INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Zamknięcie Fabrycznego - dokąd pojadą pociągi?

Radek - 09-10-2010, 23:16
Temat postu: Zamknięcie Fabrycznego - dokąd pojadą pociągi?
Z zarysu rozkładu jazdy PKP IC wiemy już jak po zamknięciu Fabrycznego pojadą pociągi TLK - większość z Widzewa pojedzie na Kaliski. A co będzie z pociągami PR? Może np. pojadą trasą do Zgierza, gdzie dotrze więcej pociągów z Kaliskiego?
Pabianiczanin - 10-10-2010, 10:27
Temat postu:
Raczej część będą kursować na Kaliski a część może tylko na Widzew w co wątpię
Anonymous - 10-10-2010, 17:08
Temat postu:
Z Widzewa jest możliwość zjazdu do Zgierza jednotorem przez Radogoszcz a IR najprawdopodobniej pojadą przez Olechów (nie wiem czy z postojem czy bez) na Kaliski lub go ominą (podg Retkinia) Very Happy
Pabianiczanin - 10-10-2010, 19:57
Temat postu:
Kaliskiego raczej nie ominą.A jeżeli już to może na ten czas osobówki której jeździły z Fabrycznego do Koluszek i dalej będą kursować np:z Sieradza
Radek - 12-10-2010, 21:40
Temat postu:
Zaraz po opublikowaniu zarysu rozkładu jedna z ogólnopolskich gazet skrytykowała Intercity za to, że część pociągów ominie Łódź Widzew. Sprawdziłem na kolej.one.pl - wbrew temu, co pisała gazeta odcinek Łódź Widzew - Łódź Chojny jest dwutorowy. To właśnie odcinek Łódź Widzew - Zgierz jest jednotoorwy. Skąd więc to omijanie Widzewa?
Damian Łódź - 12-10-2010, 21:47
Temat postu:
Radek, był kiedys dwutorowy, teraz jest jednotorowy (dot. Chojny-Widzew).
Anonymous - 13-10-2010, 14:06
Temat postu:
Z tego co ja wiem ten odcinek jest dwutorowy, ale tylko jeden tor jest zelektryfikowany.
ET05 - 14-10-2010, 16:26
Temat postu:
A co z brakującymi torami na estakadzie przy Kaliskiej? Jak ma tam kończyć/zaczynać bieg więcej pociągów to najwyższy czas je położyć...
Pabianiczanin - 14-10-2010, 16:54
Temat postu:
Ja napiszę tak że na Kaliskim powinno być tak:
Perony 4 i 5 powinny być dla pociągów zaczynający lub kończący bieg od strony Zgierza a perony 1,2 i 3 przelotowe lub dla rozpoczynających biegi pociągów dalekobieżnych w stronę Sieradza i Widzewa.
A teraz mam pytanie:

Dlaczego jeden z torów przy peronie 2 na dworcu Łódź Kaliska jest końcowy Question
railman93 - 14-10-2010, 17:26
Temat postu:
Pabianiczanin napisał/a:

Dlaczego jeden z torów przy peronie 2 na dworcu Łódź Kaliska jest końcowy Question


To jest tor dla pociągów rozpoczynających jazdę w kierunku Zgierza/ Kutna/ Torunia
Pabianiczanin - 14-10-2010, 17:29
Temat postu:
railman:to przecież mogły by rozpoczynać na 4 i 5 peronie.
railman93 - 14-10-2010, 19:04
Temat postu:
No ale jest tak i nie potrzeba tamtych peronów no..

Nikt teraz nie będzie ich otwierał
Pabianiczanin - 14-10-2010, 19:12
Temat postu:
Oj tak masz rację.A jeszcze pamiętam jak jakieś z 5 lat temu z tamtych peronów odjeżdżałem pociągiem pospiesznym do Kołobrzegu i wracałem.ale wtedy na Kaliskim było więcej pociągów nie to co teraz.
A co do obecnych peronów 4 i 5 to czasami lub jeszcze rzadziej zdarza się osobówka z Kutna czy do.
Damian Łódź - 14-10-2010, 20:54
Temat postu:
Pabianiczanin, parę sezonów temu pociąg nocny do Kołobrzegu ruszał z peronu 6 i tez tam konczyl a sporadycznie na 5. Ale to juz historia.
Pabianiczanin - 15-10-2010, 10:02
Temat postu:
Damian Łódź:Tak zgadza się a przez pomyłkę i pamięć zapomniałem o 6 peronie.
EP07Budyn - 19-10-2010, 14:01
Temat postu:
Na stacji Łódź Kaliska tor nr 5 przy peronie 2 kończy się kozłem oporowym dlatego, że jeszcze w linii toru znajduje się nastawnia wykonawcza i do czasu wyburzenia tej nastawni, a stanie się to nie wiadomo kiedy, ten tor tak będzie zakończony. Co do szlaku Łódź Chojny - Łódź Widzew czynny jest tylko tor nr 2 po którym jest prędkość rozkładowa 80 km/h natomiast tor nr 1 jest zamknięty na odcinku od Łodzi Chojen do dawnego posterunku odgałęźnego Łódź Dąbrowa, natomiast na odcinku od Łodzi Widzewa do Łodzi Dąbrowy służy tylko pociągom towarowym do dojazdu do terenów bocznicy na Dąbrowie.
Anonymous - 19-10-2010, 19:14
Temat postu:
Czy ktoś może wie co byłoby trzeba zrobić, aby możliwa była jazda po obydwu torach na całym odcinku z Widzewa do Kaliskiej?
Damian Łódź - 19-10-2010, 19:17
Temat postu:
Być może remont, aczkolwiek nie widzę większego sensu przy obecnej liczbie pociągów na tej łącznicy.
Tak jak kolega EP07Budyń napisał jest w 100% prawdziwe.
Nie pamiętam ale już od paru lat czynny jest 1 tor i 2 nie potrzeba.

