INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Pociągiem ze Szczecina do Berlina

melocot - 30-07-2010, 15:35
Temat postu: Pociągiem ze Szczecina do Berlina
Koszt przejazdu z Berlina do Szczecina od 1. sierpnia będzie obniżony o 40%.

Bilet jednoprzejazdowy z 16,70 EUR stanieje do 10 EUR. Bilet zniżkowy Berlin - Szczecin od 1 sierpnia będzie kosztował 7,50 EUR, przysługuje on dzieciom od 6 roku życia do ukończenia 14 lat jak również posiadaczom BahnCard 25, BahnCard 50 albo polskiej "REGIOkarta". Bilet całodzienny (tam i powrót) będzie obniżony do ceny 20 EUR (zniżkowy 15 EUR). Dla połączeń między Poczdamem i lotniskiem Berlin Schönefeld a Szczecinem bilet jednoprzejazdowy będzie kosztował 11,40 EUR, zniżkowy 8,50 EUR, a bilet całodzienny 22,80 EUR.

Od grudnia 2010 przybędzie bezpośrednich połączeń między Berlinem a Szczecinem.

Wraz ze zmianą rozkładu jazdy, od grudnia 2010 nastąpi polepszenie oferty połączeń kolejowych. Pojawią się trzy codzienne bezpośrednie połączenia pomiędzy Berlinem a Szczecinem. Podróżnym z tych miast lepszą komunikację umożliwią połączenia bez przesiadek rano, popołudniu i wieczorem.

Źródło: VBB
Iktorn - 30-07-2010, 17:05
Temat postu:
No proszę, jak wszystko co nie ma przed nazwą PKP potrafi się ze sobą dogadać. Mam tu na myśli zniżkę dla posiadaczy REGIOkarty.
melocot - 31-07-2010, 07:46
Temat postu:
Mnie też to zaskoczyło - "jak grom z nieba" Wink Ciekawi mnie, czy są oficjalne wiadomości od strony PR w kwestii honorowania "REGIOkarty" na tej trasie? Jakie są warunki korzystania zniżek z "REGIOkarty" na ternie DB? Nie ukrywam, że ja też tak chcę! Zg
Gurami22 - 31-07-2010, 16:31
Temat postu:
melocot jedyne warunki jaki ja wyczytałem w tej wiadomości to 1) 7,50 Euro w portfelu i 2) wylegitymowanie się REGIOkartą. I chyba tyle, jak rozumie nie ma żadnych ograniczeń wiekowych, skoro osobno ujęta jest kategoria dzieci do l. 14
Iktorn - 31-07-2010, 16:36
Temat postu:
Wygląda na to, że naszą REGIOkartę Niemcy potraktują na tej trasie tak samo jak BahnCard. Na prawdę dobra wiadomość - przy takiej cenie można sobie wyskoczyć na różne imprezy do Berlina i wrócić za jedyne 15 euro.
melocot - 31-07-2010, 16:43
Temat postu:
@Gurami22
Chyba nie podejrzewasz mnie o to, że po pobieżnym przetłumaczeniu wiadomości, będę miał jeszcze wątpliwości co do zasad i warunków. Jednak dziwne jest to, że PR ze swoim produktem "REGIOkarta", na swoich stronach, ustami swojego rzecznika po polsku nie ogłasza takiej bądź co bądź atrakcyjnej oferty! Przecież takie honorowanie "REGIOkarty" na terenie DB nie odbywa się w wyniku dobrego serca kolei niemieckich.
Chciałbym tylko to samo co jest w tej niemieckiej wiadomości przeczytać po polsku przynajmniej na oficjalnej stronie PR. Byłoby to potwierdzenie tego co ogłaszają Niemcy.
Piotrek_84 - 04-08-2010, 11:16
Temat postu:
Niestety muszę Was zmartwić. Nie ma nic za darmo.
Ostatnio planowałem sobie podróż do Berlina przy użyciu Brandenburg-Berlin-Ticket (tak jak zwykle robiłem).
I co się okazuje? Brandenburg-Berlin-Ticket NIE JEST już ważny w pociągu InterCity 148/145 na odcinku Szczecin-Berlin-Szczecin Neutral
Jest ważny w tym pociągu tylko po stronie niemieckiej - a więc rano od Tantowa do Berlina, a wieczorem od Berlina do Angermünde.

Dowód przedstawiam tutaj:
http://www.vbbonline.de/index.php?cat=2&sCat=392&id_language=1

Jest tam PDF o nazwie "Berlin – Angermünde – Prenzlau". W tym PDF zawsze, jak tylko pamiętam, była informacja, że taryfa VBB obowiązuje w pociągu IC 148/145 między stacją Szczecin Główny a Berlinem.
Teraz niestety, jest to już tylko odcinek od Tantowa do Berlina dla pociągu porannego, oraz od Berlina do Angermünde dla pociągu wieczornego. Czyli tylko od/do ostatniej stacji po stronie niemieckiej.

Nawet gdy spróbuje się wyszukać na stronie VBB połączenie Berlin Hbf - Szczecin Glowny, to wyskoczy nam w rozszerzonym opisie pociagu IC 145 taka informacja: "Zwischen Berlin und Angermünde wird der VBB-Tarif anerkannt".

