INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Nowy ZUZP w Przewozach Regionalnych

czarna1 - 07-09-2010, 10:12
Temat postu: Nowy ZUZP w Przewozach Regionalnych
Jak przeczytacie to coś co nazywa się Projekt ZUZP - PR to chyba was cholera weźmie.

[ Dodano: 07-09-2010, 12:00 ]
Związki zawodowe, które negocjują ZUZP w PR.
Jestem ciekawa jak sobie poradzą z tak okrojonym i przedstawionym związkom ZUZP
1) Federacja Związków Zawodowych Pracowników PKP,
2) Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ „Solidarność”,
3) Związek Zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce,
4) Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP,
5) Związek Zawodowy Drużyn Konduktorskich w RP,
6) Międzyzakładowy Związek Zawodowy Rewidentów Taboru,
7) Autonomiczne Związki Zawodowe Transportu Kolejowego,
8) Krajowy Sekretariat Kolejarzy NSZZ „Solidarność” - 80,
9) Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych,
10) Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych,
11) Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych Przewozów Pasażerskich z siedzibą w Poznaniu,
12) Komisja Zakładowa Wolnego Związku Zawodowego „Sierpień 80” – przy Zakładzie Przewozów Regionalnych w Opolu,
13) Małopolski Związek Kolejarzy,
14) NSZZ Kolejarzy CMK Węzła Idzikowice – Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Łodzi,
15) Międzyzakładowa Organizacja Związkowa Związku Zawodowego "Kontra",
16) Związek Zawodowy Drużyn Pociągowych Przewozów Regionalnych w Jeleniej Górze,
17) Administracyjny Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych w Szczecinie.
fisch - 07-09-2010, 11:13
Temat postu:
Czyli jednak prawo do pracy.

Zero urlopu dodatkowego, nadgodziny 376 w roku na jednego, (ciekawe ilu zwolnią?), WŻ na 8 godzin przed pracą, miejsce pracy określone w umowie o pracę, (może być więcej niż jedno - a jak się nie podoba to do widzenia), nieżle wykombinowane.
Przy tym, układ nie podpisany przez między innymi FZZMK we Wrocławiu dla PKP Intercity S.A. to majstersztyk, prawdziwe ciacho. A tu propozycja typu zakalec.
Już dziś idę o zakład że go nie podpiszą. Bo i w sumie co tu podpisać.

Może teraz wymądrzy się Dolnoślązak, gumiś itd....
ujd - 07-09-2010, 12:49
Temat postu:
A gdzie jest mowa o ryczałcie dla drużyn pociągowych i dodatkach typu pojedynka kilometry itp. Odnośnie godzin nadliczbowych to w Białymstoku stosują kombinacje np. cofanie urlopu, więc ich to nie dotyczy bo teraz tych godzin tam nie ma Śmiech
Dolnoślązak - 07-09-2010, 14:18
Temat postu:
Cytat:
Może teraz wymądrzy się Dolnoślązak, gumiś itd....


fisch uważam, że twój epitet jest chyba nie na miejscu Exclamation

Ale wracając do meritum sprawy - nie wiem skąd czarna1, zdobyła cały proponowany ZUZP. Ale to dobrze. Bo jak do tej pory Zarząd Spółki robi wszystko, aby nie okazać tego układu w całości wymienionym związkom zawodowym na odbytych już dwóch spotkaniach.
Nie będę opisywał jak Spółka traktuje na dzień dzisiejszy związki zawodowe w sprawie nowego Układu, bo to nie temat tego rozdziału.

Mogę zapewnić, że taki zaproponowany ZUZP jaki przedstawiła czarna1 wywoła wielki szum wśród załogi PR, a w konsekwencji jestem pewien, że większa część związków zawodowych takiego "bubla" nie podpisze Exclamation .

W tym ZUZP brakuje mi wielu elementów, np. nagrody jubileuszowe,odprawy emerytalne, posiłki profilaktyczne, regeneracyjno - wzmacniające, normy czasowe doliczane do zmian roboczych dla zespołu drużyn pociągowych, urlopy dodatkowe, itd.

Mam pytanko do czarna1 - czy to jest cały ZUZP ? (oczywiście bez tabel zaszeregowania, dodatków funkcyjnych, itd.).
Stella - 07-09-2010, 14:30
Temat postu:
Dolnoślązak napisał/a:
W tym ZUZP brakuje mi wielu elementów, np. nagrody jubileuszowe,odprawy emerytalne, posiłki profilaktyczne, regeneracyjno - wzmacniające, normy czasowe doliczane do zmian roboczych dla zespołu drużyn pociągowych, urlopy dodatkowe, itd.

Czy tych spraw nie reguluje Kodeks pracy, który jest ponad wszelkimi ZUZP-ami? Finansowe roszczenia związków zawodowych jeszcze bardziej pogrążą PR, a chyba nie chcecie upadku waszej spółki? ZUZP powinien być na miarę realnych możliwości finansowych spółki.
Dolnoślązak - 07-09-2010, 14:43
Temat postu:
Stella, czyli twoim zdaniem niech związki zawodowe ten projekt zaakceptują Exclamation .

Dodam jeszcze do mojej wypowiedzi - a co z dodatkiem za węgiel, gdzie kolejarze ustawą z lat powojennych wywalczyli dla kolejarzy Exclamation .

Jeżeli ten ZUZP przejdzie, to powiem Ci jedno - kolejarz PR stanie się zawodem najmniej opłacanym w sektorze przedsiębiorstw państwowych Exclamation .
Czy nasza ciężka , a zarazem bardzo odpowiedzialna praca ma tak być wynagradzana Question
Cholera mnie bierze na te wiadomości.
Damian Łódź - 07-09-2010, 14:51
Temat postu:
Proszę Szanownych kolegów/koleżanek. Związki zawodowe jak będą chciały podpisac to podpiszą a jeśli nie będą chciały to nie podpiszą. My szarzy pracownicy, mamy niewiele do powiedzenia na wysokim szczeblu, a jedynie będziemy musieli się dostosowac do tego układu. Nie oszukujmy się, ale tak jest. :-(

ps. z tą WZetką na 8 godzin przed rozpoczeciem czasu pracy to jest łamanie kodeksu pracy!
czarna1 - 07-09-2010, 17:14
Temat postu:
Dolnoślązak napisał:
Cytat:
Mam pytanko do czarna1 - czy to jest cały ZUZP ? (oczywiście bez tabel zaszeregowania, dodatków funkcyjnych, itd.).

Na dzień 06.09.2010. to jest cały Projekt ZUZP.
Negocjacje prowadzi Dyrektor Biura Pracowniczego Centrali w Poznaniu w osobie Grzegorza Woźnego.
Należy przypomnieć, że termin negocjacji leci już od 20.08.2010.
Jako przykład proszę przeczytać Protokół z dnia 20.08.2010.
W tym dniu nie przekazano Projektu ZUZP związkom zawodowym żeby nie mieli czasu 20.08.2010. do dnia 06.09.2010. się przygotować i na spotkaniu z Panią Prezes wytkać BUBEL
Torreador - 07-09-2010, 17:35
Temat postu:
W tym wszystkim chodzi o to aby nowy ZUZP nie został wprowadzony. Te negocjacje to wielka ściema. Jeśli będzie potrzeba to zawsze do usług Zarządu i RN jest Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych Przewozów Pasażerskich z siedzibą w Poznaniu. Jak zapewne wiecie wystarczy aby 1 związek zawodowy nie zgodził się podpisać ZUZP i staje się on nieobowiązujący.

[ Dodano: 07-09-2010, 18:40 ]
Cytat:
W tym ZUZP brakuje mi wielu elementów, np. nagrody jubileuszowe,odprawy emerytalne

No cóż słabiutko orientujesz się w tej dziedzinie. PR nadal obowiązuje PUZP a tam jest o nagrodach jubileuszowych, odprawach itd. W momencie kiedy PUZP przestanie obowiązywać PR zostaniemy z niczym gdyż jak to stwierdziłeś w nowym ZUZP coś takiego nie istnieje.

[ Dodano: 07-09-2010, 18:43 ]
Cytat:
z tą WZetką na 8 godzin przed rozpoczeciem czasu pracy to jest łamanie kodeksu pracy!