Podobna sytuacja jest za Olechowem w drodze do Widzewa, tez jest czynny jeden tor i więcej nie potrzeba.
Anonymous - 19-10-2010, 19:26
Temat postu:
Teraz nie potrzeba, ale gdy zamkną Fabryczną to jeden tor mógłby nie wystarczyć gdyby wszystkie pociągi miały jeździć przez Widzew na Kaliską.
Damian Łódź - 19-10-2010, 19:30
Temat postu:
norbert, przelot składu między Widzewem a Chojnami to 9-11minut. Więc dlaczego ma nie starczyc?
Równie dobrze REGIO z Widzewa na Kaliską może smignac przez Zgierz, żabieniec.
Np. REGIO Ł.Widzew 6:15-Zgierz 6:33/38-Łódź Kaliska 6:53
lub
REGIO Ł.Widzew 6:15-Chojny 6:26-Kaliska 6:39
14 minut różnicy ale jak by nie było alternatywa jest.

No i mozna wyrzucic IR Warszawa-Łódź bo prawdopodobnie ich nie będzie ze względu min na modernizację Skierniewice-Warszawa, oczywiscie w tym wypadku jakos TLK Icków jakoś moga a IR nie.
Pabianiczanin - 19-10-2010, 19:32
Temat postu:
Ale na nieczynnej stacji Łódź Chojny są dwa tory czynne wiem bo jak ja jechałem IR '''Prosna'' z Warszawy do Wrocka to się mijał z z jakimś pociągiem pasażerskim nie wagonowym.
Damian Łódź - 19-10-2010, 19:36
Temat postu:
Pabianiczanin, od Chojen do ŁKT szlak jest dwutorowy, następnie 2 tory idą na podg. Retkinia,a 1 tor na Kaliską, gdzie wjazd z tego kierunku moze byc tylko na perony 1,2,3 z wyjątkiem toru 5 w peronie 2.
Anonymous - 19-10-2010, 19:38
Temat postu:
Damian Łódź, Czyli uważasz, że wszystkie pociągi REGIO i TLK bez problemu mogą jeździć na Kaliską?
Damian Łódź - 19-10-2010, 19:42
Temat postu:
norbert, ze zmieszczeniem wszystkich REGIO od strony Koluszek na Kaliską przez Chojny, może byc kłopot bynajmniej w okresie rannym. Ale nie wymusza to remontu 2 toru na szlaku Widzew-Chojny,jest alternatywa p. Olechów ale to z pominieciem Widzewa i opcja jazdy p.Zgierz co czasowo byłoby porównywalne do innego rozwiązania jak puszczenie Koluszki-Widzew(zm.czoła)-Olechów-Chojny-Kaliska.

ps. jedno mnie zastanawia gdzie IC postawi 7 składów wagonowych na nocowanie w st. Łódź Kaliska, dla mnie to tam są tylko 3 wolne tory,bo 3 pozostałe zajmują wagony PR. A na kiblowni nie postawią bo nawet dla kibelków jest ciasno.
Pabianiczanin - 19-10-2010, 19:49
Temat postu:
Aha tego to akurat nie wiedziałem ale mijanki tam mogły by być bez problemu.tak przynajmniej z mojego punktu widzenia się wydaję.

Damian:a może będą stać na peronach 4,5 i 6 lub na 1,2,3 bo i tak w nocy praktycznie ruch pociągów pasażerski przez Łódź jest znikomy.
Anonymous - 19-10-2010, 19:54
Temat postu:
Może część tych składów będzie nocować na Widzewie.
A wiadomo może czy pociągi będą zatrzymywały się na Chojnach? Perony jeszcze tam są, tylko poczekalnia i kasa by się przydała. Czy ten budynek jest już totalnie zdewastowany?
Damian Łódź - 19-10-2010, 19:58
Temat postu:
być może właśnie w peronach 4,5,6 tylko na nich długich składów powyżej chyba 6 wagonów się nie postawi.
Mozna by było na 2 peronie, bo 3 i 1 trzeba zostawic, bo jakis tam ruch w nocy będzie.
Natomiast nocowanie składów na Widzewie wiąże się z podsyłami składów co generuje koszty, bo druzyna raczej tez powinna jechac, jak to ma miejsce na Włókniarzu i Asnyku gdzie druzyna bodaj IC Kutno zaprowadza skład na Fabryczną tam nocuje i rano wraca.

