INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Projekt RJ 2010/2011 dla Wielkopolski

Pirat - 30-07-2010, 16:28
Temat postu: Projekt RJ 2010/2011 dla Wielkopolski
Projekt rozkładu jazdy (pociągi regionalne):
sasho33 - 30-07-2010, 16:39
Temat postu:
Z tego co się dowiedziałem a brakuje w tym projekcie:
Ostrów Wielkopolski (19:16)-Poznań Główny (21:11) będzie wydłużony w 1-5 lub 1-6:
Poznań Główny (21:19)-Szamotuły (21:53)-Wronki (22:07)-Krzyż (22:34) czyli po ośmiominutowym postoju pojedzie dalej. To jest akurat coś na co podróżni z kierunku na Krzyż czekali jakieś 7-8 lat (zlikwidowanie 3-godzinnej przerwy).
pitagoras23 - 30-07-2010, 16:42
Temat postu:
Troszkę ciężko jest się w tym wszystkim połapać i trzeba sobie usiąść z długopisem i kartką, żeby zrozumiem dokładne relacje.
Szkoda też, że brakuje dodatkowego pociągu z Kalisza do Poznania czy Wrocławia w okolicach godziny 13-14.
Poza tym chyba niewiele się dla mojego miasta zmieniło, bo większość pociągów pozostało w niezmienionej formie godziny odjazdu.
sasho33 - 30-07-2010, 16:45
Temat postu:
Ostrów Wielkopolski jest akurat od Poznania dość daleko, także jego przełomowe zmiany aż tak nie obejmują, bardziej Jarocin i Środę Wielkopolską z Twojej linii. Ale na pewno co można powiedzieć na plus to to, że będziecie mieli teraz więcej osobowych dalekobieżnych a nie tylko relacji Ostrów-Poznań, Poznań-Kalisz czy Poznań-Łódź Kaliska.
Otello - 30-07-2010, 18:03
Temat postu:
Zarys rozkładu bardzo ciekawy, ale jeśli wejdziemy w szczegóły to można różne dziwne rzeczy zauważyć. Z mojego podwórka czyli relacja Poznań - Krotoszyn (Zduny, Milicz, Wrocław) - w niedzielę przewiduje się mijankę na jednotorze między Bożacinem i Wolenicami (15:28 - 15:36). Jeśli rozrysować obiegi jednostek dla węzła krotoszyńskiego to póki co widać tylko bałagan i brak koordynacji międzywojewódzkiej.
Andrzej - 30-07-2010, 19:15
Temat postu:
Jak pamiętam w zeszłym roku projekt rozkładu dla Wielkopolski także prognozował duże zmiany, ale już sam rozkład który wszedł w grudniu już tak kolorowo nie wyglądał.
koki161 - 30-07-2010, 19:20
Temat postu:
A co oznaczają te kolory w projekcie?
Damian Łódź - 30-07-2010, 19:21
Temat postu:
koki161, podpinam się pod twoje pytanie
pospieszny - 30-07-2010, 19:41
Temat postu:
Regionalne, międzywojewódzkie,międzynarodowe.
Pitras - 31-07-2010, 22:13
Temat postu:
Hmmm, a czy linie Poznań- Wolsztyn i Zbąszynek- Leszno nie są ujęte w rozkładzie, czy tylko ja ich nie mogę znaleźć?
sasho33 - 31-07-2010, 22:25
Temat postu:
Są ujęte w rozkładzie linii spalinowych, a to jest dla linii zelektryfikowanych.
koki161 - 31-07-2010, 22:36
Temat postu:
A czy takowy rozkład jest gdzieś ogólnodostępny, podobnie jak ten z linią elektryczną?
sebol71 - 01-08-2010, 18:02
Temat postu:
koki161, proszę bardzo.
Pitras - 02-08-2010, 20:55
Temat postu:
Czyli w Wolsztynie bieg ma zaczyniać 6 składów dziennie. Jak myślicie, jest jakaś szansa, aby w ruchu były codziennie 2 parowozy?
Emillex - 02-08-2010, 21:14
Temat postu:
Pitras, codziennie w ruchu jest zazwyczaj jeden parowóz (pod warunkiem że ten nie zdefektuje i wóczas drugi kurs obejmie inna lokomotywa).
Pozatym nie czasem 8 składów dziennie (w dni robocze)? W rozkładzie ujęty jest pociąg jadący ponad 1:50h, wnioskuje więc że będzie to skład ciągnięty przez parowóz o podobnych porach jak w obecnym rozkładzie.
Pitras - 02-08-2010, 21:25
Temat postu:
Wiem, że jest jeden parowóz, ale w tym rozkładzie( 2009/2010). Na kolejny rozkład chyba nie ma jeszcze ustaleń.
Poza tym chodziło mi o składy które rano wyjeżdżają w stronę Leszna Poznania i Zbąszynka.
Emillex - 02-08-2010, 21:38
Temat postu:
Napisałeś że "we Wolsztynie ma zaczynać bieg 6 składów dziennie", teraz natomiast piszesz że chodziło Ci o poranne pociągi do Leszna/ Poznania/Zbąszynka. Mógłbyś jaśniej?