Chyba mylisz się. Dla niektórych stanowisk/zawodów w kodeksie przewidziano inne rozwiązania. Gdyby tak nie było zakłóconoby przebieg pracy w ruchu ciągłym/turnusowym. Tak ciągłym, gdyż pociąg nie może czekać aż kogoś znajdą na zastępstwo.
Dolnoślązak - 07-09-2010, 17:55
Temat postu:
Cytat:
W tym dniu nie przekazano Projektu ZUZP związkom zawodowym żeby nie mieli czasu 20.08.2010. do dnia 06.09.2010. się przygotować i na spotkaniu z Panią Prezes wytkać BUBEL


czarna1, , wszystko się zgadza. Do twojej wypowiedzi trzeba dodać pewną ważną kwestię, a mianowicie propozycje pewnego związku zawodowego, który na spotkaniu w dniu 06.09.2010 r. poinformował panią Prezes Spółki, a także dyrektora G.W. swoją koncepcję reorganizacji struktur zakładów PR. Czy one są słuszne Question Czas pokaże.

Ciekawe, co pan dyrektor przedstawi związkom zawodowym w dniu 15.09.2010 r. Idea
fisch - 08-09-2010, 18:52
Temat postu:
Zainteresowanych, po prostu, dobroć pracodawców i wypowiedzi zamurowała?
Większość krzyczy: Józek, sorry, Grzegorz, nie daruję Ci te n...!!!

PS. Dolnoślązak, usłysysz mniej kulturalne epitety, niestety. Ale to nie mój problem.
Ale każdy, tak śpi jak sobie pościeli.

Gumiś, gdzie jesteś???
Dolnoślązak - 08-09-2010, 22:02
Temat postu:
Cytat:
PS. Dolnoślązak, usłysysz mniej kulturalne epitety, niestety. Ale to nie mój problem.
Ale każdy, tak śpi jak sobie pościeli.


fisch to, że ty ukrywasz się jako związkowiec, to niektórzy na tym forum dobrze wiedzą Exclamation
Ja mogę cię zapewnić, że wszystko robię, aby każdy na dzień dzisiejszy w PR Wrocław miał pracę Exclamation . Jedynym przypadkiem gdzie nie miałem wpływu na pomoc pracownikom PR Wrocław, to zespół kasjerek i informatorów. Dlaczego Question Może tą kwestie pozostawmy jako przedawnioną.
Straszyć kolego, to możesz siebie, bo ja jestem uczciwy i szczery wobec koleżanek i kolegów PR Wrocław.

fisch, jeżeli jesteś taki mocny w argumenty( mniej kulturalne epitety), to śmiało je przedstaw Exclamation . Tylko mam prośbę do ciebie - załatw z moderatorami tego forum, abym na twoje nie wiem jakie śmieszne, niepotwierdzone niczym zarzuty wobec mojej osoby, nie skończyło się ostrzeżeniem wobec mnie.
czarna1 - 09-09-2010, 16:52
Temat postu:
fisch spokojnie Dolnoślązak ma rację, a my na forum szanujmy się bo wrogowie na to czekają ?
Pozdrawiam was
matador - 10-09-2010, 06:44
Temat postu:
Cytat:
bo ja jestem uczciwy i szczery wobec koleżanek i kolegów PR Wrocław

Występując na Wileńskiej trzeba być uczciwym wobec wszystkich pracowników PR, a nie tylko wobec PR Wrocław. Śmiech
Lecz skoro wyznałeś to szczerze, to ja mówię Józek szacun Smile
maszynista - 10-09-2010, 07:25
Temat postu:
Jak któraś z organizacji związkowych nie podpisze tego ZUZP-u to wtedy obowiązuje Kodeks pracy i do wypłaty podstawa z umowy o prace bez żadnych dodatków!! Także będziemy pracować za 1500zł!! Od razu zapowiadam i pracodawcy i związkowcom że żaden maszynista nie wyjdzie wam do roboty za 1500zł.
Dolnoślązak - 10-09-2010, 09:19
Temat postu:
Cytat:
Występując na Wileńskiej trzeba być uczciwym wobec wszystkich pracowników PR, a nie tylko wobec PR Wrocław. Śmiech


matador, a jak uważasz, że moja wypowiedź dotyczy tylko pracowników PR Wrocław Question . Jeżeli tak myślisz to oznajmiam ci, że moje poglądy takie same są przekazywane w Spółce PR, czy to na pismach, czy podczas toczących się rozmów na Wileńskiej.

maszynista, bądźmy dobrej myśli, że ten ZUZP podpiszą wszystkie związki zawodowe, chociaż, czy nie będzie tak, jak się stało z Układem w Spółce IC.
gumis - 10-09-2010, 13:11
Temat postu:
Cytat:

maszynista, bądźmy dobrej myśli, że ten ZUZP podpiszą wszystkie związki zawodowe, chociaż, czy nie będzie tak, jak się stało z Układem w Spółce IC.


Jeśli masz na myśli ten "projekt" który przeglądam to chyba jednak nie podpiszą.
Pozostają jednak "negocjację" bo to chyba forma właściwa do pracy nad przedstawionymi zarysami ZUZP.
fisch - 10-09-2010, 18:14
Temat postu:
Dolnoślązak - to co napisałś do maszynisty, to są szczyty bezczelności.
W słowniku ludzi kultularnych brak słów, aby określić Twoją wypowiedż.

Może napisz wszystkim, dlaczego nie podpisałeś Układu w IC?
Pirat - 10-09-2010, 23:27
Temat postu:
Projekt nowego ZUZP:
Dolnoślązak - 11-09-2010, 15:46
Temat postu:
Cytat:
Dolnoślązak - to co napisałś do maszynisty, to są szczyty bezczelności.
W słowniku ludzi kultularnych brak słów, aby określić Twoją wypowiedż.


fisch, a cóż cię tak uraziło Question Ja stwierdziłem tylko fakt.
Najważniejsze jest, że ty jesteś kulturalny.


Cytat:
Może napisz wszystkim, dlaczego nie podpisałeś Układu w IC?


fisch, jeżeli już coś piszesz to najpierw sprawdź dokładnie albo upewnij się, kto nie podpisał Układu w IC Exclamation
Oznajmiam ci publicznie, że nasz związek ten Układ podpisał Exclamation

A publicznie pisząc nie prawdę i oczernianie fałszywymi informacjami forumowiczów nie prowadzi do dobrego.
gumis - 14-09-2010, 14:00
Temat postu:
ROKOWANIA ZUZP W PRZEWOZACH REGIONALNYCH
Wrocław, 13.09.2010r.
Rokowania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy
dla pracowników Przewozy Regionalne w dniu 06.09.2010r.

Zarząd Spółki przedstawił w tym dniu projekt ZUZP dla pracowników Spółki.
W stosunku do obecnych uregulowań zawartych w obowiązującym jeszcze do 31.12.2010r. ZUZP Zarząd Spółki proponuje , między innymi:
1. W rozdziale „Stosunek pracy” odejście od precyzyjnego wpisywania w umowie o pracę miejsca wykonywania pracy. W tej chwili jest to jedno miejsce: siedziba Zakładu, siedziba Sekcji, miejscowość w której znajduje się posterunek pracy.
2. Nie wypłacać pracownikom drużyn pociągowych tzw. ryczałtu delegacyjnego.
3. Nie wypłacać pracownikom ekwiwalentu pieniężnego za zajętość dnia wolnego wynikającego z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.
4. Niewypłacanie różnicy w wynagrodzeniu w przypadku stawienia się pracownika na wezwanie organu administracji państwowej, sądu, prokuratury w związku z wykonywaną pracą.
5. Odejście od świadczeń zdrowotnych w ramach turnusów profilaktycznych i rehabilitacyjnych opłacanych przez Pracodawcę.
6. Stosować zapisy o odpowiedzialności materialnej pracowników za szkody wyrządzone pracodawcy na zasadach ogólnych. Obecnie jest to nie więcej jak 3 miesięczne uposażenie zasadnicze.
7. Niewypłacanie pracownikom nagrody pieniężnej z okazji Święta Kolejarza i z tytułu wyróżnienia odznaczeniem i odznaką.
8. W rozdziale „Czas pracy”:
• Jazda pasażerem i czas pobytu na stacji zwrotnej nie będzie zaliczana do czasu pracy.
• Znosi się ograniczenie czasu pracy dla drużyn trakcyjnych do 170 godzin miesięcznie.
• Wprowadza się system przerywanego czasu pracy.
• Dopuszcza się możliwość pracy w godzinach nadliczbowych do 376 w roku kalendarzowym.
9. W rozdziale „Urlopy pracownicze”
• Nie ma urlopów dodatkowych w wymiarze 8 dni dla pracowników zatrudnionych w systemie równoważnego czasu pracy.
• Nie ma 4 dni dodatkowego urlopu dla drużyn trakcyjnych.
10. Prowadzić działalność socjalną w oparciu o ustawę o ZFŚS.
11. Pozbawić pracowników prawa do kolejowych świadczeń przejazdowych.