ps. postoje TLK na Chojnach jak znalazł ale oczywiście PLK blokuje nie wiadomo dlaczego.
Pabianiczanin - 19-10-2010, 20:03
Temat postu:
Ale raczej prawdopodobnie na peronach 4,5 i 6 no a raczej 6 wagonów tam się nie da postawić np:na peronie 5 gdzie jeden tor jest całkowicie zamknięty.
A na terenie gdzie stoją lokomotywy nie można było by zostawić tam składu Question
Damian Łódź - 19-10-2010, 21:14
Temat postu:
Pabianiczanin, tam gdzie loki stoją to nie bardzo, ogólnie nie wiem jak oni chca to zorganizowac,cieniutko to widze.
Pabianiczanin - 20-10-2010, 10:42
Temat postu:
Damian:A co będziemy gdybać jak zamkną Fabryczny to się po prostu pojedzie na Kaliski i się zobaczy gdzie będą stać te wagony.
A ciekaw jestem co z pociągami osobowymi z Fabrycznego gdzie je przeniosą.
Damian Łódź - 20-10-2010, 10:47
Temat postu:
Pabianiczanin, masz rację. Co do kibli to nie wiem i póki co wyzej postawieni w PR też nie wiedzą. Jest 5 wyjsc dla kibli:
a) upchnięcie części kibli na ŁKT ale do tego potrzebna SM42
b) Olechów ale to trzeba z Cargulami się dogadac
c) Zgierz - 4 wolne tory postojowe
d) Łódź Widzew - ale ciezkawo
e) rozciągnac tory postojowe w kiblowni na Kaliskiej Język Śmiech

A tak naprawde to przekonamy się już niedługo.
Pozdrowienia
Pabianiczanin - 20-10-2010, 10:55
Temat postu:
No to się szykuje niezły kolejowy paraliż w Łodzi szczególnie na Kaliskim.

A co osobówek to może PR część osobówek które normalnie kursują do Koluszek ,Skierniewic ,Tomaszowa Maz. czy Częstochowy wydłuży do Sieradza lub tylko do Zduńskiej Woli to było by według mnie dobre rozwiązanie.

Również Pozdrawiam.
railman93 - 20-10-2010, 17:23
Temat postu:
To by było nawet dobre by osobówki z Koluszek, Skierniewic czy Tomaszowa od razu przechodziły na osobówki do Sieradza, Zgierza czy Kutna
Anonymous - 20-10-2010, 17:59
Temat postu:
Najbardziej pasowałyby relacje:
1) Kutno-Tomaszów
2) (Poznań-Ostrów)-Sieradz-Piotrków-Radomsko-(Częstochowa)
Ponieważ z Kutna do Piotrkowa i ze Skierniewic do Sieradza dojedzie się pociągiem TLK.
Pabianiczanin - 20-10-2010, 18:54
Temat postu:
norbert: Dobre te propozycje tylko nie napisałeś że pasowałoby Skierniewice - Łódź - Sieradz
Anonymous - 20-10-2010, 19:04
Temat postu:
Ze Skierniewic do Sieradza można dojechać bezpośrednim pociągiem TLK. Natomiast z Kutna do Tomaszowa lub z Sieradza do Radomska bezpośredniego pociągu nie ma. Więc uważam, że proponowane przeze mnie relacje powinny być utworzone w pierwszej kolejności.
Pabianiczanin - 20-10-2010, 19:16
Temat postu:
Też tak uważam.A oto moje propozycje:

1.Sieradz - Łódź - Łowicz (po remoncie linii do Łowicza)
2.Sieradz lub Łódź - Kutno - Płock
3.Łódź - przez:Częstochowa lub Tomaszów Maz. do Kielc
Anonymous - 20-10-2010, 19:20
Temat postu:
Cytat:
Łódź - przez:Częstochowa lub Tomaszów Maz. do Kielc

Jeżeli przez Tomaszów to przez Radom czy Opoczno?
Pabianiczanin - 20-10-2010, 19:33
Temat postu:
Ja bym wolał przez Radom ale jeżeli zrobić kilka takich osobówek to przez: Radom i Opoczno.
Anonymous - 20-10-2010, 19:45
Temat postu:
Rozumiem, że część tych ewentualnych pociągów jechałaby przez Radom, a część przez Opoczno, bo chyba nie ma nawet fizycznej możliwości żeby jeden pociąg jechał przez te obydwa miasta na raz. Very Happy Szkoda, że nie ma trakcji na odcinku Tomaszów-Skarżysko. Można by też pokusić się o takie połączenie:
Łódź-Idzikowice-Włoszczowa Płn.-Kielce.
conen - 21-10-2010, 14:40
Temat postu:
Jazda z Tomaszowa do Kielc przez Radom wymaga zmiany kierunku jazdy właśnie w Radomiu.
Pabianiczanin - 21-10-2010, 17:23
Temat postu:
Conen:Tak zgadza się ale Łódź dzięki temu miała by połączenie z Radomiem i Kielcami.
Anonymous - 21-10-2010, 20:23
Temat postu:
Moja propozycja: Sieradz-Kutno(2 pary)-Skierniewice (1 para) przez węglówkę. Obieg 1x EN57 Sieradz-Kutno, to te pociągi, które kończą Bieg w Kłodawie Laughing
Pabianiczanin - 21-10-2010, 20:25
Temat postu:
Cytat:
Moja propozycja: Sieradz-Kutno(2 pary)-Skierniewice (1 para) przez węglówkę.


