| AlexJ napisał/a: |
|
Nawet tak zły stan techniczny torów powinien pozwolić na poruszanie się lekkich pojazdów szynowych typu szynobusy z prędkościami, które mogłyby konkurować z transportem drogowym, szczególnie w godzinach szczytu, czyli także wzmożonego zainteresowania komunikacją zbiorową. |
| AlexJ napisał/a: |
| Linie Nowy Zagórz - Krościenko, jak i Zagórz-Łupków podobno są w opłakanym stanie.
Jak jest natomiast z linią na odcinku Jasło-Nowy Zagórz+łącznik do Zagórza? Chyba trochę lepiej? |
| AlexJ napisał/a: |
| Może zwiększy się ich ilość w związku z planowanym/dokonanym zakupem dodatkowych bodajże aż 5 szynobusów przez UM? |
| AlexJ napisał/a: |
| Wzrost o 1-2 połączenia dziennie byłby pewnie znaczący i zachęcił do używania tego środka transportu. W przeciwnym wypadku nikt nie zdecyduje się na używanie takiego połączenia (np. na wykupienie biletu miesięcznego), ponieważ zwyczajnie czasy przyjazdów i odjazdów mocno ograniczają zastosowanie takich połączeń. |
| AlexJ napisał/a: |
| Jeżeli sytuacja drogowa na trasie Zagórz-Krościenko jest nieciekawa, szczególnie w zimie, to wyremontowanie linii (które z resztą chyba teoretycznie jest planowane, tylko nie wiem, w jakiej skali) i puszczenie tam szynobusów (np. kursów wydłużonych z Jasła, aby wyeliminować konieczność przesiadki przy dojeździe do Sanoka) byłaby bardzo ciekawą perspektywą. |
| AlexJ napisał/a: |
| Co natomiast z połączeniem Zagórz-Łupków? W sezonie jeżdżą tam jakieś składy pasażerskie. Czy całoroczne połączenie szynobusowe nie znalazło by tam zastosowania, pod warunkiem remontu linii? |
| AlexJ napisał/a: |
| I skąd takie przestoje w ruchu połączenia REGIO Jasło-Zagórz (oficjalny brak ruchu pociągów do 3. listopada od końca października, czyli wtedy, kiedy ludzie częściej podróżują)? |
| AlexJ napisał/a: |
| Zbliża się termin wyborów samorządowych, więc można próbować realnie działać. Przecież trzeba szanować nasze drogi i próbować zapewniać ludziom większy komfort i bezpieczeństwo podróżowania. |
| Maykin napisał/a: |
| Coś się zaczyna dziać... |
| Maykin napisał/a: |
| jestem za uruchomieniem lekkich szynobusów na linji do Krościenka, |
| Maykin napisał/a: |
| Naprawdę wolałbym jechać pociągiem!dłużej ale wygodniej |
| AlexJ napisał/a: |
| Sytuacja na linii Jasło-Rzeszów jest o wiele lepsza; tam czas podróży jest już w miarę racjonalny (przynajmniej w teorii). |
| AlexJ napisał/a: |
|
Natomiast zdziwił mnie fakt, że na odcinku przez Sanok ograniczenie dla szynobusów jest aż 70km/h - czyli po Sanoku mogłyby jeździć jako prędkościowa konkurencja |
| AlexJ napisał/a: |
|
Proponowałbym początkowo remont tych odcinków, które są dość długie i istotnie zaniżają średni czas przejazdu na trasie, czy też łączą miejsca, pomiędzy którymi ludzie często podróżują + te odcinki, które są praktycznie "w rozsypce", a następnie resztę. |
| AlexJ napisał/a: |
|
Jakie są orientacyjne koszta remontu torowiska (nie wiem, w jak szerokim zakresie byłyby potrzebne zmiany, pewnie wymiana szyn + dużej części podkładów, szczególnie prawdopodobnie na łączeniach)? |
| AlexJ napisał/a: |
| No i z kim, jeżeli chodzi o samorząd lokalny, np. Sanoka, się kontaktować? |
| AlexJ napisał/a: |
| Czy można stworzyć jakiś program i starać się o dotacje np. unijne? |
| AlexJ napisał/a: |
| Jakie możliwości inwestowania w szlaki kolejowe mają samorządy lokalne i jak to się odbywa (na jakich zasadach)? |
| AlexJ napisał/a: |
| Fakt, rozumiem. Na jakie prędkości pozwala sama geometria trasy Jasło-Zagórz i pozostałych linii? Tj. do jakiej była pierwotnie projektowana? Zakładam, że poza stanem torowiska głównym ograniczeniem jest właśnie geometria, która raczej nie ulegnie zmianie, + ew. system sygnalizacji kolejowej. |
| AlexJ napisał/a: |
| Jaki "interes" mają UMy z inwestowania w linie kolejowe, które są przecież własnością PKP PLK, nad którym przecież nie mają kontroli? Dostają w zamian jakieś profity typu obniżki cenowe za eksploatacje, gwarancje etc.? |
| AlexJ napisał/a: |
| Czy można jakoś sprawdzić, o ile większe perspektywy ruchu ma linia Nowy Zagórz - Krościenko niż Zagórz - Łupków? Przez tę drugą odbywa się ruch towarowy na Słowację, więc jest dodatkowy argument za remontem najpierw włąśnie tej linii, a z drugiej strony szlak na Krościenko prowadzi przez większe miejscowości, np. Ustrzyki Dolne. [/b] |
| AlexJ napisał/a: |
| Więc: Zbierzmy parę osób z regionu i opracujmy jakieś pismo z prośbą, zorganizujmy strategię postępowania i zacznijmy działać! |
| AlexJ napisał/a: |
| Kto na forum jest z obszaru, którego dotyczy poruszana tutaj problematyka? |
| AlexJ napisał/a: |
| Osobiście uważam, że dobrym pomysłem jest stworzenie prostej strony, która opisywałaby założenia naszego społecznego "nacisku", a następnie rozreklamowanie "akcji" wśród mieszkańców (odsyłając ich do strony po więcej szczegółów, możliwość uczestnictwa/komentarza/poparcia etc., informacjach o postępach akcji) i pokazania ich zainteresowania samorządom i UM. |