Cytat: |
Orientacyjny całkowity koszt pozyskania taboru ma wynieść 1 321,07 mln zł, a szacunkowa kwota dofinansowania z UE – 660, 54 mln zł. |
Cytat: |
Nr. nazwa wykonawcy cena termin wykonania okres gwarancji masa służbowa zuż. energii 1. Newag S.A. 26,23 mln zł 360 dni 54 mies. 135t 29,31 kWh/km 2. Pesa Bydgoszcz 22,204 mln zł 31 dni 54 mies. 135t 11,38 kWh/km |
Cytat: |
Zdecydowano, że nowe pociągi będą obsługiwać tylko istniejące już połączenia pomiędzy maksymalnie dwoma województwami. |
mikiyee napisał/a: |
W przetargu moim zdaniem staną: pesa, stadler, newag (nowy ezt w planach), może caf i alstom. |
przewoz napisał/a: |
Nie 60 a 70 EZT. Wychodzi ok 18,5mln/sztukę. Trochę mało, ale pamiętajcie, że niekoniecznie trzeba kupować tylko jednostki 4-wagonowe.
W ogóle zakup trzeba przemyśleć. Potrzeba zarówno 2, 3 jak i 4 wagonowych EZT. Jeżeli uwględnimy fakt, że trzeba kupić i 3 i 4 wagonowe EZT, to ta kwota nie jest taka zła. |
Cytat: |
Zdecydowano, że nowe pociągi będą obsługiwać tylko istniejące już połączenia pomiędzy maksymalnie dwoma województwami - takie, które już obecnie są dofinansowywane przez marszałków - powiedział 'Dziennikowi Gazecie Prawnej' Andrzej Massel. |
Cytat: |
Pesa też niech się pośpieszy z Elfami bo póki co ma na koncie tylko 3 EZTy. |
przewoz napisał/a: |
Przydałby się zapis o konieczności zastosowania jakiejś tam części podzespołów produkowanych w Polsce, to wtedy Stadler czy Bombardier musieliby trochę przenieść pole pozyskiwania podzespołów. |
mikiyee napisał/a: |
Jak oceniacie miesięczne możliwości produkcyjne obu zakładów, pesa na dzień dzisiejszy jest już mocno obciążona. Część produkcji przerzuci zapewne do ZNTK MM. |
Cytat: |
Dla mnie powinno być w granicach:
60% cena 15% długość gwarancji 15% koszt eksploatacj (w tym zużycie energii)i wraz z przeglądami 10% parametry techniczne |
Pele napisał/a: |
Newagu szkoda ale już w innym temacie EZT dla DŚ pisaliśmy: sami sobie winni. Choć zastanawiam się czy ze względu na awaryjność naszych konstrukcji nie lepiej po prostu walnąć kryteriów doświadczenia dopuszczających tylko największych i najbardziej niezawodnych: CAF, Bombardier, Siemens i Stadler. |
Pele napisał/a: |
Choć z drugiej strony wątpliwości może budzić zapis, że mają to być połączenia JUŻ ISTNIEJĄCE (znaczy w ogóle, czy np. w ofercie PR?). W razie reaktywacji linii bądź budowy nowych może być problem z uruchomieniem połączeń na nowych składach. |
Pele napisał/a: |
marszałkowie bo wywaleniu kupy kasy na zakup tego taboru będą chcieli jak najmniej jeśli w ogóle dokładać do ich kursowania, dlatego będą musiały być tak układane rozkłady, przesiadki i obiegi żeby z punktu widzenia pasażera z kilku takich połączeń jedno po drugim była jak najbardziej realna konkurencja dla IC |
sphinx napisał/a: |
Trudniejszy byłby konkretny zapis o 2 województwach mimo że czasem pociąg jadący przez 3 pokonuje dużo mniejszą odległość. |
Cytat: |
– W sumie będzie to kilkanaście pociągów. Na te połączenia chcemy podpisać dziesięcioletnią umowę – mówi Jerzy Łużniak. |
Cytat: |
5 lat od podpisania minus minimum 2 lata na przetarg i dostarczenie pociągów. Wink |