A dlaczego przez węglówkę Question a nie przez Łódź Question
Anonymous - 21-10-2010, 20:26
Temat postu:
Bo tam nie ma połączeń. Totalne zero Smile
Poza tym jest niezła szlakowa, dlaczego jej nie wykorzystać Question A mieszkańcy wsi i miasteczek przy magistrali to gips Question Śmiech
Pabianiczanin - 21-10-2010, 20:29
Temat postu:
No chyba że tak.A dla odmiany puścić osobówkę relacji Sieradz - Łódź - Skierniewice
Anonymous - 21-10-2010, 20:30
Temat postu:
Dokładnie. Przynajmniej te 3 pary powinny być (przy założeniu dobrego rozkładu jazdy)
Pabianiczanin - 21-10-2010, 20:37
Temat postu:
A stacje początkowe i końcowe w Łodzi dla PR po zamknięciu Fabrycznego to jedynie zostaje Łódź Kaliska.
conen - 22-10-2010, 07:54
Temat postu:
Połączenie Łodzi z Kielcami jest potrzebne - wiem bo sam jeżdżę i zawsze trzeba jakieś kombinacje uprawiać.

Najprościej szynobus ze Skarżyska do Tomaszowa jako regio dalej zaś prosto do Łodzi bez przystanków.

Jeszcze w 1992 roku były pośpiechy Kielce - Łódź Fabryczna właśnie przez Radom.
Pabianiczanin - 22-10-2010, 18:45
Temat postu:
conen: Tak zgadza się tylko żeby taki pociąg był o rozsądnych porach.
Anonymous - 02-11-2010, 23:11
Temat postu:
Już wiemy, że PR-y nie wpadły na ten genialny pomysł, aby połączyć dwa pociągi w jeden np. Kutno-Łódź-Tomaszów czy Sieradz-Łódź-Częstochowa. Wielka szkoda. Sad
railman93 - 03-11-2010, 08:19
Temat postu:
może to nastąpić w korekcie marcowej :p
Pabianiczanin - 03-11-2010, 13:42
Temat postu:
Również od nowego RJ wydłuży się czas przejazdu pociągów między Łodzią a Warszawą i to spowodowane będzie raczej remontem torów między Skierniewicami a Warszawą.
ale z tymi osobowymi to mogli by już zrobić te połączenia Sieradz - Skierniewice i Kutno - Tomaszów czy Kutno - Częstochowa.
Ale jak napisał railman może to nastąpić w korekcie.oby.
ET05 - 04-11-2010, 20:52
Temat postu:
conen napisał/a:
Połączenie Łodzi z Kielcami jest potrzebne - wiem bo sam jeżdżę i zawsze trzeba jakieś kombinacje uprawiać.


Łódź - Końskie ma sens, do Kielc mniej (kiedyś było skomunikowanie w Skarżysku na osobówkę z wieczornego z Łodzi - przesiadało się kilka osób, co ciekawe więcej przesiadało się na osobówkę w stronę Radomia). W Końskich parę osób jadących do Kielc przesiadała się na PKS ...Łódź - Tarnobrzeg.

conen napisał/a:
Jeszcze w 1992 roku były pośpiechy Kielce - Łódź Fabryczna właśnie przez Radom.


Chyba do 1995 jeździł, stał z godzinę w Radomiu, z/do Kielc w sumie pusty jechał. Skrócony do Radomia przed wycięciem. Po zawaleniu mostu w Sandomierzu Łódź - Zagórz śmigał jakiś czas przez Kielce.
Pabianiczanin - 10-11-2010, 21:01
Temat postu:
Jednak dworzec Łódź Fabryczny będzie zamknięty od 1 września a nie od 1 marca.Bo mają najpierw wyremontować (Tylko) tory między stacją Łódź Widzew a Łódź Kaliską a pociągi jadące z i do Warszawy będą mieć ponoć postój na stacji Łódź Chojny.
Anonymous - 11-11-2010, 00:18
Temat postu:
Pewnie wyremontują ten drugi tor pomiędzy Widzewem i Kaliską żeby wszystkie pociągi mogły bez przeszkód ,,śmigać'' w obydwu kierunkach.
lodzianinn - 11-11-2010, 11:36
Temat postu:
Znów przesuneli datę, to już trzecia. Hmm Mam nadzieję że 1 września wezmą się do roboty Exclamation
Obleśny Szczur - 31-01-2011, 23:52
Temat postu:
Cytat:
Jednak dworzec Łódź Fabryczny będzie zamknięty od 1 września a nie od 1 marca


Skąd takie info? Tabela 601 wyraźnie pokazuje, że ostatni pociąg ma odjechać 28 lutego.
railman93 - 01-02-2011, 10:58
Temat postu:
Bo z winy PLK a są błędy w tabelach...
Obleśny Szczur - 01-02-2011, 15:41
Temat postu:
To gdzie w takim razie jest poprawny rozkład? Hafas też pokazuje, że wszystko co odjeżdża z Fabrycznego będzie tylko do 28 lutego. Tam też jest błąd z winy PLK? Na stronie i-pr także nie da się zamówić biletu na jakikolwiek IR z Fabrycznej po 28 lutego, pokazuje się informacja, że nie ma połączeń w wybranym dniu. Żadna z wydanych do tej pory poprawek do SRJP także nie każe poprawiać tej daty w tabeli 601.
Więc jeśli twierdzicie, że są błędy i w rzeczywistości jest inaczej - proszę o źródło.
Pabianiczanin - 01-02-2011, 17:37
Temat postu:
Fabryczny to jednak będzie zamknięty 1 września bo w rozkładach PKP pisze że pociągi do i z dworca Kaliskiego do Warszawy będą kursować od 1 września
Anonymous - 01-02-2011, 18:47
Temat postu:
Miejmy nadzieję, że do 1 września wyremontują te obydwa tory z Widzewa na Kaliską, aby wszystkie pociągi które jeżdżą teraz na Fabryczny mogły bez przeszkód jeździć na Kaliski.
Pabianiczanin - 01-02-2011, 21:47
Temat postu:
A czy ktoś wie co z ŁKA Question
Anonymous - 01-02-2011, 21:51
Temat postu:
@Norbert