Cytat:
Na kolejny rozkład chyba nie ma jeszcze ustaleń.

A pociąg jadący ponad 1:50h? Szynobus przecież jeździ szybciej od parowozu.
ostbahn1 - 04-08-2010, 20:04
Temat postu: Re: Projekt RJ 2010/2011 dla Wielkopolski
Czy ten 7:06 z Krzyża to przypadkiem nie szynobus z Kostrzyna/Gorzowa (powrót 8:49 z Poznania) ?
I druga para 16:30 z Krzyża i powrót z Poznania 17:49 ? Lubuski Urząd Marszałkowski z Wielkopolskim ma ponoć dogadane 2 pary połączeń Kostrzyn-Krzyż-Poznań.
Czy ktoś coś słyszał w tym temacie ?
sasho33 - 05-08-2010, 08:54
Temat postu:
Ten 7:06 z Krzyża to przyspieszony REGIO ze Szczecina (obecnie wyjeżdża z Krzyża o 7:50).
W drugą stronę o 8:49 z Poznania to pociąg do Kamienia Pomorskiego (obecnie wyjeżdża z Poznania o 9:25).
Podobnie 16:30 z Krzyża i 17:49 z Poznania to pociągi z / do Szczecina Głównego.
Anonymous - 05-08-2010, 10:51
Temat postu:
Sasho, czy dalej będzie tyle poc. do Kutna co teraz czy raczej przesiadka w Kłodawie?? Czy szykują się poza tym jakieś nowości na E20 od Poznania do Konina/Koła??
sasho33 - 05-08-2010, 11:18
Temat postu:
W tym rozkładzie widać klarownie odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.
Jeżeli jest tabela z pociągami w kierunku Konina, Koła, Kłodawy to jeśli przy tej ostatniej stacji mamy dwie rubryki, oznaczają one przyjazd i odjazd. Jeśli obie są wypełnione godzinami, to pociąg jedzie do Kutna. Są takie chyba trzy lub cztery z tego co widziałem. Jeśli tylko ta rubryka pierwsza od góry w nazwie Kłodawa jest wypełniona, to pociąg tam kończy bieg.
A nowości sam sobie oceń i porównaj, z tego co widzę to ostatni wieczorny pociąg niestety jest skrócony tylko do Wrześni, a jeździ dotychczas do Konina.
Andrzej - 05-08-2010, 12:09
Temat postu:
Ten ostatni pociąg do Konina powinien pozostać tak jak jest obecnie, nie wiem po co ta zmiana. Mogą go skrócić w soboty i święta bo wtedy faktycznie jest niska frekwencja , ale w dni robocze powinien kursować tak jak obecnie.
Virakocha, a brakuje pociągów, które kursowały w poprzednich rozkładach w relacji Konin-Łódź-Konin, nawet pokusiłbym się o jakieś dwie pary Poznań-Konin-Kutno-Łódź.
sasho33 - 05-08-2010, 12:47
Temat postu:
Tak samo u mnie jak sie dowiedziałem a czego nie widać w tym projekcie chcą zrobić coś na co czekano kilka lat czyli pociąg o 21:19 lub 21:49 do Krzyża (pasujący do taktu), a ten ostatni o 22:49 skrócić do Wronek.
To byłby akurat dość dobry ruch, zarówno dla tych kończących pracę czy zajęcia na uczelni w Poznaniu między 20 a 21:30, jak i tych, którzy kończą pracę we wronieckim Samsungu lub Amice o 22 i chcą dojechać w stronę Krzyża (a takich osób jest przynajmniej 20-30 codziennie). Teraz ci pierwsi muszą czekać 2 godziny, a ci drudzy 1,5 godziny i to we Wronkach gdzie dworzec jest zamknięty od 20.
Wtedy ten ostatni mógłby być skrócony do Wronek tak jak planują.
Anonymous - 05-08-2010, 20:59
Temat postu:
@Endrju

Niestety te przesiadki w Kłodawie to bzdura na kółkach a choćby jedna para regio Poznań-Łódź via Konin przydałoby się choćby dla studentów UŁ czy UMed w Łodzi, którzy skazani są na drogie PKSy

[ Dodano: 06-08-2010, 12:59 ]
Nie wiem tylko czy sens jest puszczać te regio Poznań-Konin-Łódź przez Kutno i zapchanym jednotorem na Kaliski czy nie lepiej (szybciej) w Barłogach ze zjazdem na węglówkę Very Happy
Damian Łódź - 06-08-2010, 12:09
Temat postu:
Virakocha, niemartw się, jest jeszcze sporo miejsca na wiecej pociagow na jedntorze Kutno-lodz.
Mijanki Witonia, Łęczyca, Ozorkków, Chociszew, Jedlicze L., i od Zgierza juz dwa tory. Więc nie ma sensu uruchamiajac twoj proponowany pociąg z pominieciem Kutna, Łęczycy, Zgierza kosztem jedynie Pabianic ktore maja i tak sporo polaczen do Poznania p. Ostrów.
Andrzej - 06-08-2010, 13:12
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Nie wiem tylko czy sens jest puszczać te regio Poznań-Konin-Łódź przez Kutno i zapchanym jednotorem na Kaliski czy nie lepiej (szybciej) w Barłogach ze zjazdem na węglówkę Very Happy


