woj. lubuskie - Peron 3 i 4 w Gorzowie ostbahn1 - 23-09-2010, 19:53 Temat postu: Peron 3 i 4 w Gorzowie
Może ktoś orientuje się czy istnieje techniczna możliwość odjazdu szynobusu z peronu 1 lub 2 gorzowskiego dworca w kierunku zachodnim i wjazdu bez zmiany czoła na linię do Zbąszynka ( czyli prawie po łuku 180 stopni)? Jeśli, co prawdopodobne, nie jest to możliwe, to czy można tak przebudować układ torowy stacji Gorzów aby tak się stało?
Nawet gdyby trzeba było ponieść pewne nakłady finansowe to jest wiele argumentów za takim rozwiązaniem:
1) Ostateczne zamknięcie obskurnego, sypiącego się dawnego dworca myśliborskiego
2) Zamknięcie cuchnącego, bardzo długiego przejścia podziemnego prowadzącego do peronu 4.
3) Oszczędności z wyłączenia z eksploatacji obiektów z punktu 1 i 2 , w przeciwnym razie nieuchronny jest remont tego przejścia i peronu 4 oraz koszty eksploatacji (oświetlenie, odśnieżanie, itp.)
4) Ułatwienie przesiadek z Ostbahnu (peron 1, 2) na linię Zbąszynecką, która po remoncie potencjalnie może mieć więcej połączeń (Zielona Góra, oraz składy łączone z zielonogórskimi w Zbąszynku) i generować większy ruch.
W takim rozwiązaniu pozostały by czynne perony 1 i 2, które są zupełnie wystarczające na obecną chwilę i na dającą się przewidzieć przyszłość. Cały układ stacyjny staje się wtedy zwarty, przyjazny dla pasażera, łatwiejszy i tańszy w utrzymaniu oraz zapewnieniu bezpieczeństwa. pawlaklubuski - 23-09-2010, 23:05 Temat postu:
Nie ma takiej możliwości, na linię do Zbąszynka można wjechać tylko od strony Kostrzyna (bez zmiany kierunku jazdy).
Układu stacji niestety także nie da się przebudować, gdyż tunel łączący budynek dworca z peronami 3 i 4 jest długi (pewnie około 100 metrów), nad nim są jakieś magazyny i warsztaty, ponadto łuk z kierunku Krzyża na Zbąszynek musiałby się zaczynać znacznie wcześniej (na estakadzie?). Estakada (Krzyż - Gorzów) jest usytuowana pod pewnym stałym kątem do mostu kolejowego (Gorzów - Zbąszynek) i nie da się tego kąta zmienić; przy tym zniszczone zostałyby perony 1 i 2, bo byłyby przecięte torem do Zbąszynka. ostbahn1 - 25-09-2010, 07:34 Temat postu:
Chyba mnie źle zrozumiałeś. Chodzi o to, czy była by możliwość odjazdu w kierunku zachodnim (na Kostrzyn) z peronu 1 lub 2, opuszczenia stacji Gorzów i wtedy dokonania tego manewru, tzn.wjechania na peron 4 po zatoczeniu ok 180 stopniowego łuku. A więc czy można tak przebudować układ torów postojowych po zachodniej części dworca, aby szynobus mógł w ten sposób pojechać ? Uzasadnienie jak w moim pierwszym poście.