Pierwszego nie trzeba zrywać wystarczy podsypać, V max 80-90, natomiast ten drugi woła o pomstę do nieba, choć za Dąbrową jest czynny (Vmax 20 km/h) Sad
Anonymous - 11-02-2011, 19:07
Temat postu:
Mam pytanie. Jak wygląda sprawa z odcinkiem Łódź Kaliska Towarowa-Łódź Kaliska? Dzisiaj tamtędy jechałem i zauważyłem, że jest on jednotorowy. Co prawda obok są jakieś tory, ale one prowadzą chyba na ten drugi nie używany most, choć może się mylę. Czy jest możliwe, aby na czas remontu fabrycznej korzystać z tego drugiego chyba nigdy nieużywanego mostu nad ulicą bodajże Bandurskiego?
Pabianiczanin - 11-02-2011, 19:47
Temat postu:
Cytat:
Mam pytanie. Jak wygląda sprawa z odcinkiem Łódź Kaliska Towarowa-Łódź Kaliska? Dzisiaj tamtędy jechałem i zauważyłem, że jest on jednotorowy. Co prawda obok są jakieś tory, ale one prowadzą chyba na ten drugi nie używany most, choć może się mylę.


Tak zgadza się
Damian Łódź - 11-02-2011, 22:42
Temat postu:
norbert, póki co jadac z ŁKA na ŁKT nie ma mozliwości inaczej niż tym jednotorem, ale nie sadze by stanowił ów jednotor jakikolwiek problem przy ŁKA. A drugi tor z Chojen na Widzew juz kilka lat jest nieczynny i raczej poki co nie zanosi sie na remont.
Anonymous - 12-02-2011, 13:15
Temat postu:
A jak wygląda sprawa z tym drugim wiaduktem? Czy jest możliwość by z niego korzystać w czasie remontu Fabrycznej, tak aby pociągi z kierunku Widzewa mogły wjeżdżać na perony bodajże 4, 5 i 6?
railman93 - 12-02-2011, 13:34
Temat postu:
Nie ma możliwości.
MNK - 24-03-2011, 09:10
Temat postu:
Według planu remontów PLK na ten rok, to tor numer 2 (540stki Łódź Chojny- Łódź Widzew) ma mieć czasowe zamknięcie, czyli może to będzie przystosowanie do prowadzenia ruchu po dwóch torach? Daty 1.07-10.07.11r. oraz 02.08-03.08.11r.
Obleśny Szczur - 24-03-2011, 23:29
Temat postu:
W 10 dni to mogą go najwyżej zaorać i kisiel tam zasadzić.
ET05 - 06-04-2011, 20:30
Temat postu:
norbert napisał/a:
A jak wygląda sprawa z tym drugim wiaduktem? Czy jest możliwość by z niego korzystać w czasie remontu Fabrycznej, tak aby pociągi z kierunku Widzewa mogły wjeżdżać na perony bodajże 4, 5 i 6?


Wystarczy położyć tory. Ale przecież niedasię.
Obleśny Szczur - 06-04-2011, 21:08
Temat postu:
Cytat:
Wystarczy położyć tory.


A widziałeś w jakim stanie jest ten wiadukt, że tak twierdzisz? Tam już nic nigdy nie pojedzie, ten wiadukt nadaje się tylko do rozbiórki.
ET05 - 06-04-2011, 22:19
Temat postu:
A ile lat ma ten wiadukt?
Obleśny Szczur - 07-04-2011, 01:21
Temat postu:
Coś koło 20 chyba będzie. Tak czy siak, beton sie kruszy, wyłazi zbrojenie, cały "wierzch" nigdy nie był niczym zabezpieczony, to po prostu goły beton, z którym woda i mróz wiadomo co zrobiły.
Anonymous - 07-04-2011, 11:22
Temat postu:
A można na niego wejść? Naprawdę nie dałoby się po nim jeździć przez te 3 lata kiedy fabryczna będzie zamknięta? Znacznie usprawniłoby to ruch na kaliskiej.
Obleśny Szczur - 07-04-2011, 14:57
Temat postu:
Można na niego wejść tylko od strony południowej, czyli od strony Kaliskiej Towarowej, z drugiej strony jest kilkumetrowa dziura w ziemi, a dokładniej nie wypełniona przestrzeń pomiędzy dwoma betonowymi ścianami.
Dokładny stan techniczny należałoby zbadać, ale szczerze wątpię żeby coś dało się z tym zrobić - wymagałoby to kosztownego remontu. Należy też pamiętać, że oprócz samego wiaduktu należałoby zająć się układem torowym na "końcu" Kaliskiej Tow. - jest tam cała głowica rozjazdowa, ale wszystkie urządzenia srk są zdemontowane, kilka lat wyburzono budynek nastawni i nie ma sieci nad wszystkimi torami. Krótko mówiąc nie warto kasy w to pakować.
ET05 - 08-04-2011, 12:15
Temat postu:
Bez przesady. Wybudowano toto jakieś 15 lat temu, nie używane, sama konstrukcja wyglądała na solidną. A na końcu ŁK Towarowej w sumie wystarczy 1 tor i 1 rozjazd na 2 tory na wiadukcie. Czy to jakiś ogromy problem?
Obleśny Szczur - 08-04-2011, 15:55
Temat postu:
Cytat:
wyglądała na solidną

Dobrze powiedziane, wyglądała. Teraz już nie.
Cytat:
A na końcu ŁK Towarowej w sumie wystarczy 1 tor i 1 rozjazd na 2 tory na wiadukcie. Czy to jakiś ogromy problem?

