Praca i nauka - KM planują zatrudnić 300 pracowników Victoria - 06-09-2010, 18:09 Temat postu: KM planują zatrudnić 300 pracowników
KM planują zatrudnić 300 pracowników do końca 2015 roku
– Spółka Koleje Mazowieckie prowadzi aktywną politykę kadrową, której celem jest optymalizacja struktury zatrudnienia. Do końca 2015 roku planujemy zatrudnić około 300 pracowników do drużyn trakcyjnych i konduktorskich – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.
Spółka będzie prowadzić nabór na te stanowiska na kilka sposobów. – Po pierwsze zatrudniamy osoby posiadające już aktualne uprawnienia maszynisty, kierownika pociągu lub konduktora. Drugim filarem zatrudnienia są prowadzone przez spółkę, wewnętrzne szkolenia po odbyciu, których wewnątrzzakładowa komisja, zatwierdzona przez Urząd Transportu Kolejowego, nadaje specyficzne uprawnienia do wykonywania zawodu. Poprzez rekrutację wewnętrzną, pracownicy spółki zatrudnieni przy naprawach i utrzymaniu taboru, będą mogli ubiegać się o udział w szkoleniach na stanowisko maszynisty – wyjaśnia Donata Nowakowska.
Koleje Mazowieckie zatrudniają również pomocników maszynistów celem przeszkolenia w spółce na stanowisko maszynisty. – Od września br zatrudnionych zostało 15 pomocników, którzy pod koniec roku przystąpią do egzaminów na stanowisko maszynisty. W analogiczny sposób będą szkoleni kierownicy pociągu. Zostaną zatrudnieni wykwalifikowani konduktorzy, którzy następnie będą skierowani na kurs kierownika pociągu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w krótkim czasie zostaną uzupełnione niedobory kadrowe – podkreśla rzecznik mazowieckiego przewoźnika.
Ponadto Koleje Mazowieckie zatrudniają absolwentów techników kolejowych o specjalności technik elektroenergetyk transportu kolejowego, którzy szkoleni są najpierw na stanowisko pomocnika maszynisty, a następnie po zdobyciu niezbędnego doświadczenia, na stanowisko maszynisty. - Aktualnie zatrudniona została większość absolwentów klasy o tym profilu z Technikum Kolejowego im. S. Wysockiego, którzy wcześniej w Kolejach Mazowieckich odbywali praktyki. Oprócz tego, poszukujemy absolwentów techników o specjalnościach mechanicznych i energetycznych. Posiadanie wykształcenia w jednej z wymienionych specjalności oraz doskonałe warunki zdrowotne są wymogiem rozpoczęcia procesu szkolenia w spółce Koleje Mazowieckie – mówi Donata Nowakowska.
Kolejnym źródłem pozyskiwania kandydatów do pracy w KM jest program staży organizowany wraz z urzędami pracy. - Skierowanie przez urząd pracy osoby bezrobotnej do odbycia stażu w spółce, umożliwia ocenę jej potencjału zawodowego oraz zaangażowania, a następnie na podjęcie decyzji o zatrudnieniu i skierowaniu na kurs zawodowy – tłumaczy rzecznik Kolei Mazowieckich.
źródło: Rynek Kolejowy beton44 - 06-09-2010, 18:27 Temat postu:
czyli zaczęło się....
