INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn

ostbahn1 - 30-08-2010, 20:45
Temat postu: Elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn
Według "Analizy dotyczącej możliwości udrożnienia połaczeń na linii Krzyż-Gorzów-Kostrzyn" zamówionej przez UM w Gorzowie w roku 2007, opracowanej przez Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, linia Krzyż-Kostrzyn ma największe potoki podróżnych w województwie lubuskim. Czy w związku z tym nie powinno się jej elektryfikować ? Można by wtedy również liczyć na kilka połączeń TLK/IR, bo jak wiadomo PIC nie chce jeździć bez druta. I co roku mamy fundowaną rozkładową rosyjską ruletkę. Według PLK koszt elektryfikacji 1 km linii to zgrubnie ok 1 mln zł. Więc na cały odcinek potrzeba ok 100 mln. Czy to dużo ? I tak i nie. Porównując to do np. modernizacji linii Zbąszynek - Czerwieńsk, która ma kosztować ok 70 mln, to nie jest już taka duża kwota. Nie wspominam już o milionach topionych przez województwo w lotnisko w Babimoście... Jest jeszcze wersja minimum - tylko Gorzów-Krzyż. Jeżeli Niemcy nie chcą ciągnąć druta na swoim odcinku Ostbahnu, to może tylko połączenie Gorzowa z siecią elektryczną kraju miało by sens, a na Kostrzyn-Gorzów pozostały by szynobusy skomunikowane w Gorzowie. W tej wersji Krzyż-Gorzów to 60 km, a więc już tylko 60 mln. Tymczasem marszałek woli modernizować linię Gorzów-Zbąszynek (5 par szynobusów). Czyżby połączenia na siłę Gorzowa z Zieloną Górą były ważniejsze od Gorzów - Poznań ? I Zielona Góra i Gorzów nie ciążą komunikacyjnie ku sobie, a za to odpowiednio ZG do Poznania/Wrocławia, a GW do Poznania/Szczecina. W pierwszej koleności te relacje powinny być rozpatrywane. Tymczasem z Gorzowa kursują obecnie aż 2 (!!!) wagony bezpośrednie do Poznania na dobę. Tak źle jeszcze nigdy nie było.
Co o tym sądzicie ?
Bartuś - 30-08-2010, 21:03
Temat postu:
I tak to jest w Lubuskim - województwo paranoi kolejowej

Gorzów ma dobre tory - nie ma druta
Zielona Góra ma druta - ale za to tory są w katastrofalnym stanie....

Owszem, ostbahn Krzyż-Kostrzyn nad Odrą idzie do modernizacji na 120, ale bez elektryfikacji.... Jakby komuś to 120 km/h było potrzebne (dodam że obecnie szlakowa to 100 km/h). Ale o pilnej potrzebie elektryfikacji to jakoś nikomu nie chce się myśleć....

paranoja gorzowska.....

Podczas gdy na dniach zmodernizują Krzyż-Kostrzyn ze 100 do 120, to w Zielonej Górze (głównie kierunek na Szczecin / Wrocław / Węgliniec / Legnica) nadal będzie się jeździć z prędkościami rzędu 40 km/h, a widoki na modernizację są dopiero w okolicy 2020....

paranoja zielonogórska


Leśne dziadki z PLK do likwidacji !
ostbahn1 - 30-08-2010, 21:11
Temat postu:
Niestety Ostbahn tylko na odcinku Kostrzyn-Gorzów idzie do modernizacji na 120km/h. Gorzów-Krzyż pozostaje nietknięty.
Bartuś - 30-08-2010, 21:28
Temat postu:
ta "modernizacja" ostbahnu to jest PA RA NO JA !!

Co ma jechać te 120 km/h - szynobusy ? - oszczędzą góra 4-5 minut.... Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance...


natomiast elektryfikacja ostbahnu Gorzów-Krzyż to powinien absolutny być prirorytet. Żadnych modernizacji - Ostbahn woła o elektryfikację, bo tylko to może się przydać...

niestety - modernizacja ostbahnu na odcinku Kostrzyn nad Odrą - Gorzów bez elektryfikacji na 120 jest sprawą moim zdaniem nadającą się do prokuratory....
Emillex - 30-08-2010, 21:56
Temat postu:
Bartuś, spokojnie. Tu raczej nie oto chodzi. Nowy dworzec jest, będą nowe perony oraz remont przejścia podziemnego, to będzie też moderna GW-Kostrzyn i GW-Zbąszynek. Hela Hatka ma takie różne pomysłe kolejowe dot. Gorzowa, włączjąc do tego budowę nowej linii tramwajowej. Osobiście jednak nie sądze aby konieczna byłaby elektryfikacja wspomnianego odcinka przy modernizacji pod 120km/h, tym bardziej nie jest to sprawa dla prokuratury. Trasa ta jest obecnie traktowana jako regionalna, i w najblższej przyszłości nie będzie tam wzmożonego ruchu dalekobieżnego. Czy kursujące tam szynobusy są niewystarczające do tego stopnia by zaraz kupować i puszczać Flirta czy innego Elfa?
Zastanawiam sie jednak dlaczego nie bedzie remontu odcinka GW-Krzyż, gdyż jak wiadomo to właśnie tam znajduje się naturalna stacja przesiadkowa dla Gorzowian.
Damian Łódź - 30-08-2010, 22:06
Temat postu:
Bron Panie Boze przed elktryfikacją Ostbahnu!!!
To nie moze miec nigdy miejsca!
Anonymous - 30-08-2010, 23:01
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance...
A gdzie tam jest 30 km/h? Jeśli już coś piszesz, to podawaj dokładne informacje. Przez Kostrzyn jest 40 km/h, w kierunku Szczecina jest 100 km/h lub 50 km/h, w kierunku Rzepina 70 km/h.
Damian Łódź napisał/a:
Bron Panie Boze przed elktryfikacją Ostbahnu!!!
To nie moze miec nigdy miejsca!
W tym przypadku nie ma miejsca na sentymenty. Gdyby w Polsce jeszcze z kilka lat był socjalizm, to linia ta zostałaby zelektryfikowana. Wykonano projekty, ale akurat socjalizm upadł i nie udało się tej linii zelektryfikować.
Bartuś - 31-08-2010, 12:49
Temat postu:
Cytat:
A gdzie tam jest 30 km/h? Jeśli już coś piszesz, to podawaj dokładne informacje. Przez Kostrzyn jest 40 km/h, w kierunku Szczecina jest 100 km/h lub 50 km/h, w kierunku Rzepina 70 km/h.


Widzę że umysł ścisły Very Happy - same konkrety mu podstawiać Happy

Miałem na myśli całokształt rozklekotanej odrzanki, która biegnie m.i. przez Kostrzyn. Zauważ że praktycznie cały odcinek Bytom Odrzański - Czerwieńsk pokonujemy z prędkością 30-40 km/h, jechałem kiedyś odcinkiem Szczecin-Kostrzyn i właściwie cały czas kibel się wlekł góra 50 km/h, ale z masą zwolnień do 30...