A wiesz, że na to potrzeba przetargu i mnóstwa formalności? Które będą kosztować więcej niż samo położenie toru.
Anonymous - 28-05-2011, 19:50
Temat postu:
W piątek obejrzałem sobie ten most, wg mnie nie wygląda najgorzej. Jak wygląda sprawa tym przejściem podziemnym po drugiej, nieużywanej stronie kaliskiego dworca? Czy na odcinku Widzew-Chojny jest coś robione?
bungi - 29-05-2011, 11:07
Temat postu:
A co ma być z tym przejściem? Normalnie wygląda, ludzie chodzą, samochody jeżdżą...
Anonymous - 29-05-2011, 11:22
Temat postu:
Chodziło mi o to przejście do którego jest zastawione wejście od strony krańcówki autobusowej. Przejście po peronami bodajże 4, 5 i 6.
bungi - 29-05-2011, 12:37
Temat postu:
A to tam nie ma przejścia. Drzwi są zastawione, a za nimi są takie dziury w betonie. Wiem bo szukaliśmy tam kiedyś kotów. Nawet jak się za te drzwi przedostaniesz to będziesz w środku niczego Wink


Zobacz sobie jak to wygląda, fotki w miarę aktualne:

http://www.mmlodz.pl/photo/969079/Zej%C5%9Bcie+do+nieczynnego+przej%C5%9Bcia+podziemnego+na+peronach+4%2C+5+i+6#photoBrowsing

teraz jestem przeziębiony, ale jak wyzdrowieje to mogę w tym tygodniu tam wyskoczyć i obfocić co Cię interesuje...
Anonymous - 29-05-2011, 13:07
Temat postu:
Czyli to przejście w środku nie jest ukończone. Szkoda, że nie dokończono modernizacji kaliskiej, czy jedynym problemem były pieniądze, konkretnie ich brak? W jakich dokładnie latach modernizowany był ten dworzec?
Radek - 05-06-2011, 11:35
Temat postu:
Jak byłem w kwietniu na Kaliskim, to zauważyłem nie tylko brak elektryfikacji na drugim, nieużywanym wiadukcie, ale również brak szyn w niektórych miejscach od strony peronów 5, 6 w kierunku wiaduktu. Sama konstrukcja wiaduktu generalnie straszy i myślę, że prędzej czy później kolej będzie musiała coś z tym zrobić.
Anonymous - 09-06-2011, 19:15
Temat postu:
Zadam chyba dość głupie pytanie. Od strony peronów 4,5 i 6 wiadukt, a raczej to co go poprzedza porastają krzaki, a nawet drzewa, na trawie można zauważyć wydeptaną ścieżkę, niema żadnych napisów typu ''zakaz wstępu'', więc jeżeli pójdę tą ścieżką to mogą się do mnie doczepić sokiści itp? Czy był ktoś z was kiedyś na tym wiadukcie?
Obleśny Szczur - 10-06-2011, 16:24
Temat postu:
Sokiści na Kaliskim bywają rzadko (najszybciej ich spotkasz jak jest jakiś mecz na ŁKS-ie), możesz sobie po tym wiadukcie chodzić jak chcesz, nigdzie żadnych tablic nie ma, ale znacznie łatwiej jest na niego wejść od przeciwnej strony (od strony Kaliskiej Towarowej), po obu stronach są ścieżki (ta od strony Retkinii mocno zarośnięta), którymi można dojść aż do Wróblewskiego.
Anonymous - 10-06-2011, 16:46
Temat postu:
Ale przecież jakbym tam wszedł to podejrzewam, że zwracałbym na siebie uwagę i pewnie zaraz zainteresowałaby się mną policja itp. zwłaszcza, że w pewnym momencie kończą się barierki na tym wiadukcie.
bungi - 10-06-2011, 21:59
Temat postu:
Idź śmiało, nikt się nie przyczepi. Tylko po nocy uważaj, bo żuliki lubią tam się kręcić w krzaczorach.

Karmiliśmy tam swojego czasu zdziczałe koty i zwiedziłem te tereny zarówno z jednej jak i drugiej strony. Na samym wiadukcie nieprzyjemnie bo od cholery i więcej potłuczonego szkła.

