INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Podhalańska Kolej Regionalna

Ben - 06-11-2010, 15:01
Temat postu: Podhalańska Kolej Regionalna
Podhalańska szybka kolej pomoże ludziom

Ponad 100 tys. zł podhalańskie gminy wydały na opracowanie studium inwestycji. Szybka kolej Nowy Targ - Zakopane to ważka sprawa dla całej Małopolski.

Za kilka dni urząd marszałkowski zakończy prace nad studium budowy podhalańskiej szybkiej kolei miejskiej, która połączy Zakopane z Nowym Targiem i lotniskiem. Podhalańskie gminy, które złożyły się na studium w kwocie ponad 100 tys. zł, liczą, że pierwszy etap inwestycji ruszy już wkrótce.

Jak wyjaśnia wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela, studium ma odpowiedzieć na pytanie, co trzeba zrobić, aby taki podhalański tramwaj zaczął kursować. - Są na przykład do rozstrzygnięcia tak ważne elementy jak choćby to, gdzie w centrum Nowego Targu wyznaczyć przystanek. Rozpatrujemy, czy da się tak wybudować parkingi, by turyści mogli zostawić samochody już w Nowym Targu i jechać do Zakopanego koleją - tłumaczy.

Budowa szybkiej kolei zostałaby podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmowałby trasę Zakopane-Nowy Targ. Szynobus kursowałby po istniejącym torowisku. Potrzebne byłyby nowe przystanki. Studium zakłada wybudowanie dodatkowych sześciu, m.in. w Poroninie, Szaflarach i Białym Dunajcu. W sumie byłoby 10. Pociąg kursowałby co 60 minut. Drugi etap inwestycji zakłada budowę nowej linii kolei łączącej centrum Nowego Targu ze zmodernizowanym lotniskiem.

- Podpisaliśmy porozumienie z urzędem marszałkowskim, na podstawie którego na terenie naszej gminy mają powstać trzy przystanki - twierdzi Andrzej Nowak, wójt gminy Biały Dunajec. - Jeden wyznaczyliśmy w rejonie ulicy Krajowe, niedaleko Term Podhalańskich, drugi przy ośrodku kultury, trzeci pomiędzy ulicą Miłośników Podhala a generała Galicy. U nas, gdzie około 30 procent mieszkańców pracuje w Zakopanem lub Nowym Targu, młodzież dojeżdża do szkół, taki szynobus jest niezwykle potrzebny. Zamiast stać trzy godziny w korku, mieszkańcy, a i turyści, byliby w 10-12 minut w Zakopanem i w 20 minut w Nowym Targu.

Zachwycony pomysłem jest też student z Zakopanego, Szymon Obrochta. - Dla osób, które tak jak ja studiują w Nowym Targu, takie połączenie byłoby znakomite. Dodatkowo wiele ludzi robi zakupy w stolicy Podhala, gdzie wszystko jest dużo tańsze niż u nas - podkreśla pan Szymon. - Teraz w sezonie dojazd do Nowego Targu trwa nawet dwie godziny. Koleją będzie o wiele szybciej.

Jak twierdzi Ciepiela, uzgodnienia decyzji środowiskowej dla tej inwestycji mogą zająć nawet 2 lata, a realizacja ruszy za ok. 5 lat. Jak mówi dyrektor Irena Cebula z urzędu marszałkowskiego, budowa i modernizacja linii należy do Polskich Linii Kolejowych.
(Halina Kraczyńska)


źródło: http://www.nowytarg.pl
kris123 - 06-11-2010, 18:35
Temat postu:
Szybka kolej a ucinają kolejne pociagi. jak można było skrócić 5527 do Suche, który jechał od Suchej pełny i zrobić luke od 12 do 18. Toż to jest kpina. Poza tym wyzamykano kase w rabce, brakuje reaktywacji Chabówka-Sącz. Ech...