Tylko jedna rzecz mnie dziwi - gdy klikniemy dla tego pociągu IC 145 na przycisk "Fahrpreis anzeigen" wyskoczy nam informacja, że cena biletu jednorazowego z Berlina Hbf do Szczecina Głównego wynosi 10 EUR, a więc tak samo jak dla połączeń regionalnych - według taryfy VBB.......

A więc jak to wreszcie jest? Taryfa VBB obowiązuje w tym IC aż do samego Szczecina czy nie obowiązuje?

Wysyłałem przedwczoraj maila w tej sprawie do VBB o takiej treści:
"Ist das Brandenburg-Berlin-Ticket noch gültig in IC 145 zwischen Berlin Hbf und Stettin (Szczecin Glowny)?
Das PDF (www.vbbonline.de/download/pdf/Tarif_Berlin_Prenzlau.pdf) gab bisher immer die Information an, dass das Ticket in dieser Strecke (Berlin-Stettin) gültig ist. Nun ist die Information nicht mehr vorhanden."

... Niestety na razie bez odpowiedzi...
melocot - 04-08-2010, 13:00
Temat postu:
Po kolei.
Bilet Brandenburg-Berlin-Ticket (BBT) jest ważny w dni powszednie (pon-pt) od godz. 9:00. Zatem zupełnie wyjątkowo był on honorowany w poc. IC wyjeżdżającym ze Szczecina przed godz. 9:00.
Bilet jednoprzejazdowy za cenę 10 EUR jest w taryfie VBB za przejazd Szczecin - Berlin bez względu na porę dnia, a więc będzie on honorowany codziennie o każdej porze. I rzeczywiście nie jest sprecyzowane, czy bilet jednoprzejazdowy (10 EUR) wydany w taryfie VBB na przejazd Szczecin - Berlin - Szczecin jest ważny w IC na odc. Angermünde - Szczecin. Rolling Eyes
Piotrek_84 - 04-08-2010, 13:34
Temat postu:
Jeszcze raz:

Jeżeli chodzi o pociąg IC 145 wyjeżdżający z Berlina Hbf do Szczecina Głównego o godzinie 17:28, to zawsze na dworcu Berlin Hbf przed odjazdem tego pociągu była informacja na wyświetlaczach peronowych (tych niebieskich elektronicznych nad peronem, informujących o kierunku i godzinie odjazdu pociągu) o treści następującej: "VBB Tarif gültig bis Szczecin".
A więc oznaczało to, że w tym pociągu ważne będą aż do samego Szczecina wszystkie bilety taryfy VBB - z Brandenburg-Berlin-Ticket włącznie.
Informacja ta była również dostępna na stronie internetowej VBB w pliku PDF, do którego linka dałem w poprzednim poście. Było jak byk napisane w tym PDF-ie, że taryfa VBB obowiązuje w pociągu IC 145 aż do stacji Szczecin Główny.
Teraz niestety PDF ten się zmienił, i teraz ZAMIAST pisać, że taryfa VBB obowiązuje w pociągu IC 145 aż do stacji Szczecin Główny, to jest w tym pliku PDF napisane, że taryfa VBB obowiązuje w pociągu IC 145 tylko do stacji Angermünde - a więc tylko do ostatniej stacji po stronie niemieckiej.
Z tego by wynikało, że w pociągu IC 145 na odcinku Berlin-Szczecin NIE SĄ JUŻ WAŻNE ani bilety jednorazowe VBB, ani bilet BBT. A więc pociągiem IC 145 z Berlina do Szczecina NIE DOJEDZIEMY JUŻ ani przy użyciu biletu VBB za 10 euro, ani przy użyciu BBT za 29 euro.

Jednak informacja ta kłóci się zupełnie z ceną biletu jednorazowego podaną dla pociągu IC 145 z Berlina do Szczecina.
Na stronie VBB można wpisać w wyszukiwarce połączeń, połączenie Berlin Hbf - Szczecin Glowny.
Gdy wyskoczy pociąg IC 145, klikamy na niego, żeby zobaczyć cenę. I jaka nam cena wyskakuje?
Ano cena 10 euro!

A więc VBB na swojej stronie podaje sprzeczne informacje.
Na dodatek nie odpowiadają na maile....

