INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - Wynagrodzenie w KM

puscifer - 11-10-2010, 14:16
Temat postu: Wynagrodzenie w KM
Czy zwrócenie się na forum kolejowym przybliżenie wysokości zarobków maszynistów w spółce Koleje Mazowieckie będzie dużym nietaktem ? Mam na myśli maszynistów z około 20 - sto letnim stażem z trakcją elektryczną , bez nadgodzin . Wink
rufio198 - 11-10-2010, 21:32
Temat postu:
Ok 2,5-3 tys. Zależy od wielu czynników- nocne, km, itp,itd
pospieszny - 12-10-2010, 14:40
Temat postu:
Z takim wynagrodzeniem maszynistów KM-e musiałby odwołać większość pociągów z powodu braku personelu...

puscifer, Do 5 400 brutto w przedziale o który pytasz.
Szymek - 12-10-2010, 18:57
Temat postu:
Dlaczego maszyniści mają tak wysokie wynagrodzenie w stosunku do innych kolejarzy?

I mam jeszcze jedno pytanie:
Czy pracownicy zatrudnieni w Warszawie, mają większe podstawy np. od tych z Poznania, Szczecina, Wrocławia... Pytam, bo wiadomo że życie w stolicy jest droższe?!
PKPowiec - 12-10-2010, 19:02
Temat postu:
Szymek, w KMach nieźle płacą, w porównaniu do innych spółek. Lepiej jest tylko, podobno u prywaciarzy. A rozbieżność bierze się z tego, że mechanik ma bardziej odpowiedzialną robotę niż pracownik informacji czy kasjer.
Torreador - 13-10-2010, 21:18
Temat postu:
Cytat:
Czy pracownicy zatrudnieni w Warszawie, mają większe podstawy np. od tych z Poznania, Szczecina, Wrocławia... Pytam, bo wiadomo że życie w stolicy jest droższe?!

Prawda jest taka, że mało kto z osób zamieszkałych w Warszawie pracuje w KM. Nieporozumieniem byłoby płacenie pracownikom więcej dlatego, że tylko pracują w Warszawie. Tak, pracują w Warszawie ale mieszkają np. w Radomiu. Przyjeżdżając prawie codziennie do stolicy ze swoimi kanapkami.
W Poznaniu nie wiele lepiej...
rufio198 - 13-10-2010, 23:00
Temat postu:
Domyślam sie że mieszkając i pracując w centrali PR w Poznaniu wiesz lepiej ilu pracowników KM mieszka i pracuje w W-wie a ilu poza nią? Gratuluje wiedzy. Niestety zasmucę Cie - z tego co wiem KM-y nie chwalą się PR-om ilu pracowników jest z samej W-wy a ilu z poza niej. Ośmieszaj się dalej
pospieszny napisał/a:
Z takim wynagrodzeniem maszynistów KM-e musiałby odwołać większość pociągów z powodu braku personelu...

puscifer, Do 5 400 brutto w przedziale o który pytasz.


Kpisz czy szukasz wariata? Brutto to jest przed odliczeniem wszelkich haraczy jakie nasz kochane państwo z nas ściąga. Na rękę to jest kwota netto- celowo wprowadzasz w błąd jeżeli chodzi o zarobki.I takie zarobki podałem.

Szymek napisał/a:
I mam jeszcze jedno pytanie:
Czy pracownicy zatrudnieni w Warszawie, mają większe podstawy np. od tych z Poznania, Szczecina, Wrocławia... Pytam, bo wiadomo że życie w stolicy jest droższe?!


