INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Mieszkańcy Szczekocin walczą o powrót pociągów

pospieszny - 26-10-2010, 17:45
Temat postu: Mieszkańcy Szczekocin walczą o powrót pociągów
Mieszkańcy Szczekocin walczą o kolejowe połączenie z Katowicami i Krakowem. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu ponad 10 lat temu, a z miejscowości trudno wydostać się dziś gdziekolwiek nawet autobusami, które kursują bardzo rzadko.

Na portalu Facebook pojawił się właśnie list zaadresowany m.in. do Przewozów Regionalnych PKP, lokalnych władz i Urzędu Marszałkowskiego. Akcję zgodnie popierają mieszkańcy, uczniowie miejscowego Zespołu Szkół oraz lokalne władze.

Twierdzą, że skoro udało się to we Włoszczowej, to czemu nie w Szczekocinach. Na razie kolej pozostaje jednak głucha na wszystkie argumenty, choć ostatecznie nie mówi nie.

- Jeśli ktoś wybiera na studia Warszawę, wtedy musi jechać do Zawiercia albo właśnie do Włoszczowej - podkreśla tegoroczna maturzystka z ZS w Szczekocinach, Barbara Tokarska. - Dużo osób z okolicy chodzi do szkół ponadgimnazjalnych i jeździ do pracy, np. w Krakowie. Część autobusów zlikwidowano i trzeba naprawdę się natrudzić, żeby stąd się wydostać - podkreśla Justyna Rogala.

- Pamiętam czasy, kiedy to u nas zatrzymywały się pociągi, a nie we Włoszczowej, gdzie później budowę dworca za punkt honoru postawił sobie śp. poseł Przemysław Gosiewski - mówi przewodniczący Rady Miasta i Gminy Zbigniew Pasierbiński. - We Włoszczowej same władze powiatu i gminy nie byłyby w stanie przekonać PKP. Przydałoby się nam mocne wsparcie np. z Ministerstwa Infrastruktury - mówi Stanisław Wójcik, burmistrz Szczekocin.

Podstawowym problemem jest nieczynny od 10 lat peron.
- Trzeba go budować od nowa. W planach modernizacji linii Kozłów-Koniecpol, po 2012 roku, rozważana jest też koncepcja przystanku i nowych peronów w Szczekocinach - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

- Ponowny postój pociągów w Szczekocinach jest uzależniony od dostosowania peronu przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Potrzebna jest też analiza marketingowa, która określi, ile osób będzie z tego korzystać - tłumaczy Piotr Olszewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.

Tu pociągi mają


W gminie Szczekociny mieszka ponad 8,5 tys. osób, a Włoszczowa w woj. świętokrzyskim ma
ponad 20 tys. mieszkańców. Przełomowym momentem było wybudowanie za 3 mln zł dworca Włoszczowa Północ. Dziś zatrzymują się tam pociągi InterRegio i TLK. Po-dobnie było z ekspresami z Warszawy do Krakowa. Od wiosny br., po zmianie rozkładu jazdy, mieszkańcy nie mają jednak co liczyć na to, że zatrzymają się one na peronie Włoszczowa Północ.


źródło : Dziennik Zachodni
Maykin - 26-10-2010, 17:56
Temat postu:
zostawcie Szczekociny w spokoju ludziska na piechotę uwielbiają chodzić......
Damian Łódź - 26-10-2010, 18:46
Temat postu:
A co za problem zatrzymac pociągi na peronie który już jest?
Trzeba budowac nowy? a co to budynek jest że się zawali?

Beton...
mike_sc3 - 26-10-2010, 19:25
Temat postu:
Problem żaden. Trzeba tylko zrobić badanie rynku, czy takie postoje byłyby opłacalne. Swego czasu o postoje pociągów walczył Miechów, wywalczyła swoje Włoszczowa. Tak patrzę na mapę i chyba postój na CMK w Opocznie też miałby sens...
Bouzer - 31-10-2010, 23:46
Temat postu:
Jak najbardziej popieram tą inicjatywę! Stacja w Szczekocinach ułatwi Szczekocinianom jak i mieszkańcom pobliskich miejscowości swobodny dojazd do Warszawy, czy Krakowa bez zmuszania ich do korzystania oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów stacji Włoszczowa Północ. Tak tak. Niejednokrotnie widziałem mieszkańców Szczekocin jak i posiadaczy samochodów ze Śląskimi rejestracjami na włoszczowskim peronie. Samo odnowienie peronu nie powinno być drogie. W zasadzie myślę, że wiata, tablice kierunkowe z nazwą stacji jak i jakieś gabloty z rozkładem i informacjami wystarczą. Koszt raczej niewielki, choć obawiam się, że przy trwonieniu pieniędzy przez PKP na owe rzeczy wydadzą tyle, ile kosztowałoby zbudowanie od nowa pięknego peronu. Nie wiem jednak, czy technicznie jest to takie proste by zatrzymywały się w Szczekocinach pociągi. Za stroną http://semaforek.xt.pl/wiki/index.php/Szczekociny
"Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację."
Dodam też, że jeśli miałoby się coś w Szczekocinach zatrzymywać (TLK, IR), to niech posiadają one więcej, niż trzy wygony w których uwłaczające warunki niczym jak w konserwie odstraszą szybko potencjalnych pasażerów. Śmiech
kowal - 01-11-2010, 13:14
Temat postu:
więcej inf na temat "Przystanku Szczekociny"
http://www.zawiercie.info/view.php?mod=wiadomosci&miasto=szczekociny&art=4360