Jeżeli jednak to wszystko okaże się prawdą i rzeczywiście w IC 145 do Szczecina już NIE obowiązuje taryfa VBB, no to mamy klops....
Bo do tej pory, przez wiele lat, mogliśmy sobie tym pociągiem IC 145 z Berlina dojechać bezpośrednio do Szczecina za jedyne 16,70 eur (bilet jednorazowy). Tak samo mogliśmy rano pojechać sobie o godzinie 6:10 pociągiem IC 148 do Berlina za jedyne 16,70 eur (bilet jednorazowy).
Teraz jednak, gdy VBB obniżyło koszt jednorazowego biletu z 16,70 euro do 10 euro,,,, to jednocześnie usunęło możliwość korzystania z biletów VBB w pociągu IC 145/148 na trasie Berlin-Szczecin.
A więc teraz jeśli chcesz bezpośrednio dojechać wieczorem IC 145 z Berlina do Szczecina albo rano IC 148 ze Szczecina do Berlina, to już nie zapłacisz 16,70 eur za jednorazowy bilet,,, tylko płacisz kupę kasy w taryfie międzynarodowej...
A więc obniżka ceny jednorazówki nam bokiem wyszła... O! (Szczególnie tym, którzy upodobali sobie podróże tym IC).
Jedno staniało, drugie zdrożało... Mogą sobie wsadzić w d*** taką obniżkę. :/
melocot - 04-08-2010, 14:01
Temat postu:
Doskonale o tym wiesz, że taryfa VBB nie obejmuje poc. klasy IC.

Pomijasz zupełnie fakt, iż takich poc. IC kursuje pomiędzy Szczecinem a Berlinem aż sztuk JEDEN.

Wzburzasz niepotrzebnie krew w swoich żyłach jednocześnie aplikując "komuś" w tylną część ciała bilet za 10 EUR twierdząc, że wolałbyś zapłacić 16,70 EUR i to za jedno jedyne połączenie prestiżowym IC.

Zupełnie nie zauważasz całej masy poc. RB, RE, które mają porównywalny czas przejazdu pomiędzy Berlinem a Szczecinem jak ten jeden jedyny IC. Nie dostrzegasz też, iż bez żadnych ograniczeń, możesz skorzystać z nich za 10 EUR. Czy naprawdę Polacy muszą szukać dziury w całym zamiast normalnie skorzystać z tego co jest "na tacy"?
Piotrek_84 - 04-08-2010, 15:32
Temat postu:
Na początek chciałbym zaznaczyć, że tutaj piszę po to, żeby pozyskać jakieś dodatkowe informacje na temat stanu faktycznego, a nie żeby wzbudzać kłótnie na temat "jak powinno być" itp...

No to teraz przejdźmy do stanu faktycznego. ^^
Doskonale pewnie o tym wiesz (albo nie wiesz), że taryfa VBB OBEJMUJE niektóre pociągi klasy IC na niektórych odcinkach ich jazdy. Pociągi te wraz z odpowiednimi odcinkami są wyszczególnione na oficjalnej stronie VBB w PDF-ie, do którego linka umieściłem w pierwszym moim poście w tym wątku.
Pociągów IC między Szczecinem a Berlinem rzeczywiście kursuje AŻ jeden, ale należy mieć na uwadze, że jest to jedyny pociąg bezpośredni, który umożliwia rano wyjazd do Berlina, a wieczorem powrót do Szczecina. A wiadomo, że pociągi bezpośrednie zawsze są wygodniejsze.
Należy zauważyć, że ludzie którzy chcą sobie tanio pojechać rano z Berlina do Szczecina, a potem wrócić wieczorem ze Szczecina do Berlina (a więc głównie będą to Niemcy) mogą to uczynić przy użyciu regionalnego pociągu bezpośredniego.
Ludziom chcącym się udać pociągiem bezpośrednim rano ze Szczecina do Berlina, a potem wrócić wieczorem z Berlina do Szczecina (a więc głównie Polakom) możliwość taniego skorzystania z pociągu bezpośredniego została odebrana wraz ze skróceniem odcinka trasy pociągu IC, na której obowiązuje taryfa VBB.

Bilet za 10 euro? Fajna sprawa, ale TYLKO jeżeli NIE WRACA się z powrotem tego samego dnia.
Gdy ktoś chce pojechać sobie i tego samego dnia wrócić, wtedy bilet jednorazowy za 10 euro i tak się nie opłaca. Nadal bardziej opłaca się BBT.
Spójrzmy jak to wygląda w przypadku jazdy ze Szczecina do Berlina i z powrotem tego samego dnia.
Brandenburg Berlin Ticket - 29 euro.
A bilety jednorazowe? 2*10 euro + 6 euro za całodniową komunikację miejską w Berlinie = 26 euro.
Ile zysku? "Aż" 3 euro!
Na dodatek nie można wrócić do Szczecina wieczorem pociągiem bezpośrednim, a więc ten zysk "aż" 3 euro to też można sobie wsadzić.

P.S.
Ja zawsze jeździłem tym IC, nie dlatego, że mnie pociągał "prestiż" tego pociągu (phi), ani nawet nie dlatego, że był to pociąg bezpośredni, lecz przede wszystkim dlatego, że pasowały mi GODZINY odjazdów i przyjazdów tego pociągu na miejsce. Tym bardziej usprawiedliwia to moje wkurzenie z powodu zmian, które zaszły.
A co do biletu jednorazowego za 10 euro - nie mam zamiaru z niego korzystać, bo mi się po prostu nie opłaca. Nie wydaje mi się, żeby ktokolwiek, kto planuje wrócić do domu tego samego dnia, którego wyjeżdża, był chętny na kupienie biletu jednorazowego, nawet jeśli to będzie 10 euro.