Może i trochę wyolbrzymiłem, ale jednak nadodrzanka to chyba najważniejsza i będąca w najgorszym stanie linia kolejowa w Lubuskim.


Cytat:
ymczasem marszałek woli modernizować linię Gorzów-Zbąszynek (5 par szynobusów).


Ależ przecież to jest doskonały pomysł. Zauważ że do tego Poznania można z równie dobrym skutkiem jechać przez Zbąszynek.... Przy okazji można szybko dojechać z Gorzowa do Zielonej Góry i Wrocławia (przez Zieloną albo Wolsztyn).... - to może być także jedna z kluczowych linii w Lubuskim.

Co nie zmienia faktu że takie linie jak :

-Ostbahn (przynajmniej część Gorzów-Krzyż)
-Podsudecka (cała)
-Tarnobrzeg-Rzeszów

powinny być natychmiast zelektryfikowane.... Brak druta naprawdę strasznie ogranicza możliwości tych linii...
sasho33 - 31-08-2010, 13:48
Temat postu:
Gdyby ostbahn na odcinku Krzyż-Gorzów był zelektryfikowany, to zakładam się że co drugi pociąg z Poznania zamiast na Szczecin leciałby do Gorzowa, albo chociaż miał grupę wagonów odczepianą w Krzyżu.
Bartuś - 31-08-2010, 13:50
Temat postu:
no i bardzo dobrze, przecież Gorzów to jedna ze stolic Lubuskiego. Niewielkim kosztem można spowodować że 120-tysięczny Gorzów nie byłby tak odcięty od świata.
CzarnyBohater - 02-09-2010, 08:46
Temat postu:
Prędzej świnie zaczną latać niż oni zrobią elektryfikację tego odcinka Smile i nie jestem złośliwy tylko realnie podchodzę do sprawy. Jestem za elektryfikacją ale skąd na to brać... Pieniądze są na nadodrzankę bo to linia tranzytowa dla ruchu towarowego... a na ruch pasazerski brakuje... Polska rzeczywistość
Japaw - 20-11-2010, 18:44
Temat postu:
I gdzie ten remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ktory mial sie zaczac juz pare tygodni temu? Robotnikow jak nie bylo tak nie ma.
Marduq - 20-11-2010, 19:01
Temat postu:
Nieoficjalna wieść gminna donosi, że Strabag wystraszył się Dziadka Mroza, którego na razie nie widać.

Dzisiaj np. dowiedziałem się, że rozładowano ponad 15 Res-ów z podkładami betonowymi w Kostrzynie na grupie KOB. W ubiegły wtorek jechała z Gorzowa SM42 z bodaj 5 platformami świeżutkich strunobetonów do Nowin wielkich, wiec może jednak coś się zaczyna dziać, skoro zwozi się materiał. Pożyjemy, zobaczymy.
OPi - 22-11-2010, 22:33
Temat postu:
Nieoficjalnie mi wiadomo, że PLK Szczecin ma zamiar w przyszłości zeelektryfikować dwie linie na swoim obszarze:
1. Szczecin Gumieńce - granica państwa (w kierunku Angermunde)
2. Piła - Trzcianka - Krzyż - Strzelce - Gorzow Wlkp.

W bardzo odległej przyszlosci planuje się też elektryfikację Gorzów Wlkp. - Kostrzyn.

Z tąd moje pytanie - w razie elektryfikacji linii tylko do Gorzowa, to jest tam gdzieś jakieś miejsce/stacja postojowa na trzymanie składów dalekobieżnych?
Marduq - 23-11-2010, 11:33
Temat postu:
Teoretycznie można by na to przeznaczyć tory postojowe przy peronie III i IV, tylko aktualnie to dwa tory ślepe, a do tego nie za długie oraz jeden tor przelotowy pomiędzy peronem III i IV. Do tego dochodzi słaba infra, bo nie ma grzejki stacjonarnej, a mycie wagonów odbywa się przy pomocy węzy. Uogólniając miejsce jest, ale wymaga nakładów.
ostbahn1 - 27-11-2010, 07:52
Temat postu:
OPi napisał/a:
Nieoficjalnie mi wiadomo, że PLK Szczecin ma zamiar w przyszłości zeelektryfikować dwie linie na swoim obszarze:
1. Szczecin Gumieńce - granica państwa (w kierunku Angermunde)
2. Piła - Trzcianka - Krzyż - Strzelce - Gorzow Wlkp.


Gdyby zrobiono Gorzów-Krzyż to byłaby bomba dla Gorzowa ! Choć nie bardzo mi się chce w to wierzyć, ale cóż poczekajmy. To tylko (dla niektórych aż) 60 km. Raz na zawsze skończyły by się problemy z PICem, wiecznie psującymi się szynobusami...Gorzów byłby włączony porządnie w sieć kolejową Polski. razem z szynobusami do Berlina i być może jakimś Regio po Ostbahnie do Trójmiasta mogło by być całkiem fajnie

OPI - na ile to są realne plany, uchyl trochę więcej rombka tajemnicy. Będziemy trzymać kciuki !
Japaw - 27-11-2010, 11:41
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
ta "modernizacja" ostbahnu to jest PA RA NO JA !!

Co ma jechać te 120 km/h - szynobusy ? - oszczędzą góra 4-5 minut.... Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance...


natomiast elektryfikacja ostbahnu Gorzów-Krzyż to powinien absolutny być prirorytet. Żadnych modernizacji - Ostbahn woła o elektryfikację, bo tylko to może się przydać...

niestety - modernizacja ostbahnu na odcinku Kostrzyn nad Odrą - Gorzów bez elektryfikacji na 120 jest sprawą moim zdaniem nadającą się do prokuratory....


Remontu wymaga zarówno ostbahn jak i odrzanka. Jesli chodzi o turlające sie kible to nie do konca tak jest jak mowisz.Szlakowa Szczecin- Kostrzyn to ok 50-70 km/h natomiast Kostrzyn-Szczecin jest to 100 km/h.Oczywiscie wynika z tego ze 1 tor jest w lepszym stanie niz drugi..Jesli chodzi natomiast o trase Kostrzyn-Zielona Góra to nie jest tak zle jak niektorzy mysla ze jest.Odcinek Kostrzyn-Rzepin to 70 km/h.W ostatnich dwoch latach zmodernizowany zostal odcinek Rzepin-Bytnica jest to odleglosc 60 km gdzie kibel jedzie 100 km/h od stacji Bytnica do Czerwienska niestety jest to rzeczywiscie 30-40 km/h.natomiast od Czerwienska do ZG (to mnie zdziwilo jak ostatnio jechalem) sa polozone nowiuskie tory.Niestety szlakowa jeszcze nie zostala zwiekszona, ale sadze ze stanie sie to niebawem, zapewne po wybudowaniu lacznicy w Przylepie.Prawdziwy dramat zaczyna sie od ZG do Wroclawia gdzie kibel 154 km pokonuje w 3 godziny 20 minut i to nadaje sie do prokuratury.pomijam juz brak jednego toru na moscie w Brzegu Dolnym.