Jedyna sensowna trasa takich pociągów to właśnie przez Kutno, na węglówce pomiędzy Babiakiem a Zduńską Wolą ludzie odzwyczaili się już od pociągówSmile. Kilka lat temu kursował pociąg Poznań Gł- Ponętów z frekwencją za Barłogami minimalną, czasami zerową.
geordi - 06-08-2010, 17:15
Temat postu:
według projektów znika skomunikowanie w Pile: Chojnice - Piła / Piła - Poznań o 19. Obecnie "RADEW" z Kołobrzegu oczekuje na ten szynobus...
Do kogo pisac żale z tego powodu? Jeśli to "oficjalny przeciek" z prosba o opinie, to jest jeszcze szansa ratunku...
Co piątek po Pile biegało ze mną ~15-20osób...
Anonymous - 07-08-2010, 11:31
Temat postu:
@Endrju

Bo trzeba zaproponować pociąg odpowiedni potrzebom lokalnej społeczności a nie kolejarzy (lipne godziny odjazdu i przyjazdu). Jeśli byłby to pociąg np Poddębice-Poznań przyj na 7.30 do Poznania powrót 16.30 (z Poznania) kursujący w B mógłby mieć wzięcie (studenci i dojeżdżający do pracy w Kole i Koninie mieszkańcy okolicznych wsi)
krzych_p - 09-08-2010, 18:08
Temat postu: rozkład
Sasho 33:
Pociąg 7:06 i 16:30 z Krzyża to składy z Gorzowa (kostrzyna) powroty 8:49, 18:49. O 17:49 pojedzie ezt do Wronek. Jak się nie jest pewnym to lepiej nie pisać głupot. Ze Szczecina w Krzyżu odj.7:50 jak był tak będzie.
Nie będzię żadnego pociągu pomiędzy 20-22 do Krzyża a tym bardziej skracania relacji ostatniego do Wronek - To jakieś plotki wyssane z palca.
geordi:
To jest projekt który cały czas podlega konstrukcji. Na pewno będzie to skomunikowanie.

Pozdrawiam
sasho33 - 09-08-2010, 22:52
Temat postu: Re: rozkład
krzych_p napisał/a:
Sasho 33:Jak się nie jest pewnym to lepiej nie pisać głupot.


No właśnie, więc dlaczego je piszesz? Mam bezpośrednie informacje od UMWW i WLKP PR, a także zapewnienia od władz lokalnych o takiej konstrukcji rozkładu, jaką podaję.

Jeśli piszesz o REGIO 17:49 z Poznania, że będzie kiblem w relacji tylko do Wronek, to się grubo mylisz, ani w tej wersji która jest na stronie ani w poprawionej nie ma takiej sytuacji, tylko REGIO do Szczecina Głównego. To po pierwsze.

Chyba Ci się godziny pomyliły, nie ma żadnego REGIO o 18:49 z Poznania, jak już to 16:49. Ale w takim wypadku pomieszałeś totalnie wszystkie godziny. To po drugie.

Jeśli piszesz o REGIO 7:50 z Krzyża (skład ze Szczecina) do Poznania, to powiedz mi: w którym miejscu widzisz go w projekcie? Nie ma go ani w tym projekcie, który tu jest, ani w nowszej wersji z drobnymi poprawkami, z którą się również zapoznawałem. Pewny nie jestem tylko skrócenia relacji ostatniego pociągu. To po trzecie.

EOT.
krzych_p - 10-08-2010, 17:19
Temat postu:
Sahso33: ciekawe od kogo w Wlkp.PR. Jako, że tam pracuje to wiem że są zmiany. Jeśli chodzi o projekt przedstawiony na forum uległ on zmianie w trakcie konstrukcji w zakresie niektórych połączeń.

Pozdrawiam

[ Dodano: 10-08-2010, 18:23 ]
poza tym w projekcie rozkładu jazdy przedstawionym na forum nie ma nigdzie słowa, że pociąg z Krzyża o 7:06 jest ze Szczecina. W pierwszej wersji (to z forum) pociąg ze Szczecina został podzielony w Krzyżu. Obecnie jest tak jak w bieżącym roku.
geordi - 10-08-2010, 20:28
Temat postu:
@krzych_p: dzieki za uspokojenie! Smile
A tak z innej beczki, to jak sprawa z odcinkiem Golancz - Kcynia?
Albo Gniezno - Nakło n/Notecią ?
Odnosnie pierwszego, to Kriger przebakiwal chyba, ze sie dogadaja z Kuj-Pomem juz w tym roku, i w projekcie widac stosowne "okienka" - na przyjazd z Kcynii w niektorych miejscach.
A co do drugiego, to ..... ? Wink
krzych_p - 10-08-2010, 20:38
Temat postu:
Na chwilę obecną nie ma co marzyć o Kcyni, okienka wychodzą wyłącznie z możliwości technicznych linii i jej przepustowości. Do czasu remontu Wągrowca myślę, żę poza Gołańcz nie pojedziemy.