Zarząd Spółki nie przedstawił w treści projektu ZUZP żadnych załączników. Nadmienia jednak, że będą to załączniki:
•Nr 1 Tabela stanowisk, wymagań kwalifikacyjnych i zaszeregowań pracowników
• Nr 2 Tabela stawek miesięcznego wynagrodzenia
• Nr 3 Dodatek funkcyjny
• Nr 4 Premia

Z powyższego faktu wynika, że Załączników których się nie wymienia w projekcie może nie być.
Są to obecnie załączniki ustalające:
1. Dodatki za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych lub niebezpiecznych.
2. Dodatki za pracę w godzinach nadliczbowych, w dniach wolnych od pracy wynikających z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, w niedzielę i święta oraz dodatkowe wynagradzanie za pracę w porze nocnej.
3. Dodatek wyrównawczy.
4. Dodatek za staż pracy.
5. Deputat węglowy.
6. Nagrody Jubileuszowe.
7. Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną.
8. Odprawa rentowa lub emerytalna.
9. Rodzaje prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby.
10. Zasady przyznawania posiłków regeneracyjno-wzmacniających.
11. Dodatek kilometrowy.
12. Dodatek za jednoosobową obsługę trakcyjną.

Komentarz
Pracodawca wypowiadając dotychczasowy ZUZP, który przestanie obowiązywać z dniem 31.12.2010r. deklarował, że nie chodzi o zabieranie pracownikom ich dotychczasowych uprawnień i wynagrodzenia. Fakty, a takim na pewno jest przygotowany przez Zarząd Spółki projekt nowego ZUZP, świadczą o czymś innym.
Takie postawienie sprawy przez Spółkę na początku prowadzonych rokowań nie sprzyja zachowaniu spokoju społecznego wśród pracowników. Negatywne nastroje będą się pogłębiać. Niezadowolenie będzie rosnąć. Wielu pracowników, zwłaszcza drużyn trakcyjnych (których już w Spółce brakuje) na których czekają miejsca pracy u innych przewoźników, traktuje ten projekt jako sygnał żeby „uciekać” ze Spółki. Nie bardzo też można zrozumieć skierowanej przez Zarząd Spółki do związków zawodowych w dniu 06.09.2010r. prośby, aby nie przekazywać pracownikom informacji z prowadzonych rokowań. Dlaczego strona społeczna ma nie informować pracowników co ich czeka? Jakich uprawnień, świadczeń, jakich elementów wynagrodzenia będą pozbawieni po 31.12.2010 roku.
FZZMK będzie się starała na bieżąco przekazywać informacje o przebiegu rokowań.


Wiceprzewodniczący FZZMK
Józef Smólski
Damian Łódź - 14-09-2010, 14:19
Temat postu:
gumis, Shocked no widze że robi się fajnie Twisted Evil
Czyli jak mam służbę Łódź Kal.-Sieradz-Kutno-Łódź Kaliska z czasem przebywania na stacjach zwrotnych 4:12 to za darmoszkę Ach... cudnie Język
oporny301 - 14-09-2010, 16:08
Temat postu:
gumiś - może by tak kolega Józef zrobił coś jeszcze?

Mam prośbę.
Proszę o podobne zestawienie, ale porównawcze.
Nie podpisany również przez Twojego rycerzyka ZUZP w PKP Intercity S.A., wraz z nie wchodzącym w życie Porozumienieniem wprowadzającym układ, a, Regulaminem Wynagradzania w np. Zakładzie Północnym PKP Intercity S.A. Zobaczymy co wyjdzie.
Porównanie zamieść proszę w odpowiednim dziale.

Z góry barzdo dziękuję.

PS. Z niecierpliwością oczekuję na akcję protestacyjno - strajkową w wykonaniu FZZMK we Wrocławiu.
gumis - 14-09-2010, 18:23
Temat postu:
Typowy przykład "trolla" !!
Jak nie masz nic do powiedzenia to nie pisz - oszczędzisz na prądzie a My na czytaniu bzdurek.
To co piszesz nie dotyczy ZUZP PR !!
Prywatne prośby pisz na PW - możesz liczyć na odpowiedź.
Za ten tekst Smólskiemu należy się szacunek chociażby za to, że robi to publicznie i pod nazwiskiem i ma do tego prawo - ja twierdzę, że nawet obowiązek.
Póki co to Miętek przeprowadzał referendum strajkowe i co z tego wyszło? NIC i to jak zwykle.
Co do strajku to może zorganizują głodowy - Krzysio chociaż troszkę schudnie.
oporny301 - 14-09-2010, 19:50
Temat postu:
Bronisz tego, co nie do obrony.
Twoja sprawa.
Mogę "wrzucić" dokument z zaproszeniem do udziału w referndum. Ale co to da?
Co zrobił rycerzyk?

Zszedł do podziemia, czyli olał referendum!!!

A dziś, kreuje się, na obrońcę, jedynego i sprawiedliwego, ludu pracujacego miast i wsi.
Chyba sobie ży....ę.
Punisher - 14-09-2010, 20:06
Temat postu:
Panowie basta Exclamation
To jest temat ZUZP w PR a nie w IC. Uwagi Federacji są słuszne, problem tylko co zrobić by zmienić tak fatalny projekt układu. Cieszy tylko zapis na końcu projektu, że pracownik nie może stracić. Tekst Smólskiego to bardziej odezwa niż stanowisko związku ws. projektu. Jutro podobno kolejne spotkanie "negocjacyjne". Jeżeli ktoś z forumowiczów tam będziie to proszę o info.
Dolnoślązak - 14-09-2010, 22:51
Temat postu:
Cytat:
Za ten tekst Smólskiemu należy się szacunek chociażby za to, że robi to publicznie i pod nazwiskiem i ma do tego prawo - ja twierdzę, że nawet obowiązek.


gumis, jeżeli już tak krytycznie piszesz o Miętku, a bronisz Pana Smólskieg. To ja Tobie przedstawię przykład z czerwca 2010 r. gdzie Pan Smólski, Solidarność i Federacja podpisały po "cichu" w PR Wrocław pominąwszy pozostałe organizacje związkowe działające w PR Wrocław pismo odnośnie przeprowadzenia referendum strajkowego włącznie z 2 godzinnym strajkiem.
Mamy już 14.09.2010 r. - i co Question
czarna1 - 15-09-2010, 20:59
Temat postu:
Dolnoślązak napisał;
Cytat:
gumis, jeżeli już tak krytycznie piszesz o Miętku, a bronisz Pana Smólskieg. To ja Tobie przedstawię przykład z czerwca 2010 r. gdzie Pan Smólski.


Dolnoślązak z pełnym szacunkiem dla Ciebie, ale na dzień dzisiejszy to pan Smólski wykazał się Projektem ZUZP przygotowanym przez jego związek tj. Federacja Związków Maszynistów z Wrocławia.
Przytaczam jako załącznik Projekt ZUZP właśnie opracowany przez nich a związek zawodowy maszynistów kolejowych ograniczył się do przedłożenia propozycji do ZUZP na 3 kartkach - wstyd - Fu, ale się nie dziwcie Pan Wiceprzewodniczący Krzysztof jest pracownikiem PKP IC, dlaczego ma zależeć mu na PR.
Uzgodniono dzisiaj Stosunek Pracy, Obowiązki pracodawcy, pracownika.
Następne spotkanie 29.09.2010. Poznań - Zasady wynagradzania pracowników i inne świadczenia - bardzo ciekawy temat do uzgodnień - będziemy śledzić co postanowicie.
Pozdrawiam
PS.Panie Krzysztofie Ciećka nie posiadam wiedzy od osób negocjujących ZUZP.
Pozdrawiam
gumis - 15-09-2010, 21:55
Temat postu:
Dolnoślązak napisał/a:
Cytat:

gumis, jeżeli już tak krytycznie piszesz o Miętku, a bronisz Pana Smólskieg.