[ Dodano: 06-11-2010, 18:35 ]
czas przedwyborczy...
Anonymous - 06-11-2010, 23:27
Temat postu:
Polaczenie miedzy N. Targiem a Zakopanem juz jest szybkie- samochody stoja w korkach godzine lub dwie, pociag robi ten odcinek bodaj w 25 minut Evil or Very Mad a to ze ludzie wolą busiki niz szybki pociag (szlakowa 100) za 3 złote to juz ich sprawa Mad
Ben - 07-11-2010, 00:06
Temat postu:
Kolej może i jest, ale jedzie kilka razy dziennie. I o głupich porach. Jeśli naprawdę miałaby jeździć co godzinę, to będzie naprawdę super. Wiem, że cieszyłaby się dużym powodzeniem
Adams - 07-11-2010, 00:46
Temat postu:
Wystarczy spojżeć za południową granicę jaką popularnością cieszy się słowacka elektyczka. Twisted Evil Ale tam niema namolnego busiarstwa i ludzi którzy za kilka groszy taniej tym jeździ, kosztem wygody i bezpieczeństwa. Evil or Very Mad
Klałd - 07-11-2010, 01:39
Temat postu:
Dobre i takie pomysły, byleby pamiętać o odbudowie na Czarny Dunajec i Trstenę w przyszłości, tzn nie blokować trasy zagospodarowaniem terenu i przyzwyczajac mieszkańców do tej wizji. M.in zablokować pomysły ze scieżką rowerową. Z tym że na Trstenę to pełnotonażowa linia by była potrzebna by poza szczytem komunikacyjnym tranzyt towarów mógł iść. Bo to wstyd żeby z Krakowa na Słowację tylko przez Muszyne lub Zwardoń się dało, a prosto nie.
Pytanie - gdzie serwis? Chyba Chabówka, czyli wypadałoby jeździć Rabka Zdrój - Zakopane. Ułatwieniem, jest to że w N. Targu tramwajów nie ma i nie było, więc sieć nie musi być tramwajowa 600V, tylko kolejowa 3kV wszedzie (o ile nie ma przepisów to regulujących).

Tramwaj po mieście musowo pod bazar jakoś by musiał podjechać. Pracowałem tam dorywczo gdy miałem czas w soboty za czasów technikum i studiów (1993-2003). Najeździłem się dostawczakiem do N. Targu iJabłonki dziesiatki razy. Już wtedy była to niezła szkoła jazdy, a teraz... Choć w samym Zakopcu samochodem tylko może 2 razy byłem. Ze dwa razy pociągiem i raz motocyklem. Brak fajnego dojazdu kolejowego jakoś mnie zniechęcał. W połowie lat 90tych jeszcze ordzewiały szuter na nasypie na Czarny Dunajec przy drodze łatwo było rozpoznać.
Anonymous - 07-11-2010, 02:01
Temat postu:
Kiełbaska wyborcza wędzona na całego! Tak jest niestety jak napisał Pułtuś,
Ciekawe co jeszcze usłyszymy do wyborów...Piekiełko to norma więc może budowa linii Powrożnik - Grybów by ominąć most nad Popradem...
kns - 07-11-2010, 12:40
Temat postu:
kryniczanin, przecież chyba w latach 50tych były plany budowy tunelu pod Krzyżówką, więc może ktoś sobie o tym przypomni Razz
Adams - 07-11-2010, 13:11
Temat postu:
W zeszłym roku w jednej z słowackich gazet był przedstawiony projekt rozbudowy elektryczki. Według tego projektu do 2020 roku linia miałaby być wydłużona z Strbskiego Plesa przez Podbańskie-Oravice-Trstiene-Chochołów-Nowy Targ do Zakopanego.
Znając Słowaków to inwestycja na ich terytorium może dojść do skutku, gorzej z polskim odcinkiem, czy nasze władze będą tym zainteresowane, bo w Polsce o czymś takim się nigdzie nie wspomina. Confused
Anonymous - 07-11-2010, 13:48
Temat postu:
kns, A ile było planów budowy łącznicy omijającej Muszynę pomiędzy przystankami Muszyna Zdrój - Milik...
Klałd - 07-11-2010, 15:25
Temat postu:
Jeszcze jedna myśl.
Wydaje mi się że lpiej by było zamiast planować kosztowne i niesprawdzone tramwaje, pomyśleć o wyprodukowaniu juz sprawdzonych (z homologacją), czyli tańszych składów WKD w wersji 3kV i chyba lepszym niż przykładowy EN81 promieniu skrętu i rozpocząć nimi jazdy Zakopane - Rabka Zdrój. W międzyczasie myśleć i budować odcinek miejski tak by przyzwyczajać do pociagu mieszkańców i turystów. Nie wiem jak trasa miałaby przebiegać w mieście, ale gdyby udało się ją całkowicie po za ulicą poprowadzić przy niezbyt ostrych łukach to skład WKD mógły się zmieścić. Sam EN81 mógłby tam też może pasować, ale czy zmieściłby się w łukach? Dla zapewnienia bezpieczeństwa w sytuacjach awaryjnych oraz pzy mzianach świateł ulicznych możnaby mu dołożyć hamulce szynowe. Nowoczesne składy mają hamowanie silnikami, więc to też by pomogło.
To oczywiście mgliste założenia, ale być może lepiej prowadzić politykę małych, ale możliwych kroków niż planować jednorazowe kosmiczne wydatki. Problem istnieje teraz. Pzrez 5 lat nowi samorządowcy moga stwierdzić że zbudują drugą nitkę autostrady torowiskiem. Kto wie co ludziom wpadnie do głowy przez 5 lat.