Pozdr.
adamec21 - 10-08-2010, 21:38
Temat postu:
A co z pociągami Leszno - Gostyń - Jarocin? Wie ktoś może?
Anonymous - 11-08-2010, 12:24
Temat postu:
Pewnie tak jak dotychczas 3 pary do Jarocina a pięć, sześć do Gostynia Smile

[ Dodano: 11-08-2010, 13:27 ]
Co do Kcyni to na RK jest artykuł o tym że Kuj-Pom chce reaktywować odcinek Bydgoszcz Główna-Kcynia (Arriva lub PR), ale nie wiadomo czy wchodzi w rachubę ten stykowy odcinek Gołańcz-Kcynia Surprised
QbaOSW - 18-08-2010, 20:32
Temat postu:
Virakocha, A tak w ogóle do Jarocina z Leszna coś jeździ. Bo wydaje mi się, że od dłuższego czasu jest tam Zastępcza Komunikacja Autobusowa ze względu na braki taborowe!?
asatuk - 19-08-2010, 12:00
Temat postu:
potwierdzam, tor wyjazdowy z jarocina w kierunku na leszno powoli zarasta, rzadki ruch towarowy, czasem nawet nie ma jednego skladu w ciągu doby, a zamiast szynobusu komunikacja zastępcza
sasho33 - 09-09-2010, 23:23
Temat postu:
Czy ktoś ma może jakieś nowe przecieki? Bądź nowy zarys RJ, bo pewnie jakieś zmiany powstały?
powazny - 14-09-2010, 18:50
Temat postu:
ja bym się chciał dowiedzieć, czy istnieje jakaś szansa na to, że z Leszna do Poznania będzie można się dostać wyjeżdżając z Leszna między 22 a północą.
W chwili obecnej albo 21.58, albo dopiero po 1.30...
A znam wiele osób, które - wbrew zdrowemu rozsądkowi:) - mieszkają w Poznaniu, a jeżdżą do pracy do Leszna czy Kościana. Na przykład ja Very Happy ...
QbaOSW - 14-09-2010, 20:08
Temat postu:
powazny, Nie narzekaj, że masz źle. U mnie ostatni pociąg do Poznania jedzie o 19:37, a następny o 4
szymkalisz - 21-09-2010, 18:12
Temat postu:
QbaOSW napisał/a:
powazny, Nie narzekaj, że masz źle. U mnie ostatni pociąg do Poznania jedzie o 19:37, a następny o 4


Trafił swój na swojego...

U nas ostatni do Poznania ma być o 17.36

Do Poznania z Kalisza 4 pary - były 4 Łódź Kaliska - Poznań Główny
Do Wrocławia z Kalisza 2 pary - była tylko 1 Łódź Kaliska - Wrocław Główny
Do Łodzi z Kalisza 7 par - było 6 Wrocław/Poznań/Ostrów Wlkp. - Łódź Kaliska

Przecież to jest skandal!Dlaczego nie uruchamia się żadnych dodatkowych poc. do Wrocławia? Ja rozumiem, że OW jest węzłem, dla regionu, ale bez przesady. Ilekroć przesiadka na poc. do Poznania ujdzie, wychodzi nawet szybciej niż zmiana czoła, o tyle pociągów do Wrocławia brakuje. Szczególnie w weekend.

Czy w ramach wspierania inicjatywy powstania aglomeracji kalisko-ostrowskiej takim problemem byłoby uruchomienie poc. coś tam - Kalisz - OW - coś tam? Moim zdaniem to jest kolejny etap marginalizacji ponad 100. tys. miasta, 2. co do wielkości w wielkopolskim etc. Jakoś mniejszy Konin, podobnie jak my, bez węzła ma więcej, dużo więcej połączeń kolejowych niż Kalisz. Gdzie tu logika? A potem wypisuje się w strategiach rozwoju województwa pretensjonalne zdania typu Rejon miasta Kalisza oraz samo miasto nie ciążą do Stolicy Województwa tudzież Metropolii Poznańskiej etc.
QbaOSW - 21-09-2010, 19:16
Temat postu:
szymkalisz, Z tym, że Konin leży na głównej magistrali więc ma ten plus. Na pocieszenie powiem Ci, że do Wrocławia w roku 2011 będą tylko 3 pary pociągów TLK, a nie 4. Wylatuje skład ,,Włókniarz" z Łodzi Kaliskiej do Szczecina, więc jak widać rejon Ostrowa i Kalisza nie jest dla PKP IC opłacalny
Pabianiczanin - 21-09-2010, 19:21
Temat postu:
Jak i cały praktycznie odcinek między Ostrowem WLKP. a Łodzią.Może PR jakieś nowe pociągi uruchomią.