I tak jak napisał gryzoń, lepiej iść od strony ŁKT. Nie pamiętam dokładnie czy przypadkiem od strony Kaliskiej przy samym wiadukcie nie było jakiś kosmicznych dziur nie do przejścia, chwila czasu minęła kiedy tam byłem.
Obleśny Szczur - 10-06-2011, 22:52
Temat postu:
Dokładnie, od strony peronów 5 i 6 przed betonową konstrukcją przęsła wiaduktu, są 2-3 metrowej głębokości dziury w ziemi, więc nie proponuję. Policja zwróci uwagę? Nie zwraca uwagi jak kogoś biją i okradają na ulicy, to tym bardziej nie zwrócisz uwagi. Dopóki jeszcze nie było tam masy szkła chłopaki na deskach śmigali po tym wiadukcie.
Anonymous - 04-07-2011, 18:51
Temat postu:
Dzisiaj byłem na kaliskiej i faktycznie mieliście racje od strony dworca na wiadukt nie da się wejść, no chyba, że poszedłbym tam z drabiną. Very Happy
Doszedłem także do wniosku, że po zamknięciu fabrycznej, kaliska nie jest w stanie przejąć całego ruchu, ponieważ na fabrycznej jest 6 torów, które w godzinach szczytu wszystkie są zajęte, a na kaliskiej są tylko 4 tory na południe, a dodatkowo jest jeszcze ruch w kierunku Sieradza. Tak więc zasypanie tych ogromnych dziur i nawet prowizoryczne położenie na wiadukcie dwóch torów sprawiłoby, że pociągi od strony Koluszek mogłyby wjeżdżać na perony 4,5,6 i dzięki temu wszystkie pociąg z fabrycznej mogłyby kursować na kaliską i Łódź wreszcie miałaby jeden główny dworzec. Dziwie się, że PLK nie wpadnie na taki pomysł. Koszty chyba nie byłyby duże, tory na wiadukcie mogłyby być przecież używane.

Ogólnie dworzec kaliski to można o kant d... potłuc. Ten który to projektował nie miał chyba pojęcia jak projektuje się dworce, widać, że najbardziej lubił projektować schody, przejścia i zejścia których na kaliskiej nie brakuje. Każdy peron zaczyna się i kończy w innym miejscu, ma inną długość i szerokość. Cała stacja jest zrobiona jakby w klin. Wiaty na peronach to przecież przed niczym chyba nie chronią, bo są za wysokie. Peron szósty to prawie na Żabieńcu jest.
Wg mnie budynek powinien stać na środkowym peronie, a same perony powinny zaczynać się równo z nim i ciągnąć się na północ. Wejście do budynku od strony miasta powinno prowadzić po schodach lub podjeździe. Dworzec kaliski przypomina mi dworzec w Kamieńcu Ząbkowickim, tylko że tam jest to wszystko lepiej pomyślane.
Co się stanie z kaliską po wybudowaniu nowej fabrycznej?
Obleśny Szczur - 04-07-2011, 19:17
Temat postu:
Zacznijmy od tego, że zamiast to wszystko przebudowywać i stawiać to straszydło co teraz stoi powinni zostawić stary budynek (który był zabytkowy!) i tylko ten wiadukt zrobić do końca, teraz żeby coś tam zrobić to pewnie by było trzeba tony papierów, pozwoleń, jakiś badań wytrzymałości, a więc przetargów itd.
Sądzę, że z Kaliską nie zrobią nic, dopóki nie ruszy budowa linii na lotnisko i tunelu. Jak na razie od 2 miesięcy dłubią schody wejściowe do budynku dworca od strony parkingu. I tyle "robi się".
Sunseed - 07-07-2011, 18:01
Temat postu:
norbert napisał/a:

Co się stanie z kaliską po wybudowaniu nowej fabrycznej?



Nic, wcale nie straci Smile po 2016r nawet zyska Smile
bungi - 08-07-2011, 03:02
Temat postu:
Oświeć co zyska...?
Sunseed - 08-07-2011, 12:17
Temat postu:
bungi napisał/a:
Oświeć co zyska...?


Wschodnią stronę, a wcześniej połączenia ŁKA :>
Obleśny Szczur - 09-07-2011, 14:23
Temat postu:
Dobry żart, skąd te informacje wywróżyłeś? Z artykułów w szmatławym Expresie?
Sunseed - 09-07-2011, 15:09
Temat postu:
Nie wiem jak to wyjaśnić... przecież to powszechnie wiadome informacje.
Obleśny Szczur - 10-07-2011, 20:06
Temat postu:
Wierzysz w to? Informacje te są powszechnie znane do... następnych wyborów.
Damian Łódź - 11-07-2011, 00:48
Temat postu:
dlaczego mówicie że "EI" to szmatławiec?

Kaliski nigdy chyba nie doczeka się otwarcia tej "drugiej" części.
Obleśny Szczur - 11-07-2011, 19:22
Temat postu:
Bo nigdy nie piszą w nim prawdy, i zawsze wszystko opisane jest na opak, z wybujałą fantazją. Jak w Fakcie. EOT
Radek - 31-07-2011, 14:36
Temat postu:
Czy od 1.09 pociągi faktycznie przestaną wjeżdżać na Fabryczny, czy też będzie kolejna obsuwa? Czy przy nowym podziemnym dworcu przewidziano jakieś tory postojowe? Przez jakiś czas będzie to przecież dworzec czołowy.
Anonymous - 02-08-2011, 12:25
Temat postu:
Dołączam się do pytania @Radka. Czy 1.09.2011r. to rzeczywiście koniec ,,starej'' fabrycznej?
Radek - 14-08-2011, 11:35
Temat postu:
Pewnie znów się wszystko przesunie, moja propozycja dla teelek albo IR po otwarciu Łowicz - Zgierz: Warszawa - Łowicz - Zgierz - Łódź Widzew - Łódź Olechów - Łódź Kaliska.
Damian Łódź - 14-08-2011, 12:30
Temat postu:
Radek, a czemu tak na około?
Radek - 14-08-2011, 14:59
Temat postu:
Chyba żeby szybciej dojechać do Widzewa no i w ten sposób ominąć wąskie gardło Widzew - Chojny.
railman93 - 14-08-2011, 20:46
Temat postu:
A po co kombinować z Widzewem? Od razu ze Zgierza na Kaliski...

