INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Jelenia Góra - Zielona Góra

Jerry - 20-09-2010, 14:39
Temat postu: Jelenia Góra - Zielona Góra
czy może mi ktoś udzielić informacji jak to teraz jest z pociągiem z Jeleniej do Zielonej Góry?
Dalej jednostka jeździ do Węglińca a dalej KKZ?
Planuję podróż tym pociągiem
Gaspares - 20-09-2010, 15:07
Temat postu:
Pociąg o 14-ej jeździł normalnie - SZT. Chyba że coś się zmieniło.
sZakOOu - 20-09-2010, 19:10
Temat postu:
@Jerry

Do 31.10.2010 r. za autobus szynowy nr 67635/4 rel. Jelenia Góra (odj. 11:19) - Zielona Góra (przyj. 15:19) na odcinku Jelenia Góra - Węgliniec zostanie uruchomiony zastępczy skład pociągu (EZT), natomiast na odcinku Węgliniec - Zielona Góra kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Analogicznie obsługiwany będzie pociąg powrotny nr 76633/2 rel. Zielona Góra (odj. 15:38) – Jelenia Góra (przyj. 19:42) Na odcinku Zielona Góra - Węgliniec kursować będzie komunikacja zastępcza, natomiast na odcinku Węgliniec - Jelenia Góra zastępczy skład pociągu (EZT).

A jak znam życie, KKZ będzie już jeździć do końca rozkładu... :/

edit: tylko za ten kurs jest autobusowa komunikacja zastępcza
Dolnoślązak - 20-09-2010, 19:58
Temat postu:
sZakOOu, wymienione przez ciebie obiegi należą do PR Wrocław. Dwa pozostałe obiegi obsługuje PR Zielona Góra zgodnie ze RJ.
Jerry - 21-09-2010, 18:33
Temat postu:
dziękuję za informację
tomek.jg - 29-03-2011, 19:29
Temat postu:
Cześć. Posiadacie może wiedzę jak to jest w tej chwili na ww. relacji. Chciałbym w sobotę 02.04 odbyć podróż tą piękną linią i ciekawi czy przejadą nią w całości pociągiem czy znowu nie ma na niej jakiś niespodzianek. Może wiecie ewentualnie jaki skład pomyka w tej chwili (SA133, SA105?). Jakoś nie mogę go przyuważyć nigdy.

Dzięki z góry!
EU07-469 - 29-03-2011, 19:48
Temat postu:
Bezpośredni pociąg jeździ w weekendy wieczorem, jakoś po 16:00 (jak odjeżdżał Kamieńczyk, to szynobus już czekał). W innym przypadku z przesiadką na KD w Węglińcu - o ile jakiś pociąg do Żar jest skomunikowany z jeleniogórskimi.
tomek.jg - 29-03-2011, 19:58
Temat postu:
A zapomniałem napisać, że chodzi mi o połączenie bezpośrednie z Jeleniej Góry - a więc o 17:10!

Dzięki za info BTW.
EU07-469 - 29-03-2011, 20:03
Temat postu:
A co do składu - SA105. BTW, nie wiem, po co w nim kasownik...
Minerva - 29-03-2011, 20:09
Temat postu:
Prawdopodobnie od nowego rozkładu jazdy podróż koleją z JG do ZG będzie istną drogą przez mękę, ze względu na poszatkowanie relacji, jakie planuje UMWD, aby zrobić dobrze Kolejom Dolnośląskim. Będzie więc tak:

Zielona Góra - Żary PR
Żary - Węgliniec KD
Węgliniec - Lubań PR
Lubań - Jelenia Góra KD

PKS-y zacierają ręce ze szczęścia! Skoro podróż na trasie Wrocław - Zgorzelec z jedną przesiadką w Węglińcu jest dla pasażerów nie do przyjęcia (bezpośrednie RE pękają w szwach, a szynobusy KD świecą pustkami) to tym bardziej nikt normalny nie będzie jeździł na trasie ZG - JG z kilkoma przesiadkami.
dyżurny - 29-03-2011, 20:13
Temat postu:
A pomyśleć że jeszcze w zeszłym rozkładzie były 3 pary bezpośrednich połączeń.. Ehh
tomek.jg - 29-03-2011, 20:15
Temat postu:
Przecież w tygodniu już tak jest. Kuknij na rozkład. Masakra.