A likwidacja Włókniarza to jest duży błąd bo przecież dużo ludzi wsiadało na niego w Pabianicach ,Zduńskiej Woli , Sieradza ,Kalisza i Ostrowa WLKP.
QbaOSW - 21-09-2010, 19:40
Temat postu:
Pabianiczanin, Problemy tego składu zaczęły się po likwidacji wrocławskiej części składu
Pabianiczanin - 21-09-2010, 20:12
Temat postu:
Czy ja wiem ja rok temu jechałem nim do Wrocławia z Pabianic i powiem tak:Większość ludzi wsiadała do wagonów które jechały do Szczecina a natomiast do Wrocławia mało.
QbaOSW - 21-09-2010, 20:29
Temat postu:
Pabianiczanin, Ale dużo osób wracało tym składem z Wrocławia bo odjeżdżał o 17:35 i był to ostatni pociąg do Ostrowa
Pabianiczanin - 21-09-2010, 20:32
Temat postu:
Oj tak tu się z tobą z tym zgodzę a od nowego RJ też raczej nie będzie żadnego pociągu z Wrocławia do Łodzi przez:Ostrów WLKP.no chyba że tylko do Ostrowa WLKP.
QbaOSW - 21-09-2010, 20:36
Temat postu:
Pabianiczanin, Do Ostrowia obecnie najpóźniejszy wyjeżdża o 16:05 i jest po 18 w Ostrowie. Przydałoby się, aby ,,Widawa" kursowała codziennie
krzych_p - 21-09-2010, 22:12
Temat postu:
WIDAWA będzie kursowała na odcinku Wrocław Gł. - Ostrów Wlkp. codziennie a do Łodzi Kaliskiej w (5) i (7)
Pozdrawiam
burek132 - 22-09-2010, 11:36
Temat postu:
A co z pociągiem osobowym KOTWICA relacji Wrocław - Kołobrzeg, bo nie widzę go w tym projekcie.
krzych_p - 22-09-2010, 20:09
Temat postu:
Pociągu KOTWICA w dotychczasowym kształcie nie będzie w przyszłym roku. Ze względu na planowane zamknęcie kilku szlaków jednocześnie na odcinku Wrocław-Rawicz uruchomienie pociągu aż do Kołobrzegu powodowałoby że ww.pociąg dotarłby do celu albo z opóźnieniem albo byłyby wprowadzane liczne zmiany. Ze względu na jednotor na większości trasy od Poznania do Kołobrzegu zmiana pociągu KOTWICA telegramem powodowałaby liczne zmiany innych pociągów. W związku z powyższym KOTWICA będzie kursować w relacji Poznan - Kołobrzeg
Pozdr.
Pabianiczanin - 22-09-2010, 20:16
Temat postu:
krzych_p:A wiesz może w których godziach Question
damix55 - 23-09-2010, 19:34
Temat postu:
A czy nie wie ktoś czy pociągi osobowe na trasie Gniezno- Poznań, będą obsługiwane również składami wagonowymi, bo ponoć PR-y borykają się z brakami taborowymi
sasho33 - 23-09-2010, 21:48
Temat postu:
Na 99% nie. Z tego co wiem to wagony tylko na linii Zbąszynek-Konin i Poznań-Łódź Kaliska.
Emillex - 23-09-2010, 22:06
Temat postu:
damix55, jak padną zimą ezety to wagonowe być może się pojawią.
Pisałem do departamentu z prośbą o nowy projekt RJ 2010/2011 dla Wlkp. Narazie milczą.
damix55 - 23-09-2010, 22:31
Temat postu:
Emillex napisał/a:
Pitras, codziennie w ruchu jest zazwyczaj jeden parowóz (pod warunkiem że ten nie zdefektuje i wóczas drugi kurs obejmie inna lokomotywa).
Pozatym nie czasem 8 składów dziennie (w dni robocze)? W rozkładzie ujęty jest pociąg jadący ponad 1:50h, wnioskuje więc że będzie to skład ciągnięty przez parowóz o podobnych porach jak w obecnym rozkładzie.