http://www.radio.katowice.pl/index.php?id=94&tx_ttnews%5Btt_news%5D=8459&tx_ttnews%5BbackPid%5D=14&cHash=6f8453bb6e

http://www.dziennikzachodni.pl/zaglebie/323418,mieszkancy-szczekocin-walcza-o-nowy-peron-i-powrot-pociagow,id,t.html

www.facebook.com/Szczekociny (dział dyskusje, topic Przystanek Szczekociny)

Wykaz pociągów, o które stara się akcja społeczna Przystanek Szczekociny. Wszystkie wymienione składy należą do Przewozów Regionalnych:

06:25* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: 31120/31121
11:20* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31122/ 31123
10:18* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13122/ 13123
12:48* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13126 /13127
15:23* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31124/ 31125
15:18* z Warszawy Wschodniej do Rzeszów Główny. Numer pociągu: RE 13128/ 13129
17:58* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13124 /13125
16:23* z Zakopanego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31520/ 31521
*godzina odjazdu pociągu ze stacji początkowej.


linia kolejowa, przy której jest przystanek Szczekociny to pl/ad 106 (kozłów-wloszczowa płn) i plk 64 (kozłów-koniecpol)


inf z plk-inwestycje: http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=157

ma może ktoś dostęp do tej pozycji??
Kotowska-Jelonek M., Dyr T., Mężyk A., Zagożdżon B., Kozubek P.: Studium Wykonalności modernizacji linii kolejowej PL/AD 106 ; połączenie VI i III korytarza transportowego na odcinku Psary-Kozłów-Kraków. Tom XII pt. "Analizy finansowe i ekonomiczne"; Projekt nr DC/PL/AD 106-PKK/05, Radom 2006-2007

dwa sprawozdania roczne 2006 i 2007 w których mowa o pl/ad 106
http://www.plk-sa.pl/uploads/tx_rtgfiles/Raport_PL_2006_cz_1.pdf
http://www.plk-sa.pl/uploads/tx_rtgfiles/RAPORT_PL_2007_cz_1_.pdf
mike_sc3 - 02-11-2010, 14:20
Temat postu:
A jak wyglądałaby sytuacja z osobówkami... Na Częstochowę przez Koniecpol to chyba nie ma sensu, ale Kielce-Katowice przez Szczekociny...
kowal - 02-11-2010, 17:36
Temat postu:
ale jak?? ze jedzie do Szczekocin a potem znowu tą samą trasą wraca do Psa i jedzie do zawierciar?? lepiej by było katowice-zawiercie-szczekociny-kraków (wiem co powiedzie, że to do okoła świata itp ale co jeszcze mówi na nie temu pomysłowi)?? No i dlaczego nie Czewa-Koniecpol-Szczeko-Kraków??

[ Dodano: 02-11-2010, 17:53 ]
a i jeszcze jedno, Kielce-Szczekociny-Krakow-Katowice(i większość stacji pomiędzy). Ja pamietam z dzieciństwa pociag osobowy do Wrocławia Smile
Anonymous - 02-11-2010, 18:15
Temat postu:
Dla Szczekocin przydałoby się zatrzymać wszystkie IR do Krakowa, większość (albo i wszystkie TLK do Krakowa) oraz puścić ze dwie pary osobówek relacji Częstochowa Osobowa-Kraków Płaszów ( z czego jedną w C wydłużyć do Krynicy) Śmiech
Anonymous - 02-11-2010, 18:17
Temat postu:
Najlepiej by było Częstochowa-Kraków przez Koniecpol ze dwie pary połączeń puścić. Częstochowa z Krakowem ma bardzo mało połączeń.
Anonymous - 02-11-2010, 18:36
Temat postu:
Wyglądałoby to tak

Częstochowa Osobowa 5:00, 7:00
Kusięta Nowe 5:15, 7:15
Kusięta 5:20, 7:20
Koniecpol Magdasz 6:20, 8:20
Koniecpol 6:25, 8:25
Szczekociny 6:45, 8:45
Kozłów 7:13, 9:13
Tunel 7:17, 9:17
Miechów 7:23, 9:23
Słomniki Miasto 7:36, 9:36
Kraków Batowice 7:54, 9:54
Kraków Główny 7:57, 9:57
Kraków Płaszów 8:00, 10:00
Kraków Bieżanów 8:10
Podłęże 8:20
Bochnia 8:50
Brzesko Okocim 9:20
Tarnów Mościce 10:00
Tarnów Główny 10:05
Tarnów Klikowa 11:00
Tuchów 11:30
Bobowa 12:00
Bobowa Miasto 12:05
Stróże 12:30
Grybów 12:40
Nowy Sącz Jamnica 13:10
Nowy Sącz 13:15
Nowy Sącz Miasto 13:20/25
Nowy Sącz Biegonice 13:35
Stary Sącz 13:40
Piwniczna Zdrój 14:05
Piwniczna 14:10
Łomnica Zdrój 14:15
Wierchomla Wielka 14:20
Żegiestów 14:25
Żegiestów Zdrój 14:30
Muszyna 15:00/10
Muszyna Zdrój 15:20
Powroźnik 15:25
Krynica 15:30

