć a tej pani ewidentnie tego brakowało. A miłości jakiejś do KŚ nie mam, też odczułem zimowe utrudnienia. W czasach PR ruch na linii z której korzystam był ograniczony a potem zawieszony więc nie dziw się że nie przepadam za PR, KŚ teraz tam jeżdżą i z rozmowy z pracownikami wynika że jeszcze pojeżdżą. Co do IR to na liniach lokalnych mają one bardzo dobrą frekwencję, moim zdaniem IR powinny wycofać się na linie gdzie nie jeździ IC, na pewno byłoby to dochodowe.
sheva17 - 11-04-2013, 13:12
Temat postu:
Akurat Arrivie też można bardzo wiele zarzucić, opinie pasażerów na ich temat nie są delikatnie mówiąc entuzjastyczne. A część z zarzutów PR była jak najbardziej uzasadniona. IR i RE to pociągi komercyjne i np. na CMK mogą zarabiać, a od misji są TLK.
Leniwiec - 11-04-2013, 14:06
Temat postu:
sheva17, ale taka 1 sprawa, twoim zdaniem stan PR w województwie małopolskim czy śląskim (niecały rok przed likwidacją zakładu) jest lepszy od Arrivy? Arriva ma tabor o jakim PR może marzyć, jest to spółka lepiej zarządzana. Ale najważniejsze jest to że nie żebra o kasę i robi swoje, bez wycinania połączeń.
Pirat - 11-04-2013, 14:35
Temat postu:
Leniwiec, największym atutem Arrivy jest to, że jest spółką całkowicie niezależną od polskich polityków. To jedyny taki przewoźnik pasażerski na polskich torach.

Natomiast Przewozy Regionalne od chwili wyjścia z Grupy PKP zostały przeznaczone do uwalenia. Z przyczyn wyłącznie politycznych! Odwołanie niepokornej prezeski PR jest tylko kolejnym etapem likwidacji PR.

Upadek PR spowoduje, że po pierwsze rząd pozbędzie się konkurencji dla PKP Intercity w postaci IR/RE, po drugie lokalni baronowie PO będą mogli utworzyć kolejne spółeczki kolejowe, w których działacze partyjni i ich pocioty będą mogli kręcić lody.

Skorzysta na tym również ZDG "TOR" (wydawca prorządowego "Rynku Kolejowego") cieszący się ustami Furgalskiego z odwołania prezeski PR. Im więcej upolitycznionych spółek i spółeczek powstanie na gruzach PR tym więcej potencjalnych kontrahentów. Na Kolejach Śląskich TORroryści już zdążyli ubić interes.
Leniwiec - 11-04-2013, 15:27
Temat postu:
Wiadomo że to decyzja polityczna ale nie wolno robić z byłej pani prezes męczenniczki załatwionej przez polityków. Ma trochu na sumieniu i osobiście się cieszę, że ta pani już nie urzęduje na swoim stanowisku. Usamorządowienie PR to był wielki błąd, PR w tej formie były przeznaczone upaść, mnożyły się tylko długi. Teraz trzeba mieć nadzieję na udaną reformę, byleby politycy nie politycy nie powtórzyli swych błędów, tylko idioci popełniają ten sam błąd dwa razy.
Torreador - 11-04-2013, 21:27
Temat postu:
Cytat:
lokalni baronowie PO będą mogli utworzyć kolejne spółeczki kolejowe, w których działacze partyjni i ich pocioty będą mogli kręcić lody.

Zgadzam się z tobą w 100%. Ccą to zrobić jeszcze przed wyborami samorządowymi, które z pewnością przegrają.
Jakoś związki zawodowe cicho siedzą. Obudzą się jak się dowiedzą, że proponowani do zwolnienia będą wieszać się w ...biurach.
Z ulgami przejazdowymi dla pracowników też zaspali a skutki widzieliśmy.
A odnośnie Kuczewskiej: baba z wozu koniom lżej. (jeszcze jest jedna nieusuwalna).
sheva17 - 11-04-2013, 22:12
Temat postu:
Cytat:
Jakoś związki zawodowe cicho siedzą. Obudzą się jak się dowiedzą, że proponowani do zwolnienia będą wieszać się w ...biurach.


Niestety. To pokazuje, że związki mają gdzieś pasażera i nawet interes własnej spółki, interesują ich tylko posadki w spółkach samorządowych.


Cytat:
A odnośnie Kuczewskiej: baba z wozu koniom lżej. (jeszcze jest jedna nieusuwalna).


Akurat za jej kadencji zmniejszył się dług, spółka ograniczyła koszty. Jako manager sprawdziła się. Jej odejście to koniec PR, koniec IR i RE, natomiast powstaną spółeczki marszałków co doprowadzi do wielkich sukcesów busiarstwa.


Cytat:
Ma trochu na sumieniu i osobiście się cieszę, że ta pani już nie urzęduje na swoim stanowisku.


No faktycznie, poprawa wyników finansowych to dla Ciebie powód do zarzutów. Ja będąc właścicielem bym się cieszył, Ciebie poprawa wyników........martwi. Niestety Pani Prezes odchodzi, gdy spółka zaczynała wychodzić na prostą, ale jej pociągi niestety uniemożliwiają pobieranie od pasażerów horrendalnych stawek za EIC na CMK. Niestety taki Leniwiec pewnie będzie zadowolony jak przeciętnego pasażera na taką podróż nie będzie stać...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group