INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Walka Szczekocin o połączenia kolejowe

Anonymous - 26-10-2010, 20:57
Temat postu: Walka Szczekocin o połączenia kolejowe
Szczekociny walczą o kolej

Mieszkańcy Szczekocin walczą o kolejowe połączenie z Katowicami i Krakowem. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu ponad 10 lat temu, a z miejscowości trudno wydostać się dziś gdziekolwiek nawet autobusami - pisze "Dziennik Zachodni".


Mieszkańcy opublikowali list w tej sprawie zaadresowany m.in. do Przewozów Regionalnych, PKP, lokalnych władz i Urzędu Marszałkowskiego. Podstawowym problemem jest nieczynny od 10 lat peron.- Trzeba go budować od nowa. W planach modernizacji linii Kozłów-Koniecpol, po 2012 roku, rozważana jest też koncepcja przystanku i nowych peronów w Szczekocinach - powiedział "Dziennikowi Zachodniemu" Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.


Źródło: Rynek Kolejowy
Adams - 27-10-2010, 00:41
Temat postu:
Myślę że pociągi IR i TLK z Krakowa kursujące przez CMK powinny się w Szczekocinach zatrzymywać, skoro mają postoje we Włoszczowej Płn,to dlaczego nie w Szczekocinach. Szybkie połączenia kolejowe tego miasteczka z Krakowem i Warszawą napewno wzbudziłyby zainteresowanie i byłyby niezłą alternatywą dla komunikacji autobusowej.
kris123 - 27-10-2010, 07:53
Temat postu:
Popieram z tymże wiesz jak jest jak będzie tam przystanek to kolejne miasta także takowych zapragną. jednak jeśli jest zapotrzebowanie jestem za.
Adams - 27-10-2010, 10:01
Temat postu:
Z tego co się orientuję to przy CMK z miast jest jeszcze jedynie Opoczno, ale skoro jeżdżą tamtędy pociągi TLK i IR to te miasta powinny obsługiwać wtedy by spełniały swoją rolę. Jak ktoś będzie chciał jechać z Krakowa do Warszaawy bez postoi to to wybierze pociąg EIC.
Anonymous - 27-10-2010, 16:20
Temat postu:
A co komu postoj przeszkadza? Nie sądzę by ktos wybrał IC tylko dlatego że nie ma minutowego postoju w jakims miasteczku Very Happy

A w Opocznie nie stają żadne pociagi TLK ani IR.
Anonymous - 27-10-2010, 18:56
Temat postu:
@Pułtuś

Gwoli ścisłości Opoczno Południowe jest jedynie mijanką, nie ma zaś peronu, dostosowanego do obsługi podróżnych. Planowana jest rzeczywiście budowa przystanku: w Opocznie Płd. lub w Idzikowicach, ze względu na charakter stacji (węzłowa). Wracając do tematu Opoczno Płd znajduje się trochę dalej od miasta Opoczno i głównej stacji. A tak w ogóle to pociągi Szczekocinom należą się jak psu zupa- kiepska komunikacja PKS, busowa, a przystanek niszczeje. Może przy okazji moderny tej linii "CMK Plus" przystanek Szczekociny znów będzie czynny. Zobaczymy Very Happy
kowal - 29-10-2010, 22:23
Temat postu:
wiecej inf na temat "Przystanku Szczekociny"
http://www.zawiercie.info/view.php?mod=wiadomosci&miasto=szczekociny&art=4360

http://www.radio.katowice.pl/index.php?id=94&tx_ttnews%5Btt_news%5D=8459&tx_ttnews%5BbackPid%5D=14&cHash=6f8453bb6e

http://www.dziennikzachodni.pl/zaglebie/323418,mieszkancy-szczekocin-walcza-o-nowy-peron-i-powrot-pociagow,id,t.html

[ Dodano: 30-10-2010, 10:05 ]
Wykaz pociągów, o które stara się akcja społeczna „Przystanek Szczekociny”. Wszystkie wymienione składy należą do Przewozów Regionalnych:

06:25* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: 31120/31121
11:20* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31122/ 31123
10:18* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13122/ 13123
12:48* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13126 /13127
15:23* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31124/ 31125
15:18* z Warszawy Wschodniej do Rzeszów Główny. Numer pociągu: RE 13128/ 13129
17:58* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13124 /13125
16:23* z Zakopanego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31520/ 31521
*godzina odjazdu pociągu ze stacji początkowej.

