INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Problem ze zwrotem biletów

dondon - 08-08-2010, 15:46
Temat postu: Problem ze zwrotem biletów
2 godziny przed wyjazdem zakupiłam bilety na pociąg osobowy. Po przyjściu na dworzec okazało sie że nie ma dla nas miejsca w pociągu. w podobnej sytuacji było wielu pasażerów. Sprzedano duzo więcej biletów niż miejsc w pociągu. Na ten bilet nie dało się juz znaleść połączenia, ale nie chciano przyjąć zwrotów biletów. W tej sprawie odesłano nas do Olsztyna. Wiele osób nie miało juz pieniędzy na kupno nowego biletu. Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?
Bouzer - 08-08-2010, 16:39
Temat postu:
Biletu w pociągu nie objętym rezerwacją miejsc nie sprzedaje się na pociąg, tylko na trasę.

Co do zwrotu: http://www.przewozyregionalne.pl/przepisy.html
"Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt" Dokładniej § 14 strona 24.
khamul - 08-08-2010, 17:40
Temat postu:
@bouzer
Cytat:
Na ten bilet nie dało się juz znaleść połączenia
;]
polecam czytanie całości.

@dondon
mi tu cos nie pasuje. przewanie nie ma z tym problemu. na pewno nie było już tego dnia połączenia? i gdzie tak zawalone REGIO szaleją?;]
bilet o le pamietam w okresie wazności można zwrocić na żądanie, bez uzasadnienia, tyle ze bodaj 30% odstępnego wezmą...
jak źle mówie niech mnie ktoś poprawi;]
Bouzer - 08-08-2010, 17:58
Temat postu:
khamul, niewykorzystany bilet po jego okresie ważności również można zwrócić, jest wtedy odliczony jakiś procent od zwrotu. Dlaczego uważasz, że nie przeczytałem całej wypowiedzi i uważasz, że moja wypowiedź wraz linkiem do regulaminu o tym świadczy?
Zresztą nie wiem też jak interpretować:
Cytat:
Po przyjściu na dworzec okazało sie że nie ma dla nas miejsca w pociągu.

Nie było wolnych siedzeń, czy też nie dało się do tego pociągu nawet "upchnąć". Zresztą to chyba raczej też nie jest wystarczający powód do uzyskania 100% kwoty za bilet bez żadnego potrącenia, choć pewny nie jestem.
Nie wiem też dlaczego nie chciano dokonać żadnego zwrotu. Może był to bilet w ofercie "Połączenie w dobrej cenie"?
dondon - 08-08-2010, 18:10
Temat postu:
Pociąg jechał z Kostrzyna nad Odrą do Wrocławia, tyle, że po Przystanku Woodstock. Do Wrocławia nie dało sie dojechać na tym bilecie i nie chciano zwrócić nawet części pieniędzy.

Upchnąć jeszcze kilkanaście osób pewnie by się dało, jednak Służba Ochrony Kolei zagrodziła wejścia.