Zależy - jeszcze w latach 90, kiedy to mnie interesowało wiem że podstawa w W-wie była większa w stosunku do niektórych regionów w PL. Np.w W-wie było więcej niż w Małopolsce, Świętokrzyskim czy na Dolnym Śląsku. Jak mnie pamięć nie myli jedynie cześć Śląska ( Katowice, Gliwice) i Poznań miał porównywalne zarobki z W-wą. Mówię oczywiście o drk. Niekiedy były to dość spore różnice - np. to co w drk w W-wie było najniższą grupą, w drk w Kielcach czy Tarnowie było najwyższą. Nie pytaj mnie czemu- tego nikt nie wiedział.
W samej W-wie też było dziwnie - ja z dekretem starszego informatora miałem więcej niż maszynista z 20-letnim stażem na Olszynce. Trochę to dziwnie wyglądało jak dla mnie.
puscifer - 14-10-2010, 13:55
Temat postu:
Jeżeli 5400 brutto bez nadgodzin to gra jest warta świeczki Shocked Interesuje mnie jeszcze jeden aspekt tego zagadnienia . A mianowicie czy od tej kwoty jest odprowadzany haracz do Zakładu Utylizacji Szmalu ( ZUS ) ? Jak piszecie , że " prywaciarze " płacą więcej to może od razu bierzcie pod uwagę fakt - za ile godzin w miesiącu ?!
rufio198 - 14-10-2010, 15:05
Temat postu:
Jest. Wyraźnie napisałem że od kwoty brutto 5400 pobierane są haracze dla naszego kochanego państwa
pospieszny - 14-10-2010, 15:06
Temat postu:
Oczywiście świadczenia dla ZUS jak też inne mile widziane, płaci je pracodawca i pracobiorca.

Wynagrodzenie oskładkowane :5.392,22
ZUS - 739,11
US - 420,00
KCH -360,60
Po odliczeniu tych kwot zostaje do wypłaty.
Torreador - 14-10-2010, 16:35
Temat postu:
Cytat:
Domyślam sie że mieszkając i pracując w centrali PR w Poznaniu wiesz lepiej ilu pracowników KM mieszka i pracuje w W-wie a ilu poza nią? Gratuluje wiedzy. Niestety zasmucę Cie - z tego co wiem KM-y nie chwalą się PR-om ilu pracowników jest z samej W-wy a ilu z poza niej. Ośmieszaj się dalej

KM nie muszą się chwalić PRom abym znał te proporcje. Mogę mieszkać i w USA a jak ma się od lat dobry kontakt z pracownikami KM (wcześniej MZPR), to co ?
Jeśli ty wiesz ilu spośród pracujących KM mieszka w Warszawie to podaj te dane. Poprzyj swoją wypowiedź jakims dokumentem ze stemplem, przecież jesteś tak "oblatany" w KM. Nie chrzań głupot. Wiem, że biura w KM są opanowane od lat przez ludzi z prowincji. Jak narazie to ty ośmieszasz się, nie podając za ile godzin przepracowanych w miesiącu otrzymują maszyniści w KM taką płacę.
fisch - 14-10-2010, 17:39
Temat postu:
Świetny temat.
Gdybym był, może kiedyś, Prezesem KM, już dziś wiedziałbym że, nie muszę płacić tyle ile płacę.
Płaciłbym o wiele mniej. Bo i po co więcej, skoro popyt jest większy od podaży?
Skończcie ten smutny temat.
Chyba że poruszycie temat zarobków pracodawców? O, to byłoby ciekawe!

Myślicie, że pracodawcy i sztaby od informacji, tego nie czytają?
Biedacy.
rufio198 - 14-10-2010, 21:42
Temat postu:
Torreador napisał/a:

KM nie muszą się chwalić PRom abym znał te proporcje. Mogę mieszkać i w USA a jak ma się od lat dobry kontakt z pracownikami KM (wcześniej MZPR), to co ?


To nico - g.... wiesz i sie mądrzysz. Idź przekładaj papierki w Centrali w Poznaniu póki jeszcze masz co przekładać. Mieszkając w USA co najwyżej będziesz znać realny stan zatrudnienia w firmie kolejowej USA a nie w PL.

Torreador napisał/a:
Jeśli ty wiesz ilu spośród pracujących KM mieszka w Warszawie to podaj te dane. Poprzyj swoją wypowiedź jakims dokumentem ze stemplem, przecież jesteś tak "oblatany" w KM. Nie chrzań głupot.


A kto takie statystyki prowadzi? Może w PR-ach - w takim razie nie dziwie się że ta firma ma obiegowa nazwę Przewozy Agonalne. Nawet jakby takie dokumenty były to musiałbym być chory na głowę, żeby coś takiego na publiczne forum wklejać. To było raz. Dwa - ośmieszaj się dalej.Czekam Cierpliwie co jeszcze wymyślisz

Torreador napisał/a:
Wiem, że biura w KM są opanowane od lat przez ludzi z prowincji.