Do Krakowa Płaszowa codziennie, do Krynicy w ferie zimowe i wakacje codziennie,poza tym w C Śmiech


Co wy na tę propozycję Question
Uwagi, pytania śmiało umieszczajcie Laughing
kowal - 02-11-2010, 19:21
Temat postu:
Cytat:
"Po likwidacji stacji, ponoć spowodowanej zniszczeniem nastawni (pożar przekaźnikowni), zlikwidowano sieć trakcyjną na torach dodatkowych (pozostawiono ją jedynie na przejściach zwrotnicowych i w torach głównych zasadniczych) oraz usunięto istniejącą sygnalizację."


zacytowalem posta Bouzera bo zastanawia mnie to czy ta sytuacja umozliwia zatrzymywanie sie czegokolwiek w szczekocinach Smile Zna ktos odpowiedz na moja watpliwosc??

a co do waszych propozycji polaczen to sa swietne. Ja mam swoje ciche marzenie czyli powrot pociagu Giewont. Co do polaczenia do Czestochowy to zatrzymywanie sie ewentualnego skladu ma sens tylko pod dwoma warunkami:
1) Czas przejazdu spadnie do max 1h20min a cena wyniesie nie wiecej niz 5zl-6zl
2) Czestochowa nie bedzie stacja docelowa.

Cytat:
Dla Szczekocin przydałoby się zatrzymać wszystkie IR do Krakowa, większość (albo i wszystkie TLK do Krakowa) oraz puścić ze dwie pary osobówek relacji Częstochowa Osobowa-Kraków Płaszów ( z czego jedną w C wydłużyć do Krynicy)


Virakocha obawiam sie tylko tego ze przy takim polaczeniu z Krakowem moje miasteczko by sie moglo BARDZO wyludnic Język

[ Dodano: 03-11-2010, 00:21 ]
a co powiecie na polaczenie Szczekocin z:
Przemyslem
Warszawa Wsch
Poznaniem
Bialymstokiem
Rzeszowem
Krakowem
Nowym Saczem
Szczecinem
Olsztynem
no i oczywiscie paroma innymi stacjami/miastami pomiedzy??
KrzysiekkG - 03-11-2010, 21:45
Temat postu:
Jeśli chodzi o zatrzymywanie pociągów w Szczekocinach to nie ma żadnych technicznych przeciwwskazań. To, że obecnie stacja jest nieczynna to o niczym nie świadczy. Pociągi się mogą zatrzymywać jak na zwykłym przystanku osobowym których w Polsce są setki.
A druga sprawa to oczywiście zatrzymanie pociągów IR i ewentualnie TLK Kraków-W-wa w Szczekocinach z pewnością przyniosłoby wiele korzyści zarówno mieszkańcom jak i przewoźnikom (nowi klienci), ale pomysły typu pociąg Katowice-Szczekociny-Kielce czy Kraków tylko świadczą o całkowitym braku znajomości lokalnej specyfiki. Szczekociny są co prawda malutką miejscowością, ale z racji braku w promieniu 20-30km większych miast stanowią swego rodzaju centrum dla okolicznych wiosek. Przez miasto przebiega droga krajowa nr 78 i zaczyna swój bieg DK46. DK 78 jest szczególnie uciążliwa dla mieszkańców, a obwodnica tego miasteczka to niestety póki co odległa jeszcze wizja. Jednakże dzięki temu miasto jest w miarę dobrze skomunikowane z Zawierciem, Kielcami oraz Częstochową. Kursują zarówno PKS-y lokalne i dalekobieżne oraz przelotowe jak również masa busów. Busy do Zawiercia kończą bieg przy dworcu PKP, więc pasażerowie od razu przesiadają się na pociąg w kierunku Górnego Śląska. Zresztą sam to widziałem i tak podróżowałem, więc wiem co pisze.
Z tego powodu uruchamianie pociągów do tych miejscowości jest z góry skazane na porażkę, bo oferta przewoźników drogowych jest naprawdę bogata, a ceny są niskie i co więcej w busach jest nawet zniżka szkolna. Inna sprawa to usytuowanie przystanku kolejowego w Szczekocinach. Z racji przebiegu linii kolejowej jest on dość oddalony od rynku (jakieś 30-35 minut piechotą) co także jest niestety wadą.
Jednakże zupełnie inaczej ma się sprawa w przypadku linii Warszawa-Kraków. Zarówno do jednej i drugiej miejscowości bezpośrednich połączeń nie ma, więc pociąg byłby w zasadzie bezkonkurencyjny zarówno czasem, ceną jak i wygodą podróży. Co więcej służyłby on głównie studentom, więc problem znacznego oddalenia stacji nie stanowiłby problemu, ponieważ takie osoby są i tak zwykle odwożone na stację kolejową samochodem. Po drugie być może wytworzyłyby się także jakieś potoki na odcinku Szczekociny-Włoszczowa, ponieważ przed 1975r. Szczekociny wchodziły w skład powiatu Włoszczowskiego i woj. kieleckiego, więc jakieś związki między tymi miejscowościami być może jeszcze są, a połączeń autobusowych jest tyle co kot napłakał.
Osobiście mam nadzieję, że inicjatywa młodych ludzi z tego sympatycznego miasteczka zakończy się sukcesem, i w Szczekocinach znów będzie można wsiąść do pociągu pasażerskiego.
kowal - 03-11-2010, 22:39
Temat postu:
wszystko co zostało napisane powyżej to święta prawda. Połączenia do Czestochowy czy tez Zawiercia nie maja większego sensu. Jedynym wyjątkiem od tego jest sytuacja w ktorej w/w stacje nie bedą ostatnimi a pociag bedzie jechac dalej np. do Wroclawia. Sprawdziłem stronę niemiecka i sie okazało ze połączenia obejmujące Wloszczowe Pln(kierunek Krakow), czyli tez Szczekociny przedstawia sie następująco:

Prawdopodobnie ten rozkład jazdy będzie obowiązywać od 12.12.2010.
 
Wa-wa wsch -Przemysl wyjazd z Wloszczowy płn 7:36 w Krakowie na 8:47

Poznań - Przemyśl wyjazd z Wloszczowy płn 9:36 w Krakowie na 10:45

Białsystok - Krakow Plaszow wyjazd z Wloszczowy płn 11:49 w Krakowie Plaszowie13:04

Olsztyn - Krakow wyjazd z Wloszczowy płn 15:51 w Krakowie na 17:03

Warszawa - Rzeszow wyjazd z Wloszczowy płn 17:20 w Krakowie na 18:30

Warszawa - Nowy Sacz wyjazd z Wloszczowy płn 19:34 w Krakowie na 20:53

Szczecin - Krakow Plaszow wyjazd z Wloszczowy płn 21:10 w Krakowie na 22:23

Krakow Plaszow - Szczecin wyjazd z Krakowa 5:15 we Wloszczowie Płn 6:42, w Szczecinie na 14:52

Nowy Sącz - Warszawa Wsch wyjazd z Nowego Sącza 5:54, w Krakowie 9:05, we Wloszczowie 10:16

Krakow - Olsztyn wyjazd z Krakowa 10:19, we Wloszczowie na 11:34, w Olsztynie na 17:16

Krakow - Bialystok wyjazd z Krakow Plaszow 14:45, Krakow Gl 15:05, Wloszczowa 16:18, w Bialymstoku na 20:41

Przemysl - Poznan wyjazd z Przemysla 11:51, Krakow Gl 16:15, we Wloszczowie 17:29, w Poznaniu 22:34

Przemyśl - Warszawa wyjazd z Przemysla 15:43, w Krakowie 20:05, we Wloszczowie 21:18, w Warszawie wsch 23:02
Maykin - 07-11-2010, 15:58
Temat postu:
Bezposrednie połączenie Szczekocin z Przemyślem...rewelacja!!!do tej pory przesiadka w Częstochowie i Krakowie...kiedy będzie to połączenie?!
kowal - 07-11-2010, 16:46
Temat postu:
jak urząd marszałkowski woj. Śląskiego, pod presją mieszkańców Szczekocin, da takie zlecenie PR Smile
mike_sc3 - 09-11-2010, 13:01
Temat postu:
Kibicuję Szczekocinom, bo jestem dość blisko związany z tym miasteczkiem. Ale rozumiem też, że najbardziej mnie interesujący kierunek, czyli Katowice, jest nierealny. Choć szkoda, bo przydałby się jakiś niedzilny kurs po 18, a w okresie wiosna/ lato nawet po 20 (ostatni PKS to 17:30). Dojazd do Sędziszowa też nie wchodzi w grę, bo ostatni pociąg do Katowic odjeżdża przed 17:00 (i to z przesiadką w Tunelu).
kowal - 09-11-2010, 14:27
Temat postu:
mały apdejt z walki o Przystanek:
1) Urząd Marszałkowski poza prośbami do PR nic więcej nie może zrobić gdyż przez Szczekociny przejeżdżają pociągi InterRegio(a do nich nic UM)

2) Wykorzystanie Kolei Śląskich nie wchodzi w grę gdyż oni nie wykonują połączeń między wojewódzkich. Jak pewnie wiecie np. połączenie wychodzące z Częstochowy spełnia ten wymóg tylko w 50% gdyż jak by na to nie patrzyć Kraków jest w województwie Małopolskim.(a jest wyjątek od tego: jeśli stacja końcowa jest pierwszym przystankiem rozjazdowym w województwie innym niż Śląskie to jest ok, ale dalej niż ten jeden przystanek już nie pojadą. Dla nas to był by Kozłów ale po co nam połączenie Czewa-Kozłów??)