Duża część podróżnych zmuszona została przenocować na dworcu i następnego dnia kupić bilet na tę samą trasę. Jest to jawne pogwałcenie najbardziej podstawowych praw konsumenta. Za niezrealizowanie usługi należy się 100-procentowy zwrot pieniędzy, często z odszkodowaniem. Tylko teraz nie wiem czy nie powinno się sprawy zgłosić bezpośrednio do Rzecznika Ochrony Konsumentów gdyż wg regulaminu PKP po czasie nie zwraca się 100 % wartości biletu (jeśli dobrze go zrozumiałam).
ET40 - 08-08-2010, 20:39
Temat postu:
Słyszałem kiedyś, że w Hiszpanii zwracają kasę za bilet, kiedy pociąg przyjedzie opóźniony...
Nierzadko Polska jest porównywana do Hiszpanii. Śmiech
rysio - 08-08-2010, 20:53
Temat postu:
Jezeli zwraca sie bilet w terminie jego waznosci, kasa dokonuje zwrotu po potraceniu odstepnego. Jezeli nie chcemy sie zgodzic na odstepne , zostaje droga postepowania reklamacyjnego. Po uplywie terminu waznosci naleznosci za niewykorzystany bilet nie zwraca sie. Zawsze mozna jednak wystapic na droge reklamacji, choc wtedy trzeba takie roszczenie porzadnie udokumentowac
Romanek - 05-12-2010, 00:40
Temat postu:
3 grudnia jechałem pociągiem Białystok-Szczecin Gł. na odcinku Olsztyn Gł.-Tczew. Pociąg przyjechał do stacji Tczew z opóźnieniem 52 minuty. Dalej miałem jechac pociągiem Gdynia Gł.-Zielona Góra do stacji Poznań Gł. i z Poznania IR SŁOWINIEC do Piły. Miałem kupiony bilet na pociąg TLK od Olsztyna Gł. do Poznania Gł. przez Tczew i osobny na IR Poznań Gł.-Piła Gł. Oczywiście po przyjeździe do Tczewa, pociągu do Zielonej Góry dawno już nie było (5 minut na przesiadkę, ale w praktyce zawsze zdążałem). W związku z tym że kolejny pociąg do Poznania, był już jak dla mnie, za późno, postanowiłem pojechac pociągiem osobowym do Bydgoszczy i dalej do Piły. Bilety miałem kupione w kasie PR, dlatego do takiej kasy poszedłem w Tczewie. Myślałem że mogę zrobic rezygnację z niewykorzystanego odcinka. Pani w kasie powiedziała że tylko w drodze reklamacji. Kiedy chciałem od niej potwierdzenie na bilecie że na tej stacji rezygnuję z podróży, kategorycznie odmówiła! Sugerowała że powinien mi to napisac konduktor w pociągu. Nie wiem w jakim pociągu? Tym którym przyjechałem, co prawda opóźnionym, ale przecież do stacji do której miałem przyjechac, czy może w pociągu na który nie zdążyłem Zg Kiedy kupowałem nowy bilet, jeszcze raz zapytałem czy dostanę od niej jakieś potwierdzenie o rezygnacji i jeszcze raz usłyszałem: NIE. Czy w takiej sytuacji mam jakieś szanse na reklamację, jeżeli nie mam na biletach żadnych poświadczeń?
psim - 05-12-2010, 10:27
Temat postu:
Romanek, tak, masz szanse. Zwiększysz je, jeśli jasno, ale zwięźle udokumentujesz sytuację - numery pociągów którymi jechałeś/chciałeś jechać, planowe i faktyczne godziny przyjazdów/odjazdów. Łącznie z pociągami osobowymi (Arriva?), którymi faktycznie pojechałeś.

Ba, moim zdaniem w opisanej przez Ciebie sytuacji, na podstawie par. 14 ust. 8 pkt 2 RPO-IC masz prawo do zwrotu pełnej należności za przejazd TLK w tym dniu...

Dla biletów na TLK obowiązują przepisy TP-IC, niezależnie od tego w jakiej kasie je kupujesz.

§ 22. Przejście podróżnego do/z pociągu innego przewoźnika

1. Podróżny, który zamierza w całej relacji lub na części drogi odbyć przejazd w pociągu innego prze-
woźnika, powinien w kasie biletowej zwrócić posiadany bilet na przejazd odpowiednio pociągiem D [czyli dzienny TLK - psim], W, Ex, EIC, EC i ewentualnie bilet dodatkowy na miejsce sypialne/do leżenia/do siedzenia lub dopłatę - na warunkach określonych w Regulaminie - i nabyć nowy bilet na przejazd w pociągu innego przewoźnika. Od zwracanych należności nie potrąca się odstępnego.


A oto i warunki określone w Regulaminie (RPO-IC):


§ 14. Zwrot należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystane
dokumenty przewozu na przejazd jednorazowy


1. Podróżny może odstąpić od umowy przewozu przed rozpoczęciem podróży albo na stacji
zatrzymania pociągu na drodze przewozu
.
2. Warunkiem zwrotu należności za częściowo lub całkowicie niewykorzystany bilet na przejazd jest
uzyskanie przez podróżnego odpowiedniego poświadczenia tego biletu. Poświadczenia dokonują
osoby upoważnione przez PKP Intercity:
1) na jednej ze stacji miejscowości wyjazdu lub nabycia biletu - w pierwszym dniu jego
ważności w razie całkowitej rezygnacji z przejazdu,
2) w pociągu lub na stacji zatrzymania pociągu na drodze przewozu, w razie rezygnacji
z przejazdu do stacji przeznaczenia wskazanej w bilecie.