Nie bronię Smólskiego tylko przytoczyłem jego pismo.
Chociaż coś robi bo "Miętusy" to pracują ale w tym stylu - Tak się "negocjuje" o ile się coś wymyśli !
Krytycznie?
oporny301 - 15-09-2010, 22:00
Temat postu:
Brak argumentów tak się kończy. Do zobaczenia w Poznaniu.
Już Ja cię zmienię!!!


Widzisz, ORMO czuwa.
Punisher - 15-09-2010, 22:49
Temat postu:
czarna1- to co zamieściłaś to przepisany obecny układ z PR, więc jeśli to jest to opracowanie Smólskiego to Ameryki nie odkrył i się raczej nie napracował. Jesli masz te trzy kartki Ciećki to proszę zamieść dla porównamia.
maszynista - 16-09-2010, 15:55
Temat postu:
Ludzie ja naprawde nie wiem o co wy się tutaj kłócicie na tym forum. A zwłaszcza związkowcy którzy prześcigują się tutaj na zasadzie "który lepszy". Pamiętajcie że jak się dogadacie w sprawie ZUZP będzie zależeć nasze wynagrodzenie i warunki pracy - ponadto pamiętajcie Ludzie wam się patrzą na ręce!!
Dolnoślązak - 23-09-2010, 14:55
Temat postu:
Czy ktoś z forumowiczów wie, co było tematem spotkania niektórych organizacji związkowych w Centrali PR w dniu 21.09.2010 r. Question .

Dochodzą słuchy (podsłuchane przez przypadek z pociągu), że te spotkanie dotyczyło między innymi "prowizja za sprzedaż biletów".
Nie chcę siać fermentu z usłyszanych plotek. Czy ktoś może zdradzić wielką tajemnicę tego spotkania Question .

A następne spotkanie w sprawie nowego ZUZP już 29.09.2010 r. w Poznaniu.
matador - 23-09-2010, 16:22
Temat postu:
Najlepsze wiadomości ma FZZMK Śmiech
Dolnoślązak - 23-09-2010, 18:56
Temat postu:
matador, nie jestem zwolennikiem tego związki, dlatego, że ta Federacja przede wszystkim walczy tylko o maszynistów Exclamation . Jedynie, co mogę powiedzieć pozytywnego o zastępcy przewodn. tej Federacji J. S. który nie obawia się krytyki Spółki PR i oznajmia publicznie poczynania, które proponuje Zarząd PR. Takich związków jest niewiele.
Pracownicy dobrze wiedzą, które związki coś robią dla pracowników, nie mając przywilejów jakie posiadają inne związki, np przelicznik do pensji !.
matador - 23-09-2010, 20:00
Temat postu:
OK. ale nie mają korzysci bo są za mali. Gdyby zmieniły się proporcje ilości członków to bedzie dokladnie odwrotnie.
Sprawa
Cytat:
Pracownicy dobrze wiedzą, które związki coś robią dla pracowników, nie mając przywilejów jakie posiadają inne związki, np przelicznik do pensji !.


nie jest ich atutem, lecz pokazuje malość
Punisher - 24-09-2010, 07:30
Temat postu:
Czy ktoś może zrobić zestawienie, które związki, ile etatów, w jakiej spółce. To może być ciekawe. Czy wszyscy rzucający kamienie są bez grzechu?
Noema - 24-09-2010, 08:41
Temat postu:
Punisher, płatne etaty związkowe są na poziomie zakładów, a ich liczba zależy od ilości członków związku zawodowego:

1 etat związkowy: 150-500 członków,
2 etaty związkowe: 501-1000 członków,
3 etaty związkowe: 1001-2000 członków.

Tyle teorii. W praktyce etatowych związkowców jest co najmniej 3 razy więcej, ponieważ normą jest, że za cichym przyzwoleniem dyrektorów zakładów w związkowych biurach siedzą ludzie, którzy oficjalnie są zatrudnieni na stanowiskach robotniczych, ale pierdzą w związkowe stołki.
Punisher - 24-09-2010, 10:14
Temat postu:
Noema, ok to wynika z ustawy, są to etaty z organizacji zakładowych. Chodzi mi o etaty krajowe z tzw. porozumień partnerów społecznych. Np. PUZP daje jeden etat do związku liczącego ponad 5000 członków.
Z tego korzysta na pewno:
ZZK, "S", ZZM, ZZDR.
Sa jeszcze porozumienia w spółkach i o te proszę.
smok1973 - 30-09-2010, 22:01
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Projekt nowego ZUZP:


Dlaczego ten projekt nie zawiera załączników?
Katarzynka - 06-10-2010, 21:21
Temat postu:
29.09.2010 było spotkaniu w Poznaniu. Coś się wyjaśniło? Zdaję się, że miały być poruszone najważniejsze kwestie dotyczące Pracowników mianowicie wynagrodzenia. Czekam z niecierpliwością na jakieś wiadomości.
matador - 10-10-2010, 17:14
Temat postu:
@Katarzynka- z przykrością muszę ci napisać że z układu nic nie bedzie. Są związki (nie będę na razie wskazywal ktore) którym nie zależy na czasie i celowo przedlużają rozmowy na uboczne tematy. Jeżeli nie będzie ukladu do wyborów samorządowych to powtórzy sie sytuacja z regulaminami w IC. Róznica bedzie tylko taka, że to pracodawca niewiele będzie chciał dać.
oporny301 - 10-10-2010, 17:23
Temat postu:
Czy to nie przypadkiem chodzi o Rycerzy z FZZMK?
gumis - 10-10-2010, 18:05
Temat postu:
matador napisał/a:
. Jeżeli nie będzie ukladu do wyborów samorządowych to powtórzy sie sytuacja z regulaminami w IC. Róznica bedzie tylko taka, że to pracodawca niewiele będzie chciał dać.


Targi polityczno -samorządowe czy szantaż?
To ma coś wspólnego z normalnymi negocjacjami?
Co boisz się, że jak dojdzie do przejęcia większości Sejmików Wojewódzkich przez PO to ujawnią swoje liberalne podejście do gospodarki i rozwiązań biznesowych? Happy
Za późno na rady - trzeba było zakasać rękawy jak był czas - teraz nie strasz i nie panikuj.
Samorządy jak nie będą miały na szkoły -szpitale -przedszkola itp. to ustawią kolejarzy na końcu kolejki żebrzącej o fundusze. Przecież nie jeden z nich mówił, że dwa pociągi na krzyż wystarczą - są jeszcze busy, tramwaje, taksówki i samochody prywatne. Język
oporny301 - 10-10-2010, 18:11
Temat postu:
No proszę, to nie Rycerze, to PO???
Stawiam wniosek.
Badania psycho - przed służbą.
Od gumisia czas zacząć.

//upomnienia nie pomogły - to ostrzeżenie uspokoi.
Proszę innych moderatorów o nie moderowanie tego posta. ~Iktorn