3) Szczekociny są w woj. Śląskim ale nasz przystanek jest w gestii..........PLK w Kielcach. Czyli o ile miasto jest w Śląskim to stacja kolejowa jest w woj. Świętokrzyskim Wink

pozdrawiam
Damian Łódź - 09-11-2010, 15:30
Temat postu:
Proponuję póki co zatrzymać tam IRy i TLK. We Włoszczowej się dało,to tutaj też powinno, tym bardziej, że tutaj peron już jest,a tam trzeba było budowac.
kowal - 09-11-2010, 15:59
Temat postu:
PR twierdzi, że nasz peron nie spełnia "wymogów technicznych". To oczywiście nie jest prawdą gdyż, parę razy jako grupy zorganizowane(wycieczki szkolne) jeździliśmy do i ze Szczekocin(pomimo formalnego zamknięcia stacji).
Dobra wiadomość jest taka że ministerstwo infrastruktury obiecało, że do 2013 peron, w związku z adaptacją pl/ad 106 do v160 będzie wyremontowany. Muszą go zrobić do 2013 bo już dostali kasę na to z UE. Niestety będzie to dopiero za ponad dwa lata a peron sprawny stoi i się marnuje.
Maykin - 18-11-2010, 18:06
Temat postu:
Normalna heca!prowadzimy dysputy o "peronie" i o innych duperelach....a na Częstochowsko-Kieleckiej też się szykują ograniczenia.Zróbmy w czynie społecznym ten peron w Szczekocinach Rolling Eyes
KrzysiekkG - 18-11-2010, 22:00
Temat postu:
kowal napisał/a:
PR twierdzi, że nasz peron nie spełnia "wymogów technicznych". To oczywiście nie jest prawdą gdyż, parę razy jako grupy zorganizowane(wycieczki szkolne) jeździliśmy do i ze Szczekocin(pomimo formalnego zamknięcia stacji).


A można wiedzieć skąd masz to info, dotyczącego takiego stanowiska PR-u. Jest to jakieś pismo?
Oczywiście jest to totalna bzdura, gdyż peron w zasadzie nie wiele zmienił się od lat 90-tych, kiedy to zatrzymywały się w Szczekocinach pociągi pospieszne. Co najwyżej zginęło parę metalowych elementów wiaty, ale to wszystko. Myślę, że sprawę należy drążyć, mimo takiego podejścia PR-u.
kowal - 20-11-2010, 13:18
Temat postu:
PLK oddział Kielce i Przewozy Regionalne tez oddział Kielce udzieliły takiej odpowiedzi na temat przystanku kolejowego w Szczekocinach :/
KrzysiekkG - 20-11-2010, 22:13
Temat postu:
kowal napisał/a:
PLK oddział Kielce i Przewozy Regionalne tez oddział Kielce udzieliły takiej odpowiedzi na temat przystanku kolejowego w Szczekocinach :/


A co PR Kielce mają do pociągów IR Warszawa-Kraków? Moim zdaniem to w ogóle nie jest ich działka. Takie pisma należy kierować do centrali PR. A tak poza tym to czy są do dostępne gdzieś te oficjalne odpowiedzi? Kto podpisał się pod tymi bzdurami?
rolmops - 27-01-2011, 16:18
Temat postu:
Młodzież ze Szczekocin walczy o peron kolejowy

Młodzież ze Szczekocin zamierza uratować peron kolejowy w swojej miejscowości. Chcą pisać listy do wszystkich, którzy mogą w tym pomóc. Dlaczego muszą walczyć o peron, który jeszcze stoi?

Kolej chce modernizować trasę. Pierwszy etap inwestycji, który ma się zacząć w tym roku zakłada m.in. likwidację szczekocińskiego przystanku kolejowego, nie przewidując możliwości odbudowy. Ludzie liczą jednak na to, że w ramach drugiego etapu uda się uwzględnić budowę dwóch peronów, po jednym dla każdego toru. By tak się jednak stało, przewoźnicy muszą powiadomić Centrum Realizacji Inwestycji PKP o tym, że rozważają zatrzymywanie się pociągów w Szczekocinach. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych zapewniają, że taki ruch już dawno wykonali.