[ Dodano: 30-10-2010, 10:08 ]
linia kolejowa, przy której jest przystanek Szczekociny to pl/ad 106 (kozłów-wloszczowa płn) i plk 64 (kozłów-koniecpol)

[ Dodano: 30-10-2010, 10:09 ]
inf z plk-inwestycje: http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=157

[ Dodano: 30-10-2010, 10:12 ]
ma może ktoś dostęp do tej pozycji??
Kotowska-Jelonek M., Dyr T., Mężyk A., Zagożdżon B., Kozubek P.: „Studium Wykonalności modernizacji linii kolejowej PL/AD 106 – połączenie VI i III korytarza transportowego na odcinku Psary-Kozłów-Kraków”. Tom XII pt. "Analizy finansowe i ekonomiczne"; Projekt nr DC/PL/AD 106-PKK/05, Radom 2006-2007

[ Dodano: 30-10-2010, 10:35 ]
dwa sprawozdania roczne 2006 i 2007 w których mowa o pl/ad 106
http://www.plk-sa.pl/uploads/tx_rtgfiles/Raport_PL_2006_cz_1.pdf
http://www.plk-sa.pl/uploads/tx_rtgfiles/RAPORT_PL_2007_cz_1_.pdf

[ Dodano: 02-11-2010, 19:51 ]
Zapraszam do topicu dla woj Slaskiego. Tam wiecej informacji na temat akcji "Przystanek Szczekociny"

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=11772

stety/niestety Szczekociny nie sa juz w woj. malopolskim od................ dawna Smile choc nadal mamy ogromny sentyment do Malopolski!!

[ Dodano: 17-02-2011, 09:50 ]
Mieszkańcy Szczekocin: Kolej to szansa na rozwój

Po raz kolejny w regionalnych mediach powraca temat walki, jaką mieszkańcy Szczekocin toczą o możliwość korzystania z połączeń kolejowych. Choć jednak dwoją się i troją, ich determinacja zdaje się nie robić na kolejowych decydentach najmniejszego wrażenia. O sprawie piszą „Wiadomości Zagłębia”.

Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że peron w Szczekocinach jest, tyle, że nie zatrzymują się przy nim żadne pociągi. Ostatnim był „Giewont”, kursujący na trasie Częstochowa – Zakopane - Częstochowa. Jak możemy przeczytać w lokalnym tygodniku, o to, by w Szczekocinach zatrzymywały się pociągi walczą wszyscy – młodzież, osoby starsze, urzędnicy, maturzyści. W akcję włączyły się także miejskie placówki oświatowe, bo jak przekonują kolej to szansa na rozwój miasteczka.

Powodów, które zmobilizowały mieszkańców do walki o połączenia kolejowe jest zresztą więcej. Wiele osób twierdzi, że busów jest po pierwsze za mało, a po drugie są bardzo przepełnione. Ewa Ludynia, dyrektor Zespołu Szkół w Szczekocinach uważa, że ponowne otwarcie stacji jest potrzebne szczególnie uczniom.

Ciekawa jest także przytoczona w artykule wypowiedź Barbary Tokarskiej, tegorocznej maturzystki. – Chcemy studiować, ale na rzeczywiście dobre studia liczyć możemy w dużym mieście, Krakowie lub Warszawie. Bez możliwości dojechania tam pociągiem niestety nie będę mogła pozwolić sobie na jedną z najlepszych uczelni w Polsce – mówi „Wiadomościom Zagłębia” Tokarska.

Prawdziwe oburzenie mieszkańców Szczekocin wywołała jednak informacja o tym, że spółka PKP PLK przy okazji modernizacji linii nr 64 zamierza zlikwidować nieużywany peron. – Po modernizacji zwiększy się prędkość pociągów. Szczekociński peron ma charakter wyspowy i szybki pociąg nie może się tu zatrzymywać – wyjaśnia regionalnemu tygodnikowi Andrzej Janus z PKP PLK, dyrektor do spraw projektu modernizacji linii 64.

Mieszkańcy Szczekocin nie zamierzają jednak składać broni. Jak przekonują, peron mógłby powstać w okolicy wiaduktu Szczekociny-Goleniowy przy DK 78. Spółka PKP PLK ostrożnie deklaruje, że co prawda może wprowadzić zmiany do projektu i odbudować peron w innym miejscu, ale musi mieć zapewnienie ze strony przewoźników, że ci będą ze stacji korzystać. Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych odpowiada, że spółka już w tym rozkładzie chciała zatrzymywać swoje pociągi w Szczekocinach. Zarządca infrastruktury nie zgodził się jednak na to – podobno ewentualne postoje miałyby „negatywny wpływ na punktualność innych przewoźników”.

źródło: Wiadomości Zagłębia / RK

[ Dodano: 10-01-2012, 21:39 ]
Mam taką prośbę o głosowanie na to "wydarzenie". Głosować można CODZIENNIE oddając jednorazowo PIĘĆ głosów za. Głosowanie trwa do końca stycznia. Z góry wielkie dzięki za pomoc.

http://zawiercie.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1224881,najwazniejsze-wydarzenia-2011-roku-w-powiecie-zawiercianskim-wybierz-je-z-nami-plebiscyt-b1401b-uczestnicy-akcji-przystanek,galeria,1957135,id,t,tm,zid.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group