gumis - 10-10-2010, 18:28
Temat postu:
Zaniżasz poziom pacanie - mam ci przypomnieć ile to już politycznych umów podpisano w majestacie prawa przed wyborami i z jakimi ZZ? Tymi papierami można było sobie dzień po wyborach d... podetrzeć!
Solidaruchy są w tym specjalistami ale prezydent daleko od nich nie odstaje.
Potem to skomlenie np. pod Sejmem i płacz, że ich oszukano i nie chce się respektować podpisanych zobowiązań!
Widzę, że ataki personalne na moja osobę ciebie bawią ale powtarzam - nie mają sensu bo ani ty nie jesteś w stanie osiągnąć mojego IQ ani to co piszesz nie jest w stanie przekonać nikogo. Wiesz dlaczego? Bo nie piszesz całej prawdy i stosujesz manipulację marnego poziomu.
Badania mam w maju 2011 - daj znać na PW - prześlę tobie kopię.
A o sytuacji w PR porozmawiamy po 21.11.2010 i choć to nie moja spółka to chętnie wymienię uwagi.
A teraz na kolanach biegnij i zaraz jutro podpisz co ci rozkazali i dają do podpisania bo za kilka miesięcy może nie podsuną nawet tego. Ludziskom powiedz, że nie miałeś wyboru - musiałeś.
czarna1 - 25-10-2010, 16:41
Temat postu: Szantaż Pana Wice- prezydnta K Ciećki w sprawie ZUZP
Witam Serdecznie po miesięcznej chorobie mogę kolegów poinformować o negocjacjach w sprawie ZUZP w "Przewozach Regionalnych'.
W dniu dzisiejszym obyło się spotkanie w sprawie ZUZP w Poznaniu.
Tematem uzgodnień były sprawy BHP, Działalność Socjalna, Uprawnienia do ulg i tu odkrył swoje karty Związek Zawodowy Maszynistów, że nie podpisze układu, jeżeli jego członkowie związku tj. Cargo nie otrzymają ulg przejazdowych w Przewozach Regionalnych.Polityka Pana Krzysztofa ( Pracownika PKP IC ) zrobi wszystko, żeby nie uzgodnić ZUZP Przewozów Regionalnych mimo, że pracodawca gra na zwłokę.
Miło przyjąć stanowisko Federacji Związków Zawodowych Maszynistów - Pana Smólskiego, gdzie stara się osiągnąć najlepsze wyniki w negocjacjach z pracodawcą?
Federacja ZZPK stara się dbać o wszystkich pracowników, niestety silniejsze są grupy zawodowe maszynistów oprócz Pana z Federacji Maszynistów, którzy starają się zadbać o drużyny pociągowe ( tj. kierownik, konduktor, pomocnik maszynisty, maszynista ) oraz wszystkich pracowników "Przewozy Regionalne".
w dniu jutrzejszych mają być przedstawione droga elektroniczną Tabele Stanowisk, Wymagań Kwalifikacyjnych, i Zaszeregowań.
Następne spotkanie miało się odbyć w dniu 29.10.2010., ale sprzeciw ZZM , że bez jego związku nic się nie może odbyć ( przepraszam do dupy inne związki, że ulegają im ) spotkanie odbędzie się dopiero w dniu 03.11.2010. Brawo Panie Krzysztofie Pan Dyrektor G. W. przestraszył się Pana.
Termin ukończenia negocjacji powinien upłynąć na koniec Listopada.
Pozdrawiam
PS. Panie Krzysztofie Wice- Prezydencie ZZM jestem Kobietą i na pewno mogła być Pana Córką, informację spływają do mnie drogą elektroniczną.
Pozdrawiam
oporny301 - 25-10-2010, 17:22
Temat postu:
W sumie to Ja nie wiem o co chodzi? czarna1 - prywatno związkowe sprawy najlepiej załatwić w kuluarach.
Mam też wątpliwości, czy aby czarna1 napewno jest kobietą? Bez obrazy, ale mam wątpliwości.
Tak chwalisz rycerstwo FZZMK.
I co to oznacza:
Cytat:
Miło przyjąć stanowisko Federacji Związków Zawodowych Maszynistów - Pana Smólskiego, gdzie stara się osiągnąć najlepsze wyniki w negocjacjach z pracodawcą?
Stara się za ile, co, czego i tak dalej chce? A wyjdzie na końcu tak jak z ZUZP w Intercity?

Wezwany do tablicy W-ce Prezydencie ZZM, związku, z którego nie tylko wpisu wynika że nic o nas bez nas - proszę, napisz Panu czarna1 jak było.
czarna1 - 25-10-2010, 17:53
Temat postu:
oporny301 napisał/a:
Wezwany do tablicy W-ce Prezydencie ZZM, związku, z którego nie tylko wpisu wynika że nic o nas bez nas - proszę, napisz Panu czarna1 jak było.

Bardzo proszę
Temat " Rozdział XI" ZUZP - Ulgi Przejazdowe - to stanowisko Pana Krzysztofa było takie, że nie podpisze układu jeżeli nie będą uwzględnione jego żądania między innymi ulgi dla maszynistów z PKP Cargo.
Ma on 51 % maszynistów i musi dbać interesy wszystkich maszynistów w każdej spółce.
Pracodawca proponuje termin spotkań, ale Pana K. Ć nie pasuje i jest szantaż , że podważy wszystkie uzgodnienia, które odbyły się pod nieobecność jego związku ( tj proponowane spotkanie w dniu 29.10.2010. ).
Należy nadmienić, że ZZM uczestniczą przeważnie 3 osoby w ZUZP.
PS. Oporny 301
Nie jestem za Panem Smólskim, ale jego wkład w ZUZP "Przewozy Regionalne" jest spory.
PYTANIE DLA WSZYSTKICH ?
KOMU ZALEŻY, ŻEBY ZUZP "PRZEWOZY REGIONALNE' nie został podpisany czy :
Federaci Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych.
Związek zawodowy Maszynistów Kolejowych w Polsce.
reszta związków normalnie podchodzi do negocjacji ZUZP]
oporny301 - 25-10-2010, 18:33
Temat postu:
czarna1 - sama nie wierzysz w to co piszesz. Ale Ci odpowiem, nie tyle komu nie zależy, bo to złe pytanie. Napiszę Ci kto nie podpisze? Będzie to FZZMK. Na bank. Taki typ. Może się im nie spodobać przecinek albo inna duperela. Byle powód wystarczy.
Mówi Ci coś określenie - "białe związki zawodowe?"
FZZMK w PKP Intercity już swoje "zrobił". Będzie powtórka, czy nie?
Ja mówię że będzie.
matador - 25-10-2010, 19:43
Temat postu:
Cytat:
to stanowisko Pana Krzysztofa było takie, że nie podpisze układu jeżeli nie będą uwzględnione jego żądania między innymi ulgi dla maszynistów z PKP Cargo.
Ma on 51 % maszynistów i musi dbać interesy wszystkich maszynistów w każdej spółce.

Szanowna@czarna1- jesli faktycznie otrzymujesz info drogą elektroniczną Question to zmień informatora bo z tego co słyszałem to w Poznaniu rozmawiano o niepodpisaniu Protokołu dodatkowego Nr 8 do PUZP, a ZZM warunkował podpisanie tego Protokołu m.innymi ulgami przejazdowymi dla wszystkich kolejarzy. Wskazany KC mowił o maszynistach bo nie bardzo mu się wypowiadać o innych pracownikach pozostałych kolejarzy. Jeśli twój elektoniczny informator nie rozumie omawianych tematów, to niech nie mąci w głowach innym.

PS. BŻ wstyd, tak się nie robi.
Punisher - 25-10-2010, 19:52
Temat postu:
@czarna1, przecież to temat, który Ty rozpoczęłaś. A teraz analizując Twoje wpisy widzę, żę po to by dołożyć jednemu i wyznać zachwyt innemu.
Proszę mi wyjaśnić co mają zapisy o światczeniach przejazdowych w ZUZP PR do maszynistów z Cargo. Coś Ci się pokręciło.
Tak bardzo chcesz dołożyć temu KC, że piszesz głupoty. Jesli na tej samej zasadzie chwalisz innego to ja za takie informację już pani dziekuję.
kocio47 - 26-10-2010, 08:10
Temat postu:
Czarna 1 uczestniczę w tych spotkaniach i muszę się z tobą nie zgodzić, jeżeli chodzi o Krzysztofa C walczy facet o najlepsze zapisy - niestety tylko, że dla swojej grupy zawodowej. Jest inteligentna wojna pomiędzy Federacją a związkiem K.C. ale to dla dobra ludzi.
Nikt nikomu nie zabrania walczyć dla swojej grupy zawodowej tj.
związek drużyn konduktorskich dla konduktorów, kierowników,
związek warsztatowy dla rzemieślników, rewidentów itp.
Związki Federacji ZZPK i Solidarności - posiadają wszystkie grupy zawodowe.