I tu jest pewien problem, bo kasjerka PR wprowadziła Cię w błąd - nie przyjęla biletu do zwrotu, nie poinformowała, że powinieneś poświadczyć niewykorzystanie, ani nie poinformowała prawidłowo, gdzie powinieneś to poświadczenie zdobyć.

Skoro w związku z zerwaniem skomunikowania tego dnia nie było możliwe dalsze wykorzystanie biletu, to jeszcze nic straconego. Read on:


6. Od zwracanych należności potrąca się 10% tytułem odstępnego, z zastrzeżeniem postanowień ust. 7.

7. Potrącenia odstępnego nie stosuje się:
1) jeżeli niewykorzystanie biletu nastąpiło z przyczyn leżących po stronie przewoźnika,


8. W razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy podróżnemu,
który uzyskał na bilecie odpowiednie poświadczenie przysługuje:
1) bezpłatny przejazd (powrót) najbliższym pociągiem do miejsca wyjazdu na podstawie
posiadanego biletu na przejazd. W tej sytuacji kasjer wydaje bezpłatny bilet
dodatkowy/dopłatę oraz zamieszcza na bilecie na przejazd adnotację w brzmieniu: „Bezpłatny
przejazd w dniu ... poc. nr ... wydano dopłatę/bilet dodatkowy nr ...., którą potwierdza
podpisem i odciskiem datownika, chyba że PKP Intercity nie ma możliwości
zorganizowania takiego przewozu. Tak poświadczony bilet podróżny może zwrócić po
przyjeździe do miejsca pierwotnego wyjazdu, bez potrącenia odstępnego;

2) tylko zwrot należności za cały przerwany przejazd, bez potrącania odstępnego, jeżeli
podróżny rezygnuje z bezpłatnego przejazdu, o którym mowa w ust. 1.




14.Jeżeli podróżny:
1) nie przedłoży w kasie odpowiednio poświadczonego biletu w terminie określonym w ust. 5,
lub
2) udokumentuje, że nie mógł wykorzystać biletu z przyczyn całkowicie od niego niezależnych,
zwrotu należności może dochodzić w drodze reklamacji na warunkach określonych w § 27.



Zatem czeka Cię reklamacja w trybie RPO-IC par. 14 ust. 14 pkt 2. Zażądaj zwrotu na podst. par. 14 ust. 8 pkt 2, koniecznie dokładnie poinformuj o okolicznościach zerwania połączenia, i o odmowie przyjęcia zwrotu przez kasjerkę (która też nie poinformowała, jak powinieneś poświadczyć niewykorzystanie).

Żeby dobrze wykonać reklamację, przeczytaj dodatkowo par. 27 RPO-IC. I koniecznie daj znać o rezultacie Smile

[ Dodano: 05-12-2010, 10:36 ]
Uwagi na przyszłość:

1. Bilety na pociąg danego przewoźnika na ogół najlepiej kupować/zwracać w kasie tegoż przewoźnika. Największa szansa, że obsługa kasy dobrze zna warunki oferty własnej firmy.

2. Nie ma znaczenia, w jakiej kasie kupiłeś bilet. Możesz zwrócić go w dowolnej innej kasie (tj. również obsługiwanej przez kogo innego), która obsługuje bilety przewoźnika prowadzącego wybrany pociąg.

3. W razie opóźnienia pociągu i przewidywanego zerwania ostatniego/dogodnego połączenia, idziemy do kierownika pociągu i strasznie jęczymy, domagamy się pokwitowania o opóźnieniu pociągu, pytamy czy przewoźnik zapłaci nam za hotel, etc.