Gdzie te czasy, kiedy chyba 3 lata temu latały w sumie 4 pary połączeń na JG - ZG a często się zdarzało, że ludzie w SA134 stali bo siedzące miejsca były pozajmowane. Piękna frekwencja była.
Robikon - 29-03-2011, 20:39
Temat postu:
Były.Wszystkie te relacje są pomysłem ,,wizjonera z niepokalanowa'' i ferajny z UMWD i specjalistów z KD.Te chore pomysły zabijają całą kolej regionalną na Dś.Po drugie nie wiem dlaczego wasz marszałek wpuścił KD na teren lubuskiego.
EU07-469 - 29-03-2011, 20:48
Temat postu:
Wiecie co, jakby się uprzeć, to pociągi do Żar mogłyby kursować do Jeleniej... tyle że po lwóweckiej. Przecież KD obsługuje trzy blisko siebie położone linie. Jakim problemem jest ustawienie pociagów tak, żeby można było zrobić obiegi Jelenia Góra - Zgorzelec - Jelenia Góra i Jelenia Góra - Żary - Jelenia Góra? Zbetoniała pani Ładniak?
Minerva - 29-03-2011, 21:00
Temat postu:
Słuchajcie, może założymy jakiś społeczny komitet obrony przed KD? Przecież to co beton KD do spółki z UMWD wyprawia zaczyna przechodzić ludzkie pojęcie. Że dobijają kolej regionalną u siebie na Dolnym Śląsku to ich sprawa, ale dlaczego rykoszetem obrywa Lubuskie?
Robikon - 29-03-2011, 21:03
Temat postu:
A dlatego,że wasz marszałek wpuścił KD na wasze tory.
mateuszpiszcz - 29-03-2011, 21:49
Temat postu:
W tym sezonie jeździ jeden autobus w relacji Świeradów- Lubań- Węgliniec- Żagań- Zielona Góra, w weekendy głównie pod studentów. Jego wielkim atutem jest to, że posiada WIFI i można korzystać w nim z bezprzewodowego darmowego internetu. Autobus w każdy weekend jest pełen. Natomiast pociąg z Zielonej Góry do Jeleniej Góry nie koniecznie. Zresztą i tak obsługiwany malutkim SA 105 za wielu ludzi nie pomieści. Od września PKS Lubań planuje wprowadzenie jeszcze jednego takiego połączenia autobusowego. A to będzie już kaplica dla pociągu JG- ZG. Ograniczenie kursowania tylko do jednej pary weekendowo było gwoździem do trumny dla tej relacji. Panu Łapińskiemu i UMWD dziękujemy za rozkład 2010/2011. Chcemy więcej Śmiech
sZakOOu - 29-03-2011, 22:50
Temat postu:
Ze strony decydentów z lubuskiego UM wygląda to tak, że nie mogą zapewnić taboru do obsługi połączeń na południu województwa, przez PR. UMWD zapewne zaproponowało obsługę połączeń przez KD na granicy województwa, argumentując odpowiednią flotą szynobusów. UMWL nie wnikając w szczegóły przystał na ofertę, w wyniku której tak poszatkowano połączenia ZG-JG. Sad

W rozkładzie 2007/2008 były dwie pary regio JG-ZG, i do tego pośpieszny, sezonowy Szczecin-ZG-JG. A w rozkładzie 2008/2009cztery pary! Gdyby w tamtych czasach były w Węglińcu lepiej skomunikowane na Wrocław to byłby jeszcze większy hit.

Teraźniejszą agonię nie zwalałbym na KD, tylko na UMWD/UMWL. Nie widzę powodu, dla którego nie mogło by być 4 par połączeń JG-ZG w całości obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie. Smile
titanic1912 - 30-03-2011, 16:46
Temat postu:
Witam! Wybieram się 2 maja w rejony Węglińca i moje pytanie czy pociąg z Węglińca do Żar mający odjazd o godz. 12:37(67823) poczeka na pociąg osobowy z Wrocławia co teoretycznie ma przyjazd o godz. 12:34 (60529)
thenatanaell - 31-03-2011, 07:23
Temat postu:
Powinien! Na przesiadkę masz aż trzy minuty. Jeżeli byłoby jakieś małe opóźnienie zgłoś fakt przesiadki do kierownika pociągu, a on skontaktuje się z Węglińcem i przytrzymają pociąg do Żar.
sympatyk - 25-10-2012, 12:20
Temat postu:
Będzie przetarg na obsługę części linii na Dolnym Śląsku. Reszta z wolnej ręki
Województwo dolnośląskie już teraz oficjalnie zapowiedziało ogłoszenie przetargu na przewozy kolejowe w 2014 roku. Obsługa części linii zostanie zlecona z tzw. wolnej ręki spółce urzędu marszałkowskiego Koleje Dolnośląskie.