Trzeba powiedzieć, że Pan Krzysztof potrafi słusznie zadbać o swoją grupę zawodową, jeżeli chodzi o uprawnienia przejazdowe to Czarna miała na pewno na myśli, że Pan Krzysztof nie podpisze protokołu dodatkowego, jeżeli kolejarze nie będą mieć ulg przejazdowych w Przewozach Regionalnych.
Paniie Krzysztofie jaki interes mają Przewozy Regionalne, które muszą w 100% płacić Energetyce, PLK, Cargo a typowo przewoźnicy PKP IC dogadają się na honorowanie u siebie uprawnień do ulg.
Szczecinianin - 26-10-2010, 12:18
Temat postu:
Ja również jestem uczestnikiem prac nad ZUZP w PR i prosze aby dać spokojnie nad projektem pracować.Uwazam ,że z wszelkimi wypowiedziami należy poczekać do chwili gdy ta praca będzie zbliżać się ku końcowi. W tej chwili trwają ustalenia co nas różni i dzieli i co jest wspólną wolą pracodawcy i związków zawodowych.Różnice są i nic dziwnego ,że wszystkie strony chcą jak najwięcej uzyskać. Co do związku Maszynistów zawsze był stabilny w walce dla swoich członków związków , bo tak powinna czynić każda organizacja związkowa.
Nie wszystkim może podobać się sposób działalności tego czy tamtego przedstawiciela związku, sa różne gusta i guściki . Poczekajmy na efekt końcowy. W końcu w tych niegocjacjach w większości uczestniczą weterani , którzy pracowali nad nie jednym Układem Zbiorowym Pracy.Pozdrawiam .
Lady Makbet - 26-10-2010, 13:43
Temat postu:
Uprawnienia do darmowych lub ulgowych przejazdów w pociągach PR powinni mieć tylko i wyłącznie pracownicy PR, ewentualnie też innych spółek pasażerskich (PKP IC, KM, KD itd.) na zasadzie wzajemności. Nie widzę żadnego powodu, żeby swoje tyłki prawie za darmo pociągami PR wozili kolejarze z PKP Cargo, PKP PLK itd., ponieważ my jako kolejarze z PR nie dostajemy od nich nic w zamian. Przywileje działają tylko w jedną stronę, kosztem PR. Należy z tym skończyć! Mam nadzieję, że zarząd PR nie ulegnie szantażom betonu związkowego.
Punisher - 26-10-2010, 16:23
Temat postu:
Po cóż te nerwy. Przecież w PR rozmawia się o uprawnieniach dla pracowników PR.
W ZUZP Cargo są zapisy o uprawnieniach dla pracowników Cargo, w PLK o PLK, itd.
To pracodawca musi chcieć wykupić ulgi dla swoich pracowników. PR tak jak sprzedaje ulgi dla np. nauczycieli, policji, studentów; tak może i powinna sprzedawać ulgi dla kolejarzy z innych spółek.
Wszak PR to firma usługowa Exclamation
Nie wiem dlaczego przyjęło się, że kolejarze jeżdżą za darmo. Jeżeli Cargo będzie chciało wykupić ulgę dla swoich pracowników i dogada się w sprawie ceny z Zarządem PR to co do tego ma beton związkowy działający w PR Question
Prawdą jest, że PUZP nakazuje wykup takich uprawnień w PR oraz jeszcze dzisiaj tylko w IC i SKM Gdynia (patrz § 69 ust.6 PUZP).
Reasumując, szanowni forumowicze-w tym temacie-dyskutujmy m. innymi o tym czy pracownicy PR powinni mieć ulgi u siebie, czy też u innych przewoźników.
Pamiętajmy, że na Mazowszu wielu z nich korzysta z KM, a na Pomorzu z SKM.
A nienawiść do IC zakopcie na zimę, może zimowy mróz ją zniszczy
oporny301 - 26-10-2010, 17:31
Temat postu:
Rycerstwo postraszyło, że cho, cho !!!

Negocjator straszy. Czym???
czarna1 - 03-11-2010, 18:58
Temat postu:
Pat w negocjacjach w rokowaniach ZUZP w PR do 24.11.2010. w Warszawie w siedzibie Centrali PR.
Dzisiaj tj. 03.11.2010. negocjacje trwały zaledwie 2 h. Prowadzący negocjacje Pan G. W nie posiada pełnomocnictw Prezesa do uzgodnień ze związkami tylko musi uzgodnić to z Zarządem, dlatego tak daleki jest następny termin.
Jest prawie 100 % pewne, że w takiej wersji ZUZP nie zostanie podpisany a oto chodzi pracodawcy.
Proszę porównać załączniki przedstawione przez pracodawcę:
Dolnoślązak - 03-11-2010, 19:52
Temat postu:
czarna1, moim zdaniem, wydaje mi się, że wszystkie związki zawodowe, które negocjują nowy ZUZP w PR , powinni jak najszybciej dołączyć się do "Dialogu Społecznego" , który wszczęła FZZMK Exclamation .

Na razie niewiele się mówi (pisze na tym forum), co Zarząd Spółki w osobie p. G. W. chce zabrać pracownikom Spółki PR. Ale pewnie już w niedługim okresie czasu karty zostaną odkryte oficjalnie, przez związki zawodowe. Bo na razie trwają negocjacje - związki swoje, a Zarząd - do negocjacji. Tylko kiedy Question
kocio47 - 03-11-2010, 20:11
Temat postu:
Czarna 1 ja proponuję ZUZP w 5 minut tj, Wykreślić z obowiązującego ZUZP tylko PKP i już mamy gotowy sprawdzony ZUZP "Przewozy Regionalne".
czarna1 - 03-11-2010, 20:30
Temat postu:
Szanowni Koledzy i Koleżanki proponuję ZŁOTĄ TRZCIONKĘ dla związku zawodowego, który mając dwóch prawników tj, M.U., Z.N. ani razu nie zabrali głosu w sprawie ZUZP. jest to Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych Przewozów Pasażerskich z siedzibą w Poznaniu ul. Kolejowa 5 ( siedziba spółki PR ).
oporny301 - 09-11-2010, 17:23
Temat postu: Stan rokowań nad Zakładowym Układem Zbiorowym Pracy w PR
Oto słowo "rycerstwa".


W dniu 03.11.201r. w Poznaniu odbyła się kolejna tura rokowań ZUZP w Przewozach Regionalnych.
W porównaniu do pierwotnego projektu ZUZP przedstawionego związkom zawodowym we wrześniu br. niewiele się zmieniło. Nadal jest to projekt bardzo restrykcyjny w swojej treści w porównaniu do obowiązującego obecnie.
Spółka nadal nie godzi się na utrzymanie szeregu korzystnych dla pracowników regulacji, świadczeń.
Przedstawienie związkom zawodowym projektu załączników do ZUZP dotyczących dodatku za staż pracy i nagrody Jubileuszowej bez wpisania w nich wielkości procentu za kolejne lata pracy nie można traktować poważnie.
Niezależnie od sposobu prowadzenia przez Spółkę rokowań polegającym na przeciąganiu rokowań w czasie tak aby nie można ich zakończyć wypracowaniem ostatecznej wersji projektu do końca listopada (przekroczenie tego terminu powoduje, że przy całej procedurze rejestracji, ZUZP nie wejdzie w życie z dniem 01.01.2011r.) pojawił się jeszcze jeden poważny problem.

Zamówiona przez Spółkę opinia prawna potwierdziła zgłoszone przez Związki Zawodowe zastrzeżenia, że wystąpienie Spółki Przewozy Regionalne ze Związku Pracodawców Kolejowych nie jest jednoznaczne z wypowiedzeniem Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Fakt obowiązywania w Spółce po 01.01.2011r. postanowień PUZP komplikuje mocno plany Zarządu Spółki.
Układ Ponadzakładowy wypowiedzieć można w okresie 6 miesięcy licząc od 01.01.2011r. Jeżeli tak się stanie to obowiązywać on będzie do 30 czerwca 2011r. Nie wiadomo kto w Spółce odpowiada za to „potknięcie”.

Logicznym wydaje się, że wyjaśnienie wątpliwości, zasięganie opinii prawnej powinno mieć miejsce przed wypowiedzeniem Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy i przed wystąpieniem ze Związku Pracodawców Kolejowych a nie w trakcie prowadzonych już rokowań.

Następną turę rokowań zaplanowano w trzeciej dekadzie listopada.


Źródło: www.fzzmk.pl
Modliszka - 09-11-2010, 17:34
Temat postu:
Cytat:
Nie wiadomo kto w Spółce odpowiada za to „potknięcie”.

Jak to nie wiadomo? Wiadomo! Jest to Danuta Bodzek, członek zarządu PR, dyr. ds. pracowniczych. Bodzek ostatnio jest zajęta kampanią wyborczą, bo startuje na prezydenta Warszawy jako kandydatka PSL. W dupie więc ma jakieś sprawy pracownicze w spółce, którą współrządzi.
oporny301 - 21-11-2010, 19:24
Temat postu:
13-tka w Przewozach Regionalnych?

