AlexJ napisał/a: |
Nawet tak zły stan techniczny torów powinien pozwolić na poruszanie się lekkich pojazdów szynowych typu szynobusy z prędkościami, które mogłyby konkurować z transportem drogowym, szczególnie w godzinach szczytu, czyli także wzmożonego zainteresowania komunikacją zbiorową. |
AlexJ napisał/a: |
Linie Nowy Zagórz - Krościenko, jak i Zagórz-Łupków podobno są w opłakanym stanie.
Jak jest natomiast z linią na odcinku Jasło-Nowy Zagórz+łącznik do Zagórza? Chyba trochę lepiej? |
AlexJ napisał/a: |
Może zwiększy się ich ilość w związku z planowanym/dokonanym zakupem dodatkowych bodajże aż 5 szynobusów przez UM? |
AlexJ napisał/a: |
Wzrost o 1-2 połączenia dziennie byłby pewnie znaczący i zachęcił do używania tego środka transportu. W przeciwnym wypadku nikt nie zdecyduje się na używanie takiego połączenia (np. na wykupienie biletu miesięcznego), ponieważ zwyczajnie czasy przyjazdów i odjazdów mocno ograniczają zastosowanie takich połączeń. |
AlexJ napisał/a: |
Jeżeli sytuacja drogowa na trasie Zagórz-Krościenko jest nieciekawa, szczególnie w zimie, to wyremontowanie linii (które z resztą chyba teoretycznie jest planowane, tylko nie wiem, w jakiej skali) i puszczenie tam szynobusów (np. kursów wydłużonych z Jasła, aby wyeliminować konieczność przesiadki przy dojeździe do Sanoka) byłaby bardzo ciekawą perspektywą. |
AlexJ napisał/a: |
Co natomiast z połączeniem Zagórz-Łupków? W sezonie jeżdżą tam jakieś składy pasażerskie. Czy całoroczne połączenie szynobusowe nie znalazło by tam zastosowania, pod warunkiem remontu linii? |
AlexJ napisał/a: |
I skąd takie przestoje w ruchu połączenia REGIO Jasło-Zagórz (oficjalny brak ruchu pociągów do 3. listopada od końca października, czyli wtedy, kiedy ludzie częściej podróżują)? |
AlexJ napisał/a: |
Zbliża się termin wyborów samorządowych, więc można próbować realnie działać. Przecież trzeba szanować nasze drogi i próbować zapewniać ludziom większy komfort i bezpieczeństwo podróżowania. |
Maykin napisał/a: |
Coś się zaczyna dziać... |
Maykin napisał/a: |
jestem za uruchomieniem lekkich szynobusów na linji do Krościenka, |
Maykin napisał/a: |
Naprawdę wolałbym jechać pociągiem!dłużej ale wygodniej |
AlexJ napisał/a: |
Sytuacja na linii Jasło-Rzeszów jest o wiele lepsza; tam czas podróży jest już w miarę racjonalny (przynajmniej w teorii). |
AlexJ napisał/a: |
Natomiast zdziwił mnie fakt, że na odcinku przez Sanok ograniczenie dla szynobusów jest aż 70km/h - czyli po Sanoku mogłyby jeździć jako prędkościowa konkurencja |
AlexJ napisał/a: |
Proponowałbym początkowo remont tych odcinków, które są dość długie i istotnie zaniżają średni czas przejazdu na trasie, czy też łączą miejsca, pomiędzy którymi ludzie często podróżują + te odcinki, które są praktycznie "w rozsypce", a następnie resztę. |
AlexJ napisał/a: |
Jakie są orientacyjne koszta remontu torowiska (nie wiem, w jak szerokim zakresie byłyby potrzebne zmiany, pewnie wymiana szyn + dużej części podkładów, szczególnie prawdopodobnie na łączeniach)? |
AlexJ napisał/a: |
No i z kim, jeżeli chodzi o samorząd lokalny, np. Sanoka, się kontaktować? |
AlexJ napisał/a: |
Czy można stworzyć jakiś program i starać się o dotacje np. unijne? |
AlexJ napisał/a: |
Jakie możliwości inwestowania w szlaki kolejowe mają samorządy lokalne i jak to się odbywa (na jakich zasadach)? |
AlexJ napisał/a: |
Fakt, rozumiem. Na jakie prędkości pozwala sama geometria trasy Jasło-Zagórz i pozostałych linii? Tj. do jakiej była pierwotnie projektowana? Zakładam, że poza stanem torowiska głównym ograniczeniem jest właśnie geometria, która raczej nie ulegnie zmianie, + ew. system sygnalizacji kolejowej. |
AlexJ napisał/a: |
Jaki "interes" mają UMy z inwestowania w linie kolejowe, które są przecież własnością PKP PLK, nad którym przecież nie mają kontroli? Dostają w zamian jakieś profity typu obniżki cenowe za eksploatacje, gwarancje etc.? |
AlexJ napisał/a: |
Czy można jakoś sprawdzić, o ile większe perspektywy ruchu ma linia Nowy Zagórz - Krościenko niż Zagórz - Łupków? Przez tę drugą odbywa się ruch towarowy na Słowację, więc jest dodatkowy argument za remontem najpierw włąśnie tej linii, a z drugiej strony szlak na Krościenko prowadzi przez większe miejscowości, np. Ustrzyki Dolne. [/b] |
AlexJ napisał/a: |
Więc: Zbierzmy parę osób z regionu i opracujmy jakieś pismo z prośbą, zorganizujmy strategię postępowania i zacznijmy działać! |
AlexJ napisał/a: |
Kto na forum jest z obszaru, którego dotyczy poruszana tutaj problematyka? |
AlexJ napisał/a: |
Osobiście uważam, że dobrym pomysłem jest stworzenie prostej strony, która opisywałaby założenia naszego społecznego "nacisku", a następnie rozreklamowanie "akcji" wśród mieszkańców (odsyłając ich do strony po więcej szczegółów, możliwość uczestnictwa/komentarza/poparcia etc., informacjach o postępach akcji) i pokazania ich zainteresowania samorządom i UM. |