Jesli chodzi o ostbahn to elektryfikacja lini Gorzow Krzyz bez odcinka Kostrzyn Gorzow bedzie najwieksza glupota jaka zrobią.To tak jakby zaczac budowac droge od jej polowy.Totalny bezsens. Warto tu podkreslic ze linia ta widnieje w papierkach jako Kostrzyn- Tczew a nie Gorzów - Tczew
OPi - 27-11-2010, 15:48
Temat postu:
Cytat:
OPI - na ile to są realne plany, uchyl trochę więcej rombka tajemnicy. Będziemy trzymać kciuki !


Niestety więcej nic nie wiem. Ale gdzieś czytałem o tych planach modernizacyjnych
Zakładu Zachodniego PLK. Nic więcej na razie nie wiem, jak coś się dowiem, to powiem.
Japaw - 01-12-2010, 13:30
Temat postu:
W Polsce za kilkanaście lat ma powstać sieć Kolei Dużych Prędkości. Pociągi będą wtedy pędziły po torach znacznie szybciej niż dziś. Wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt zapowiada, że superszybkie pociągi jadące ze stolicy do Berlina mogą zatrzymywać się... w Gorzowie!

Słowa ministra Engelhardta cytuje branżowe pismo Rynek Kolejowy. - Do włączenia systemu przyszłej polskiej KDP do systemu europejskiego, przez systemy Niemiec i Czech, przywiązujemy szczególną wagę. Istnieje koncepcja późniejszego przedłużenia "Ygreka" przez Gorzów do Berlina oraz z Wrocławia do Pragi. W przyszłości kolej dużych prędkości powinna również dochodzić do wschodnich granic Unii Europejskiej - powiedział wiceminister infrastruktury podczas Regionalnego Forum Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Juliusz Engelhardt mówił o inwestycjach Polski w infrastrukturę transportową, m.in. kolejową. - Kolej dużych prędkości jest wyzwaniem. Ten projekt dla naszego kraju jest wyjątkowo ważny - zaznaczał wiceminister. Przyznał, że liczy na mocne wsparcie Unii Europejskiej.

Projekt "Ygrek" to inwestycja zakładająca budowę linii, po której pociągi mogłyby jeździć z prędkością nawet ponad 300 km na godz. Nadano jej taką nazwę ze względu na kształt planowanej trasy kolejowej łączącej Wrocław i Poznań z Łodzią i Warszawą. Wstępne plany zakładały, że ok. 500 km nowych superszybkich torów przybędzie w Polsce do 2020 r. Dla przykładu podróż ze stolicy do Wrocławia potrwa wtedy nie pięć, lecz zaledwie półtorej godziny. Obecnie trwają prace przy studium wykonalności tej inwestycji. Zakończą się za dwa lata.

Dopiero po zakończeniu budowy "Ygreka", mogłaby się zacząć rozbudowa sieci KDP w kierunku Berlina i Pragi. - Ale jeśli z ust pana Engelhardta pada słowo Gorzów, to warto cierpliwie czekać - mówi Henryk Maciej Woźniak, gorzowski senator PO, kolejowy pasjonat. Jego zdaniem szybka kolej przejeżdżająca przez nasze miasto to perspektywa odległa, możliwa za co najmniej dwie dekady.

Zdaniem Woźniaka "Ygrek" nie może funkcjonować jako osobny, lokalny byt kolejowy. - Polska musi myśleć o rozwijaniu tego projektu tak, aby w przyszłości stał się częścią europejskiego systemu. Inaczej ta inwestycja nie ma sensu i nie będzie na nią pieniędzy. Unia chce być sprzężona koleją z Rosją i trzeba to wykorzystać - zaznacza senator.

Co to oznacza dla Gorzowa? - Sytuacja w mieście, które obecnie - z linią bez elektryfikacji - jest trochę taką kolejową prowincją, może się odwrócić o 180 stopni. Jeśli minister Engelhardt mówi dokładnie: "linia do Berlina przez Gorzów", to ma na myśli pewnie, że tu będzie jedna ze stacji. A wtedy gorzowianie będą mogli swobodnie starać się o pracę choćby w Berlinie, bo dojazd do stolicy Niemiec zajmie im ledwie godzinę - mówi "Gazecie" Michał Grobelny, zastępca redaktora naczelnego miesięcznika Rynek Kolejowy.

Senator Woźniak jest przekonany, że miasto wspólnie z gorzowskimi parlamentarzystami musi zadbać o dobry klimat dla tej inwestycji. - Trzeba na każdym kroku pokazywać, że Gorzów ma pełne prawo stać się ważnym punktem kolejowej układanki. Choć decyzje będą zapadały na poziomie dużej polityki, nie tylko krajowej, musimy tej sprawy pilnować, podkreślać sens tej inwestycji - mówi Woźniak, który na początku przyszłego roku chce zorganizować w Gorzowie konferencję kolejową pod nazwą "Ostbahn dziś i jutro". - Chcę, aby właśnie w naszym mieście odbyła się dyskusja na temat przyszłości historycznej linii Berlin - Królewiec - zaznacza Woźniak.

Źródło: Gazeta Wyborcza / Gorzów Wlkp.



Ale bzdura.
yusek - 01-12-2010, 13:47
Temat postu:
Ale kto codziennie do pracy jeździ ekspresem?
Emillex - 01-12-2010, 15:40
Temat postu:
Pan Engelhardt.