W ten sposób na mnie już nawet Deutsche Bahn czekały po kilkanaście minut, jak REGIOekspres Mewa spóźniał się z przyjazdem do Szczecina - a później to polskie spóźnienie propagowało się po niemieckiej sieci kolejowej Twisted Evil bo tam skomunikowania są zagwarantowane z automatu Język
jaga - 05-12-2010, 14:38
Temat postu:
Idzie nowe. Od 1 stycznia bilety na poc pospieszne IC do 100km będą ważne tylko 6 godzin od godz.zakupu a powyżej 100 km tylko1 dzień.I nie będzie już na bilecie kategorii ,,D" tylko ,,Pos" czyli po staremu.
PKPowiec - 05-12-2010, 14:40
Temat postu:
jaga, pewna wiadomość Question
psim - 05-12-2010, 14:53
Temat postu:
jaga napisał/a:
Idzie nowe. Od 1 stycznia bilety na poc pospieszne IC do 100km będą ważne tylko 6 godzin od godz.zakupu


Ciekawe. Co z przedsprzedażą biletów D (vel posp., vel TLK) na trasy <=100 km? W dniu wyjazdu trzeba będzie dostać pieczątkę z godziną? Shocked Czy "po prostu" przedsprzedaż będzie niemożliwa? Śmiech

Dłubią w przepisach zamiast eliminować realne problemy, doszkolić kasjerki i kasjerow, zrobić porządną sprzedaż internetową, komórkową, itd Hmm
Romanek - 06-12-2010, 12:52
Temat postu:
psim zadzwoniłem do Pomorskiego ZPR ze skargą na kasjerkę z Tczewa. Pani z Zakładu powiedziała że nie rozumie co kierowało postępowaniem kasjerki, że powinna mi zrobic rezygnację i po obliczeniu przejechanej drogi, zwrócic resztę. Jako że to z winy ich pracownika nie mam potwierdzenia na bilecie rezygnacji, mam wysłac do nich pisemko i dołączyc bilety. Oni zajmą się postępowaniem kasjerki i prześlą moje bilety do Krakowa.
Co do Twoich uwag końcowych 1 i 2, wiem o tym, ale kupując bilety na różne pociągi nie będę biegał po różnych kasach i kupuję tu albo tu, zależy gdzie akurat nie ma, albo jest mniej ludzi, a zazwyczaj jak gdzieś jadę to jadę pociągami różnych przewoźników. Co do zwrotu, poszedłem do kasy PR w Tczewie, poprostu nauczony doświadczeniem. Często widzę jak kasjerki nie chcą, pomimo że powinny, robic zwrotów biletów zakupionych u innego przewoźnika. U mnie na stacji Piła Gł. to już reguła, że kasjerki odsyłają sobie nawzajem podróżnych z innymi biletami.
DZIĘIKI WIELKIE za obszerne wyjaśnienia! Prawdę mówiąc przeglądając forum, nawet zastanawiałem się czy nie zgłosic się do Ciebie osobiście na PW z zapytaniem Smile
psim - 06-12-2010, 14:05
Temat postu:
odnoszę się do tego fragmentu:
Romanek napisał/a:
Jako że to z winy ich pracownika nie mam potwierdzenia na bilecie rezygnacji, mam wysłac do nich pisemko i dołączyc bilety. Oni zajmą się postępowaniem kasjerki i prześlą moje bilety do Krakowa


Fiu fiu, no to pokazują klasę. Daj później znać, jak poszło.

Smile
krzychu12231 - 07-12-2010, 20:12
Temat postu:
No właśnie jak to się ma do przedsprzedaży?? Zwłaszcza jeśli chcę kupić bilet z rezerwacją fakultatywną w klasie 1 od stacji gdzie nie ma kasy (więc nie mam możliwości zakupu w tym dniu, a rezerwację mogę zakupić najpóźniej 2h przed wyjazdem ze stacji początkowej więc nie u drużyny)....

PS. Co do zwrotu w przypadku utraty połączenia:
Jeśli jechałem TLK który się spóźnił i uciekł mi Regio ale następny jest za 2h ale ja nie chcę tak długo czekać to też dostanę zwrot/bilet powrotny bez opłaty?
psim - 08-12-2010, 11:27
Temat postu:
krzychu12231 napisał/a:
No właśnie jak to się ma do przedsprzedaży?? Zwłaszcza jeśli chcę kupić bilet z rezerwacją fakultatywną w klasie 1 od stacji gdzie nie ma kasy (więc nie mam możliwości zakupu w tym dniu, a rezerwację mogę zakupić najpóźniej 2h przed wyjazdem ze stacji początkowej więc nie u drużyny)....


A jak to jest teraz z przedsprzedażą przy przejazdach, dla których określa się zakres godzinowy (krótkodystansowe przejazdy REGIO, KM?) Pewnie tak samo będzie z krotkodystansowymi TLK.