Źródło: www.warsztat.info
Noema - 21-11-2010, 19:37
Temat postu:
Totalny absurd! Związkowcom już kompletnie odbija. 13-sta pensja to premia od zysku. Jakie zyski mają Przewozy Regionalne? Takimi nierealnymi żądaniami płacowymi beton związkowy sam wbija gwoździe do trumny swojej spółki.
Rodriges - 21-11-2010, 21:05
Temat postu:
Zwariowali ! To jest aroganja wobec podatników. Niech najpierw spłacą zadłużenie.
To każdy z watahy dyrektorów ile otrzyma dodatkowo 8 czy 10.000 netto ?
ujd - 22-11-2010, 11:47
Temat postu:
13 pensja to nie jest premia od zysków bo wypłatę "trzynastki " regulują przepisy ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej. Język
Stella - 22-11-2010, 12:08
Temat postu:
ujd, Przewozy Regionalne nie są jednostką sfery budżetowej. Są spółką z o.o. W spółkach prawa handlowego ewentualne "trzynastki" wypłacane pracownikom stanowią premię od zysku jaki spółka sobie wypracowała. PR nie przynoszą żadnych zysków, a wręcz przeciwnie - generują duże straty. Poza tym PR utrzymują się z dotacji. Zapytajmy więc podatników, czy chcą łożyć na pociągi regionalne czy na extra dodatkowe pensje dla pracowników zadłużonej spółki kolejowej, OK? Kolejarze z PR zapominają, że są na łasce samorządów, które mają już dość dojenia przez PR.
ujd - 22-11-2010, 13:12
Temat postu:
Ja wszystko rozumiem tylko swoim postem chciałem pokazać, że nie wszyscy którzy dostają 13 wypracowują zyski a tu jakieś bany i usuwanie postów tak się nie robi.Osobiście pracuję w PR i chcę aby to wszystko się jak najszybciej rozpadło i na tym miejscu wyrosło coś normalnego.
Lady Makbet - 22-11-2010, 13:55
Temat postu:
ujd, nie pajacuj. Propozycja związkowców odnośnie 13. pensji przyniesie więcej strat niż pożytku, bo tylko utwierdzi społeczeństwo i samorządy w przekonaniu, że PR to niereformowalny wrzód na dupie, który kwalifikuje się do natychmiastowej likwidacji.
morwa - 22-11-2010, 14:24
Temat postu:
Ktoś może wie jak w nowym układzie będzie z dodatkowym DW (8 dni teraz) ????
darek65r - 22-11-2010, 14:35
Temat postu:
Wyluzujcie forumowicze i nie podniecajcie się nowym ZUZP PR. Pracodawca dąży do tego,by nie powstał nowy układ zbiorowy, ponieważ dla pracodawcy jest to najbardziej wygodne.
woland - 26-11-2010, 06:22
Temat postu:
Czy ktoś się orientuje który (mały jakoby) zz bojkotuje podpisanie nowego ZUZP w PR-ach? Słyszałem opinię że pozostałe związki chcą się go pozbyć bo niby ten związek jest na usługach zarządu PR. Śmiech Chyba to jest totalną bzdurą
Punisher - 27-11-2010, 06:01
Temat postu:
Nowego ZUZP w PR nie będzie do końca czerwca. Zarząd PR nie może się pozbyć działania w Spółce PUZP. Tam są lepsze dla pracowników zapisy i w zakładowym nie mogą być gorsze. Z tego powodu do końca czerwca (6-cio miesięczne wypowiedzenie ukladu) w PR będą obowiązywaly zapisy starych układów.
czarna1 - 19-01-2011, 20:58
Temat postu:
W dniu dzisiejszym odbyło się spotkanie w sprawie ZUZP w Poznaniu.
Strona związkowa otrzymała zbiorcze zestawienie dotychczasowych ustaleń ZUZP.
Pracodawca na spotkaniu poinformował, że nie zmieni się odprawa emer-rentowa, wysługa, jubileuszowa, węgiel, dzień kolejarza, ulgi będzie wykupywał pracodawca .
Strony biorące udział w rokowaniach wystosowały pismo do Pani Prezes - Zarząd o wdrożenie podwyżek dla wszystkich pracowników PR w kwocie 200 zł do wynagrodzenia zasadniczego ( pismo na stronie internetowej związku zawodowego pracowników warsztatowych). Przeciwko podpisaniu takiego pisma był Związek Zawodowy Maszynistów wg wyjaśnień oni mają swoją politykę ( Bang Młot
oporny301 - 19-01-2011, 21:20
Temat postu:
Co to jest? Jest 21.20 i żadnego pisma nie ma. O co tutaj chodzi?
Sam bełkot.
M. - 19-01-2011, 22:30
Temat postu:
No może znów jakaś międzyzwiązkowa wojenka tak jak w IC to było. Wszak PR też groszem nie śmierdzą i każde oszczędności bedą jak najbardziej wskazane zarząd IC i ZZ tam działające drogę wskazały jak się to załatwia i kto traci, a kto zyskuje.
czarna1 - 20-01-2011, 07:10
Temat postu:
Oporny301 napisał/a:

Jest 21.20 i żadnego pisma nie ma.

Pismo będzie zamieszczone jednak dzisiaj tj. 20.01.2011.
oporny301 - 20-01-2011, 20:25
Temat postu:
Jest 20.25 i nie ma.
Brak wiarygodności, oj brak.

[ Dodano: 20-01-2011, 22:44 ]
Jest 22.44
Idę spać. Ale plama.

[ Dodano: 21-01-2011, 22:41 ]
Nie to, że bym był upier......
Ale jest 22.41, ale dzień minął i nie ma NIC???

[ Dodano: 22-01-2011, 21:47 ]
Wstawili 22.01.2011r. o 21.17.

Dlaczego żadąją 200 a nie np. 350?
maszynista - 22-01-2011, 23:08
Temat postu:
Zapomnijcie o jakich kolwiek podwyżkach!! Nie widzicie co się dzieje w PR-ach??
kierownik - 23-01-2011, 16:07
Temat postu: Podwyzka
podwyżki nie chce podpisać Mietek ze związku maszynistów pozostałe popierają to od 3 lat niebylo podwyzki w PR
oporny301 - 23-01-2011, 18:15
Temat postu:
Czytam i czytam to pismo.
kierownik - gdzie tam jest napisane, że chcą dać podwyżkę?

Biała armia działa. Ale o tym później.

Coś słyszałeś, ktoś Ci coś na opowiadał, ale nie w tym lesie jesteś.
No i te podstawowe błędy w pisowni, na poziomie podstawówki. Brrrrrrrrrr.

Ile związków, że tak się wyrażę, działa, Rolling Eyes , żle, bo większość z nich obrażę, - powinno być, - podpisuje listę obecności na okoliczność kontaktu z zarządem spółki.
Kto wie?

I ponawiam pytanie. Dlaczego żądają tylko 200 a nie np. 350zł?
Mocny - 23-01-2011, 20:36
Temat postu:
Widać że Miętek występuje jako "Hamulcowy" swoich członków i innych pracowników.
oporny301 - 25-01-2011, 18:28
Temat postu:
Z Ciebie taki Mocny, jak on "hamulcowy".
Swoją drogą, hamulcowy, to był chyba kiedyś fach?
woland - 26-01-2011, 01:09
Temat postu:
Zwróćcie uwagę ile jest podpisanych związków, ja naliczyłem dziewięć Exclamation
Dziku - 01-02-2011, 11:24
Temat postu:
Noema napisał/a:
Totalny absurd! Związkowcom już kompletnie odbija. 13-sta pensja to premia od zysku. Jakie zyski mają Przewozy Regionalne? Takimi nierealnymi żądaniami płacowymi beton związkowy sam wbija gwoździe do trumny swojej spółki.