Już dawno zauważyłem że temat KDP jest bardzo medialny i rozdmuchiwany specjalnie przez ministrów, urzędasów, profesorów i innych betonów. Co rusz to czytam o jakiś nowych przystankach w Kaliszu, Zamościu czy właśnie w GW, że mieszkańcy szybko gdzieś dojadą, że mają się cieszyć że to na nich padł zaszczyt posiadania w swoim mieście przystanku KDP.
Japaw - 16-12-2010, 13:26
Temat postu:
Rozpoczal sie wreszcie remont na lini Kostrzyn-Gorzów. Prace trwaja na odcinku od mostu kolejowego (berlinskiego) na Warcie do stacji Kostrzyn. na nasypie wycieto wszystkie drzewa i krzewy. Robotnicy cos tam kuja.Stoja wagony z materialami.Zobaczymy moze cos sie wreszcie ruszylo.
Kuba MK - 27-12-2010, 01:58
Temat postu:
Moim zdaniem modernizacja odcinka Gorzów Wlkp. - Krzyż też jest bardzo potrzebna. Nie chodzi nawet o elektryfikację, ale o zlikwidowanie ograniczeń prędkości m.in. w Santoku czy Górkach Noteckich, których ostatnio jest coraz więcej! Powinno się też remontować perony, bo są bardzo niskie i niebezpieczne. Myślę że elektryfikację można sobie niestety wybić z głowy, PLK głównie zajmują się liniami o znaczeniu krajowym, a Ostbahn taką linią dla nich nie jest. Ale porządna linia kolejowa, dobre skomunikowania w Krzyżu i normalne połączenia dalekobieżne rozwiążą kolejowy problem Gorzowa Smile
Pawel_15 - 27-12-2010, 08:44
Temat postu:
Odbudować gdzie trzeba drugi tor i puścić długie relacje pod wagonem od Granicy (Kostrzyn) do Tczewa, dać wszędzie szlakową minimum 100 km/h + dobry rozkład i będzie ok.
Japaw - 29-12-2010, 21:53
Temat postu:
Tez bym chcial aby ta linia do Tczewa odzyla.To najkrotsza droga z Berlina do polnocnej polski.Niestety drugiego toru brakuje na odcinku az 100 km.Ale jakby zrobic odpowiednie mijanki to daloby rade jezdzic.Niemcy z powodu braku drugiego toru z Kostrzyna do Berlina problemu nie robia.17 par pociagow daje sie upchnac mimo jednego toru tylko.Czas by i nasi kolejarze o tym pomysleli. Very Happy
Pawel_15 - 29-12-2010, 22:03
Temat postu:
Ale wbrew pozorom nie jest to trudne odbudowanie tych torów. Już sam Gutowiec - Chojnice by dało o wiele lepszą przepustowość. Kwestia chcenia i kasy, z tym drugim nieco gorzej, ale im szybciej odbudują tym lepiej, póki nasypy itd nie są zniszczone, potem koszta będą o wiele większe...
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:17
Temat postu:
Nawet przy obecnej infrastrukturze (jednotory) możnaby było sensowny rozkład zrobić,ze znaczniej większą ilościa pociągów.
mm - 29-12-2010, 22:44
Temat postu:
Elektryfikacji nie będzie finanse na kolei leżą, nie ma kasy na główne linie kolejowe poza tym za mały jest tutaj ruch pasażerki i towarowy, dla Ostbahnu jedyny ratunek to bezpośrednie połączenia interregio lub interekspres z Gdyni do Kostrzyna i dalej z przesiadka na Berlin i z powrotem rano po południu i w nocy polikwidować zwolnienia 100km/h w zupełności wystarczy.
Damian Łódź - 29-12-2010, 22:48
Temat postu:
mm, niestety ale połączenia PR w postaci IR na trasie z Gdyni do Berlina nie przejdą, bo niestety zagroża one spójności terytorialnej naszego kraju... Język
a przesiadka to nie bardzo oferta...
sasho33 - 29-12-2010, 23:29
Temat postu:
mm napisał/a:
interekspres


A to co za wymysł? Very Happy
Japaw - 30-12-2010, 22:38
Temat postu:
Moze daloby sie z jakas petycja wyjsc zeby zrobic taki pociag interregio czy inny z Kostrzyna do Gdyni lub nawet dalej gdzies w Mazury:P na próbę.Zeby sprawdzic jakie mialby powodzenie.Przeciez po drodze jest Gorzow ,Piła. duze miasta a z tego co widze w tabeli predkosci na tej trasie jest tylko jedno ograniczenie do 40 km/h na odcinku niecalego kilometra.Reszta to 60-100 km/h.Na podstawie tabel można obliczyć, że pociąg na pokonanie trasy Tczew - Kostrzyn o dystansie 340 km do polsko-niemieckiej granicy (z uwzględnieniem 36 minutowego postoju na stacjach pośrednich) potrzebuje 5 godzin 4 minut a mozna to jeszcze zmniejszyc poprzez zniesienie ograniczen predkosci.
ostbahn1 - 15-02-2011, 17:56
Temat postu:
(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 14 lutego 2011)
Cytat:
Przetarg na studium wykonalności modernizacji odcinka Gorzów - Krzyż

PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie studium wykonalności dla realizacji zadania pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż".

Studium powinno obejmować oddzielnie dwa odcinki: Gorzów Wlkp. - Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Strzelce Krajeńskie Wschód - Krzyż (granica województwa lubuskiego km 240,000).

Studium powinno obejmować (oddzielnie dla każdego odcinka) m.in.: prognozy społeczno-gospodarcze, analizę stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, analizę środowiskową, analizę CBA, wybór wariantu modernizacji linii, raporty oddziaływania na środowisko, przygotowanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych wykonania robót budowlanych w cyklu "projekt i budowa" oraz opracowanie materiałów przetargowych w celu wyłonienia wykonawcy na wykonanie robót budowlanych.

Szacunkowa wartość zamówienia to 1,5 mln zł. Ma ono zostać zrealizowane w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Termin składania ofert to 28 lutego, a jedynym kryterium ich oceny będzie cena.



Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ? To by była bomba. I chyba ostatnia szansa na nią i połączenie Gorzowa z całą siecią. Jak to nie wypali, to już żaden pociąg dalekobieżny do Gorzowa nigdy nie dojedzie. Trzeba to rozdmuchać. Postaram się napisać do lokalnych gazet, posłów, senatorów, itp. Na Gorzów - Krzyż są przecież największe potoki pasażerskie w lubuskiem.
Czy ktoś zna więcej szczegółów ?
ET40 - 15-02-2011, 18:21
Temat postu:
A Piła - Krzyż nadal w głębokiej dupie...
ostbahn1 - 15-02-2011, 18:31
Temat postu:
ET40 napisał/a:
A Piła - Krzyż nadal w głębokiej dupie...


Przecież (niestety) Ostbahn jest traktowany jako linia drugiej kategorii. Więc nie wymagaj, aby województwo lubuskie dokładało się do Piła - Krzyż. Jak pretensje to Wielkopolski.
Pawel_15 - 15-02-2011, 18:52
Temat postu:
Cała linia tak naprawdę leży w głębokiej dupie. Jak patrzę na archiwalne tabele SRJP to szlag mnie trafia że dziś są jakieś ogryzki i popłuczyny tego co było kiedyś... Tczew - Szczecin przez Chojnice i Szczecinek pod składem z wagonami pierwszej klasy, dziś z dwiema przesiadkami w obskurnych Pesach. Albo Gorzów (Krzyż) - Piła - Chojnice - Tczew pod 4 wagonami w tym 1 pierwsza klasa. A dziś ? Elektryfikacja by pomogła, ale przy okazji by zniszczyła klimat tej linii, no ale lepszy zepsuty klimat niż linia zaorana. Niestety województwo ma wylane w tabor normalny (Fiaty, bipy, bonanzy) i woli inwestować w zasmarkane szynobusy. A kilka dalekobieżnych by się tam przydało pod wagonami, ale niestety fiaty się rżnie na potęgę... szkoda...
ET40 - 15-02-2011, 19:03
Temat postu:
Nie mam pretensji, tylko jaki sens będzie miała elektryfikacja z taką przerwą między Krzyżem a Piłą? Powinno się lubuskie dogadać z wielkopolskim i stworzyć wspólny projekt. Dlaczego Bydgoszcz i Toruń nie mają żadnego połączenia ze Szczecinem? No właśnie przez tę elektryfikacyjną dziurę.
Pawel_15 - 15-02-2011, 22:57
Temat postu:
Nie ma połączeń bo w tym zasranym kraju nie idzie zrobić połączenia dalekobieżnego spalinowego lub łączonego. I to jest ta największa porażka. Jak samorządy mają to w dupie to trudno, zrobić ustawę/ dekret i siłą zbudować. Bo zabawy gdzie jedno województwo nie chce przy aprobacie pozostałych to nie ma sensu wtedy takie coś...