Myślę że w przypadku biletów z rezerwacją w TLK kwestię można olać i nie zmieniać dotychczasowego postępowania, bo dla takiego biletu nie ma ryzyka że ktoś 3 razy jednego dnia przejedzie ten sam odcinek. Chyba że rezerwacje są na oddzielnych blankietach i można je po prostu oderwać, bez straty dla samego biletu Wink

krzychu12231 napisał/a:
PS. Co do zwrotu w przypadku utraty połączenia:
Jeśli jechałem TLK który się spóźnił i uciekł mi Regio ale następny jest za 2h ale ja nie chcę tak długo czekać to też dostanę zwrot/bilet powrotny bez opłaty?


Bardzo wątpię, w tej sytuacji ode mnie byś raczej nie dostał zwrotu za przejechany odcinek ani bezpłatnego powrotnego, ale przepisy nie są w tej kwestii szczegółowe (więc mógłbyś się ze mną śmiało wykłócać Język ) . Nie mam pojęcia, jak często w praktyce zdarza się zwrot za przejechany już odcinek lub wystawienie biletu powrotnego.
Dave - 25-12-2010, 16:57
Temat postu:
psim napisał/a:

3. W razie opóźnienia pociągu i przewidywanego zerwania ostatniego/dogodnego połączenia, idziemy do kierownika pociągu i strasznie jęczymy, domagamy się pokwitowania o opóźnieniu pociągu, pytamy czy przewoźnik zapłaci nam za hotel, etc.


I co? Od tego "jęczenia" myślisz, że kierownik pociagu czy konduktor załatwi/zapewni Ci faktycznie hotel czy skomunikowanie z innym pociągiem, choćby i ostatnim w dobie?! ROTFL! Very Happy

jaga napisał/a:
Idzie nowe. Od 1 stycznia bilety na poc pospieszne IC do 100km będą ważne tylko 6 godzin od godz.zakupu a powyżej 100 km tylko1 dzień.I nie będzie już na bilecie kategorii ,,D" tylko ,,Pos" czyli po staremu.


Przez chwilę pomyślałem, że to ładny blef i skąd takie info, ale zerknąłem do nowego regulaminu TP-IC (wreszcie nowy i wszystko będzie - mam nadzieję - w nim jasne!), który już dostałem i faktycznie! Na bilecie na TLK ma być oznaczenie "Poś." (jak dawniej i dobrze, bo skąd taki "ludź" jadący pociągiem miał wiedzieć, co to jest to "D" na bilecie i że to ma być TLK PKP IC?) i mają być takie daty ważności jak napisała jaga! Surprised

psim napisał/a:
Ciekawe. Co z przedsprzedażą biletów D (vel posp., vel TLK) na trasy <=100 km? W dniu wyjazdu trzeba będzie dostać pieczątkę z godziną? Czy "po prostu" przedsprzedaż będzie niemożliwa?


No przecież obowiązują zasady z dniem ZAKUPU biletu! Jak ktoś se kupi bilet teraz na styczeń, to jedzie na starych zasadach! Bilet będzie miał oznaczenie kategorii pociągu jako "D" i ważny jeden/dwa dni jak teraz!
psim - 25-12-2010, 20:17
Temat postu:
Dave napisał/a:
psim napisał/a:
Ciekawe. Co z przedsprzedażą biletów D (vel posp., vel TLK) na trasy <=100 km? W dniu wyjazdu trzeba będzie dostać pieczątkę z godziną? Czy "po prostu" przedsprzedaż będzie niemożliwa?


No przecież obowiązują zasady z dniem ZAKUPU biletu! Jak ktoś se kupi bilet teraz na styczeń, to jedzie na starych zasadach! Bilet będzie miał oznaczenie kategorii pociągu jako "D" i ważny jeden/dwa dni jak teraz!