- W związku z zapytaniami pasażerów w sprawie możliwości zatrzymywania się pociągów Przewozów Regionalnych na przystanku osobowym Szczekociny, wystąpiliśmy do PKP PLK o wprowadzenie od 1 marca postoju w Szczekocinach. Zarządca infrastruktury odpowiedział, że nie widzi takiej możliwości, bo miałoby to negatywny wpływ na punktualność pociągów innych przewoźników - podkreśla Piotr Olszewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Nieporozumienia między poszczególnymi spółkami PKP nie zniechęcają mieszkańców do działań, a z młodzieżą współpracuje już m.in. gmina Szczekociny. - Wyślemy listy do przewoźników, Urzędu Marszałkowskiego, posłów i senatorów z naszego okręgu czy też sejmowej komisji infrastruktury - wylicza Łukasz Kowaleczko, inicjator przedsięwzięcia "Przystanek Szczekociny", które zyskuje coraz więcej zwolenników na portalu społe-cznościowym Facebook. - Doliczyłem się około 300 osób, które posiadają konta i nas popierają. Miesięcznie odnotowujemy 160 tys. odsłon tematów związanych z peronem. Robimy to dla wszystkich, ponieważ licząc także sąsiednie gminy bez dostępu do połączeń kolejowych, mieszka tu około 50 tys. osób - dodaje pomysłodawca akcji.

Pod planem odbudowania peronu w miejscu starego lub utworzenia nowego w pobliżu wiaduktu Szczekociny - Goleniowy (DK nr 78) obiema rękami podpisują się mieszkańcy Szczekocin.
- W ferie wybrałyśmy się z koleżanką do Krakowa i musiałyśmy wstać o godz. 6.30, by pojechać tam bezpośrednio autobusem. To uciążliwe - nie kryje Magdalena Fryzeł ze Szczekocin.

Inicjatorzy akcji podkreślają, że uznają przede wszystkim pokojowe metody działania. Blokowanie torów czy też pikieta przed warszawską siedzibą PKP PLK wcale nie są jednak wykluczone, chociaż realizacja tego drugiego przedsięwzięcia jest nieco utrudniona. - Być może taka jest strategia PKP. Wiedzą, że pociągiem do nich nie przyjedziemy, bo w Szczekocinach żaden się nie zatrzymuje - śmieje się Łukasz Kowaleczko.

Autor: Patryk Drabek
Dziennik Zachodni
Arek - 16-02-2011, 14:27
Temat postu:
Mieszkańcy Szczekocin: Kolej to szansa na rozwój

Po raz kolejny w regionalnych mediach powraca temat walki, jaką mieszkańcy Szczekocin toczą o możliwość korzystania z połączeń kolejowych. Choć jednak dwoją się i troją, ich determinacja zdaje się nie robić na kolejowych decydentach najmniejszego wrażenia. O sprawie piszą „Wiadomości Zagłębia”.

Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że peron w Szczekocinach jest, tyle, że nie zatrzymują się przy nim żadne pociągi. Ostatnim był „Giewont”, kursujący na trasie Częstochowa – Zakopane - Częstochowa. Jak możemy przeczytać w lokalnym tygodniku, o to, by w Szczekocinach zatrzymywały się pociągi walczą wszyscy – młodzież, osoby starsze, urzędnicy, maturzyści. W akcję włączyły się także miejskie placówki oświatowe, bo jak przekonują kolej to szansa na rozwój miasteczka.

Powodów, które zmobilizowały mieszkańców do walki o połączenia kolejowe jest zresztą więcej. Wiele osób twierdzi, że busów jest po pierwsze za mało, a po drugie są bardzo przepełnione. Ewa Ludynia, dyrektor Zespołu Szkół w Szczekocinach uważa, że ponowne otwarcie stacji jest potrzebne szczególnie uczniom.

Ciekawa jest także przytoczona w artykule wypowiedź Barbary Tokarskiej, tegorocznej maturzystki. – Chcemy studiować, ale na rzeczywiście dobre studia liczyć możemy w dużym mieście, Krakowie lub Warszawie. Bez możliwości dojechania tam pociągiem niestety nie będę mogła pozwolić sobie na jedną z najlepszych uczelni w Polsce – mówi „Wiadomościom Zagłębia” Tokarska.

Prawdziwe oburzenie mieszkańców Szczekocin wywołała jednak informacja o tym, że spółka PKP PLK przy okazji modernizacji linii nr 64 zamierza zlikwidować nieużywany peron. – Po modernizacji zwiększy się prędkość pociągów. Szczekociński peron ma charakter wyspowy i szybki pociąg nie może się tu zatrzymywać – wyjaśnia regionalnemu tygodnikowi Andrzej Janus z PKP PLK, dyrektor do spraw projektu modernizacji linii 64.

Mieszkańcy Szczekocin nie zamierzają jednak składać broni. Jak przekonują, peron mógłby powstać w okolicy wiaduktu Szczekociny-Goleniowy przy DK 78. Spółka PKP PLK ostrożnie deklaruje, że co prawda może wprowadzić zmiany do projektu i odbudować peron w innym miejscu, ale musi mieć zapewnienie ze strony przewoźników, że ci będą ze stacji korzystać. Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych odpowiada, że spółka już w tym rozkładzie chciała zatrzymywać swoje pociągi w Szczekocinach. Zarządca infrastruktury nie zgodził się jednak na to – podobno ewentualne postoje miałyby „negatywny wpływ na punktualność innych przewoźników”.