[ Dodano: 04-08-2010, 16:45 ]
Jeszcze dodam, że ja oczywiście pomijam sytuację, gdy jedzie więcej niż jedna osoba.
Gdy jedzie więcej niż jedna osoba, to wtedy to już biletu jednorazowego zupełnie nie ma sensu kupować, nawet gdyby kosztował 5 euro...

[ Dodano: 04-08-2010, 17:00 ]
Może jednak dodadzą niedługo jakieś nowe bezpośrednie połączenia regionalne (tak jak pisałeś w pierwszym poście), ale żeby o dogodnych godzinach.

No, tak czy owak czarno widzę połączenie IC między Berlinem a Szczecinem. Skoro taryfa VBB jest w nim już nieważna, to raczej nikt nie będzie z niego korzystał... I tak zawsze prawie pusty jeździł, po dwie osoby w wagonie. To teraz to już zupełnie będzie pociąg widmo i w końcu pewnie go zdejmą z tej trasy i będzie kończył i zaczynał bieg nie w Szczecinie, a w Angermünde (albo nawet w Berlinie)...

[ Dodano: 04-08-2010, 17:06 ]
(Mówiąc o pustkach w pociągu, miałem na myśli połączenie wieczorne IC 145. Rano w IC 148 nie wiem jak to wygląda, bo nigdy nie korzystałem.)

[ Dodano: 04-08-2010, 18:52 ]
***ZAMORDOWAĆ PKP!!!***

No i już znalazłem przyczynę tych dziwactw. Jak zwykle winne PKP!

http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100803/TURYSTYCZNEPERLYPOMORZA1103/165350469

Cytat:

"Bilety Związku Komunikacyjnego Berlin-Brandenburgia (VBB) honorowane są we wszystkich pociągach, jednak z uwagi na brak zgody ze strony PKP IC nie obowiązują one w pociągu IC Szczecin-Berlin-Schiphol"

No i wszystko jasne. PKP IC-owcom nie spodobało się, że niemieckim pociągiem InterCity można sobie po polskich torach jeździć za 10 euro,,, a więc nie zgodzili się by w tych pociągach tak niska cena obowiązywała.
No i skutkiem tego Niemcy byli zmuszeni do zrezygnowania z taryfy VBB na polskim odcinku trasy, a wskutek tego jednocześnie unieważniony został (razem z biletem jednorazowym za 10 euro) bilet Brandenburg-Berlin-Ticket.

O!

Co za chamy. Nie dość że swojego żadnego pociągu na tej trasie nie puszczają, to jeszcze blokują Niemców. Sami nie jeżdżą, a Niemcom nie dają...
Idę się położyć, bo mi ciśnienie podskoczyło.
melocot - 04-08-2010, 20:04
Temat postu:
Z podanego powyżej przez Ciebie linka przeczytamy:
Cytat:
W przypadku zakupu biletu dziennego można korzystać w Berlinie z przejazdów wszystkimi autobusami, tramwajami, szybką kolejką miejską (S-Bahn) i metrem (UBahn) – tłumaczy urząd w Gatrz.

Taki całodzienny bilet na przejazd Szczecin - Berlin - Szczecin za 20 EUR uprawnia do jazdy komunikacją miejską w Berlinie. Błędnie zatem założyłeś wcześniejszą oszczędność 3 EUR. Zatem prawdziwa oszczędność 9 EUR (różnica między "nieśmiertelnym" BBT za 29 EUR minus całodzienny 20 EUR) też nie zrobi na Tobie wrażenia. Zg Nie zapominajmy o posiadaczach "REGIOkarty" którzy taki bilet całodzienny kupią za 15 EUR.

Wskaż proszę, w którym miejscu oficjalna "Taryfa VBB" uwzględnia odległości taryfowe dla pociągów klasy IC. Polecam Ci przeczytanie strony 12 i 29 w tym dokumencie .pdf
Piotrek_84 - 04-08-2010, 21:38
Temat postu:
A gdy jadą dwie osoby?
Koszt na osobę 20 euro dla Tageskarte.
A dla BBT? 29/2 = 14.50 euro na osobę Smile
Ok,,, ale to już nieważne, bo się okazało, że zawiniła polska kolej, a nie niemiecka...
PKP rządzi cenami w niemieckich pociągach... Ale się porobiło.

Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi z tymi "odległościami taryfowymi".

Ja tylko posługiwałem się informacją stąd:
http://www.vbbonline.de/index.php?cat=2&sCat=392&id_language=1
Jest tam napisane "Pociągi dalekobieżne w taryfie VBB". Niżej znajdują się linki do plików PDF z listą pociągów IC i EC, w których obowiązuje taryfa VBB. Poniżej jest też napis "Das Brandenburg-Berlin-Ticket und das Brandenburg-Berlin-Ticket Nacht werden anerkannt."
A w pliku PDF (http://www.vbbonline.de/download/pdf/Tarif_Berlin_Prenzlau.pdf) są wymienione wszystkie pociągi IC i odcinki ich tras, na których obowiązuje taryfa VBB w tym obszarze.