Pani Noemo nierozumiem dlaczego uważa Pani tego typu postulat za absurdalny? Nie rozumiem od kiedy trzynasta pensja jest zależna od zysków? czy urzędnicy okresleni w ustawie np. dotyczy to urzędników jednostek samorządu terytorialnego, przynoszą zyski??? Konstrukcja podwyzek powinna byc relatywna do ponoszonych kosztów życia społecznego przez pracowników. Pracowników nie interesuje zła organizacja, funkcjonowanie i zarządzanie spólką PR. Chcą oni żyć godnie tak jak wszyscy pracownicy w tym kraju np. wyzyskiwani przez posrednictwa pracy na strefach ekonomicznych. Sytuację oszczędnośc dla poprawy stanu spółki - i jeżeli miałaby sie zacząć- proponuje rozpocząć od likwidacji części administracji, czapy PKP, eliminacji premii dla członków zarządu, ograniczenia pensji kontraktowych dyrektorów itp.
Nie jest w zwyczaju odpowiedzialność pracowników za źle zarządzaną firmę i złą konstrukcję ustawodawczą w stosunku do spółki przedstawioną przez rząd Pana Donalda Tuska.
Pracownicy nie odpowiadają i nie maja wpływu na chociażby nietrafioną ustawę z 2008 roku usamorządowiająca kolej.
W interesie pracowników jest godnie żyć. Spółka kolejowa, która co do zasady obsługuje przeciętne potoki podróżnych, w obecnej konstrukcji ale i myślę, że w przyszłej nie przyniesie zysków i będzie trzeba do niej dokładać. Dlatego w interesie państwa jest zapewnic polskm kolejom pasażerskim odpowiednie dopłaty, utrzymywać pracowników i dbać aby mieli oni godne warunki życia.
NIECH DECYDENCI ZACZNĄ OD SIEBIE, A MY PRACOWNICY TRZYMAJMY SIĘ RAZEM!! PRACOWNICY NIE BĘDĄ ODPOWIADALI ZA BŁĘDY DECYDENTÓW TAK JAK WIELOKROTNIE NA TYM FORUM TO SIĘ PRZYTACZA (tyle, że nie bezposrednio)
oporny301 - 01-02-2011, 23:40
Temat postu:
Ze specjalną deykacją dla czarna1 i Mocny

Ciekawe, czy odpowiedzą??? Język
REGIOchłopak - 01-02-2011, 23:47
Temat postu:
Uważam, że związki zawodowe mieszają! To w dużej mierze związki często blokują reformy. Niestety aby coś zreformować trzeba dużych zmian, a ZZ to blokują. Dodatkowe pensje dla przewodniczących ZZ nie powinny mieć miejsca, jak coś robią to powinno to być charytatywne(pewnie wtedy nie było by już chętnych do zabawy w te klocki) dlaczego mam płacić za torzymianie takich tworów. U mojego znajomego w firmie pracownik chciał założyć ZZ jak tylko dowiedział się o tym dyrektor, od razu dostał wypowiedzenie, bo wszyscy wiedzą z czym się to wiąże.
oporny301 - 02-02-2011, 00:19
Temat postu:
Powinno być, nie tego ino to.
No i nie ma, jednak do szkoły Śmiech
Ale co tam. Embarassed
gumis - 02-02-2011, 00:56
Temat postu:
Widzę oporniczku, że zaczynasz się podniecać. Język
Co się stało takiego, że ZZ wytaczają armaty w postaci sporu zbiorowego o te biedne 240 złotych?
Rok wyborczy?
Czy do tej pory nie było innych ważnych rozbieżności i to nie tylko płacowych upoważniających do wszczęcia sporu i co wszczynali? Mieli to w d...e.
Co więc sie takiego stało, że nabierają wiatru w plecy?
Chcą chyba skorzystać z zawieruchy stanowiskowej w PKP i przydusić tych co jeszcze nie dostali kopa w dół aby ze strachu na cokolwiek się zgadzali. Płonne nadzieje - oni mają inne kłopoty na głowie w postaci utrzymania za wszelką cenę swoich stanowisk bez względu na sytuacje ekonomiczną swoich folwarków. Kto sie odważy ich teraz przetrzebić? Wzburzać elektorat?
Te kilka stołków jakie usunięto na chwilę spod tyłków jest iluzoryczne - pytanie tylko gdzie wypłyną? Poczta Polska? Inne spółki Skarbu Państwa? Chyba nie wierzycie, że dostaną "wilczy bilet" - przecież to swoi a to, że chwilowo na aucie - krzywdy nikt nie da im zrobić. Prześledzić proszę poszczególne CV - ile to juz potknięć zaliczyli? Stała im się krzywda?
Wobec chybotliwej sytuacji przedwyborczej i ZZ wyczuwają padlinę i ogłosiły mobilizację swoich szczątkowych wojsk. Zapomnieli z kim wymieniali uściski i upajali się chwilowymi sukcesami?
Warto by zamieścić kilka zdjęć i tekstów jak strzelają sobie miśka i propagandowo wymieniają uściski.

Może lada dzień ukaże się nowe pismo udowadniające, że łącząc siły tych dwóch niezależnych żądań płacowych można będzie dodać je arytmetycznie i wysunąć żądanie 500 złotych na główkę. Pewnie tak - papier wszystko przyjmie - tylko panowie związkowcy przypomnijcie sobie obietnice ostatnich podwyżek w "Cargo" tuż przed targiem niewolników. Ile tysięcy kolejarzy walnęliście po rogach? Ponieśliście jakieś konsekwencje? Przeprosiliście chociaż?
Więc wchodźcie sobie teraz w spory zbiorowe ze swoimi kolegami z władz PKP. Oni na pewno się przestraszą a i ludzie na dole na pewno pójdą za wami w dym. Język
maszynista - 02-02-2011, 10:35
Temat postu:
Ja nie wiem po co te dyskusje skoro wiadomo że każdy związek ma swój jakiś tam interes.
gumis - 02-02-2011, 12:36
Temat postu:
A ja naiwny myślałem, że bez względu na "barwę" ZZ ma on tylko jeden "jakiś tam swój interes" który powinien nazywać się dobro przedsiębiorstwa i ich pracowników.
Skoro jednak jak napisałeś tak nie jest to po co ZZ?
koleś04 - 25-02-2011, 00:40
Temat postu:
Evil or Very Mad bo tak to już jest że pracownik na niższym szczeblu ma pod prąd i zaden zz mu nie pomoże
Katarzynka - 06-04-2011, 19:49
Temat postu:
pod koniec marca odbyło się kilkudniowe spotkanie nad morzem w sprawie negocjacji. Czy znane są jakieś ustalenia? Czy był to wyjazd "kolegów i koleżanek" z ZZ... Mamy już kwiecień i dalej nic nie wiadomo, a ponoć od 1 sierpnia nie będzie już obowiązywał obecny ZUZP.
Torreador - 07-04-2011, 15:51
Temat postu:
Ze względu na brak efektów wyjazd należy traktować jako "wyjazd kolegów i koleżanek". Najgorsze jest to, że to kolejny wyjazd sfinansowany z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Przeżrą wszystko a potem nie ma dla zwykłego pracownika. A tłumaczą się trudną sytuacją finansową spółki.
czarna1 - 22-06-2011, 06:42
Temat postu:
W dniu 21.06.2011. odbyły się negocjacje ZUZP w Warszawie.
Związkowcy po 6, 10 godzinach jazdy, zjechali się do Warszawy, aby po godzinie się rozjechać.
Prowadzący negocjacje w imieniu pracodawcy odczytał co jeszcze jest do negocjacji i zakończył rokowania wyznaczając dwa ostatnie spotkania w Lipcu, ogólnie spotkanie ZUZP trwało 30 minut.
Czy to taktyczna zagrywka pracodawcy?
Związek Zawodowy Pracowników Warsztatowych nie przystąpi do negocjacji w dniu 30.06.2011. odnośnie dodatków - niebezpieczny, uciążliwy.
oporny301 - 15-07-2011, 16:38
Temat postu:
'Rycerstwo' już mówi NIE.
Ciekawe, ile i kto za to płaci?

[ Dodano: 11-06-2012, 22:16 ]
gumis - jednak jest, jest, jest.
Nic nie chwalisz, ani nie ganisz?
Co jest?
fisch - 11-06-2012, 21:19
Temat postu:
Yes, yes, yes.
Podpisali, a tu baaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrdddddddddddddzzzzzzzzzzzooooooooooo ciiiiiiiiiiiiiiicho!
Dlaczego?
slavkoss - 15-06-2012, 19:22
Temat postu:
ZUZP oraz inne dokumenty znajdują się tu http://www.federacja.info/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group