źródło: Wiadomości Zagłębia / RK
kowal - 21-02-2011, 11:19
Temat postu:
Cytat:
Kolej zainteresowana przystankiem w Szczekocinach

Jeszcze za wcześnie na fanfary, ale społeczna akcja "Przystanek Szczekociny" przynosi już pierwsze efekty! Młodzież ze Szczekocin podjęła się misji ratowania peronu kolejowego w swojej miejscowości.

To konieczne, bo kolej chce modernizować trasę, a pierwszy etap inwestycji, który ma się zacząć w tym roku, zakłada m.in. likwidację szczekocińskiego przystanku kolejowego, nie przewidując możliwości odbudowy.

Do Urzędu Miasta i Gminy w Szczekocinach trafiło tymczasem pismo z Przewozów Regionalnych, w którym spółka informuje, że jest wstępnie zainteresowana zatrzymywaniem pociągów w Szczekocinach, o czym poinformowała już zarządcę infrastruktury. To o tyle ważne, że bez takiego stanowiska PR nie byłoby większych szans na odbudowanie peronu.

W piśmie podpisanym przez dyrektorkę pionu handlowego Przewozów Regionalnych Annę Lenarczyk czytamy ponadto, że spółka jest zainteresowana działaniami zarządcy infrastruktury, zmierzającymi do podniesienia przepustowości szlaku pomiędzy Kozłowem a Psarami.

Ma to niebagatelne znaczenie przy ograniczeniu takich sytuacji, jak odwoływanie pociągów czy też wydłużenie czasu ich jazdy. Jak wynika z analizy potrzeb przewozowych gminy Szczekociny i okolicznych gmin oraz na podstawie działającej na tej linii stacji Włoszczowa Północ, Przewozy Regionalne szacują, że w ciągu doby z przystanku w Szczekocinach korzystałoby średnio 46 pasażerów. To - zdaniem PR - uzasadnia wprowadzenie postojów na tamtejszym przystanku. Na taki właśnie sygnał czekały osoby najbardziej zaangażowane w całą akcję.

- Bardzo cieszy mnie taki rozwój sprawy. Wiem, jak ważne jest dla mieszkańców naszej gminy oraz gmin ościennych posiadanie możliwości korzystania, właśnie w Szczekocinach, z połączeń kolejowych. Przewozy Regionalne udowodniły, że najważniejszy jest dla nich pasażer, teraz czekamy na podobny gest ze strony PKP IC i Centrum Realizacji Inwestycji - zaznacza Łukasz Kowaleczko, inicjator przedsięwzięcia "Przystanek Szczekociny" na portalu społecznościowym Facebook. - To ogromny sukces wszystkich osób biorących udział w naszej akcji oraz tych, którzy nam pomagają. Zarówno mediów i samorządu z burmistrzem na czele, jak i ogromnej ilości osób wspierających nas dobrym słowem. Odpiera to ostatecznie wszystkie argumenty PKP PLK, aby całkowicie zlikwidować nasz peron - podkreśla Łukasz Kowaleczko.


autor: Patryk Drabek
zrodlo: Kolej zainteresowana przystankiem w Szczekocinach
Anonymous - 21-02-2011, 22:44
Temat postu:
Śmieszne ale smutne jest to, że to klient zabiega o kolej, a nie kolej o klienta. W normalnej firmie byłoby na odwrót. PKS-y i busy już to dawno zrozumiały i robią wszystko pod klienta: godziny, przystanki, relacje. Nie rozumie, czemu na kolei tego jeszcze nie wiedzą-czy to taka trudna wiedza, że im więcej zadowolonych klientów tym więcej pieniędzy dla firmy?
Anonymous - 22-02-2011, 00:13
Temat postu:
Dokładnie- to jest patologia, komuna i wielkie zło, że pasażerowie sami proszą ( i nie mogą sie doprosić ! ) o zatrzymywanie pociagow w ich miescie ! Pasażer sam sie garnie do kolei ale kolej ma to gdzies... Nie ma zadnego usprawiedliwienia- praca PLKowców nie ma nic wspolnego z sumennością- ale na pielgrzymki to i chetnie jezdza..
kowal - 23-02-2011, 01:03
Temat postu:
od października/listopada stajemy na głowie żeby się udało i ...... nic. Ale jeśli ktoś myśli, że sie poddamy to się zdziwi Smile PR chcą, PKP IC też jest zainteresowane żeby się zatrzymywać wiec czekamy na zgode PKP PLK.
Anonymous - 23-02-2011, 01:17
Temat postu:
Oby się udało Smile Macie takie same prawa jak Włoszczowa Smile W orzypadku Szczekocin jest jest jeszcze trudniej z dojazdem bo PKSów praktycznie nie ma a busy to "ry(d)zykowny" środek transportu, zwłaszcza z Aronem jako kierowcą Śmiech
kowal - 23-02-2011, 06:33
Temat postu:
Organizujemy mini konferencje w poniedzialek 28.02.11 o 14:00(UMiG Szczekociny, Senatorska 2) z przedstawicelami PKP PLK/CRI/PR/PKP IC poza nimi beda z Urzedu Marszalka/powiatu/poslowie. Jesli jestescie zainteresowani to BARDZO zapraszam.

