Bartuś napisał/a: |
Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance... |
Damian Łódź napisał/a: |
Bron Panie Boze przed elktryfikacją Ostbahnu!!!
To nie moze miec nigdy miejsca! |
Cytat: |
A gdzie tam jest 30 km/h? Jeśli już coś piszesz, to podawaj dokładne informacje. Przez Kostrzyn jest 40 km/h, w kierunku Szczecina jest 100 km/h lub 50 km/h, w kierunku Rzepina 70 km/h. |
Cytat: |
ymczasem marszałek woli modernizować linię Gorzów-Zbąszynek (5 par szynobusów). |
OPi napisał/a: |
Nieoficjalnie mi wiadomo, że PLK Szczecin ma zamiar w przyszłości zeelektryfikować dwie linie na swoim obszarze:
1. Szczecin Gumieńce - granica państwa (w kierunku Angermunde) 2. Piła - Trzcianka - Krzyż - Strzelce - Gorzow Wlkp. |
Bartuś napisał/a: |
ta "modernizacja" ostbahnu to jest PA RA NO JA !!
Co ma jechać te 120 km/h - szynobusy ? - oszczędzą góra 4-5 minut.... Tymczasem w Kostrzynie, dołem dalej będą kible się turlać 30 km/h po rozklekotanej odrzance... natomiast elektryfikacja ostbahnu Gorzów-Krzyż to powinien absolutny być prirorytet. Żadnych modernizacji - Ostbahn woła o elektryfikację, bo tylko to może się przydać... niestety - modernizacja ostbahnu na odcinku Kostrzyn nad Odrą - Gorzów bez elektryfikacji na 120 jest sprawą moim zdaniem nadającą się do prokuratory.... |
Cytat: |
OPI - na ile to są realne plany, uchyl trochę więcej rombka tajemnicy. Będziemy trzymać kciuki ! |
mm napisał/a: |
interekspres |
Cytat: |
Przetarg na studium wykonalności modernizacji odcinka Gorzów - Krzyż
PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie studium wykonalności dla realizacji zadania pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż". Studium powinno obejmować oddzielnie dwa odcinki: Gorzów Wlkp. - Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Strzelce Krajeńskie Wschód - Krzyż (granica województwa lubuskiego km 240,000). Studium powinno obejmować (oddzielnie dla każdego odcinka) m.in.: prognozy społeczno-gospodarcze, analizę stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, analizę środowiskową, analizę CBA, wybór wariantu modernizacji linii, raporty oddziaływania na środowisko, przygotowanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych wykonania robót budowlanych w cyklu "projekt i budowa" oraz opracowanie materiałów przetargowych w celu wyłonienia wykonawcy na wykonanie robót budowlanych. Szacunkowa wartość zamówienia to 1,5 mln zł. Ma ono zostać zrealizowane w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy. Termin składania ofert to 28 lutego, a jedynym kryterium ich oceny będzie cena. |
ET40 napisał/a: |
A Piła - Krzyż nadal w głębokiej dupie... |
ostbahn1 napisał/a: | ||
(źródło: mg, Rynek Kolejowy, 14 lutego 2011)
Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ? To by była bomba. I chyba ostatnia szansa na nią i połączenie Gorzowa z całą siecią. Jak to nie wypali, to już żaden pociąg dalekobieżny do Gorzowa nigdy nie dojedzie. Trzeba to rozdmuchać. Postaram się napisać do lokalnych gazet, posłów, senatorów, itp. Na Gorzów - Krzyż są przecież największe potoki pasażerskie w lubuskiem. Czy ktoś zna więcej szczegółów ? |
Pawel_15 napisał/a: |
No to niech dostanie status linii pierwszorzędnej, problemu nie widzę, ekipa z WM15 zalicza sobie szlak i linia dostaje status linii pierwszorzędnej. Wszystko się da...STOP NIEDASIZOWI !!! |
Cytat: |
Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ? |
Cytat: |
Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów. |
Kuba MK napisał/a: | ||
A czy w ogóle zaczęli już remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ? I czy ktoś wie jakie konkretnie wykonają tam prace? |
micho1987 napisał/a: |
Tak teraz będą wyglądać szynobusy w woj. Lubuskim. Pierwsza dwie sztuki zostaną dostarczone przez ZNTK Mińsk w marcu.http://infogorzow.com/2011/02/16/nowe-szynobusy-w-nowych-barwach-juz-w-w-marcu/ |
Kuba MK napisał/a: |
Marduq, Japaw, a nie moglibyście zrobić w oddzielnym temacie jakiejś fotorelacji z postępów prac? |
OPi napisał/a: |
Dlaczego mówicie o Zach-Pom? Przecież ta linia w całości leży na terenie woj. lubuskiego. |
Pawel_15 napisał/a: |
Jestem za i przeciw. ZA bo będzie szansa na jakieś TLK na Ostbahnie i większy ruch co spowoduje ożywienie regionu, PRZECIW bo linia straci swój niepowtarzalny klimat no i jest wysoce prawdopodobne ze będą tam EN57 którymi już rzygam... |
Cytat: |
Odcinek Krzyż-Piła jest już lepiej bo tam w obiegu są składy wagonowe SP32, SU/SM42, i od czasu do czasu jakiś Fiat, ale jak długo.? |
Marduq napisał/a: | ||
Jeżdżą pseudo składy wagonowe, bo PRy nie dostały od UMu sprawnych szynobusów. |