W trakcji spalinowej sezonowo będą obsługiwane przewozy z Zielonej Góry do Szklarskiej Poręby.

Całość:
http://www.rynek-kolejowy.pl/36184/Bedzie_przetarg_na_obsluge_czesci_linii_na_Dolnym_Slasku_Reszta_z_wolnej_reki.htm
bmwm5thebest - 25-10-2012, 14:43
Temat postu:
Niestety ale do Szklarskiej raczej pojedzie szynobus a nie lok + wagony. To i tak dobre posuniecie ze strony PR ze przedłużają ten pociąg do Szklarskiej. Trochę przesada moim zdaniem żeby relacje 200 km obsługiwać szynobusem, już lepiej jakieś trójczłonowe SZT a najlepiej zeby to bylo lok + wagony.
Światowid - 25-10-2012, 15:47
Temat postu:
PR nie pojadą na spalinówce na odcinku Zielona Góra- Węgliniec puszczając pociąg na loku spalinowym.
Jerry - 25-10-2012, 16:23
Temat postu:
bmwm5thebest napisał/a:
Trochę przesada moim zdaniem żeby relacje 200 km obsługiwać szynobusem, już lepiej jakieś trójczłonowe SZT.


Pociąg KD 69633 relacji Legnica - Jelenia Góra liczy 173 km i nie będę już mówił gdzie wcześniej jechał dalej w następnym obiegu np. do Szklarskiej. Pamiętaj że puszczanie lokomotyw spalinowych i wagonów jest zdecydowanie nieopłacalne! A szynobus kosztuje połowę mniej w utrzymaniu
bmwm5thebest - 25-10-2012, 21:34
Temat postu:
Jerry, jeszcze dłuższa relacja : KD 69541 relacji JG - Wrocław 236 km. Oczywiście przez Zgorzelec
Sławek - 26-10-2012, 19:51
Temat postu:
Jerry ma racje na takiej trasie ma rację bytu tylko szynobus , koszty między SZT a lokomotywą + 2 wagony na takiej trasie są nawet czterokrotnie niższe na korzyść SZT .
Pomysł jest dobry pod warunkiem że odjazd z Zielonej Góry wyjedzie miedzy 6.00 a 7.00 a wróci ze Szklarskiej między 21.00 a 23.00 . Niestety w aktualnym rozkładzie wyjazd w Góry ludu Zielonogórskiego jest praktycznie niemożliwy .
sympatyk - 03-04-2013, 12:10
Temat postu:
Regio Jelenia Góra – Zielona Góra pojedzie codziennie?

Organizacje związkowe działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu wraz z Komitetem Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych apelują o zmianę terminów kursowania pociągu PR na trasie Jelenia Góra – Zielona Góra. Weekendowy Regio miałby od nowego rozkładu jazdy kursować codziennie.

Wspomniane wyżej organizacje wystosowały oficjalne pismo do Małgorzaty Kuczewskiej – Łaski, prezesa Przewozów Regionalnych oraz władz samorządu województwa lubuskiego i dolnośląskiego, w którym proponują od następnego rozkładu jazdy 2013/2014 przekwalifikowanie pociągu nr 76631/0 relacji Zielona Góra – Jelenia Góra oraz zwrotnego pociągu nr 67639/8 relacji Jelenia Góra – Zielona Góra na pociąg codziennego kursowania.

Uruchomienie tej pary pociągów w trybie codziennym (w tej chwili funkcjonują jako pociągi weekendowe), jak zaznaczają wnioskodawcy, „(…) sprawiłoby ogromne zadowolenie dużej części mieszkańców województwa lubuskiego, jak również województwa dolnośląskiego z korzyścią dla środowiska naturalnego, poprzez m.in. pozostawienia samochodów i korzystanie podróżnych z tej malowniczej części dwóch województw.”

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13395/Regio-Jelenia-Gora-Zielona-Gora-pojedzie-codziennie.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group