W czym jeszcze się nie rozumiemy?
melocot - 04-08-2010, 21:56
Temat postu:
Myślę, że nie rozumiemy się w tym, iż taryfy związków komunikacyjnych (np. VBB) nie są powoływane dla regulacji przejazdów środkami komunikacji dalekobieżnej. Nie znajdziesz związku transportowego na terenie Niemiec, który "dopuszcza" działanie taryfy stricte regionalnej w pociągu dalekobieżnym - oczywiście wyjątkiem jest tutaj VBB. Zatem sam możesz teraz uświadomić sobie, że takie "zezwalanie" na jazdę w poc. IC z biletem regionalnym jest jednostkowym rozwiązaniem, a tym bardziej unikalnym było ono stosowane w przypadku przejazdów między państwami. Wcale nie zdziwię się, gdy całkowicie zniknie honorowanie taryfy VBB w poc. IC.
Piotrek_84 - 04-08-2010, 23:01
Temat postu:
Nie wiem jak to jest w innych landach. Ale VBB, jak sam widzisz, dopuszcza swoją taryfę w wielu pociągach IC, a więc to wcale nie jest takie "jednostkowe" rozwiązanie, lecz powszechne na terenie Brandenburgii.
Moim zdaniem honorowanie taryfy VBB nie zniknie z pociągów IC.
A z tego pociągu Szczecin-Berlin zniknęło tylko dlatego, że wtrąciło się polskie PKP. Niemcy, gdyby mogli, to by nadal tę taryfę w IC Szczecin-Berlin utrzymali. Przecież taryfa VBB była zawsze tym, co w ogóle trzymało połączenie IC Szczecin-Berlin przy życiu. Bez tej taryfy pociąg ten opustoszeje i przestanie być w ogóle opłacalne puszczać go tą trasą. Bo po co puszczać taki długi pociąg i jeszcze przepinać lokomotywy w Angermuende, skoro i tak jedzie nim ledwie kilka osób...
Polskie PKP swoją decyzją zniszczyło więc połączenie IC Szczecin-Berlin. I jestem na 90% przekonany, że to połączenie od grudnia zniknie z rozkładu.
melocot - 05-08-2010, 07:51
Temat postu:
Piotrek_84 napisał/a:
powszechne na terenie Brandenburgii.

Naprawdę powszechne? To co powiesz o mieszkańcach Brandenburgii: Wittenberge i Elsterwerda, którzy z biletem w taryfie VBB nie mogą dojechać do Berlina poc. IC i EC?

Piotrek_84 napisał/a:
Nie wiem jak to jest w innych landach.

Jedynym sposobem abyś się przekonał, że taryfy związków transportowych w Niemczech są powoływane do regulacji transportu stricte regionalnego, będzie każda podróż po Niemczech poza landem Brandenburgia i Berlin.
Arek - 05-08-2010, 13:20
Temat postu:
Ze Szczecina do Berlina pojedziemy za jedyne 10 euro. To tylko początek zapowiadanych zmian. Są plany wprowadzenia ekspresu, który jeździłby na tej trasie co godzinę z prędkością 160 km/h.

– Bilet umożliwiający przejazd na odcinku Szczecin – Berlin jest tańszy od 1 sierpnia o 40 proc. – informuje Frank Gotzmann, dyrektor Urzędu w Gartz.

Cena za bilet w jedną stronę wynosi wobec tego – zamiast 16,7 euro – tylko 10 euro.

– Bilety Związku Komunikacyjnego Berlin-Brandenburgia (VBB) honorowane są we wszystkich pociągach, jednak z uwagi na brak zgody ze strony PKP IC nie obowiązują one w pociągu IC Szczecin-Berlin-Schiphol – tłumaczy Gotzmann.

Bilet ulgowy w jedną stronę na odcinku Szczecin-Berlin dla dzieci w wieku od 6 do 14 lat, dla posiadaczy kart BahnCard 25 i BahnCard 50 lub REGIOkarty kosztuje tylko 7,5 euro. Również cena za bilet dzienny (przejazd w obie strony) została obniżona do 20 euro (ulgowy 15 euro).

– W przypadku zakupu biletu dziennego można korzystać w Berlinie z przejazdów wszystkimi autobusami, tramwajami, szybką kolejką miejską (S-Bahn) i metrem (UBahn) – tłumaczy urząd w Gatrz.

W przypadku osób podróżujących grupowo bilet Brandenburg-Berlin-Ticket w cenie 29 EUR jest biletem najtańszym. Umożliwia dowolną liczbę przejazdów w ciągu jednego dnia dla grup do pięciu osób lub rodziców/dziadków z dowolną liczbą dzieci/wnuków. Od poniedziałku do piątku bilet Brandenburg-Berlin- Ticket honorowany jest od godz. 9 do godz. 3 dnia następnego, a w weekendy i w święta państwowe nawet od północy do godz. 3 dnia następnego.

Nowy dyrektor Urzędu Gartz Frank Gotzmann walczy o lepsze połączenie pomiędzy jego okręgiem urzędowym, Berlinem i Szczecinem. Według dyrektora obniżenie cen biletów to pierwszy krok w dobrym kierunku. Następnym powinno być rozbudowanie oferty pociągów. Gotzmann domaga się wprowadzenia bezpośredniego, regionalnego ekspresu na trasie Berlin-Szczecin, kursującego co godzinę z prędkością 160 km na godz.