Dzięki

Poznań - Łódź Kaliska wagony ? Widzę coś nowego, bo Kaliskiej do dnia dzisiejszego kursowały same EZT-y (czasami nawet full-plastik) w końcu ktoś pomyślał

Swoją droga na tych przyspieszonych osobówkach do Gniezna mógłby się pojawić choć raz na dzień wagonowy, bo
1. szlakowa jest 120km/h
2. składy nie kończą już w Poznaniu, tylko ciągną dalej (w tym przypadku Kościan, Leszno, Rawicz, Wrocław) - jeżeli projekt RJ aktualny

I muszę powiedzieć, że bardzo się cisze z siatki połączeń R, IR i TLK
sasho33 - 23-09-2010, 22:34
Temat postu:
@Emillex, bo prawdopodobnie nie ma nowego zarysu RJ i będzie dopiero po 30 września, czyli zatwierdzeniu pociągów dla nowego RJ.
rob21 - 24-09-2010, 14:41
Temat postu:
A ja mam jedno pytanie widze że w Lesznie kilka połączeń na liniach spalinowych dojdzie tylko jedna rzecz mnie zastanawia co ma niby jeździć, jak szynobusy w Lesznie są na styk, a nie sądze żeby Poznań przysłał jakiegoś sa132 czy 134.
Emillex - 24-09-2010, 14:47
Temat postu:
rob21, może Piła coś podeśle bo z tego co pamiętam to mieli tam jedną sztukę za rezerwę.
headder - 01-10-2010, 19:35
Temat postu:
W Pile dziś stały 2 zestawy SA132/134, jeden to chyba rezerwa, a drugi to pewnie na Wałcz no i do tego 3 tory zajęte bohunami...
Anonymous - 02-10-2010, 16:38
Temat postu:
Te dwa SA132 to na Krzyż/Wałcz i Chojnice są Very Happy
mm - 02-10-2010, 17:24
Temat postu:
Oświećcie mnie przy linii Gołańcz - Wągrowiec - Poznań Gł / Rogoźno ?
Co to są te godziny na żółtym tle pociąg z Wągrowca do Piły przez Rogoźno czy co ? Shocked
Emillex - 02-10-2010, 19:07
Temat postu:
mm, wygląda na Wągrowiec-Piła, wszak został udrożniny szlak z Wągrowca do Rogoźna.
Anonymous - 02-10-2010, 19:15
Temat postu:
Ale te śmieszne pociągi nie mają sensu ekonomicznego Sad Jeszcze ze zmianą czoła w Rogoźnie Evil or Very Mad Do tego przystanki oddalone od osiedli ludzkich. Bzdura na resorach niestety. Lepiej byłoby uruchomić połączenie Czarnków-Rogoźno ze skomunikowaniem na Poznań Cool
Emillex - 02-10-2010, 19:31
Temat postu:
Virakocha, ten Czarnków to jest poprostu niemożliwe:
Raz: Czarnków nie wygeneruje dużych potoków podróżnych
Dwa: Trzeba by remontować linię do Czarnkowa bo ta jest w tragicznym stanie
Trzy: W Bzowo Goraju byłaby potrzebna zmiana czoła
Cztery: Za długo by pociąg jechał, do tego ta Twoja przesiadka... Autobus jeździ szybciej.
szmitz - 09-11-2010, 16:27
Temat postu:
To prawda ze konduktorzy maja nowy rozkład ??? . Rozmawiałem z Konduktorem który jechał na relacji leszno - Wolsztyn i miał nowy rozkład odjazd z leszna o 14:32 i 15:32 wedł. nowego planu .
sasho33 - 09-11-2010, 20:35
Temat postu:
Spójrz na bahn.de. Tam rozkład różni się o wiele od rozkładu zarysowego z lipca.

[ Dodano: 24-11-10, 21:27 ]
Przeanalizowałem sytuację na liniach zelektryfikowanych z dojazdem do Poznania. Kierunki: Opalenica, Jarocin, Kościan, Gniezno, Września, Oborniki, Wronki.
O ile z dojazdem do Poznania jest bardzo dobrze we wszystkich kierunkach (no może za wyjątkiem Obornik, ale tragedii nie ma więc to zostawmy), tak sytuacja z powrotami (przyjąłem godziny od 12:00) wymaga pewnej korekty.
I tak:
do Opalenicy należałoby wprowadzić o 21:40 pociąg w (H) - kurs do Nowego Tomyśla
do Jarocina należałoby wprowadzić o 21:53 pociąg w (H)
do Kościana wszystko jest cudownie, wystarczyłoby tylko pociąg o 21:50 zmienić na (H) zamiast: oprócz (6)
do Gniezna podobnie jest świetnie, raczej nic nie trzeba zmieniać, może tylko TLK o 20:30 w (H) zamiast: oprócz (6)
do Wrześni należałoby wprowadzić pociąg o 20:35 w (1-5), mógłby być do Konina
do Obornik sytuacja jest dramatyczna, wielkie dziury między 18:44 - 21:04 - 23:00, do tego ten pierwszy pociąg tylko w (D); należałoby oznaczyć go na (H), a dalej wprowadzić pociąg o 19:40 w (1-5)
do Wronek należy tylko wprowadzić połączenie o 21:21 lub 21:51 w (1-5).