W muzeum można się jeszcze przejechać przedwojennymi tramwajami z hamulcami pneumatycznymi, więc to nic nowego Smile.
kris123 - 08-11-2010, 10:46
Temat postu:
Prawda jest taka,że to taka bajeczka na okres wyborów samorządowych żeby złapać stanowisko i nic nie robić kolejne lata. Jakie jest podejście samorządów na Zakopiance widać. O ile ludzie się starali, zbierali podpisy pod przywróceniem popularnego Giewonta czy bronili Janosika to lokalne władze nie robiły nic. Wyobraźcie sobie, ze władze Rabki nie wiedziały nawet o tym że pood nosem zaknęli im kasę biletową. Zobaczymy jaka będzie interwencja. Co 4 lata mówi się o Piekiełku a nie robi sie nic. Nie ma już nawet pociągów retro. Linia i infra się pomału rozsypuje i za chwilę nie bedzie szans na jej przywrócenie. A, że jest potzrebna to pokazała powódź 4 czerwca. Powódź przeszła i znowu nie dzieje się nic. Pociągów na Zakopiance ubywa i to tych najlepszych. najpierw pozbawionoludzi szybkich regio plusów potem zabrano możliwośc wyjazdu z Krakowa do Zakopanego po 15. A treraz znowu gnoją połaczenie 5527 dzięki czemu pozbawiają ludzi możliwości powrotu na odc Sucha-Zakopane od +/- 14 do +/- 20 . Być moze jakiś autobus jedzie.....
A co do szybkiej kolei to możemy pomarzyć Predzej Zakopianka zamrze jak się coś takiego wprowadzi. No chyba, że Zaklopianka przestanie należeć pod małopolskę ...
Anonymous - 08-11-2010, 11:03
Temat postu:
Cytat:
Prawda jest taka,że to taka bajeczka na okres wyborów samorządowych żeby złapać stanowisko i nic nie robić kolejne lata.


Manipulacja i nic więcej. Teraz w Krynicy robią się remonty a całe ponad 5 miesięcy po powodzi nic się nie dało zrobić...
kris123 - 08-11-2010, 11:15
Temat postu:
No niestety są linie na które mają uczulenie. I niestety z roku na rok jest coraz gorzej. Zreszta tak samo nie potrzebne było rozbieranie linii do Podczerwonego.
A najgorsze jest to, że odkąd podzielono PKP na spółki to i Zakopianka i Kryniczana przedą gorzej. Niestety są układy i układziki. jak można przy zdrowych zmysłach zrobić lukę od Suchej do Zakopca na ponad 6 godzin. To jest absurd. Po drugie na kichanie wycieli kursowanie IR w lecie Gubałówka. Paranoja i tyle.
A na DB pojawoił się jakiś pociąg katowice-Krynica-Katowice. Tyle , że cyrk polega na tym, że pomiędzy 6 a 7 jadą 3 pociągi dublujące się.
Mamy Dunajca z Nowego Sącza odj. 6.11 potem ten do Katowic gdzieś 6.20 i jeszcze 66120 6.35. /godz z Grybowa/ A potem bezpośrednio z Sącza dopiero po 15 do Krakowa. Cyrk na kólkach
a wracając do rabki i kasy czekam na uzasadnienia likwidacji kasy, bo poza suchą rabka miała największą sprzedaż biletów...( oczytwiście poza Krakowem i SkawinąSmile

[ Dodano: 08-11-2010, 11:20 ]
Sprzedaż biletów:

kalwaria lankorona 44400 z lutego 2010 zamknięta w marcu
dla porównania wadowice 27 tyś czynna CD Kęty 22 tyś czynna CD
Rabka Zdr na sierpien 2010 63100 (zamknięta w październiku)
Sucha B 124 tyś na czerwiec 2010 czynna CD
Skawina 80tryś na lipiec czynna
I macie porównanie. Wnioski pozostawiam Wam
Beatrycze - 18-05-2017, 13:01
Temat postu: Podhale będzie miało swoją kolej regionalną
Samorządowcy z powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego, wraz z marszałkiem województwa małopolskiego podpisali porozumienie dotyczące utworzenia Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Chodzi o zbliżenie mieszkańców podgórskich okolic do kolei.