Generalnie to jest przykład IMBECYLIZMU ze strony PKP i samorządów. Linia Elbląg - Olsztyn pod drutem a puszczany jest szynobus i można, a dać fiata na krótkim odcinku to już nie można. DNO. Tczew - Kostrzyn zelektryfikować i dać na całej długości dwa tory. Trudno że klimat przepadnie. Wolę żeby jeździły tam elektryki niż żeby za 5 lat po jednym torze jeździły dwie pary zasmarkanych NEWAGów...
Japaw - 15-02-2011, 23:12
Temat postu:
ostbahn1 napisał/a:
(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 14 lutego 2011)
Cytat:
Przetarg na studium wykonalności modernizacji odcinka Gorzów - Krzyż

PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie studium wykonalności dla realizacji zadania pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż".

Studium powinno obejmować oddzielnie dwa odcinki: Gorzów Wlkp. - Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Strzelce Krajeńskie Wschód - Krzyż (granica województwa lubuskiego km 240,000).

Studium powinno obejmować (oddzielnie dla każdego odcinka) m.in.: prognozy społeczno-gospodarcze, analizę stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, analizę środowiskową, analizę CBA, wybór wariantu modernizacji linii, raporty oddziaływania na środowisko, przygotowanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych wykonania robót budowlanych w cyklu "projekt i budowa" oraz opracowanie materiałów przetargowych w celu wyłonienia wykonawcy na wykonanie robót budowlanych.

Szacunkowa wartość zamówienia to 1,5 mln zł. Ma ono zostać zrealizowane w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Termin składania ofert to 28 lutego, a jedynym kryterium ich oceny będzie cena.



Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ? To by była bomba. I chyba ostatnia szansa na nią i połączenie Gorzowa z całą siecią. Jak to nie wypali, to już żaden pociąg dalekobieżny do Gorzowa nigdy nie dojedzie. Trzeba to rozdmuchać. Postaram się napisać do lokalnych gazet, posłów, senatorów, itp. Na Gorzów - Krzyż są przecież największe potoki pasażerskie w lubuskiem.
Czy ktoś zna więcej szczegółów ?


Z tego co mówił prezes PKP PLK na spotkaniu w Zielonej Górze brzmiało to mniej więcej tak, że: jest szansa na pozyskanie pewnej kwoty pieniedzy z unii na modernizację również odcinka Gorzów - Krzyż poprzez dodanie go do juz remontowanego odcinka Kostrzyn-Gorzów. Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów. Na elektryfikację nie możemy liczyć. to nie te kwoty. Poza tym linia ma status drugorzednej.
Pawel_15 - 15-02-2011, 23:15
Temat postu:
No to niech dostanie status linii pierwszorzędnej, problemu nie widzę, ekipa z WM15 zalicza sobie szlak i linia dostaje status linii pierwszorzędnej. Wszystko się da...STOP NIEDASIZOWI !!!
Japaw - 15-02-2011, 23:23
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
No to niech dostanie status linii pierwszorzędnej, problemu nie widzę, ekipa z WM15 zalicza sobie szlak i linia dostaje status linii pierwszorzędnej. Wszystko się da...STOP NIEDASIZOWI !!!


Przecież nie twierdze ze sie nie da. Nie znam sie na tym i nie wiem jak sie nadaje status liniom kolejowym. Skoro to takie proste to niech zrobia. jednak jakby linia dostala status pierwszorzednej (co jej sie nalezy) to elektryfikacja musialaby pojsc od Kostrzyna a nie od Gorzowa. Skonczyłby sie problem szynobusów i moze bylby pewien plus tego jak wymuszenie na niemcach elektryfikacji po swojej stronie. Wtedy dopiero mielibysmy magistrale.
Pawel_15 - 15-02-2011, 23:31
Temat postu:
Spokojnie, nie cisnę w ciebie ani nie mam do ciebie jakichkolwiek pretensji Smile Cisnę w tych durniów z PKP S.A, PKP PLK, PKP IC, samorządów i wszystkich odpowiedzialnych za taki a nie inny stan rzeczy. I będę cisnął tak długo aż nie wylecę z tego forum, a jak wylecę to będę gdzie indziej mówił jak jest, bo mam dość niszczenia kolei którą budowali nasi rodzice/ dziadkowie a która jest dziś niszczona przez paru bezmózgich tępaków. Jak się nie da to niech się zrobi żeby się dało.
Marduq - 16-02-2011, 10:00
Temat postu:
Cytat:
Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ?


Raczej nie. Najpewniej będzie to SRK, rogatki automatyczne z TOPami, remonty poszczególnych odcinków torów, na których są ograniczenia wprowadzone - np. wyboczenie torów w Starych bielicach, które kiedyś było na wjeździe od Drezdenka, Wos w Kurowie, Santoku, Górki też chyba coś mają. Zapomnijcie o jakimkolwiek drucie. To będzie raczej rewitalizacja z podwyższeniem szlakowej dla SZT, bo jeśli tego nie zrobią to w dalszej perspektywie może czekać na już 80km/h ;]
Japaw - 16-02-2011, 11:28
Temat postu:
Znalazłem ten cytat o odcinku Gorzów-Krzyż:

(...)Zbigniew Szafrański dodał, że niedawno PKP PLK otrzymała wniosek od Zarządu Województwa Lubuskiego o rozszerzenie zakresu projektu i pociągnięcie go jeszcze od Gorzowa Wielkopolskiego do Krzyża. Wniosek wpłynął w z tym, że w kasie województwa pojawiły się oszczędności w projektach realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, jak również dzięki temu, że te województwa, które sprawnie wykorzystują środki unijne mają możliwość pozyskania dodatkowych pieniędzy z tzw. Krajowej Rezerwy Wykonania. - My to w tej chwili poważnie rozważamy. Ponieważ to nie jest taka kompleksowa modernizacja linii kolejowej, która trwa przez kilka lat, bo te które robimy na głównych ciągach to jest właściwie odbudowa linii od podstaw, to jest to wykonalne w czasie. Bo musimy te projekty zakończyć i rozliczyć do roku 2015. Także myślę, że bardzo przychylnie na tę inicjatywę władz województwa spojrzymy – zadeklarował.(...)

źródło: www.rynek-kolejowy.pl
Kuba MK - 16-02-2011, 15:17
Temat postu:
Cytat:
Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów.


A czy w ogóle zaczęli już remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ? I czy ktoś wie jakie konkretnie wykonają tam prace?
Japaw - 16-02-2011, 15:42
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
Cytat:
Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów.


A czy w ogóle zaczęli już remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ? I czy ktoś wie jakie konkretnie wykonają tam prace?