Pociągów powrotnych od 12:00 jest (uszeregowałem wg ilości z oznaczeniem H):
do Wrześni 18 (16 codziennych)
do Wronek 18 (15 codziennych)
do Kościana 20 (14 codziennych)
do Gniezna 18 (12 codziennych)
do Jarocina 15 (12 codziennych)
do Opalenicy 13 (9 codziennych)
do Obornik 9 (7 codziennych)
Jak widać, sytuacja poza Obornikami jest bardzo dobra. Może tylko Opalenica lekko odstaje, ale tam z kolei przepięknie rozplanowano pociągi, IR i TLK wpasowano w dziury między Regio, także jest ok.
neptunik - 25-11-2010, 15:52
Temat postu:
Mam nadzieję, że rozkład jeszcze się trochę zmieni. Chodzi o połączenia Poznań - Chojnice. Gorzów-Chojnice. Już dawno PR nie zafundowały takiego braku skomunikowania. Według nowego rozkładu pociąg przyjeżdża do Piły z Poznania, 10 minut po odjeździe pociągu do Chojnic.
Jeszcze lepsze kwiatki są z wieczornym połączeniem z Gorzowa. W końcu jest bezpośrednie połączenie Gorzów - Piła ale przyspieszono odjazd ostatniego pociągu do Chojnic i to o 30 minut.
Od wielu lat istniało szybkie połączenie z Kostrzyna do Chojnic (18.00-22.00), dzięki czemu można było szybko wrócić z Berlina. Teraz trzeba będzie czekać w Pile od 20.30 do rana.
Rozkład PR jest dziwnie skonstruowany dla połączeń Poznań - Piła - Chojnice - Piła - Poznań. Nastawiony jest tak aby na odcinku Piła - Poznań - Piła korzystać z TLK. PR w Pile nie są skomunikowane.
Pitras - 08-12-2010, 00:37
Temat postu:
Heh, na stronie PKP jest już nowy rozkład jazdy. Z połączeniem Wolsztyn- Poznań 2x dziennie i Poznań Wolsztyn 1x dziennie. Parę dni do wprowadzenia, a taki bałagan.
Emillex - 08-12-2010, 15:43
Temat postu:
Wszyscy dostali. oczywiście bez linii niezeelektryfikowanych.
Nie ma dodatkowych pociągów do Murowanej Gośliny i Stęszewa (Grodziska Wlkp.). Przedewszystkim razi mnie 2 godzinna dziura między R-77650 (odj. z Poznania 13:28), R-77328 (15:28) i R-77330 (17:28). Podobnie jest z sytuacja na Wągrowiec. Pozatym ziściło się to czego się obawiałem: przesunięcie najwczaeśniejszego Regio z wolsztyna z 6:06 na 6:26. Tym sposobem nie ma mozliwości aby się przesiąść na: IR Adam Mickiewicz do Bielska Białej, IR Wolin do Świnoujścia, IR Mazury do Olsztyna oraz TLK do Warszwy i Świnoujścia. Nie przedłużono też najwcześniejszego regio z Grodziska Wlkp. (przyj do Poznania około 5:10) do Wolsztyna.
Odstają nie tylko Oborniki, ale też MG i Grodzisk, a znam wiele osób właśnie z Grodziska którzy dojeżdżają do pracy do Poznania, głównie samochodem bo często nusieliby czekać w pracy godzinę.
QbaOSW - 08-12-2010, 17:20
Temat postu:
Emillex, 2 godzinna dziura to raczej nie tragedia. Na 272 do Kluczborka pociągi praktycznie jeżdżą w cyklu 2 godzinnym o 8:52, 10:52, 12:52 poza godzinami szczytu gdzie skład jest co 30 minut. A co do przyjazdu składu z Wolsztyna do Poznania o 6:26 to wystaczy przesunąć Mickiewicza o te 30 minut albo regio wcześniej tak jak był. Zresztą co to za skomunikowanie skoro ten pociag pojedzie 2 razy w tygodniu Śmiech
Emillex - 08-12-2010, 17:38
Temat postu:
Kit z Mieckiewiczem, zawsze jest IR Wielkopolanin. ale Ten IR do Olsztyna (łączący mnie w zasadzie z całymi mazurami) a także najbardziej boli mnie brak skomunikowania z IR czy TLK do Świnoujścia. Nastpeny pociąg to jakiś regio do Szczecina, w Świnoujsciu nie byłym wcześniej niż 13 coś, a mógłbym być o 10...
sasho33 - 12-12-2010, 18:38
Temat postu:
Właśnie się dowiedziałem, że w szynobusie jadącym jako REGIO na całej trasie Poznań 18:32 - Kostrzyn n/O, po wyjeździe ze stacji początkowej frekwencja wynosi uwaga: 180%.
Szkoda, że musieli zrobić obydwa szynobusy jako REGIO na całej trasie powrotnej (z powodu takiego, że wypełniają dziury czasowe na 351 w kursowaniu R), natomiast całe szczęście, że jako REGIO+ na odcinku Krzyż-Poznań jadą w stronę Poznania (tu dlatego, że w ciągu 30 minut zawsze jest inny REGIO na kiblu).
QbaOSW - 12-12-2010, 18:49
Temat postu:
Dzisiaj pociąg REGIO 77530 Poznań-Ostrów Wielkopolski na pięciu przedziałowych wagonach. Cztery wagony klasy 2 oraz jeden klasy 1. Wagony z Lublina,Wrocławia, B.Białej
TOM3 - 12-12-2010, 22:26
Temat postu:
a pociąg REGIO 1727 Łódź Kaliska - Poznań 2 piętrowe i bezprzedziałowy wagon. Całkiem miło(takie osobiste zdanie Razz )
Pitras - 12-12-2010, 22:57
Temat postu:
A poranny Reggio 77722 z Poznania do Leszna ET22+ 3x piętrus. Generalnie w Lesznie na torach za peronem 5-tym bardzo dużo piętrusów i dwójek stało. Więc zmiany są widoczne.
rob21 - 13-12-2010, 16:38
Temat postu:
A jak sytuacja z połączeniem Jarocin-Leszno i Leszno - Ostrów Wlkp wszystko na szynobusie jeździ bez KKA??
Emillex - 13-12-2010, 17:06
Temat postu:
Jarocin-Gostyń na KKA. Leszno-Ostrów Wielkopolski póki co jakoś wszystko jeździ.
michal26 - 13-12-2010, 19:43
Temat postu:
Dzisiaj jechałem z Poznania 15.12 w kierunku Wrocławia i był tylko jeden skład EN-71 - dla mnie to jest nieporozumienie, szczególnie że w ostatnim rozkładzie jechał o tej porze Szczeliniec z 5 wagonami.
Mikołaj - 13-12-2010, 19:59
Temat postu:
Jechał Kamieńczyk a za Lesznem frekwencja wynosi zazwyczaj około 20% więc dłuższych składów sensu puszczać nie ma.
Pitras - 13-12-2010, 20:47
Temat postu:
Mikołaj napisał/a:
Jechał Kamieńczyk a za Lesznem frekwencja wynosi zazwyczaj około 20% więc dłuższych składów sensu puszczać nie ma.
'
Kamieńczyk jeździł rano. O 15,12 zawsze jeździł Szczeliniec, do Jeleniej Góry i Kłodzka.
michal26 - 13-12-2010, 21:34
Temat postu:
Czy ktoś ma może i mógłby się podzielić obiegami składów dla Wielkopolski??
QbaOSW - 13-12-2010, 21:36
Temat postu:
michal26, Składy 15:53 i 20:53 relacji Poznań-Ostrów Wlkp na wagonach (2_2_1_2_2) i regio do Łodzi Kaliskiej o 8:53 (na forach kolejowych piszą piętro_piętro_2, a dziś jechał na składzie 2_2_1_2_2)
sasho33 - 14-12-2010, 00:50
Temat postu:
Jeżeli ktoś jest zainteresowany poparciem pomysłu, utworzyłem petycję w formie elektronicznej. Także w razie poparcia proszę o wpisy Smile
Jest również petycja w wersji papierowej, pod którą zbieram rzeczywiste podpisy i już trochę ich mam.