Biura to jeszcze nie cały KM. To zaledwie mała ( ale i tak za duża- generalnie biura powinny byc ograniczone do niezbędnego minimum - polecam dowiedzieć się ilu pracowników biurowych zatrudnionych było jeszcze z 3 lata temu w Szczakowej) cząstka pracowników KM

Torreador napisał/a:
Jak narazie to ty ośmieszasz się, nie podając za ile godzin przepracowanych w miesiącu otrzymują maszyniści w KM taką płacę.


Norma godzin . Dziwne nie ? Na kolei da się zrobić i nie trzeba sobie żył wypruwać.
I kto się ośmiesza misiu kolorowy?

//post moderowany. ~Iktorn
Torreador - 16-10-2010, 15:24
Temat postu:
Cytat:
Idź przekładaj papierki w Centrali w Poznaniu póki jeszcze masz co przekładać.

A ty idź kręcić korbą przez całe życie jak prostaczek. Bardzo skąplikowaną masz tą pracę Smile
Cytat:
ta firma ma obiegowa nazwę Przewozy Agonalne

Lepsza taka obiegowa nazwa niż Koleje Wiejskie - KM. Na tyle pieniędzy co wpakowano w KM tabor powinien być luksusowy a jest śmierdzący i stary.

[ Dodano: 16-10-2010, 16:26 ]
Cytat:
Nawet jakby takie dokumenty były to musiałbym być chory na głowę jak Ty żeby coś takiego na publiczne forum wklejać

Nie wiem dlaczego nie reaguje administrator na twoje wypowiedzi...

//post moderowany. ~Iktorn
Iktorn - 16-10-2010, 17:37
Temat postu:
Torreador, rufio198 - spokojniej i bez nerwów. Jak dalej będziecie się kłócić, to zamknę temat.
psim - 17-10-2010, 11:17
Temat postu:
Panowie, przestańcie. Wiadomo że Torreador ma kompleks odnośnie ludzi z "prowincji" (Łódź, itp.) przyjeżdżających pracować do "metropolii". Zawsze gdy ten kompleks się objawia - pisze że ci ludzie przywożą własne kanapki Wink

Zatem nie oczekiwałbym tu merytorycznej dyskusji.
Torreador - 17-10-2010, 13:26
Temat postu:
Zakompleksiony to ty jesteś ... wieśniaku Śmiech
Noema - 17-10-2010, 15:11
Temat postu:
Wyzywacie się, a potem się dziwicie, że moderatorzy dają ostrzeżenia. Jeszcze jeden post nie temat bądź nie wnoszący nic do dyskusji i zamknę temat. Torreador oczywiście ma ode mnie ostrzeżenie i to podwójne.
Damian Łódź - 17-10-2010, 19:14
Temat postu:
Następny wątek gdzie robi się burdel. Uprzejma prosba do moderatorów o zaprowadzenie porządku.
Co do kolegów wypowiadających się - trochę luzu proponuje.

Pozdrawiam
ET40 - 17-10-2010, 19:45
Temat postu:
Torreador napisał/a:
A ty idź kręcić korbą przez całe życie jak prostaczek. Bardzo skąplikowaną masz tą pracę

Takie coś to dopiero trąci pewnym stanem umysłu na "w" Śmiech .
domdom - 19-10-2010, 10:47
Temat postu:
Moze ja sie wypowiem.

Jako masyznista mam z grupy 1560 zł pracuje w KMach 4 lata. Przy normie godzin biorę okolo 2700-2900 na ręke. Przy nadgodzinach nawet 3200-3400 netto. Pozdrowienia dla znawców KMów z Poznania
Szymek - 19-10-2010, 14:37
Temat postu:
domdom, Przepraszam w jaki sposób z podstawy 1560brutto wychodzi Ci "na rękę" 2700-2900.- ? ? ?
domdom - 21-10-2010, 06:44
Temat postu:
Widać, że nie masz bladego pojęcia o zasadach wynagradzania maszynistów ale po kolei:
Norma 168.

1560 brutto podstawy
93,6 dodatek za staz pracy (4 lata)
234 premia procnetowa 15%
ok 500 za kilometry
przy 2 dniach sw. ok 222 za niedziele i swieta
120 zl za noce
225 diety druzyn pociagowych
550 zlotych za jednosobowa obsl. trakcyjna

Daje to ok 3500 brutto co daje 2560 na reke. Zrobiac dwie dodatkowe wychodzi po 3000 na reke.