dziadki poszły na emerytury, nie ma kto robić
/tylko ja pamiętam tak z 4 lata temu pracowałem wtedy w PR
nie było rzemieślników do naprawy wagonów, przyjęli wtedy z 20 osób,
do dzisiaj zostały z 4....reszta sama odeszła tak do roku /
i dziadki zostały same i muszą pracować każdy za trzech... Torreador - 07-09-2010, 17:45 Temat postu:
Obserwując jak PSL obstawia swoimi każde stanowisko, dochodzę do wniosku, że rolnicy (chłopi) staną się kolejarzami. Wojtek - 15-09-2010, 10:44 Temat postu:
Polityka zatrudnienia w Kolejach Mazowieckich – 300 nowych miejsc pracy
“Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. prowadzi aktywną politykę zatrudnienia. Zakłada ona dostosowanie struktury jakościowej i ilościowej zatrudnienia do potrzeb Spółki. Od dłuższego czasu podejmowane są dynamiczne działania, mające na celu wyeliminowanie istniejącej od lat luki pokoleniowej, poprzez pozyskiwanie i rekrutację młodej, wyspecjalizowanej kadry. Te działania już w chwili obecnej bardzo korzystnie sytuują Spółkę na tle innych spółek kolejowych.
Zgodnie z założeniami, do końca 2015 r. w Spółce zostanie zatrudnionych około 300 pracowników do drużyn trakcyjnych i konduktorskich.
Nabór prowadzony jest na kilka sposobów:
* zatrudniane są osoby, które posiadają aktualne uprawnienia maszynisty, kierownika pociągu lub konduktora. Ponieważ zainteresowanie pracą w KM jest bardzo wysokie, aplikacji od chętnych do pracy nie brakuje. Umożliwia to prowadzenie dokładnej selekcji kandydatów i zatrudnienie jedynie najlepszych;
* wewnętrzne szkolenia pracowników oraz nadawanie specyficznych uprawnień przez wewnątrzzakładową komisję, zatwierdzoną przez Urząd Transportu Kolejowego. W ramach prowadzonych wewnętrznie kursów spółka planuje przyjmować dodatkowych kursantów z innych spółek kolejowych, przez co Spółka pozyska dodatkowe źródło przychodu. Wpłynęły już pierwsze propozycje skierowania takich kandydatów z innych firm zarówno w zakresie przeprowadzenia przygotowania zawodowego jak i części teoretycznej kursów.
* zatrudnienie pomocników maszynistów, którzy zostaną następnie przeszkoleni na stanowisko maszynisty. We wrześniu br. zatrudniono 15 pomocników, którzy pod koniec roku przystąpią do egzaminów na stanowisko maszynisty. W analogiczny sposób odbędzie się szkolenie kierowników pociągów – zatrudniając wykwalifikowanych konduktorów, którzy zostaną skierowani na specjalne kursy. To dobry sposób na uzupełnienie niedoborów kadrowych w krótkim czasie.
* zatrudnienie absolwentów techników kolejowych o specjalności technik elektroenergetyk transportu kolejowego. Odbywają oni szkolenie na stanowisko pomocnika maszynisty, a w dalszym etapie – gdy nabiorą doświadczenia – na stanowisko maszynisty. W sierpniu Spółka zatrudniła większość absolwentów klasy o tym profilu z Zespołu Szkół im. S. Wysockiego (dawną kolejówką), którzy wcześniej odbyli praktyki.
Ponadto Koleje Mazowieckie poszukują absolwentów techników o specjalnościach mechanicznych i energetycznych. Warunkiem rozpoczęcia procesu szkolenia jest posiadanie wykształcenia w jednej z wymienionych specjalności oraz doskonałe warunki zdrowotne.
Innym źródłem pozyskiwania kandydatów do pracy są staże, organizowane wraz z urzędami pracy na Mazowszu. Współpraca dotyczy stażów absolwenckich, m.in. w specjalności elektryk, elektromonter i rzemieślnik, a w dalszej perspektywie kursów na stanowisko maszynisty i kierownika pociągu. Staż odbywa się w Sekcjach Napraw i Eksploatacji Taboru i trwa 3-6 miesięcy. Stażysta, o ile uzyska pozytywną ocenę pracy, ma gwarancję zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zostaje również skierowany na organizowane przez Spółkę kursy.
W ramach podjętej współpracy z Urzędami Pracy Spółka została wpisana na listę instytucji szkoleniowych prowadzoną przez Wojewódzki Urząd Pracy.