Petycja ws. utworzenia dodatkowego pociągu REGIO relacji Poznań Główny-Krzyż.
audrin - 15-12-2010, 15:34
Temat postu:
Mikołaj napisał/a:
Jechał Kamieńczyk a za Lesznem frekwencja wynosi zazwyczaj około 20% więc dłuższych składów sensu puszczać nie ma.


Głupoty piszesz. Kamieńczyk ma bardzo dobrą frekwencję. A co do Szczelińca - skład pięciu wagonów był jak najbardziej optymalny. W Lesznie następuje spora wymiana pasażerów, dużo osób dojeżdża tym pociągiem do Bojanowa i Rawicza. Za Rawiczem pociąg znów się zaludnia, szczególnie w weekendy. Przed długimi weekendami na Szczelińcu można było uświadczyć nawet osiem wagonów. Szkoda tego pociągu. Widzę, że wystawia go teraz PR Wrocław, czyli składu wagonowego to już raczej nie zobaczymy.
Mikołaj - 15-12-2010, 18:06
Temat postu:
Rzeczywiście, popołudniu jechał Szczeliniec, a cały czas byłem w przekonaniu że to Kamieńczyk...głupoty? Na podstawie czego tak oceniasz frekwencje?
Otello - 16-12-2010, 11:20
Temat postu:
Właśnie zauważyłem, że w rozkładzie elektronicznym nadal mamy pociągi 77940 Gniezno - Poznań - Krotoszyn i 79135 Krotoszyn - Poznań, które zostały wykreślone z tabeli 321. Zgodnie z rozkładem książkowym kursują tylko na odcinkach Gniezno - Jarocin i Jarocin - Poznań, natomiast internetowy pozostaje po staremu. A jak jest w rzeczywistości, bo ja już się gubię. Mr. Green

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group