Prace obejmują wymiane podkladów na odcinku 10 km w sumie,9 rozjazdów, remont 3 peronow, kilka wiat na przystankach, instalacje windy w Gorzowie i oswietlenie niektórych peronów i przystanków. Prace trwają. Zrobiony jest juz odcinek od granicy do Kostrzyna, od Kamienia Małego do Witnicy praktycznie nie ma jednego toru. W Gorzowie tez widziałem jak wymieniali kilkanascie podkladów. W Kostrzynie tez praca wre. Zabierają sie juz za perony powoli. Szynobus wyjezdzajac z Kostrzyna omija główne tory jadąc po bocznych dlatego ze główne są rozebrane a na miejscu toru stoja koparki. xD.To tyle wiem.
Marduq - 16-02-2011, 16:24
Temat postu:
W Gorzowie wymieniali anglika przy nastawni dysponującej GO. Po za tym słyszałem, że na szlaku kopali też i kładli okablowanie pod TOPy i automatykę przejazdową.
Kuba MK - 16-02-2011, 17:05
Temat postu:
Marduq, Japaw, a nie moglibyście zrobić w oddzielnym temacie jakiejś fotorelacji z postępów prac? Smile
micho1987 - 16-02-2011, 18:58
Temat postu: Nowe barwy szynobusów w Lubuskim
Tak teraz będą wyglądać szynobusy w woj. Lubuskim. Pierwsza dwie sztuki zostaną dostarczone przez ZNTK Mińsk w marcu.http://infogorzow.com/2011/02/16/nowe-szynobusy-w-nowych-barwach-juz-w-w-marcu/
Japaw - 16-02-2011, 19:20
Temat postu: Re: Nowe barwy szynobusów w Lubuskim
micho1987 napisał/a:
Tak teraz będą wyglądać szynobusy w woj. Lubuskim. Pierwsza dwie sztuki zostaną dostarczone przez ZNTK Mińsk w marcu.http://infogorzow.com/2011/02/16/nowe-szynobusy-w-nowych-barwach-juz-w-w-marcu/


Ja juz mam przejażdzkę tym szynobusem za sobą. W lubelskiem ktore zakupiło ich 5. Jezdze dość regularnie na trasie Stalowa Wola-Lublin, którą to linie obsługją te szynobusy. Odsyłam do wątku w którym juz dzieliłem się wrażeniami z jazdy: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9382&start=30

Do tego co pisałem przy tamtym wątku muszę dopisać na plus haki do wieszania rowerów (ktorych pesowskie nie maja). I widze ze bardziej stonowana kolorystyka. Generalnie podobają mi się bardziej niz pesowskie.

A tak z ostatniej chwili w sprawie remontu lini mogę dodać, że zamknieto juz połowę 2 peronu w Kostrzynie.teren został ogrodzony. Między torami peronu 1 i 2 leżą nowiuśkie szyny gotowe do położenia. teraz się dopiero zacznie bałagan Very Happy
micho1987 - 19-02-2011, 23:47
Temat postu:
Szkoda, że niestety z tramwajami nie układa się zbyt dobrze. Na szczęście jest grupa ludzi którzy zdecydowali sie bronić tramwajów

Tysiące osób podpisało się pod petycja w obronie tramwajów
http://infogorzow.com/wp-content/uploads/2011/02/Tramwaj-Gorz%C3%B3w6.jpg
Japaw - 20-02-2011, 19:04
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
Marduq, Japaw, a nie moglibyście zrobić w oddzielnym temacie jakiejś fotorelacji z postępów prac? Smile


Nie wiem czy w osobnym warto, bo zaraz moderatorzy mnie tu oskarża, że bezsensowne tematy zakładam.
Jednak z postępów prac mogę powiedzieć tylko co dzieje się w Kostrzynie. No wiec jeden tor przy peronie drugim został zerwany na całej długości peronu. Dziwnie ogląda sie peron z ziemią zamiast toru który tam był. Skuto też krawedz peronu. Za chwile pewnie zacznie sie zrywanie kostki brukowej z czesci peronu. Prawdopodobnie bedzie on podwyzszony. Ciekaw tylko jestem jak rozwiążą problem nieczynnego tunelu który przebiega pod peronem 2. Na peronie bowiem leży kostka szklana w miejscu w którym tunel przebiega. Tunel ten jest alternatywa dla obecnego którym wchodzi sie na perony.Został zamurowany kilka lat temu. Jego los nie jest jasny i zapewne wyjasni sie w drugiej połowie roku przy generalnym remoncie kostrzynskiego dworca. narazie to tyle.
OPi - 26-02-2011, 00:14
Temat postu:
Jest chociaż jakaś nadzieja, że wraz z modernizacją odcinka Gorzów - Krzyż ją zeelektryfikują?
geordi - 26-02-2011, 02:25
Temat postu:
ta modernizacja to ponizej 300mln, nie ma mowy. Moze chociaz jakies papiery opracuja typu SW/projekt, ale na to przetarg byl juz wczesniej, wiec mozna by sprawdzic na stronie PLK jak sie komus chce...
Japaw - 27-02-2011, 13:40
Temat postu:
A czy ktos moze mi powiedzieć czy jeśli ta linia jest w planie zagospodarowania przestrzennego woj. zachodniopomorskiego tzn ze odtworza ta linie czy nie. Co to wlasciwie oznacza? Nie znam sie na planach zagospodarowania i nie wiem czy w praktyce oznacza to szanse dla tej linii czy jest napisane od tak. Moze macie jakies info o tym czy jest chocby cień szansy na odtworzenie jej.
sasho33 - 27-02-2011, 17:15
Temat postu:
Wpisanie do studium uwarunkowań i obrysowanie jej w MPZP daje podstawę do tego, by inwestować w tę linię. Daje możliwość dla województwa na przyszłość, ale nie mówi że na 100% linia będzie w przyszłości istniała, i będzie czynna. Wiele z ustaleń MPZP jest po kilku latach już nieaktualnych, dlatego sporządza się je na max 10 lat, więcej nie ma sensu. Za to gdyby nie była uwzględniona w MPZP to już nie ma dla niej żadnej szansy.

Musiałbyś mi podać z którego roku jest MPZP woj. ZachPom, to Ci więcej powiem nt. aktualności tego MPZP i co o tym wszystkim sądzę.
Do tego, musiałbym się dowiedzieć jak to wygląda w strategii rozwoju województwa. Bo może być w MPZP uwzględniona linia, ale jak w strategii nie odgrywa ważnej roli (a podejrzewam, że tak jest), to nie masz na co liczyć, że województwo będzie w tę linię inwestowało.

Tyle od studenta gospodarki przestrzennej Smile
OPi - 27-02-2011, 20:29
Temat postu:
Dlaczego mówicie o Zach-Pom? Przecież ta linia w całości leży na terenie woj. lubuskiego.
sasho33 - 27-02-2011, 20:59
Temat postu:
Ja tylko odpowiadam na pytanie.
W ogóle to @Japaw zadał je w złym temacie. Jest temat o Myśliborzu i tam powinniśmy o tym rozmawiać.
Japaw - 27-02-2011, 21:20
Temat postu:
OPi napisał/a:
Dlaczego mówicie o Zach-Pom? Przecież ta linia w całości leży na terenie woj. lubuskiego.