A w 2011 to już nie przewiduje się przedsprzedaży? Bo o taką pytałem. Przecież.
Romanek - 05-01-2011, 18:29
Temat postu:
Dostałem do wiadomości pismo które ZPR w Gdyni wysłał w mojej sprawie do Olsztyna.
PR Gdynia w załączeniu przesyła reklamację Pana X X dotyczącą zwrotu należności za przejazd nie wykorzystany w dniu 03.12.2010r.
Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w stosunku do kasjerki na stacji Tczew jest niemożliwe z uwagi na przebywanie pracownika na zwolnieniu lekarskim a także wypowiedzeniu z pracy z dniem 31.12.2010.
Zakład nasz stoi na stanowisku, że wina leży po stronie kasjerki, która zgodnie z § 14 ust 2 pkt 2 RPO winna dokonac właściwego poświadczenia biletów.
Z uwagi na to, że podróżny za przejazd zapłacił dwukrotnie, uprzejmie prosimy o dokonanie zwrotu należności za jeden przejazd.
Powyższe przekazuje się do rozpatrzenia zgodnie z kompetencjami.

A nie powinno to pismo pójśc do Krakowa Wątpliwość
Tak nawiasem, szkoda że nie mam możliwości jego zeskanowania. Zobaczylibyście datę z jakim zostało wystawione. Napisano: Gdynia, dnia 14.09.2010r.
Śmiech
PKPowiec - 05-01-2011, 21:26
Temat postu:
Romanek, jeśli to PR to niech idzie do Olsztyna.
Romanek - 07-01-2011, 15:12
Temat postu:
Bilety kupione w kasie PR ale na pociąg PR i IC Arrow mój pierwszy post w tym temacie Smile
No i pociąg opóźniony, przez który nie zdążyłem był IC.

[ Dodano: 06-02-2011, 14:29 ]
Ciąg dalszy moich przygód z biletami. Very Happy Pismo które dostałem z Olsztyna.
Biuro Rozliczeń i Kontroli Dochodów w Olsztynie uprzejmie informuje, że reklamacja Pana w części dotyczącej zwrotu należności z niewykorzystanego biletu nr 48143080 została uwzględniona.
Na Pana adres za pośrednictwem poczty dokonano zwrotu kwoty 10,50 zł., stanowiącej należnośc z ww biletu za niewykorzystany przejazd w dniu 03.12.2010 r. w relacji Poznań Gł - Piła Gł. w pociągu interREGIO przewoźnika "Przewozy Regionalne"
Jednocześnie informujemy, że kserokopia Pana reklamacji w części dotyczącej zwrotu należności z biletu nr 48143079 za niewykorzystany przejazd odcinka Tczew - Poznań Gł. w pociągu D przewoźnika "PKP Intercity" została przekazana do "PKP Intercity" S.A. ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków tel. 12 3932941 w celu rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi zgodnie z kompetencjami.
Ewentualne zapytania i interwencje należy kierowac pod wskazany adres powołując się na nasz numer pisma jak w nagłówku.
Za powstałe utrudnienia uprzejmie Pana przepraszamy.

Po pięciu dniach faktycznie dostałem owe 10,50. Zobaczymy co dalej Question Smile

[ Dodano: 29-08-2011, 13:58 ]
Dopiero teraz ale napiszę zakończenie mojej przygody za zwrotami biletów.
Po dośc długim czasie dostałem pismo z IC z datą 03.03.2011
W związku z Pana wnioskiem przesłanym przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Wydział Reklamacji Pasażerskich w Olsztynie, tutejsze Biuro uprzejmie informuje, iż przekaże do zwrotu przekazem pocztowym na wskazany adres opłatę za niewykorzystany bilet rel. Tczew-Poznań Główny w kwocie zł. 10,50 (po potrąceniu opłaty za przejazd na trasie Olsztyn Główny-Tczew zł. 17,50).
Podstawa prawna: §15 Regulaminu przewozu osób rzeczy i zwiezrąt przez Spółkę "PKP Intercity" S.A.

Po miesiącu bezskutecznego oczekiwania zadzwoniłem do Krakowa i tam pani powiedziała mi że jeżeli jeszcze nie dostałem pieniążków to w najbliższym czasie powinienem dostac, a opóźnienie jest spowodowane przez zwolnienie chorobowe osooby która zajmuje się tymi sprawami i duż ilośc tychże spraw. Faktycznie za około tydzień od mojego telefonu otrzymałem przekaz na 10,50 zł.
Tyle zachodu i niepotrzebnej wymiany korespondencji kosztowała mnie i nie tylko, niekompetencja tczewskiej kasjerki.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group