źródło: Głos Szczeciński
Piotrek_84 - 05-08-2010, 16:10
Temat postu:
melocot napisał/a:

Naprawdę powszechne? To co powiesz o mieszkańcach Brandenburgii: Wittenberge i Elsterwerda, którzy z biletem w taryfie VBB nie mogą dojechać do Berlina poc. IC i EC?

Powszechne, nie znaczy, że w każdym pociągu dostępne. Jednak zgodnie z moją osobistą definicją słowa "powszechne", kilkadziesiąt (!!) pociągów dalekobieżnych w Brandenburgii na taryfie VBB to jest właśnie powszechność.
Jeżeli dla ciebie "powszechność" znaczy "absolutnie wszędzie i w każdym",,,, no to nie moja wina Neutral

melocot napisał/a:

Jedynym sposobem abyś się przekonał, że taryfy związków transportowych w Niemczech są powoływane do regulacji transportu stricte regionalnego, będzie każda podróż po Niemczech poza landem Brandenburgia i Berlin.

Ależ nie potrzeba. Przecież ja ci wierzę ^^.
Poza tym trudno byłoby innym związkom transportowym poza VBB się dogadać z dalekobieżnymi, skoro VBB to w zasadzie jedyna tak duża grupa w Niemczech, a wszystkie inne to takie mikruski pociachane na kawałki...
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Karte_der_Verkehrsverbünde_und_Tarifverbünde_in_Deutschland.png

P.S.
Mam wrażenie, że my się kłócimy Rolling Eyes

[ Dodano: 05-08-2010, 17:18 ]
Areczek napisał/a:

Gotzmann domaga się wprowadzenia bezpośredniego, regionalnego ekspresu na trasie Berlin-Szczecin, kursującego co godzinę z prędkością 160 km na godz.
i


160 km na godzinę - to na pewno nie na polskim odcinku.
Niby był ten remont torów od Gumieńców do granicy, ale mój tyłek jednak nadal zawsze mi mówi, kiedy przekraczam granicę państwową w pociągu jadącym tą trasą. Nie muszę nawet otwierać oczu. ^^
W ogóle to tam był jakiś remont? Pociąg trzęsie nadal tak samo jak wcześniej. Czy może trzęsie mniej, tylko moja dupa jakaś nadwrażliwa? Rolling Eyes

Poza tym, skoro to mają być pociągi bezpośrednie, to będą musiały jechać na spalinówce całą trasę aż do Berlina. Bo chyba nie będą przepinać lokomotyw w Angermuende.....
Stoker - 05-08-2010, 19:24
Temat postu:
Remont oczywiście byl i tylko dlatego dziś od Gumieniec do granicy jeździmy 120 km/h. Faktem jednak jest, że nie była to naprawa główna (NG) z prawdziwego zdarzenia, bo wymieniono tylko najgorsze odcinki, a resztę wyregulowano w planie i profilu. Czyli takie łatanie dziur - posługując się żargonem drogowym.

Co do pociągu IC Szczecin - Schiphol, będzie dokładnie tak, jak ktoś tu już kilka wątków wcześniej wspomniał. Ten pociąg znika z rozkładu wraz z jego grudniową zmianą. Ale nie ma co rozpaczac, bo w jego miejsce uruchomiony zostanie nowy pociąg RE z Poczdamu do Szczecina(wieczorem) i ze Szczecina do Poczdamu (rano) umożliwiający jazdę od Szczecina na bilecie wg taryfy VBB.
W ogóle od grudnia będą 3 pary bezpośrednich całorocznych pociągów RE Szczecin - Poczdam. Jeden z nich (ten który kursuje obecnie) prawdopodobnie pojedzie do Kołobrzegu (ale to nie jest pewne, bo DB się ostatnio popsztykało z IC).
A pociąg IC będzie jeździł do Pragi przez Berlin, ale w zupełnie innych godzinach niż obecnie (około 14:00).

To tyle w temacie Smile
Piotrek_84 - 06-08-2010, 02:19
Temat postu:
Mam nadzieję, że ten nowy bezpośredni od grudnia będzie jeździł o tych samych godzinach, co dzisiaj IC Amsterdam, bo jeżeli nie,,,, to dupa pijana (przynajmniej dla mnie)...
A ten IC Praga pewnie też długo nie pojeździ, skoro nie będzie w nim taryfy VBB...
Stoker - 06-08-2010, 06:42
Temat postu:
Podejrzewam, że na odcinku Tantow - Berlin - Tantow BBT będzie honorowany, tylko jak zwykle po naszej stronie PIC zablokuje taką możliwość.
Wolfchen - 06-08-2010, 12:27
Temat postu:
Spokojnie, na odcinku od granicy do Szczecina jest w 100% taryfa i obsługa DB...
Piotrek_84 - 06-08-2010, 21:57
Temat postu:
Tylko czemu to PKP IC blokuje BBTicket na tej trasie, skoro przecież DB na tej trasie to dla PKP żadna konkurencja...?
Gdyby PKP IC miało tam jakieś swoje pociągi, to bym jeszcze rozumiał o co chodzi,, no ale tak to ja nic z tego nie rozumiem, co przeszkadza PKP IC ten BBTicket...
Iktorn - 12-08-2010, 19:52
Temat postu:
Dziś sprawdzałem sobie połączenie z Bazylei do Szczecina i zobaczcie, na jakie info natrafiłem w niemieckim hafasie, opis pociągu EC 378 z Wiednia do Ostseebad Binz (przez Angermünde).