Przepraszam za ten post. On powinien sie znalezć w dziale zachodnio-pomorskim. Byłem pewien ze tam wlasnie pisze. Zakrecilem sie troche..Jak to mowia jak sie czlowiek spieszy to sie diabeł cieszy Very Happy To mowa o lini Kostrzyn-Stargard Szczecinski. A ja sie dziwilem czemu moj post na zach.-pom. zniknął.Wiec nie kontynuujcie go prosze. hyba ze na dziale zach.-pom.
Pozdrawiam
Kuba MK - 24-04-2012, 17:59
Temat postu:
List otwarty skopiowany z portalu gorzow24.pl

Szanowni Państwo!

Zwracamy się z apelem o jak najszybszą elektryfikację trasy kolejowej nr 203, w szczególności odcinka Kostrzyn nad Odrą – Piła. Uważamy, że jest to konieczne, by dostosować połączenie z Gorzowem Wielkopolskim oraz Piłą do standardów XXI wieku.

Gorzów Wielkopolski jest obecnie jedynym miastem wojewódzkim w Polsce, które nie ma zelektryfikowanej linii kolejowej. Chroniczne niedofinansowanie przez lata już spowodowało znaczną degradację infrastruktury kolejowej w regionie. By odwrócić tę niekorzystną sytuację konieczna jest elektryfikacja omawianego odcinka. To rozwiązanie jest jeszcze bardziej zasadne w świetle ostatnich doniesień o trudnościach z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej przeznaczonych na inwestycje kolejowe w Polsce.

Uważamy, iż elektryfikacja, wraz z planowanym remontem torów znacznie zwiększyłaby atrakcyjność podróży pociągiem, co przełożyłoby się na ruch pasażerski i towarowy, a co za tym idzie rentowność przewozów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako beneficjent może ubiegać się nawet o 100 % dofinansowania na ten cel z działania 7.1 Rozwój Transportu Kolejowego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt elektryfikacji odcinka Kostrzyn – Krzyż został oszacowany przez Ministerstwo Transportu na ok 250 mln zł.

Przyjmując te założenia elektryfikacja odcinka z Kostrzyna do Piły na kosztowałaby ok 400 mln zł. To zaledwie niewielka część środków z ponad 1,2 mld euro, których spółki kolejowe nie były w stanie rozdysponować w ostatnim czasie. Ponadto niższe ceny na rynku usług i materiałów budowlanych spowodowane niekorzystną koniunkturą dają szansę na redukcję powyższych szacunków.

Uważamy, że jest to wielka szansa na likwidację swoistego wykluczenia komunikacyjnego północnej części województwa lubuskiego oraz północno-zachodniej części województwa wielkopolskiego. Konieczność szybkiego podjęcia proponowanej inwestycji dobitnie uzasadniają dane o liczbie pasażerów, które wskazują, że jest to jedna z najbardziej uczęszczanych tras w północno-zachodniej Polsce. Ponadto, trasa kolejowa nr 203 stanowi dziedzictwo historyczne Kolei Wschodniej, łączącej niegdyś Berlin z Królewcem, a obecnie będącej najważniejszym połączeniemdla kilkuset tysięcy mieszkańców regionu gorzowskiego i pilskiego m.in. z, Poznaniem, Szczecinem, Warszawą, Bydgoszczą, Toruniem oraz Berlinem. Strategie przyjmowane na poziomie Unii Europejskiej podkreślają potrzebę dynamicznego rozwoju transportu kolejowego.

Przeznaczenie środków na elektryfikację trasy kolejowej nr 203 możliwe będzie zarówno w obecnej, jak i przyszłej perspektywie finansowej UE. Od kilku miesięcy trwają prace nad ustanowieniem Instrumentu „Łącząc Europę”, który określi ramy prawne i finansowe dla wsparcia inwestycji m.in. w transeuropejskie sieci transportowe.

Odcinek trasy kolejowej pomiędzy Kostrzynem nad Odrą a Piłą ma znaczenie transgraniczne. Dowodem na to są działania na rzecz szybkiego połączenia kolejowego pomiędzy Berlinem a Gorzowem Wielkopolskim, które podejmowali samorządowcy z Polski i Niemiec. Barierą dla urzeczywistnienia planów był brak elektryfikacji linii nr 203 wynikający z chronicznego niedostatku środków na inwestycję w infrastrukturę kolejową. Obecnie Polsce grozi utrata części przeznaczonych na kolej funduszy.

Nie ma wątpliwości, że właśnie teraz nastał najbardziej odpowiedni moment na zintensyfikowanie prac w kierunku likwidacji jednej z największych barier rozwoju tej części Polski. Współcześnie to nie decyzje polityczne dotyczące zasadniczego podziału terytorialnego kraju, ale przede wszystkim jakość szeroko rozumianej infrastruktury, decyduje o potencjale rozwojowym regionów. Nie ma już możliwości dłuższego usprawiedliwiania tolerancji dla upośledzenia komunikacyjnego mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego i Piły.

Wszyscy zainteresowani, a w szczególności jednostki samorządu terytorialnego, parlamentarzyści, partie polityczne oraz stowarzyszenia, powinny zaangażować się w realizację tego absolutnie niezbędnego projektu.

Jeśli zmarnowana zostanie nadarzająca się okazja, to przez najbliższe kilkadziesiąt lat region będzie podążać w kierunku transportowego skansenu przy akompaniamencie narzekań na wieloletnie zaniedbania.

Działając w interesie regionu apelujemy o niezwłoczne podjęcie inicjatywy w kierunku pozyskania finansowania ze funduszy Unii Europejskiej, budżetów województw oraz budżetu państwana elektryfikację linii kolejowej Kostrzyn nad Odrą – Piła.




Autorzy Listu:


Michał Obiegło
Łukasz Jagiełłowicz
Bartosz Jurek
Mateusz Feder
Zbigniew Syska.

Stowarzyszenie „Tylko Gorzów” Gorzowskie Stowarzyszenie Regionalne
Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego
Przewodniczący Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Prezydent Piły Przewodniczący Rady Miasta Piły
Burmistrz Kostrzyna nad Odrą Przewodniczący Rady Miasta Kostrzyna
Burmistrz Strzelec Krajeńskich Przewodniczący Rady Miasta Strzelec Krajeńskich
Burmistrz Drezdenka Przewodniczący Rady Miasta Drezdenka
Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego Przewodniczący Rady Miasta Krzyża Wielkopolskiego
Starosta powiatu gorzowskiego Starosta powiatu strzelecko-drezdeneckiego
Starosta powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego Starosta powiatu pilskiego
Radni wyżej wymienionych powiatów Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Nadnoteckich w Pile
Związek Celowy Gmin MG-6 Biuro Aglomeracji Gorzowskiej
Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu „Pro Europa Viadrina" Lubuski Klaster Metalowy
Lubuska Organizacja Pracodawców Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
Zachodnia Izba Przemysłowo–Handlowa Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Gorzowie
Dziekan Zamiejscowego Wydziału Kultury Fizycznej w Gorzowie

Adresatami listu otwartego są:

Minister Rozwoju Regionalnego
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
Parlamentarzyści województwa lubuskiego oraz wielkopolskiego
Posłowie do Parlamentu Europejskiego z okręgu nr 7 oraz okręgu nr 13
Wojewodowie województwa lubuskiego oraz wielkopolskiego
Zarządy Województwa Lubuskiego i Wielkopolskiego
Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Pawel_15 - 24-04-2012, 19:12
Temat postu:
Jestem za i przeciw. ZA bo będzie szansa na jakieś TLK na Ostbahnie i większy ruch co spowoduje ożywienie regionu, PRZECIW bo linia straci swój niepowtarzalny klimat no i jest wysoce prawdopodobne ze będą tam EN57 którymi już rzygam...
kolejfan - 24-04-2012, 19:28
Temat postu:
Urok, urokiem, ale Gorzów to duże miasto, wojewódzkie, ktore powinno sie rozwijać. Elektryfikacja linii powinna mieć zatem miejsce, chociażby do Krzyża. Dzięki temu byłoby więcej połączeń kolejowych do tego miasta.