Ps. Zamknięcie Fabrycznego podobno przesunięte na 15 października
Obleśny Szczur - 14-08-2011, 21:25
Temat postu:
Nawet nie podobno, ale na pewno. Mam potwierdzoną informację z ŁZPR.
Pabianiczanin - 29-08-2011, 09:47
Temat postu:
railman93 napisał/a:
A po co kombinować z Widzewem? Od razu ze Zgierza na Kaliski...

Ps. Zamknięcie Fabrycznego podobno przesunięte na 15 października


Tak zgadza się 15 października zamknięcie Fabrycznego.Jest reportaż o tym w Dzienniku Łódzkim.
Tylko pytanie co z PKS-ami.
Beatrycze - 29-08-2011, 10:59
Temat postu:
15 października Łódź Widzew zastąpi Łódź Fabryczną

Jak podaje „Dziennik Łódzki”, już 15 października pociągi nie będą odjeżdżały z dworca Łódź Fabryczna. Cały praktycznie ruch przejmie stacja Łódź Widzew. Dla wielu pasażerów spowoduje to mnóstwo utrudnień.

Według podróżnych, wokół dworca Widzew jest za mało parkingów, brakuje wiat, a żeby dostać się na perony, trzeba korzystać z niewyremontowanej, dziurawej kładki nad torami.

Remont dworca Widzew kosztował 6,5 mln zł. Wybudowano m. in. parking na 400 pojazdów, a autobusy zatrzymują się tuż przy dworcu. - Nie wyobrażam sobie znalezienia wolnego miejsca na parkingu. Już teraz 80 procent miejsc parkingowych jest zajętych – mówi jeden z podróżnych. Mieszkańcy bloków znajdujących się niedaleko dworca obawiają się, że podróżni dojeżdżający na stację samochodami, będą blokowali miejsca parkingowe w osiedlowych uliczkach.

Według dziennika, na przeprowadzce dworca mogą skorzystać restauratorzy. Dotychczas z dworca korzystali głównie okoliczni mieszkańcy, a od 15 października zdecydowanie wzrośnie znaczenie obiektu.

- Nie wiem, czy wszyscy oczekujący na pociąg pomieszczą się w budynku dworca. Jest tu mało miejsca. Mam nadzieję, że będą działały więcej niż dwie kasy, jak ma to miejsce obecnie. Warto też pomyśleć o zadaszeniu peronów – mówi podróżny.

Wiosną miało być zbudowane przejście podziemne, które umożliwiałoby bezpieczne dotarcie na perony, ale na razie nie wiadomo, czy w ogóle powstanie.

Więcej...

źródło: Dziennik Łódzki / Rynek Kolejowy
Pabianiczanin - 20-09-2011, 16:37
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/27344/Lodz_Zamkniecie_Dworca_Fabrycznego_dopiero_w_grudniu.htm
Krzychu191 - 16-10-2011, 11:07
Temat postu:
Mój mały "reportaż" z ostatnich dni funkcjonowania dworca:

fisch - 16-10-2011, 18:05
Temat postu:
Stało się faktem.

Klik.
Anonymous - 16-10-2011, 21:44
Temat postu:
Czy na odcinku Widzew-Chojny-Kaliska jest jakiś remont?
Czy jest może planowane od nowego rozkładu (2011/12) wydłużenie niektórych pociągów na Kaliską, które teraz kończą na Widzewie?
Teraz na ww. odcinku jeździ tylko 5 par pociągów. Przez większą część dnia ten odcinek jest ,,pusty''. Chyba nie będzie tak przez 4 lata, bo było by to trochę bezsensu? Po co byłoby otwierać stację na Chojnach? Dla 10 pociągów i to jeszcze kursujących 1-5? Absurd. Shocked
Obywatel - 17-10-2011, 09:47
Temat postu:
Chojny mają się stać częścią Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, więc remont na tym odcinku jest również uzasadniony to się po prostu przyda. A do do pociągów to tak, część pojedzie na Kaliski, tzn. będzie tam więcej kursów od Widzewa.
sopek - 17-10-2011, 11:00
Temat postu:
Trochę na ostatnią chwilę wystartowali z remontem Łódź Chojny-Kaliska, ale wg planów mają to skończyć do grudnia.
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydarzenia/modernizacja-linii-objazdowej-lodz-widzew-lodz-chojny-lodz-kaliska-4578/

I pytanie, czy i kiedy- odcinek Ł Widzew - Ł Kaliska będzie wyremontowany na dwóch torach?


fisch - 18-10-2011, 07:10
Temat postu: Sprintem po peronach Łodzi Widzewa
Tylko u Nas, w Polsce, to jest możliwe.
Najważniejsza stacja w Łodzi, a tu kładkę zamykają. Brawo. Brawa

Sprint podróznych

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group