Jak zapowiedzieli urzędnicy – pierwsze połączenie na trasie Zakopane – Nowy Targ ma ruszyć od grudnia. Jedną z przyczyn takiego terminu startu kolei na tej trasie jest chęć rozładowania korków, które w sezonie zimowym tworzą się na Zakopiance.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podhale-bedzie-mialo-swoja-kolej-regionalna-81754.html
bestkf - 18-05-2017, 18:04
Temat postu:
"Na razie oszacowano, że wysokość dopłat do przewozów na trasie Nowy Targ – Zakopane przy 15 połączeniach w każdą stronę wyniesie ok. 5 mln zł rocznie. 2/3 kosztów ma pokryć marszałek, pozostałą zaś część zainteresowane samorządy (czyli miasto Zakopane, Nowy Targ i Rabka-Zdrój oraz gminy: Poronin, Biały Dunajec, Szaflary i Raba Wyżna)."

Z tego tekstu wynika, że gminy Raba Wyżna oraz Rabka-Zdrój będą dopłacać do połączeń, które nawet nie będą przejeżdżać przez ich teren. A może jednak nie będą to połączenia Nowy Targ-Zakopane, a Rabka-Zakopane?
Jak zwykle artykuł z podstawowymi błędami, a niby branżowe pismo.
tender - 20-05-2017, 19:45
Temat postu:
Alternatywna wersja (Gazeta Wyborcza Kraków):
Cytat:
Pierwszym etapem wspólnego projektu ma być uruchomienie wahadłowych połączeń pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Wstępnie ustalono, że urząd marszałkowski pokryje dwie trzecie kosztów, a pozostałą część – samorządy Nowego Targu i Zakopanego. Pociągi na tej trasie będą kursować co godzinę przez cały dzień i zatrzymywać się na 14 przystankach.

Drugim etapem projektu kolejowego dla Podhala ma być uruchomienie analogicznych połączeń między Zakopanem a Rabką-Zdrojem.


Ale najlepsze jest na końcu:
Cytat:
Jeśli chodzi o tabor, to jest to kwestia operacyjna, która będzie dogrywana i uzgadniana na dalszym etapie projektu – informuje Marta Przybyło z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Zapytaliśmy więc o to Grzegorza Stawowego, szefa Kolei Małopolskich, który o planach kolejowych dla Podhala dowiedział się... od dziennikarzy.

Zaznaczył jednak, że w grudniu Koleje Małopolskie mogą mieć zbyt małą liczbę pociągów. – Jeżeli wziąć pod uwagę liczbę pociągów, które teraz wykorzystują KMŁ, i dodać do tego tabor, który pojedzie na trasie Sędziszów – Kraków – Skawina, to nie będziemy w stanie obsłużyć dodatkowych tras – mówi Stawowy.

– Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę to, że w mieście i na trasach dojazdowych do Krakowa planowane są duże remonty kolejowe i niektóre trasy zostaną zamknięte, to wtedy uda się wygospodarować dodatkowe pociągi i wysłać je na Podhale – wyjaśnia.

sympatyk - 20-05-2017, 22:07
Temat postu:
Podhale będzie miało swoją kolej regionalną.

Samorządowcy z powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego, wraz z marszałkiem województwa małopolskiego podpisali porozumienie dotyczące utworzenia Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Chodzi o zbliżenie mieszkańców podgórskich okolic do kolei.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podhale-bedzie-mialo-swoja-kolej-regionalna-81754.html
tender - 21-05-2017, 19:13
Temat postu:
Z cytowanego artykułu:
Cytat:
na razie nie wiadomo jakie pociągi obsłużą linię
Zbliży się mieszkańców do kolei i będa sobie oglądać puste tory.
Anonymous - 10-08-2017, 10:55
Temat postu:
Jak powiedział PAP w środę marszałek Małopolski Jacek Krupa, zgodnie z planami od połowy grudnia powinny ruszyć dwa nowe połączenia. Pierwsze z nich - z Krakowa Głównego do Skawiny - będzie możliwe po zakończeniu pod koniec roku budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Marszałek zaznaczył, że do Skawiny będzie przedłużona linia aglomeracyjna SKA2 Kraków Główny - Miechów/Sędziszów. Nie wiadomo jeszcze, czy w początkowej fazie będzie to połączenie bezpośrednie, czy też z przesiadką na stacji Kraków Główny. Docelowo składy miałyby kursować na tej trasie co pół godziny.
Drugą z linii aglomeracyjnych, która miałaby zostać uruchomiona przez województwo małopolskie od połowy grudnia będzie Podhalańska Kolej Regionalna na trasie Zakopane - Nowy Targ. W projekt, obok województwa zaangażowane są Zakopane, Nowy Targ i Rabka-Zdrój oraz gminy: Poronin, Biały Dunajec, Szaflary i Raba Wyżna. Pociągi miałyby początkowo jeździć co godzinę w każdą stronę.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/od-grudnia-nowe-polaczenia-ska-w-tym-zakopane-nowy-targ-_more_97501.html
Victoria - 07-02-2018, 11:13
Temat postu:
Pod koniec kwietnia ruszy Podhalańska Kolej Regionalna.