Eurocity
uznawane sa bilety indywidualne, grupowe i okresowe VBB, przewoz rowerow objety obowiazkiem rezerwacji, przewoz rowerow mozliwy w ograniczonym zakresie, restauracja pokladowa

piotrek_89 - 16-08-2010, 00:18
Temat postu:
czy info o tym że od grudnia IC148 (Szczecin - Schiphol) zostanie skasowany jest sprawdzone?
Piotrek_84 - 16-08-2010, 22:24
Temat postu:
Tu jest jakiś plan nowego rozkładu:
http://a.imageshack.us/img339/9061/presse290410apage4x.jpg

P.S. Fajny masz nick ^^
Bartek1981 - 10-02-2012, 09:45
Temat postu:
Czy orientujecie się jaka jest cena biletu na trasie Szczecin - Pragą EC179 o 14.32?
rysiogeniusz - 10-02-2012, 22:49
Temat postu:
Moja znajoma za podróż w tą i z powrotem zapłaciła ok. 900 zł
robertrush - 11-02-2012, 09:33
Temat postu:
Ja płaciłem 44 euro od Angermunde do Pragi. Ze Szczecina jechałem regio na grupowym.
Nowyyx1 - 17-07-2012, 13:57
Temat postu:
Witam Wszystkich na forum.

Kieruję się do Państwa z zapytaniem o bilet Brandenburg-Berlin-Ticket (BBT).
Z tego co wyczytałem jest on na 5 osób.
Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć potwierdzenia chciałbym tu zapytać jak to jest z tym biletem.
Do rzeczy.
Słyszałem, że kupując ten bilet można swobodnie, bez żadnych dopłat, limitów poruszać się na nim w dni tygodnia poniedziałek-piątek od 9.00 d0 3.00 wszystkimi pociągami już począwszy od Szczecina i dalej w całej Branderburgi,a przede wszystkim w Berlinie.
Właśnie chodzi mi tu głównie o Berlin.
Chcę wybrać się na jeden dzień do Berlina.
Podróż mam zamiar zacząć w Szczecinie jadąc pociągiem RegionalBahn z Szczecina do Angermünde, następnie w Angermünde przesiąść się do jakiegoś pociągu, który jedzie do Berlina.
Jak wnioskuje na te wszystkie pociągi ten bilet BBT obowiązuje ale słyszałem też, że na całą komunikacje miejską w Berlinie, czyli autobusy, tramwaje, metro (U-BAHN), kolejkę miejską (S-BAHN) czy to jest prawda?
Chciałbym się upewnić aby w uniknąć jakiś przykrości.

Druga sprawa co mnie teraz męczy to to, że jeszcze wczoraj wpisując w połączenie (w godzinach ok. 11:00-12:00) Angermünde-Berlin były mniej więcej co godzinę pociągi REGIOekspres, dziś wpisuję na stronie rozkładu PKP i nie ma tych połączeń.
Jest tylko połączenie poprzez pociąg Arkona InterCity 11:28.
Nie widzę obecnie na rozkładzie tez połażeń co godzinę REGIOekspres z Berlina do Angermünde.
Chciałem sobie zaplanować podróż ale tu nie bardzo widzę możliwości.
Te pociągi co były jeszcze wczoraj REGIOekspres na trasie Berlin - Angermünde to połączenia Schwet(Oder) - Wunsdorf-Waltstad i Strasund - Esterwerda
Bartek1981 - 17-07-2012, 15:40
Temat postu:
Na tym bilecie możesz jeżdzić do woli w godzinach, w których wskazałeś, w pociagach DB w Branderburgii oprócz ICE czyli w metrze, s-Bahn, komunikacji miejskiej.
Najlepiej jak wejdziesz na stronę DB bahn.de i tam sprawdz połaczenia bo ja oststnio "naciąłem" się na nieprawidłowy rozkład jazdy w sitkolu na tej trasie.
Nowyyx1 - 17-07-2012, 16:32
Temat postu:
Dzięki za odpowiedź.

A ten pociąg Arkona InterCity to należy pod "ICE" ?
OPi - 18-07-2012, 09:09
Temat postu:
BBT jest ważny od 9, ale w przypadku połączeń Szczecin - Berlin jest on ważny od wczesnych godzin rannych. Sam wyjeżdżałem pierwszym pociągiem do Angermunde z przesiadką, w Berlinie byłem o 7 i przez dwie godziny przemieszczałem się pieszo. Wink

A ICE to sa tylko te superszybkie pociągi. IC to co innego.
Nowyyx1 - 19-07-2012, 14:55
Temat postu:
OPi, dzięki za odpowiedź.