Pułtuś napisał/a: |
Niestety problemem jest swoista barykada wojewodztwa Mazowieckiego- przez to, że tam są KMy, na nowe pociagi nie mogą liczyc właśnie Białystok, Lublin czy Radom. |
geordi napisał/a: |
w Podlaskim do Łap jeżdzą szynobusami, będzie tam potok na pełen nowy EZT? |
sphinx napisał/a: |
(np. w podlaskim 3 pary obsługuje jeden EZT i jeden w rezerwie). |
jubikej napisał/a: |
ale te składy nie maja na IR latać przecież, maja jezdzic jako Regio w ruchu miedzywojewodzkim. Czyli de facto z Bialegostoku i Lublina dokad?? Jak pod drutem musza wjechac na teren KMów. Przecież Mazowieckie nie bedzie utzymywac konkurencji swojej spółki doplacajac do Regio! |
Cytat: |
To PRy nie znają procedur, że proponują marszałkowi to połączenie? Poza tym IR to oficjalnie nie pociąg międzywojewódzki, a osobowy przyspieszony. |
sheva17 napisał/a: |
W żadnym razie.Kolej to naczynia połączone i PR-y powinny pomyśleć o łączeniu relacji IR z REGIO. Takie są dzisiaj potrzeby rynku. Szynobusy również są potrzebne, tutaj zakupy są konieczne. |
Robikon napisał/a: |
A dlaczego nie można stworzyć relacji chociaż by do Opola lub Wrocławia. |
Damian Łódź napisał/a: |
Jak można zmodernizować coś czego nie ma?
(dot. modernizacji 32 lok.elektr.). |
Cytat: |
IC sprzedaje 8 czy 9 siódemek |
Cytat: |
9. Budowa i wyposażenie zapleczy technicznych Spółki Przewozy Regionalne w infrastrukturę służącą do utrzymania kolejowego taboru pasażerskiego. |
Cytat: |
Jeśli chodzi o same lokomotywy elektryczne, nastawiamy się na EU07 i tak, jak w przypadku modernizacji "budyniowej" (pamiętacie 68 loków oznaczonych powyżej EP07-1000) chcemy przeprowadzić modernizacje na EP07+, tzn. więcej, niż wtedy. Generalnie nastawiamy się na: zmianę przekładni, silniki asynchroniczne, Vmax 140, poprawa ergonomii stanowiska maszynisty, klima, moderna pulpitu. |
Cytat: |
Jeśli chodzi o bohuny, to sprawa jest prostsza. Modernizowanych będzie (o ile projekt przejdzie) 38 wagonów piętrowych serii Bdhpumn. Po modernizacji będzie to 19 składów 2-wagonowych, które będą musiały jeździć po określonych w projekcie trasach. Postaramy się wgryźć w szczegóły modernizacji. |
Cytat: |
Na razie odpowiem tyle, że spodobały się Wam, Drodzy Klienci, wagony 161A - można je spotkać na REGIOekspresach, a niektórzy z Was nazywają je "marlboro". Otóż 57 wagonów 111A planujemy w ramach jednego z tych pięciu projektów zmodernizować do standardu 161A. Będzie to 14 składów 4-wagonowych plus 1 rezerwa. |
Cytat: |
Podobny projekt dotyczący zakupu pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizują województwa: lubuskie, łódzkie, wielkopolskie i zachodniopomorskie, |
Cytat: |
Pierwszy dotyczy zakupu 30 wagonów piętrowych do obsługi linii Warszawa – Łódź |
Cytat: |
Jak kupią elfy, to mam nadzieję, że z tymi normalnymi siedzeniami,które były w pierwszych elfach |
Pele napisał/a: |
O 35WE wypowiem się, jak się nimi przejadę...
I mam nadzieję, że znów nie przyjdzie nam walczyć z ustawionym pod kogokolwiek przetargiem... |
sympatyk napisał/a: |
PR wyleasingują sześć nowych szynobusów |