W sumie prawda, przejechanie np. z Czewy do Szczekocin(60km) w czasie ok 55min, zatrzymujac sie co 5min, jest wyczynem Twisted Evil to powinien byc nasz glowny argument Śmiech

[ Dodano: 24-02-2011, 22:08 ]
Cytat:
Poseł Klepacz pyta o przystanek w Szczekocinach
Poseł SLD Witold Klepacz wystosował interpelację w sprawie reaktywacji przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny, złożoną do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.

PKP PLK SA zamierza modernizować linię Kozłów - Koniecpol. Pierwszym etapem inwestycji, który ma się rozpocząć a tym roku jest m.in. likwidacja szczekocińskiego przystanku kolejowego nie przewidując możliwości odbudowy. Natychmiast ruszyła akcja społeczna "Przystanek Szczekociny" ukazując tym samym problem z jakim borykają się mieszkańcy. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu 10 lat temu, zlikwidowanych zostało również część autobusów, pozostałe kursują bardzo rzadko. Sytuacja ta jest uciążliwa dla wszystkich mieszkańców. Bardzo dużo osób pracuje w innych miastach, również młodzież dojeżdża do szkół ponadgimnazjalnych. Brak łatwego dostępu to olbrzymi problem również dla studentów. Czynna stacja kolejowa ułatwi szczekocinianom jak i mieszkańcom pobliskich miejscowości dojazd do Warszawy, czy Krakowa bez korzystania z oddalonej o kilkadziesiąt kilometrów stacji Włoszczowa Północ. Takie rozwiązanie wpłynie również korzystnie na rozwój miasta i jego perspektywy - zauważa poseł Klepacz.


Pod planem odbudowania peronu w miejscu starego lub utworzenia nowego w pobliżu wiaduktu Szczekociny - Goleniowy (DK nr 78) podpisują się mieszkańcy, oraz władze lokalne. Aby w drugim etapie uwzględniono budowę peronów przewoźnicy muszą powiadomić Centrum Realizacji Inwestycji PKP, że przewidują zatrzymywanie się pociągów w Szczekocinach. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych zapewniają, że dawno to uczynili. Jednak w wyniku nieporozumienia między poszczególnymi spółkami PKP, Szczekociny wraz z sąsiednimi gminami (to około 50 tys. osób) nadal pozostają bez dostępu do połączeń kolejowych. Zatrzymywanie pociągów w Szczekocinach z pewnością przyniesie wiele korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom. Podobny problem dotyczył miasta Włoszczowej, gdzie ostatecznie zaważyło dobro mieszkańców.

W związku z powyższym kieruję do Pana Ministra następujące pytania:

1. Czy Ministerstwo Infrastruktury jest poinformowane o planowanej rozbiórce peronu w Szczekocinach mimo potrzeb społeczności lokalnej i miast ościennych wyrażanych akcją społeczną i protestami?
2. Jakie jest stanowisko Ministerstwa w sprawie uwzględnienia w planowanej modernizacji linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów - Psary przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny?
3. Czy Ministerstwo jest w stanie skoordynować prace trwające w PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji nad modernizacją linii kolejowej nr 64 z planami Przewozów Regionalnych i PKP Intercity w sprawie zatrzymywania pociągów na przystanku Szczekociny?


inf za: http://www.rynek-kolejowy.pl/22107/Posel_Klepacz_pyta_o_przystanek_w_Szczekocinach.htm

na Przystanek Szczekociny
rolmops - 21-04-2011, 14:58
Temat postu:
Bradzo ciekawy przetarg wraz z projektem przyszłego peronu w Szczekocinach.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych na odcinku Kozłów-Starzyny, realizowanych w ramach zadania: Modernizacja linii kolejowej nr 64 Psary – Kozłów.
kowal - 10-01-2012, 21:38
Temat postu:
Mam taką prośbę o głosowanie na to "wydarzenie". Głosować można CODZIENNIE oddając jednorazowo PIĘĆ głosów za. Głosowanie trwa do końca stycznia. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

http://zawiercie.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1224881,najwazniejsze-wydarzenia-2011-roku-w-powiecie-zawiercianskim-wybierz-je-z-nami-plebiscyt-b1401b-uczestnicy-akcji-przystanek,galeria,1957135,id,t,tm,zid.html
rolmops - 12-01-2012, 12:01
Temat postu:
glos na przystanek oddany Smile
kowal - 02-12-2012, 19:46
Temat postu:
Szczekociny: Peron może powstać w pobliżu wiaduktu i drogi krajowej nr 78

Walka o peron kolejowy w Szczekocinach wciąż trwa. Być może już nie tak nagłośniona i bez takiego zaangażowania młodzieży, jak kilkanaście miesięcy temu, ale małymi krokami zbliżająca się - na co liczą mieszkańcy gminy - do szczęśliwego finału.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group