W weekendy to słyszałem ale o tym, że można na Brandenburg-Berlin-Ticket (BBT) poruszać się w dni tygodnia przed 9.00 z przesiadkami ze Szczecina to nie, na pewno tak jest?
Kolega dzwonił na informacje i mu powiedzieli, że nie można, ponieważ bilet jest ważny od 9.00.
Później dzwonił na inny numer do informacji i powiedziano, że ogólnie nie można z wyjątkiem połączeń bezpośrednich czyli te połączenie Szczecin - Berlin po godzinie 6.00.
I tak w sumie każdy mówi co innego, a jak jest naprawdę?
Bartek1981 - 19-07-2012, 15:50
Temat postu:
Ja wyjeżdzałem na BBT ze Szczecina w sobotę o 6.11 i bilet był ważny do 03.00 w niedzielę. Nie ma znaczenia czy jest to połączenie bezposrednie czy z przesiadką.
sympatyk - 15-10-2014, 18:23
Temat postu:
Nieco bliżej modernizacji połączenia Szczecin – Berlin.

Rezolucję w sprawie przyspieszenia prac nad modernizacją połączenia kolejowego Szczecin - Berlin podpisali we wtorek przedstawiciele Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (SOM) i Samorządowego Forum Sąsiedzkiego Berlin – Brandenburgia.
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, do podpisania rezolucji doszło na Forum Metropolitalnym Szczecin – Berlin, które odbyło się na Uniwersytecie Szczecińskim. Wzięło w nim udział około 160 osób, m.in. reprezentanci samorządów i eksperci obu stron. To pierwsze spotkanie przedstawicieli SOM i Forum Berlin – Brandenburgia. Inicjatywa wyszła od Berlina.
Przewodniczący obu obszarów metropolitalnych (Piotr Krzystek oraz Jens-Holger Kirchner) podpisali rezolucję w sprawie przyspieszenia prac nad modernizacją połączenia kolejowego Szczecin-Berlin. „GW” przypomina, że w 2012 r. została podpisana polsko-niemiecka umowa „o współpracy przy rozwoju połączenia kolejowego Szczecin – Berlin”. Przewiduje ona m.in. elektryfikację na odcinku pomiędzy stacjami Passow i Szczecin Gumieńce, ale w odległej perspektywie, bo do 2020 roku. Wtorkowa rezolucja ma przyspieszyć prace. Rezolucja skierowana została do odpowiednich ministerstw w Polsce i w Niemczech.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54361/nieco_blizej_modernizacji_polaczenia_szczecin_berlin.html
Pirat - 12-07-2020, 19:16
Temat postu:
Niemcy wybudują drugi tor na odcinku z Berlina do Szczecina. Są pieniądze i konkretny harmonogram

W 2021 r. ruszy rozbudowa linii kolejowej między Angermünde a granicą z Polską. Kluczowa będzie elektryfikacja linii i dobudowanie drugiego toru na newralgicznym, 30-kilometrowym odcinku przed granicą. W efekcie, w 2026 r., pociągi mają pokonywać odcinek Berlin – Szczecin w 1,5 godziny, będzie też możliwość zwiększenia częstotliwości ich kursowania.

Czytaj więcej na wszczecinie.pl
Victoria - 02-08-2022, 18:42
Temat postu:
PLK szykują lepsze podróże koleją na linii Szczecin Główny – granica polsko-niemiecka

Skrócenie czasu podróży, lepszy dostęp do pociągów, sprawniejszy przewóz towarów, większe bezpieczeństwo, nowoczesne i wygodne perony – to przewidywane efekty prac planowanych na liniach kolejowych między Szczecinem Głównym a granicą państwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały wykonawcę dokumentacji projektowej.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/plk-szykuja-lepsze-podroze-koleja-na-linii-szczecin-glowny-granica-polsko-niemiecka-7267
sympatyk - 22-12-2022, 13:20
Temat postu:
Więcej pociągów transgranicznych dzięki umowie ramowej Polregio z DB Regio.

Polregio i DB Regio AG Region Nordost podpisały nową umowę ramową, która reguluje współpracę pomiędzy obiema spółkami w zakresie przewozów transgranicznych. Obecnie Polregio uruchamia codziennie ponad 35 par pociągów pomiędzy Polską a Niemcami. Tylko w relacji Szczecin – Berlin, po zakończeniu modernizacji trasy kolejowej, liczba pociągów wzrośnie do 50.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wiecej-pociagow-transgranicznych-dzieki-umowie-ramowej-polregio-z-db-regio-111274.html
Ralny - 18-09-2024, 21:56
Temat postu:
Niemieckie gminy chcą pociągów Szczecin – Berlin co godzinę

Na razie pociągi między Szczecinem a Berlinem zastępowane są komunikacją zastępczą. Tak będzie zapewne przynajmniej do końca 2026 roku. Ale trwają już dyskusje o rozkładzie jazdy dla pociągów Berlin – Szczecin, które mają ruszyć po gruntownej modernizacji linii.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/niemieckie-gminy-chca-pociagow-szczecin--berlin-co-godzine-120551.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group