Już wkrótce zmniejszą się korki na Zakopiance. Za nieco ponad dwa miesiące ruszy Podhalańska Kolej Regionalna w ramach której uruchomione zostaną regularne kursy kolejowe na trasie Nowy Targ – Zakopane.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31665/pod-koniec-kwietnia-ruszy-podhalanska-kolej-regionalna.html
Ralny - 22-04-2018, 11:11
Temat postu:
Rusza Podhalańska Kolej Regionalna

Dziś przejazdy promocyjne, za tydzień start 31 regularnych połączeń kolejowych dziennie pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem.

Nowoczesne, klimatyzowane pociągi wyposażone w bezpłatny internet, system identyfikacji pasażerskiej, biletomaty i szereg udogodnień dla osób niepełnosprawnych czy rodziców podróżujących z dziećmi, a także specjalna taryfa biletowa uprawniająca do podróży koleją i pojazdami komunikacji miejskiej na jednym bilecie. Właśnie tak będzie wyglądała Podhalańska Kolej Regionalna, która wystartuje już 27 kwietnia.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/nie-bylo-latwo-ale-sie-udalo-rusza-podhalanska-kolej-regionalna_more_104477.html
OS_24 - 23-04-2018, 23:15
Temat postu:
To jednak prawda... Jakimi składami chcą jeździć?
bert - 24-04-2018, 00:08
Temat postu:
Czy są zapowiedzi likwidacji kursów busów
OS_24 - 24-04-2018, 16:40
Temat postu:
będzie walka o każdego klienta. Ciekaw jestem. Busy są bez dopłat więc teoretycznie są bez szans
tender - 24-04-2018, 18:55
Temat postu:
Cytat:
system identyfikacji pasażerskiej
Co to jest?
OS_24 - 27-04-2018, 00:32
Temat postu:
Jakimi składami chcą to obsługiwać?
Anonymous - 27-04-2018, 16:25
Temat postu:
Acatusy
Ralny - 01-05-2018, 09:05
Temat postu:
Z Podhalańskiej Kolei Regionalnej skorzystało w 3 dni 2105 osób

W piątek 27 kwietnia ruszyła Podhalańska Kolej Regionalna. Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa poinformował, że z Podhalańskiej Kolei Regionalnej w ciągu trzech pierwszych dni skorzystało 2105 osób, z czego połowa w niedzielę (1038 osób). Średnia liczba pasażerów na pociąg to 47 osób. – W obliczu problemów komunikacyjnych Zakopanego to połączenie jest skazane na sukces. Z biegiem czasu coraz więcej mieszkańców i turystów będzie przekonywać się do kolei – mówił w piątek "RK" rzecznik Polregio, Dominik Lebda.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/inauguracja-podhalanskiej-kolei-regionalnej-z-udzialem-najmlodszych-86837.html
Victoria - 10-05-2018, 19:36
Temat postu:
Sukces Podhalańskiej Kolei Regionalnej.

W trakcie długiego majowego weekendu z pociągów Podhalańskiej Kolei Regionalnej, kursujących pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem skorzystało blisko 13 tysięcy pasażerów – poinformowały Przewozy Regionalne, które obsługują to połączenie.

Więcej:
http://inforail.pl/sukces-podhalanskiej-kolei-regionalnej-_more_104880.html
MKBeskidy - 10-05-2018, 19:45
Temat postu:
I to jest dowód na to, że jak się chce, to się da. Wystarczi stworzyć normalną ofertę, z pociągami przynajmniej co godzinę a nie 3 razy dziennie. I chętnych na przejazd nie zabraknie.