Dla mnie niezelektryfikowana linia ma swoj urok, kiedy jezdża na niej parowozy:P
Pawel_15 - 24-04-2012, 19:35
Temat postu:
Fiatów i tak na niej nie będzie bo w zasadzie wszystkie wyrżnięte. Może by przy okazji pociągnięcia tam druta wzięliby tam nieco kasy na ELFy ? Bo kibel to 110 do 120 km/h MAX, elfy raz że ładniejsze, dwa że nie są nudne, trzy że mają lepsze prędkości a cztery to są wygodniejsze. Dzięki temu podróż by mogła trwać mniej czasu...
sz89 - 24-04-2012, 20:25
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Jestem za i przeciw. ZA bo będzie szansa na jakieś TLK na Ostbahnie i większy ruch co spowoduje ożywienie regionu, PRZECIW bo linia straci swój niepowtarzalny klimat no i jest wysoce prawdopodobne ze będą tam EN57 którymi już rzygam...


Szkoda, że w Pomorskim nic w tej sprawie się nie dzieje Rolling Eyes Chyba się nie doczekam żadnego pociągu TLK w Chojnicach..

Nie ma co patrzeć cały czas na klimat, bo z tego klimatu to już nic nie zostało.
enstone - 10-05-2012, 08:26
Temat postu:
Klimat to może był kiedyś.....A teraz? lubuskie w 100% na szynobusach Krzyż-Kostrzyn więc ja teraz klimatu nie widzę. Odcinek Krzyż-Piła jest już lepiej bo tam w obiegu są składy wagonowe SP32, SU/SM42, i od czasu do czasu jakiś Fiat, ale jak długo.? Jeżeli ostbhan miałby być zelektryfikowany to na odcinku Kostrzyn-Piła to na pewno by było więcej połączeń, a tak bez druta nikt nie chce jezdzic i na pewno poczekamy jeszcze xxx lat.
pawlaklubuski - 10-05-2012, 08:46
Temat postu:
Chyba raczej nikt by nie chciał jeździć, skoro ogólnie w Polsce jest tendencja do likwidacji połączeń, niezależnie od tego, czy są to linie zelektryfikowane czy nie. Pierwsze przykłady z brzegu: Jelenia Góra - Szklarska (ruch szczątkowy), Poznań - Krzyż (ostatnie cięcia na tym odcinku, chociaż po drodze Rokietnica, Szamotuły, Wronki). Dlaczego nagle miałyby powstać jakieś dodatkowe połączenia do Gorzowa, skoro w założeniu wszystkie pociągi osobowe są deficytowe? Zresztą wiele TLK też.
Marduq - 10-05-2012, 11:05
Temat postu:
Cytat:
Odcinek Krzyż-Piła jest już lepiej bo tam w obiegu są składy wagonowe SP32, SU/SM42, i od czasu do czasu jakiś Fiat, ale jak długo.?


Jeżdżą pseudo składy wagonowe, bo PRy nie dostały od UMu sprawnych szynobusów.
enstone - 10-05-2012, 11:26
Temat postu:
I chyba już nie dostaną pamiętam jak jeszcze dwa lata temu kursowały SA132, potem poszły w krzaki i tak od dwóch lat składy wagonowe.
Pawel_15 - 10-05-2012, 11:43
Temat postu:
SA132 co są zawalone w Krzyżu (?) na szopie, należą do KW chyba... tzn UMWW dał w dzierżawę KW, bo właścicielem jest UM. A że stoją rozwalone to inna bajka...
OLDSKUL - 11-05-2012, 13:17
Temat postu:
Marduq napisał/a:
Cytat:
Odcinek Krzyż-Piła jest już lepiej bo tam w obiegu są składy wagonowe SP32, SU/SM42, i od czasu do czasu jakiś Fiat, ale jak długo.?


Jeżdżą pseudo składy wagonowe, bo PRy nie dostały od UMu sprawnych szynobusów.

Pseudo, ciesz się że w ogóle są Smile
Kuba MK - 11-05-2012, 20:02
Temat postu:
Ile ja dałbym żeby na Krzyż-Kostrzyn jeździłyby składy wagonowe, nie byłoby tylu awarii i opóźnień jak w przypadku szynobusów, można by normalnie usiąść..... ech marzenia Wink
enstone - 12-05-2012, 12:13
Temat postu:
Jedyny skład wagonowy to chyba tylko IR Wilda w piątek i niedziele. Wszystko dzięki UM którzy wycieli lokomotywy i wagony ze szlaku na rzecz szynobusów.

[ Dodano: 18-05-2012, 15:52 ]
Czy remont wiaduktu w Herburtowie ma coś związanego z elektryfikacją odcinka Piła-Krzyż.?
turystka - 21-05-2012, 17:42
Temat postu:
Ten IR-ek z Poznania do Gorzowa wczoraj miał pecha. Najpierw przed Szamotułami stał godzinę zablokowany innym PR-em, który nawalił, a w Krzyżu spalinówka padła i trzeba było przesiąść się do szynobusu "na śledzia".
Poza tym jestem za wykorzystaniem spalinówki na trasach bez prądu jak Gorzów - Piła (wszak na tej trasie nie prędko będzie prąd) i skomunikować z Poznaniem na tym samym peronie.
sympatyk - 08-11-2017, 23:32
Temat postu:
Elektryfikacja linii z Krzyża do Kostrzyna przez Gorzów Wlkp. w nowej perspektywie.

PKP PLK rozpoczęło opracowywanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację linii kolejowej nr 203 relacji Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nad Odrą, która w województwie lubuskim przewozi rocznie ok. 800 tys. pasażerów.

Więcej:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31197/elektryfikacja-linii-z-krzyza-do-kostrzyna-przez-gorzow-wlkp--w-nowej-perspektywie.html
lubuszanin - 04-06-2018, 21:29
Temat postu:
Kiedy będzie gotowa wstępna dokumentacja przedprojektowa?
ostbahn1 - 09-05-2019, 20:18
Temat postu:
Niemcy chcą drugiego toru i elektryfikacji Ostbahnu po swojej stronie:

http://next.gazeta.pl/next/1,151003,24766858,wiecej-polaczen-kolejowych-z-niemcami-pociag-z-warszawy-do.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group