Aha zapomnialem o dodatku za pr. w warunkach szkodliwych.

//nie cytuj przedmówcy. ~Iktorn
mechanikgagara - 21-10-2010, 07:00
Temat postu:
Ponieważ kolego w drużynach trakcyjnych dochodzi wiele dodatków min.
-dodatek za staż pracy;
-dodatek kilometrowy;
-dodatek za warunki szkodliwe;
-dodatek za prace w nocy;
-wynagrodzenie za pracę w niedziele i święta;
-premia procentowa;
-(ekwiwalent za deputat węglowy) nie wiem jak to się ma w KM-ach;
-dodatek za 1-osobową obsługą trakcyjną;
-diety drużyn pociągowych;
-dodatek za gotowość do pracy
To są przykładowe dodatki, różniące się w zależności od spółki.
domdom - 21-10-2010, 09:19
Temat postu:
Tak wegiel tez mamy Smile
oporny301 - 25-07-2011, 16:38
Temat postu: Podwyżka płac w Kolejach Mazowieckich
W samorządowej spółce Koleje Mazowieckie podwyżka wynagrodzeń od lipca br. w wysokości 165 zł brutto oraz jednorazowa premia w wysokości 500 zł brutto na 1-go zatrudnionego.

Źródło: ZZM
sebekg - 06-01-2012, 11:04
Temat postu:
Witajcie,

Mam kilka pytan. Chcialbym zatrudnic sie w KM na stanowisku konduktor badz kierownik pociagu. Ze swoich doswiadczen z KM - jezdzielm rok czasu na trasie sochaczew-warszawa zauwazylem iz kierownik pociagu a konduktor to jedna i ta sama osoba. Czy jest to mylne z mojeje strony spostrzezenie?

Na jakie wynagrodzenie mogl bym liczyc orientacyjnie ? (netto)
Jak dlugo trwa egzamin na ww stanowiska ?

Pozdrawiam i dziekuje za odp
S
siwiutki91 - 06-01-2012, 11:42
Temat postu:
w KMach nie spotkałem się z konduktorem. Ale może są.

Konduktor praktycznie jest od handlu, czyli zabezpieczyć wpływy, sprawdzić bilety, kierownik zaś też sprawdza bilety, zabezpiecza wpływy ale i daje odjazdy. Przed kierownikiem pociągu troche trzeba pojeździć konduktorem.
rufio198 - 06-01-2012, 21:12
Temat postu:
W tej chwili jeżeli są/będą organizowane kursy to tylko na konduktorów. Po roku czasu egzamin na kierownika. Co do reszty zadzwoń do kadr. W dziale ,,Praca'' na stronie KM-ów można znaleźć telefon do kadr w ogłoszeniach które tam ,,wiszą''. Tam Ci wszystko dokładnie powiedzą.

Ps. W KM-ach są konduktorzy
Szymek - 06-01-2012, 22:07
Temat postu:
Tak się mówi o ciężkiej sytuacji na rynku pracy, a na samym PKP i w kolejnictwie ile naborów już było w ostatnim roku!
Szkoda tylko że w zeszłym roku bezsensownie zwalniało się dobrych pracowników na PDO...
sheva17 - 20-01-2012, 23:12
Temat postu:
Czyli jak rozumiem KM-y płacą lepiej niż PKP IC. takze w przypadku maszynistów? Nie dziwię się czemu bilety są tak drogie...Ostatnio jak wracałem z Nasielska do stolicy obsługa wysadziła 4 osoby jadące bez biletu. To biedny region i ludzi na takie ceny zwyczajnie nie stać.
leszo - 08-02-2012, 09:52
Temat postu:
Z tego co mi wiadomo ze względu na politykę naszych rządzoących mamy najdroższy dostep do infrastruktury kolejowej w europie.
Co do maszynisty, dowiedz się ile zarabia kierowca w spedycji międzynarodowej ,potocznie kierowca tzw. tira.
W odróżnienieniu od maszynisty jedynym uprawnieniem jest posiadanie odpowiedniej kategorii prawa jazdy.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group