Teraz tylko czekać na Podłęże - Piekiełko.
Victoria - 01-06-2018, 17:48
Temat postu:
KMŁ dogęści kursy Podhalańskiej Kolei Regionalnej w weekendy.

Kolejna dobra wiadomość dla turystów i mieszkańców Zakopanego, Nowego Targu. W letnie weekendy będzie więcej kursów Podhalańskiej Kolei Regionalnej.

W piątek 27 kwietnia ruszyła Podhalańska Kolej Regionalna. W ciągu trzech pierwszych dni kursowania z nowej oferty pomiędzy Zakopanem a Nowym Targiem skorzystało 2105 osób. Natomiast w trakcie długiego majowego weekendu było to już blisko 13 tysięcy pasażerów.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kml-dogesci-kursy-podhalanskiej-kolei-regionalnej-w-weekendy-87246.html
Hugo - 05-06-2018, 18:07
Temat postu: Nowe połączenia
Od 2 lipca 2018 PKP Polregio uruchamia kilka dodatkowych połączeń na trasie Zakopane- Nowy Targ - Chabówka/Rabka Zdrój
Szkoda tylko że większość pociągów rozpoczyna i kończy bieg w stacji Chabówka a nie dojeżdża do uzdrowiska Rabka Zdrój, odległość między tymi stacjami to ok 3 km i dojście pieszo do Rabki Zdroju to jednak kawałek drogi
Beatrycze - 25-07-2018, 11:07
Temat postu:
Małopolski marszałek zadowolony z wyników Podhalańskiej Kolei Regionalnej.

– Prawie 7 tys. pasażerów podróżuje każdego tygodnia pociągami Podhalańskiej Kolei Regionalnej uruchomionej przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego – poinformowali urzędnicy marszałka.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malopolski-marszalek-zadowolony-z-wynikow-podhalanskiej-kolei-regionalnej--88001.html
Beatrycze - 20-05-2019, 14:51
Temat postu:
Podhalańska Kolej Regionalna coraz popularniejsza. Mimo że nie kursuje…

Setki tysięcy przewiezionych pasażerów i błyskawiczny wzrost popularności wśród mieszkańców Małopolski i turystów - tak można podsumować pierwszy rok funkcjonowania Podhalańskiej Kolei Regionalnej.

Więcej:
http://inforail.pl/podhalanska-kolej-regionalna-coraz-popularniejsza-mimo-ze-nie-kursuje%E2%80%A6-_more_114756.html
Victoria - 23-05-2019, 19:11
Temat postu:
Małopolska liczy pasażerów Podhalańskiej Kolei Regionalnej i zastanawia się co dalej

Województwo Małopolskie, w rocznicę uruchomienia Podhalańskiej Kolei Regionalnej, podsumowało jej działalność. Pomysł na zorganizowanie regularnych połączeń ze specjalną taryfą między Zakopanem a Nowym Targiem okazał się sporym sukcesem.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/malopolska-liczy-pasazerow-podhalanskiej-kolei-regionalnej-i-zastanawia-sie-co-dalej-91984.html
Ralny - 25-06-2019, 12:33
Temat postu:
Pociągi wróciły do Zakopanego... i jadą dłużej niż przed remontem

W sobotę (22 czerwca) tymczasowo przywrócono ruch pociągów między Nowym Targiem a Zakopanem. Czas przejazdu jest jednak dłuższy, niż przed rozpoczęciem prac.

O tymczasowym przywróceniu ruchu pisaliśmy w tym miejscu. Ofertę po wznowieniu kursowania pociągów podsumowuje małopolski urząd marszałkowski. Przypomina on o Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Linia jest obsługiwana w większości przez pociągi Polregio (dwie pary na trasie Chabówka/ Rabka-Zdrój – Zakopane – Rabka-Zdrój/ Chabówka oraz 11 par na odcinku Nowy Targ – Zakopane – Nowy Targ). Ofertę uzupełniają cztery pary pociągów kursujących z i do Krakowa.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-wrocily-do-zakopanego-i-jada-dluzej-niz-przed-remontem-92478.html
Ralny - 22-07-2019, 23:08
Temat postu:
Podhalańska Kolej Regionalna nie zjedzie z torów 2 września

Od 2 września br. PKP PLK rozpoczną kolejny etap remontu linii kolejowej Chabówka – Zakopane. Nie oznacza to jednak, że wszystkie pociągi ponownie zostaną zastąpione przez autobusy.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/podhalanska-kolej-regionalna-nie-zjedzie-z-torow-2-wrzesnia_more_116302.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group