Cytat: |
"Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację." |
Cytat: |
Dla Szczekocin przydałoby się zatrzymać wszystkie IR do Krakowa, większość (albo i wszystkie TLK do Krakowa) oraz puścić ze dwie pary osobówek relacji Częstochowa Osobowa-Kraków Płaszów ( z czego jedną w C wydłużyć do Krynicy) |
kowal napisał/a: |
PR twierdzi, że nasz peron nie spełnia "wymogów technicznych". To oczywiście nie jest prawdą gdyż, parę razy jako grupy zorganizowane(wycieczki szkolne) jeździliśmy do i ze Szczekocin(pomimo formalnego zamknięcia stacji).
|
kowal napisał/a: |
PLK oddział Kielce i Przewozy Regionalne tez oddział Kielce udzieliły takiej odpowiedzi na temat przystanku kolejowego w Szczekocinach :/ |
Cytat: |
Kolej zainteresowana przystankiem w Szczekocinach
Jeszcze za wcześnie na fanfary, ale społeczna akcja "Przystanek Szczekociny" przynosi już pierwsze efekty! Młodzież ze Szczekocin podjęła się misji ratowania peronu kolejowego w swojej miejscowości. To konieczne, bo kolej chce modernizować trasę, a pierwszy etap inwestycji, który ma się zacząć w tym roku, zakłada m.in. likwidację szczekocińskiego przystanku kolejowego, nie przewidując możliwości odbudowy. Do Urzędu Miasta i Gminy w Szczekocinach trafiło tymczasem pismo z Przewozów Regionalnych, w którym spółka informuje, że jest wstępnie zainteresowana zatrzymywaniem pociągów w Szczekocinach, o czym poinformowała już zarządcę infrastruktury. To o tyle ważne, że bez takiego stanowiska PR nie byłoby większych szans na odbudowanie peronu. W piśmie podpisanym przez dyrektorkę pionu handlowego Przewozów Regionalnych Annę Lenarczyk czytamy ponadto, że spółka jest zainteresowana działaniami zarządcy infrastruktury, zmierzającymi do podniesienia przepustowości szlaku pomiędzy Kozłowem a Psarami. Ma to niebagatelne znaczenie przy ograniczeniu takich sytuacji, jak odwoływanie pociągów czy też wydłużenie czasu ich jazdy. Jak wynika z analizy potrzeb przewozowych gminy Szczekociny i okolicznych gmin oraz na podstawie działającej na tej linii stacji Włoszczowa Północ, Przewozy Regionalne szacują, że w ciągu doby z przystanku w Szczekocinach korzystałoby średnio 46 pasażerów. To - zdaniem PR - uzasadnia wprowadzenie postojów na tamtejszym przystanku. Na taki właśnie sygnał czekały osoby najbardziej zaangażowane w całą akcję. - Bardzo cieszy mnie taki rozwój sprawy. Wiem, jak ważne jest dla mieszkańców naszej gminy oraz gmin ościennych posiadanie możliwości korzystania, właśnie w Szczekocinach, z połączeń kolejowych. Przewozy Regionalne udowodniły, że najważniejszy jest dla nich pasażer, teraz czekamy na podobny gest ze strony PKP IC i Centrum Realizacji Inwestycji - zaznacza Łukasz Kowaleczko, inicjator przedsięwzięcia "Przystanek Szczekociny" na portalu społecznościowym Facebook. - To ogromny sukces wszystkich osób biorących udział w naszej akcji oraz tych, którzy nam pomagają. Zarówno mediów i samorządu z burmistrzem na czele, jak i ogromnej ilości osób wspierających nas dobrym słowem. Odpiera to ostatecznie wszystkie argumenty PKP PLK, aby całkowicie zlikwidować nasz peron - podkreśla Łukasz Kowaleczko. |
Cytat: |
Poseł Klepacz pyta o przystanek w Szczekocinach
Poseł SLD Witold Klepacz wystosował interpelację w sprawie reaktywacji przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny, złożoną do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. PKP PLK SA zamierza modernizować linię Kozłów - Koniecpol. Pierwszym etapem inwestycji, który ma się rozpocząć a tym roku jest m.in. likwidacja szczekocińskiego przystanku kolejowego nie przewidując możliwości odbudowy. Natychmiast ruszyła akcja społeczna "Przystanek Szczekociny" ukazując tym samym problem z jakim borykają się mieszkańcy. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu 10 lat temu, zlikwidowanych zostało również część autobusów, pozostałe kursują bardzo rzadko. Sytuacja ta jest uciążliwa dla wszystkich mieszkańców. Bardzo dużo osób pracuje w innych miastach, również młodzież dojeżdża do szkół ponadgimnazjalnych. Brak łatwego dostępu to olbrzymi problem również dla studentów. Czynna stacja kolejowa ułatwi szczekocinianom jak i mieszkańcom pobliskich miejscowości dojazd do Warszawy, czy Krakowa bez korzystania z oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów stacji Włoszczowa Północ. Takie rozwiązanie wpłynie również korzystnie na rozwój miasta i jego perspektywy - zauważa poseł Klepacz. Pod planem odbudowania peronu w miejscu starego lub utworzenia nowego w pobliżu wiaduktu Szczekociny - Goleniowy (DK nr 78) podpisują się mieszkańcy, oraz władze lokalne. Aby w drugim etapie uwzględniono budowę peronów przewoźnicy muszą powiadomić Centrum Realizacji Inwestycji PKP, że przewidują zatrzymywanie się pociągów w Szczekocinach. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych zapewniają, że dawno to uczynili. Jednak w wyniku nieporozumienia między poszczególnymi spółkami PKP, Szczekociny wraz z sąsiednimi gminami (to około 50 tys. osób) nadal pozostają bez dostępu do połączeń kolejowych. Zatrzymywanie pociągów w Szczekocinach z pewnością przyniesie wiele korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom. Podobny problem dotyczył miasta Włoszczowej, gdzie ostatecznie zaważyło dobro mieszkańców. W związku z powyższym kieruję do Pana Ministra następujące pytania: 1. Czy Ministerstwo Infrastruktury jest poinformowane o planowanej rozbiórce peronu w Szczekocinach mimo potrzeb społeczności lokalnej i miast ościennych wyrażanych akcją społeczną i protestami? 2. Jakie jest stanowisko Ministerstwa w sprawie uwzględnienia w planowanej modernizacji linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów - Psary przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny? 3. Czy Ministerstwo jest w stanie skoordynować prace trwające w PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji nad modernizacją linii kolejowej nr 64 z planami Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w sprawie zatrzymywania pociągów na przystanku Szczekociny? |